Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 10:53
Mede-auteur:
  • simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

simmayor

Eminent EM7080 hdMEDIA RT

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/T-Header.jpg

De Eminent EM7080 hdMEDIA RT is de ideale aanvulling voor je Full HD Televisie. Deze all-round media speler verandert je woonkamer in een bioscoop. Kijken naar je HD-films is leuk en makkelijk, omdat de hdMEDIA STREAM een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Nodig je vrienden uit en geniet van al je films in Full HD kwaliteit.

Specificaties
  • Stand alone HDMI 1.3 USB en Netwerk mediaspeler
  • Speelt video formaten zoals MKV, VC-1 & H.264 op een Full HD 1080P televisie of elke andere televisie
  • Twee USB poorten en eSATA port voor een USB-geheugenstick/schijf of een externe harde schijf
  • Stream muziek of video van je netwerk via Samba of UPnP
  • Ondersteunt een interne SATA harde schijf tot 1.5 Terabyte
  • Optische uitgang voor Dolby AC3 en DTS
  • DTS-HD via HDMI 1.3
  • Ondersteunt AC3 & DTS stereo downmix
  • NZB & Bittorrent support
  • FTP (firmware 1.0.3.5)
  • YouTube, RSS, Weather Service & Picasa (firmware 1.0.3.5)
  • Verbind via netwerk of USB met je pc (SMB)
  • Eenvoudige installatie
  • 5 jaar garantie
  • Toegankelijke helpdesk
Aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/Aansluitingen2.jpg

Technische specificaties
  • Realtek 1073 DD chipset
  • 128MB RAM & 256MB Flash
  • Video Output : HDMI, Composiet Video, Component
  • Audio : Optisch en stereo (DTS-HD audio over HDMI 1.3 wordt ondersteund)
  • Hard disk : Interne 3.5 inch SATA (NTFS/FAT32)
  • Streaming media : Video & Audio
  • LAN poort : 100Mbps
  • Afbeelding : HD JPEG, BMP, GIF, TIF, PNG
  • Audio : MP3, OGG, FLAC
  • Video codec’s : o.a. WMVHD, AVCHD, H.264, VC-1, MPEG1/2/3/4. MKV. M2TS. TS, ISO, AVI, MOV, DivX, Xvid
Informatie van de fabrikant

Productpagina
Spec Sheet (pdf)
Handleiding (meerdere talen als pdf in een zip bestand)
Opensource Wiki pagina van Eminent

pricewatch: Eminent EM7080

Productreview

Productreview: Eminent EM7080 review door simmayor
Productreview: Eminent EM7080 review door Anoniem: 129544
FOK! reviews: Gadget: Eminent EM7080 Mediaspeler

Firmware

EM7080 Firmware 1.0.3.6, release date 02/02/2010

EM7080 Firmware 1.0.3.5, release date 28/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.6, release date 07/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.5, release date 22/12/2009

Tips, Trucs & FAQ's

FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
Hoe benader ik de NZB client
Hoe benader ik de Bittorrent client
Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
Kan ik een externe USB HDD/DVD aansluiten?
Inbouwen van de hardeschijf
Formatteren van de Hardeschijf
Installeren van nieuwe firmware
Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Wat is de performance van de Eminent?
Wat is het verbruik van de EM7080?
Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
DTS Downmix, wat doet dat precies?
Kan ik een (USB) WiFi dongle aansluiten op de EM7080?

FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Frequently Asked Questions

Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
EM7080 hdMEDIA RT Mediaspeler aanvulling, 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
1. Vul in de verkenner in de adresbalk in “\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080” (smb/btpd/cgi add-ons moeten zijn geinstalleerd);
2. Krijg je 'A simple cgi example' ? Volg dan de stappen in dit document: 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de NZB client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in met poort 8080 : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080:8080¹”

Kan je de NZB client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de Bittorrent client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080”

Kan je de Bittorrent client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
  • Kijk even of de draadjes van de FAN zelf tegen de bladen aanlopen.
  • Anoniem: 339985 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:24:
    [...]
    Maar toen zag ik ineens het probleem, de ventilator zat er gewoon verkeerd in! hij moest alleen een kwart slag gebraaid worden en nu is ie fluisterstil.........!
  • Je kan ook proberen viltjes onder de voetjes van de EM7080 plakken, deze dempen eventuele trillingen!
Kan ik een externe USB HDD/DVD aansluiten?
Geen probleem, kan gewoon op 1 van de USB poorten.

Inbouwen van de hardeschijf
YouTube filmpje van het inbouwen van de HDD

Formatteren van de Hardeschijf
Startmenu - Instellingen - Systeem, naar beneden 'HDD formatteren', OK op de afstandsbediening.
Na het formatteren zal automatisch SAMBA, BT en NZB installeren.

Installeren van nieuwe firmware
Download de laatste firmware van de Eminent site. Kopieer de update (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080.
Startmenu - Instellingen - Systeem - Systeem bijwerken - Firmware update, OK op de afstandsbediening.
Hierna zal de firmware ge-update worden en als hij klaar is start de EM7080 opnieuw op.

Je kan de altijd de meest recente firmware meteen installeren. Het is niet nodig om de tussentijdse firmwares eerst te installeren. Bijvoorbeeld. is je huidige firmware 1.0.2.4 en is de meest recente firmware 1.0.3.5 is het niet nodig om eerst 1.0.2.5 & 1.0.2.6 te installeren.

Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Download de laatste stable firmware. Kopieer de firmware (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080. Druk de resetknop¹ van de speler in totdat hij begint met het updaten.

¹De resetknop zit aan de onderkant van de speler. Het is een klein knopje links boven in een koel opening. Sommige TV's geven geen update beeld, wacht in dat geval ongeveer 3-5 miuten tot het hoofd menu verschijnt.

Wat is de performance van de Eminent?
  • USB slave (pc -> EM7080) ongeveer 25-30Mbyte / seconde
  • Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
  • FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec
  • NZBget rond de 15Mbit (1500kbps)
Wat is het verbruik van de EM7080?
Ik heb het verbruik van de EM7080 gemeten. Als hij uitgeschakeld is, is het verbruik 0 wat. Uit is dus ook echt uit en niet stand-by of iets dergelijks. Als hij aan staat, in mijn geval met harde schijf, is het verbruik 12 watt. Het maakt niet uit wat je afspeeld, DivX, BluRay, DVD etc. het verbruik is steeds hetzelfde.

Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)

Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)

Aangeraden wordt om op de 'serverende pc / nas' een vast ip in te stellen, anders kan het zijn dat het ip-adres van de pc/nas na een reboot of dhcp update veranderd, waardoor je shortcuts in één keer onbruikbaar zijn. |:(

Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
De EM7080 heeft support voor de DVD ondertitels (ingebakken streams), BluRay ondertitels (PGS) & SRT. SRT files moeten de (exacte) filenaam van de film hebben : "filmnaam.taal.srt". Je kan meerdere SRT files toevoegen met andere talen.

DTS Downmix, wat doet dat precies?
DTS downmix staat voor het omzetten van de digitale 5.1 track van een media bestand naar 2.0 stereo dat door je TV kan worden afgespeeld. Heel handig dus als je media bestand alleen een DTS track heeft en je geen home cinema set hebt of die niet wilt gebruiken.

Een DTS-HD stream bevat ook de originele DTS-5.1 track, en die wordt in dat geval gedownmixed naar 2.0 stereo voor op je TV.

Kan ik een (USB) WiFi dongle aansluiten op de EM7080?
WiFi dongle's worden nog niet ondersteund door de EM7080. Eminent is wel aan het testen, maar op de officiële support moeten we nog even wachten.

[ Voor 224% gewijzigd door simmayor op 14-02-2010 15:58 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:10
Informatie over de EM7080 kun je vinden op de Eminent Website

De EM7080 is voorzien van de Realtek 1073 chipset, en ondersteunt daarmee nagenoeg alle gangbare mediaformaten. De speler heeft ruimte voor een interne 3.5" SATA harddisk, twee USB poorten aan de voorkant, en een eSATA poort om snel een externe schijf aan te kunnen sluiten.

