Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Anoniem: 317050
Ben zelf nu ook Orbicule aan het aanschaffen. Kan mijn Macbook Air echt niet missen. Er is 2 weken geleden hier ingebroken. En mijn Playstation 3 is weg. MBA hebben ze waarschijnlijk niet gezien.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 317050 op 01-11-2009 11:19 ]
Geenstijl leest ook al mee
Ik zou er zelf zeker langsgaan maar niet alleen.
Trouwens nog een tip voor de andere Mac-gebruikers: http://www.orbicule.com/undercover/
Dat computerprogramma is ideaal in zo'n gevallen.
Voor hetzelfde geld is het iemand van de leiding die heelt.WooK schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:12:
[...]
De kans dat die dief Nederlands kan is "gelukkig" vrij klein
Dat heb ik al een keer eerder gezien bij een jeugdcentrum.
Ik zou ook even contact opnemen met geenstijl.nl om het z.s.m. weer eraf te laten halen.
Studenten licentie van Undercover is maar iets van bijna β¬28. Ben het zelf nu aan het kopen.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 317050 op 01-11-2009 11:27 ]
π¦ U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ π ARKK, π UPRO, π TECL, π QQQJ, ...
Wees eerder blij. Op GeenStijl staan weleens meer topics van gestolen spullen, en die komen vrijwel altijd weer terecht. Denk bijvoorbeeld aan die gestolen kever.torp schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:27:
Hm, jammer dat geenstijl.nl er nu met dit topic vandoor gaat. Nog even en Geert Wilders komt persoonlijk langs om je de MacBook te overhandigen...
ο£Ώ
Haha jij kent duidelijk GS nietAnoniem: 317050 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:26:
Het kan ook zijn dat die nu ook mee leest op geenstijl.nl
Ik zou ook even contact opnemen met geenstijl.nl om het z.s.m. weer eraf te laten halen.
Ik stem voor!Anoniem: 317050 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:29:
Dan maar aan geenstijl.nl vragen of ze niet mee willen met een camera ploeg om de laptop op te halen ?
[ Voor 27% gewijzigd door Peedy op 01-11-2009 11:31 ]
Geenstijl en iets weg halen?... dat doen ze never.Anoniem: 317050 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:26:
De TS moet nu gewoon snel actie ondernemen.
Of dit samen doen met Rutger want dan wordt dit een echt groot item en krijg je vrijwel gegarandeerd je laptop terug. Ik zou Rutger/Geenstijl NU mailen en vragen of deze even langs wilt komen, meest efficiΓ«nte om je laptop terug te krijgen denk ik.
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat deze gegevens kloppen. Als ik mijn ip adres in geef, kom ik in Zwaag uit, wat toch minstens 30 km verwijderd is van hier.MrAcid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:27:
195.73.84.161
Kom bij deze gegevens uit:
http://www.ip-adress.com/ip_tracer/195.73.84.161
[...]
Daarnaast zie ik in de RIPE Database niet alleen een verwijzing staan naar Utrecht, maar ook naar een adres hier in Alkmaar. Ik weet toevallig dat daar ook een azc zit.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Anoniem: 302185
Is al eerder in dit topic uitgelegd dat het bij gewone privΓ© verbindingen niet werkt omdat het via je ISP gaat. Bij bedrijven werkt het wel zeer nauwkeurig omdat dat anders geregistreerd staat.Shuriken schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:36:
[...]
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat deze gegevens kloppen. Als ik mijn ip adres in geef, kom ik in Zwaag uit, wat toch minstens 30 km verwijderd is van hier.
Daarnaast zie ik in de RIPE Database niet alleen een verwijzing staan naar Utrecht, maar ook naar een adres hier in Alkmaar. Ik weet toevallig dat daar ook een azc zit.
π¦ U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ π ARKK, π UPRO, π TECL, π QQQJ, ...
Anoniem: 230522
Als ik mijn IP adders invoer bij RIPE dan woon ik volgens de website in Amsterdam.
Terwijl ik toch duidelijk in Wezep woon (boerengat bij zwolle).
Dus ik zou maar niet al te zeker van zijn dat die gegevens kloppen.
