DirectVPS, ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50

Quad

Doof

Hmm Not so super nice, avg load net gelogged op 14.0 ...
Hoge IO activiteit, en dat is al paar dagen bezig.

Vermoed dat er op moment te veel VPS-en op de server staan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik zie op de site dat er nu VPSen met SSD zijn. Iemand die hier al ervaring mee heeft? De prijzen zijn hetzelfde als de VPS Basic, maar met minder opslag. Helaas niet de mogelijkheid om een week te testen. Als dit aanzienbaar sneller is dan de Basic VPSen wil ik dit wel overwegen, 10GB is voor mijn testdoeleinden meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb daar geen ervaring mee.
Je zal vooral een lage io hebben, wat natuurlijk belangrijk is op een vps.

Stuur eens een mail of je de vps met SSD eens mag testen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Ik heb nog niet gemaild omdat mijn site nog niet af is. Als het me bevalt wil ik het liefst direct verder gaan met het pakket, zonder later weer opnieuw te moeten beginnen. Ik zag echter net wel deze tweakblog van FvdM. Aanrader voor iedereen die twijfelt tussen de pakketten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die resultaten ziet, dan kies je natuurlijk voor een SSD schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je wel veel diskruimte nodig hebt maar niet veel disksnelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Chillosophy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:35:
Ik heb nog niet gemaild omdat mijn site nog niet af is. Als het me bevalt wil ik het liefst direct verder gaan met het pakket, zonder later weer opnieuw te moeten beginnen. Ik zag echter net wel deze tweakblog van FvdM. Aanrader voor iedereen die twijfelt tussen de pakketten :)
Je hoeft geen email meer te sturen, het is nu mogelijk een SSD demo aan te vragen op de website.

edit:
Blijkbaar kun je alleen een SSD demo aanvragen via de website als je al een VPS hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 26-01-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Op moment ligt Direct VPS er volledig uit!
Er is gebeld met ams x in Amsterdam, blijkt dat ze maar 1 lijn hebben lopen en dat de router die daar staat dood is.

Ze zijn aan het probleem aan het verhelpen, Direct VPS kan hier niet zo veel aan doen behalve dan dat een back up router te plaatsen wel handig is.

Tracert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Traceren van de route naar stream-portal.org [178.21.113.184]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  CISCO91548 [192.168.1.1]
  2     1 ms   <1 ms   <1 ms  c3404801.ftth.concepts.nl [195.64.72.1]
  3     5 ms     5 ms     5 ms  ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
  4     5 ms     5 ms     5 ms  ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
  5     6 ms    10 ms     5 ms  tge2-2.ams01-1.eu.as5580.net [195.69.145.229]
  6     6 ms     6 ms     5 ms  compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106
]
  7  compukos-gw.r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.106]  rapporten: De doelhost i
s niet bereikbaar.

De trace is voltooid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem lijkt te zijn opgelost want ik heb verbinding met mijn servers die ik op beide lokaties (Shuberg Philis op Schiphol-Rijk en Nikhef-Amsterdam) in gebruik heb.

Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Beste Elbert,

Ik heb de statistieken van het systeem even bekijken, er is een flinke CPU-piek op te zien. Waarschijnlijk heeft een proces binnen de VPS het systeem zo traag gemaakt dat het leek of het systeem down was. In zo'n geval helpt een Forced reboot via het controlpanel de VPS er snel weer bovenop. Blijft natuurlijk zaak om te vinden welk proces dat is geweest, om herhaling te voorkomen.

Als ik nog iets kan doen hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Larry
DirectVPS Support

Ticket Details
Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:08:
Het probleem lijkt te zijn opgelost want ik heb verbinding met mijn servers die ik op beide lokaties (Shuberg Philis op Schiphol-Rijk en Nikhef-Amsterdam) in gebruik heb.

Sterker nog: ik heb een permanente VPN met een DC in Parijs en die is niet verbroken geweest. Ik vraag me dan ook af of er wel een onderbreking is geweest>??
Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.

Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:55
Quad schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Volgens Larry was er niks bekend, terwijl mijn bak gewoon dood was.

[...]

Maar jij hebt er dus ook uitgelegen? En zo ja heb je van beide locaties twee logs van het laatste 10 minuten dat hij nog up was?
Want het kan gewoon niet dat hij met even 100% load er 2.5 uur er uit ligt.

Hij heeft nu een uptime van 2:31 terwijl hij beweert dat er niks gebeurt is, vage zaak in elk geval, er klopt iets niet.
Hm, ik heb wat scripts die elk half uur e.a. online bijwerken, en deze geven aan dat de updates gewoon gedaan zijn in de tijd die je noemt, er is bij mij geen onderbreking geweest.

Op welke server zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:45:

Maar jij hebt er dus ook uitgelegen?
Nee ik heb er niet uitgelegen. De vpn tunnels naar Parijs zijn niet onderbroken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
ik ook niet. Dus ik denk dat je iets te snel bent met je conclusie

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mja, dan zou of de server zelf problemen hebben gehad, of mijn VPS is er gewoon 2.5 uur onderuit gegaan. Maar wat vooral raar is dat het gewoon 2.5 uur weg is geweest en daarna ineens weer up.

Mijn linux administrator gaat het morgen verder onderzoeken, Kreeg nog bericht van Larry dat ze van het weekend een eventuele oorzaak hopen te vinden op hun niveau.

Vooralsnog is het op mijn bak geen piek load, proces oid gevonden die een downtime kan veroorzaken. We zijn bang dat een andere vps de oorzaak is, we hebben eerdere problemen met hoge load gehad waardoor DirectVPS een paar andere vps'en hebben verplaatst.

@Hieronder, de fysieke server is nummer 21.
Ik wacht in elk geval het onderzoek van DirectVPS en mijn admin af, kijken wat we dan kunnen doen om het in de toekomst te voorkomen.
We hebben een backup plan, maar mijn server is wel behoorlijk belangrijk voor het functioneren van een aantal zaken helaas.

