Hierbij de volledige lijst van vragen: ik heb ontdubbeld en gesorteerd naar onderwerp: er zijn 82 unieke vragen gesteld (met dubbele erbij zijn het ongeveer 100 vragen). Dank aan iedereen voor het vragen, de antwoorden van Sony Ericsson volgen na het weekeinde
Release:
-wat is de release datum voor nederland?
-met welke versie van android gaat hij gereleased worden?
- Hiermee doel ik op de bekendmaking van de releasedatum en de kwaliteit van de software (is die dan final?)
- Wat is de verwachtte adviesprijs bij losse verkoop?
- Is het waar dat de X10 enkel bij één bepaalde(exclusive) provider (Vodafone) beschikbaar zal zijn of kan de X10 bij verschillende providers te krijgen zijn?
- Hoe ziet het leveringspackage uit? (met/zonder micro/sd, met/zonder (BT) headset, pouch)?
- Ik zou graag willen weten of bij de release van het toestel het meteen al in 2 kleuren te verkrijgen is of niet? En zo nee, welke kunnen we als eerst verwachten (waarschijnlijk zwart dan zeker) en op welke termijn de andere kleur?
- Wat worden de adviesprijzen voor 1- en 2 jarige abonnementen?
Updates
- Wanneer zouden we de update naar 2.0 (of eventueel 2.1) Eclair kunnen verwachten?
- Zal de FM transmitter in komende android versies worden geactiveerd?
- Gaat 720p video opname worden ondersteund?
- Hoe blijft de support van SE als er nog meer Android Updates komen? Stel over 4 maanden komt Android 3.0 uit, kunnen we dan een upgrade verwachten?
- gaat in een firmware update de mogelijkheid tot fm radio luisteren er komen ?
- Er komt dus naar alle waarschijnlijkheid een update naar 2.1, is dat inclusief live wallpapers zoals dat op de Nexus One is, of is dat exclusief voor de N1?
- Worden de toekomstige Andriod updates verwerkt door SE of stopt het na de eerste update? Zo ja, hoe lang gaat deze ondersteuning duren? (tot 2 jaar na release?)
- Indien er geen update komt naar een evt, Android3 vervalt de garantie als men zelf de firmware upgrade of knijpt Sony Ericsson dan een oogje toe?
- In het verleden kregen oudere modellen bij updates over air te zien dat er geen beschikbaar waren, terwijl via de Sony Ericsson site wel nieuwe updates te downloaden waren. Zal dit in de toekomst beter gaan zodat de update functie betrouwbaar wordt?
- Welke verbeteringen zullen we allemaal zien bij de invoering van Android 2.x?
- Is het waar dat Android 2.0/2.1 tot nog toe exclusief gebonden is aan bepaalde toestellen (droid/nexus) en daarom nog niet beschikbaar voor de X10. En daarmee dus gesteld kan worden dat de X10 met 1.6 uitgebracht wordt met de meest recente, beschikbare versie ?
UX-interface
- Zijn de schillen die SE meelevert gewoon echt simpelweg uit te zetten, net zoals HTC Sense?
-kun je, buiten timescape om, bij je contacten komen?
- Zijn er naast mediascape en timescape nog andere sony eigen applicaties geinstalleerd?
- Tot nu toe heb ik de applicaties van SE zelf alleen in blauw gezien. Mijn vraag: kun je de kleur instellen?
- Zijn er plannen voor Hyves integratie in de UX interface (in plaats van of naast facebook integratie)?
- Komt er een eenvoudige plug-in achtige omgeving voor TimeScape zodat andere social networks buiten Twitter en Facebook zelf hun eigen plug-in kunnen schrijven?
Software
- Welke video formaten kan de Mediascape player allemaal aan (divx, xvid, X264 e.d?)?
- Heeft het besturingsysteem de mogelijk tot internet deling met pc's
- heeft het besturingssysteem de mogelijk om met outlook te communiceren
- willen jullie divx gaan ondersteunen?
- Heeft de X10 ook TrackID?
- Zijn er plannen voor Remote Play(PS3) integratie voor de X10 zoals dat ook op de Aino gebeurd?
- Zal de X10 standaard de mogelijkheid krijgen custom ROM's te draaien zoals bij de Nexus One?
- Zal de Europese X10 multi-touch ondersteunen zoals dat ook bij de Milestone het geval is?
- Gezien er slechts 3 knoppen aanwezig zijn die niet gebruikt worden voor telefoon functies zoals oproep starten en oproep afbreken zal dit wellicht alleen kunnen via het touchscreen. Betekent dit dat het scherm tijdens een telefoongesprek actief blijft of moet men eerst het scherm activeren voordat een telefoongesprek beëindigd kan worden?
- Zal het bluetooth protocol profielen zoals VDP, FAX, HID, PBAB en SAP ondersteunen?
- Is het toestel Pictbridge compatibel?
- Wordt het toestel geleverd met turn-based navigatiesoftware anders dan Google Maps. (evt. Trialversies)?
- Is er simultaan toegang mogelijk van het extra flash geheugen als dit in de verbinding staat met een PC? Dus zowel op de telefoon als op de computer?
- Worden foto's automatisch getagged met GPS locatie?