EDIT:
Had reactie hierboven niet gelezen:$.
Als het dan wel echt om een bedrijf gaat, lijkt het me sterk dat het dan een asielzoeker is. Meer kans dat een medeweker ofzo het is (die medewekers zijn waarschijnlijk zelf ook zo crimineel als de best, net zoals gevangenisbewaarders).
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 230522 op 01-11-2009 11:44 ]
Dat adres in Alkmaar is het adres van de domeinnaam houder.Shuriken schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:36:
[...]
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat deze gegevens kloppen. Als ik mijn ip adres in geef, kom ik in Zwaag uit, wat toch minstens 30 km verwijderd is van hier.
En dat adres in Utrecht klopt echt wel:
http://www.maxmind.com/app/locate_ip?ips=195.73.84.161
Een asielzoeker die op GeenStijl zit lijkt me stugAnoniem: 317050 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:26:
Studenten licentie van Undercover is maar iets van bijna β¬28. Ben het zelf nu aan het kopen.
Hopelijk komt er wat van terecht. Hoe was het ding ΓΌberhaupt ontvreemd?
van de gasten of medewerkers hoeft er maar één te zijn die Geenstijl leest en het nieuws zal als een lopend vuurtje door het asiel gaan.
Lezen is lastig he? Hierboven staat voor de vierde keer dat bedrijfsverbindingen op naam staan en daardoor het zeker is dat de laptop verbinding maakt vanaf een AZC. Als particulier ip adres zie je enkel je provider en een wilde gok van locatie.Anoniem: 230522 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:42:
Deze site werkt ook helemaal niet op mijn ip adders.
Als ik mijn IP adders invoer bij RIPE dan woon ik volgens de website in Amsterdam.
Terwijl ik toch duidelijk in Wezep woon (boerengat bij zwolle).
Dus ik zou maar niet al te zeker van zijn dat die gegevens kloppen.
etc etc.
Effe op pad
edit:
Dit zou ook nog kunnen, daarom is het zo belangrijk dat dat eerst even uitgezocht wordt.maikelstraub schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:49:
Trouwens, als het om WiFi gaat, zou het dan niet iemand die langs het azc woont kunnen zijn, die op een of andere manier op het WiFi netwerk kan komen en zo dus dat ip heeft?
[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 01-11-2009 11:59 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Anoniem: 230522
Het is natuurlijk altijd leuk om mensen af te kraken. Als jij goed gekeken had had jij kunnen weten dat ik de reactie boven mijn post niet gelezen had. Toen ik dat door had, heb ik hem ook meteen geΓ«dited.Damocles.NL schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:45:
[...]
Lezen is lastig he? Hierboven staat voor de vierde keer dat bedrijfsverbindingen op naam staan en daardoor het zeker is dat de laptop verbinding maakt vanaf een AZC. Als particulier ip adres zie je enkel je provider en een wilde gok van locatie.
Overgens klopt de laatst gegeven website wel beter (die geeft aan dat mijn ip ergens in de buurt van Gelderland ligt wat redelijk klopt.
Trouwens, als het om WiFi gaat, zou het dan niet iemand die langs het azc woont kunnen zijn, die op een of andere manier op het WiFi netwerk kan komen en zo dus dat ip heeft?MrAcid schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:47:
<Knip>
Overigens gaat het hier om een woninginbraak waarbij de MacBook is meegenomen
<Knip>
[ Voor 56% gewijzigd door xPhantom op 01-11-2009 11:56 ]
Anoniem: 271482
Bellen is maar 1 ding, gewoon uitleggen aan de balie dat jij keihard kan bewijzen uitleggen dat dat jouw notebook is(hou het kort om te zeggen hoe en wat, want de gemiddelde diender is een digibeet.
Houd er trouwens wel ff rekening mee dat die kerel niet vervolgd zal worden(omdat hij nou eenmaal een zielige asielzoeker is), en je Macbook waarschijnlijk deels vervuild/beschadigt terugkomt, tenzij deze al geheeld is(niet onwaarschlijk), en die kerel(als hij al gevonden word) heeft lak aansprakelijkheid hoor. Die krijgt hooguit "niet meer doen he?" van de begeleiders te horen, zo heel gek is de houding van de politie nou ook al weer niet.
