Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 199.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Anoniem: 271482 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:52:
Dat is bij veel van dat soort organisaties zo, maar dan zeg je het volgende: "Er is bij mij ingebroken en mijn computer is meegenomen, dit apparaat meld zich aan op lokaties via waar hij het internet op komt, en bevind zich nu in een van jullie gebouwen. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie heeft pas woensdag tijd, hij ziet er zus en zo uit, en ik kan bewijzen dat het de mijne is aan de hand van de serienummers en stickers op de onderkant, ook staan mijn privegegevens er op, die voor mij, mijn studie en werk belangrijk zijn, en daarom wil ik hem zo snel mogelijk terughebben".

Als ze dat nog niet snappen horen ze zelf in een inrichting voor verstandelijk beperkten.

Niet geschoten, altijd mis, jammer als ze niks van het verhaal begrijpen, maar "nee" heb je al en "ja" kun je krijgen.
Zeker ook een mogelijkheid (al vind ik het stukje "maar de politie heeft pas woensdag tijd" wel wat zwak :9~)
Anyway, MrAcid is naar het politieburo, daar hebben ze al een aangifte dus dat geef ik ook een goeie kans. Als ze maar niet tot woensdag wachten, want dat is echt een afknapper.
Boxman schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:05:
Even een heel andere vraag, je zegt dat de dief er in kon en met vanalles liep te kloten op je laptop. Begrijp ik dan goed dat er geen wachtwoord of iets dergelijks op zat? Of is dat zelfs door de grootste leek te kraken?
Het lijkt erop dat er dan geen wachtwoord op zat. Want zo makkelijk is dat echt niet te kraken. Verder lijkt het me sterk dat asielzoekers veel Mac-kennis hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door torp op 01-11-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Ik denk wel dat er een wachtwoord op staat, maar standaard vraagt een mac niet om een wachtwoord wanneer deze uit sluimerstand wordt gehaald. Ik denk dan ook als hij deze een keer reboot dat ie er niet meer in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik ben een verstokte tweakers die ook op geenstijl kijkt. Nu moet ik even melden dat ik weinig vertrouwen heb in de politie.

Anderhalf jaar terug is een fiets, Koga van ongeveer 1500 euro, uit de stalling van ons bedrijf gestolen. De dader staat heterdaad op de camera. De politie kreeg de man te pakken. Het was namelijk een bekende van ze.

De dief beriep zich op zijn zwijgrecht en daardoor kon de politie niets doen. Ze hebben de dief weer laten gaan en de fiets is nooit meer teruggezien. Niemand die het kan bevatten, behalve de politie en de dief is er rijker van geworden. Aangezien het een bekende is zal het niet de eerste keer en ook niet de laatste keer zijn.

Dat is ook politie Utrecht trouwens. Dus ik wens je veel succes, maar de prioriteiten van onze overheid liggen helaas niet bij bescherming en rechtvaardigheid voor de gewone burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Volgens mij gaat het nu toch iets sneller:

Verhaal is aangehoord, wordt intern overlegd wat de mogelijkheden nu zijn.
10 minutes ago from Tweetie

Bij de politie, verhaal wordt zometeen aangehoord.
30 minutes ago from Tweetie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:22
Maandagochtend verlof vragen aan de rechter om je eigendom terug te laten halen door de deurwaarder en dan direct zodra dat verlof verleend is de deurwaarder erheen sturen om het ding op te halen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45
torp schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:15:

Voor de geinteresseerden:

http://twitter.com/Maarten_s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314490

harlekein schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:13:
...............
Dat is ook politie Utrecht trouwens. Dus ik wens je veel succes, maar de prioriteiten van onze overheid liggen helaas niet bij bescherming en rechtvaardigheid voor de gewone burger.
Het zou me ook verbazen als MrAcid via deze weg z'n laptop terug krijgt.
Ik denk dat de dader opwachten en bedreigen beter had gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

harlekein schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:13:
Anderhalf jaar terug is een fiets, Koga van ongeveer 1500 euro, uit de stalling van ons bedrijf gestolen. De dader staat heterdaad op de camera. De politie kreeg de man te pakken. Het was namelijk een bekende van ze.
Klinkt bekend. Mijn fiets is 3 jaar geleden bij m'n werk (beveiligd terrein) gestolen. De week erna zijn er meer fietsen gestolen en zijn de daders op camera vastgelegd EN bij 1 diefstalpoging op heterdaad betrapt en overgedragen aan de politie. Denk maar niet dat iemand z'n fiets heeft teruggezien of dat er uberhaupt contact met de eigenaars is opgenomen....

Het geintje heeft mij 900 euro gekost omdat de fiets niet verzekerd was, en nog geen jaar oud. Denk je dat je fiets veilig is op een beveiligd terrein.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
torp schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:15:

Dat zou mooi zijn. Alleen jammer dat t laatste moment van online komen vrijdagavond was, en het nu zondag is. Redelijke kans dat die laptop inmiddels daar verdwenen is.
edit: gisteravond nog online geweest.. dat verandert de zaak iets

En om dat hele centrum overhoop te halen.. die kans is vrij klein. Als die laptop toevallig aanstaat, EN bluetooth heeft, dan kun je met een rondje wandelen 'm binnen bereik krijgen, maar dat is meer geluk dan wijsheid. (en als er politie staat zal de betreffende persoon, indien ie m nog heeft, wel heel snel verstoppen/uitzetten)

Blijft het een speld in de hooiberg gezien de grootte van dat complex, en als je vooraan begint, loopt ie via een andere in- of uitgang met macbook van het terrein af als ie ziet dat er cops staan gok ik...

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 01-11-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 15:58
Anoniem: 314490 schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:19:
[...]