Via de netwerkinterface kan er toegang worden verkregen tot alle gebruikelijke soorten shares, en ook de NZB downloadfunctie is weer present. Torrent-ondersteuning en SAMBA Server/FTP is niet aanwezig zit er inmiddels ook in. Shoutcast en on-line videoservices worden toegevoegd. (Youtube inmiddels in de beta.)

Net zoals de EM7075 zal ook voor dit apparaat alles 'open' zijn. Dwz. geinterreseerden kunnen zelf zaken aanpassen of functionaliteit toevoegen aan het apparaat. Instructies en tools hiervoor worden tzt op de Eminent Open-source wiki neergezet.

Adviesprijs: € 149,-

[ Voor 6% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 18-01-2010 15:55 . Reden: Torrent/SMB toegevoegd ]

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
klopt het dat deze versie wel dvd/bluray menu's aankan? en een fotoslideshow incl. muziek?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 23:28
Mijn vraag dan maar hier:

Wat is het grote voordeel t.o.v. de EM7080 op de EM7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
anconakip schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:03:
klopt het dat deze versie wel dvd/bluray menu's aankan? en een fotoslideshow incl. muziek?
et populaire ISO formaat voor DVD-ROM wordt volledig ondersteund, inclusief menu, hoofdstukken en ondertitels. Ook in het Blu-Ray ISO formaat is voorzien, met hoofdstukken en volledige PGS ondertitel-streams!
Daarnaast is hij in staat om te multitasken zodat je tegelijkertijd naar een slide-show van je foto's kunt kijken, terwijl je van de laatste muziektracks geniet.
Welk gedeelte snap je hier niet van? Notaben quotes van je eigen OP

[ Voor 18% gewijzigd door DaBuzzzzz op 30-11-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Remcooo87 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:40:
Mijn vraag dan maar hier:

DTS downmix is wel een belangrijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330356

@Eminent helpdesk,
Ik loop nu al een tijdje te dubben over de aan te schaffen mediaplayer. Ik was in de veronderstelling dat de opvolger van de 7075 een sigma georienteerde speler zou zijn met dts downmix.
Als ik het nu goed begrijp is de opvolger van de 7075 de 7080 geworden met realtek chip.
Met de realtek chipset zijn er (zo lees ik in forums) nogal wat problemen mbt netwerkstreamen, goed weergeven in 24p. En de warmteontwikkeling van de chip zelf. De ontwikkeling van deze chip staat nog enigzins in de kinderschoenen waarbij ik me afvraag in hoeverre de 7080 stabiel genoeg is.
Ik heb de volgende vragen:
- in de datasheet PDF welke van de website te downloaden is staat als chipset de realtek 1083. Op de wiki en in dit artikel wordt de 1073 chipset genoemd. Welke is het nu of is de 1083 een overgeklokte 1073
- in de handleiding bij het plaatsen van een harddisk lees ik dat er een ventilator tegen het deksel vast zit. Is dit een grotere fan of is dit zo´n klein straaljager fannetje. Vragen zijn dan ook of de fan veel lawaai maakt, of deze fan nodig is voor de koeling van de realtek en of het device ook erg warm wordt.

Verder wacht ik de reviews wel af. Mijn ervaring op dit forum leert me dat eminemt wel actieve support levert dus dat zit wel goed voor de doorontwikkeling van de firmware. Een aantal opties worden benoemd (Shoutcast en on-line videoservices) echter zonder planning. Misschien is daar ook iets over te noemen.
Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322549

Remcooo87 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:40:
Een grotere afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Enig idee wanneer de release datum is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 23:28
Staat ook gewoon in je OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
staat daar een datum dan? nee, dus. alleen een maand. ik vraag dus een echte datum/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anconakip: De exacte dag kunnen we je niet geven, dit is van meerdere factoren afhankelijk. Hij zal er in december zijn, ergens vlak voor kerst denken wij.

@Pocketdell: Als een apparaat niet stabiel is, dan brengen wij hem niet direct op de markt. Dat is ook één van de redenen dat we gewacht hebben met de introductie van de EM7080. De chipset is RT1073, een RT1083 is overwogen maar uiteindelijk niet nodig gebleken. Laten we duidelijk zijn: 1080@24P is geen probleem voor de EM7080, er zit geen straaljager-fan in zoals bepaalde andere merken/types, het apparaat wordt niet superheet en via het netwerk streamen is geen probleem.

@Poster in EM7075 thread: Er zit NZBget op het apparaat als downloadfunctie. (Staat niet in de specs, maar is tijdens productie toegevoegd aan de firmware.)

@Remcooo87: Voordelen of nadelen zijn subjectief, ze hangen af van je eigen eisen en verwachtingen. Voor jou is misschien de optie van een interne 3.5" Sata disk belangrijker, terwijl anderen zweren bij het gemak van USB disks, makkelijke menu's en de Sigma chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter volledigheid, en verduidelijking:
- DVD Menu's worden op deze speler volledig ondersteunt
- Blu-Ray Menu's worden op deze speler niet ondersteunt, maar er is wel handmatige hoofdstukselectie, audioselectie, en ondertitel (PGS) selectie. (Een Blu-Ray met meerdere afleveringen is dus gewoon skipbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327131

@EminentHelpdesk
Is het mogelijk om sd kaarten en de Sony memory-stick te lezen/kopieeren naar harde schijf d.m.v. het aansluiten van zo'n kaartlezer op een USB aansluiting van de 7080?
Zo ja, maakt het merk/type kaartlezer nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rob1: De EM7080 hier net even in de testpod met een willekeurige kaartlezer en een CF kaart die in de buurt lag geprobeerd, en dit werkt probleemloos. Dus ja, je kunt een kaartlezer op de USB poort gebruiken, en daar kaarten mee 'afspelen' op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:13:
@Rob1: De EM7080 hier net even in de testpod met een willekeurige kaartlezer en een CF kaart die in de buurt lag geprobeerd, en dit werkt probleemloos. Dus ja, je kunt een kaartlezer op de USB poort gebruiken, en daar kaarten mee 'afspelen' op dit apparaat.
Kun je de kaarten alleen "afspelen" of ook kopieeren naar een door je zelf aan te geven map, zonder tussenkomst van een pc?
En is het mogelijk om mappen te maken op de harde schijf zonder tussenkomst van een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De file manager van de EM7080 ondersteunt ongeveer het volgende:

- Bron: USB, Interne HDD, eSATA hdd, Netwerk, USB-CD/DVD
- Doel: Interne HDD, USB, eSATA
- Kan hele directory in 1x overzetten (Maakt dan nieuwe directory met zelfde naam.)

Je kunt niet een map aanmaken via de TV met de afstandsbediening, maar wel een map in 1x overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EminentHelpdesk
Bedankt voor de snelle reacties, erg positief dat je ook sd kaarten e.d. kunt lezen.
Maar nog 1 vraag, waarom is het niet mogelijk om Digital Video (DV) (homevideo) bestanden af te spelen?
Ik heb nog geen mediaspeler gevonden die deze bestanden af kan spelen terwijl DV bestanden niet eens gecomprimeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DV Video is niet bedoeld voor mediaspelers. Dit klinkt hard en semi-onlogisch, maar mediaspelers kunnen niet omgaan met dit soort ongecomprimeerde video. Om meerdere redenen wordt video gecomprimeerd (naar BluRay, DVD of andere formaten) zodat het door eindgebruikers af kan worden gespeeld.

Een complete Blu-Ray film in ongecomprimeerd formaat zou dusdanig veel ruimte gebruiken, dat het niet fatsoenlijk te distribueren is. (lees, betaalbaar te distribueren.). 300GB voor een uurtje film klinkt ook niet echt logisch :) Dus, DV video zet je bij voorkeur om, op de pc, naar MPEG-2 TS (DVD Kwaliteit). Alle videobewerkings-pakketten hebben deze optie, en het is ook vereist om de video bijv. op een DVD-Speler af te kunnen spelen.