Mocht de oorzaak en eventuele oplossing kenbaar zijn, zal ik dat zeker even vermelden.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 18-02-2012 00:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Zonder steeds te vermelden op welke vps server je zit kan niemand controleren of hij/zij ook die problemen had op de server

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik heb de laatste tijd zelf verschrikkelijk veel timing problemen op mijn asterisk server. Dit wordt veroorzaakt door een teveel aan io's. Hierover heb ik met larry contact gehad. Hij heeft vervolgens e.e.a. creatief heen en weer geschoven om io's vrij te makenl De server loopt iets stabieler nu, echter is nogsteeds niet stabiel genoeg voor normale telefoongesprekken.

Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:55
Ik zit op 40 iig, geen problemen gehad, de performance is eigenlijk verbeterd de laatste tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ook problemen gehad als het gaat om de performance van mijn vps bij directvps.

Hiervoor stond ik op het punt om twee andere colo servers te verplaatsen naar directvps alleen ik kreeg geen gehoor op mijn e-mailberichten. Daarom telefonisch contact gezocht en een vreemde dame aan de lijn gekregen welke slecht nederlands sprak. Ze deed net alsof ik het verkeerde bedrijf aan de lijn had en toen ik aangaf dat ik wel degelijk bij het juist bedrijf was (SIDN whois) zei ze dat de eigenaar er niet was en telefonisch contact niet wenselijk was.

Ondanks het feit dat ze geen telefonische support aanbieden vond ik dit geen prettige ervaring. Dit was voor mij reden genoeg om wat meer te gaan betalen en over te stappen naar Tilaa.

Achteraf erg tevreden, heb nu in totaal 4vpjes hier draaien met verschillende configuraties. Allen merkbaar een stuk sneller. Database is weer een stuk vlotter, geen lage disk performance en vage timeouts.

Het feit dat ze een echt bedrijf hebben met telefonische support doet me ook wel goed.

PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.

[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 18-02-2012 13:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
@Workaholic: ik ga ook eens kijken naar tilaa. Ik las ook (zie quote) dat hun io performance lekker hoog is. Ze vermelden echter niet duidelijk hoeveel data je mag verstoken.
orillion schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:18:
Beetje late reactie, maar ik weet uit ervaring dat de IO snelheid bij Tilaa veel hoger is dan de Value VPS van PCExtreme. Dat hebben ze bij PCExtreme ook ergens vermeld staan, ze noemen het dan "Standaard I/O disk performance".

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@Jogai

IO is dik in orde.. zit tussen de 170mb/sec-200mb/sec met transfers. Heb een database met 2 miljoen records met heel veel kleine files. Performance is merkbaar veel beter in vergelijking tot Directvps terwijl ik dezelfde specs heb (4gb mem, 80gb disk)

Denk dat de specs van deze omgeving naast de disks dus ook een stuk beter zijn (of niet overbooked zijn)
Mooie webpanel krijg je er ook bij. Enige nadeel is dat ze geen gratis back-up doen zoals directvps dat doet.

Maarja.. een simpele rysnc doet wonderen

[ Voor 86% gewijzigd door Workaholic op 19-02-2012 14:04 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ook ik heb niets van een storing gemerkt en mijn Pingdom checks laten niets zien op 17 februari.

[ Voor 96% gewijzigd door FvdM op 28-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Workaholic schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:20:
PS: wil directvps hier niet mee bashen, ze bieden lage prijzen maar goedkoop kan wel is duurkoop zijn. Als het maar een vpsje voor er bij is dan is het een prima keuze, maar als je "productie" omgevingen hebt draaien dan zou ik het niet adviseren.
Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.

Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.

En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]

Ik ga hier toch wel even op in haken. Ook ik heb een VPS bij Larry draaien en daarop draait een tubesite en een forum en ik heb hier echt geen problemen mee. Ook qua DMCA issues zit je bij Larry ok...oftewel, hij geeft niet zomaar toe als er Amerikanen zijn die DENKEN dat hun de alleen heersers zijn en dat we allemaal maar moeten buigen voor ze.

Ik vind zijn service uitstekend en dat er niet op mail gereageerd wordt vind ik wel vreemd...hij reageert altijd bij mij vrij vlotjes.

En laten we ook eerlijk wezen...zijn prijzen zijn zo goed, dat je ook wel eens wat door de vingers moet zien als het een keer traag is ofzo...ik zeg niet dat je alles moet accepteren...tuurlijk niet, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij hun echt wel ok. En als je bang bent voor overselling, dan neem je toch een dedicated server?
Heb je helemaal gelijk in, ook wat betreft de snelheid die ze hanteren, ook in het weekend!
Daarom is het zo vreemd dat de server er helemaal uit is geklapt, en dat Larry op mijn VPS een hoge CPU load constateert terwijl ik in logs niets kan vinden wat op een hoge load duidt of een process wat veel vereist.
Vanavond eens kijken of er niet wat anders loos is en een eventuele oplossing zoeken, dedicated verhuizen naar andere host oid.

We zullen zien!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had net wel een netwerkstoring (DoS) van 12:33 tot 12:48 gelijktijdig in Schuberg Philis én Nikhef waardoor al mijn servers daar onbereikbaar waren. Aangezien beide locaties hetzelfde netwerk gebruiken heeft Nikhef voorlopig weinig toegevoegde waarde.

• Workaholic
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
[...]

Ben het deels met je eens zoals beschreven in mijn vorige post.

Het is en blijft een leuke vps voor weinig, maar je hebt voor een paar euro meer een betrouwbare vps welke geen performance problemen vertoont, minder downtime heeft, een telefoonnummer heeft die tot 22 uur 's avonds bereikbaar is en daarnaast veel betere specs heeft (mijn databases, disk i/o en cpu zijn veel sneller)

Dit staat wat mij betreft helemaal los van het feit dat Larry echt zijn best doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2012 08:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen klant bij DirectVPS, basic 4 pakket genomen.

Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn 8), meteen
reactie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:49:
Sinds een paar dagen klant bij DirectVPS, basic 4 pakket genomen.