Het zou me ook verbazen als MrAcid via deze weg z'n laptop terug krijgt.
Helaas denk ik dat de dader opwachten en bedreigen beter zal werken.
Ja je weet toch niet wie het is enzo, dus dat heeft echt geen zin.
Enige kans is om hem direct bezig te zien met die macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271482

Arosf schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:11:
Ik denk wel dat er een wachtwoord op staat, maar standaard vraagt een mac niet om een wachtwoord wanneer deze uit sluimerstand wordt gehaald. Ik denk dan ook als hij deze een keer reboot dat ie er niet meer in komt.
En als de account waaronder nu ingelogd is, toevallig een admin account is? En je ff een nieuwe admin account aanmaakt? En dan nog zijn de restore CD's voor iemand met kennis van zaken zo van het net getrokken, en een biosbeveiliging haalt de gemiddelde lezer hier ook zo onderuit als die zich even in het apparaat verdiept en de juiste middelen ter beschikking krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
Anoniem: 271482 schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:22:
[...]

En als de account waaronder nu ingelogd is, toevallig een admin account is? En je ff een nieuwe admin account aanmaakt? En dan nog zijn de restore CD's voor iemand met kennis van zaken zo van het net getrokken, en een biosbeveiliging haalt de gemiddelde lezer hier ook zo onderuit als die zich even in het apparaat verdiept en de juiste middelen ter beschikking krijgt.
Macgebruikers staan over het algemeen ook niet bekend om hun computerskills en beveiliging natuurlijk.. meer om gebruiksgemak, en een wachtwoord is toch een extra handeling die ze niet willen ofzo.

* genosis versleuteld dingen liever met truecrypt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
genosis schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:29:
Macgebruikers staan over het algemeen ook niet bekend om hun computerskills en beveiliging natuurlijk.. meer om gebruiksgemak, en een wachtwoord is toch een extra handeling die ze niet willen ofzo.

Redelijk off-topic, maar voor Macgebruikers is het meestal ook niet nodig om zich daar in te verdiepen. Natuurlijk gebruik ik wel een wachtwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 01-11-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08-2024
# Nog bezig met verklaring afleggen. Eén ding is al zeker: vandaag gebeurt er niks.less than a minute ago from Tweetie
Dat valt me toch wel ernstig tegen van de politie moet ik zeggen, GeenStijl zou graag met Rutger richting jou komen om mee te zoeken op het AZC denk ik.

Waarom doet de politie hier niks aan, een rondje lopen en wat vraagjes stellen in het AZC doet toch geen kwaad :X ?

[ Voor 17% gewijzigd door gxpower op 01-11-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131676

Nog bezig met verklaring afleggen. Eén ding is al zeker: vandaag gebeurt er niks.
1 minute ago from Tweetie
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
Ja, maar de politie kan natuurlijk ook niet even een azc overhoop gaan halen voor een macbook. Daarom was het in eerste instantie mijn tip om zelf zoveel mogelijk uit te zoeken over de faciliteiten ter plekke zodat je de boel beter kan sturen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Echt jammer. Zonde (of zou dit de val zijn?).

[ Voor 46% gewijzigd door torp op 01-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
gxpower schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:35:
[...]

Dat valt me toch wel ernstig tegen van de politie moet ik zeggen, GeenStijl zou graag met Rutger richting jou komen om mee te zoeken op het AZC denk ik.
Ik denk dat het dan zeker bekeken kaart is. AZC laat ze niet toe, de mogelijke dief die mogelijk daar zit verpatst dat ding... Het mooiste zou zijn om direct in te laten grijpen door de politie...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314490

genosis schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:22:
[...]

Ja je weet toch niet wie het is enzo, dus dat heeft echt geen zin.
Enige kans is om hem direct bezig te zien met die macbook.
Ah ;)
Ik heb zelf MacTrak draaien.
Dat was ideaal geweest in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Hierbij zien we weer dat de polititie inlichten niet zo veel helpt, laten we hopen dat GS iets kan helpen. Is er geen cracker hier die de isight van zijn MB aan zou kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Wel allemaal de Marktplaats/Speurders in de gaten houden hé!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Anoniem: 314490 schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:42:
[...]

Ah ;)
ziet er wel leuk uit, maar zodra de laptop buiten het "cover-gebied" (alleen 4 grote steden in NL) van MacTrak is, heb je er niets aan...? Goed, de laptop van TS bevindt zich in Utrecht, dus dat zou in dit specifieke geval wel kunnen werken, idd.
warhamstr schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:54:
Wel allemaal de Marktplaats/Speurders in de gaten houden hé!
want.....? MP barst van de Macbooks!

[ Voor 37% gewijzigd door autoreverse op 01-11-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ;)
Het probleem is niet dat we niet weten waar die is, en er zijn wel meer als 1 opsporingsmethode, het punt is dat justitie er weinig mee kan, en er ook geen haast mee lijkt te hebben(het is tenslotte geen maatschappelijk gevaar). En idd laks, als het AZC en justitie mee zouden werken hadden we het ding zo gevonden, en was de dader aangewezen. (gezien het inbraak betreft zijn er ook braaksporen in het huis geweest)

Edit: Autoreverse: Heel utrecht is gecovered door Mactrack.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 271482 op 01-11-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Weer thuis van politie, verklaring is netjes opgenomen. Morgen wordt het opgepakt. In ieder geval al beter dan woensdag.
9 minutes ago from Tweetie

Zucht... de zondagsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

om moordneigingen van te krijgen.. en niet alleen richting de dief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
morgen word het opgepakt volgens zijn twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Ik denk dat er over niet al te lange tijd een verzamel Topic komt over Anti-theft software...! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 20:14

geerttttt

Manisch positief

Ik zou op zn minst er langs gaan om het ip te checken.
Als het ip dat je daar via wifi krijgt (op de voorwaarde dat je in de wifi kunt komen daar natuurlijk) matcht met het door jou gevonden ip, dan moet het wel dat hij daar zit. dan heb je daar iig 100% zekerheid van.

