Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je zal vooral een lage io hebben, wat natuurlijk belangrijk is op een vps.
Stuur eens een mail of je de vps met SSD eens mag testen.
⏩ PVOutput☀️
Je hoeft geen email meer te sturen, het is nu mogelijk een SSD demo aan te vragen op de website.Chillosophy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:35:
Ik heb nog niet gemaild omdat mijn site nog niet af is. Als het me bevalt wil ik het liefst direct verder gaan met het pakket, zonder later weer opnieuw te moeten beginnen. Ik zag echter net wel deze tweakblog van FvdM. Aanrader voor iedereen die twijfelt tussen de pakketten
edit:
Blijkbaar kun je alleen een SSD demo aanvragen via de website als je al een VPS hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 26-01-2012 23:22 ]
Er is gebeld met ams x in Amsterdam, blijkt dat ze maar 1 lijn hebben lopen en dat de router die daar staat dood is.
Ze zijn aan het probleem aan het verhelpen, Direct VPS kan hier niet zo veel aan doen behalve dan dat een back up router te plaatsen wel handig is.
Tracert:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Traceren van de route naar stream-portal.org [178.21.113.184] via maximaal 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms CISCO91548 [192.168.1.1] 2 1 ms <1 ms <1 ms c3404801.ftth.concepts.nl [195.64.72.1] 3 5 ms 5 ms 5 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29] 4 5 ms 5 ms 5 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29] 5 6 ms 10 ms 5 ms tge2-2.ams01-1.eu.as5580.net [195.69.145.229] 6 6 ms 6 ms 5 ms compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106 ] 7 compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106] rapporten: De doelhost i s niet bereikbaar. De trace is voltooid. |
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:36 ]
Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.Beste Elbert,
Ik heb de statistieken van het systeem even bekijken, er is een flinke CPU-piek op te zien. Waarschijnlijk heeft een proces binnen de VPS het systeem zo traag gemaakt dat het leek of het systeem down was. In zo'n geval helpt een Forced reboot via het controlpanel de VPS er snel weer bovenop. Blijft natuurlijk zaak om te vinden welk proces dat is geweest, om herhaling te voorkomen.
Als ik nog iets kan doen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Larry
DirectVPS Support
Ticket Details
Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:08:
Het probleem lijkt te zijn opgelost want ik heb verbinding met mijn servers die ik op beide lokaties (Shuberg Philis op Schiphol-Rijk en Nikhef-Amsterdam) in gebruik heb.
Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.
Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.
⏩ PVOutput☀️
Hm, ik heb wat scripts die elk half uur e.a. online bijwerken, en deze geven aan dat de updates gewoon gedaan zijn in de tijd die je noemt, er is bij mij geen onderbreking geweest.Quad schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:45:
[...]
Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.
[...]
Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.
Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.
Op welke server zit je?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Mijn linux administrator gaat het morgen verder onderzoeken, Kreeg nog bericht van Larry dat ze van het weekend een eventuele oorzaak hopen te vinden op hun niveau.
Vooralsnog is het op mijn bak geen piek load, proces oid gevonden die een downtime kan veroorzaken. We zijn bang dat een andere vps de oorzaak is, we hebben eerdere problemen met hoge load gehad waardoor DirectVPS een paar andere vps'en hebben verplaatst.
@Hieronder, de fysieke server is nummer 21.
Ik wacht in elk geval het onderzoek van DirectVPS en mijn admin af, kijken wat we dan kunnen doen om het in de toekomst te voorkomen.
We hebben een backup plan, maar mijn server is wel behoorlijk belangrijk voor het functioneren van een aantal zaken helaas.
Mocht de oorzaak en eventuele oplossing kenbaar zijn, zal ik dat zeker even vermelden.
[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 18-02-2012 00:41 ]
⏩ PVOutput☀️
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.
Hiervoor stond ik op het punt om twee andere colo servers te verplaatsen naar directvps alleen ik kreeg geen gehoor op mijn e-mailberichten. Daarom telefonisch contact gezocht en een vreemde dame aan de lijn gekregen welke slecht nederlands sprak. Ze deed net alsof ik het verkeerde bedrijf aan de lijn had en toen ik aangaf dat ik wel degelijk bij het juist bedrijf was (SIDN whois) zei ze dat de eigenaar er niet was en telefonisch contact niet wenselijk was.