Ben tot nu toe érg tevreden over de service, ONWIJS snelle service
bij DirectVPS. Wát een verschil met Strato zeg. Damn 8), meteen
reactie etc.
Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:06:
[...]

Mijn ervaring is dat je _altijd_ binnen een kwartier een reactie krijgt. Zelfs op zondag avond 11 uur....
Kwartier is ietwat overdreven, maar Larry doet met recht zijn uiterste best!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34

Jrz

––––––––––––

Miepermans schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:30:
Ik heb de laatste tijd zelf verschrikkelijk veel timing problemen op mijn asterisk server. Dit wordt veroorzaakt door een teveel aan io's. Hierover heb ik met larry contact gehad. Hij heeft vervolgens e.e.a. creatief heen en weer geschoven om io's vrij te makenl De server loopt iets stabieler nu, echter is nogsteeds niet stabiel genoeg voor normale telefoongesprekken.

Ik ga binnenkort toch maar in op larry zijn aanbod voor een dedicated atom server. Het hoeft toch alleen maar voip telefonie af te handelen.
Ik zelf gebruik pbxes, aangezien gevirtualiseerde asteriks nog best lastig is

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 11:32
Ik ben heel erg blij met directvps. Hun service is geweldig, ze gaan heel ver in support en reageren altijd heel snel.

[ Voor 0% gewijzigd door Zobat op 01-04-2012 14:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En mijn VPS is al weer down.. Nu al maar liefst 6 uur.
Begin er ziek van te worden. :| .

Mail naar DirectVPS leverde nog geen resultaat op.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben al bijna 2 jaar lid van DirectVPS, maar mijn vps heeft het tot nu toe altijd netjes gedaan.

Mag ook wel gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik heb nu bijna 1,5 jaar een VPS bij hun en ik heb ook vrijwel nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Support response is bijzonder snel en dat is ook wel erg handig als er opeens onverwachte problemen zijn. Ook is het geen response van "We werken eraan" maar meer "Dit is opgelost en dit zijn de details over wat het precies was".

Vooral als potentiële klant kan je gewoon gratis tijdelijk een server proberen zonder al te veel gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Ik ben inmiddels weer in het bezit van een VPS. Wat me opvalt is dat traffic nu inzichtelijk is via het ControlPanel, handig. Ik sta er alleen van te kijken dat ik in een week blijkbaar 10GB heb verbruikt terwijl ik nog niet eens een webserver heb draaien. Ik heb Webmin direct geinstalleerd die alle traffic op eth0 in de gaten houdt, die komt niet verder dan 280MB. De vorige keer dat ik een pakket had waren er nog geen overschrijdingskosten van €0,10 per GB, dus dit baart me enige zorgen.

Ik zal support binnenkort eens vragen waar dit op gebaseerd is, anderen ervaring met een onwaarschijnlijk hoog verbruik?

-edit-
Reacties zijn écht heel snel :+
We onderzoeken toevallig momenteel wat broadcastverkeer, het zou kunnen dat dat meeweegt in de cijfers van het Controlpanel.

Mocht een VPS een overschrijding hebben aan het einde van de maand, controleren we dat altijd met cijfers uit de routers. We filteren op die manier alsnog broadcast, intern en verkeerd gemeten verkeer. Bovendien is 1000GB traffic per maand inbegrepen bij vpsxxx, daar zit je vooralsnog lang niet aan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Chillosophy op 30-05-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb mijn VPS vandaag opgezegd en ben bezig met opzetten van een nieuwe server bij yourwebhoster.eu omdat zij in elk geval Slackware hebben en dat ook voor een leuke prijs aanbieden.

Bij DirectVPS was dat zelf niet mogelijk helaas.
Ook veel irritatie gehad laatste tijd vanwege downtime en services die 'kapot' zijn en niet meer werken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 19:28
Gebruik al mer dan een jaar DirectVPS, moet zeggen dat ik er niet elke dag op werkt maar hij doet wat hij doen moet, en dat voor 3 euro per maand! (DirectVPS Basis Actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Chillosophy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:06:
Ik ben inmiddels weer in het bezit van een VPS. Wat me opvalt is dat traffic nu inzichtelijk is via het ControlPanel, handig. Ik sta er alleen van te kijken dat ik in een week blijkbaar 10GB heb verbruikt terwijl ik nog niet eens een webserver heb draaien. Ik heb Webmin direct geinstalleerd die alle traffic op eth0 in de gaten houdt, die komt niet verder dan 280MB. De vorige keer dat ik een pakket had waren er nog geen overschrijdingskosten van €0,10 per GB, dus dit baart me enige zorgen.

Ik zal support binnenkort eens vragen waar dit op gebaseerd is, anderen ervaring met een onwaarschijnlijk hoog verbruik?

-edit-
Reacties zijn écht heel snel :+

[...]
Volgens de traffic pagina heb ik in mei opeens 4x zoveel data verbruikt als de afgelopen maanden.
Ik zat nog lang niet in de buurt van mijn limiet, maar het is wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met DirectVPS, Larry en Gerard staan op de meest vreemde uren toch gewoon voor je klaar.
Als je iets wilt uitproberen zijn ze nooit te beroerd om je te helpen, met een woord geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-08 13:41

Foamy

Fulltime prutser

Jegorex schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 03:13:
[...]

Volgens de traffic pagina heb ik in mei opeens 4x zoveel data verbruikt als de afgelopen maanden.
Ik zat nog lang niet in de buurt van mijn limiet, maar het is wel opvallend.
Dat had ik een paar maanden ook. traffic is na een paar maanden ook weer ingezakt. nooit gevonden wat t nou was.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand nog recente ervaringen met een SSD VPS bij dit bedrijf? Ik ben het ook aan het overwegen namelijk. Maar er zijn zoveel alternatieven :) Toch spreekt deze mij zeker wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Niet meer, waren voor mij simpel te hacken helaas. Of te wel security niet helemaal op orde. Is wel weer even geleden zit nu bij een andere host waar ik een VDS af neem.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Executor16 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:04:
Iemand nog recente ervaringen met een SSD VPS bij dit bedrijf? Ik ben het ook aan het overwegen namelijk. Maar er zijn zoveel alternatieven :) Toch spreekt deze mij zeker wel aan.
Volgens mij biedt directvps nog steeds de beste support die je kan vinden voor de bedragen die ze vragen. Ik ben tevreden over mijn ssd-vps, deze heeft ook een beter CPU dan de andere machines.
Quad schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:23:
Niet meer, waren voor mij simpel te hacken helaas. Of te wel security niet helemaal op orde. Is wel weer even geleden zit nu bij een andere host waar ik een VDS af neem.
Wat heb je precies gehackt dan? Heb je het over het controlepaneel? Server-veiligheid ben je bij een VPS natuurlijk zelf verantwoordelijk voor

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:04:
Ben zelf ook benieuwd naar recent ervaringen met de SSD variant. Heb in het verleden een basic VPS gehad en dat was gewoon niet goed. Support was dik in order, prijzen ook, alleen de IO performance was zo vreselijk slecht. De SSD daartegen klinkt goed tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk even een mailtje sturen met het verzoek om de SSD VPS een weekje te proberen. Ook weer iets waar DirectVPS in uitblinkt. Naar mijn idee is de service prima te noemen (zeker voor het geld wat gevraagd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 20:38
Ik vraag me af hoe een SSD IO problemen van een VPS op kan lossen?

Ik ben zelf aardig in de weer geweest met diverse VPS host oplossingen en het lijkt er op dat IO an-sich gewoon problematisch is.
Virtio devices lijken de problemen echter wel redelijk weg te werken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:58:
Je kan natuurlijk even een mailtje sturen met het verzoek om de SSD VPS een weekje te proberen. Ook weer iets waar DirectVPS in uitblinkt. Naar mijn idee is de service prima te noemen (zeker voor het geld wat gevraagd wordt)
Dat kan natuurlijk maar ik ben vooral benieuwd wie hier al een aantal maanden een stabiele VPS heeft. Dat was in het verleden nl. erg problematisch. Voornamelijk wat Keiichi zegt en dat zijn typisch van die dingen die een paar dagen goed gaan en opeens in elkaar denderen. Maar door de goede support van DirectVPS lijken het wel mensen die verstand van zaken hebben en echt hun best doen om de zaakjes op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb lang een VPS gehad, VPS Basic 2 als ik mij herinner.
Ansich is het een prima dingetje, als je er niet te veel mee doet.
Twee gameservers gingen prima, naarmate ik er een bij deed werd het al direct minder kwa performance. Nu zit ik elders met een VDS, de disk IO is veel beter, misschien is dat een betere tip voor je.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een mail dat alle basic servers omgezet gaan worden naar een nieuw platform. Nadeel is dat er een verplichte kernel update bij hoort. Ik heb mijn VPS basic2 op Lucid draaien en die zit nog met een 2.6.x kernel.
Groot voordeel is dat het geheugen voor dezelfde prijs verdubbeld wordt. En dat extra geheugen is eigenlijk precies wat ik nodig heb.
Ik denk dat ik de upgrade lekker laat plaatsvinden en mijn server opnieuw op ga bouwen. Ik heb gelukkig niet zo veel data (slechts 2 redelijk kleine mysql databases) dus daar ga ik wel overheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Uhm, meen je dat nou? Daar heb ik du sniet zoveel zin in...ik heb wel megaveel data erop staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal zelf ook een mail krijgen zodra jouw server aan de beurt is. Je kan er altijd voor kiezen om _niet_ over te gaan naar het nieuwe platform, maar dan moet je dat aangeven door op de mail die je gaat krijgen te reageren.
Bij geen reactie zullen ze de kernel updaten en de server wel gaan overzetten (dat begrijp ik uit de mail).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kan je mailtje pasten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sure...
Betreft: vpsxxxx.directvps.nl

Geachte heer, mevrouw,

Sinds enkele weken biedt DirectVPS een nieuw platform aan onder naam 'Starter'. Dit platform is de opvolger van het bestaande Basic-platform en is het resultaat van bijna een jaar testen en ontwikkelen. Veel zaken zijn geoptimaliseerd of verbeterd en er is veel nieuwe functionaliteit toegevoegd. Daarnaast opent dit platform de weg naar meer nieuwe functionaliteit.

Uiteraard blijft de prijs ongewijzigd en is de migratie naar het nieuwe platform kosteloos. Sterker, we verdubbelen GRATIS het werkgeheugen van uw VPS!

Nieuwe VPSen worden al standaard als Starter opgeleverd, de komende maanden migreren we alle bestaande Basic's naar het nieuwe platform. Uw vpsxxxx.directvps.nl is binnenkort aan de beurt voor deze migratie.

* Nieuwe functionaliteit / wijzigingen:
- Verdubbeling van het werkgeheugen
- Eenvoudig en direct upgraden
- Gebruik van de KVM hypervisor
- Verbeterde HDD prestaties dankzij supersnelle cache
- Consolefunctionaliteit beschikbaar
- Mogelijkheid tot het maken en herstellen van snapshots
- Mounten van ISO's
- Aanpassen van de bootvolgorde
- Gebruiken van een eigen kernel
- Uitvoeren van een eigen installatie met eigen partitieschema
- Windows Server beschikbaar (meerprijs ivm licensering)

* Uitvoering
De migratie naar dit nieuwe platform wordt voor u uitgevoerd met behoud van data, instellingen en IP-adressen. De verwachtte downtime is maximaal enkele minuten. Bij deze procedure wordt de /etc/fstab van uw VPS aangepast, zodat de nieuwe schijfbenaming wordt gebruikt. Indien nodig worden de kernelmodules bijgewerkt naar de laatste versies.

* Planning
De migratie van vpsxxxx.directvps.nl staat op de planning voor maandag 12 augustus 2013, tussen 10.00 uur en 18.00 uur.