Misschien gebruiken ze ook wel meerdere ip's tussen die gebouwen daar. Als je iemand aan zou spreken en info zou opvragen over de gebruikte ip's kom je wellicht achter het een en ander. Er is daar vast wel een ICT afdeling die met je mee wil leven in een bedrijf met 350 'klanten'.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:48
Dit word wel echt een sensatietopic op deze manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

autoreverse schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:11:
Ik denk dat er over niet al te lange tijd een verzamel Topic komt over Anti-theft software...! 8)
Pc-Track en MacTrack zijn optionele programma's die je dus gewoon kan deinstalleren, of je installeert de machine gewoon opnieuw. Redelijk nutteloos dus, degene die 2ehands rommel opkoopt, is meestal iemand die er wel verstand van heeft, hele domme mensen bieden hem ergens ter reparatie aan.

Dat laatste was een o.a. tien jaar geleden een redelijke rage, toen werkte ik als bijbaantje in een computerzaak, en we hebben daar genoeg laptops waarvan ze "de voeding en cd's kwijt waren geraakt" ingenomen ter reparatie.

Dankzij een goede samenwerking toen met de politie, en administratie van Toshiba voor gestolen machines, en andere retailers in de omgeving, konden er toen een hele hoop helers/dieven ingerekend worden door op afgesproken tijd oom agent lekker met een bakje koffie achter de deur bij de TD te laten pauzeren, en als ze niet kwamen hadden we iig een opgegeven thuisadres. Toen werd er nog wel gewoon meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

[...]

Daar staat Windows wel dan weer bekend om, die leveren samen met Windows 7 Ultimate BIOS mogelijkheden !

(Eigenlijk redelijk offtopic :o )

Veel succes met het vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Encryptie en alles kun je over discussiëren in dit geval.

Als mijn MacBook altijd om een wachtwoord zou vragen was ik nu niet zo dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:14

DDX

Iets van dualboot installeren zodat een dief een werkende installatie heeft ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118482

Succes! Hoop dat je hem terugkrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 21:53
@ MrAcid
Werd er op het politiebureau nog gerept over het feit dat je nu landelijk nieuws bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Dit is overhaaste generalisatie ;) . Ik heb een wachtwoord op mijn MacMini, ik moet mijn wachtwoord ook invullen na mijn screensaver en als mijn mac uit z'n slaapje komt. Firewall etc. is allemaal ingesteld.

De meeste macgebruikers hebben hun pc heel wat veiliger ingesteld dat de gemiddelde Windows-gebruiker (in ieder geval de XP gebruikers). (Misschien omdat het makkelijker instellen is, maar dat vind ik eigenlijk onzin.)

[/offtopic] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:07:
@ MrAcid
Werd er op het politiebureau nog gerept over het feit dat je nu landelijk nieuws bent? :)
Landelijk nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
geenstijl is toch best landelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andries.t.net schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:17:
[...]

geenstijl is toch best landelijk!
:o Is het erg dat we op Geenstijl staan ?

Sorry voor off-tpoic.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 285276 op 01-11-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Nieuwe informatie: heb nu ook het interne IP adres (adres achter de router). Zou het opsporen aanzienlijk moeten vereenvoudigen lijkt me?

Als dat van vandaag is, is die laptop dus nog daar aanwezig. In hoeverre je daar wat mee kunt is de vraag. In theorie zou je op die manier kunnen achterhalen op welke switchpoort deze mac zit, en zo dus de kamer achterhalen (bij een AP wordt dat wat lastiger) maar dat ligt maar net aan de interne structuur.

Wel is op die manier misschien te achterhalen of het een 'gast' is of een medewerker, ervanuitgaand dat die netwerken enigszins gescheiden zijn.

Maar goed, met alle publiciteit nu het op GS staat, wordt de kans natuurlijk per uur kleiner dat die laptop daar nog lang blijft.....

is rutger al onderweg? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 02:49
Via hyped.nl (http://www.hyped.nl/detai...r_asielzoekercentrum_pol/)

"de redactie van Peter R. de Vries zou interesse hebben in de zaak."

Zou dit echt zo zijn, of is dit een grap?

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
MrAngry schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:36:
Ja, maar de politie kan natuurlijk ook niet even een azc overhoop gaan halen voor een macbook.
gheghe ja ze zouden ineens toch nog meer zaken oplossen, dat kan natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 09:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Boxman schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:33:

Als je bij Peter R. de Vries terecht komt met je zaak zou toch het balletje weleens de goede richting uit kunnen rollen.

Vooralsnog, MrAcid, succes met het opsporen dan niet vinden van je macbook! Vergeet niet dat de aanhouder altijd wint.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 01-11-2009 16:40 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
genosis schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:35:
[...]

gheghe ja ze zouden ineens toch nog meer zaken oplossen, dat kan natuurlijk niet :)
Tja, en dan zijn we weer terug bij het initiele probleem: te weinig mankracht....

Maar ja, het blijft natuurlijk weer van de zotte dat het zoals altijd gaat, een ongeveer voorgeschotelde case neerleggen, en dan door procedures niet (willen) uitvoeren, met als resultaat dat als de politie gaat kijken ooit de laptop allang weg is, dus case closed...

Jammer dat het, ondanks (bv) de uitzending van Peter R in mei, het niet veranderd binnen de politiekorpsen en de procedures wat soepeler worden.

Ik kan me niet indenken dat een agent hier niet op in wil gaan, maar hier wegens de onzinnige daderbescherming gewoon geen zin in heeft omdat ie te grote kans heeft dat ie zelf ter verantwoording geroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boxman schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:33:

Broodje Aap !

Alhoewel het niet helemaal ongeloofwaardig is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DJSmiley schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:39:
[...]

Tja, en dan zijn we weer terug bij het initiele probleem: te weinig mankracht....

Maar ja, het blijft natuurlijk weer van de zotte dat het zoals altijd gaat, een ongeveer voorgeschotelde case neerleggen, en dan door procedures niet (willen) uitvoeren, met als resultaat dat als de politie gaat kijken ooit de laptop allang weg is, dus case closed...
Zelfs al zou de politie 'gaan kijken', dan is dat niet met het doel de laptop terug te halen, maar met het doel een misdrijf te onderzoeken. Het terug krijgen van laptop is en blijft een civiele kwestie, waarin de politie geen taak heeft.

Zoals ik hiervoor al zei: als TS weet waar zijn laptop is, dan regelt hij een verlof en een deurwaarder en haalt hij - desnoods 'met hulp van de sterke arm der wet' - zijn laptop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
[...]

Het is natuurlijk buiten proportioneel om kamers van 350 mensen te gaan doorzoeken voor een laptop met een vervangingswaarde van nog geen 1000 euro. Daarom moet je (zelf) wat vooronderzoek doen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
StevenK schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:43:
[...]

Zoals ik hiervoor al zei: als TS weet waar zijn laptop is, dan regelt hij een verlof en een deurwaarder en haalt hij - desnoods 'met hulp van de sterke arm der wet' - zijn laptop terug.
Denk je dat een deurwaarder geen geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323542

Toevallig geen bluetooth je mac? en dan hopen dat ie aan staat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Anoniem: 323542 schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:52:
Toevallig geen bluetooth je mac? en dan hopen dat ie aan staat? :D
Dat is wel slim! Als je het beriek van je mac's bleutooth weet zou je kunnen kijken waar je mac zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 23:35
Artwido schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:50:
[...]

Nee, denk het niet. Gewoon die dief de rekening opsturen. Incassobureaus sturen jou ook een rekening als ze ingeschakeld worden door een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Artwido schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:50:
[...]

Ze sturen mij meestal wel een rekening;) Maar die kosten verhaal je op de dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Een dief van een asielzoekers centrum zonder echte verblijfsplaats, hoe wil die die een rekening sturen?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
twisterNL schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:56:
[...]

Nee, denk het niet. Gewoon die dief de rekening opsturen. Incassobureaus sturen jou ook een rekening als ze ingeschakeld worden door een bedrijf.
Nou volgens mij werken deurwaarders echt niet op no cure no pay basis. En Incassobureau's net zo min. Je zult het toch eerst zelf moeten voorschieten en dan maar hopen dat je de kosten kan terug vorderen wat natuurlijk best lastig gaat worden als het een asielzeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
StevenK schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:02:
[...]

Ze sturen mij meestal wel een rekening;) Maar die kosten verhaal je op de dief.
zal die dief dat wel kunnen betalen? zo nee, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 18:08
zozo, het wordt een steeds groter verhaal,
morgen avond op het 8 uur Half 8 journaal op RTL 4 ?

hopen dat je hem snel en onbeschadigd ( software/harware matig ) terug krijgt !

edit: het half 8 journaal natuurlijk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door _trickster_ op 01-11-2009 17:45 . Reden: tijdstip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Wat gebeurt er als alle data gewist is en er 20 krassen op de body zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317050