Ondanks het feit dat ze geen telefonische support aanbieden vond ik dit geen prettige ervaring. Dit was voor mij reden genoeg om wat meer te gaan betalen en over te stappen naar Tilaa.
Achteraf erg tevreden, heb nu in totaal 4vpjes hier draaien met verschillende configuraties. Allen merkbaar een stuk sneller. Database is weer een stuk vlotter, geen lage disk performance en vage timeouts.
Het feit dat ze een echt bedrijf hebben met telefonische support doet me ook wel goed.
PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.
[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 18-02-2012 13:24 ]
orillion schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:18:
Beetje late reactie, maar ik weet uit ervaring dat de IO snelheid bij Tilaa veel hoger is dan de Value VPS van PCExtreme. Dat hebben ze bij PCExtreme ook ergens vermeld staan, ze noemen het dan "Standaard I/O disk performance".
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
IO is dik in orde.. zit tussen de 170mb/sec-200mb/sec met transfers. Heb een database met 2 miljoen records met heel veel kleine files. Performance is merkbaar veel beter in vergelijking tot Directvps terwijl ik dezelfde specs heb (4gb mem, 80gb disk)
Denk dat de specs van deze omgeving naast de disks dus ook een stuk beter zijn (of niet overbooked zijn)
Mooie webpanel krijg je er ook bij. Enige nadeel is dat ze geen gratis back-up doen zoals directvps dat doet.
Maarja.. een simpele rysnc doet wonderen
[ Voor 86% gewijzigd door Workaholic op 19-02-2012 14:04 ]
[ Voor 96% gewijzigd door FvdM op 28-12-2021 10:19 ]
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.Workaholic schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:20:
PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.
Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.
En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?
Heb je helemaal gelijk in, ook wat betreft de snelheid die ze hanteren, ook in het weekend!Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.
Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.
En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?
Daarom is het zo vreemd dat de server er helemaal uit is geklapt, en dat Larry op mijn VPS een hoge CPU load constateert terwijl ik in logs niets kan vinden wat op een hoge load duidt of een process wat veel vereist.
Vanavond eens kijken of er niet wat anders loos is en een eventuele oplossing zoeken, dedicated verhuizen naar andere host oid.
We zullen zien!
⏩ PVOutput☀️
Ben het deels met je eens zoals beschreven in mijn vorige post.Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.
Het is en blijft een leuke vps voor weinig, maar je hebt voor een paar euro meer een betrouwbare vps welke geen performance problemen vertoont, minder downtime heeft, een telefoonnummer heeft die tot 22 uur 's avonds bereikbaar is en daarnaast veel betere specs heeft (mijn databases, disk i/o en cpu zijn veel sneller)
Dit staat wat mij betreft helemaal los van het feit dat Larry echt zijn best doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2012 08:02 ]
Verwijderd
Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn
reactie etc.
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:49:
Sinds een paar dagen klant bij DirectVPS, basic 4 pakket genomen.
Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn, meteen
reactie etc.
Kwartier is ietwat overdreven, maar Larry doet met recht zijn uiterste best!Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:06:
[...]
Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....
⏩ PVOutput☀️
Ik zelf gebruik pbxes, aangezien gevirtualiseerde asteriks nog best lastig isMiepermans schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:30:
Ik heb de laatste tijd zelf verschrikkelijk veel timing problemen op mijn asterisk server. Dit wordt veroorzaakt door een teveel aan io's. Hierover heb ik met larry contact gehad. Hij heeft vervolgens e.e.a. creatief heen en weer geschoven om io's vrij te makenl De server loopt iets stabieler nu, echter is nogsteeds niet stabiel genoeg voor normale telefoongesprekken.
Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
[ Voor 0% gewijzigd door Zobat op 01-04-2012 14:40 . Reden: typo ]
Begin er ziek van te worden.
Mail naar DirectVPS leverde nog geen resultaat op.
⏩ PVOutput☀️
Mag ook wel gezegd worden.
Verwijderd
Vooral als potentiële klant kan je gewoon gratis tijdelijk een server proberen zonder al te veel gezeik.
Ik zal support binnenkort eens vragen waar dit op gebaseerd is, anderen ervaring met een onwaarschijnlijk hoog verbruik?