LET OP!
Voor deze migratie is het noodzakelijk dat u minimaal kernel 3.2.5 of later gebruikt. Heeft u op dit moment nog een oudere kernel in gebruik, upgraden we de kernel tijdens de migratie naar de 3.8.2 release. U kunt dit natuurlijk ook al vooraf zelf doen via ons Controlpanel, dit verkort de downtime tijdens migratie met ongeveer een minuut.

* Vragen
Komt de genoemde dag of tijdstip u niet uit? Wenst u geen kernelupgrade? Wilt u niet over op het nieuwe platform?
Geen probleem. Neem even contact op mdidels een reply op dit bericht, we zoeken dan samen naar een goed alternatief.

Met vriendelijke groet,

DirectVPS Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Wat voor probleem heb je met je die kernel update? Is die niet compatible met de rest van je systeem? Want anders is het toch een mooie deal, een verdubbeling van het geheugen voor dezelfde prijs?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Lucid op die vps draaien en kan niet 'zomaar' een distupgrade doen vanwege andere dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik ken Lucid niet, of je moet Ubuntu 10.04 bedoelen. Ik zou even contact opnemen met support die kunnen je zeker verder helpen, want jij zult niet de enige zijn met dit probleem, aangezien ze zelfs nog images van Ubuntu 8 aanbieden. Dat er geen officiële 3.x kernel voor jouw release is betekend overigens niet dat het totaal incompatibel. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt gaan testen op een productie server.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucid = Ubuntu 10.04

dat dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik kreeg 3 juli een email dat ik een verouderde kernel gebruikte (2.6 volgens mij) en dat ik moest/kon upgraden naar 3.2.5 of 3.8.2.
Dat heb ik gedaan zonder dataverlies.
Beste relatie,

Volgens onze gegevens gebruikt u op een of meerdere VPS'en een verouderde kernel. We raden u aan de kernel binnenkort bij te werken naar een recente versie, zodat u beschikt over de laatste modules en beveiligingsmogelijkheden.

U kunt dit op een moment naar voorkeur uitvoeren via ons Controlpanel. Kiest u voor de optie Systeem en dan de knop Wijzig achter het kopje Kernel. Het systeem wordt na bevestiging netjes afgesloten, voorzien van de laatste kernelmodules, en weer opgestart. Deze procedure zal iets minder dan een minuut downtime veroorzaken.

Momenteel zijn twee versies beschikbaar:
3.8.2 - Meest recente versie, aangeraden indien u de laatste release van de distributie gebruikt. Kan bij oudere releases problemen geven bij het gebruik van enkele (niet-kritische) functies van iptables.
3.2.5 - Aangeraden indien u niet de laatste release van de distributie gebruikt, of u problemen ervaart bij het gebruik van iptables i.c.m. kernelversie 3.8.2.

Heeft u vragen horen we dat uiteraard graag middels een reply op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

DirectVPS Support
edit:
Ik had niet door dat er nog een aantal posts op een nieuwe pagina stonden. Blijkbaar is dit dus iets anders.
De image die ik gebruik is Ubuntu 10.04 LTS / Lucid | 32b en ik zit op Schuberg Philis :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 11-08-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook mijn vps draaien daar
goede service
alleen upgrade van starter 3 naar 5 is fout gegaan
Werkgeheugen upgrade done
HDD upgrade fail

ze moesten de hdd upgrade handmatig doen.
Ik heb daarop nee gezegt want data verlies was aanwezig

Maar ben inmiddels overgestapt....

Ze hebben wel netjes de factuur laten vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu toch de kernelupdate van 2.6 naar 3.2 gedaan op 2 vps-en
Ik kreeg vandaag bericht dat beide servers vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform (en met HD en vooral dubbel geheugen)
Ik ben benieuwd of de performance wat gaat verbeteren. Ik heb behoorlijk wat swapping met het beperkte geheugen van de huidige server.

@topitech: zat jij al op het nieuwe platform want je krijgt de dubbele hoeveelheid geheugen. Echter als het je om meer diskruimte ging dan zou je alsnog een andere abbo moeten nemen.

Ik had overigens wel begrepen dat met het nieuwe platform het aanpassen van de diskruimte per vps veel flexibeler is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb inmiddels ook de kernel geupgrade...vooralsnog geen probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:54:
Ik heb nu toch de kernelupdate van 2.6 naar 3.2 gedaan op 2 vps-en
Ik kreeg vandaag bericht dat beide servers vandaag overgezet worden naar het nieuwe platform (en met HD en vooral dubbel geheugen)
Ik ben benieuwd of de performance wat gaat verbeteren. Ik heb behoorlijk wat swapping met het beperkte geheugen van de huidige server.

@topitech: zat jij al op het nieuwe platform want je krijgt de dubbele hoeveelheid geheugen. Echter als het je om meer diskruimte ging dan zou je alsnog een andere abbo moeten nemen.

Ik had overigens wel begrepen dat met het nieuwe platform het aanpassen van de diskruimte per vps veel flexibeler is.
Goede avond..
Ik heb gewoon starter 5 pakket afgenomen of het nieuwe of oude patform was weet ik niet. Wat ik wel weet dat ik wel een van de eerste was van het nieuwe beheerders panel wat er erg gelikt uitziet _/-\o_ .

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Mijn bijdrage over DirectVPS,

Wat heb ik daar draaien :

1 x DirectVPS Starter 3
2 x DirectVPS Starter 1
1 x DirectVPS Basic 1

De service die ik krijg, meestal van Larry is echt uitstekend! Hij heeft me zelfs jaren geleden geholpen bij mijn eerste Kernel Upgrade. Deze partij is echt goed bezig! Ik neem de downtime van pasgeleden echt voor lief omdat ik in DirectVPS een partij gevonden heb die streeft naar vooruitgang. Nooit zal je merken dat de ontwikkeling stil ligt. Er is altijd vooruitgang te merken op het platform, maar zeker ook op de diverse sites.