Dan kan je de dader aansprakelijk stellen en een nieuwe/betere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
andries.t.net schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:13:
De gewiste data krijg je nog wel terug, maar de 20 krassen... Schadevergoeding van de dader? (Lees: nieuwe MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Ik houd het op verkeerde prioriteiten.
laser nb in den bosch op de orthenseweg thv politiebureau (bommelding) 29/10/09 20:08:54
laser nb in den bosch op de rietveldenweg thv bouwmaat (bommelding) 29/10/09 19:27:22
radar dr n371 in hoogersmilde op de rijksweg thv hmp 17.1 bij restaurant het rietendak door een rode opel combo (alfred) 29/10/09 18:55:35
radar zh n3 dordrecht ri papendrecht thv hmp 9.6 in de middenberm bij kruising met a16 door grijze mitsubitsi outlander (vtec-driver) 29/10/09 18:15:15
laser fr a7 heerenveen ri joure thv hmp 140.4 bij afslag oudehaske vanaf het viaduct 29/10/09 17:52:20
radar zh n11 alphen a/d rijn - bodegraven beide ri thv hmp 15.7 29/10/09 17:43:48
radar ge n18 lichtenvoorde ri eibergen thv hmp 226.3 (joris) 29/10/09 16:47:51
laser ut n237 utrecht ri soesterberg thv hmp 79.4 (pedje/(m3rk) 29/10/09 16:17:38
radar ge in apeldoorn op de barnewinkel (matenbewoner) 29/10/09 16:13:23
laser nb in oss op de brierstraat parallel aan de a50 thv viaduct bij heesch (knightwolf) 29/10/09 16:21:52
radar nh in diemen op de diemerpolderweg nabij tankstation hammerstein 29/10/09 16:11:47
radar nh n245 alkmaar ri schagen thv hmp 21.3 29/10/09 15:26:58
radar ov a1 deventer ri hengelo thv hmp 135.2 na afslag rijssen bij viaduct 29/10/09 15:03:39
radar zh in dordrecht op de laan der verenigde naties thv ames door grijze mitsubishi outlander 29/10/09 14:45:42
radar nh akersloot ri alkmaar op de schouw achter huis/bosjes 29/10/09 14:41:20
radar ut a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 52.6 29/10/09 14:10:54
radar nb in breda op de backer en ruebweg nabij de kruising met de emerparklaan door grijze vw transporter + statief (marcov) 29/10/09 13:35:56
radar nb in breda op de backer en ruebweg thv mcdonalds door beige vw transporter + aanhanger (marcov) 29/10/09 13:35:21
radar ze n289 kruiningen ri goes thv hmp 40.6 nabij kruiningen 29/10/09 13:21:19
radar li a2 weert - maastricht beide ri thv hmp 203.0 bij a.c. restaurant nederweert (correctslapen) 29/10/09 13:16:39
laser ov in oldenzaal op de hazewinkelweg thv 50 km gebied (huffie) 29/10/09 12:46:39
radar nh n245 alkmaar ri schagen thv hmp 30.2 29/10/09 12:34:46
radar zh n3 oud-alblas ri papendrecht thv hmp 0.7 voor afslag papendrecht door grijze mitsubishi outlander (zeronrg) 29/10/09 12:13:13
radar zh n11 is een nepmelding, om bewijs te verzamelen dat de website flitsers.mobi schaamteloos oa onze meldingen jat! 29/10/09 12:05:58
radar ov n34 ommen ri hardenberg thv hmp 22.6 29/10/09 11:58:26
laser nb in vlijmen op de spoorlaan (bloaser) 29/10/09 11:55:47
radar dr n371 dieverbrug ri uffelte thv hmp 28.0 29/10/09 11:34:21
laser nh in heemskerk op de jan van kuikweg thv laan van assumburg (royfb) 29/10/09 11:08:16
radar ut n227 maarn - amersfoort beide ri thv hmp 4.0 (jorn) 29/10/09 11:04:27
radar zh n218 geervliet ri spijkenisse thv hmp 3.3 tussen de struiken door een statief (patrick_b) 29/10/09 10:26:18
radar li a76 antwerpen ri heerlen thv hmp 1.0 bij afslag stein 29/10/09 10:15:05
radar dr a28 assen ri groningen thv hmp 188.6 nabij viaduct van de n34 door een blauw ford focus (rtv drenthe) 29/10/09 10:10:42
radar zh n209 bergschenhoek ri rotterdam thv hmp 4.3 na het bp tankstation in een parkeerhaven door een rode vw vento (don-deigo) 29/10/09 09:59:28
radar nh in schiphol-rijk op de fokkerweg thv unisys gebouw door twee statieven verstopt in de middenberm (umpire/smookey) 29/10/09 09:32:22
radar ov n346 diepenheim ri lochem thv hmp 26.9 bij brug over de schipbeek door een statief 29/10/09 09:53:38
radar fr n381 drachten ri wijnjewoude thv hmp 28.0 door een statief achter een boom (volvorijder) 29/10/09 09:39:42
radar nb a2 den bosch ri eindhoven thv hmp 133.0 na afslag boxtel 29/10/09 09:38:30
radar ge a28 zwolle ri harderwijk thv hmp 65.2 na afslag epe bij de afgesloten parkeerplaats 29/10/09 09:29:03
radar zh in rijswijk op de generaal spoorlaan thv bushalte door een groen mercedes vito (fulvia hf) 29/10/09 09:18:10
radar nh a7 hoorn ri den oever thv hmp 41.6 na afslag abbekerk tegenover parkeerplaats de horn 29/10/09 09:15:45
radar fl s101 in almere op de hogering thv hmp 6.3 bij afslag grasweg 29/10/09 09:10:43
radar ov a28 zwolle ri meppel thv hmp 101.9 na parkeerplaats de markte 29/10/09 09:10:51
radar nh a8 amsterdam ri zaandijk thv hmp 5.2 bij knpt zaandam (gecko) 29/10/09 09:05:33
radar gr n33 veendam ri appingedam thv hmp 47.8 29/10/09 08:37:12
radar ov n332 raalte ri holten thv hmp 6.4 door grijze auto 29/10/09 08:53:40
radar zh n446 hoogmade ri leiden thv hmp 1.2 door een grijze vw transporter op de parallelweg (smookey) 29/10/09 08:50:15
radar fl n307 in dronten op de dronterringweg bij hmp 23.6 thv de colijnweg tussen de 2 rotondes achter een verkeersbord 29/10/09 08:31:32
laser ov n343 in oldenzaal op de thorbeckestraat thv digitale snelheidsbord (arjan) 29/10/09 08:18:20
radar fl n50 kampen ri emmeloord thv hmp 29.4 net na knpt emmeloord 29/10/09 08:11:37
radar zh a12 gouda ri den haag thv hmp 11.4 voor texaco tankstation knorrestein (malle pietje) 29/10/09 08:05:50
radar dr n34 zuidlaren ri groningen bij hmp 106.5 net na het brand oil tankstation in een pechhaven door een zwarte opel astra (mdw) 29/10/09 08:03:16
radar nb a58 breda ri tilburg thv hmp 40.6 voor afslag goirle 80km/u ivm smog onzin (jelle/antha/remco) 29/10/09 07:31:37
(allemaal 29 oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andries.t.net schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:13:
20 krassen bij de dief maken.. en ook de data wissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230522

_trickster_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:07:
zozo, het wordt een steeds groter verhaal,
morgen avond op het 8 uur journaal op RTL 4 ?

hopen dat je hem snel en onbeschadigd ( software/harware matig ) terug krijgt !
offtopic:
Dit zou sowieso niet gebeuren want het journaal op RTL 4 begint om half 8 en dus niet om 8 uur

ontopic:
Met het interne IP adders zou je in iedergeval beter in staat zijn om te weten waar de laptop zich precies bevindt. Ik zou ook eventjes de desbetrefende provider inlichten in de hoop dat jij snel gegevens krijgt die uitsluitsel kunnen geven of het ook echt de juiste plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben benieuwd naar wat de gebruiker online aan het doen was. Een verzending klaarmaken op de site van TNT? :P

Maar goed, ik ben er wel van overtuigd dat je een aantal middelen hebt om op de achtergrond dat ding zelf op te sporen.

*Doet me denken aan een verhaal waarbij het slachtoffer alle garageboxen in een haven afloopt met zijn deur-vergrendelings aftstandsbediening in de hand.