-edit-
Reacties zijn écht heel snel
We onderzoeken toevallig momenteel wat broadcastverkeer, het zou kunnen dat dat meeweegt in de cijfers van het Controlpanel.
Mocht een VPS een overschrijding hebben aan het einde van de maand, controleren we dat altijd met cijfers uit de routers. We filteren op die manier alsnog broadcast, intern en verkeerd gemeten verkeer. Bovendien is 1000GB traffic per maand inbegrepen bij vpsxxx, daar zit je vooralsnog lang niet aan
[ Voor 28% gewijzigd door Chillosophy op 30-05-2012 12:55 ]
Bij DirectVPS was dat zelf niet mogelijk helaas.
Ook veel irritatie gehad laatste tijd vanwege downtime en services die 'kapot' zijn en niet meer werken.
⏩ PVOutput☀️
Volgens de traffic pagina heb ik in mei opeens 4x zoveel data verbruikt als de afgelopen maanden.Chillosophy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:06:
Ik ben inmiddels weer in het bezit van een VPS. Wat me opvalt is dat traffic nu inzichtelijk is via het ControlPanel, handig. Ik sta er alleen van te kijken dat ik in een week blijkbaar 10GB heb verbruikt terwijl ik nog niet eens een webserver heb draaien. Ik heb Webmin direct geinstalleerd die alle traffic op eth0 in de gaten houdt, die komt niet verder dan 280MB. De vorige keer dat ik een pakket had waren er nog geen overschrijdingskosten van €0,10 per GB, dus dit baart me enige zorgen.
Ik zal support binnenkort eens vragen waar dit op gebaseerd is, anderen ervaring met een onwaarschijnlijk hoog verbruik?
-edit-
Reacties zijn écht heel snel
[...]
Ik zat nog lang niet in de buurt van mijn limiet, maar het is wel opvallend.
Verwijderd
Als je iets wilt uitproberen zijn ze nooit te beroerd om je te helpen, met een woord geweldig!
Dat had ik een paar maanden ook. traffic is na een paar maanden ook weer ingezakt. nooit gevonden wat t nou was.Jegorex schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 03:13:
[...]
Volgens de traffic pagina heb ik in mei opeens 4x zoveel data verbruikt als de afgelopen maanden.
Ik zat nog lang niet in de buurt van mijn limiet, maar het is wel opvallend.
blub
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij biedt directvps nog steeds de beste support die je kan vinden voor de bedragen die ze vragen. Ik ben tevreden over mijn ssd-vps, deze heeft ook een beter CPU dan de andere machines.Executor16 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:04:
Iemand nog recente ervaringen met een SSD VPS bij dit bedrijf? Ik ben het ook aan het overwegen namelijk. Maar er zijn zoveel alternatievenToch spreekt deze mij zeker wel aan.
Wat heb je precies gehackt dan? Heb je het over het controlepaneel? Server-veiligheid ben je bij een VPS natuurlijk zelf verantwoordelijk voorQuad schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:23:
Niet meer, waren voor mij simpel te hacken helaas. Of te wel security niet helemaal op orde. Is wel weer even geleden zit nu bij een andere host waar ik een VDS af neem.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Ben zelf ook benieuwd naar recent ervaringen met de SSD variant. Heb in het verleden een basic VPS gehad en dat was gewoon niet goed. Support was dik in order, prijzen ook, alleen de IO performance was zo vreselijk slecht. De SSD daartegen klinkt goed tot dusver.Executor16 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:04:
Iemand nog recente ervaringen met een SSD VPS bij dit bedrijf? Ik ben het ook aan het overwegen namelijk. Maar er zijn zoveel alternatievenToch spreekt deze mij zeker wel aan.
Verwijderd
Ik ben zelf aardig in de weer geweest met diverse VPS host oplossingen en het lijkt er op dat IO an-sich gewoon problematisch is.
Virtio devices lijken de problemen echter wel redelijk weg te werken.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Verwijderd
Dat kan natuurlijk maar ik ben vooral benieuwd wie hier al een aantal maanden een stabiele VPS heeft. Dat was in het verleden nl. erg problematisch. Voornamelijk wat Keiichi zegt en dat zijn typisch van die dingen die een paar dagen goed gaan en opeens in elkaar denderen. Maar door de goede support van DirectVPS lijken het wel mensen die verstand van zaken hebben en echt hun best doen om de zaakjes op orde te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:58:
Je kan natuurlijk even een mailtje sturen met het verzoek om de SSD VPS een weekje te proberen. Ook weer iets waar DirectVPS in uitblinkt. Naar mijn idee is de service prima te noemen (zeker voor het geld wat gevraagd wordt)
Ansich is het een prima dingetje, als je er niet te veel mee doet.
