Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 199.802 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271482

Succes en je weet: een beller is sneller ;)
Misschien bieden ze je gelijk een baantje aan als beheerder, die blijken ze wel nodig te hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GetaGrip schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:21:

Long shot via google... maar het zou hem wel eens kunnen zijn.
Als ik jou was, dan zou ik die enigszins privacygevoelige info even offline halen en per DM naar de topicstarter sturen. Het is niet echt netjes om zomaar info op een forum te dumpen, sowieso zonder redelijk bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Jejking schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:17:
[...]

Als ik jou was, dan zou ik die enigszins privacygevoelige info even offline halen en per DM naar de topicstarter sturen. Het is niet echt netjes om zomaar info op een forum te dumpen, sowieso zonder redelijk bewijs.
Een intern IP adres van het COA is nog niet herleidbaar maar de andere info (van DJI/COA medewerker) is enigszins aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:36
Is OP trouwens niet verzekerd voor dit soort ongein?

Natuurlijk, diefstal is niet leuk (heb 't meerdere malen meegemaakt) maar uiteindelijk gaat 't maar om een apparaat en als OP verstandig is geweest heeft hij zijn waardevolle data een backup gemaakt (laptop had sowieso kapot kunnen gaan), een apparaat kan zo vervangen worden.

Als iedereen zomaar zijn eigendomsverlies op eigen houtje gaat "verhalen" dan wordt het zeker een zooitje in dit land.

Misschien dat verzekeringsmaatschappijen niet zo (mee)werken maar IMO zou de overheid voor dit soort gevallen bij kunnen springen zodat de kosten vergoed worden aan de partij die schade ondervind. Aan de andere kant besef ik -nu ik dit schrijf- dat zo'n systeem waarschijnlijk erg fraude gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 31-05 11:50
prOnorama2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:43:

Natuurlijk, diefstal is niet leuk (heb 't meerdere malen meegemaakt) maar uiteindelijk gaat 't maar om een apparaat en als OP verstandig is geweest heeft hij zijn waardevolle data een backup gemaakt (laptop had sowieso kapot kunnen gaan), een apparaat kan zo vervangen worden.

Als iedereen zomaar zijn eigendomsverlies op eigen houtje gaat "verhalen" dan wordt het zeker een zooitje in dit land.

Misschien dat verzekeringsmaatschappijen niet zo (mee)werken maar IMO zou de overheid voor dit soort gevallen bij kunnen springen zodat de kosten vergoed worden aan de partij die schade ondervind. Aan de andere kant besef ik -nu ik dit schrijf- dat zo'n systeem waarschijnlijk erg fraude gevoelig is.
Als ik het goed begrepen heb, gaat het de TS voornamelijk om het gevoel van gerechtigheid.
De dader heeft bij hem ingebroken, waarbij dus o.a. deze macbook gejat is.
Het gaat IMHO dus zeker om meer dan alleen "een apparaat".

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

genosis schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:29:
[...]

Macgebruikers staan over het algemeen ook niet bekend om hun computerskills en beveiliging natuurlijk.. meer om gebruiksgemak, en een wachtwoord is toch een extra handeling die ze niet willen ofzo.

* genosis versleuteld dingen liever met truecrypt ;)
Ik heb genoeg kennis en ervaring, maar toch heb ik liever niet dat ik elke keer bij het openklappen van mijn notebook ik mijn password in moet voeren, zou er gek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ongelofelijk, word gebeld door RTL Boulevard om even m'n verhaal te doen. Dacht 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

prOnorama2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:43:

Wanneer het blijkt dat de notebook door een asielzoeker gestolen is, is het des te belangrijk dat de notebook gevonden wordt! De desbetreffende asielzoeker kan dan per direct gedeporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:15
MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:40:
Ongelofelijk, word gebeld door RTL Boulevard om even m'n verhaal te doen. Dacht 't niet.
Als ze een nieuwe MacBook voor je regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Gefeliciteerd, je hebt de onderbuik van televisieland al bereikt. Laat dit nog even doorsudderen en je krijgt straks misschien wel aanboden van échte TV programma's ;)

[ Voor 37% gewijzigd door CherandarGuard op 02-11-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Anoniem: 37526 schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:43:
[...]

Wanneer het blijkt dat de notebook door een asielzoeker gestolen is, is het des te belangrijk dat de notebook gevonden wordt! De desbetreffende asielzoeker kan dan per direct gedeporteerd worden.
Yep. Want de asielzoeker heeft een genetisch defect (kleptomanie)
Door dit gedrag verpest deze dief het voor de echte noodzakelijke asielbehoeftigen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36
Waarschijnlijk alleen maar om je te vragen wat voor p0rn erop staat ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 21:55
Mag ik vragen waarom niet? Door de aandacht die het genereert heb je je laptop wellicht gewoon eerder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 20:57
Hoe komen ze allemaal aan je nummer dan? 3fm en rtl. Ik zou eerst politie/mdewerking van het centrum afwachten, je kan het eventueel als pressiemiddel gebruiken als niemand mee wil werken.

En heb je de bluetooth trace optie al overwogen? Dat lijkt mij een relatief eenvoudige manier om nauwkeurig te bepalen waar de laptop zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

xdc

pennywiser schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:14:
[...]

Mag ik vragen waarom niet? Door de aandacht die het genereert heb je je laptop wellicht gewoon eerder terug.
of apple kijkt mee en biedt jou een nieuwe apple aan :P
ofje zegt ik doe mee , maar dan wil ik wel een nieuwe apple van rtl ;)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:15

KoudeAardbei

Moderator

xdc schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:24:
[...]

of apple kijkt mee en biedt jou een nieuwe apple aan :P
ofje zegt ik doe mee , maar dan wil ik wel een nieuwe apple van rtl ;)
topicstarter gaat het volgens mij om gerechtigheid, niet om voorwerpen, hoogstwaarschijnlijk toch diefstal verzekerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:41
* Liegebeest gaat maar eens een extra tooltje maken...

Vergelijk het met Orbicule Undercover, maar dan iets veel simpelers dat kijkt op mijn eigen site of de Mac is gestolen. Zo ja, dan gaat ie @ random intervals de gebruiker uitschelden. * Liegebeest houd van het "say" commando.

Hey... You. I know you stole me...
I've phoned home and my owner's gonna wear your guts for garters.
Ass.

Ofzo :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

KoudeAardbei schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:42:
[...]

topicstarter gaat het volgens mij om gerechtigheid, niet om voorwerpen, hoogstwaarschijnlijk toch diefstal verzekerd ;)
Ik kan mij vergissen maar volgens mij zijn notebooks standaard niet meeverzekerd met de inboedel. iets met mobile apparaten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
pennywiser schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:14:
Misschien zou hij z'n laptop ermee terugkrijgen/verdienen maar ik kan me goed voorstellen dat MrAcid daar geen trek in heeft. Al die aandacht is alleen omdat de dief waarschijnlijk een asielzoeker is...
6killer schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:24:
Hoe komen ze allemaal aan je nummer dan?
Telefoonboek neem ik aan? Zo moeilijk maakt hij het niet, hoor. Ik weet inmiddels alles van hem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Jay-v schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:43:
[...]

Ik kan mij vergissen maar volgens mij zijn notebooks standaard niet meeverzekerd met de inboedel. iets met mobile apparaten enzo.
oke, hoop echt voor TS dat hij de laptop terugkrijgt!
torp schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:46:
[...]