[ Voor 60% gewijzigd door Oyster op 01-11-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

_trickster_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:07:
morgen avond op het 8 uur Half 8 journaal op RTL 4 ?
Ik gok op Peter R ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 09:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat zou dan vanavond om 21.30 uur op SBS 6 al zijn of anders in een volgende uitzending. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 01-11-2009 18:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324712

Check wel even of de wifi van dat centrum wel beveiligd is. Anders kan het ook de buurman zijn.
Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:23
Hmm...heb je toevallig al gekeken op marktplaats? Misschien staat jou appel er ergens op....Met een beetje geluk kan je dan nog meer informatie vinden, een telefoonnummer bijvoorbeeld!

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
misschien komt je mac wel op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 16:23
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 01-11-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Bieden vanaf 1000,- en iemand biedt dat ook nog? Welke idioot???

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 01-11-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
even w88 tot TS ons informeert of hij deze MB of de intel graka MB heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 01-11-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
die marktplaats verkoper is al 4 jaar actief op MP, is dat hem wel??? hij woont wel in utrecht en heeft een 2de (mogelijk ook gejate) latop te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:15
osc4r schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:06:
[...]

Bieden vanaf 1000,- en iemand biedt dat ook nog? Welke idioot???
Zeker een nigiriaan die hem voor zijn dochter/zoon als verjaardagscadeau wil geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Die 2e advertentie lijkt mij inderdaad ook niet helemaal zuiver. Er staat dat de laptop nieuw is, en €1000,- euro kost, en voor €600,- weg mag. Voor €150,- extra krijg je er nog een iPhone bij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Emile schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:18:
Die 2e advertentie lijkt mij inderdaad ook niet helemaal zuiver. Er staat dat de laptop nieuw is, en €1000,- euro kost, en voor €600,- weg mag. Voor €150,- extra krijg je er nog een iPhone bij ook.
Idd, hij zegt met factuur... Zeker een nep factuurtje gefabriceert ;)

Edit: heb hem een mailtje gestuurt of er ook een oplader/handleiding bij zit.

Als je nu een mailtje terug krijgt met het zelfde IP wat de TS heeft geef ik hem goede hoop dat ie dan heel erg snel zijn MBP terug heeft :)

[ Voor 22% gewijzigd door console op 01-11-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wens je heel veel sterkte, hoop dat je 'm enigzins intact terug zal krijgen.

Voor de toekomst: Is er software die een foto maakt met je webcam iedere keer als de laptop opgestart wordt? In mijn geval zoek ik dit voor een Windows machine, het is zoveel krachtiger als je aangifte kan doen MET een foto van de dader.

Mijn laptop is eens gestolen in Utrecht met een half jaar werk er op (ja, toen leerde ik de lol van backups) en de dienstdoende agent bedankte me na mijn aangifte 'voor de statistieken'. Das weinig hoopgevend kan ik je vertellen.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Pietert schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:26:
Wens je heel veel sterkte, hoop dat je 'm enigzins intact terug zal krijgen.

Voor de toekomst: Is er software die een foto maakt met je webcam iedere keer als de laptop opgestart wordt? In mijn geval zoek ik dit voor een Windows machine, het is zoveel krachtiger als je aangifte kan doen MET een foto van de dader.

Mijn laptop is eens gestolen in Utrecht met een half jaar werk er op (ja, toen leerde ik de lol van backups) en de dienstdoende agent bedankte me na mijn aangifte 'voor de statistieken'. Das weinig hoopgevend kan ik je vertellen.
zoiets:
http://www.gadgettrak.com/products/pc/
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Merci. Sorry dat de vraag wat offtopic was in dit forum maar ik ben er mee geholpen :D

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 07:57
Tom schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:18:
[...]

Ik houd het op verkeerde prioriteiten.

[...]

(allemaal 29 oktober)
Waar haal jij die flitsinfo vandaan? Ik zie meestal maar een paar meldingen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
TS heeft had een MacBook (Late 2006) wat ik uit zijn post history kan opmaken :?

[ Voor 6% gewijzigd door console op 01-11-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
console schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:46:
TS heeft had een MacBook (Late 2006) wat ik uit zijn post history kan opmaken :?
toen hadden ze dus nog geen 9400m, de MP advertentie heeft dus niks met zijn MB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 16:23
sorry mijn excuses voor foutieve MP ad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het was inderdaad een late 2006 model. Gekocht begin 2007 (april). Met een Intel GMA 3100 dus.

MacBook C2D 2.0Ghz
Intel GMA 3100
2GB RAM
250GB HD

Onderste twee zijn dus geupdate na aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we niet naar willekeurige advertenties gaan linken, die mogelijk iets te maken hebben met de MacBook van de TS? Er zullen wel meer mensen in de buurt van Utrecht die deze notebook verkopen. Dit soort links voegen daarom ook weinig toe aan de discussie :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:42
MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:29:
Het was inderdaad een late 2006 model. Gekocht begin 2007 (april). Met een Intel GMA 3100 dus.

MacBook C2D 2.0Ghz
Intel GMA 3100
2GB RAM
250GB HD

Onderste twee zijn dus geupdate na aanschaf.
Hoe ben je aan het interne IP adres gekomen als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Bizar verhaal! Wel grappig om al die "achterhaal"-software eens te checken, mss ook maar eens op mn iPhone gooien, just in case

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dxta schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:54:
Bizar verhaal! Wel grappig om al die "achterhaal"-software eens te checken, mss ook maar eens op mn iPhone gooien, just in case
Ik heb het ook iets geprobeerd, maar dat werkt dus van geen meter.. ding zit er 20KM naast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
webgangster schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:37:
[...]
Hoe ben je aan het interne IP adres gekomen als ik vragen mag ?
Ik had een herinnering in iCal staan, waarbij de herinnering per mail verstuurd zou worden.

Die werd gisteravond verstuurd toen de MacBook online kwam. Uit de header kon ik toen die informatie uitlezen.

Header:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Return-Path: <mailadres@gmail.com>
Received: from ?192.168.0.77? ([195.73.84.161])
        by mx.google.com with ESMTPS id 5sm196626eyh.10.2009.10.31.10.54.11
        (version=TLSv1/SSLv3 cipher=RC4-MD5);
        Sat, 31 Oct 2009 10:54:12 -0700 (PDT)
From: Maarten <mailadres@gmail.com>
Content-Type: multipart/alternative; boundary=Apple-Mail-2--975177473
Subject: Alarm - MobileMe abonnement vervalt
Date: Sun, 25 Oct 2009 22:08:16 +0100
Message-Id: <F10B454B-CDC1-4611-B0A2-4BD799A7ADAC@gmail.com>
To: mailadres@gmail.com
Mime-Version: 1.0 (Apple Message framework v1076)
X-Mailer: Apple Mail (2.1076)

--Apple-Mail-2--975177473
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/plain;
    charset=us-ascii;
    format=flowed

24 oktober 2009 18:00 : MobileMe abonnement vervalt
Content-Type: text/html;
    charset=us-ascii

<html><head></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space; "><div><div style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; "><font face="Helvetica" size="3" style="font: 12.0px Helvetica">24 oktober 2009 18:00 : MobileMe abonnement vervalt</font></div> </div></body></html>
--Apple-Mail-2--975177473--

Als iemand hier nog meer info uit kan halen? Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:18:
[...]

Ik had een herinnering in iCal staan, waarbij de herinnering per mail verstuurd zou worden.

Die werd gisteravond verstuurd toen de MacBook online kwam. Uit de header kon ik toen die informatie uitlezen.

Header:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

charset=us-ascii;
    format=flowed

charset=us-ascii

<html><head></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space; "><div><div style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; "><font face="Helvetica" size="3" style="font: 12.0px Helvetica">24 oktober 2009 18:00 : MobileMe abonnement vervalt</font></div> </div></body></html>

Als je MobileMe nog werkt, dan kan je het als een soort alarm gebruiken als je langsgaat bij 't AZC (Of de Politie dan).

Want je kan toch via de website/iPhone/iCal (op andere Mac) een nieuwe afspraak maken met een alarm/email melding. Zet er dan iets onbenulligs in en je Macje gaat geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Na dit topic te doorlezen, kan ik enkel concluderen hoe mooi de software gegroeid is in het tegengaan van diefstal. Denken we aan de iPhone die gestolen is maar via thetering + mobileme teruggevonden is. Ben er heilig van overtuigd dat dankzij Software as a service het makkelijker zal worden om onze laptop te locken/Boodschap op het scherm te laten komen (zoals orbicule) waardoor diefstal bijna een grap op zich wordt voor de dief. Mooi voorbeeld is ook bij het aanzetten van je auto de speciale toets x aantal keer indrukken of je valt anders stil na 5-10 km (alleen jammer dat dat bij de duurdere modellen is).

Alvast, we zitte nog niet zover, maar jouw verhaal toont toch aan hoe verbazingwekkend het is je laptop op afstand terug te vinden via allerlei tooltjes.

Bij deze veel sterkte/geluk en je hebt er een leesfan bij!

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
[...]

Header:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

charset=us-ascii;
    format=flowed

charset=us-ascii

Behalve dat het vanaf het interne adres 192.168.0.77 is verstuurd vrij weinig.. Maar als dit een opennetwerk is kan een ervaren backtracker er wellicht wat mee? Iig vaststellen dat het jou MB is met Nmap -O 192.168.0.77(heb je het mac nog?) hiervoor moet hij dan wel online zijn.. Het interne ip-adres zal jammer genoeg wss veranderen. Als je nog een alarm in kunt stellen, je (draadloos) aan kunt melden op dat netwerk en een scan naar het op dat moment geldende ip 192.168.0.x kunt uitvoeren heb je wellicht weer wat bewijs.. Als het mac dan ook nog overeenkomt weet je het zeker.. (Nmap zou dit volgensmij wel moeten zien, en anders lan guard oid. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-03 08:22
Een handig programma, gratis en open source, wat hier volgens mij nog niet genoemd is: http://preyproject.com/

Is zowel standalone te gebruiken als via een centrale service en maakt een screenshot van je desktop en met je webcam als je die hebt. Werkt als een trein bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:01
[...]

Header:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

charset=us-ascii;
    format=flowed

charset=us-ascii

Ik weet niet of dit al gemeld is of dat iemand anders het ook al had gezien,maar uit de header van de mail valt nog iets af te lezen, nl:

Een simpele ip lookup op dat adres 195.73.84.161 komt uit bij:

netnum: 195.73.84.160 - 195.73.84.167
netname: OTS34553
descr: Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers
descr: Utrecht
country: NL
admin-c: RdJ29-RIPE
tech-c: RdJ29-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AS286-MNT
source: RIPE # Filtered
person: R de Jonge
address: Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers
address: picasolaan 7/33
address: 1816MD Alkmaar
address: NETHERLANDS
e-mail: rjonge@coa.minjus.nl
phone: +31 (0)70-3727747
nic-hdl: RdJ29-RIPE
source: RIPE # Filtered

Weet niet of dat heel algemeen is, maar denk wel dat als je die meneer de jonge mailt, belt, dat zij uiteindelijk echt wel kunnen zeggen wie op dat tijdstip dat de mail is verstuurd het 192.168.0.7-ip zou moeten hebben, lijkt me.

Weet niet hoe t geregeld is bij het AZC, maar lijkt me op zijn minst dat er wel eea gelogged wordt....

Hoop dat je er wat aan hebt.