- Hoe werkt de FM-ontvanger (en eventueel transmitter waarover ik hier iets las)? Is deze ingebouwd of is een headset verplicht?
- Krijgen we standaard de mogelijkheid tot root access zoals de N900?
- Is het mogelijk om een persoonlijke voicemailbox (IVR of Asterisk) te installeren op de telefoon?
- Is het mogelijk om (net als WM toestellen) direct vanaf het hoofdmenu via "t9" mensen te bellen?
Voorbeeld: unlock het toestel, toets 526 en je krijgt op dat moment als suggesties de namen: jan, janine, janus, lamberts, enz.
- Wat ik me afvraag bij dit toestel, is of het virtuele toetsenbord ook in landscape in Fullscreen mode draait, of dat het in landscape modus alleen maar een overlay is op het gewone scherm (zelfde als in portrait modus)?
Heeft/krijgt de X10 ook noise-cancelling technologie, zoals de Nexus die heeft (of beter, natuurlijk

)?
Hardware
- Waarom is er gekozen voor een onlogische / moeilijk bereikbare plek voor de USB-poort?
- Is de clocksnelheid van de CPU daadwerklijk 1GHz of ook lager geclocked net zoals bij de Acer Liquid?
- Wordt de Q nog toegevoegd aan het toetsenbord?? (
http://k-tai.impress.co.j...otogallery/xp245.jpg.html)
- Hoeveel kleuren kun je in de praktijk op het toestel zien en welke rol speelt de Android versie hierbij?(Er bestaat nogal onduidelijkheid over (65k, 262k of 16 miljoen)
- Hoe zien jullie het verschil qua RAM geheugen tussen de Nexus One(512MB RAM) en de X10(256MB) en zijn er plannen voor een upgrade van de X10 om hem technisch weer voor op te laten lopen? Of komt dat sowieso pas met een totaal nieuwe telefoon?
- Wat is de verwachte normale gebruiksduur op een volledig opgeladen accu?
- Welke gps-chip zit er in? Welke precisie kan heirmee in de praktijk gehaald worden?
- Zit er er überhaupt een FM ontvanger in, aangezien daar nu twijfel over bestaat?
1. Behalve de gebruikte chip van de gps zou ik graag willen weten van hoeveel satellieten deze gebruik maakt. Is dit te vergelijken met sirf III of hoger?
2. Werkt de meegeleverde software van de A-GPS op telefoonpalen, satellieten en/of internet. Is dit in het buitenland uit te schakelen zodat je alsnog gebruik kan maken van je GPS zonder hiervoor data via het gsm-netwerk te moeten versturen?
3. Is de software spraakgestuurd?
4. Zijn de diverse rijbanen in de software verwerkt of zie je bij een 4 baansweg alsnog 1 rijbaan?
- Beschikt de X10 over een digitale kompas?
- zit er verschil in het materiaal aan de achterzijde van de X10 voor wat betreft de materiaalkeuze en de grip die deze met zich meebrengt?
- Wordt er ander materiaal gebruikt voor het plastic dan bij de X1, met andere woorden, valt de X10 niet na een maand vanzelf uit elkaar?
- Zit er op de X10 een tv-uitgang (PAL) voor aansluiting op een projector?
Camera
- Zijn er misschien samples van de camera zelf voorhanden? Zowel foto's als filmpjes die zijn gemaakt!
- Wat voor soorten focus heeft deze camera allemaal, autofocus, maar ook touchfocus?
- In hoeverre gaat de camera verschillen van de voorgaande modellen, behalve het aantal megapixels? Nog een nieuwe lens zoals met de Cybershots of een standaard oudere?
5. Van welke lens wordt er gebruik gemaakt?
6. In welke richting moet ik qua kwaliteit denken, Is dit HTC kwaliteit of Carlzeiss kwaliteit?
7. Het automatisch taggen van foto's lijkt mij niet echt handig, maar kan dit wel aan of uit worden gezet?
Accessoires
- Komen er ook officiele accesoires uit voor deze SonyEricsson X10, zoja wat? Wanneer? Hoe duur?
- Wat betreft de plaatsing van de micro-usbpoort: Zullen er cradles en autohouders speciaal voor de X10 ontwikkeld worden?
- Gaat het voor de zakelijke gebruikers mogelijk worden om de x10 in een cradle op te laden?
- Krijg je ook een kabel voor externe video bij de X10?
- Zijn er plannen voor een docking station voor de X10?
- Staan er accu's uit met grotere capaciteit voor de X10 op de planning?
Compatibilty
- Is de X10 compatibel met de MBW-150? (de sony ericsson horloge met bluetooth functie)
- Hoe staat het met de integratie van de X10 i.c.m. andere Sony producten zoals TVs, Hifi's, PS3s, PSP(Go)s ?
Zou de SE X10 compatible zijn met PS3 en kan er realplayer bestanden afgespeeld worden?
Andere vragen
Komt er een SE QWERTY versie uit met Android?
Wat kunnen we verwachten op het WMC in barcelona?
Komt er nu ook een X10 variant met WM 6.5.x (X11?) of WM7?
Wanneer kunnen we het volgende toestel van SE op Android verwachten?
Krijg ik er eentje gratis als ik een geweldige review schrijf?