Misschien zou hij z'n laptop ermee terugkrijgen/verdienen maar ik kan me goed voorstellen dat MrAcid daar geen trek in heeft. Al die aandacht is alleen omdat de dief waarschijnlijk een asielzoeker is...
hier hetzelfde gevoel, als het Jan Klaasen was geweest, had er geen haan naar gekraait, maar omdat het waarschijnlijk weer een Mohammed, Izmir of misschien wel een fatima is pakt geenstijl, rtl, 3fm etc het op.

[ Voor 47% gewijzigd door KoudeAardbei op 02-11-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
torp schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:46:
[...]

[...]
Inderdaad. Niks tegen het beestje bij de naam noemen trouwens, maar deze aandacht gaat vooral om het feit dat (1) het een asielzoekerscentrum betreft en (2) dat de politie niks doet.

Hoewel ik vind dat de politie veel adequater op zou kunnen treden, zie ik ook wel de moeilijkheden met het identificeren van de juiste personen/locatie van de laptop. Je mag nou eenmaal niet overal, in elke kamer, in zo'n centrum binnenvallen.

Die nuance verwacht ik niet aan te kunnen brengen bij RTL Boulevard, vandaar dat ik het niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:58:
[...]

Inderdaad. Niks tegen het beestje bij de naam noemen trouwens, maar deze aandacht gaat vooral om het feit dat (1) het een asielzoekerscentrum betreft en (2) dat de politie niks doet.

Hoewel ik vind dat de politie veel adequater op zou kunnen treden, zie ik ook wel de moeilijkheden met het identificeren van de juiste personen/locatie van de laptop. Je mag nou eenmaal niet overal, in elke kamer, in zo'n centrum binnenvallen.

Die nuance verwacht ik niet aan te kunnen brengen bij RTL Boulevard, vandaar dat ik het niet doe.
En overigens, als meneer ook rtl-boulevard kijkt, of 1 van zn mede-'huisgenoten' , weet ik niet of die grappenmaker die laptop dan nog in huis houd!
Ik zou mijn buit in ieder geval z.s.m laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Dan is het te hopen dat ze er niet, ondanks MrAcid's afwezigheid, toch een itempje van maken. Met juridisch commentaar van John van den Heuvel of Abraham Moszkowicz...

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 02-11-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:03:
Heb zojuist een mail geprobeerd te sturen naar het genoemde contactadres maar ik krijg hem net zo hard weer terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

rjonge@coa.minjus.nl

Reporting-MTA: dns;VSMS01.coa.local
Received-From-MTA: dns;ms04.coa.local
Arrival-Date: Mon, 2 Nov 2009 00:01:39 +0100

Final-Recipient: rfc822;rjonge@coa.minjus.nl
Action: failed
Status: 5.2.1
X-Display-Name: Jonge, Rob de
toon volledige bericht
Deze Rob de Jonge heeft tot november 2006 bij COA gewerkt, maar zit inmiddels in Thailand. :+

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

torp schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:33:
Dan is het te hopen dat ze er niet, ondanks MrAcid's besluit, toch een itempje van maken. Met juridisch commentaar van John van den Heuvel of Abraham Moszkowicz...
Inderdaad, gelijk 'als gast aan tafel' een misdaadjournalist, nee daar zit MrAcid vast op te wachtten.
Leuk al die aandacht, maar of het nut heeft?
Denk dat het ava-rechts werkt...

overigens, als ze de dader vinden, en ook kunnen filmen, ben ik benieuwd of je net zo'n reactie krijgt als gister bij wegmisbruikers :N

edit:
Tourniquet schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:34:
[...]

Deze Rob de Jonge heeft tot november 2006 bij COA gewerkt, maar zit inmiddels in Thailand. :+
verklaard ook de delivery failure ;)

[ Voor 21% gewijzigd door KoudeAardbei op 02-11-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09

Saven

Administrator

delete maar :')

[ Voor 95% gewijzigd door Saven op 02-11-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Bang voor een aanslag door de politiek-correcte linkse maffia-kerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309372

Ik heb het hele verhaal hiernet gelezen.
Heb beetje zitten denken; wat als je op het moment dat je laptop online komt ervoor kan zorgen dat er een foto getrokken wordt die dan naar jou verstuurd wordt. Dan kan je eventueel naar de balie daar gaan en vragen of ze de persoon of omgeving kent. Qua privacy is hier dan niets mee mis aangezien het om jouw toestel gaat.

Wanneer de persoon aan de balie iets herkent zou ik onmiddelijk de politie bellen om te zeggen waar de persoon zich bevind.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
http://wieowie.nl/zoeken?...ternaam=de+jonge&keyword= je zou hier nog een kunnen speuren met betrekking tot de naam die in je header stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik heb het hele verhaal hiernet gelezen.
Heb beetje zitten denken; wat als je op het moment dat je laptop online komt ervoor kan zorgen dat er een foto getrokken wordt die dan naar jou verstuurd wordt.
Je hebt dus duidelijk het "hele verhaal" niet gelezen. Dit is pas tien keer voorgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
torp schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:48:
[...]

Bang voor een aanslag door de politiek-correcte linkse maffia-kerk?
Moet er nu telkens weer een politiek tintje aan dit soort topics gegeven worden? De asielwetgeving is toch echt niet van de hand van dit kabinet dus kennelijk hebben meerdere kabinetten dit soort praktijken niet kunnen voorkomen. Neem maar van mij aan dat ook " linkse" politici dit soort problemen graag willen voorkomen. De juridische praktijk is echter vaak ingewikkelder dan de primaire reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
@ TS heb je toevallig een lijst met software die op je mac stond/staat geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Stouten schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:03:
@ TS heb je toevallig een lijst met software die op je mac stond/staat geinstalleerd?
Daar heb ik wel een redelijk goed idee van, aangezien ik een volledige backup had die is teruggezet op mijn nieuwe MacBook. Kunnen wat verschillen inzitten maar zal voor 95% overeen komen.

Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
D-e-n schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:59:
Moet er nu telkens weer een politiek tintje aan dit soort topics gegeven worden? De asielwetgeving is toch echt niet van de hand van dit kabinet dus kennelijk hebben meerdere kabinetten dit soort praktijken niet kunnen voorkomen. Neem maar van mij aan dat ook " linkse" politici dit soort problemen graag willen voorkomen. De juridische praktijk is echter vaak ingewikkelder dan de primaire reactie.
D-e-n, mijn reactie was een antwoord op de verwijderde opmerking van Saven, iets in de trant van 'linkse rukkers' meen ik. Overigens zit er al een politiek tintje aan dit topic vanaf het moment dat Geenstijl zich er mee ging bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309372

D-e-n schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:59:
[...]

Ik weet wel dat dit al gezegd was. Maar ook om dan met de foto's daar langs te gaan?
Anyway, doet er niet toe. Het was maar een voorstel dat eventueel kon helpen. En ja, ik las het hele topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Laatst online: 08-06 13:17
Ok, hopelijk heb je hier wat aan ik ben het niet niet zo tegengekomen in het topic.

Op de doos van je MacBook (in ieder geval de mijne) staan de MAC Adressen van je LAN, WLAN en Bluetooth, ik neem aan dat de meeste mensen weten dat deze adressen uniek zijn en 'ingebrand' zitten in deze chips. Ze zijn hooguit tijdelijk te veranderen met behulp van software, met deze info sta je misschien weer een stuk sterker als je moet bewijzen dat de MacBook van jou is i.t.t. tot de persoon die hem nu gebruikt.