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Als je een gmail account hebt (en ingelogged bent), kun je vaak in de webhistory van je google account terug vinden welke sites je bezocht hebt en wanneer.
Je zou op die manier mogelijk kunnen achterhalen welke sites bezocht zijn sinds de diefstal.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens al de moeite genomen met de zowel technisch als administratief verantwoordelijke van het COA contact op te nemen?

Zijn naam en mailadres zijn hier al eerder genoemd maar voor de zekerheid; rjonge@coa.minjus.nl , verstuur het met als "urgent", en link ook gewoon door naar dit topic, en het nieuwsitem van GS. Gezien minjus staat voor Ministerie van Justitie, en naar alle waarschijnlijkheid geen leek is, kan die voor je gelijk aan alle bellen trekken.

Het is trouwens wel handig om te weten of de AP's van het AZC geheel open staan, misschien niet al te moeilijk om hem ff te checken met de WLAN functie van bv. je iphone? De meeste WLAN routers geven een 192.168.1.xxx of 2.xxx scope uit, nu zou het kunnen dat de AP's zonder apart subnet direct op het LAN hangen, of deze schavuit doodleuk ergens een wandcoctactje heeft gevonden en lekker zit ingeplugd! Ik denk dat het beheer aldaar(waarschijnlijk een externe partij), dit ook niet in de koude kleren zal gaan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324748

He MrAcid,

superfijn hoe al deze progjes werken en een beetje zicht houden over je eigendom. Overigens op je Ubuntu/debian box nog beter. Het zet me aan het twijfelen waarom ik op mn mininetbook (single chipset) mijn wachtwoord op mn bios heb zitten (zodat ze niet verder kunnen als ie gejat wordt), want als je hem laat functioneren is de kans nog dat je hem terugvindt. Een wijze les zo op de zondagavond.

Daarnaast ben ik blij dat het geen rassen verhaal is geworden met dat asielzoekerscentrum. Het lijkt me toch wel slim dat het OM toch eens met wat feiten komt waarom het in tegenstelling tot de landen waar deze mensen vandaan komen zo laat ingegrepen wordt. Afgezien van het feit dat je een hand of een maagd uit de familie kwijtraakt voor je Haram praktijken, is het duidelijk dat strafmaat, strafkans en pakkans hier een beetje troost moet bieden. Ok, ik moet ook niet te xenophoob worden. Ik hoop dat jij woensdag je laptop terug hebt en de zaakjes van meneer de kleptovluchteling een halt toegeroepen worden (alsmede het vinden van een snellere procedure dit te bewerkstelligen).

SucceS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb zojuist een mail geprobeerd te sturen naar het genoemde contactadres maar ik krijg hem net zo hard weer terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

rjonge@coa.minjus.nl

Reporting-MTA: dns;VSMS01.coa.local
Received-From-MTA: dns;ms04.coa.local
Arrival-Date: Mon, 2 Nov 2009 00:01:39 +0100

Final-Recipient: rfc822;rjonge@coa.minjus.nl
Action: failed
Status: 5.2.1
X-Display-Name: Jonge, Rob de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TD-er schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:09:
Als je een gmail account hebt (en ingelogged bent), kun je vaak in de webhistory van je google account terug vinden welke sites je bezocht hebt en wanneer.
Je zou op die manier mogelijk kunnen achterhalen welke sites bezocht zijn sinds de diefstal.
dit moet je wel aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 08-05 20:14

geerttttt

Manisch positief

Ik zou nog steeds daar langsgaan en een praatje maken met de ict afdeling daar.

Je hebt het interne en externe ip adres. Ik denk dat die mensen je in principe wel willen helpen, omdat het ten eerste gewoon diefstal is en omdat dit verhaal hun ook geen leuke google search resultaten oplevert.

Trouwens, heeft zo'n mac net als een pc een manier om hem als computernaam op het netwerk te kunnen zien? (heb wat dat betreft niet zoveel mac ervaring). Waarschijnlijk staat hij nog steeds op jouw gegevens en computernaam geregistreerd, aangezien hij je mailadressen e.d. ook niet aangepast heeft. Des te meer bewijslast dat het jouw macbook is.

Daarnaast, op je factuur staat denk ik ook wel een serienummer van je gekochte macbook, en anders heeft apple deze wel i.v.m. reparaties & service.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 21:44

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:03:
Heb zojuist een mail geprobeerd te sturen naar het genoemde contactadres maar ik krijg hem net zo hard weer terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

rjonge@coa.minjus.nl

Reporting-MTA: dns;VSMS01.coa.local
Received-From-MTA: dns;ms04.coa.local
Arrival-Date: Mon, 2 Nov 2009 00:01:39 +0100

Final-Recipient: rfc822;rjonge@coa.minjus.nl
Action: failed
Status: 5.2.1
X-Display-Name: Jonge, Rob de
Long shot via google... maar het zou hem wel eens kunnen zijn.

Naam: De heer R.M. De Jonge
Telefoonnummer: 088 - 07 2xxxx
E-mailadres:
Meer informatie over de sollicitatieprocedure: Naam: (DJI) Midden
Telefoonnummer: 088- 07 4xxxx
E-mailadres: _

bron: google

Succes en je weet: een beller is sneller ;)

Ook al is het vindbaar via Google dan is het nog niet nodig om hier te plempen. Info is per DM onderweg naar TS.

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 02-11-2009 01:25 ]

GetaGrip is net een mens.......

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ja, smile...we staan (weer) op Geenstijl. Dat weten we nu wel dus dat hoef je niet te posten.

Ook "Ik zou er met broer/neef/vrienden/bigfrank/BA Baracus/goudvis/etc. langs gaan is nu vaak genoeg gepost. TS is gaan kijken en ziet er zelf geen brood in. Het voegt nu dus niets meer toe aan de discussie : laat het alsjeblieft achterwege.

Dank voor uw medewerking.