Ik kan je alleen aanraden dat je hem voortaan gewoon zelf in het zicht houd, of desnoods in een kantoor waar meerdere mensen zitten die weten wie je bent en waarvoor je komt, en thuis valt het gewoon onder de inbraakverzekering.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 271482 op 01-11-2009 11:55 ]
Ook voor het ip adres van het bedrijf waar ik werk klopt er geen hout van. Dat is niet een adres maar ook een reeks die geheel van ons is.i7x schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:41:
[...]
Is al eerder in dit topic uitgelegd dat het bij gewone privΓ© verbindingen niet werkt omdat het via je ISP gaat. Bij bedrijven werkt het wel zeer nauwkeurig omdat dat anders geregistreerd staat.
Volgens de bovenstaande website is het in Diemen, via Maxmind Geoip is het in Heemskerk. Het daadwerkelijke adres is in Haarlem.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Het OLC wordt beheerd door externe vrijwillegers.
Misschien iemand van GOT ?
Anoniem: 322226
Anoniem: 323542
Wel even een paar kameraden meenemen
Anoniem: 322226
Waarom wachten? Misschien heeft hij het topic wel gelezen. Of het programma eraf gegooit. Ze kunnen ook zeggen wie er een macbook heeft. Dat valt denk ik wel op in een asielzoekerscentrum of in de computerruimte. Als ze dan kunnen zeggen wanneer hij vaak komt kan je even wachten of later terug komen.Anoniem: 323542 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:07:
Ik zou als ik jou was wachten tot diegene weer op het net zit, op dat moment even aankloppen bij het AZC.
Wel even een paar kameraden meenemen
Als die spullen meer waarde hebben is het misschien handig om op de politie te wachten...
Dit is een kpn zakelijke verbinding. Die staan wel op naamShuriken schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:36:
[...]
Het is nu nog wachten op een verslag van MrAcid.
[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 01-11-2009 12:23 ]
Anoniem: 323542
Nouja, er direct heen gaan kan natuurlijk ook..Anoniem: 322226 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:09:
[...]
Waarom wachten? Misschien heeft hij het topic wel gelezen. Of het programma eraf gegooit. Ze kunnen ook zeggen wie er een macbook heeft. Dat valt denk ik wel op in een asielzoekerscentrum of in de computerruimte. Als ze dan kunnen zeggen wanneer hij vaak komt kan je even wachten of later terug komen.
Alleen vraag ik me af hoe jij in zo'n heel centrum je laptop terug vind.
Misschien even een andere asielzoeker vragen of ie een macbook gezien heeft? (desnoods geef je hem wat smeergeld
En toen was een medewerker de dader ..Awsom schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:57:
[...]
Langsgaan! Al is het alleen om met de medewerkers daar te overleggen!
Nee, echt?Anoniem: 164351 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:16:
Je staat op geenstijl...
ο£Ώ
Eerst kom je in een land, te gast, om een procedure te starten om er te kunnen blijven.
Tijdens de procedure ga je lekker stelen
Net alsof je een gast thuis krijgt, die gewoon je zilverwaar in zijn jas stopt en dan nog vraag of hij toch niet mag blijven, rare mensen.
edit: er is nog niets bewezen natuurlijk, maar toch.
[ Voor 9% gewijzigd door FTL op 01-11-2009 12:28 ]
Anoniem: 164351
Nou ja succes met het terugkrijgen van de laptop, lijkt me trouwens wel een zaak voor de politie, jammer dat die niet echt snel reageert.
Weet nog steeds niet goed wat ik moet gaan doen, MacBook is in ieder geval niet meer online geweest voor zover ik kan zien.
Ga gewoon eens naar het AZC, je kan je verhaal altijd aan de balie uitleggen!MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:31:
Wow, vreemd wakker worden dit. Kreeg een sms van een vriend dat ik beroemd werd.
Weet nog steeds niet goed wat ik moet gaan doen, MacBook is in ieder geval niet meer online geweest voor zover ik kan zien.