Alle 'goede' moderne camera's nemen hun video op in H.264 (m2ts) en dat is uiteraard wel rechtstreeks af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 19:25
HALLO , IK WAS GISTEREN BIJ SATURN ( TILBURG ) EN ZAG DAAR EEN MEDIAPLAYER VAN EMINENT MET EEN HARDDISK VAN 500 GB ,NU BEN IK AAN HET ZOEKEN NAAR DEZELFDE MP. VOOR WAT ERVARINGEN VAN ANDERE MAAR KAN HEM NIET GEVONDEN KRIJGEN EN WEET HELAAS OOK NIET HET TYPENR.
DIEGENE DIE IK GEVONDEN KRIJG, ZIJN DIE ZONDER HARDE SCHIJF.
WEET IEMAND TOEVALLIG WELKE MP. DIT ZOU MOETEN ZIJN GEWEEST
DE PRIJS WAS 249 EURO ( HARDE SCHIJF 500 GB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:29
Misschien is een toetsenbord van 10,- zonder vast zittende capslock een beter idee.
Zal denk ik een EM7071 geweest zijn die jij bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leuk ding, maar in de zee van realtek spelers kan je alleen op extra features of prijs concureren. De prijs is in ieder geval een stuk te hoog, er is al een realtek speler met mogelijkheid voor interne disk voor 92 euro. De patriot box office, in duitsland al hier en daar leverbaar. Features wordt ook lastig aangezien elke fabrikant nogal afhankelijk is van het referentie ontwerp van realtek. Het toevoegen van nas/upnp/torrent en nzbget is zo simpel dat je dat eventueel zelf kan doen op elk spelertje met telnet access.

Ik schat dat na de kerst de bekendste merken mediaspelers wel allemaal onder de 100 euro moeten gaan zitten, de wdtv live bepaald voor velen de prijs en die is al richting de 100 euro aan het kruipen.

Jammer dat de meeste consumenten (zelfs hier) denken dat er zo'n enorme keus is aan mediaspelers, terwijl de markt bestaat uit referentie realtek en hier en daar een sigma.

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 03-12-2009 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hasemike, een inzichtelijke post, bedankt daarvoor. Onderscheid kun je op vele manieren maken. Als je een speler wilt kopen, met één jaar garantie en een website in Engels/Chinees/Taiwanees, dan is dat natuurlijk jou keuze. Iedereen kan voor zichzelf de features van producten vergelijken, en concurrentie is altijd goed voor de markt.

Als ik er persoonlijk naar kijk, dan heeft dit apparaat een 2.5" optie (versus 3.5"), geen on-line features of downloadfuncties, ontbreekt de eSATA poort en zit er één a4 vel aan handleiding bij. De garantie van één jaar is ook nogal minimaal(mag niet in de EU), en de CE keuring lijkt te ontbreken op de doos.

De prijzen zijn overigens adviesprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Eminent

Een download functie zit ook in de Patriot (p2p) hoewel de tweakers waarschijnlijk eerder zitten te wachten op Nzbget. Online features en uitgebreide NL ondersteuning, moet ik je zeker gelijk in geven, die ontbreken op de patriot. En inderdaad 1 jaar garantie moet 2 zijn, hoewel dat weer per land verschillend is binnnen de EU. Hier in DU is het b.v. maar "Gewahrleistung" wat helaas beduidend minder is dan garantie. NL is wat betreft consumentenrecht echt koploper in de EU.

Begrijp me niet verkeerd mijn opmerkingen zijn niet negatief bedoeld. Elke speler op de markt vergroot de concurrentie en de prijsdruk, wat prima is voor de kopers. Ik wacht geduldig de straatprijs af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Eminent Helpdesk
Is er al bekend wanneer en waar het device getest gaat worden?
Over de Eminent hdMedia Stream DTS EM7075DTS is op hardware.info al iets geroepen terwijl het apparaat nog niet in de handel verkrijgbaar is. Hebben jullie al een apparaat vrijgegeven voor testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af of er al testexemplaren ter beschikking gesteld zijn ter review. Ik ben nogal benieuwd hoe bv de menus eruit zien. De handleiding is nogal karig en laat geen menus zien.
Eminent, wanneer kunnen we meer verwachten, voor of na de kerst?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 330356 op 07-12-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 23:54
Kan ik mijn 7075 ruilen voor deze? + Wat bijleggen? :) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Heeft deze EM7080 een moviejuxebox ? Kan hij webradio afspelen (asf of mp3 streams) Kan je er een usb hub aanhangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac: Dit is helaas niet mogelijk, er is geen overeenkomst, alleen tussen jou en de verkoper. Misschien op marktplaats zetten ?

@Pocketdell: Testexemplaren worden tzt naar alle grote partijen gestuurd. Wanneer en hoe die reviewen bepalen wij niet. We begrijpen de nieuwsgierigheid, maar je zult nog even moeten volhouden.

@Rde: Nee(nog niet)/Ja(in ontwikkeling)/Ja.

[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 08-12-2009 11:41 . Reden: tikvout.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 23:54
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:46:
@Mosselmaniac: Dit is helaas niet mogelijk, er is geen overeenkomst, alleen tussen jou en de verkoper. Mischien op marktplaats zetten ?
Welnee, ben er best tevreden mee :) DVD menu is wel een must though, zie andere topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK
  • Laatst online: 20-07-2023

WEK

Ikzelf heb een EM7071 en weet natuurlijk wel dat je in deze wereld altijd achter loopt maar wat is het grote verschil tussen de 7071 en de 7080 ?
- USB aan de voorkant ?
- Sigma vs RT ?

DTSDownmix wordt genoemd, maar met de nieuwste firmware is dit toch ook het geval bij de 7071 ?

Ik heb gezocht naar een kruisjestabel maar kan deze niet vinden...

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK

WEK

Is de EM7071 niet 'open' ?

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kruisjestabel hebben we niet beschikbaar. Naast de door jou genoemde punten is er natuurlijk de (advies) verkoopprijs. Wat bedoel je met 'open' ? Beide apparaten zijn via telnet te benaderen (net zoals de EM7075 overigens) maar voor de EM7071 moet er wel eerst dmv. CSI installer een telnet optie worden opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@EminentHelpdesk

Kan de 7080 ook 1080@60P met gemak afspelen?
Zit er "lag" in de menu's of reageren de menu's direct zonder vertraging op de afstandbediening?
Hoe groot is de vertraging als je snel door de foto's gaat klikken/knippen/spoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK

WEK

@Eminent :
Met 'open' bedoeld ik de wiki pagina waar ik enthousiast naar toe gegaan was en erachter kwam dat deze enkel voor de EM7075 en de EM7080 was.
Ik heb met de EM7071 wel eens zitten stoeien met CSI ja, is er dan ongeveer hetzelfde mogelijk als met de EM7075 en de EM7080 ?

Even wat anders : Geweldig zo'n forum en wat een service van Eminent om aan zo'n forum mee te doen en te reageren op de markt...

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wek: Voor de EM7071 (en NMt's in het algemeen) is al een zeer grote Wiki. Het wiel nogmaals uitvinden is niet onze bedoeling. Onze Wiki is bewerkbaar en als je zelf iets wilt toevoegen, dan kan dat natuurlijk ook ;)
Tip: Als je iets mist op een wiki is het idee dat je dit zelf toevoegt. In dit geval hebben we echter net zelf de url naar de externe wiki aan de page toegevoegd.

@Rob1: Ja, Nee, Kort/kort/spoelen in films werkt direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168919

Een vraagje ivm gebruiksgemak....

Geeft de EM7080 covers en folder.jpg weer in het menu ?
Waarom start te film niet gewoon wanneer je een video_ts map selecteert ? Waarom nog in die map opzoek moeten gaan naar IFO ofzo ?

