[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hmmm, zelfs als ik de antenne mbv coax verlengkabels buiten zet dan vindt de Rebox1150 helemaal niks. :?
Zou de antenne dan kapot zijn? Het kabeltje is wel een beetje beschadigd (ik zie de kern zeg maar).... misschien moet ik maar een buitenantenne halen bij de KPN winkel, maar ben bang dat dit kastje gewoon kapot is ofzo. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Exar op 16-02-2010 19:20 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 20:01

Solid Seal

3D Printer N00b

geen idee of het hier al ergens staat.
Heb net mijn digitenne buiten-antenne geprobeerd maar beeld blijft slecht ( nwe zenders weer ingeproggert)

Nu had ik in mijn slaapkamer TV zo een insteek kaart en die heb ik nu in me TV beneden gedaan ,,

Dat werkt, even zoeken en heb beeld .. zonder blokken en problemen echter mis ik een X aantal zenders.

Rtl 4 en 5, net 5 en SBS .. hij gaat van kanaal 3 (ned3) meteen door naar kanaal 9 (veronica)

Heb een LG 37LH5000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Exar schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:19:
Hmmm, zelfs als ik de antenne mbv coax verlengkabels buiten zet dan vindt de Rebox1150 helemaal niks. :? Zou de antenne dan kapot zijn? Het kabeltje is wel een beetje beschadigd (ik zie de kern zeg maar).... misschien moet ik maar een buitenantenne halen bij de KPN winkel, maar ben bang dat dit kastje gewoon kapot is ofzo. :X
Eerder schreef je dat je met een moderne ontvanger van KPN wel ontvangst had. Je kan zo'n pakket kopen voor € 50,=. Je zit dan niet aan een abonnement vast. Als het met oude spul niet lukt zou ik daar niet te veel tijd en energie in steken.

Het verschil tussen de binnen- en buitenantenne is dat de laatste waterdicht is. Als je de binnenantenne buiten zet en je hebt geen ontvangst, dan is de kans klein dat het met de buitenantenne wel gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Solid Seal schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:47:
Nu had ik in mijn slaapkamer TV zo'n insteekkaart en die heb ik nu in me TV beneden gedaan,
Dat werkt, even zoeken en heb beeld .. zonder blokken en problemen echter mis ik een X aantal zenders.
Rtl 4 en 5, net 5 en SBS .. hij gaat van kanaal 3 (ned3) meteen door naar kanaal 9 (veronica)
Heb een LG 37LH5000 :)
Je mist boeket 2, waar onder ander RTL in zit. Misschien kun je met de hand dit kanaal opnieuw inscannen? Kijk in deze tabel welk opstelpunt het dichtstbij zit en scan het kanaal van het ontbrekende boeket met de hand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
My-life schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:53:
[...]
Waar baseer je dat op? Vaak worden op nieuwe kastjes juist bezuinigt. Zoals dat de oude kastjes 2 tuners hadden en de nieuwe 1.
Kastjes met twee tuners zijn nog steeds te koop, weliswaar duurder dan de kastjes met maar één tuner. Dat was vroeger niet anders trouwens...

Natuurlijk gaan de technische ontwikkelingen verder, bij STB's, bij PC's, enzovoorts. Als je een LCD TV van 5 jaar geleden naast een modern exemplaar zet schrik je niet alleen van het prijsverschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:53:
[...]Waar baseer je dat op? Vaak worden op nieuwe kastjes juist bezuinigt. Zoals dat de oude kastjes 2 tuners hadden en de nieuwe 1.
Oude kastjes hadden ook 1 tuner. Er waren inderdaad ook kastjes met 2 tuners, de zogenaamde twintuner. Nu heeft KPN ook een twintuner, met voor het gemak, een harde schijf erin, die noemen ze nu PVR.
De techniek gaat zo snel dat je zelfs kunt bezuinigen op componenten maar dat deze dan toch weer, ondanks dat ze goedkoper zijn, beter zijn dan een eerdere generatie.

Daar baseer ik dat op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Nu online
hb1964 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:30:
[...]

Eerder schreef je dat je met een moderne ontvanger van KPN wel ontvangst had. Je kan zo'n pakket kopen voor € 50,=. Je zit dan niet aan een abonnement vast. Als het met oude spul niet lukt zou ik daar niet te veel tijd en energie in steken.

Het verschil tussen de binnen- en buitenantenne is dat de laatste waterdicht is. Als je de binnenantenne buiten zet en je hebt geen ontvangst, dan is de kans klein dat het met de buitenantenne wel gaat lukken...
Hmm ja, je hebt wel gelijk denk ik. Die 50,- overleef ik ook wel, maar vind 't gewoon zonde van dat Rebox ding.... maargoed als ie 't niet doet... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Aiolos schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:54:
Al ruim een jaar maak ik gebruik van een MythTV backend/frontend combinatie met een DVB-T pci kaart. Werkt als een dolle, ik kan haast niet meer zonder het pauzeren van live tv, maar doordat ik een (goedkope) Twinhan kaart heb zonder CAM/CI alleen voor de publieke omroepen. Ik kijk ook vrij weinig commercieel, maar soms zou het wel handig zijn om er een programma van te kunnen opnemen.

Nu kwam ik het programma ccCam (en nog wat van dergelijke softwarematige cam oplossingen) tegen en het lijkt er op dat in combinatie met bijvoorbeeld deze kaartlezer ik gewoon de commerciele zenders kan kijken!

Ik vraag me alleen af of het echt werkt. Dat geloof ik nog niet helemaal en ik kan eigenlijk nergens een bericht over de combinatie met digitenne vinden (niet positief, maar ook niet negatief), dus ik zou graag van iemand horen of het succesvol op deze manier te doen is.

Ik heb netjes een abonnement voor digitenne en wil ook gewoon mijn smartcard gebruiken voor het verkrijgen van de sleutel in combinatie met een geschikte kaartlezer (dus niet de minder legale manier van keysharing).
Zoals W3ird_N3rd al zegt, ja dat kan. Ik heb het zelf ook net een paar dagen werkend. Was altijd nogal terughoudend, en had geen smartcard om te testen. En je moest eerst ook geld betalen voor de tuner tijdens een proefperiode wat je daarna wel terug kreeg, maar dat vond ik ook niks (dacht ik tenminste). Nu kost het je helemaal niks meer om Digitenne uit te proberen. Heb zelf een mediacenter met Mediaportal erop.
Ik heb eerst de gids van The Zep Man gebruikt (Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC), om het te testen. Als je deze gids leest dan heb je meteen een idee van wat je allemaal nodig hebt, en welk configbestand waar moet. In de Mediaportal installatie die ik had werkte het wel, alleen schokte het beeld af en toe. Ik dacht toen dat de hardware te langzaam was (Celeron 2.66 GHz), maar bedacht me daarna dat het toch eigenlijk wel zou moeten werken.
De cardserver heb ik op een eeepc gezet, lekker zuinig. Het is niets meer dan een standaard Ubuntu install met daarbij de newcs.i686 binary en een newcs.xml configuratiebestand.
Omdat Mediaportal niet lekker liep ben ik geen experimenteren met TVHeadend, een relatief nieuwe TV backend voor Linux. ([TV Headend] Het grote TV Headend topic). Dat werkte super, configuratie van TVheadend is heel simpel, en heeft standaard ondersteuning voor softcams. Je vult gewoon de gegevens van je cardserver in via de webinterface van TVheadend en je kan kijken. Helaas is er nog geen goede ondersteuning d.m.v. een frontend. Er wordt gewerkt aan ondersteuning in XBMC, maar de svn versie van de pvrtesting2 branch die ik geprobeerd heb was niet echt stabiel en had af en toe last van zware framedrops.
Daarom weer een verse XP installatie gedaan en de mediaportal 1.1 beta erop gezet. Nu loopt het wel allemaal soepel.
En dat is dus op niet de nieuwste hardware..(P4P800, Celeron D 2,66 GHz, 768 MB RAM en een Radeon 9200 SE).
Ik gebruik zelf de Smargo cardreader, maar het is volgens mij met bijna elke phoenix-compatible smartcardreader mogelijk. Alleen is de Smargo vrij populair volgens mij, dus dat is wel makkelijk (en USB natuurlijk).
We hebben hier nog een CRT breedbeeld staan en de beeldkwaliteit is wat mij betreft beter dan via de analoge Hauppauge PVR-150 MCE met Ziggo. Denk dat ik (want ik zit nu nog in de 4 weken op proef) Digitenne maar hou en Ziggo opzeg. Zeker omdat ik toch amper tv kijk. Smartcard erbij en dan 1 in de Smargo, en 1 in de STB in de slaapkamer (mini 4:3 tv) hebben we daar ook een EPG!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263436