Onlangs heb ik voor redundancy nog wel een vps bij een alternatieve hoster neergezet, Echter sinds DirectVPS 2 stabiele locatie's in de lucht heeft zie ik dit nog wel een keer omgaan naar DirectVPS.

Mijn oordeel, een dikke 8!

+ Goede service
+ Korte reactietijden
+ Stabiel Platform
+ DirectVPS zit erg kort op noodzakelijke kernel/os update's en informeert daar waar mogelijk.
+ Tegenwoordig een gecombineerde factuur!!!
+ IPv6!!! ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ben zo blij dat deze partij IPv6 wel voor elkaar heeft!!!

- Het loginpanel voor vps beheer, werkt niet helemaal intuitief vind ik, echter is dat persoonlijk.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Klopt, ik kan mijn nodes ook ergens anders onder brengen vanwege bijv. de kosten, maar die wegen totaal niet op op de service die je bij DirectVPS krijgt.

Nee zijn geld dubbel en dwars waard hoor.

Verwijderd

Miepermans schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:54:
De service die ik krijg, meestal van Larry is echt uitstekend! Hij heeft me zelfs jaren geleden geholpen bij mijn eerste Kernel Upgrade. Deze partij is echt goed bezig! Ik neem de downtime van pasgeleden echt voor lief omdat ik in DirectVPS een partij gevonden heb die streeft naar vooruitgang. Nooit zal je merken dat de ontwikkeling stil ligt. Er is altijd vooruitgang te merken op het platform, maar zeker ook op de diverse sites.
Hier ga ik in mee. Ik heb voorheen altijd voor korte duur een VPS bij DirectVPS gehad om puur mee te spelen. Ik heb eergister een VPS bij hen afgenomen inclusief domeinregistratie, en draai nu zowel mijn web- als mailserver op een VPS.

Mijn ervaring is dat ik altijd super snelle respons krijg per mail van zowel Larry als Gerard. Ook al neem je geen SLA bij ze af, en je officieel geen recht hebt op uitgebreide technische support, toch zijn ze nooit te lui om je bij te staan als het écht niet wil lukken.

Het mooie is dat je tegenwoordig een VPS op 2 locaties kan afnemen. Nu draait die van mij gewoon in Schuberg Philis, maar wellicht dat ik later nog overweeg om een tweede VPS af te nemen in SmartDC, en een cluster te maken. Intern verkeer tussen de 2 datacentra is gratis volgens hun site.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wilde toch een keer DirectVPS proberen. Helaas krijg ik na het uitrollen van een willekeurige image gelijk kernel panics omdat het root FS corrupt is. Ook Windows installeren lukt niet omdat hij geen schijf ziet :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur een ticket naar support en het wordt vast opgelost. Ik heb dit zelf nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:41:
Stuur een ticket naar support en het wordt vast opgelost. Ik heb dit zelf nooit eerder gezien.
Idd opgelost. Blijkbaar moest ik 3rd party drivers kiezen bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zoals ik al eerder geroepen heb...DirectVPS is een van de weinige bedrijven waarvan de hulpvaardigheid nog ouderwets Hollands is. En juist met deze attitude komen hun een eind in onze belabberde toekomst (volgens Koning Willem). Het is gewoon een heerlijk bedrijf om contact mee te hebben en zijn nergens te beroerd voor. Diep respect. Ik heb ook alles draaien bij hun en ze hebben me zelfs twee weken de tijd gegeven om alles over te hevelen naar een nieuwe server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

nav dit topic zit ik te twijfelen om over te stappen naar DirectVPS. Ik zou iig directadmin afnemen om al mn sites te beheren. Ik vroeg me echter af, hoe zit het met domeinregistraties en het beheer daar van. Bij mn huidige vps hoster heb ik daar een fijn controlpanel voor waarin ik in 1 minuut een neuw domein registeer en koppel.

Bij directvps lees ik daar niets over, evenmin over prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 16:04
tijmeng schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:52:
nav dit topic zit ik te twijfelen om over te stappen naar DirectVPS. Ik zou iig directadmin afnemen om al mn sites te beheren. Ik vroeg me echter af, hoe zit het met domeinregistraties en het beheer daar van. Bij mn huidige vps hoster heb ik daar een fijn controlpanel voor waarin ik in 1 minuut een neuw domein registeer en koppel.

Bij directvps lees ik daar niets over, evenmin over prijzen.
Voor zover ik weet biedt DirectVPS geen domeinregistratiediensten aan. Dat is ook niet nodig, je kunt prima je domeinnamen bij het ene bedrijf stallen (een TransIP of andere gespecialiseerde domeinenboer) en je hosting/servers bij een ander bedrijf. Sterker nog, in het kader van risico's spreiden raad ik in de meeste gevallen aan om juist niet alles bij 1 bedrijf af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste i7Grendel

Directvps zijn zelf registrar als je een domein bij hun wilt registeren moet je contact opnemen.

Zie mail.

Beste Joeri,

De kosten voor een .nl/com/net/biz/info/be/eu zijn EUR 18,- per jaar inclusief BTW.

Voor de nameservers zijn dan twee mogelijkheden:

1) Je gebruikt onze nameservers. We verwijzen dan de A-records van het domein naar het IP van de VPS

2) Je gebruikt de VPS als nameserver en daarvoor is een extra IP-adres noodzakelijk. De kosten hiervan bedragen € 1,00 per maand inclusief B.T.W. Je moet dan binnen Directadmin eerst het DNS-record correct instellen, daarna kun je bij de registrar de nieuwe NS-gegevens opgeven. Waar gewenst helpen we graag met het inrichten van het eerste domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:11:
Beste i7Grendel

Directvps zijn zelf registrar als je een domein bij hun wilt registeren moet je contact opnemen.

Zie mail.

Beste Joeri,

De kosten voor een .nl/com/net/biz/info/be/eu zijn EUR 18,- per jaar inclusief BTW.