Twee gameservers gingen prima, naarmate ik er een bij deed werd het al direct minder kwa performance. Nu zit ik elders met een VDS, de disk IO is veel beter, misschien is dat een betere tip voor je.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Groot voordeel is dat het geheugen voor dezelfde prijs verdubbeld wordt. En dat extra geheugen is eigenlijk precies wat ik nodig heb.
Ik denk dat ik de upgrade lekker laat plaatsvinden en mijn server opnieuw op ga bouwen. Ik heb gelukkig niet zo veel data (slechts 2 redelijk kleine mysql databases) dus daar ga ik wel overheen komen.
Verwijderd
Bij geen reactie zullen ze de kernel updaten en de server wel gaan overzetten (dat begrijp ik uit de mail).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 22:19 ]
Verwijderd
Betreft: vpsxxxx.directvps.nl
Geachte heer, mevrouw,
Sinds enkele weken biedt DirectVPS een nieuw platform aan onder naam 'Starter'. Dit platform is de opvolger van het bestaande Basic-platform en is het resultaat van bijna een jaar testen en ontwikkelen. Veel zaken zijn geoptimaliseerd of verbeterd en er is veel nieuwe functionaliteit toegevoegd. Daarnaast opent dit platform de weg naar meer nieuwe functionaliteit.
Uiteraard blijft de prijs ongewijzigd en is de migratie naar het nieuwe platform kosteloos. Sterker, we verdubbelen GRATIS het werkgeheugen van uw VPS!
Nieuwe VPSen worden al standaard als Starter opgeleverd, de komende maanden migreren we alle bestaande Basic's naar het nieuwe platform. Uw vpsxxxx.directvps.nl is binnenkort aan de beurt voor deze migratie.
* Nieuwe functionaliteit / wijzigingen:
- Verdubbeling van het werkgeheugen
- Eenvoudig en direct upgraden
- Gebruik van de KVM hypervisor
- Verbeterde HDD prestaties dankzij supersnelle cache
- Consolefunctionaliteit beschikbaar
- Mogelijkheid tot het maken en herstellen van snapshots
- Mounten van ISO's
- Aanpassen van de bootvolgorde
- Gebruiken van een eigen kernel
- Uitvoeren van een eigen installatie met eigen partitieschema
- Windows Server beschikbaar (meerprijs ivm licensering)
* Uitvoering
De migratie naar dit nieuwe platform wordt voor u uitgevoerd met behoud van data, instellingen en IP-adressen. De verwachtte downtime is maximaal enkele minuten. Bij deze procedure wordt de /etc/fstab van uw VPS aangepast, zodat de nieuwe schijfbenaming wordt gebruikt. Indien nodig worden de kernelmodules bijgewerkt naar de laatste versies.
* Planning
De migratie van vpsxxxx.directvps.nl staat op de planning voor maandag 12 augustus 2013, tussen 10.00 uur en 18.00 uur.
LET OP!
Voor deze migratie is het noodzakelijk dat u minimaal kernel 3.2.5 of later gebruikt. Heeft u op dit moment nog een oudere kernel in gebruik, upgraden we de kernel tijdens de migratie naar de 3.8.2 release. U kunt dit natuurlijk ook al vooraf zelf doen via ons Controlpanel, dit verkort de downtime tijdens migratie met ongeveer een minuut.
* Vragen
Komt de genoemde dag of tijdstip u niet uit? Wenst u geen kernelupgrade? Wilt u niet over op het nieuwe platform?
Geen probleem. Neem even contact op mdidels een reply op dit bericht, we zoeken dan samen naar een goed alternatief.
Met vriendelijke groet,
DirectVPS Support
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Dat heb ik gedaan zonder dataverlies.
edit:Beste relatie,
Volgens onze gegevens gebruikt u op een of meerdere VPS'en een verouderde kernel. We raden u aan de kernel binnenkort bij te werken naar een recente versie, zodat u beschikt over de laatste modules en beveiligingsmogelijkheden.