Heb een LG 37LH5000 200hz LCD Tv, nu wil ik de Conax module gebruiken.
Bij Informatique verkopen ze starterspakket voor 36euro (zie bovenin advertentie) en hebben ze het over CI Cam module.
Bij KPN en andere winkels verkopen ze insteekkaart voor 50euro.
Gaat die van 36euro werken of krijg ik problemen met bouquets en blokjes.
Woon in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteravond ben ik ook aan het experimenteren gegaan met de XBMC pvr branch. Helaas blijkt de MythTV addon nog niet te bestaan (of kijk ik daar gruwelijk overheen?). Dus ben ik met TVHeadend gaan spelen. Configuratie ging inderdaad erg soepel, maar over de kwaliteit van de stream ben ik nog niet helemaal tevreden. Wel over het zenderzoeken, want ik heb nu opeens ook duitse kanalen, die ik met geen enkele andere scan had gevonden (ik woon in Enschede).
In XBMC kon ik bovendien TVHeadend niet benaderen, dat had een crash tot gevolg (en in de logs lijkt er niks over te vinden te zijn).

Mijn hardware is overigens vergelijkbaar en met de publieke zenders werkt MythTV ook perfect. Nu hopen dat de Smargo snel binnen is :)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Aiolos schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:24:
Gisteravond ben ik ook aan het experimenteren gegaan met de XBMC pvr branch. Helaas blijkt de MythTV addon nog niet te bestaan (of kijk ik daar gruwelijk overheen?). Dus ben ik met TVHeadend gaan spelen. Configuratie ging inderdaad erg soepel, maar over de kwaliteit van de stream ben ik nog niet helemaal tevreden. Wel over het zenderzoeken, want ik heb nu opeens ook duitse kanalen, die ik met geen enkele andere scan had gevonden (ik woon in Enschede).
In XBMC kon ik bovendien TVHeadend niet benaderen, dat had een crash tot gevolg (en in de logs lijkt er niks over te vinden te zijn).

Mijn hardware is overigens vergelijkbaar en met de publieke zenders werkt MythTV ook perfect. Nu hopen dat de Smargo snel binnen is :)
Toevallig woon ik ook in Enschede :P , en ik heb de frequenties gewoon handmatig ingevuld (zijn er maar 4 tenslotte) m.b.v deze pagina:

Wikipedia: DVB-T-frequenties
en deze:
Wikipedia: UHF-kanaalindeling

Daar zie je voor Enschede
Bouquet 1: kanaal 22: 482000 KHz
Bouquet 2: kanaal 65: 826000 KHz
Bouquet 3: kanaal 23: 490000 KHz
Bouquet 4: kanaal 47: 826000 KHz
Voor alle kanalen geldt: COFDM: 8k, modulatie: QAM64, Guard interval: 1/4
maar voor B1 &2: Code rate = 1/2, B3 & 4: Code rate = 2/3.
Als je die multiplexes toevoegt vindt ie automatisch alle nederlands kanalen.

Nog 1 tip wat betreft TVHeadend, ik moest 'monitor signal quality' uitzetten, anders deed ie het steeds niet meer.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Anoniem: 263436 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:24:
Bij KPN en andere winkels verkopen ze de insteekkaart voor 50euro.
Woon in Rotterdam.
Zo te zien is het een kompleet origineel KPN startpakket bij Informatique voor maar € 36,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263436 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:24:
Heb een LG 37LH5000 200hz LCD Tv, nu wil ik de Conax module gebruiken.
Bij Informatique verkopen ze starterspakket voor 36euro (zie bovenin advertentie) en hebben ze het over CI Cam module.
Bij KPN en andere winkels verkopen ze insteekkaart voor 50euro.
Woon in Rotterdam.
Bestel je hem toch gewoon via internet. Als die het niet doet kan je hem binnen een week of zo weer terug sturen. Dat is je wettelijk recht voor kopen op afstand.

• SanderNL82
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-07-2024
hb1964 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:01:
[...]

Zo te zien is het een kompleet origineel KPN startpakket bij Informatique voor maar € 36,=
Ik heb onlangs een digitenne insteekkaart (compleet startpakket) gekocht bij Modern.nl voor € 39,- inclusief verzendkosten. Prijs geld ook voor de losse (topfield?) ontvanger.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
Stomme vraag misschien maar ik wil Televisie in mijn auto :P

Nu heb ik al systemen gevonden met DVB-T maar daar kun je geen smartcard (van bv digitenne infrotten).

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Een radio (met klapscherm dan, want heb maar 1din tot mijn beschikking) met DVB-T die compatible is met de smartcard van Digitenne?

• hb1964
SanderNL82 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:59:
[...]
Prijs geld ook voor de losse (topfield?) ontvanger.
Op de afbeelding bij Modern staat een Samsung single tuner (met een zwarte antenne).
Volgens mij is KPN daar 1½ jaar geleden mee gestopt. Ik neem aan dat je bij Modern wel een moderne ontvanger in het pakket toegestuurd krijgt; een Topfield 6000 of 6500.

• hb1964
RedHat schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:49:
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Een radio (met klapscherm dan, want heb maar 1din tot mijn beschikking) met DVB-T die compatible is met de smartcard van Digitenne?
Ervaring heb ik er niet mee. Google maar eens op 'Hirschmann Car TV' lijkt dit op wat je bedoeld? Er kan een Digitenne smartcard in.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
RedHat schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:49:
Stomme vraag misschien maar ik wil Televisie in mijn auto :P

Nu heb ik al systemen gevonden met DVB-T maar daar kun je geen smartcard (van bv digitenne infrotten).

Hmm, dat van Hirschmann is zonder scherm, en dan al zo'n 400 euro volgens mij. Makkelijkste oplossing is dan (denk ik) een netbook + dvb-t stick + smartcardreader of mobiel internet + cardserver thuis.