Voor de nameservers zijn dan twee mogelijkheden:

1) Je gebruikt onze nameservers. We verwijzen dan de A-records van het domein naar het IP van de VPS

2) Je gebruikt de VPS als nameserver en daarvoor is een extra IP-adres noodzakelijk. De kosten hiervan bedragen € 1,00 per maand inclusief B.T.W. Je moet dan binnen Directadmin eerst het DNS-record correct instellen, daarna kun je bij de registrar de nieuwe NS-gegevens opgeven. Waar gewenst helpen we graag met het inrichten van het eerste domein.
Voor die prijs kan je het beter bij een externe registrar plaatsen, 18 euro per jaar is best wel duur voor alleen een domeinnaam waarbij je niet eens zelf controle hebt over de DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt als je de DNS wilt veranderen moet je een mailtje sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gewoon account op transip pakken en daar je domeintjes regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goedkoop en snel domeinen wilt registeren raad ik strategaweb.nl
Alles gebeurt realtime domeinen verhuizen, houder, dns, je kan ook gebruik maken van hun DNS servers gratis. Prijzen ex btw

Je kan ook geheel je domein whitelabel registeren bij
www.ek-hosting.nl hier met btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje VPS starter met een Windows server 2012 STD.

Gebeurt mij erg vaak dat er snachts uitval is ca 20 min totaal. meerdere kere achtelkaar. dan is hun website & CP ook ofline :(

Hebben jullie daarvan ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:37:
Ik gebruik al een tijdje VPS starter met een Windows server 2012 STD.

Gebeurt mij erg vaak dat er snachts uitval is ca 20 min totaal. meerdere kere achtelkaar. dan is hun website & CP ook ofline :(

Hebben jullie daarvan ook last?
Is dat niet precies het moment dat er een snapshot word gemaakt? Dat doet hij autoamagisch elke nacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb je ze al een mailtje gestuurd? Dit zijn juist zaken waar ze heel erg snel op reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:32
Ik ben overgestapt van Versio (waarmee ik een negatieve ervaring heb) en draai nu een aantal maanden op een VPS van DirectVPS. Een verademing! Snelle servers en snelle antwoorden. Helpdesksysteem voor het zien van de status van je vragen.

Ik draai Drupal en CiviCRM op Apache 2.4, PHP 5.5 (fastcgi) en het gaat als een zonnetje.

De domeinnamen zijn inderdaad te duur. Die heb ik bij Strategaweb ondergebracht.

Goede VPS voor een lage prijs kan dus wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb nu een week een VPS via DirectVPS en het bevalt tot nu toe prima (Ubuntu 13.10). Zeer snel, tot nu toe geen downtime of wat dan ook. Na wat vergelijkbare services te hebben opgezocht is DirectVPS in mijn optiek de betere keuze wanneer je naar de prijs/specs kijkt. Had in het begin wat kleine problemen, maar binnen 15 minuten had ik al antwoord terug met het bericht dat het was opgelost.

Ik betaal 15 euro per maand en heb dan 2GB RAM, 100GB opslag en 1TB dataverkeer. Voor mij persoonlijk is dat vooralsnog meer dan nog. Gebruik het momenteel vooral voor Owncloud als Dropbox vervanger, maar host er ook een persoonlijke (portfolio) website en experimenteer met wat andere diensten zoals Subsonic. Domeinnaam heb ik overigens via TransIP geregistreerd, aangezien deze nu een mooie aanbieding heeft voor 4,95 euro per jaar.

Vooralsnog denk ik dat ik nog lang klant zal blijven :).

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 17-01-2014 22:35 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultraview
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-04-2015
<spam>

[ Voor 97% gewijzigd door DJSmiley op 19-01-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb anders sinds vannacht aardige problemen. Mijn VPS hing ineens en Larry heeft om 3 uur vannacht nog een forced reboot uitgevoerd, maar sindsdien heb ik zware problemen met mijn vps. Mijn sql server is er mee opgehouden en het lijkt er op dat een update van directadmin of de services ervan mijn hele server heeft gesloopt. Snapshot terug plaatsen werkt ook niet meer...is hij nu al 50 minuten mee bezig terwijl dat niet zoveel tijd in beslag hoort te nemen.

Ik ben er goed ziek van. Nu weet ik dat ik directvps niet hiervan de schuld moet geven, maar iets klopt er niet. Alles liep al maanden perfect en sinds dat hij vannacht "hing" zijn er aardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ultraview: heb je aandelen ofzo? Superscherpe prijzen... right 8)7 _vanaf_ 64 Euro per maand. En dat voor _heel_ weinig diskruimte. Klinkt eerder als spammen van je eigen website en de hoster dan een serieuze oplossing voor een budget VPS.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 14:02
DirectVPS starter klinkt interessant, maar daar geven ze geen uptime garantie. Hoe is de uptime daarvan, vergeleken met de Pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Nu online
Barryvdh schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:20:
DirectVPS starter klinkt interessant, maar daar geven ze geen uptime garantie. Hoe is de uptime daarvan, vergeleken met de Pro versie?
Ik zit al een paar jaar bij DirectVPS, de uptime is uitstekend alsmede de service. Kortom de uptime is beter dan waar jij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:34:
Ik ben er goed ziek van. Nu weet ik dat ik directvps niet hiervan de schuld moet geven, maar iets klopt er niet. Alles liep al maanden perfect en sinds dat hij vannacht "hing" zijn er aardige problemen.
Even een update. Ik heb meer dan 15 uur verspilt van mijn vrije zondag om vervolgens erachter te komen dat het mijn eigen schuld is geweest door pakketten via apt-get te updaten terwijl het bij directadmin via de custombuild optie behoort te gaan. Doordat de server hing en dus opnieuw gestart werd, werden de nieuwe configfiles gelezen en dus paniek gezaaid.

Ik kwam er niet echt mee verder, maar om 2300 uur savonds kreeg ik een mailtje van Larry. De beste man had op zijn vrije zondag gewoon mijn probleem op zitten lossen. En daar had hij mening uurtjes in gestoken.