U kunt dit op een moment naar voorkeur uitvoeren via ons Controlpanel. Kiest u voor de optie Systeem en dan de knop Wijzig achter het kopje Kernel. Het systeem wordt na bevestiging netjes afgesloten, voorzien van de laatste kernelmodules, en weer opgestart. Deze procedure zal iets minder dan een minuut downtime veroorzaken.
Momenteel zijn twee versies beschikbaar:
3.8.2 - Meest recente versie, aangeraden indien u de laatste release van de distributie gebruikt. Kan bij oudere releases problemen geven bij het gebruik van enkele (niet-kritische) functies van iptables.
3.2.5 - Aangeraden indien u niet de laatste release van de distributie gebruikt, of u problemen ervaart bij het gebruik van iptables i.c.m. kernelversie 3.8.2.
Heeft u vragen horen we dat uiteraard graag middels een reply op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
DirectVPS Support
Ik had niet door dat er nog een aantal posts op een nieuwe pagina stonden. Blijkbaar is dit dus iets anders.
De image die ik gebruik is Ubuntu 10.04 LTS / Lucid | 32b en ik zit op Schuberg Philis
[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 11-08-2013 22:25 ]
Verwijderd
goede service
alleen upgrade van starter 3 naar 5 is fout gegaan
Werkgeheugen upgrade done
HDD upgrade fail
ze moesten de hdd upgrade handmatig doen.
Ik heb daarop nee gezegt want data verlies was aanwezig
Maar ben inmiddels overgestapt....
Ze hebben wel netjes de factuur laten vervallen
Verwijderd
Ik kreeg vandaag bericht dat beide servers vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform (en met HD en vooral dubbel geheugen)
Ik ben benieuwd of de performance wat gaat verbeteren. Ik heb behoorlijk wat swapping met het beperkte geheugen van de huidige server.
@topitech: zat jij al op het nieuwe platform want je krijgt de dubbele hoeveelheid geheugen. Echter als het je om meer diskruimte ging dan zou je alsnog een andere abbo moeten nemen.
Ik had overigens wel begrepen dat met het nieuwe platform het aanpassen van de diskruimte per vps veel flexibeler is.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:59 ]
Verwijderd
Goede avond..Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:54:
Ik heb nu toch de kernelupdate van 2.6 naar 3.2 gedaan op 2 vps-en
Ik kreeg vandaag bericht dat beide servers vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform (en met HD en vooral dubbel geheugen)
Ik ben benieuwd of de performance wat gaat verbeteren. Ik heb behoorlijk wat swapping met het beperkte geheugen van de huidige server.
@topitech: zat jij al op het nieuwe platform want je krijgt de dubbele hoeveelheid geheugen. Echter als het je om meer diskruimte ging dan zou je alsnog een andere abbo moeten nemen.
Ik had overigens wel begrepen dat met het nieuwe platform het aanpassen van de diskruimte per vps veel flexibeler is.
Ik heb gewoon starter 5 pakket afgenomen of het nieuwe of oude patform was weet ik niet. Wat ik wel weet dat ik wel een van de eerste was van het nieuwe beheerders panel wat er erg gelikt uitziet
Wat heb ik daar draaien :
1 x DirectVPS Starter 3
2 x DirectVPS Starter 1
1 x DirectVPS Basic 1
De service die ik krijg, meestal van Larry is echt uitstekend! Hij heeft me zelfs jaren geleden geholpen bij mijn eerste Kernel Upgrade. Deze partij is echt goed bezig! Ik neem de downtime van pasgeleden echt voor lief omdat ik in DirectVPS een partij gevonden heb die streeft naar vooruitgang. Nooit zal je merken dat de ontwikkeling stil ligt. Er is altijd vooruitgang te merken op het platform, maar zeker ook op de diverse sites.
Onlangs heb ik voor redundancy nog wel een vps bij een alternatieve hoster neergezet, Echter sinds DirectVPS 2 stabiele locatie's in de lucht heeft zie ik dit nog wel een keer omgaan naar DirectVPS.
Mijn oordeel, een dikke 8!
+ Goede service
+ Korte reactietijden
+ Stabiel Platform
+ DirectVPS zit erg kort op noodzakelijke kernel/os update's en informeert daar waar mogelijk.