MaximusTG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:44[...]
Hmm, dat van Hirschmann is zonder scherm, en dan al zo'n 400 euro volgens mij. Makkelijkste oplossing is dan (denk ik) een netbook + dvb-t stick + smartcardreader of mobiel internet + cardserver thuis.
Hmm, ja dat klinkt lekker eenvoudig voor de gemiddelde gebruiker :P en ook nog verkeerd gedacht ;)

Je dan niet harder dan 60 km per uur gaan rijden want anders dan heb je geen beeld meer.
Die CarTV dingen hebben diversity ontvangst met 2 antennes, daarom gaat dat wel goed.
MaximusTG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:44:
[...]

Dan kan je net zo goed een Topfield single tuner in je auto proppen met een inverter. Zelfde nadeel zoals Edje_Kroketje al zei: geen diversity.

Ik zou persoonlijk in de auto toch wel een genoegen nemen met Nederland 1+2+3+regio.

Je kan ook je TV via 3G streamen vanaf je server met TV-kaart thuis, maar of dat makkelijker is.. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Zit er standaard zo'n 'insteekkaart' in het pakket van digitenne? Zo niet, waar kan ik die het beste kopen?

Mijn tv:

Samsung LE32B530

En natuurlijk ook de vraag: is dit een verschil met het aansluiten van de kaart via de scart?

[ Voor 25% gewijzigd door Peter_Aragorn op 19-02-2010 10:26 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:19:
Zit er standaard zo'n 'insteekkaart' in het pakket van digitenne? Zo niet, waar kan ik die het beste kopen?

Mijn tv:

Samsung LE32B530

En natuurlijk ook de vraag: is dit een verschil met het aansluiten van de kaart via de scart?
Als je het pakket koopt met insteekkaart wel. :-)
Zit een kaartje, insteekkaart, antenne en versterker in.

Het verschil met een insteekkaart in je TV en een kastje via scart is:
- Scart is minder mooi beeld. (Vind ik persoonlijk)
- Je hebt een extern kastje nodig. (Lelijk... (wederom persoonlijk..))
- Je kan met de insteekkaart de afstandsbediening van je TV gebruiken in plaats van de afstandsbediening van KPN..

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ja die insteekkaart zit er niet bij in bij dat 'standaardpakket'. Kan je los kopen bij KPN zelf voor 50 euro. Zo maar even kijken wat zo'n kaart bij de Makro kost :) Digitenne werkt met een Conax CAM module toch??

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:
Ja die insteekkaart zit er niet bij in bij dat 'standaardpakket'. Kan je los kopen bij KPN zelf voor 50 euro. Zo maar even kijken wat zo'n kaart bij de Makro kost :) Digitenne werkt met een Conax CAM module toch??
Die insteekkaart heet een smart card.
En wat staat erop site van Informatique:

Inhoud verpakking:
. CI CAM Module
. Smartcard KPN
. Binnen antenne + stroomadapter
. Installatiehandleiding

Dus kaart zit er gewoon bij. Bellen met de helpdesk om hem te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Werkt de digitenne insteekkaart op alle DVB-T televisies?
Ik wil namelijk een Sharp LC-L32LE705E tv gaan kopen, maar heb nog niet zo'n insteekkaart gekocht dus mag je die ook ruilen als ie het niet doet bij de KPN winkel?

Het zit namelijk zo:
-ingebroken
-tv gejat
-smartcard digitenne gestolen (ja zelfs de smartcard hebben ze mee ;( )
-smartcard geblokkeerd
-heb nieuwe tv op het oog met dvb-t tuner

Heb hier dus ook zo'n TopField digitenne kastje, maar waarschijnlijk dus overbodig, kun je die inleveren bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 289736 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:10:
Werkt de digitenne insteekkaart op alle DVB-T televisies?
Ik wil namelijk een Sharp LC-L32LE705E tv gaan kopen, maar heb nog niet zo'n insteekkaart gekocht dus mag je die ook ruilen als ie het niet doet bij de KPN winkel?
Weet ik niet, maar als je die TV in een real life winkel gaat kopen en je woont ergens met behoorlijke dekking dan kan je natuurlijk vragen of je het in de winkel mag uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:35:
[...]

Weet ik niet, maar als je die TV in een real life winkel gaat kopen en je woont ergens met behoorlijke dekking dan kan je natuurlijk vragen of je het in de winkel mag uitproberen.
Als je die smartcard activeert, hoe weet de KPN dan eigenlijk op welk adres hij staat?
Zolang je hem nog niet geactiveerd hebt zullen ze wel niet moeilijk doen over geld terug lijkt mij (op de gehele insteekkaart set dan). :?

En dat kastje inleveren hoeft niet, kom er net achter dat het eerste kastje gratis is, dus die mag hier nog gewoon blijven staan niksen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:47
Dat weten ze niet en dat hoeft ook niet want je mag hetzelfde abo ook gebruiken op de camping, in de boot enz. Het is niet gebonden aan je huis adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346365

weet imand of digtenne van kpn met een cam ook op de samsung le40a/786r2f werkt bij mij krijg ik hem niet aan de praat :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net het insteekkaart pakket gekocht, en wat zie ik? Je krijgt er een adapter bij, voor de antenne, moet je deze bij alle tv's gebruiken of alleen in sommige gevallen?

Want op de digitenne site staat zo'n filmpje daar pluggen ze de intenne er gewoon rechtstreeks in zonder die adapter :?

Mijn losse decoder had dit niet nodig namelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 23-02-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat ligt aan of je tv genoeg voltage kan leveren aan de antenne. Het is een kwestie van proberen, als je genoeg ontvangst hebt met zonder adapter kan het zonder. Als je geen goed ontvangst hebt dan moet je de adapter gebruiken.
Anoniem: 346365 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:35:
weet imand of digtenne van kpn met een cam ook op de samsung le40a/786r2f werkt bij mij krijg ik hem niet aan de praat :'( :'(
Wat lukt niet? Kan je de zenders vinden? Blijft het beeld zwart? Geef wat meer info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga naar dtv en probeer daar de kanalen in te laden maar hij vind niets.
staat er ok iets in dit forum hoe je het stap voor stap aan moet pakken bij een samsung lcd met cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de antenne met de adapter aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 346365 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:28:
ik ga naar dtv en probeer daar de kanalen in te laden maar hij vind niets.
staat er ok iets in dit forum hoe je het stap voor stap aan moet pakken bij een samsung lcd met cam
Ik kan op de site van Samsung niets vinden over een eventuele DVB-T tuner.
Als je geen zenders vind ligt het in elk geval niet aan je smartcard, want ook zonder vind je tv de zenders wel al kan je dan slechts Ned 1,2, 3 en de lokale zender bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er staat wel DVB op de televisie is dat wat anders dan en hij ziet de digitenne kaart ook bij het menu instellingen maar geeft daar nog oude datums weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het kan ook DVB-C zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347664

Ik heb een probleem want ik heb vandaag net digitenne gekocht alleen nu hebben we TV DRENTHE terwijl we in friesland willen dus horen we OMROP FRYSLAN te hebben weet iemand hoe ik dit kan wijzigen want bij de instalatie moesten we provincie invullen maar miss heb ik wel drenthe geselecteerd heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 347664 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:47:
Ik heb een probleem want ik heb vandaag net digitenne gekocht alleen nu hebben we TV DRENTHE terwijl we in friesland willen dus horen we OMROP FRYSLAN te hebben weet iemand hoe ik dit kan wijzigen want bij de instalatie moesten we provincie invullen maar miss heb ik wel drenthe geselecteerd heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
Je zal waarschijnlijk in de buurt van Drenthe wonen. Kijk eens op de zenders boven de 1000 en als hij daar niet bijstaat, zet je antenne dan ergens anders neer.

Wel handig om hierbij je woonplaats te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:19:
[...]

Je zal waarschijnlijk in de buurt van Drenthe wonen. Kijk eens op de zenders boven de 1000 en als hij daar niet bijstaat, zet je antenne dan ergens anders neer.

Wel handig om hierbij je woonplaats te vermelden.
wat bedoel je met zenders boven 1000 (en trouwens bedankt voor snelle reactie) ik woon totaal niet in de buurt van drenthe woon in Surhuisterveen dat ligt op de grens van provincie groningen antenne verplaatsen werkt ook niet maar bij zender zoeken staat omrop fryslan wel in de lijst maar niet op de tv maar daar hebben we tv drenthe (zou ik de digitenne ook kunnen herinstaleren met weer regio enzo instellen)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 347664 op 27-02-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 347664 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:42:
[...]

wat bedoel je met zenders boven 1000 (en trouwens bedankt voor snelle reactie) ik woon totaal niet in de buurt van drenthe woon in Surhuisterveen dat ligt op de grens van provincie groningen antenne verplaatsen werkt ook niet maar bij zender zoeken staat omrop fryslan wel in de lijst maar niet op de tv maar daar hebben we tv drenthe (zou ik de digitenne ook kunnen herinstaleren met weer regio enzo instellen)
Welke ontvanger heb je?

Bij de Topfield kan je, als je Omrop Fryslan kan ontvangen, die op 1001, 1002 etc verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:13:
[...]

Welke ontvanger heb je?

Bij de Topfield kan je, als je Omrop Fryslan kan ontvangen, die op 1001, 1002 etc verwachten.
wij hebben het digitenne binnen 10 minuten tv kijken pakket gekocht en dat is de recorder die grijze met een grijze afstandsbedieng waar je ook niet mee op kan nemen enzo de TOPFIELD SINGLE is de naam geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 347664 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:47:
Het invullen van de provincie tijdens de installatie is alleen maar een hulp om de antenne goed te zetten. Het is niet bedoeld om de regionale zender te kiezen. Deze kan je namelijk niet kiezen. Blijkbaar komt TV Drenthe uit Smilde met een betere kwaliteit binnen dan Omrop Fryslan TV.

Het is wel mogelijk om de regionale TV zender te vervangen. Een uitleg, inclusief plaatjes kan je hier bij deze link vinden.

Het kanaal dat je nodig hebt hoef je niet op te zoeken, voor Omrop Fryslan TV is dat kanaal 32.

Succes en laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:13[/message]:
[...]

Welke ontvanger heb je?

De Topfields maken een lijst van de 25 kanalen en plaatsen bij een normale scan, alleen de buitenlandse kanalen boven de 1000. De regiozender die in de lijst staat is de regiozender met de, op het moment van het scannen, beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:46:
[...]

De Topfields maken een lijst van de 25 kanalen en plaatsen bij een normale scan, alleen de buitenlandse kanalen boven de 1000. De regiozender die in de lijst staat is de regiozender met de, op het moment van het scannen, beste kwaliteit.
Waar blijven de overige regionale zenders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
W3ird_N3rd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:08:
[...]
Die komen niet in de lijst terecht. Je kunt ze later met de hand toevoegen, en komen dan op plaatsen boven de 1000 terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door hb1964 op 28-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:08:
[...]

Het is gewoon een eis dat je altijd netjes een lijst van 25 zenders hebt.
Stel dat je scant tijdens condities en je ontvangt half Nederland, dan zit je dus lekker met een lijst waarin zenders staan die niet, of slecht, of soms te ontvangen zijn.

Er is wel mogelijkheid ingebracht om het handmatig achteraf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb mijn SCM Conax 4.00e met succes in mijn tv gedrukt, een Samsung UE40B6000. Je kan dus wel stellen dat de hele serie UE**B**** serie het goed doet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341669

wij hebben zoals jullie misschien wel weten het digitenne pakket bij de bcc gekocht alleen zonder activatie hebben we alle zenders zelfs eredivisie live is dit normaal of wat is de oorzaak hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Anoniem: 341669 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:54:
wij hebben zoals jullie misschien wel weten het digitenne pakket bij de bcc gekocht alleen zonder activatie hebben we alle zenders zelfs eredivisie live is dit normaal of wat is de oorzaak hiervan
Dat zijn pré activated smartcards, je kunt direct alle kanalen bekijken zonder dat je kaart een activatie uit het netwerk ontvangen heeft. De pré activation periode is één week, dan kun je alles bekijken. Zodra die periode voorbij is heb je een abonnement nodig (voor de commerciele zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341669

misschien wel dom maar hoe kunnen zij erachter komen dat ik die smartcard een week heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Anoniem: 341669 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:38:
misschien wel dom maar hoe kunnen zij erachter komen dat ik die smartcard een week heb gebruikt?
Daar komt niemand achter, die intelligentie zit in de kaart. Zodra die kaart een signaal uit het netwerk ziet gaat die periode van zeven dagen in. Die datum- en tijdinformatie wordt ook continu door het netwerk uitgezonden.

Kijk maar eens bij de abonnementsstatus in het conditional access menu, daar vind je terug wanneer die preview periode is ingegaan (en wanneer het afgelopen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik wil digitene aanschaffen voor op de camping om voetbal live te ontvangen.
Dus tv hoef ik niet die hebben we van de camping zelf met vaste zenders.
Helaas moet ik tv er bij nemen anders geen voetbal live.
Is de standaard tuner ook goed?? 8,50 euri p/m
Uiteraard moet ik wel een goed beeld hebben tijdens de wedstrijden.
Wie kan mij advies geven.

uit het schone drentse land

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard tuner is goed genoeg.
Digitenne, de normale tv kanalen kost €8,50 per maand.
Samen met Eurodivisielive ben je dan wel €18,50 per maand kwijt. Dit is wel per maand opzegbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
he Edje bedankt voor de info.
Heb zaterdag er een opgehaald zoals je adviseerde TF6500COK werkt goed maar vond het beeld niet super bij 98% ontvangst.
Heb hem via scartkabel aangesloten op mijn plasma scherm samsung.
Heb ook gelijk een buiten antenne gekocht maar deze moet ik nog uitproberen.
Misschien een domme vraag werkt het kaartje ook op een digitaal ziggo tuner dit zo leuk zijn dan hoef ik de tuner niet heen en weer nemen naar de camping.
Kun je verder nog expermiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaartje werkt alleen in een Digitenne ontvanger, niet in kabelontvangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
dan maar even op marktpaats zoeken voor een tweede tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
hindrik1 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:56:
dan maar even op marktpaats zoeken voor een tweede tuner
Die zijn er zat...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 01:26

TF

bla bla

Heeft iemand al eens een proefperiode ontbonden?

Ik wil Digitenne best een keer proberen maar als het niet bevalt wil ik gebruik maken van de terugstuur optie die kosteloos zou zijn.