Naast MAC Adressen heb je natuurlijk ook nog serienummers die op de doos staan, en t zou me niets verbazen als ze ook op het bonnetje staan.

Enige nadeel is dat ik zelf niet weet hoe ik met een AZC of de politie om moet gaan in dit soort gevallen, ik was waarschijnlijk al overgegaan op 'zelfonderzoek' met allerlei tooltjes, maar dat ben ik ;)
In ieder geval sterkte! Ik zal 't topic in ieder geval volgen, vind echt dat zoiets als dit niet moet kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Goeie tip, de doos heb ik nog dus daar zou ik mac-adressen van af kunnen lezen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

cailin_coilleach schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:43:
* T-Junkie gaat maar eens een extra tooltje maken...

Vergelijk het met Orbicule Undercover, maar dan iets veel simpelers dat kijkt op mijn eigen site of de Mac is gestolen. Zo ja, dan gaat ie @ random intervals de gebruiker uitschelden. * T-Junkie houd van het "say" commando.

Hey... You. I know you stole me...
I've phoned home and my owner's gonna wear your guts for garters.
Ass.

Ofzo :)
Zoals eerder in dit topic genoemd: Prey (MacOSX / XP / VISTA / LINUX)
Alleen dat uitschelden moet je zelf regelen. ;)

Zijn er eigenlijk nog meer tools om de locatie van je MacBook met je iPhone te tracken?
Dus de omgekeerde functie van Find My Phone. iStat @ iPhone geeft wat info over de het netwerk. Met AirCam kan je door de cam kijken.

Welke apps zijn nog meer handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Indien je in het bezig bent van het MAC adres (deze zouden de lieve systeembeheerders misschien ook nog uit de router logs kunnen halen, je hebt immers zijn interne IP) kun je met Kismet gemakkelijk scannen of dat MAC adres zich ergens in de buurt bevindt.

Mocht je ooit verbinding hebben gemaakt met een verborgen netwerk dan is het nog gemakkelijker want dan stuurt hij continue zijn eigen MAC adres de lucht in en hoeft hij dus alleen maar aan te staan (en dus niets een verbonden te zijn met een access point).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 02-11-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
T-Junkie schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:17:
[...]
Welke apps zijn nog meer handig?
Mwah, geinspireerd door dit topic dacht ik er ook aan om een SSH daemon te installeren die NIET uitgezet kan worden via SysPrefs. Maak daarbij een script dat als de Mac gejat is automatisch een SSH met reverse port forwarding doet naar m'n eigen server op poort 80. Tadaa, of die vent nou een firewall heeft of niet, als poort 80 open staat kom ik altijd m'n Mac weer op.

Zo wordt het ook triviaal om mbv iSightCapture fotootjes te schieten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 02-11-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:06:
[...]

Daar heb ik wel een redelijk goed idee van, aangezien ik een volledige backup had die is teruggezet op mijn nieuwe MacBook. Kunnen wat verschillen inzitten maar zal voor 95% overeen komen.

Hoezo?
Nou was eigenlijk meer een losse hersenspinsel, maar denk niet haalbaar om er iets mee te kunnen. Zat in de richting van een update voor een programma dat screen sharing even enabled icm mobileme.

Je zou trouwens op tweedehandsmac.nl en op macfreak.org je mac kunnen registreren als gestolen. Alle beetjes helpen.

Is het trouwens toegestaan in nederland om poorten te scannen? Verkeer te monitoren van een specifiek mac adres? In dat geval zou je namelijk misschien wat info kunnen tracken met betrekking tot het updaten van eventuele apps op je mac.

[ Voor 26% gewijzigd door Stouten op 02-11-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Diefstal is bij Interpolis gewoon verzekerd onder de inboedel.
Mits het ergens binnen gebeurd is natuurlijk.

Ik heb mijn macbook bij mahe verzekerd. Maar ik weet niet of die dat vergoeden als het niet binnenshuis is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb Back to my Mac aanstaan op de gestolen MacBook, ik denk echter dat de router het niet ondersteund daar (in het AZC) want ik kreeg 'm niet te zien toen hij online was. Screen Sharing is (op de huidige locatie) helaas geen optie dus.

Hij staat gewoon als gestolen geregistreerd bij die sites, direct gedaan na de inbraak.

Nog even voor de duidelijkheid trouwens: of het wel of niet een verzekeringskwestie is staat los van dit topic. Het gaat mij erom dat iemand niet het recht had om in mijn huis rond te lopen en m'n spullen mee te nemen. Het gaat ook niet alleen om een MacBook, er is veel meer weg.

Ik wil dat degene die in mijn huis heeft lopen klauwen gepakt wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door MrAcid op 02-11-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:45
Is het mogelijk dat als je de draadloze netwerken gaat sniffen dat je dan het mac van je mac uit de lucht kan pikken als deze online staat? Als je pakket insprectie doet dan zullen er ongetwijfeld deze typen gegevens mee worden gestuurd. Je weet dan niet precies waar die is, maar wel dat ie er nog is.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

LoBbY_1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:43:
Is het mogelijk dat als je de draadloze netwerken gaat sniffen dat je dan het mac van je mac uit de lucht kan pikken als deze online staat? Als je pakket insprectie doet dan zullen er ongetwijfeld deze typen gegevens mee worden gestuurd. Je weet dan niet precies waar die is, maar wel dat ie er nog is.
1. macbook moet al aanstaan.
2. je moet al toegang hebben.
3. en dan nog maar hopen dat je hem vind.
4. neem ook niet aan dat je *klopklop* wil je mn laptop teruggeven , gaat zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
LoBbY_1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:43:
Goed idee, pak dan gelijk nog even een externe netwerk kaart (usb) met externe antenne voor meer vermogen. Trouwens misschien een ideetje om wat potentiele profielen op het internet af te struinen en foto's te bekijken voor EXIF info te bekijken? (Misschien heeft dader in kwestie wel foto's gemaakt namelijk met je macbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 07:53
MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:39:
Ik heb Back to my Mac aanstaan op de gestolen MacBook, ik denk echter dat de router het niet ondersteund daar (in het AZC) want ik kreeg 'm niet te zien toen hij online was. Screen Sharing is (op de huidige locatie) helaas geen optie dus.

Hij staat gewoon als gestolen geregistreerd bij die sites, direct gedaan na de inbraak.

Nog even voor de duidelijkheid trouwens: of het wel of niet een verzekeringskwestie is staat los van dit topic. Het gaat mij erom dat iemand niet het recht had om in mijn huis rond te lopen en m'n spullen mee te nemen. Het gaat ook niet alleen om een MacBook, er is veel meer weg.

Wat is eigenlijk de reaktie van het AZC? Heb je met hun contact gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, ik heb nog geen contact gehad met de mensen daar. Dat wil ik in eerste instantie via de politie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kartoenweb
  • Laatst online: 05-06 21:55
Ik weet eerlijk zegt niet op het eerder vermeld is.
Maar zou het kunnen zijn dat de dief gewoon bij het azc gaat zitten omdat hij weet dat daar op "open netwerk" zit? en dat de dief na het lezen misschien ergens anders gaat zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 20:31
Ik heb met veel belangstelling de pagina's van dit topic gelezen en wil even reageren op een paar juridische aspecten.

Zelf langsgaan
Is mogelijk, je kunt het bij de medewerkers van het centrum uitleggen. Zonder toestemming van het centrum ruimten betreden is echter niet toegestaan. Het recht van privacy werkt ook tussen burgers onderling, je kunt dus niet dat centrum doorzoeken mbv een paar "sterke vrienden". Het argument dat je misschien de dief wel met jouw laptop betrapt "op heterdaad" is onzin. Een heterdaad is als je de dader betrapt tijdens of direct na het plegen van een delict(diefstal in dit geval), niet als je iemand weken later met jouw laptop ziet. Je kunt dus geen burgerarrest doen. Een willekeurige politieagent vinden die wel even mee naar binnen wil is ook niet handig. Die agent gaat dan waarschijnlijk buiten z'n boekje en dat kan ervoor zorgen dat de dief alsnog vrij uit gaat.

De politie dwingen om er iets aan te doen
- Probeer eerst binnen het korps iemand te spreken te krijgen die meer is dan normaal agent, bijv. de korpsleider. Die is meestal ook hulpofficier van justitie en heeft meer te zeggen.
- Als je hier bot vangt kun je een klacht tegen het niet verder onderzoeken van je zaak indienen bij het openbaar ministerie. Zij zullen je schriftelijk meedelen of ze tot verder onderzoek overgaan of niet.
- Besluiten zij om te seponeren(dus niet te onderzoeken), dan kun je die beslissing bij het gerechtshof (voor Utrecht is dat uit m'n hoofd het Hof van Arnhem, maar dat weet ik niet zeker). Dat kan met een simpel briefje waarin je uitlegt waar het om gaat en je in gewone, niet juridische taal uitlegt waarom jij vindt dat het OM fout zit. Je levert een kopie van de sepotbrief van het OM mee en bewijsmiddelen. Het enige juridische aspect aan die brief is dat je aangeeft je klacht te baseren op artikel 12 van het wetboek van strafvordering.
- Wijzen zij je verzoek af, dan is het einde oefening.

Al deze stappen kun je zelf zetten zonder juridische hulp, zoals een advocaat. Het is niettemin handig om hulp te hebben. Ik kan me voorstellen dat je niet zo ver wilt gaan als het Hof, maar ik beschrijf slechts de procedure. Zoiets kost helaas enige tijd.

Je laptop terugkrijgen
Privaatrechtelijk gezien is die laptop nog steeds jouw eigendom. Ook als de laptop buiten de reguliere handel om aan een derde wordt verkocht, ook al is die derde te goeder trouw, blijf jij de eigenaar. Als je dus op een-of-andere manier achter de identiteit van de huidige bezitter kunt komen of achter degene aan wie hij de laptop heeft overgedaan, dan kun je een rechtsvordering instellen. Je moet wel tamelijk harde bewijzen hebben dat die persoon jouw laptop heeft (gehad), want anders zorg tie gewoon dat die laptop verdwijnt en ontkent 'm ooit gehad te hebben. Mocht je hiervoor bij een rechter terecht komen, dan is een advocaat verplicht.

Echt veel helpt het allemaal niet, het kost ofwel veel tijd of het heeft weinig kans van slagen, maar het is niet beter. :(

In ieder geval veel succes, ik blijf dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
kartoenweb schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:09:
Ik weet eerlijk zegt niet op het eerder vermeld is.
Maar zou het kunnen zijn dat de dief gewoon bij het azc gaat zitten omdat hij weet dat daar op "open netwerk" zit? en dat de dief na het lezen misschien ergens anders gaat zitten..
Kom je vrij snel achter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 09:17
ongelooflijk hoe de poltitie hiermee omgaat. Mijn mond valt open... ik snap het gezeik op de politie nooit zo, maar als ik dit lees begint mij ook zo'n gevoel te bekruipen.

Overigens geloof ik echt wel dat agenten je willen helpen, maar dat de politie als organisatie een gedrocht is wat verschrikkelijk inefficient werkt en waar vooral de korpsleiding het goed moet hebben.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 09:43

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zoveel dingen meegemaakt met de politie, ze hebben bij mij meerdere malen ingebroken, en ik word nooit wijzer van deze mensen. Ik zal hier niet verder op ingaan want is redelijk OT. Wel vind ik dat de politie als organisatie gewoon niet functioneerd, veel miscommunicatie en ze doen met dit soort zaken niets. Ik verwacht persoonlijk dat ook hier de politie zal zeggen dat ze hier gewoonweg niets aan kunnen doen en het een "accepteren" kwestie wordt. MAAR het leuke van het verhaal is dat jij behoorlijk sterk staat, doordat je weet dat de laptop in de buurt is. Dus zou ik de politie gewoon helemaal gek bellen tot er wat aan gedaan wordt, heeft bij mij ook gewerkt toen ze mijn vader zijn auto kwijt geraakt waren (ja lach maar, echt gebeurd). Het kan en mag toch niet zijn dat jou rechtmatig eigendom aantoonbaar gebruikt wordt in de buurt en dat de politie hier niets aan doet.
Ik hoop echt dat je je laptop snel weer terug hebt en dat ze degene die jou huis zijn binnengeslopen op kunnen pakken, en hem zijn straf geven die hem toe behoord.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

Ik zou eens even mijn licht opsteken of justitie, door te weigeren met deze gerichte dader en locatie informatie tijdig actie te ondernemen, zich niet medeplichtig maakt aan het misdrijf. Je hebt zeer gerichte informatie over de dader en zijn locatie. De politie is de opsporingsinstantie die er voor verantwoordelijk is de dader op te sporen indien mogelijk en is volgens mij verplicht dit op te pakken, en wel meteen. Maar ik ben geen jurist.
Ik weet wel dat bijvoorbeeld Peter R. de vries of andere soortgelijke programma's hier pap van lusten. Zij zullen er sneller, en waarschijnlijk nog effectiever, actie op ondernemen dan de politie.

Spawned from the awesomeness of deuZige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 20:31
deuzige schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:08:
Ik zou eens even mijn licht opsteken of justitie, door te weigeren met deze gerichte dader en locatie informatie tijdig actie te ondernemen, zich niet medeplichtig maakt aan het misdrijf.
Onzin. medeplichtigheid is een "opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf" en "onderling begrip tijdens het plegen van het feit", de politie is gewoon laks, meer niet. De politie heeft bovendien een tamelijk ruime bevoegdheid om wel of niet te onderzoeken of om wel of niet te vervolgen. In mijn post een stukje hierboven geef ik aan hoe je tegen zo'n beslissing bezwaar kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je maar zielig genoeg bent en genoeg media-aandacht krijgt, zal je vanzelf wel een nieuwe aangeboden krijgen :+

Vraag me af of ze allemaal alleen maar via GS op dit verhaal zijn gekomen, of dat ze worden getipt door mensen :)

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:39:

Probleem zit hem er in dat zo iemand niet perse degene hoeft te zijn die heeft ingebroken.

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 02-11-2009 14:53 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

Ging de TS niet vandaag bezig met de politie?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 09:43

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

[...]

Probleem zit hem er in dat zo iemand niet perse degene hoeft te zijn die heeft ingebroken.
[/quote]

Nee maar hij heeft de laptop ook van iemand gekocht, dus dan kan hij vertellen van wie.
doeternietoe schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:25:
[...]

