Dit topic is bedoeld voor iedereen die graag wat dieper over de technische details wil lezen en/of discussiëren. Vaak gaan deze onderwerpen te ver voor andere topics in FVH, dus dan verplaatsen we deze discussies hier naartoe. Voel je vooral niet geïntimideerd door de enorme kennis van sommige users hier en plaats gewoon een vraag als je iets niet begrijpt. Als je aangeeft wat je al wel snapt en wat niet, kunnen wij je hier verder helpen.
Een aantal onderwerpen die hier in dit topic aan bod komen (zal zo nu en dan geüpdatet worden):
Enige regel is dat iedereen elkaar met respect behandeld. Dus geen hoofdletters, dikke letters of onderstrepingen of combinaties van de voorgaande. En spelen op de man is ook verboden. Gewoon the usual dus.
En als je van al het gezeur af wilt zijn, koop je gewoon dezelfde set als mij!
En dankzij Nomad kan ik nu ook de SP updaten met linkjes
Interessante en correcte link over DoF, met niet al te veel wiskunde:
The Mathematics of Depth of Field / Part Two: Crop Factor, Magnification and the 1/3 Myth
En een link over DoF met veel wiskunde.
Derivation of the DOF equations
Een aantal onderwerpen die hier in dit topic aan bod komen (zal zo nu en dan geüpdatet worden):
- Cross) focus punten met een gevoeligheid tot 2.8, 4 etc
- Scherptediepte FF t.o.v cropcamera's
- ISO, ruis en Quantum-efficiëntie
- Zoom vs. Prime en de gevolgen voor het perspectief
- Diffractie
Enige regel is dat iedereen elkaar met respect behandeld. Dus geen hoofdletters, dikke letters of onderstrepingen of combinaties van de voorgaande. En spelen op de man is ook verboden. Gewoon the usual dus.
En als je van al het gezeur af wilt zijn, koop je gewoon dezelfde set als mij!
En dankzij Nomad kan ik nu ook de SP updaten met linkjes
Interessante en correcte link over DoF, met niet al te veel wiskunde:
The Mathematics of Depth of Field / Part Two: Crop Factor, Magnification and the 1/3 Myth
En een link over DoF met veel wiskunde.
Derivation of the DOF equations
[ Voor 147% gewijzigd door Universal Creations op 24-09-2012 18:19 . Reden: Inleiding aangepast en lijstje onderwerpen geüpdated ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme