Ik sluit me volledig aan bij de vorige poster
Sluit ik me ook bij aan. Erg goede service.
Heb ook strato gehad man man wat waren die slecht.
Heb ook strato gehad man man wat waren die slecht.
Heeft iemand ervaring met do-release-upgrade bij DirectVPS ?
Ik heb sinds het begin een VPS met Ubuntu 10.04.4 LTS maar wil eigenlijk naar 14.04 (omdat het kan) maar als ik een andere image selecteer dan zijn natuurlijk alle settings kwijt.
De do-release-upgrade optie is verdwenen. Nu maar eens support ticket ingeschoten
Ik heb sinds het begin een VPS met Ubuntu 10.04.4 LTS maar wil eigenlijk naar 14.04 (omdat het kan) maar als ik een andere image selecteer dan zijn natuurlijk alle settings kwijt.
De do-release-upgrade optie is verdwenen. Nu maar eens support ticket ingeschoten
Dat heeft natuurlijk niets met DirectVPS te maken maar met Ubuntu.raymonvdm schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met do-release-upgrade bij DirectVPS ?
Owner of DBIT Consultancy
Natuurlijk wel, want de image selecteer je in je Control Panel en op het moment dat je bij XEN bijvoorbeeld een upgrade doet naar een release die de hypervisor niet ondersteund dan start je VM gewoon doodleuk niet meer op. (Ubuntu14.04 op XenServer 6.1 bijvoorbeeld)DennusB schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:51:
[...]
Dat heeft natuurlijk niets met DirectVPS te maken maar met Ubuntu.
Maar om echt on topic te reageren. Ik ben sinds september 2011 klant en heb wel een paar keer kleine storingen gehad maar over het algemeen is de ervaring zeer goed. Reactie op support vragen is meestal binnen het uur.
[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 07-04-2015 17:07 ]
26779
Als je een dist-upgrade doet (eerst van 10.04 naar 12.04, daarna van 12.04 naar 14.04) dan zou dat gewoon moeten werken met behoud van settings.
Mocht het fout gaan zet je een image terug.
Mocht het fout gaan zet je een image terug.
Sinds een jr klant bij ze met een starter VPS (is voor prive gebruik voldoende) en draait zeer stabiel (met eigen ubuntu kernel) en over het support meer dan lof. Altijd erg snelle reaktie en oplossingen. En dat voor de prijs van 10 euro/maand
Wat hij bedoelt te zeggen is dat 10.04 niet meer ondersteunt word, dus je moet handmatig de sources nog aanpassen om naar 12.04 te kunnen.raymonvdm schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:59:
[...]
Natuurlijk wel, want de image selecteer je in je Control Panel en op het moment dat je bij XEN bijvoorbeeld een upgrade doet naar een release die de hypervisor niet ondersteund dan start je VM gewoon doodleuk niet meer op. (Ubuntu14.04 op XenServer 6.1 bijvoorbeeld)
Maar om echt on topic te reageren. Ik ben sinds september 2011 klant en heb wel een paar keer kleine storingen gehad maar over het algemeen is de ervaring zeer goed. Reactie op support vragen is meestal binnen het uur.
http://askubuntu.com/ques...il-what-sources-to-change
Anoniem: 528441
Meerdere VPS-en, meerdere sites. Werkt goed.
Enige nadeel is de wat beknopte toelichtingen. Zeker voor de linux starters onder ons.
Enige nadeel is de wat beknopte toelichtingen. Zeker voor de linux starters onder ons.
Anoniem: 528441
Zat er al een tijdje, en werd tijd voor wat keuzes te maken. Enfin, leuke nieuwe setup
(en nee staat nog niet op de pages van DirectVPS, maar vet is het zeker!)
- 2 CPU-cores
- 8GB werkgeheugen
- 300GB opslagruimte op SSD
- Debian GNU/Linux
- Directadmin
- Dagelijkse systeembackups
- Dagelijks DA-backups naar separate backupserver, inclusief 1TB opslag
- Monitoring van kritische services
- Monitoring van systeemgebruik
- Wij installeren updates van OS en Directadmin
- Debian
- Directadmin