Onzin. medeplichtigheid is een "opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf" en "onderling begrip tijdens het plegen van het feit", de politie is gewoon laks, meer niet. De politie heeft bovendien een tamelijk ruime bevoegdheid om wel of niet te onderzoeken of om wel of niet te vervolgen. In mijn post een stukje hierboven geef ik aan hoe je tegen zo'n beslissing bezwaar kunt maken.
Hier ben ik het helemaal mee eens, ook heb ik het idee dat de politie dit soort zaken probeert te vermijden. Ik vind het jammer dat ik steeds meer het gevoel heb dat de politie zelf bang is. Het respect wat ik vroeger had voor de politie ebt langzaam weg. Ik begin ze steeds meer te zien als figuren die bonnen uitschrijven en zodra er iets daadwerkelijk aan de hand is ze zich proberen te verschuilen achter tijdsdruk. Jammer dat je dit soort verhalen veel teveel tegen komt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
KingTenteehje schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:06:
[...]

[/quote]

Nee maar hij heeft de laptop ook van iemand gekocht, dus dan kan hij vertellen van wie.
Bovendien maakt hij zich dan schuldig aan heling (al dan niet opzettelijk). Zeker als de laptop voor een prijs ver onder de marktwaarde verkocht is dan moet volgens mij de koper iets gaan vermoeden dat er iets niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
doeternietoe schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:18:
Ik heb met veel belangstelling de pagina's van dit topic gelezen en wil even reageren op een paar juridische aspecten.

Zelf langsgaan
Is mogelijk, je kunt het bij de medewerkers van het centrum uitleggen. Zonder toestemming van het centrum ruimten betreden is echter niet toegestaan. Het recht van privacy werkt ook tussen burgers onderling, je kunt dus niet dat centrum doorzoeken mbv een paar "sterke vrienden". Het argument dat je misschien de dief wel met jouw laptop betrapt "op heterdaad" is onzin. Een heterdaad is als je de dader betrapt tijdens of direct na het plegen van een delict(diefstal in dit geval), niet als je iemand weken later met jouw laptop ziet. Je kunt dus geen burgerarrest doen. Een willekeurige politieagent vinden die wel even mee naar binnen wil is ook niet handig. Die agent gaat dan waarschijnlijk buiten z'n boekje en dat kan ervoor zorgen dat de dief alsnog vrij uit gaat.

De politie dwingen om er iets aan te doen
- Probeer eerst binnen het korps iemand te spreken te krijgen die meer is dan normaal agent, bijv. de korpsleider. Die is meestal ook hulpofficier van justitie en heeft meer te zeggen.
- Als je hier bot vangt kun je een klacht tegen het niet verder onderzoeken van je zaak indienen bij het openbaar ministerie. Zij zullen je schriftelijk meedelen of ze tot verder onderzoek overgaan of niet.
- Besluiten zij om te seponeren(dus niet te onderzoeken), dan kun je die beslissing bij het gerechtshof (voor Utrecht is dat uit m'n hoofd het Hof van Arnhem, maar dat weet ik niet zeker). Dat kan met een simpel briefje waarin je uitlegt waar het om gaat en je in gewone, niet juridische taal uitlegt waarom jij vindt dat het OM fout zit. Je levert een kopie van de sepotbrief van het OM mee en bewijsmiddelen. Het enige juridische aspect aan die brief is dat je aangeeft je klacht te baseren op artikel 12 van het wetboek van strafvordering.
- Wijzen zij je verzoek af, dan is het einde oefening.

Al deze stappen kun je zelf zetten zonder juridische hulp, zoals een advocaat. Het is niettemin handig om hulp te hebben. Ik kan me voorstellen dat je niet zo ver wilt gaan als het Hof, maar ik beschrijf slechts de procedure. Zoiets kost helaas enige tijd.

Je laptop terugkrijgen
Privaatrechtelijk gezien is die laptop nog steeds jouw eigendom. Ook als de laptop buiten de reguliere handel om aan een derde wordt verkocht, ook al is die derde te goeder trouw, blijf jij de eigenaar. Als je dus op een-of-andere manier achter de identiteit van de huidige bezitter kunt komen of achter degene aan wie hij de laptop heeft overgedaan, dan kun je een rechtsvordering instellen. Je moet wel tamelijk harde bewijzen hebben dat die persoon jouw laptop heeft (gehad), want anders zorg tie gewoon dat die laptop verdwijnt en ontkent 'm ooit gehad te hebben. Mocht je hiervoor bij een rechter terecht komen, dan is een advocaat verplicht.

Echt veel helpt het allemaal niet, het kost ofwel veel tijd of het heeft weinig kans van slagen, maar het is niet beter. :(

In ieder geval veel succes, ik blijf dit topic volgen.
toon volledige bericht
ik heb de 2e optie een keer gebruikt om een internet oplichter te pakken. de politie deed het na de aangfite af als civiel, ook nadat nog 3 aangiftes waren ontvangen. bezwaar tegen het stoppen van het onderzoek ingediend, welke is afgewezen door de ovj. daartegen weer beroep, en uitslag was dat de ovj het slecht had gedaan, deze kreeg ervan langs van het gerechtshof, die meteen de politie in utrecht bevool om een volledig onderzoek in te stellen en een aantal belangrijke vragen te beantwoorden. deze procedure werkt dus wel, het duurt echter wel jaren soms. belangrijk is dus ook een schadeclaim omdat de politie haar werk niet goed heeft gedaan en dat de kans op laptop retour daardoor nihil is geworden. ombudsman ook inschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mattjeu schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:45:
[...]

ik heb de 2e optie een keer gebruikt om een internet oplichter te pakken. de politie deed het na de aangfite af als civiel, ook nadat nog 3 aangiftes waren ontvangen. bezwaar tegen het stoppen van het onderzoek ingediend, welke is afgewezen door de ovj. daartegen weer beroep, en uitslag was dat de ovj het slecht had gedaan, deze kreeg ervan langs van het gerechtshof, die meteen de politie in utrecht bevool om een volledig onderzoek in te stellen en een aantal belangrijke vragen te beantwoorden. deze procedure werkt dus wel, het duurt echter wel jaren soms. belangrijk is dus ook een schadeclaim omdat de politie haar werk niet goed heeft gedaan en dat de kans op laptop retour daardoor nihil is geworden. ombudsman ook inschakelen!
In je verhaal komt niet echt duidelijk naar voren bij wie je de schadeclaim hebt neergelegd, en in welk stadium van die hele procedure die je hebt doorlopen. Care to elaborate?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Laatst online: 03-06 18:58
geerttttt schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:04:
Ging de TS niet vandaag bezig met de politie?
ja volgensmij ging hij inderdaad naar de politie toe om dan het verder aan te pakken, ben erg benieuwd hoe dit afloopt...
dus geen RTL Boulevard vanavond.... hè jammer

maar ik gok nog steeds op het RTL nieuws van half acht >:)

[ Voor 9% gewijzigd door _trickster_ op 02-11-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 22:02

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Haha, had gewoon met Boulevard gepraat. Lachen toch, zo'n kans krijg je nooit meer. Daarbij, de politie zal het niet leuk vinden als zoiets uitgezonden word en wellicht sneller meewerken.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
i7x schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:44:
Haha, had gewoon met Boulevard gepraat. Lachen toch, zo'n kans krijg je nooit meer. Daarbij, de politie zal het niet leuk vinden als zoiets uitgezonden word en wellicht sneller meewerken.
maar als het op boulevard wordt uitgezonden, weet de dief bijna meteen dat ze weten waar hij is, en zal dus de macbook weggooien/doorverkopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Hoewel wijze raad in dit soort gevallen moeilijk is probeer ik toch even mijn 5 cent hier te plaatsen. Kort gezegd kan je denk ik twee dingen doen. Óf je gaat vol de media in om zo via externe druk je laptop terug te krijgen, met een redelijke kans denk ik, óf je moet de politie de tijd en de ruimte geven om het onderzoek zo goed mogelijk af te ronden en je nu zo stil mogelijk houden. Je moet echt gaan kiezen want een beetje half half gaat niet werken. Er is nu al zoveel media aandacht dat de kans om je laptop nog te vinden met de minuut slinken.