Mvg
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
@Eminent,

Is er ook een webinterface beschikbaar voor het afspelen van muziek? Of wellicht de mogelijkheid om er een MPD server op te installeren?
Ik vind een NMT ideaal op centraal je muziek op te slaan en af te spelen, maar vind het wel een groot nadeel als je hiervoor je TV aan moet hebben.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 15:03
Overigens vind ik de aanwezigheid van iemand van Eminent zelf een ongelooflijke meerwaarde. Geen fratsen van "ik denk dat", paf, enkele posts later lezen we het gewoon van eerste hand.
Vind ik prima "(pre)support" alleszins!
Ik kijk uit naar een test op T.net :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Even in de gaten houden, klinkt als een interresant apparaat.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 14:02
Wat is eigenlijk met verschil tussen de Realtek RD128X chip die anderen gebruiken voor Mediaplayers en de Realtek 1083 die de EM7080 gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 10-12-2009 09:45 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hoe presteert deze speler tegenover de popcorn-hour?

Anoniem: 320534

Ik ben erg benieuwd! Sinds de aanschaf van de WD TV live heb al het gevoel dat ik veel functionaliteit mis. DVD menu -ondersteuning, met daarbij de mogelijkheid om chapters te skippen is ergg belangrijk.

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 14:50
Ik heb nu een Playon HD, waar de volgende zaken niet op werken:
1 geen Passtrough van DTS-HD MA 7.1 (Wel van de DTS core)
2 geen passtrough van Dolby TrueHD 7.1
3 geen geluid bij een WMVhd, de WMApro stream wordt nl. niet gedecodeerd
Kan de 7080 dit wel? Want dan gaat de PLayon in de verkoop.

thx

Anoniem: 320534

@ EminentHelpdesk

Allereerst vind ik het super dat Eminent op deze wijze vertegenwoordigd is. In diverse andere mediaplayer-topix van collega-merken blijven users vragen stellen zonder hier altijd duidelijk antwoord te hoeven verwachten van de aanbiedende partij.

Nu ben ik erg benieuwd naar de online-video's (Youtube).
Via mn huidige mediaplayer (WD) is Youtube-search and play mogelijk, dit echter wel mbv een irritant online keyboard (lay out - non-qwerty , alfabetisch gesorteerd waardoor het invoeren van je search vaak nog langer duurt dan het gezochte filmpje ) zonder verder ondersteuning aan bijv usb keyboards te bieden.

Is Youtube browsen op de Eminent strax ook mogelijk ? En zo ja, kunnen we hierbij ook gebruik maken van een extern keyboard ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 320534 op 10-12-2009 11:37 ]

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:01
artikel op tweakers.net waarin staat dat het om een 1083 chip gaat
nieuws: Eminent voorziet EM7080-mediaspeler van Realtek-chipset
die hebben het ook weer van
http://www.eminent-online...persberichten20091209.php

daar staat ook 1083

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 09:06
@Eminent Helpdesk

Eigenlijk wilde ik kiezen voor een AC Ryan HD...
Dit was uit de keuze AC Ryan en Xtreamer gekomen en nu zie ik dit weer..

Nu heb ik dus 1 simpele vraag.
Waarom zou ik deze nu kopen ipv de AC Ryan (buiten de DTS downmixing)

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer....

als je geen reclame mag maken hier kan je me ook mailen....

alvast bedankt

• brutaltruth
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-08-2024
Een belangrijke vraag voor veel mensen denk ik.
Er wordt gesproken over Blu-ray ISO support, dit is een feature die erg aanlokkelijk is.
Maar.....

Hoe is die ondersteuning?

Worden de menu's en subs ook ondersteund in de Blu-ray ISO's? Ik lees nl. dat bij Realtek dit nog niet is ondersteund, maar dat er simpelweg de grootste file in de map wordt afgespeeld. Dit is natuurlijk niet ISO support zoals iedereen het wil zien. Zelfs mijn popcornhour A100 kan die files al los afspelen.
Dit zou ook betekenen dat ISO's met meerdere afleveringen niet worden ondersteund.
Zou een behoorlijke afknapper zijn voor mij.

Please enlighten this Eminent..

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 18:40
Flix83 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:36:
@Eminent Helpdesk

Eigenlijk wilde ik kiezen voor een AC Ryan HD...
Dit was uit de keuze AC Ryan en Xtreamer gekomen en nu zie ik dit weer..

Nu heb ik dus 1 simpele vraag.
Waarom zou ik deze nu kopen ipv de AC Ryan (buiten de DTS downmixing)

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer....

als je geen reclame mag maken hier kan je me ook mailen....

alvast bedankt
Ik denk zelf dat E-sata ook een bijzonder nuttige toevoeging is. Toch een snelle manier om data over te pompen. Realtek is dan wel bezig om te kijken hoe ze de transferspeeds omhoog krijgen bij hun chips, maar hoe meer aansluitingen en mogelijkheden om data over te gooien of gemakkelijk schijfruimte uit te breiden hoe beter. Plus dat Realtek nu niet echt uitblinkt in snelle repons e.d. (kijk maar eens op AcRyan fora, men is niet echt enthousiast over de support van realtek uit)

Ik zat ook te dubben over de AcRyan PlayonHD, maar als ik hier al lees dat usenet support standaard aanwezig is in de Eminent, en als het straks blijkt dat het ding ook nog eens stabiel draait, dezelfde goede beeld en geluidskwaliteiten tevoorschijnt tovert als de Acryan en ook nog eens kan parren en rarren (en dat hoeft dan van mij niet eens snel te gaan..! ;) ) dan denk ik dat voor mij de keus gemaakt is. Grootste nadeel van de leuk betaalbare mediaplayers die tegenwoordig uit zijn is het feit dat je een goede manier moet hebben om films af te spelen en die er makkelijk op moet kunnen krijgen. Netwerk transfer speeds zijn zelfs bij de duurdere popcorn hours om te janken, dus even een HD kwaliteit film over gooien wordt al snel een drama. Zeker bij de spelers waar een harddisk in kan, is het dan ideaal als je op het kastje zelf kunt downloaden lijkt mij. Laag stroomverbruik + de pc hoef niet meer aan blijven staan om te downen.

Het is wachten op de eerste testresultaten om te kijken hoe het performed.. :P

[ Voor 23% gewijzigd door xxxneoxxx op 10-12-2009 20:19 ]

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 09:06
xxxneoxxx schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:47:

Ik zat ook te dubben over de AcRyan PlayonHD, maar als ik hier al lees dat usenet support standaard aanwezig is in de Eminent, en het blijkt dat het ding ook nog eens stabiel draait, dezelfde goede beeld en geluidskwaliteiten tevoorschijnt tovert als de Acryan en ook nog eens kan parren en rarren (en dat hoeft dan van mij neit eens snel te gaan..! ;) ) dan denk ik dat mijn keus gemaakt is. Het is wachten op de eerste testresultaten voor iemand iets zinnigs kan zeggen lijkt mij.
ja, maar helaas ook geen draadloos verbinding. misschien wel mogelijk met een stickje??

• xxxneoxxx
Flix83 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:56:
[...]

ja, maar helaas ook geen draadloos verbinding. misschien wel mogelijk met een stickje??
Mooie van de realtek chipsets is meestal dat, als je er een op een reaktek gebaseerde usb wifi stick in steekt, deze het out of the box doet. Is in ieder geval bij de AcRyan ook zo heb ik mij laten vertellen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
@ EminentHelpdesk

ik heb een aantal vraagjes over die EM7080:

Ik heb een windows home server draaien is het mogelijk om via deze speler de fotos en dergelijke die daar op staan (op beveiligde shares) te kunnen bekijken?

Weten jullie ook toevallig of het mogelijk is om via bijvoorbeeld tversity of een dergelijk programma te streamen naar dit apparaat?

Kan er een externe dvd/bluray speler op worden aangesloten?