Is dit ook echt zo? Een rondje website en even gebeld leert dat dit zo zou moeten zijn maar allicht heeft iemand er hier ervaring mee, zou niet de eerste keer zijn dan ik A verkocht krijg en vervolgens B heb.

Extra vraag: Zijn alle zenders beschikbaar tijdens deze proefperiode? Ook bijv eredivisielive en andere betaalzenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:57

jelle.

Product Owner
TF schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:56:
Heeft iemand al eens een proefperiode ontbonden?

Ik wil Digitenne best een keer proberen maar als het niet bevalt wil ik gebruik maken van de terugstuur optie die kosteloos zou zijn.

Is dit ook echt zo? Een rondje website en even gebeld leert dat dit zo zou moeten zijn maar allicht heeft iemand er hier ervaring mee, zou niet de eerste keer zijn dan ik A verkocht krijg en vervolgens B heb.
Als je het pakket telefonisch of via internet besteld, dan moet je ook bellen om gebruik te maken van de 'terugstuur optie'. Dat gaat via een betaald nummer (0900-0576, optie 2, 0,45 euro per minuut). Je krijgt dan een retournummer om vervolgens het pakket bij het postkantoor af te geven.

Haal je het pakket bij een KPN winkel, dan kun je het ook in diezelfde winkel (of een andere) kosteloos terugbrengen. Het enige wat ze nodig hebben is bij aanvraag een legitimatiebewijs en bij terugbrengen het contract + de kassabon dat je mee hebt gekregen.
Extra vraag: Zijn alle zenders beschikbaar tijdens deze proefperiode? Ook bijv eredivisielive en andere betaalzenders?
Alle betaalzenders altijd, Eredivisie Live ook indien je dat aanvraagt (10 euro per maand extra wanneer je abonnement ingaat). Breng je het binnen 30 dagen terug dan wordt de boel alsnog kosteloos opgezegd, maar je kunt niet achteraf Eredivise Live 'eraf laten halen' (het is een jaarcontract),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 01:26

TF

bla bla

oke, bedankt voor de info. Ik ga het vh weekend even ophalen bij BCC denk ik. maar dan moet ik dus eredivisie live laten aanpraten want anders zit ik daarmee als ik het weer terugbreng.

[ Voor 27% gewijzigd door TF op 10-03-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:57

jelle.

Product Owner
TF schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:04:
oke, bedankt voor de info. Ik ga het vh weekend even ophalen bij BCC denk ik. maar dan moet ik dus eredivisie live laten aanpraten want anders zit ik daarmee als ik het weer terugbreng.
Nee, als je het terugbrengt wordt alles opgezegd, ook Eredivisie Live. Je kunt echter niet 30 dagen Eredivise Live uitproberen en dat daarna alsnog opzeggen, en Digitenne houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Heeft er nog meer iemand last van het extreem smalle beeld op zenders die niet 16:9 uitzenden. Ik krijg pas weer een normale beeldverhouding als ik de tv op volledig beeld zet (net als bij 16:9-uitzendingen dus). Ik probeer ook al een formulier in te vullen op kpn.com maar dat lijkt wel een vervroegde aprilgrap. In stap 3 springt het alle kanten op maar submitten doet de pagina niet..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke ontvanger heb je?
Bij de Topfields moet je je beeldscherm vast instellen op 16:9, geen gezoom ofzo.
In de stand 16:9 gecentreerd heb je dan 16:9 in volbeeld en 4:3 uitzendingen in pillarmode, dus links en rechts zwarte balken.
Overigens kan je bij de Topfields met de beeldformaten spelen door tijdens het TV kijken een paar keer op de 0 toets te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:33:
Welke ontvanger heb je?
Bij de Topfields moet je je beeldscherm vast instellen op 16:9, geen gezoom ofzo.
In de stand 16:9 gecentreerd heb je dan 16:9 in volbeeld en 4:3 uitzendingen in pillarmode, dus links en rechts zwarte balken.
Overigens kan je bij de Topfields met de beeldformaten spelen door tijdens het TV kijken een paar keer op de 0 toets te drukken.
Zowel een Topfield PVR als een oude Samsung single tuner. Het probleem zat 'm écht in de encoders, instellingen aan mijn kant waren goed (de 0-toets ken ik wel, maar daar heb ik niet zoveel aan met een breedbeeldscherm). Het leek wel of er aan de uitzendkant een 4:3 center cut plaatsvond en dat dát beeld dan weer als 4:3 geflagd werd uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:28:
Heeft er nog meer iemand last van het extreem smalle beeld op zenders die niet 16:9 uitzenden. Ik krijg pas weer een normale beeldverhouding als ik de tv op volledig beeld zet (net als bij 16:9-uitzendingen dus). Ik probeer ook al een formulier in te vullen op kpn.com maar dat lijkt wel een vervroegde aprilgrap. In stap 3 springt het alle kanten op maar submitten doet de pagina niet..... :?
Begrijp ik nou dat je 4:3 uitzendingen in een 16:9 verhouding wil bekijken? Hoe stel je je dat voor?

Het klopt dat KPN rommelt met de site. Een klacht via de site indienen kan niet meer, blijkbaar had de helpdesk niks meer te doen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt niet aan de encoders.

Er zijn zender zoals TMF, MTV en ook bij Zapp zie ik het regelmatig die hun beeld in een (op16:9 schermen) wel heel klein brengen. Deze programma's worden door de aanbieder zeg maar aangegeven dat het een 4:3 uitzending is. Vaak is het beeldinhoud dan wel16:9. Op een 4:3 TV ziet het er dan uit als volledige breedte maar balken onder en boven, op een 16:9 ziet het er dan uit als balken links en rechts en ook balken boven en onder. Dit ligt niet aan Digitenne of aan je ontvanger of aan je TV.

Een goed uitgangspunt vindt ik altijd CNN. Die is altijd 4:3. Wat is er bij jou niet goed aan CNN?
Je hoort, als je de Topfield instelt op 16:9 gecentreerd (0-toets), volledige hoogte te hebben en zwarte balken links en rechts. Als dit niet klopt, dan eerst je TV zo zetten dat dit klopt. Hierna een 16:9 zender bekijken. Die moet dan beeldvullend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:41:
Het ligt niet aan de encoders.

Er zijn zender zoals TMF, MTV en ook bij Zapp zie ik het regelmatig die hun beeld in een (op16:9 schermen) wel heel klein brengen. Deze programma's worden door de aanbieder zeg maar aangegeven dat het een 4:3 uitzending is. Vaak is het beeldinhoud dan wel16:9. Op een 4:3 TV ziet het er dan uit als volledige breedte maar balken onder en boven, op een 16:9 ziet het er dan uit als balken links en rechts en ook balken boven en onder. Dit ligt niet aan Digitenne of aan je ontvanger of aan je TV.