Hoewel sommige hier heel makkelijk denken over zo'n onderzoek zal het nog niet zo makkelijk zijn om overtuigend bewijs te gaan leveren wie de dader is. Probleem is zoals de TS zelf al aangaf dat er zo'n 350 mensen wonen. Dat zijn een hoop slaapkamers. De politie kan zonder machtiging wel de algemene ruimtes doorzoeken maar de slaapkamers wordt een heel ander verhaal. Dat wordt beschouwd als woningen en dan heb je dus een machtiging nodig om al die ruimtes te doorzoeken. Ze slapen vast met meerdere mensen op kamers maar dat zal nog betekenen dat je tientallen 'huiszoekingen' zal moeten doen om de laptop te vinden. Er is geen officier van justitie die daar toestemming voor gaat geven. Dat is hetzelfde als er in jouw wijk iets gestolen wordt en de politie van deur tot deur gaat om te zoeken. Dat kon in de Tweede Wereldoorlog maar gaat nu niet lukken. Kortom je moet met iets sterkers komen. Hopelijk is er een link te leggen met een specifieke bewoner/medewerker van het AZC anders gaat het echt een moeilijk verhaal worden. Hoe meer informatie je zelf kan verzamelen hoe beter.

Het beste is als een lokaal recherche team van de politie ermee aan de slag gaat. Vraag daarnaar bij de politie. Deze doen 'kleine' zaken als inbraken. Het heeft geen zin om daar gewoon aan te kloppen en de politie te bellen dat je je laptop gaat terughalen. De kans is klein dat je hem net aantreft en zodra de bewoners politie in uniform zien gaat dat als een lopend vuurtje door het hele centrum en verspeel je al je kansen.

Tenzij je met een compleet media spektakel die kant op gaat, dat wil nog wel eens werken maar dan moet je vol aan de bak. De politie zal dan weinig meer gaan doen want het onderzoek is dan eigenlijk al verknalt. De dader zal je heel misschien nog kunnen vinden maar die laptop is dan echt wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:36
Ongelofelijk dat mensen denken dat dit alleen maar aandacht krijgt omdat de dief misschien een asielzoeker is...

Het is gewoon hartstikke bijzonder dat je door moderne technieken te gebruiken de dief kan opsporen, en de lakse houding van de politie is ook best apart te noemen. Die twee dingen zijn minstens zo opmerkelijk en eerder de reden voor media-aandacht dan dat het aan asielzoeker betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Sebastiaannn schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:09:
Ongelofelijk dat mensen denken dat dit alleen maar aandacht krijgt omdat de dief misschien een asielzoeker is...

Het is gewoon hartstikke bijzonder dat je door moderne technieken te gebruiken de dief kan opsporen, en de lakse houding van de politie is ook best apart te noemen. Die twee dingen zijn minstens zo opmerkelijk en eerder de reden voor media-aandacht dan dat het aan asielzoeker betreft.
Beetje offtopic maar denk je dan nu echt? Natuurlijk is het bijzonder dat spullen tegenwoordig getraced kunnen worden maar dat de mogelijke verdachte (met nadruk op verdachte) in een AZC zit is koren op de molen van velen. De reacties van sommigen spreken voor zich. Overigens ben ik de laatste om te ontkennen dat percentueel veel criminaliteit gepleegd wordt door een kleine groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Sebastiaannn schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:09:
Het is gewoon hartstikke bijzonder dat je door moderne technieken te gebruiken de dief kan opsporen, en de lakse houding van de politie is ook best apart te noemen.
Vind je? Beide aspecten zijn toch al zo vaak langsgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 188434 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:05:
[...]

Beetje offtopic maar denk je dan nu echt? Natuurlijk is het bijzonder dat spullen tegenwoordig getraced kunnen worden....
Door een willekeurige thuisgebruiker wel te verstaan. Dus waarom zou de politie hier geen gebruik van maken. Ik dat dit meer een issue is voor dit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ondertussen zijn de kantooruren voorbij, dus ik mag hopen dat de politie vandaag wél al actie heeft ondernomen? Of wachten ze tot de avond om zeker te zijn dat iedereen aanwezig is in dat centrum?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 12:29
Hmm je hoort ineens niks meer van hem... Het zou zomaar kunnen dat de politie hem gesommeerd heeft om verder te zwijgen over de zaak.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Laatst online: 03-06 18:58
dan zal hij vast wel even een berichtje achter laten dat het advies van de politie is dat hij beter even zijn mond kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed begrijp is TS de media-aandacht inmiddels zat, leuk alleen dat je de doofpotcultuur hun zin geeft, en de dief het hardste lacht, die heeft zichzelf(en alle andere criminelen) voor onschendbaar kunnen verklaren met zijn grijnzende waffel. Misdaad loont in dit geval.

Het is natuurlijk aan TS zelf of hij dit(puur uit principe, hij heeft vast via zijn inbraakverzekering inmiddels een nieuwe notebook mogen ontvangen(danwel aangeschaft en mogen claimen), en voor hem is de schade dus vergoed), voort wil zetten in de media, ik had in zijn situatie ze wel even ze te woord gestaan, want in de media is hij toch al, en elke link naar dit artikel leid tot naar zijn eigen profiel met prive-gegevens.

Het is verrekte jammer dat het hier een asielzoeker betreft, en ik denk eerder dat het Geenstijl het er om gaat om een kromme beredenering van ons rechtssysteem betreft dader/slachtoffer aan te pakken. Als het straatschoffie Jan, zoon van de Piet de kaasboer aan het eind van de straat is, ga ik er nog altijd niet van uit dat het dan minder aandacht had gekregen(hoewel ik het plaatje wat GS erbij plakte wel grappig vond).

Offtopic voor een eerdere reactie:
Mac Adressen kun je trouwens zelf aanpassen door een firmware update draaien(ooit drie jaar zo van realtek gekregen toen we van een fabrikant(Aopen) een stel systemen hadden gekregen waarvan bij alle de NICS op het mainboard het Mac adres 00-00-00-00-0E-00 hadden, en dus niet samen achter een switch konden hangen. Na de update kon je het Mac adres zelf wijzigen in wat je wilde, want de utility prompte je na de flash, en ik verstuurde de aanvraag vanaf mijn hotmail adres, zo "geheim" zijn die tools niet. En "Ingebakken" zitten ze dus niet. Tool was voor alle actuele realtek chips( ook de wireless) geschikt zo'n vier jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
TS heeft vandaag meerdere malen gereageerd hoor. Maar misschien heeft hij ook nog andere dingen te doen. Rondjes rennen door Utrecht of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De politie heeft helemaal niets laten horen vandaag. Geen update, geen vraag om meer informatie, helemaal niets.

Erg teleurstellend aangezien mij gisteravond door de agente aan de telefoon verteld werd dat het vandaag bij de recherche zou liggen. Daar vinden ze het blijkbaar niet belangrijk genoeg, ondanks dat de zaak 1 of 2 stappen verwijderd is van de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:45:
De politie heeft helemaal niets laten horen vandaag. Geen update, geen vraag om meer informatie, helemaal niets.