En euhm.. inderdaad hoe zit dat met wireless ? Of zou lan over Power moeten werken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel vragen, waarvan ik er een aantal duidelijk kan beantwoorden, en anderen niet. Veel dingen staan overigens gewoon in de handleiding / spec sheet ;)

@BrutalThruth: Blu-Ray ISO, geen afknapper voor jou: Als je even in de handleiding kijkt dan lees je in hoofdstuk 9.1 "Druk op de knop Subtitles.." en "Druk op de knop Menu.." Hier wordt uitgelegd hoe je de PGS ondertitel stream aan/uit kunt zetten en naar keuze kunt aanpassen. Ook de hoofdstukken waarin je BluRay iso verdeelt is, kun je kiezen. (dus ook afleveringen van eens serie etc.)

Wil je volledige BD-Rom JAVA support dan moet je een andere speler kopen. Licentietechnisch is dit niet haalbaar om voor een fatsoenlijke prijs aan te bieden. (BD-Menu-ondersteuning hebben we ook nooit in de specs geclaimed.)

@Webgnome: Zoals je in de specs kunt zien streamt hij onder andere van SMB en UPnP dus als je server één van die twee ondersteunt, dan zit je goed. Tversity wordt zelfs in de handleiding genoemd. Externe opslag, alles kun je aansluiten, maar Blu-Ray vanaf een disc met encryptie erop dat gaat echt niet werken sorry.

@Topgunn 1. Ja, DTS-HD passtrhu, 2. Nee mag niet van Dolby. 3. Tip: Download niet die xbox-360 versies, maar gewoon de DTS mkv x264.. desondanks houden we wel rekenig met je : WMA-Pro downmix licentie is aanwezig :)

@All:

- Wifi: Het werkt met Realtek sticks, maar we zijn ook druk aan het testen met Ralink draadloze sticks omdat de performance daar van stukken hoger ligt.. Zoals je kunt zien zit er op het moment ook geen Realtek stick in het assortiment.. performance is daar één van de redenen van. Ondersteuning zit er gewoon in, maar verwacht geen wonderen met een Realtek stick!

- Welke speler is beter/slechter etc.. ? Dat ligt aan zoveel (externe) factoren dat wij niet kunnen zeggen welk product of merk voor jouw situatie geschikt is, het ligt voor iedereen anders. Maak voor jezelf een lijstje in je hoofd met eisen, en kijk welk merk/type speler daar binnen een prijsniveau aan voldoet, en kom dan tot een keuze. Unieke features en de garantieperiode onderscheiden onze spelers over het algemeen.

- On-line features: We kunnen op dit moment alleen Shoutcast bevestigen, en verder niks.

- Nzbget: Loopt te parren/unrarren hier in de achtergrond zonder dat je films er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334562

De Eminent is thans bij mijn distributeur uit voorraad leverbaar. Althans de versie zonder ingebouwde harde schijf.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 334562 op 11-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondanks dat het interresant is, is spammen in topics voorzover ik weet, op Tweakers niet toegestaan.

@All: Er worden een groot aantal spelers ter test verstuurd naar bladen en media, dus binnenkort kunnen jullie tests verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK

WEK

@Wek: Voor de EM7071 (en NMt's in het algemeen) is al een zeer grote Wiki. Het wiel nogmaals uitvinden is niet onze bedoeling. Onze Wiki is bewerkbaar en als je zelf iets wilt toevoegen, dan kan dat natuurlijk ook ;)
Tip: Als je iets mist op een wiki is het idee dat je dit zelf toevoegt. In dit geval hebben we echter net zelf de url naar de externe wiki aan de page toegevoegd.
euh.. sorry.. waar is de wiki van de 7071..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:50:
@Topgunn 1. Ja, DTS-HD passtrhu, 2. Nee mag niet van Dolby. 3. Tip: Download niet die xbox-360 versies, maar gewoon de DTS mkv x264.. desondanks houden we wel rekenig met je : WMA-Pro downmix licentie is aanwezig :)
Wel DTS-HD passthrough maar geen Dolby TrueHD passthrough? Dat zou voor mij een reden zijn om hem niet aan te schaffen... De Popcorn A110 en HDX1000 hebben wel gewoon Dolby TrueHD passthrough via HDMI. Helaas hebben die geen blu-ray ISO en PGS subtitle support, waardoor ik eigenlijk wel aan het kijken ben naar andere spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Is er iets bekend over de afmetingen qua diepte,breedte,hoogte ?

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Morpheus_at_work: De afmeting zijn 165x165x59mm

@WEK: Op de wiki pagina van Eminent is een link toegevoegd naar de Syabas NMT wiki. (EM7071 is een NMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 14:02
@Eminemthelpdesk: heb je screenshots van de interface? of het liefst een filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik zou overigens keihard willen opteren voor plastic afdekkapjes.. Voor de niet gebruikte poorten aan de voorkant. Ziet de speler er nml net iets netter uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
@Eminenthelpdesk
Bedankt, de mogelijkheid van Blu-ray iso is voor mij voldoende, chapters en subs daar gaat het om.

Het audio verhaal is mij niet geheel duidelijk. Zijn de licenties van Dolby digital True HD zo duur dat besloten is dit niet te ondersteunen? Wat als DTS HD niet op de BD zit, wat voor geluid krijg ik dan?
Welke HD audio formaten worden ondersteund en kunnen jullie het pass through misschien wat uitleggen.
Elke info hierover is welkom.
Ik heb hem inmiddels al besteld en hoop het toestel hier snel te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-04 15:28

burgt

Starbass

brutaltruth schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:28:
@Eminenthelpdesk
Bedankt, de mogelijkheid van Blu-ray iso is voor mij voldoende, chapters en subs daar gaat het om.

Het audio verhaal is mij niet geheel duidelijk. Zijn de licenties van Dolby digital True HD zo duur dat besloten is dit niet te ondersteunen? Wat als DTS HD niet op de BD zit, wat voor geluid krijg ik dan?
Welke HD audio formaten worden ondersteund en kunnen jullie het pass through misschien wat uitleggen.
Elke info hierover is welkom.
Ik heb hem inmiddels al besteld en hoop het toestel hier snel te kunnen testen.
Passthrough betekent dat de speler de audio niet bewerkt, maar meteen naar buiten door stuurt. Je moet dan dus een receiver hebben die het formaat ondersteund.
Ik ben nog geen Blu-ray schijfjes tegengekomen die niet de oude formaten hebben (DTS/dolby), dus er zit altijd wel een ondersteund audio spoor biji dat je sowieso kan afspelen als er geen DTS HD track in zit.

Mijn receiver ondersteund geen DTS HD of True HD, kan deze unit deze formaten wel omzetten naar LPCM? Dan kan je tenminste wel genieten van HD audio zonder te upgraden naar een nieuwe receiver :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DTS HD bevat ook een 'gewone' dts-core audiotrack. Deze wordt dan door je receiver gezien, en dan heb je normale DTS audio :). Zelfde geld voor TrueHD (bevat een AC3 embedded track meestal). Over het hoe en waarom kan ik niet uitwijden, maar TrueHD 'raw' wordt helaas niet ondersteund op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
Ok, bedankt.
Wordt er wel een 'pass-through' gedaan voor de beide HD-audio formaten of weer alleen voor DTS-HD?
En wat is Master audio? ook een HD formaat dacht ik.
Mij lijkt de hogere kwaliteit PCM juist interessant.

Het downmixen is dus het in gewoon DTS weergeven van HD-audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

Ik heb mijn EM7080 RT net ontvangen...
Had hem besteld bij Informatique.

Heb er gelijk een Samsung Spinpoint F3 1TB ingebouwd.
Was even stoeien om hem in de sata conncetor te krijgen..
maar is na paar minuutjes proberen toch gelukt..

Eerste kleine minpuntje voor mij dan..
In het BD-DVD menu kan je de standaard ondertitels kiezen.. helaas is Nederlands geen keuze optie.

Verder ziet het onscreen toetsenbord er lelijk uit. naar mijn mening (720P)

Ook een foutje gevonden in het formateer menu..
Er staat dan "Druk op 'Format' om te starten."
En de knop heeft dan de tekst "ormattere" de vertaling past dus niet in de knop.