Een goed uitgangspunt vindt ik altijd CNN. Die is altijd 4:3. Wat is er bij jou niet goed aan CNN?
Je hoort, als je de Topfield instelt op 16:9 gecentreerd (0-toets), volledige hoogte te hebben en zwarte balken links en rechts. Als dit niet klopt, dan eerst je TV zo zetten dat dit klopt. Hierna een 16:9 zender bekijken. Die moet dan beeldvullend zijn.
Dat zeg ik dus: CNN was nog smaller (meer vierkant 9:9) dan normaal (12:9). Terwijl als ik van een 16:9-uitzending een center cut maak (met de 0 op de afstandsbediening) het wel mooi 12:9 is. Net ook weer bij KRO Kindertijd extra smal (9:9) en Sesamstraat daarna weer keurig volbeeld 16:9. Nu zijn de meeste programma's die ik kijk toch wel 16:9, maar ik ben er heilig van overtuigd dat het in de encoders ligt. Dat zou ik bepaald niet de eerste keer zijn. Zoals gewoonlijk ontkent KPN weer dat er een probleem is en dat ik bij mij alles moet nakijken. Dat siert ze niet....ik ben nu een gratis kwaliteitscontrole voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
giant2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:42:
[...]

Begrijp ik nou dat je 4:3 uitzendingen in een 16:9 verhouding wil bekijken? Hoe stel je je dat voor?
Alsjeblieft niet zeg, ik wil alles juist zien in het bedoelde aspect ratio. Dus Kubrick in 4:3...
Het klopt dat KPN rommelt met de site. Een klacht via de site indienen kan niet meer, blijkbaar had de helpdesk niks meer te doen.
Tja, testen is zeker iets uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Dat zeg ik dus: CNN was nog smaller (meer vierkant 9:9) dan normaal (12:9). Terwijl als ik van een 16:9-uitzending een center cut maak (met de 0 op de afstandsbediening) het wel mooi 12:9 is. Net ook weer bij KRO Kindertijd extra smal (9:9) en Sesamstraat daarna weer keurig volbeeld 16:9. Nu zijn de meeste programma's die ik kijk toch wel 16:9, maar ik ben er heilig van overtuigd dat het in de encoders ligt. Dat zou ik bepaald niet de eerste keer zijn. Zoals gewoonlijk ontkent KPN weer dat er een probleem is en dat ik bij mij alles moet nakijken. Dat siert ze niet....ik ben nu een gratis kwaliteitscontrole voor ze.
Bij de Belgen gaat/ging KPN wel eens de mist in (16:9 flag die aanstaat als ie uit moet zijn of omgekeerd), ik weet niet of dat nog steeds zo is omdat ik normaal naar de uitzendingen uit Schoten kijk. Voor de rest zijn er zover ik weet geen problemen, dus ligt het tòch aan jouw setup.

Ik heb CNN even opgezet en die is gewoon normaal 4:3. Eurosport is ook normaal 4:3. Geen balken, geen 16:9 flag. Alles is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je CNNn in 9:9 ziet dan moet je toch echt het probleem bij jezelf zoeken. Weet alleen nog steeds niet of je Topfield heb met de laatste software waar 16:9 gecentreerd in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:38:
als je CNNn in 9:9 ziet dan moet je toch echt het probleem bij jezelf zoeken. Weet alleen nog steeds niet of je Topfield heb met de laatste software waar 16:9 gecentreerd in zit.
Yep, Topfield PVR met de software van afgelopen januari. Bij 16:9-uitzendingen kan ik omschakelen naar 16:9 gecentreerd (center cut), 16:9 letterbox en 16:9 volledig. TV staat normaal op 4:3 en schakelt bij anamorf over op volbeeld d.m.v. pin 8 c.q. lijn 23 wss. Dit werkt ook goed bij dvd's (PVR is via de dvd-recorder aangesloten op tv, zodat ik eventueel het RGB-signaal kan branden).

Zoals hierboven al geschetst treedt het probleem niet op als ik zelf van een 16:9 beeld 4:3 maak met de 0-toets. Dat geeft dan ook een goed beeld op de tv, al dan niet letterbox. Maar in ieder geval in de juiste breedte. Het probleem was wel bij 4:3 uitzendingen, dan kan ik de tv wel weer op volbeeld zetten zodat ik alsnog de juiste beeldverhouding krijg, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik heb met dit soort zaken al enkele keren negatieve ervaringen met KPN gehad. Zo is het al minstens twee keer voorgekomen dat de twee VRT-zenders in 16:9 bleven hangen. Ook als bijvoorbeeld de Vuelta werd uitgezonden (die Sporza in de originele beeldverhouding uitzendt i.t.t. Studio Sport die het beeld verkracht). Dit ging dan maanden zo door totdat ik via-via-via-via bij iemand uitkwam die weer mensen kende bij Broadcast Services. Dan werd de encoder opnieuw opgestart en zie: het beeld schakelde weer perfect om.

Vandaar dat ik toch de oorzaak zoek bij de encoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114749

Sinds een paar weken maak ik gebruik van de Digitenne CAM module met power inserter (daarvoor had ik een Topfield tuner). Mijn TV is een LG 42SL9000.

Daarover een opmerking en een vraag:

1. Het zappen tussen de kanalen gaat beduidend trager dan met de Topfield tuner. Vond het eerst erg irritant, maar het went wel.

2. Wat ik wel irritant vind is dat het signaal regelmatig even wegvalt (blokjesvorming en het geluid at een milliseconde wegvalt). Ik zou er eens beter op moeten letten, maar volgens mij heb ik soms ook langere tijd hier geen last van. Als ik in het menu van mijn TV naar diagnose ga blijkt dat de signaalsterkte is vrij constant (en volgens mij goed) tussen de 92 en de 95%, maar dat de signaalkwaliteit sterk varieert. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt (externe storingsbron ergens?) en wat daar aan te doen is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114749 op 30-03-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ontvangers van Topfield die KPN levert zijn gewoon heel erg goed en KPN heeft daar natuurlijk ook controle over en wil het beste voor zijn klanten.
Iedereen kan echter andere apparatuur op de markt brengen die niet voldoen aan de strenge KPN eisen. Dit zie je dan altijd in dit soort gevallen terug. Sluit je Topfield maar weer is aan en zie dat je problemen weer voorbij zijn. Klagen doe je dus bij je TV leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 114749 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:57:
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt (externe storingsbron ergens?) en wat daar aan te doen is?
Klinkt als vonkbruggen. Je doet bijvoorbeeld een lamp aan, in de schakelaar is een vonk (je ziet ook wel eens een vonk wanneer je een stekker in het stopcontact steekt) en dan schokt je beeld.

Een vonk is een storing op een brede frequentierange, waaronder heel UHF.

De ene tuner kan meer last hebben van vonkbruggen dan de andere. Een universele oplossing is het verzorgen van beter signaal. Zet je antenne op een gunstigere plaats (raam?), installeer een buitenantenne, gebruik een 5V-inserter of verwijder die juist.

Soms heb je een specifiek apparaat dat veel vonkbruggen maakt, dan kan je daar iets proberen mee te doen (apparaat alleen 's nachts gebruiken, vervangen of verplaatsen bijvoorbeeld).