Erg teleurstellend aangezien mij gisteravond door de agente aan de telefoon verteld werd dat het vandaag bij de recherche zou liggen. Daar vinden ze het blijkbaar niet belangrijk genoeg, ondanks dat de zaak 1 of 2 stappen verwijderd is van de oplossing.
Dan zou ik toch echt wel contact zoeken met de media, al dan niet anoniem.

Vraag of Rutger van GeenStijl daar even langs gaat? Dat doen die jochies wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
En dan?

Ik zie niet zo goed wat iedereen toch met Rutger wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 07:53
MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:51:
En dan?

Beter iets dan niets? De politie wil in dit soort gevallen vaak genoeg wel, maar aan het doen ontbreekt het dan helaas. Zelf ook al meegemaakt, de oplossing was toen zelf mijn eigendommen terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 12:05
MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:51:
En dan?

Ehm als Rutger mee gaat naar het politiebureau is het een en ander al snel opgelost, media heeft een behoorlijke impact hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Volgens mij verwachten ze van Rutger een kwartiertje ongegeneerd afzeiken en voor lul zetten van asielzoekers en azc-personeel.
Tja, en dat de politie niks gedaan heeft... Jammer maar het is natuurlijk ook niet echt een grote zaak. Toch, als die belofte gedaan is... Misschien morgen even bellen/langsgaan? En zo is het al weer bijna woensdag. :|

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 02-11-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 12:29
torp schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:17:
Volgens mij verwachten ze van Rutger een kwartiertje ongegeneerd afzeiken en voor lul zetten van asielzoekers en azc-personeel.
Tja, en dat de politie niks gedaan heeft... Jammer maar het is natuurlijk ook niet echt een grote zaak. Toch, als die belofte gedaan is... Misschien morgen even bellen/langsgaan?
Geen grote zaak? Er is bij MrAcid ingebroken en hij heeft zelf zeer accurate aanwijzingen gegeven die leiden naar of de dief of iemand die meer informatie heeft + (een deel van) zijn gestolen spullen. Het lijkt me toch een behoorlijk grote zaak dat de politie daar niet serieus op ingaat.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Denk dat de TS'er toch verstandig heeft gehandeld, hoe frustererend het handelen van de politie tot dusver dan ook is.

Rutger, of wie dan ook is geen officiele instantie, en komt niet verder dan het hek hoogstwaarschijnlijk.
Wat als er met de nodige media aandacht een groep sensatiezoekers daar staat, en een andere grappenmaker loopt langs met "mac book kopen voor weinig?".

Volgens mij ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, tevens is maar de vraag hoe sterk het "bewijs" is. Wens je oprecht veel geluk en sterkte, kan me goed voorstellen dat het feit dat men in je huis heb zitten wroeten nog het ergste is. Verzekerd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De politie was natuurlijk nog te druk met flitsen. Dat heeft meer prioriteit, daar verdienen ze mee. Eind van het jaar komt er weer aan, dus dan moeten ze de balans weer opmaken.

Ik zou mooi de media inschakelen. Met de media zul je tenminste nog iets opschieten (i.t.t. niets bij de politie). Hoeveel geduld moet je hebben? Waarschijnlijk wachten ze net zo lang tot die laptop verdwenen is, kan er een stempel 'case closed' op en kunnen ze weer een krantje gaan lezen in de flitsauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
in ieder geval niet zeggen dat je zelf de media hebt opgezocht, maar dat je hier kwam voor technisch advies, en de media en toen lucht van kreeg...

succes, ik blijf dit volgen :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Boxman schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:20:
[...]

Geen grote zaak? Er is bij MrAcid ingebroken en hij heeft zelf zeer accurate aanwijzingen gegeven die leiden naar of de dief of iemand die meer informatie heeft + (een deel van) zijn gestolen spullen. Het lijkt me toch een behoorlijk grote zaak dat de politie daar niet serieus op ingaat.
Een inbraak en diefstal van een laptop is voor de politie (helaas) geen grote zaak, sterker nog, dit beland gewoon op een enorme grote hoop met andere inbraken en diefstallen. Je hoort me niet zeggen dat het niet serieus genomen zou worden maar ik zou er niet vanuit gaan dat het prioriteit heeft.

Ik heb wel eens live een inbraak doorgebeld, ik zag de dader weglopen, de agent(?) die ik aan de lijn had bij 112 werd zelfs boos dat ik voor zoiets het alarmnummer belde. Om vervolgens pas een minuut of 30 later eens een agent aan te zien komen. De dader zat toen al lang en breed thuis te lachen..

De politie is onderbemand, onderbetaald, verzuipt in het werk en is als gevolg daarvan slecht gemotiveerd. Dus tja.. hoeveel vertrouwen moet je dan nog hebben in de politie?

Met dingen zoals deze kun je denk ik 2 dingen doen. Of de officiële weg bewandelen en dan maar hopen dat er A: iets gebeurt en B: als er iets gebeurt dat het dan ook nog eens een beetje in het voordeel van het "slachtoffer" is.
Of je regelt het gewoon zelf op wat voor manier dan ook en hebt alles in eigen hand, wat de afwikkeling van zoiets als dit wel eens aanzienlijk zou kunnen versnellen.

Eigen rechter spelen mag niet, en ik bewonder de mensen die nog steeds het vertrouwen hebben in de politie als het om zaken als deze gaat maar ik heb dat niet meer.

Hoe dan ook, ik wens de TS succes met alles ik hoop voor hem dat ie zijn eigendommen terugkrijgt op wat voor manier dan ook en dat de dader zich gaat verantwoorden, ook op wat voor manier dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86703 op 03-11-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mja ik hou ook niet van zeiken op de politie, maar ik vermoed dat als TS met een knokploegje in dat AZC zijn laptop terug gaat halen dat de politie dan opeens wel heel veel tijd heeft om langs te komen. Maar dan om TS te arresteren...

Wat je doet is een lastige vraag. Je hebt niet heel veel bewijs. Ook niet dat het een azielzoeker is, misschien wel gewoon een medewerker of de schoonmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Laatst online: 20-09-2022
Misschien een aantal flyers bij het centrum uitdelen:
1. Beloning
2. Speel op het gemoed van de andere (eerlijke) Asielzoekers
3. In verschillende talen
4. Niet teveel technische uitleg.

[ Voor 10% gewijzigd door Dazsur op 03-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Lijkt me net geen goed idee. Op die manier gaat de potentiële dief ook gealarmeerd worden (laat ons er van uit gaan dat dit nu nog niet zo is) en er dus voor zorgen dat die macbook verdwijnt...
Aandringen bij de politie, het kan toch onmogelijk zo zijn dat ze deze inbraak (en mogelijk ook nog andere) niet willen oplossen...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dazsur schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:30:
Misschien een aantal flyers bij het centrum uitdelen:
1. Beloning
2. Speel op het gemoed van de andere (eerlijke) Asielzoekers
3. In verschillende talen
4. Niet teveel technische uitleg.
De TS zit denk ik niet te wachten om van alles te ondernemen, het heeft toch geen zin als de politie hem niet kan bijstaan. Dat er iemand in zijn huis is geweest en daar zijn spullen weg heeft gehaald is al drama genoeg.