Niet geschoten is altijd mis.
Ik vind het niet zo raar. Het zal een boel mensen tegen de borst stuiten dat een eventueel toekomstig nederlander gewoon nu al crimineel gedrag vertoont. Maakt niet uit van welk land het komt of welke huidskleur hij/zij heeft, ik zou zulke mensen niet over de vloer willen hebben.prOnorama2 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:29:
Ik denk niet dat dit verhaal op GeenStijl had gestaan als het IP had verwezen naar het Openbare Zwembad Assen om maar iets te noemen, tsja nu zijn de gieken en hooivorken tevoorschijn gehaald omdat het woord asielzoekerscentrum is gevallen.
Rustig afwachten lijkt me ook niet de beste aanpak. Als die gast overal in kan heeft-ie inmiddels ook wel op je twitter gekeken.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:31:
Melden bij de politie dat je naar het COAA gaat proberen je MacBook terug te krijgen, niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
Dan staat er zo een auto daar voor de deur ipv woensdag.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Maar neem uiteraard 2 man mee en licht eventueel de politie in dat je er heen gaat voor inspectie.
ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ ο£Ώ
Hup! Erheen! Met of zonder Rutger..MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:31:
Wow, vreemd wakker worden dit. Kreeg een sms van een vriend dat ik beroemd werd.
http://www.geenstijl.nl/contact.html
Stuur ze een mail en bel ze
Precies. Als de politie kennelijk geen actie onderneemt, dan melden dat je in je volste recht staat de jouw toebehorende spullen terug te eisen en dat je dat nu gaat doen. Meld dat het mogelijk kan gaan escaleren en waarschijnlijk zijn ze er eerder dan jijMinkie schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:34:
Wat hier al eerder werg gezegt in het topic:
Melden bij de politie dat je naar het COAA gaat proberen je MacBook terug te krijgen, niet goedschiks dan wel kwaadschiks.
Dan staat er zo een auto daar voor de deur ipv woensdag.
Lees het wetboek er even op na, dan weet je wat je rechten en plichten zijn.thaan schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:37:
Precies. Als de politie kennelijk geen actie onderneemt, dan melden dat je in je volste recht staat de jouw toebehorende spullen terug te eisen en dat je dat nu gaat doen. Meld dat het mogelijk kan gaan escaleren en waarschijnlijk zijn ze er eerder dan jij. Kwaadschiks is dat natuurlijk niet je recht, maargoed.
@TS: Heb je al contact gehad met de verzekeraar ? Zij hebben een groter belang bij het terugkrijgen dan iets als de politie
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ehh, Art. 5:1 lid 1: Eigendom is het meest omvattende recht dat een persoon op een zaak kan hebben?lier schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:39:
[...]
Lees het wetboek er even op na, dan weet je wat je rechten en plichten zijn.
lid 2 natuurlijk ook, en aangezien hij gebruik van zijn goed wenst te maken, moet hij het goed even ophalen.
Anoniem: 82429
Heb je ook een Twitter account, zodat je ons "Live" op de hoogte kan houden?MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:31:
Als ik jou was, zou ik wel angstig zijn om te gaan en ook niet zo goed durven. Toch moet je wat doen. Ik denk ook dat het verstandigst is dat je naar de politie gaat om te vertellen dat je er straks naar toe gaat. Misschien gaan ze met je mee...
[ Voor 23% gewijzigd door autoreverse op 01-11-2009 12:53 ]
En ga dat nu doen want anders sla je jezelf voor je kop
Dat heb je niet, dat heet eigen rechter spelen, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, jij kan nooit aantonen dat die asielzoeker(of begeleider), onrechtmatig aan jouw laptop is gekomen. Gooit hij het daarop, neemt de politie hem in beslag, totdat hun via hun eigen bronnen geverifieerd hebben dat het jouw eigendom is, en uiteindelijk krijg je hem wel terug(in wat voor staat hij dan ook is).Precies. Als de politie kennelijk geen actie onderneemt, dan melden dat je in je volste recht staat de jouw toebehorende spullen terug te eisen en dat je dat nu gaat doen. Meld dat het mogelijk kan gaan escaleren en waarschijnlijk zijn ze er eerder dan jij. Kwaadschiks is dat natuurlijk niet je recht, maargoed.