Ik ga nu wat verder spelen met de EM7080.. mediaformaten uitproberen/ondertitels enz
Later meer.
----------------------------------------------
Na het formatteren vraag hij of ik een uitbreiding van BT/Samba wil installeren..
Deze installatie begint automatisch.. met als resultaat de tekst "Mislukt" dan probeert hij te downloaden 0/0 en dat mislukt ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 73609 op 15-12-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ardon: Meldingen tijdens de format: Inmiddels gedupliceerd, bedankt voor deze melding, pakken we direct op in de firmware. On-screen toetsenbord is kwestie van smaak. Hij is in ieder geval functioneel :)
BD/DVD: Kan je hier niet 'Dutch' kiezen als default ? Gaan we controleren / dupliceren en wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-04 15:28

burgt

Starbass

DTS heeft twee standaarden: DTS-HD high-res (24bit 96KHz) en DTS-HD Master Audio (24bit 192KHz)
Master heeft dus een hogere sample frequentie.
De highdef formaten (zowel voor DTS als Dolby) zijn in principe lossless PCM streams die 'gezipt' zijn, met dan nog de core track.

Zoals ik het lees op de eminent website is het downmixen alleen geldig van DTS en dolby ac3 naar stereo,
Pass-thru voor DTS en Dolby AC3 over SPDIF (optisch/coax)
en dan over HDMI dan nog extra DTS-HD (aangezien SPDIF dat niet aan kan).

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All, het zit als volgt:

Downmix scenario
DTS-HD -> DTS core er uit en downmix naar stereo 2.0 pcm op HDMI en SPDIF
TrueHD -> AC3 'core' er uit en downmix naar stereo 2.0 pcm op HDMI en SPDIF
WMA, AC3, DTS 'normaal' en andere formaten -> downmix naar stereo 2.0 pcm over HDMI en SPDIF

Pass-thru:
DTS-HD -> Alleen over HDMI 1.3 met geschikte versterker. (uit SPDIF komt dan DTS 5.1 core)
DTS, AC3, WMA etc. -> Over HDMI 1.3 en SPDIF gewoon een 'raw' signaal
TrueHD-> Geen output (ook niet geclaimed, wordt niet ondersteund.)

We hopen dat dit de zaak iets helder maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:32:
@All, het zit als volgt:

Downmix scenario
DTS-HD -> DTS core er uit en downmix naar stereo 2.0 pcm op HDMI en SPDIF
TrueHD -> AC3 'core' er uit en downmix naar stereo 2.0 pcm op HDMI en SPDIF
WMA, AC3, DTS 'normaal' en andere formaten -> downmix naar stereo 2.0 pcm over HDMI en SPDIF

Pass-thru:
DTS-HD -> Alleen over HDMI 1.3 met geschikte versterker. (uit SPDIF komt dan DTS 5.1 core)
DTS, AC3, WMA etc. -> Over HDMI 1.3 en SPDIF gewoon een 'raw' signaal
TrueHD-> Geen output (ook niet geclaimed, wordt niet ondersteund.)

We hopen dat dit de zaak iets helder maakt :)
Bijna helemaal duidelijk.:)

Als je een DTS core eruit krijgt, is dan niet de 5.1 DTS beter om te hebben dan 2.0? 5.1 gewoon DTS zit toch in de core? Of is dat 2.0 downmixing van een betere kwaliteit (lpcm) dan 5.1 DTS?
Andere mogelijkheid is dat de EM7080 het niet 'kan' , maar dat lijkt me vreemd omdat er gewoon DTS in de core zit.

Ik begin het al te snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
Anoniem: 73609 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:30:
Ik heb mijn EM7080 RT net ontvangen...
Had hem besteld bij Informatique.

Heb er gelijk een Samsung Spinpoint F3 1TB ingebouwd.
Was even stoeien om hem in de sata conncetor te krijgen..
maar is na paar minuutjes proberen toch gelukt..

Eerste kleine minpuntje voor mij dan..
In het BD-DVD menu kan je de standaard ondertitels kiezen.. helaas is Nederlands geen keuze optie.

Verder ziet het onscreen toetsenbord er lelijk uit. naar mijn mening (720P)

Ook een foutje gevonden in het formateer menu..
Er staat dan "Druk op 'Format' om te starten."
En de knop heeft dan de tekst "ormattere" de vertaling past dus niet in de knop.

Ik ga nu wat verder spelen met de EM7080.. mediaformaten uitproberen/ondertitels enz
Later meer.
----------------------------------------------
Na het formatteren vraag hij of ik een uitbreiding van BT/Samba wil installeren..
Deze installatie begint automatisch.. met als resultaat de tekst "Mislukt" dan probeert hij te downloaden 0/0 en dat mislukt ook.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Op nummer 1 staat met stip of hij al de formaten die je hem voert kan weergeven zonder problemen, dus ook zeer grote MKV's en BD iso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:29
Brutal: De 5.1 kanaals core wordt naar 2 kanaals stereo gedownmixed. Hij mengt dus 5+1=6 kanalen en maakt daar een links/rechts stereo geluid van. niet mixen=sporen weg gooien.

Ergo: Als je 5.1 DTS omzet naar PCM, dan heb je 6 losse geluidssporen.
Je hebt twee speakers, dus moet dit gemengd worden, naar 2.0 stereo anders klinkt het bagger omdat er dingen missen.
Als je een DTS core eruit krijgt, is dan niet de 5.1 DTS beter om te hebben dan 2.0?
Nee dus, want je tv heeft maar twee speakers ;) 4 kanalen weg gooien, en alleen left front en right front houden, levert een geluid zonder diepte e.d. op. Downmixen voegt de kanalen dynamisch samen in links, en rechts (stereo).

Ietwat simpele voorstelling van het linker kanaal in stereo-downmix, deze bevat dus audio van vier kanalen
op verschillende volumes gemixed: Left front, Left rear, stukje Center en stukje woofer misschien.

Let wel, ik ben er geen voorstander van hoor, een bioscoopfilm moet je gewoon met 5.1 (of HD geluid als het er in zit) bekijken en luisteren, daar is het voor bedoeld toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:41:
Ardon: Meldingen tijdens de format: Inmiddels gedupliceerd, bedankt voor deze melding, pakken we direct op in de firmware. On-screen toetsenbord is kwestie van smaak. Hij is in ieder geval functioneel :)
BD/DVD: Kan je hier niet 'Dutch' kiezen als default ? Gaan we controleren / dupliceren en wordt opgepakt.
BD/DVD: nee kan niet.. heb de volgende opties "Uit, Engels, Chinees, Japans, Spaans, Frans, Duits, Italiaans" nederlands kom niet in het lijstje voor.

In het media hoofdmenu.. staat nog een klein foutje.. Bij "Bestand kopieren" er staat een E dikgedrukt bij kopieren.

Bij Intellingen->Systeem->Systeeminfo past de vertaling ook niet in de vakjes..
Voorbeeld tekst: "Sambaserver et geinstallee"

Als ik op Systeem bijwerken druk.. dan geeft ie aan Samba uitbreiding Mislukt enz enz mislukt allemaal wat hij probeert. Volgens mij ongeveer hetzelfde probleem als bij de format.

Het opstarten van Aan tot in menu duurt +-25sec.
Menu's reageren direct op de afstandsbediening..

Ik heb nog niet kunnen testen mense.. wordt waarschijnlijk morgen. Moest nog wat werk doen.
En toen ik wilde beginnen hield m'n D-Link Dir825 router er mee op... dus was nog haasten naar de winkel.

@EminentHelpdesk.... Als ik bestanden over het netwerk op de interne HD wil zetten.. kan dat alleen via de EM7080 zelf.. Is er geen mogelijkheid om het apparaat als bijv een externe HD in het netwerk te zetten zodat ik op de pc gewoon erin kan slepen?