Het is in deze niet het belangrijkste dat de macbook terug komt, men wil de dader gepakt hebben zodat meerdere inbraken in de toekomst voorkomen kunnen worden. Dan is het jammer dat de politie zo laks omgaat met ditsoort voorvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:45:

M.a.w. ze vinden het geen prioriteit hebben, maar ze staan wel als de kippen met het bonnenboekje paraat als je zonder licht fietst, of met 1 wiel buiten het vak parkeert. Kerel, ik heb 11 jaar in het centrum van utrecht gewoond, en ik hoor je continu over bellen. Zo moeilijk is het niet om in persoon even langs te lopen bij het wijkbureau van de politie(of bij de receptie van dat AZC), en daar even je beklag te doen. Bovendien heeft elke wijk in Utrecht een wijkagent(van de oude stempel), en die verteld je in je gezicht echt wel wat eerlijker antwoorden dan over de telefoon. En als je tijd hebt om dat ding te TraceRT-en en langs het AZC te fietsen, kun je ook wel even bij oom agent langswandelen, met een goed onderbouwd verhaal. Jij bent het slachtoffer in deze kwestie, en alleen jij mag je verhaal doen.

Ik neem aan dat je een nieuwe laptop(of geld hiervoor) hebt gekregen via de verzekering, als je dit doorzet in de media zet je echter justitie een hak, want dan mogen ze voor de camera uitleggen WAAROM ze hier niets aan doen. Een Rutger van GS(of liever een Peter R. de Vries), zijn in deze confrontaties experts, en de mediaaandacht alleen al zal in dit geval justitie(dat is het hoofddoel nu toch, het niet accuraat reageren van justitie?) op zijn achterste benen laten stijgeren. Met een beetje geluk stellen ze er straks zelfs kamervragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 271482 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:52:
Een Rutger van GS(of liever een Peter R. de Vries), zijn in deze confrontaties experts,
Experts in mensen niet uit laten praten en woorden in de mond leggen mischien... maar een fatsoenlijk interview kunnen ze geen van beiden afnemen. Zeker in dit geval niet omdat ze het antwoord al lang weten en dat niet is wat ze graag willen horen.

De media, en dan met name die media waar hier over gesproken wordt, gaan hier niets toevoegen. Daar wordt helemaal niets beter van behalve de onterechte onderbuikgevoelens van de gemiddelde nederlander. TS' zaak wordt hier niet beter van, noch de zaak van wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rutger bereid zichzelf altijd voor, maar ik heb hem nog nooit op ongelijkheid kunnen betrappen(wel op intimidatie), hij staat in zijn recht en heeft altijd 100% gelijk(dankzij zijn voorbereiding), en rekent af met de excuuscultuur, en gooit smoesjes als "Dat weten wij nou eenmaal beter", "Ga met je LEGO spelen", en "Ik denk dat dit zit in de tijdsgeest waarin we nu leven", glashard van tafel. Daarnaast ben ik wel met je eens dat het een sensatiezoeker is.

Een iemand als Peter R. is echter een stuk subtieler, kalmer, maar net zo direct(hoewel hij na het Joran-schandaal(no corpse=no case) wel weer wat positieve mediaaandacht kan gebruiken).

TS zijn eigen zaak is reeds langer met een schadeloosstelling (nieuwe laptop) opgelost, ik ging er van uit dat het inmiddels een principekwestie is geworden, dat iemand vrolijk met het van jou gestolen eigendom rondloopt en jij hem niks kan maken. Als hij hier iets in/aan wilt doen, is de media een noodzakelijk kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00
Rutger is niet zo'n vreselijke eigengeiler, daar doet Peter R het voor.

Als die gast in dat AZC die laptop nog heeft, dan is het een mongool. Als je nog niet weet dat je gelokaliseerd bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Anoniem: 271482 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:52:
[...]
M.a.w. ze vinden het geen prioriteit hebben, maar ze staan wel als de kippen met het bonnenboekje paraat als je zonder licht fietst, of met 1 wiel buiten het vak parkeert.
Dat zijn volgens mij niet dezelfde agenten en is niet dezelfde dienst. Beetje flauwe opmerking weer.
Met een beetje geluk stellen ze er straks zelfs kamervragen over.
Er worden nog niet genoeg onzinnige kamervragen gesteld zeker? Met alle respect voor het probleem van TS. Het is slechts een symptoom van een probleem en zeker niet iets om kamervragen over te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Dat zijn volgens mij niet dezelfde agenten en is niet dezelfde dienst. Beetje flauwe opmerking weer.
Hoe veel of weinig strepen ze ook hebben, ze dragen allemaal een uniform dat aangeeft dat ze wetsdienaar zijn.
[...]
Er worden nog niet genoeg onzinnige kamervragen gesteld zeker? Met alle respect voor het probleem van TS. Het is slechts een symptoom van een probleem en zeker niet iets om kamervragen over te stellen.
Het kader van de landelijke bevoegdheden en het effectief wel/niet functioneren van justitie in dit soort kwesties lijken mij meer van belang dan de Partij voor de dieren die opmerkingen maakt over een nestje egels en daarmee de verbreding van de A2 tegenwerkt.

TS heeft al een vervangend notebook, hij zag zijn oude alleen weer terug online komen, en pik(te) dit niet, en hij heeft dit zelf(via hier) de media ingeworpen. Ik had mijn wachtwoorden en andere credentials aangepast, en de MacBook als gestolen opgegeven en daarmee af. Ik ga er van uit dat hij alsnog "gerechtigheid" wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Anoniem: 271482 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:56:
Het kader van de landelijke bevoegdheden en het effectief wel/niet functioneren van justitie in dit soort kwesties lijken mij meer van belang dan de Partij voor de dieren die opmerkingen maakt over een nestje egels en daarmee de verbreding van de A2 tegenwerkt.
Dat is jouw mening... Ik vind de A2 breed genoeg. En als ik moet kiezen vind ik uiteindelijk het voortbestaan van de egels ook belangrijker dan een gejatte laptop.
Wel zwaar off-topic zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324971

Een confrontatie met Rutger of Peter R, wat maakt het uit. Die gast kan echt geen nederlands. Al confronteer je hem met Sinterklaas, hij kent ze toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69311

Grote zaak of kleine zaak - wat telt is of de burger kan vertrouwen op de politie.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat de politie een zaak als deze snel en vakkundig afhandelt, dan dat er twintig rechercheurs worden gezet op een drugsmoord.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 69311 op 03-11-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TS schakelt dus geen media in, legt het bij de pakken neer en laat het rusten? Het lijkt me duidelijk dat de pliesie met belangrijkere zaken bezig is.

Ik weet wel wat ik zou doen..... alleen al uit maatschappelijk oogpunt die knakker opsporen , zodat hij niet meer slachtoffers maakt. Met de media kan je behoorlijk wat herrie maken.

Jammer! Op naar het volgende slachtoffer dus!

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 03-11-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
torp schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:11:
[...]

Dat is jouw mening... Ik vind de A2 breed genoeg. En als ik moet kiezen vind ik uiteindelijk het voortbestaan van de egels ook belangrijker dan een gejatte laptop.
Wel zwaar off-topic zo langzamerhand.
Jij begrijpt er echt geen klap van. Het gaat NIET om de laptop. Het gaat WEL om het niet willen functioneren van de politie. Daar zouden echt kamervragen over moeten komen. Het is van de zotte dat een dief niet gepakt wordt terwijl je zoveel bewijs hebt.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ja, smile...we staan (weer) op Geenstijl. Dat weten we nu wel dus dat hoef je niet te posten.

Ook "Ik zou er met broer/neef/vrienden/bigfrank/BA Baracus/goudvis/etc. langs gaan is nu vaak genoeg gepost. TS is gaan kijken en ziet er zelf geen brood in. Het voegt nu dus niets meer toe aan de discussie : laat het alsjeblieft achterwege.

Dank voor uw medewerking.