Maar het zal me niks verbazen als de politie in het gezicht tegen MrAcid gaat zeggen; "weet u het wel zeker, de dief weet tenslotte waar u woont, voor hem zal het nl. toch met een sisser aflopen, en dan sta je straks in een gesloopt/gemolesteerd huis".
Natuurlijk kan het geen kwaad(nadat je aangifte hebt gedaan, om de politie te vragen of je zelf met het AZC contact op mag nemen, met de informatie dat je aangifte hebt gedaan, bewijzen hebt dat het apparaat zich daar bevind(let op dat je het in jip-en-janneke taal uitlegt hoe en wat), en ze de kans hebben om de laptop boven water te laten komen en dat je hem bij hun op wilt halen, als ze een huiszoeking willen voorkomen. Leg dit bij de politie en ze bellen zelf wel even of sturen een wijkagent langs(De politie van utrecht is echt niet zo heel kinderachtig, in tegenstelling tot die van sommige andere steden).
Anoniem: 196208
Jij verwoordt precies mijn gevoelens! Ik vind het verbazingwekkend hoe primair er hier wordt gereageerd.
Natuurlijk is het zuur en ook van de zotte dat de politie niet meteen naar het AZC gaat om daar polshoogte te nemen. Dat geeft je natuurlijk niet het recht om zelf maar even op 'onderzoek' uit te gaan.
Ik vraag me af hoe mensen dat voor zich zien. Je kan echt niet zomaar willekeurige woonruimtes in een AZC binnenlopen zonder toestemming en vervolgens op speurtocht gaan naar je MacBook.
Dat lijkt mij ook, maar aan de andere kant is wachten op woensdag weer het andere uiterste... Heb je wel gezien hoe oud dit topic inmiddels is?Anoniem: 196208 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:59:
Je kan echt niet zomaar willekeurige woonruimtes in een AZC binnenlopen zonder toestemming en vervolgens op speurtocht gaan naar je MacBook.
Zo wordt hier gereageerd omdat mensen de frustraties kennen wanneer iets gestolen is en de politie niets doet. Misschien is het niet zoals het hoort maar ik begrijp waarom mensen dat hier schrijven en vind het helemaal niet gek.Anoniem: 196208 schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:59:
[...]
Jij verwoordt precies mijn gevoelens! Ik vind het verbazingwekkend hoe primair er hier wordt gereageerd.
Natuurlijk is het zuur en ook van de zotte dat de politie niet meteen naar het AZC gaat om daar polshoogte te nemen. Dat geeft je natuurlijk niet het recht om zelf maar even op 'onderzoek' uit te gaan.
Ik vraag me af hoe mensen dat voor zich zien. Je kan echt niet zomaar willekeurige woonruimtes in een AZC binnenlopen zonder toestemming en vervolgens op speurtocht gaan naar je MacBook.
En het primaire doel is de laptop terug krijgen denk ik en niet de dader straffen, de dief in het AZC zal echt wel slim genoeg zijn om hem gewoon terug te geven. Daarbij is bewijzen dat het zijn (MrAcid) laptop is heel gemakkelijk dus ik snap je reactie niet zo. De dief wordt niet gelynched of weet ik het, die gast wil gewoon zijn notebook terug.
Ik betwijfel of hij dat durft. Maar hij heeft wel een heel groot bord voor z'n kop dus wie weet.Anoniem: 226311 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:02:
Rutger zou al onderweg moeten zijn. Voor GS is dit veel te leuk.
Aan de andere kant wordt hij er misschien ook wel iets wijzers van als hij met echte menselijke ellende in aanraking komt (en dan bedoel ik niet de dief).
Meerdere gebouwen op 1 IP adres zou kunnen maar vaak wordt het wel opgesplitst....MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:04:
Ik ben er langsgefietst en zoals gezegd, er wonen ruim 350 mensen dus het is behoorlijk groot. Het zijn meerdere gebouwen. Het heeft mijn inziens nu geen zin om daar aan te kloppen en het verhaal te doen aangezien de kans dat ik oog in oog met m'n eigen MacBook kom te staan nihil is.