+ Tegenwoordig een gecombineerde factuur!!!
+ IPv6!!! ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ben zo blij dat deze partij IPv6 wel voor elkaar heeft!!!
- Het loginpanel voor vps beheer, werkt niet helemaal intuitief vind ik, echter is dat persoonlijk.
Nee zijn geld dubbel en dwars waard hoor.
Verwijderd
Hier ga ik in mee. Ik heb voorheen altijd voor korte duur een VPS bij DirectVPS gehad om puur mee te spelen. Ik heb eergister een VPS bij hen afgenomen inclusief domeinregistratie, en draai nu zowel mijn web- als mailserver op een VPS.Miepermans schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:54:
De service die ik krijg, meestal van Larry is echt uitstekend! Hij heeft me zelfs jaren geleden geholpen bij mijn eerste Kernel Upgrade. Deze partij is echt goed bezig! Ik neem de downtime van pasgeleden echt voor lief omdat ik in DirectVPS een partij gevonden heb die streeft naar vooruitgang. Nooit zal je merken dat de ontwikkeling stil ligt. Er is altijd vooruitgang te merken op het platform, maar zeker ook op de diverse sites.
Mijn ervaring is dat ik altijd super snelle respons krijg per mail van zowel Larry als Gerard. Ook al neem je geen SLA bij ze af, en je officieel geen recht hebt op uitgebreide technische support, toch zijn ze nooit te lui om je bij te staan als het écht niet wil lukken.
Het mooie is dat je tegenwoordig een VPS op 2 locaties kan afnemen. Nu draait die van mij gewoon in Schuberg Philis, maar wellicht dat ik later nog overweeg om een tweede VPS af te nemen in SmartDC, en een cluster te maken. Intern verkeer tussen de 2 datacentra is gratis volgens hun site.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 13:56 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Idd opgelost. Blijkbaar moest ik 3rd party drivers kiezen bij de installatie.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:41:
Stuur een ticket naar support en het wordt vast opgelost. Ik heb dit zelf nooit eerder gezien.
Bij directvps lees ik daar niets over, evenmin over prijzen.
Voor zover ik weet biedt DirectVPS geen domeinregistratiediensten aan. Dat is ook niet nodig, je kunt prima je domeinnamen bij het ene bedrijf stallen (een TransIP of andere gespecialiseerde domeinenboer) en je hosting/servers bij een ander bedrijf. Sterker nog, in het kader van risico's spreiden raad ik in de meeste gevallen aan om juist niet alles bij 1 bedrijf af te nemen.tijmeng schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:52:
nav dit topic zit ik te twijfelen om over te stappen naar DirectVPS. Ik zou iig directadmin afnemen om al mn sites te beheren. Ik vroeg me echter af, hoe zit het met domeinregistraties en het beheer daar van. Bij mn huidige vps hoster heb ik daar een fijn controlpanel voor waarin ik in 1 minuut een neuw domein registeer en koppel.
Bij directvps lees ik daar niets over, evenmin over prijzen.
Verwijderd
Directvps zijn zelf registrar als je een domein bij hun wilt registeren moet je contact opnemen.
Zie mail.
Beste Joeri,
De kosten voor een .nl/com/net/biz/info/be/eu zijn EUR 18,- per jaar inclusief BTW.
Voor de nameservers zijn dan twee mogelijkheden:
1) Je gebruikt onze nameservers. We verwijzen dan de A-records van het domein naar het IP van de VPS
2) Je gebruikt de VPS als nameserver en daarvoor is een extra IP-adres noodzakelijk. De kosten hiervan bedragen € 1,00 per maand inclusief B.T.W. Je moet dan binnen Directadmin eerst het DNS-record correct instellen, daarna kun je bij de registrar de nieuwe NS-gegevens opgeven. Waar gewenst helpen we graag met het inrichten van het eerste domein.
Voor die prijs kan je het beter bij een externe registrar plaatsen, 18 euro per jaar is best wel duur voor alleen een domeinnaam waarbij je niet eens zelf controle hebt over de DNS...Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:11:
Beste i7Grendel
Directvps zijn zelf registrar als je een domein bij hun wilt registeren moet je contact opnemen.
Zie mail.