En Als ik bij bestanden kopieren NET -> HDD selecteer vraagt hij constant om een Netgebruikers_ID & wachtwoord. krijg dat maar niet aan de praat.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 73609 op 15-12-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
EMINENT NETWORK & PC ACCESSORIES

Momenteel is er geen mogelijkheid om een tijdsvertraging in te stellen.
Of dat er gaat komen is momenteel niet bekend, dit is ondermeer afhankelijk van de regelmaat dat deze vraag aan bod komt. De software-engineers zijn degene die beslissen welke functies er wel of niet inkomen. Uw vraag is in elk geval doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 7080 eergisteren besteld en gisteren al binnengekregen via http://www.hardware-aanbiedingen.nl
Zeer goede service, zij hebben hem rechtstreeks door de distributeur naar mij laten sturen.

De menu's werken lekker snel, veel sneller dan de WD TV die ik eerst had (en daarom weer teruggebracht heb).
Ook snel door foto's bladeren werkt uitstekend (was bij de WD TV ook een probleem).
Ik heb hem aangesloten op een 4:3 crt TV, en het viel me op dat hij de foto's full-screen laat zien zodat de randen wegvallen, het veranderen van de beeldinstellingen gaf geen oplossing (ik hoop dat dat nog opgelost wordt).
Bij het kijken van foto's via de diavoorstelling begint hij na de laatste foto vanzelf weer opnieuw bij de eerste, het is me niet gelukt dit uit te zetten (zou mooi zijn als dat wel kon).
Als je foto's hebt gekeken en je gaat weer naar het menu, dan blijft de laatste foto vaag in het menu zichtbaar, lijkt me een foutje (ik vind het in iedergeval niet mooi).

Video speelt hij perfect af.
Versnelt vooruit of achteruit spoelen met beeld gaat niet lekker.
Wel kun je snel verspringen in een video wat erg goed werkt (zou alleen makkelijker zijn als je niet eerst 2 keer op de vergrootglas toets hoeft te drukken, maar gewoon meteen met pijltje links of recht kunt verspringen).
Ook staat de "verspringbalk" niet mooi onderaan in het beeld zoals de volumebalk.

Verder vind ik de werking zeer goed en vooral lekker snel.
Menu zou er mischien iets mooier uit kunnen zien maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124789

De vraag voor de meeste is denk ik hoe hij Blue-Ray afspeeld. zowel ISO's als m2ts + natuurlijk de juiste ondertitels. Komt hij bijv. ook door de hoeveelheid MB's die gestreamd worden in zware films?

ik heb die van mij besteld dus zal ik het zelf binnenkort kunnen uittesten. Zijn er hier al mensen die dit getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rob1: Het 'vage foto' effect komt doordat hij nog foto's aan het 'bekijken' is. Als je tijdens het kijken naar Home gaat of bijv. Setup dan blijft de player doorlopen. Je kunt er dan weer terug naartoe met de 'back' knop (of setup, als je in setup zit.) Dit werkt ook tijdens het spelen van video's, de video wordt dan gepauseerd terwijl je door de menu's navigeert.

@All: Samba en BT pakketje is op de Eminent site gezet, en deze kan je nu ook met USB stick installeren.
Zie deze download: http://downloads.eminent-...EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip
(Alle instructies zitten bij de zipfile in een leesmij-bestand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op veler verzoek, enkele screenshots van de interface, met name DTS-HD en PGS (BD-Rom ondertitels)

Afbeeldingslocatie: http://downloads.eminent-online.com/em7080-BD-PGS-s.jpg
Ondertitel-opties.
PGS is een graphic-stream, dus behalve te taalkeuze zijn er geen andere opties die je nu kunt wijzigen.
Bij SRT kun je alles naar eigen voorkeur instellen.

Afbeeldingslocatie: http://downloads.eminent-online.com/em7080-DTS-HD-s.jpg
DTS-HD Track gekozen.

Sample is een M2TS file uit een 50Gb BD-R.

Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 963 MiB
Duration : 4mn 39s
Overall bit rate : 28.9 Mbps
Maximum Overall bit rate : 48.0 Mbps

Volledige mediainfo file hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:06:@All: Samba en BT pakketje is op de Eminent site gezet, en deze kan je nu ook met USB stick installeren.
Zie deze download: http://downloads.eminent-...EM7080_Samba_BTDP_CGI.zip
(Alle instructies zitten bij de zipfile in een leesmij-bestand.)
Heb hem inmiddels geinstalleerd.. werkte perfect via de usb.

Alleen een vraag opmerking.. in de leesmij staat de stap:

BTPD Webpagina kun je daarna openen door naar http://ip-adres-van EM7080 te
navigeren. Login: admin, password 123

Als ik dat doe.. dan krijg ik een halve seconde login scherm te zien maar die skipt dan door naar home.html Dus tijd een login en pass in de voeren heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ardon: Apart.. we hebben hier in de testpod net twee keer een install uitgevoerd via USB waarna er om een password op de pagina gevraagd werd. Mocht er een user/password nodig zijn, dan weet je in ieder geval wel welke je moet hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 16-12-2009 13:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan inmiddels bevestigen dat blu-ray Iso goed werkt..
&
MKV met losse SRT subs werkt ook perfect..

Wat ik me afvroeg.. is er een mogelijkheid dat bijv in de toekomst nog blu-ray menu support wordt toegevoegd? Officieel of door een 3e.
Of is dit technisch onmogelijk?
--
En aangezien jullie al bezig zijn met nieuwe firmware... al een geschatte planning wanneer we eerste update kunnen verwachten?
En/of welke verbeteringen/vernieuwingen erin zitten?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 73609 op 16-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ardon (& anderen): Blu-Ray menu's zijn een flinke kluif. We willen geen verwachtingen scheppen door te zeggen dat dit er in de toekomst inkomt. De weergave is op dit moment al 99.9% goed, maar de meest geavanceerde Blu-Rays met dynamische menu's, picture-in-picture e.d. die stellen nogal wat eisen aan het afspeelsysteem. Dus zo'n toezegging kunnen we hier helaas niet doen.

Nieuwe firmware.. sja daar plakken we nooit een datum aanvast omdat er altijd tijdens testen zaken kunnen voorkomen, die meer tijd vereisen. Qua features.. ik hoor hier iets met RSS en NZBget van één van onze programmeurs. (en de thttpd-php wordt omgezet naar Lighthttpd+PHP fastcgi).

De speler is eigenlijk al vrij 'klaar'. Misschien nog een ftp-server er in en wat Internet-stream diensten.. wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 13:39
Als ik het goed begrijp, is er nu Bittorrent functionaliteit toegevoegd en komt NZB support eraan?

[ Voor 106% gewijzigd door Mr_Blobby op 16-12-2009 15:45 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mr.Blobby: Nzbget (met SSL) zit er af fabriek al in, Bittorrent+Samba is inmiddels beschikbaar als download op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 13:39
Is de afstandsbediening van de EM7080 dezelfde als van de EM7071?
Dit i.v.m. een conflict met de Humax PVR-9200C (zie hier)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EM7080 heeft een andere afstandsbediening met een ander IR protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299136

heb em net (20min) binnen. inmiddels aangesloten naast m'n HDX-1000.
Ik wil n.l. testen welke er nu beter films afspeeld met ondertitels. Zowel losse srt, dvd, blue-ray met losse srt .

ik laat jullie weten als ik wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 16:27
Krijgt deze speler ook nog de mogelijkheid om automatisch informatie van moviemeter.nl (oid) te halen?
Mijn vriendin kent veel films niet bij naam en het is leuk om hier een stukje informatie (en cover) van te bekijken.

En hoe zit het met het beheer vanaf de pc? Kan ik vanaf hier alle mappen beheren en hier bestanden op zetten of is dit alleen via de Eminent mogelijk?