TS: niet geschoten is altijd mis.
zoals vele andere hiervoor al hebben aangegeven, straks komt Jantje bij Piet lang om de laptop deal te maken en ik je laptop in een andere provincie of zelfs wel in een ander land.
Heb je al iets van Rutger gehoord?
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Daar gaat het niet om. Check voor wifi, check waar je internet vandaan haalt met je net gestolen macbook. Ga naar de receptie en kijk of je hulp kan krijgen. Kijk of er camera toezicht is in de internet ruimtes indien internet gerestricteerd is. Zoek die shit uit.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:04:
Ik ben er langsgefietst en zoals gezegd, er wonen ruim 350 mensen dus het is behoorlijk groot. Het zijn meerdere gebouwen. Het heeft mijn inziens nu geen zin om daar aan te kloppen en het verhaal te doen aangezien de kans dat ik oog in oog met m'n eigen MacBook kom te staan nihil is.
Natuurlijk is het geen optie om gewoon wat ruimtes te gaan bezoeken daar, maar doe iig alles wat wel binnen je rechten ligt.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Kom op, je kan het iig even zeggen tegen de mensen bij de balie.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:04:
Of ze actie ondernemen of niet maakt niet uit, je staat in je recht om dit te melden! Verwacht niet dat er meteen actie komt, maar het is geen "eigen rechter" spelen als je alleen komt melden dat er iets aan de hand is. Kan me nog een aflevering van Peter R herinneren dat de politie nog te lui was om even langs te gaan en dat de bestolen persoon maar een (aangetekende)brief moest versturen naar de dief om deze terug te eisen.
Anoniem: 230385
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Daar krijg ik m'n laptop natuurlijk niet van terug..
In dat geval zou de begeleiding daar toch moeten weten om wie het gaat, en dan ga ik ervan uit, dat niet de begeleiding zelf de dader is.
Do what you love, do it often
Ik zou het wel doen, ten eerste kan je het gesprek zelf ook sturen. En hoe meer media aandacht hoe beter als je je laptop terug wil zien.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
Ik ben inmiddels inderdaad ook benaderd door 3FM maar ik twijfel een beetje aan de waarde van zo'n gesprek. Dat wordt vooral een "schandalig dat de politie niks doet en opvallend dat de MacBook in een AZC is" gesprek lijkt me.
Mee eens. Daarom zeg ik nogmaals: naar het politieburo, niet bellen maar gaan.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
Ik ben inmiddels inderdaad ook benaderd door 3FM maar ik twijfel een beetje aan de waarde van zo'n gesprek. Dat wordt vooral een "schandalig dat de politie niks doet en opvallend dat de MacBook in een AZC is" gesprek lijkt me.
Niet gaan dreigen maar de media-aandacht wel even vermelden natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door torp op 01-11-2009 13:21 ]
Ga langs het politiebureau en leg je hele verhaal nog een keer uit. Kom met bewijzen, meld ook nog even dat je op GS staat en dat als de politie nu nog niks gaat doen je het aanbod van 3FM aanneemt. Media aandacht helpt! Een beetje hoofdinspecteur gaat dan wel met wat agentjes mee lijkt meMrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
Hoe meer aandacht jouw "zaak" krijgt, des te groter de kans dat iemand wel weet hoe de vork in de steel steekt. Wellicht loont het de moeite.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:15:
Anoniem: 320862
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 320862 op 01-11-2009 13:21 ]
Fluke heeft dit allemaal tegenwoordig in een draagbaar kastje zitten, bedoelt om roque wireless clients op te sporen, die dit kan peilen. En dan staat hij er voor de deur, en dan? Zonder huiszoekingsbevel kom je nergens hoor.MrJey schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:11:
Ik heb vroeger welleens zo een programma op mijn PC gehad, die opzoek kon gaan naar signalen, en aan de hand van signaal sterkte zou TS langs de deuren kunnen gaan om te kijken of het signaal van zijn laptop versterkt.
