Eminent EM7080 hdMEDIA RT

De Eminent EM7080 hdMEDIA RT is de ideale aanvulling voor je Full HD Televisie. Deze all-round media speler verandert je woonkamer in een bioscoop. Kijken naar je HD-films is leuk en makkelijk, omdat de hdMEDIA STREAM een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Nodig je vrienden uit en geniet van al je films in Full HD kwaliteit.
Specificaties
- Stand alone HDMI 1.3 USB en Netwerk mediaspeler
- Speelt video formaten zoals MKV, VC-1 & H.264 op een Full HD 1080P televisie of elke andere televisie
- Twee USB poorten en eSATA port voor een USB-geheugenstick/schijf of een externe harde schijf
- Stream muziek of video van je netwerk via Samba of UPnP
- Ondersteunt een interne SATA harde schijf tot 1.5 Terabyte
- Optische uitgang voor Dolby AC3 en DTS
- DTS-HD via HDMI 1.3
- Ondersteunt AC3 & DTS stereo downmix
- NZB & Bittorrent support
- FTP (firmware 1.0.3.5)
- YouTube, RSS, Weather Service & Picasa (firmware 1.0.3.5)
- Verbind via netwerk of USB met je pc (SMB)
- Eenvoudige installatie
- 5 jaar garantie
- Toegankelijke helpdesk
Aansluitingen

Technische specificaties
- Realtek 1073 DD chipset
- 128MB RAM & 256MB Flash
- Video Output : HDMI, Composiet Video, Component
- Audio : Optisch en stereo (DTS-HD audio over HDMI 1.3 wordt ondersteund)
- Hard disk : Interne 3.5 inch SATA (NTFS/FAT32)
- Streaming media : Video & Audio
- LAN poort : 100Mbps
- Afbeelding : HD JPEG, BMP, GIF, TIF, PNG
- Audio : MP3, OGG, FLAC
- Video codec’s : o.a. WMVHD, AVCHD, H.264, VC-1, MPEG1/2/3/4. MKV. M2TS. TS, ISO, AVI, MOV, DivX, Xvid
Informatie van de fabrikant
Productpagina
Spec Sheet (pdf)
Handleiding (meerdere talen als pdf in een zip bestand)
Opensource Wiki pagina van Eminent
pricewatch: Eminent EM7080
Productreview
Productreview: Eminent EM7080 review door simmayor
Productreview: Eminent EM7080 review door Anoniem: 129544
FOK! reviews: Gadget: Eminent EM7080 Mediaspeler
Firmware
EM7080 Firmware 1.0.3.6, release date 02/02/2010
EM7080 Firmware 1.0.3.5, release date 28/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.6, release date 07/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.5, release date 22/12/2009
Tips, Trucs & FAQ's
FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
Hoe benader ik de NZB client
Hoe benader ik de Bittorrent client
Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
Kan ik een externe USB HDD/DVD aansluiten?
Inbouwen van de hardeschijf
Formatteren van de Hardeschijf
Installeren van nieuwe firmware
Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Wat is de performance van de Eminent?
Wat is het verbruik van de EM7080?
Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
DTS Downmix, wat doet dat precies?
Kan ik een (USB) WiFi dongle aansluiten op de EM7080?
FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Frequently Asked Questions
Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
EM7080 hdMEDIA RT Mediaspeler aanvulling, 7080-NZB-SMB-BTPD.zip
Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
1. Vul in de verkenner in de adresbalk in “\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080” (smb/btpd/cgi add-ons moeten zijn geinstalleerd);
2. Krijg je 'A simple cgi example' ? Volg dan de stappen in dit document: 7080-NZB-SMB-BTPD.zip
Hoe benader ik de NZB client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in met poort 8080 : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080:8080¹”
Kan je de NZB client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip
Hoe benader ik de Bittorrent client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080”
Kan je de Bittorrent client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip
Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
- Kijk even of de draadjes van de FAN zelf tegen de bladen aanlopen.
- Anoniem: 339985 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:24:
[...]
Maar toen zag ik ineens het probleem, de ventilator zat er gewoon verkeerd in! hij moest alleen een kwart slag gebraaid worden en nu is ie fluisterstil.........! - Je kan ook proberen viltjes onder de voetjes van de EM7080 plakken, deze dempen eventuele trillingen!
Geen probleem, kan gewoon op 1 van de USB poorten.
Inbouwen van de hardeschijf
YouTube filmpje van het inbouwen van de HDD
Formatteren van de Hardeschijf
Startmenu - Instellingen - Systeem, naar beneden 'HDD formatteren', OK op de afstandsbediening.
Na het formatteren zal automatisch SAMBA, BT en NZB installeren.
Installeren van nieuwe firmware
Download de laatste firmware van de Eminent site. Kopieer de update (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080.
Startmenu - Instellingen - Systeem - Systeem bijwerken - Firmware update, OK op de afstandsbediening.
Hierna zal de firmware ge-update worden en als hij klaar is start de EM7080 opnieuw op.
Je kan de altijd de meest recente firmware meteen installeren. Het is niet nodig om de tussentijdse firmwares eerst te installeren. Bijvoorbeeld. is je huidige firmware 1.0.2.4 en is de meest recente firmware 1.0.3.5 is het niet nodig om eerst 1.0.2.5 & 1.0.2.6 te installeren.
Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Download de laatste stable firmware. Kopieer de firmware (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080. Druk de resetknop¹ van de speler in totdat hij begint met het updaten.
¹De resetknop zit aan de onderkant van de speler. Het is een klein knopje links boven in een koel opening. Sommige TV's geven geen update beeld, wacht in dat geval ongeveer 3-5 miuten tot het hoofd menu verschijnt.
Wat is de performance van de Eminent?
- USB slave (pc -> EM7080) ongeveer 25-30Mbyte / seconde
- Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
- FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec
- NZBget rond de 15Mbit (1500kbps)
Ik heb het verbruik van de EM7080 gemeten. Als hij uitgeschakeld is, is het verbruik 0 wat. Uit is dus ook echt uit en niet stand-by of iets dergelijks. Als hij aan staat, in mijn geval met harde schijf, is het verbruik 12 watt. Het maakt niet uit wat je afspeeld, DivX, BluRay, DVD etc. het verbruik is steeds hetzelfde.
Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)
Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)
Aangeraden wordt om op de 'serverende pc / nas' een vast ip in te stellen, anders kan het zijn dat het ip-adres van de pc/nas na een reboot of dhcp update veranderd, waardoor je shortcuts in één keer onbruikbaar zijn.

Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
De EM7080 heeft support voor de DVD ondertitels (ingebakken streams), BluRay ondertitels (PGS) & SRT. SRT files moeten de (exacte) filenaam van de film hebben : "filmnaam.taal.srt". Je kan meerdere SRT files toevoegen met andere talen.
DTS Downmix, wat doet dat precies?
DTS downmix staat voor het omzetten van de digitale 5.1 track van een media bestand naar 2.0 stereo dat door je TV kan worden afgespeeld. Heel handig dus als je media bestand alleen een DTS track heeft en je geen home cinema set hebt of die niet wilt gebruiken.
Een DTS-HD stream bevat ook de originele DTS-5.1 track, en die wordt in dat geval gedownmixed naar 2.0 stereo voor op je TV.
Kan ik een (USB) WiFi dongle aansluiten op de EM7080?
WiFi dongle's worden nog niet ondersteund door de EM7080. Eminent is wel aan het testen, maar op de officiële support moeten we nog even wachten.
[ Voor 224% gewijzigd door simmayor op 14-02-2010 15:58 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together