Beste Joeri,
De kosten voor een .nl/com/net/biz/info/be/eu zijn EUR 18,- per jaar inclusief BTW.
Voor de nameservers zijn dan twee mogelijkheden:
1) Je gebruikt onze nameservers. We verwijzen dan de A-records van het domein naar het IP van de VPS
2) Je gebruikt de VPS als nameserver en daarvoor is een extra IP-adres noodzakelijk. De kosten hiervan bedragen € 1,00 per maand inclusief B.T.W. Je moet dan binnen Directadmin eerst het DNS-record correct instellen, daarna kun je bij de registrar de nieuwe NS-gegevens opgeven. Waar gewenst helpen we graag met het inrichten van het eerste domein.
Verwijderd
Alles gebeurt realtime domeinen verhuizen, houder, dns, je kan ook gebruik maken van hun DNS servers gratis. Prijzen ex btw
Je kan ook geheel je domein whitelabel registeren bij
www.ek-hosting.nl hier met btw
Is dat niet precies het moment dat er een snapshot word gemaakt? Dat doet hij autoamagisch elke nacht!Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:37:
Ik gebruik al een tijdje VPS starter met een Windows server 2012 STD.
Gebeurt mij erg vaak dat er snachts uitval is ca 20 min totaal. meerdere kere achtelkaar. dan is hun website & CP ook ofline
Hebben jullie daarvan ook last?
Ik draai Drupal en CiviCRM op Apache 2.4, PHP 5.5 (fastcgi) en het gaat als een zonnetje.
De domeinnamen zijn inderdaad te duur. Die heb ik bij Strategaweb ondergebracht.
Goede VPS voor een lage prijs kan dus wel.
Ik betaal 15 euro per maand en heb dan 2GB RAM, 100GB opslag en 1TB dataverkeer. Voor mij persoonlijk is dat vooralsnog meer dan nog. Gebruik het momenteel vooral voor Owncloud als Dropbox vervanger, maar host er ook een persoonlijke (portfolio) website en experimenteer met wat andere diensten zoals Subsonic. Domeinnaam heb ik overigens via TransIP geregistreerd, aangezien deze nu een mooie aanbieding heeft voor 4,95 euro per jaar.
Vooralsnog denk ik dat ik nog lang klant zal blijven
[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 17-01-2014 22:35 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
[ Voor 97% gewijzigd door DJSmiley op 19-01-2014 23:05 ]
Ik ben er goed ziek van. Nu weet ik dat ik directvps niet hiervan de schuld moet geven, maar iets klopt er niet. Alles liep al maanden perfect en sinds dat hij vannacht "hing" zijn er aardige problemen.
Verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 17:32 ]
Ik zit al een paar jaar bij DirectVPS, de uptime is uitstekend alsmede de service. Kortom de uptime is beter dan waar jij zit.Barryvdh schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:20:
DirectVPS starter klinkt interessant, maar daar geven ze geen uptime garantie. Hoe is de uptime daarvan, vergeleken met de Pro versie?
Even een update. Ik heb meer dan 15 uur verspilt van mijn vrije zondag om vervolgens erachter te komen dat het mijn eigen schuld is geweest door pakketten via apt-get te updaten terwijl het bij directadmin via de custombuild optie behoort te gaan. Doordat de server hing en dus opnieuw gestart werd, werden de nieuwe configfiles gelezen en dus paniek gezaaid.Yzord schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:34:
Ik ben er goed ziek van. Nu weet ik dat ik directvps niet hiervan de schuld moet geven, maar iets klopt er niet. Alles liep al maanden perfect en sinds dat hij vannacht "hing" zijn er aardige problemen.
Ik kwam er niet echt mee verder, maar om 2300 uur savonds kreeg ik een mailtje van Larry. De beste man had op zijn vrije zondag gewoon mijn probleem op zitten lossen. En daar had hij mening uurtjes in gestoken.
Niks dan respect voor dit bedrijf. Mocht je al twijfelen, dan hoop ik dat dit bericht je overhaalt al je servers naar directvps te verhuizen. Ik weet het zeker dat het je geen moment spijt oplevert!!!
Ik kwam alleen gisteren erachter dat mijn websites via IPv6 niet bereikbaar zijn (zoals via Facebook). Ik zag dat dit te maken heeft dat bij DirectAdmin standaard IPv6 niet aan staat. Voor nu maar de AAAA records verwijderd uit de DNS. Vanavond ga ik hier verder aan rommelen.