Verder nog misschien een domme vraag, maar zal er (in de toekomst) ook een versie komen zonder ingangen aan de voorkant? Vind dit persoonlijk (!) niet bij de rest van mijn set passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

ik had ook nog even een vraag, heeft Eminent zelf ook een forum? waar alle informatie op staat?, met betreking to mediaspelers?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:19

Illusion

(the art of)

Wordt er eigenlijk ook een jukebox ala Yamj ondersteund? Of is dat een no-go op alle Realtek mediaspelers?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Mr_Blobby schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:46:
Is de afstandsbediening van de EM7080 dezelfde als van de EM7071?
Dit i.v.m. een conflict met de Humax PVR-9200C (zie hier)
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:58:
De EM7080 heeft een andere afstandsbediening met een ander IR protocol.
Gisteren dus een zeer groot probleem ontdekt aan de 7080.
Hij gebruikt net als de 7071 ook een IR protocol dat in conflict is met de Humax PVR-9200C.
Elke keer als je op de play toets van de Humax PVR-9200C drukt gaat de 7080 aan of uit.
Is hier een oplossing voor? Zo niet dan is de 7080 voor mij onbruikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 327131 op 17-12-2009 08:27 ]

Anoniem: 124789

Ik kan jullie nu al verklappen dat ik de Eminent beter vind dan de HDX-1000 qua verschillende afspeel formaten / extensies. Wat vreet dit kleine playertje veel zeg. HDX komt dus op internet te koop voor 130,- (4 maanden oud)

idd wel jammer dat je standaard de ondertitel taal niet op Nederlands kan zetten.
Maar met een firmware update moet dit geen probleem zijn op te lossen denk ik.

ook staat er een kein foutje in de voorwaarden (boekje) laaste pagina (NL gedeelte)
als je de speler opend zal de garantie vervallen. Dit mag alleen door Eminent gedaan worden.

Hoe bouw je nu dan een harddisk in??

ik ben zeer zeer te vreden met dit playertje. Nu wachten op de eerste bugfixes en firmware update.

@Rob1: Gebeurt er ook iets met de Humax als je de remote van de EM7080 gebruikt ?
In dit geval stoort de Humax op de Eminent, volgens bijv. FCC eisen is dit gangbaar, het apparaat moet storingen van andere apparaten accepteren, maar mag niet zelf storingen veroorzaken. Naast de aan/uit via de afstandsbediening kan de speler ook met de knop op de achterkant worden uitgezet.

@Milcoi: Dat is natuurlijk een domme fout in een standaarddisclaimer.. gaan we aanpassen, je mag hem gewoon openmaken natuurlijk ;)

@All: RE: Jukeboxen, Moviemeter, enzovoort: Dit soort functies waarbij je informatie uit een externe bron haalt, vereisen afspraken met deze bronnen. Je kunt niet zomaar van een commerciële site als moviemeter of IMDB reviews, covers en ander materiaal gaan ripppen in je speler. Mogelijk komt er wel een ondersteuning van 'movie.jpg' bijvoorbeeld, waarbij de eindgebruiker zelf verantwoordelijk is voor de inhoud van dat plaatje, en hem ook zelf moet maken.

Wij kunnen hiervoor echter niet een stuk software leveren dat dit direct mogelijk maakt, of het in firmware inbouwen met een druk op de knop. Spelers die dit wel doen, maken mogelijk inbreuk op copyrights.

@Agaam: Eminent heeft niet zelf een eigen forum. Mocht je een echt belangrijk issue hebben, dan zijn we natuurlijk altijd (op werkdagen) snel en via e-mail bereikbaar.

@Sepulnation: Beheer op pc van mappen is inmiddels mogelijk dmv. de samba module. (\\ip-adres-van-em7080)

ik heb een Blue-Ray film met 2 dir's BDMV en CERTIFICATE.
Zodra ik deze kies geeft hij de melding ongeldig bestand. Tevens als je daarna een MKV file wil openen zal ook dit niet lukken en springt hij op een zwart scherm.
Het is een normale Blue-Ray rip. (State of Play) ofwel alle standaard dir's staat er in.
Moet deze eerst compleet in een iso bestand gestopt worden?

Iemand deze ervaring ook?
MKV's zijn geen probleem. De ruwe data van een(mijn) Blue-Ray rip wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 299136 op 17-12-2009 14:26 ]

Mvanthof: Hoe is de BD opgebouwd ? Zijn het allemaal losse (kleinere) m2ts bestanden ?
Het kan zijn dat er wat extra functies in deze BD zitten, bijvoorbeeld picture-in-picture of andere extra zaken. Een goed voorbeeld is 'Watchmen' die tig commentaren en extra PIP opties heeft wat niet goed werkt.

Probeer de BD eens te re-authoren met alleen de hoofdfilm, dit lost het probleem waarschijnlijk op. Zie ook: http://forum.slysoft.com/forumdisplay.php?f=53

State.of.Play\BDMV\

AUXDATA
BACKUP
BDJO
CLIPINF
JAR
META
PLAYLIST
STREAM
index.bdmv
MovieObject.bdmv

State.of.Play\CERTIFICATE\

BACKUP
app.discroot
bu.discroot
id.bdmv
2x online
1x (certificaatintrekkingslijst)
1xbeveiligingscertificaat)
online.sig

STREAM bevat alle losse m2ts files
(volgens mij altijd)
een aanpassing in FW dat deze direct in STREAM kijkt en naar de grootste file kijkt

ik zal alleen de hoofdfilm er idd eens uithalen en kijken wat er dan gebeurd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 299136 op 17-12-2009 14:39 ]

@All: Even met ons team in Azië gesproken zojuist.
- Dutch komt er bij als ondertitel keuze. (excuses voor het missen van deze optie.)
- Een bugfix update met een aantal fixes + btpd/samba/torrent ondersteuning wordt vandaag nog beschikbaar gesteld op onze website. (zelfde versienummer, check svp. de readme.)

Edit: Bugfix update is live, zie deze pagina, onderaan rechts.

[ Voor 19% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 17-12-2009 16:06 . Reden: Update link. ]

ik heb net getest met deze file:

Pinguins Van Madagascar in Kerstcapriolen.2009.Bluray.Remux.x264.NL.mkv

Video:

Container : MKV
Formaat : MPEG Video 2
Bestandsgrootte : 2,70 GiB
Duration/String : 12mn 11s
Totale bitrate : 31,7 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps

Audio 1

Formaat : AC-3
Bitrate : 384 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Taal : Nederlands

Audio 2

Formaat : AC-3
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Taal : Engels

Ondertitels : Nederlands (instelbaar)
Spotinformatie
Categorie : Beeld
Formaat : x264HD
Bron : Retail

Ondertitels : Nederlands (instelbaar)

Deze schokt heel erg en het geluid valt steeds weg. Ik ben dit helaas al meerdere keren tegen gekomen tijdens het testen. Het is net of hij het niet aan kan.

Dezelfde file via de HDX-1000 afgespeeld en daar totaal geen problemen zowel film als geluid perfect.

--------------

ook deze getest : bd-JeniffersBody-remuxed-k-mill

Size: 25.894.146.048 bytes
Length: 1:42:21
Total Bitrate: 33,73 Mbps
Video: MPEG-4 AVC Video / 25834 kbps / 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
Audio: English / DTS-HD Master Audio / 5.1 / 48 kHz / 3809 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
Audio: English / DTS Audio / 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit
Audio: English / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Subtitle: English / 50,365 kbps (Embedded) /Dutch seperate .srt-file

Container: M2ts (Plays excelent on PS3, Mediaplayers and PC's)

File Size: 24.1Gb

Ook hier het probleem van schokkend beeld en wegvallen van geluid.

eveneens op de HDX-1000 getest en hier geen probleem met film en geluid.

@Milcoi, ik zou nog even wachten met de HDX-1000

@eminent
jullie kunnen dit checken met de EM7071
zelfde chip als HDX-1000.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 299136 op 17-12-2009 18:59 ]

Anoniem: 65925

wordt het later ook mogelijk om een dvd te starten zonder het ifo bestand te hoeven aan te klikken zoals bij mijn media center?
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bestemd voor het discussieren over de EM7080. Als je er eentje hebt en je hebt een probleem, dan gelden dezelfde regels als op heel GoT: probeer alles wat je kunt vinden om het op te lossen en open dan pas een (compleet omschreven) eigen topic.

Dit topic is niet bedoeld voor het oplossen van technische problemen!