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 30-03-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 114749 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:57:
<>Heeft iemand een idee waar dit aan ligt (externe storingsbron ergens?) en wat daar aan te doen is? <>
Hier hetzelfde probleem met een Toshiba DVD combi voor in de slaapkamer - rotding. Moet er nog steeds de tijd voor nemen om met een breedband AM ontvager oid op zoek te gaan naar een potentiele storingsbron maar totdat ik daar tijd voor heb ga ik de topfield van 5 jaar oud (van de eerste maanden digitenne) weer aansluiten, die werkte altijd.
Misschien nog kijken of ik een sperfilter icm doorlaat filter kan bouwen maar daar heb ik de meet apparatuur dan weer niet voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste problemen worden volgens mij nog steeds veroorzaakt doordat de ontvanger 2 signalen ongeveer even sterk ontvangt. Dit kunnen 2 zenders zijn, maar ook reflecties tegen gebouwen of voorbij rijdende (vracht)auto's zijn. Dit speelde vooral in het verleden bij de eerste generatie ontvangers maar lijkt nu weer terug te komen in TV's.

Dit probleem is het best te minimaliseren door op je (TV) ontvanger het menu op te zoeken waar je de kwaliteit van het signaal kan zien, dus niet de sterkte. Je draait dan de antenne op maximale kwaliteit van het signaal.

Mochten het vonkbruggen zijn zoals hierboven werd gesuggereerd dan zou je die op alle bouquetten moeten hebben. De effecten die ik omschrijf doen zich over het algemeen op maar 1 of 2 bouquetten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114749

Dank voor de reacties. Ik lijk de problemen meer te hebben met zenders in het bouquet van o.a. RTL4, en minder met het bouquet waar NL 1, 2 en 3 in zitten. Zal eens wat met de antenne gaan experimenteren om te zien of dat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
bij mij op alle bouqetten, kwaliteit al op max, versterker uit (kan de mast zien). 'k zal toch echt moeten gaan meten of een andere tv kopen want zo'n los kastje komt me nu al mijn neus uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hageneis schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:28:
Ik ben er nu achter wat het probleem is: er is een extra zoomfunctie toegevoegd in de Topfield (waarschijnlijk in de firmware-update van januari). Naast 16:9 volledig is er nu dus ook een 16:9 gecentreerd. Die genereert - net als de Samsung-tuners) - een 16:9 beeld door twee zwarte balken aan de zijkanten toe te voegen (pillarbox). Maar dan zonder 16:9-flag (die hebben de Samsung-tuners dan weer wel) waardoor het beeld extreem smal wordt (ongeveer (9:9). Het nut van deze voorziening ontgaat mij even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 114749 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:58:
Dank voor de reacties. Ik lijk de problemen meer te hebben met zenders in het bouquet van o.a. RTL4, en minder met het bouquet waar NL 1, 2 en 3 in zitten. Zal eens wat met de antenne gaan experimenteren om te zien of dat effect heeft.
Dat kan kloppen: het bouquet met de publieke omroepen heeft een betere foutcorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:55:
[...]

Ik ben er nu achter wat het probleem is: er is een extra zoomfunctie toegevoegd in de Topfield (waarschijnlijk in de firmware-update van januari). Naast 16:9 volledig is er nu dus ook een 16:9 gecentreerd. Die genereert - net als de Samsung-tuners) - een 16:9 beeld door twee zwarte balken aan de zijkanten toe te voegen (pillarbox). Maar dan zonder 16:9-flag (die hebben de Samsung-tuners dan weer wel) waardoor het beeld extreem smal wordt (ongeveer (9:9). Het nut van deze voorziening ontgaat mij even....
Er kan er maar één de baas zijn over het formaat, niet allebei.
Je TV moet je instellen als domme terminal die niet zoomt of beeldverhouding aanpast, maar gewoon laat zien wat die aangeboden krijgt.
Bij 16:9 gecentreerd, inderdaad zat die in de update, krijg je alle 16:9 uitzendingen volbeeld en alle 4:3 uitzendingen in pillarmode. De 4:3uitzendingen hebben dus zwarte balken links en rechts(pillar, pilaar), zodat het niet lijkt of iedereen opgezwollen is.

Iedere andere instelling roept om verwarring of problemen is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:08:
[...]

Er kan er maar één de baas zijn over het formaat, niet allebei.
Je TV moet je instellen als domme terminal die niet zoomt of beeldverhouding aanpast, maar gewoon laat zien wat die aangeboden krijgt.
Bij 16:9 gecentreerd, inderdaad zat die in de update, krijg je alle 16:9 uitzendingen volbeeld en alle 4:3 uitzendingen in pillarmode. De 4:3uitzendingen hebben dus zwarte balken links en rechts(pillar, pilaar), zodat het niet lijkt of iedereen opgezwollen is.

Iedere andere instelling roept om verwarring of problemen is mijn idee.
Eens, maar vind je dan ook niet dat bij 16:9 gecentreerd ook ook 16:9-flag hoort? Zo werkt het bij de Samsungs in ieder geval wel.

Bij mijn tv werkt de optie 16:9 volledig eigenlijk beter, want die laat ik - afhankelijk van de SCART-pin 8 dan wel lijn 23 WSS omschakelen naar breedbeeld. Net als op mijn dvd-recorder die tussen de PVR en verbonden is (dan kan ik via RGB opnames op dvd kopiëren).

Ontbreekt dit signaal dan toont mijn tv 4:3 pillarbox. Vandaar dat de 16:9 gecentreerd bij mij een extreem smal beeld geeft. Als deze optie nu als 16;9 geflagd was er niet zo'n probleem geweest, maar het lijkt erop alsof dit niet goed is getest door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:56:
[...]
Ontbreekt dit signaal dan toont mijn tv 4:3 pillarbox. Vandaar dat de 16:9 gecentreerd bij mij een extreem smal beeld geeft. Als deze optie nu als 16;9 geflagd was er niet zo'n probleem geweest, maar het lijkt erop alsof dit niet goed is getest door KPN.
Je doelt hierbij neem ik aan dat pin 8 6 volt zou moeten zijn als je voor een 16:9 scherm kiest? Klinkt wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:17:
[...]

Je doelt hierbij neem ik aan dat pin 8 6 volt zou moeten zijn als je voor een 16:9 scherm kiest? Klinkt wel logisch.
Ja precies zoals het bij anamorf breedbeeld ook gebeurt. Feitelijk is de 16:9-gecentreerd-modus ook anamorf beeld. Anamorf betekent zoiets als niet geheel overeenkomend (in dit geval in de breedte samengeperst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Ik heb hier een Samsung twin tuner (KPN digitenne)die zit mijn TV aan gesloten. Nu wil ik graag een HDD recorder kopen ik heb al even gezocht op "HDD recorder digitene" nu heb ik hier vooral negatieve reacties gelezen dat het niet werkt. Wat is jullie ervaring? en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een HDD recorder i.c.m. Digitenne?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Peter is Gamer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:02:
Ik heb hier een Samsung twin tuner (KPN digitenne)die zit mijn TV aan gesloten. Nu wil ik graag een HDD recorder kopen ik heb al even gezocht op "HDD recorder digitene" nu heb ik hier vooral negatieve reacties gelezen dat het niet werkt. Wat is jullie ervaring? en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een HDD recorder i.c.m. Digitenne?

Alvast bedankt
Eigenlijk dat je vooral de Topfield PVR moet kopen als vervanging voor je huidige twin tuner. Gigantisch veel mogelijkheden.