Verwijderd
Werkt prima hoor. Ik heb zelf ook een server bij DirectVPS mét IPv6.Zidane007nl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:05:
Ik heb nu 6 weken een VPS bij DirectVPS met DirectAdmin en tot nu toe ben ik erg tevreden. Echt een verschil in snelheid met een reseller account bij overseller Versio. Als ik een vraag heb, wordt deze snel beantwoord. En duur is het niet.
Ik kwam alleen gisteren erachter dat mijn websites via IPv6 niet bereikbaar zijn (zoals via Facebook). Ik zag dat dit te maken heeft dat bij DirectAdmin standaard IPv6 niet aan staat. Voor nu maar de AAAA records verwijderd uit de DNS. Vanavond ga ik hier verder aan rommelen.
Even deze instructies volgen en in je DirectVPS account natuurlijk wel even een IPv6 toewijzen (voor zover dit nog niet gebeurt is): LINK
Verwijderd
Bedoel je afgelopen 6 februari? Ik heb n.l. toen keurig een kennisgeving gekregen dat er een (preventieve) spoedmigratie nodig was van o.a. mijn VPS naar een nieuwe fysieke server. Ondanks dat dit bericht op het laatste moment kwam vanwege de ontstane situatie, was ik blij verrast dat er duidelijk gecommuniceerd en preventieve actie ondernomen werd.DennusB schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:24:
Ik ben toch weer weg bij DirectVPS. Ze liepen zo te kloten dat mijn uptime van 1 week (van mijn productie mailserver) onder de 90% ging. Verhuizen van de VM (met downtime) zonder aankondiging, het shutdownen zonder overleg en zo kwam erg amateuristisch over. Heb dus nu alles maar weer bij TransIP draaien!
Verwijderd
@DennusB zijn het niet je snapshots? die worken elke dag gemaakt en duren zo 5-15min
Ik heb de eigenaar (Larry) keer aan de telefoon gehad.
Ik kan je vertellen ze zijn geweldig!
Ja dat was 6 Februari. Zonder aankondiging hier 1,5 uur uit de lucht geweest, de week daarvoor ook al 2 uur omdat die fysieke server klapte en 7 Februari ook nog een uur omdat ze een probleem met het queuen van acties hadden. En toen was ik er wel klaar mee :-)Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:39:
[...]
Bedoel je afgelopen 6 februari? Ik heb n.l. toen keurig een kennisgeving gekregen dat er een (preventieve) spoedmigratie nodig was van o.a. mijn VPS naar een nieuwe fysieke server. Ondanks dat dit bericht op het laatste moment kwam vanwege de ontstane situatie, was ik blij verrast dat er duidelijk gecommuniceerd en preventieve actie ondernomen werd.
Verwijderd
De HDD's van DirectVPS zijn ook best snel, de snelste schijven die ik heb gezien en beter dan goedkope SSD's.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:36:
Sinds een half jaar een SSD VPS en die bevalt prima. Geen last meer van trage IO zoals op de reguliere VPS (was wel een paar jaar geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd). Momenteel erg tevereden.
Verwijderd
Gewoon even aan Larry vragen daar. Heb je zo antwoord.DennusB schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:16:
Misschien weet iemand het hier? Heb een Starter 5 VPS afgenomen en heb er een Server 2012 ISO heen geupload. Als k die boot en in setup kom ziet die installer de disk niet.... iemand enig idee?
Ik ben nu al bijna 5 jaar lid van DirectVPS en ondanks dat ik eventueel bijna een dedicated server voor mijn maandelijkse VPS prijs kan aanschaffen is de support die ik bij Larry krijg uitzinnig.
Ik heb hun niet vaak nodig gehad, maar wanneer dat wel zo was heb je praktisch direct antwoord en zelfs professionele hulp. 2 jaar terug is hij praktisch een weekend bezig geweest met een probleem welke ik had en vandaag heeft hij me weer geholpen met een zeer vervelend probleem (mail geblocked door Hotmail).
Mocht je twijfelen en niet zo heel veel kennis hebben om je eigen VPS te runnen, maar wil je wel een VPS....dan moet je echt bij DirectVPS wezen!