Niks dan respect voor dit bedrijf. Mocht je al twijfelen, dan hoop ik dat dit bericht je overhaalt al je servers naar directvps te verhuizen. Ik weet het zeker dat het je geen moment spijt oplevert!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Meer mensen waar hun VPS sinds een uur onderuit is? Via Twitter sturen ze net naar me dat ze problemen hebben op een fysieke server... ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen last, vandaag ook niet gehad.

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:43
Ik heb nu 6 weken een VPS bij DirectVPS met DirectAdmin en tot nu toe ben ik erg tevreden. Echt een verschil in snelheid met een reseller account bij overseller Versio. Als ik een vraag heb, wordt deze snel beantwoord. En duur is het niet. :)

Ik kwam alleen gisteren erachter dat mijn websites via IPv6 niet bereikbaar zijn (zoals via Facebook). Ik zag dat dit te maken heeft dat bij DirectAdmin standaard IPv6 niet aan staat. Voor nu maar de AAAA records verwijderd uit de DNS. Vanavond ga ik hier verder aan rommelen. ;)

• DennusB
  • Niet online
Ik ben toch weer weg bij DirectVPS. Ze liepen zo te kloten dat mijn uptime van 1 week (van mijn productie mailserver) onder de 90% ging. Verhuizen van de VM (met downtime) zonder aankondiging, het shutdownen zonder overleg en zo kwam erg amateuristisch over. Heb dus nu alles maar weer bij TransIP draaien!

Verwijderd

Zidane007nl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:05:
Ik heb nu 6 weken een VPS bij DirectVPS met DirectAdmin en tot nu toe ben ik erg tevreden. Echt een verschil in snelheid met een reseller account bij overseller Versio. Als ik een vraag heb, wordt deze snel beantwoord. En duur is het niet. :)

Ik kwam alleen gisteren erachter dat mijn websites via IPv6 niet bereikbaar zijn (zoals via Facebook). Ik zag dat dit te maken heeft dat bij DirectAdmin standaard IPv6 niet aan staat. Voor nu maar de AAAA records verwijderd uit de DNS. Vanavond ga ik hier verder aan rommelen. ;)
Werkt prima hoor. Ik heb zelf ook een server bij DirectVPS mét IPv6.

Even deze instructies volgen en in je DirectVPS account natuurlijk wel even een IPv6 toewijzen (voor zover dit nog niet gebeurt is): LINK

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:24:
Ik ben toch weer weg bij DirectVPS. Ze liepen zo te kloten dat mijn uptime van 1 week (van mijn productie mailserver) onder de 90% ging. Verhuizen van de VM (met downtime) zonder aankondiging, het shutdownen zonder overleg en zo kwam erg amateuristisch over. Heb dus nu alles maar weer bij TransIP draaien!
Bedoel je afgelopen 6 februari? Ik heb n.l. toen keurig een kennisgeving gekregen dat er een (preventieve) spoedmigratie nodig was van o.a. mijn VPS naar een nieuwe fysieke server. Ondanks dat dit bericht op het laatste moment kwam vanwege de ontstane situatie, was ik blij verrast dat er duidelijk gecommuniceerd en preventieve actie ondernomen werd.

Verwijderd

Wij hebben zo 9 VPS servers bij DirectVPS draaien.

@DennusB zijn het niet je snapshots? die worken elke dag gemaakt en duren zo 5-15min

Ik heb de eigenaar (Larry) keer aan de telefoon gehad.

Ik kan je vertellen ze zijn geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:39:
[...]

Bedoel je afgelopen 6 februari? Ik heb n.l. toen keurig een kennisgeving gekregen dat er een (preventieve) spoedmigratie nodig was van o.a. mijn VPS naar een nieuwe fysieke server. Ondanks dat dit bericht op het laatste moment kwam vanwege de ontstane situatie, was ik blij verrast dat er duidelijk gecommuniceerd en preventieve actie ondernomen werd.
Ja dat was 6 Februari. Zonder aankondiging hier 1,5 uur uit de lucht geweest, de week daarvoor ook al 2 uur omdat die fysieke server klapte en 7 Februari ook nog een uur omdat ze een probleem met het queuen van acties hadden. En toen was ik er wel klaar mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een half jaar een SSD VPS en die bevalt prima. Geen last meer van trage IO zoals op de reguliere VPS (was wel een paar jaar geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd). Momenteel erg tevereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:36:
Sinds een half jaar een SSD VPS en die bevalt prima. Geen last meer van trage IO zoals op de reguliere VPS (was wel een paar jaar geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd). Momenteel erg tevereden.
De HDD's van DirectVPS zijn ook best snel, de snelste schijven die ik heb gezien en beter dan goedkope SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Misschien weet iemand het hier? Heb een Starter 5 VPS afgenomen en heb er een Server 2012 ISO heen geupload. Als k die boot en in setup kom ziet die installer de disk niet.... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:16:
Misschien weet iemand het hier? Heb een Starter 5 VPS afgenomen en heb er een Server 2012 ISO heen geupload. Als k die boot en in setup kom ziet die installer de disk niet.... iemand enig idee?
Gewoon even aan Larry vragen daar. Heb je zo antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Toch maar even weer omhoog halen dit topic.

Ik ben nu al bijna 5 jaar lid van DirectVPS en ondanks dat ik eventueel bijna een dedicated server voor mijn maandelijkse VPS prijs kan aanschaffen is de support die ik bij Larry krijg uitzinnig.

Ik heb hun niet vaak nodig gehad, maar wanneer dat wel zo was heb je praktisch direct antwoord en zelfs professionele hulp. 2 jaar terug is hij praktisch een weekend bezig geweest met een probleem welke ik had en vandaag heeft hij me weer geholpen met een zeer vervelend probleem (mail geblocked door Hotmail).

Mocht je twijfelen en niet zo heel veel kennis hebben om je eigen VPS te runnen, maar wil je wel een VPS....dan moet je echt bij DirectVPS wezen!
Pagina: 1 2 3 Laatste