Een losse HDD gaat je zeker teleurstellen. Beter is om een losse dvd-recorder aan de PVR te hangen om eventueel opnames (analoog) ter kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
De enige functionaliteit die ik nodig heb is dat ik afleveringen die ik via digitenne ontvang kan op nemen met iets ( geen videobanden ;) ) overige functionaliteiten zijn niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Peter is Gamer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:59:
De enige functionaliteit die ik nodig heb is dat ik afleveringen die ik via digitenne ontvang kan op nemen met iets ( geen videobanden ;) ) overige functionaliteiten zijn niet van belang.
Als je niks bewaren wil op DVD: Zet de Siemens Twin op marktplaats en koop een Topfield PVR.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
giant2000 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:49:
[...]

Als je niks bewaren wil op DVD: Zet de Siemens Twin op marktplaats en koop een Topfield PVR.
een bewuste spuit 28 reactie: koop de Topfield PVR twintuner. Je kan dan twee opnames tegelijkertijd maken (soms handig), via picture-in-picture kijken of de uitzending op het andere kanaal al begint (leuk maar gebruik je nooit) en je hebt perfecte timeshifting. Het werkt zo makkelijk dat je binnen een week niet meer terugkunt naar de losse duo tuner.

Je kan die van KPN kopen of evt ook een losse met CI, over die losse ben ik nog aan het denken omdat ik geen opnames van de KPN versie kan afhalen, digitaal dan, omdat ze de USB poort eraf hebben gelaten. Andere optie voor mij is een gecombineerde DVB-T en SVB-S ontvanger, anders had ik er al lang een gekocht (ca EUR250 in Duitsland).

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
franssie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:26:
[...]
een bewuste spuit 28 reactie:
Spuit 28 reactie? Wat is dat als ik vragen mag?
koop de Topfield PVR twintuner. Je kan dan twee opnames tegelijkertijd maken (soms handig), via picture-in-picture kijken of de uitzending op het andere kanaal al begint (leuk maar gebruik je nooit) en je hebt perfecte timeshifting. Het werkt zo makkelijk dat je binnen een week niet meer terugkunt naar de losse duo tuner.
PiP gebruik ik zelf erg veel in het weekend met sportuitzendingen. En voor wat timeshift betreft: de ideale manier om reclame te omzeilen. Behalve sport kijk ik niets meer live.
Je kan die van KPN kopen of evt ook een losse met CI, over die losse ben ik nog aan het denken omdat ik geen opnames van de KPN versie kan afhalen, digitaal dan, omdat ze de USB poort eraf hebben gelaten. Andere optie voor mij is een gecombineerde DVB-T en SVB-S ontvanger, anders had ik er al lang een gekocht (ca EUR250 in Duitsland).
Volgens mij had Pioneer vroeger een dvd-recorder met HDD én CI-slot. Ik meen die laatst nog ergens te koop hebben te zien staan (niet op marktplaats, maar hear.nl of zo?).

[ Voor 4% gewijzigd door Hageneis op 07-04-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Volgens mij had Pioneer vroeger een dvd-recorder met HDD én CI-slot.
Hebben ze nog steeds in het assortiment. Helaas is dit een single tuner PVR.
Die dual tuner maakt KPN's Topfield PVR juist zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
KPN wil blijkbaar van de buitenantenne´s af. 7 euro inclusief verzendkosten en 10 mtr kabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Hageneis schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:49:
[...]

Spuit 28 reactie? Wat is dat als ik vragen mag?
<>
omdat ik nr 5 oid was die zei dat er een topfield gekocht moest worden, daarna besloot ik het toe te lichten en was ik #28 alweer vergeten ;) maar mijn topfield PVR is denk ik toch wel +30% van het kijkplezier hier in huis in vergelijking met zonder pvr (als ik een ander koop gaat deze ook zeker naar de slaapkamer).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 07-04-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:55:
[...]

omdat ik nr 5 oid was die zei dat er een topfield gekocht moest worden, daarna besloot ik het toe te lichten en was ik #28 alweer vergeten ;) maar mijn topfield PVR is denk ik toch wel +30% van het kijkplezier hier in huis in vergelijking met zonder pvr (als ik een ander koop gaat deze ook zeker naar de slaapkamer).
"spuit 28" heeft geen betekenis. Vermoedelijk bedoelde je spuit 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
klopt, maar die was al gebruikt 8) te vaak hier, variatie op een thema?

er waren al twee reacties voor me zeg maar ...

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 07-04-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
hb1964 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:55:
[...]

Hebben ze nog steeds in het assortiment. Helaas is dit een single tuner PVR.
Die dual tuner maakt KPN's Topfield PVR juist zo handig.
Ah, dat er een enkelvoudige tuner inzat wist ik niet. Inderdaad is de dual tuner van de Topfield nu eigenlijk onmisbaar voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
franssie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:55:
[...]

omdat ik nr 5 oid was die zei dat er een topfield gekocht moest worden, daarna besloot ik het toe te lichten en was ik #28 alweer vergeten
Hé bijdehandje, ik bevestig puur wat Hageneis melde met de intensie behulpzaam te zijn. En ik was daarmee trouwens nr 2. En dit is inmiddels de 6e post die over spuit de zoveelste gaat en daar zie ik het nut nou helemaal niet van. :O

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Conax Cam van SCM (4.00e) werkt niet goed op de Samsung LE37C650 LCD.
Ik kan wel abonnement informatie uitlezen en soms werkt hij wel. Waaraan dat kan liggen, ik weet het niet.
Ik had nog een oude Alphacrypt liggen en die werkt perfect, ik kan alleen geen abonnement informatie uitlezen.

Nog een keertje de CAM van Smit aanschaffen, want de Alphacrypt hoort eigenlijk bij mijn Digital Everywhere kaart en zou een beetje dure oplossing zijn.

De buitenantenne is aangesloten op een powerinserter en heeft 100% signaal en af en toe wat foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die statusmenutjes komen uit de CAM, daarom zien ze er bij iedere CAM anders uit. Het kan zijn dat jouw TV de Alphacrypt niet begrijpt, of dat die afwijkt van de standaard. Waarom zou je trouwens steeds je status uit moeten kunnen lezen? Bij normaal gebruik gaat het toch altijd goed?

Overigens klopt het wel dat de SMiT CAM het in meer apparaten doet dan de SCM, om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 09:42
IJsbeer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:52:
KPN wil blijkbaar van de buitenantenne´s af. 7 euro inclusief verzendkosten en 10 mtr kabel....
Als KPN dan ook meteen even een fatsoenlijke site maakt en iemand die usability gestudeerd heeft inhuurt, kan ik die antenne misschien zelfs nog wel kopen..

Anyway, ik heb sinds gisteren last van extreem slecht beeld. Het is voor 95% scrambled. Toch heeft de antenne vrij zicht (groot weiland voor het raam waar hij achter staat) op Eindhoven en door betonnen muren op vrijwel geen andere antennes. Ook staat het signal level stabiel op 92% en de signal quality op 100%, ook tijdens die storingen (die ongeveer 2, 3 minuten duren). In de buurt staan geen elektrische apparaten aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ben er zelf nog niet heel erg mee bezig geweest, maar ik vroeg me af of er meer mensen last van hebben.

Van de week eens proberen om de tuner in een krachtigere PC te hangen. Ik gebruik namelijk een Technotrend TT-1500 tuner. Nooit problemen mee gehad, maar het zou zomaar eens kunnen. Laatst ook nog wat nieuwe software erop gezet, misschien trekt hij het nét niet zo.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnGP op 13-04-2010 02:42 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.