Jep, de naam van het AZC gaat op deze manier ook niet verbeteren als je hun aangeeft watvoor mediacircus er van gemaakt word.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:21:
Ik ga proberen om bij het politiebureau iemand zover te krijgen dat ze met me mee willen gaan.
Haha, ik woon 100 meter van een opvangtehuis voor daklozen/junks en ze rijden op de nieuwste fietsen waarvan de slot geforceerd is en ze doen er helemaal niks aan. Mooi land leven wij toch in hΓ©macciez schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:16:
Ik weet niet hoe de toestanden in zo'n asielzoekers centrum zijn, maar valt een Macbook in zon centrum niet op?
In dat geval zou de begeleiding daar toch moeten weten om wie het gaat, en dan ga ik ervan uit, dat niet de begeleiding zelf de dader is.
En als je hem koopt, dan staan ze weer binnen no-time voor je deur wegens heling.console schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:27:
[...]
Haha, ik woon 100 meter van een opvangtehuis voor daklozen/junks en ze rijden op de nieuwste fietsen waarvan de slot geforceerd is en ze doen er helemaal niks aan. Mooi land leven wij toch in hΓ©
Overigens wil ik ook even de TS succes wensen, ik hoop dat je hem snel terug hebt.
Too bad.....
I don't hate you, I nothing you
Als je niet even naar de receptie loopt, en je verhaal/beklag doet weet je ook zeker dat je niet geholpen word. Als je daar afgewimpeld word kun je altijd nog op hoge poten naar het politiebureau stappen.MrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:04:
Anoniem: 324666
Zou kunnen maar ook een goeie kans dat die persoon achter de receptie niks van het verhaal begrijpt. Voordat de melding dan bij de juiste figuur komt en dat er echt iets op uit gedaan wordt...Anoniem: 271482 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:34:
Als je niet even naar de receptie loopt, en je verhaal/beklag doet weet je ook zeker dat je niet geholpen word. Als je daar afgewimpeld word kun je altijd nog op hoge poten naar het politiebureau stappen.
Kortom, zowel bij AZC als bij politieburo moet je misschien door een muur van onwil heen. Toen ik gisteren voor mijn verdwenen auto bij de politie kwam zag ik ook zo'n briefje hangen: 'Aangiften s.v.p. na afspraak'. Gelukkig was de man achter de balie behulpzamer.
die zijn er zeker wel, en komen er ook steeds meer, hoe populairder iets word, hoe meer aantrekkelijker het word om er virussen voor de maken.Anoniem: 209119 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:32:
[...]
Eeh... er zijn geen virussen voor de Mac.
maar ontopic: wel heel zuur dat je een goed idee hebt van waar het ligt maar dat je er zo weinig mee kan doen door de wet, en laksheid van de politie door procedures.
Neem je camera meeMrAcid schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:21:
Ik ga proberen om bij het politiebureau iemand zover te krijgen dat ze met me mee willen gaan.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Dat is bij veel van dat soort organisaties zo, maar dan zeg je het volgende: "Er is bij mij ingebroken en mijn computer is meegenomen, dit apparaat meld zich aan op lokaties via waar hij het internet op komt, en bevind zich nu in een van jullie gebouwen. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie heeft pas woensdag tijd, hij ziet er zus en zo uit, en ik kan bewijzen dat het de mijne is aan de hand van de serienummers en stickers op de onderkant, ook staan mijn privegegevens er op, die voor mij, mijn studie en werk belangrijk zijn, en daarom wil ik hem zo snel mogelijk terughebben".torp schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:42:
[...]
Zou kunnen maar ook een goeie kans dat die persoon achter de receptie niks van het verhaal begrijpt.
Als ze dat nog niet snappen horen ze zelf in een inrichting voor verstandelijk beperkten.
Niet geschoten, altijd mis, jammer als ze niks van het verhaal begrijpen, maar "nee" heb je al en "ja" kun je krijgen.
Dan heb je hem snel genoeg!
Ps, als je dit serieus overweegt, betaal ik wel 5 euro mee aan de beloning!
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Dit topic is gesloten.
Ja, smile...we staan (weer) op Geenstijl. Dat weten we nu wel dus dat hoef je niet te posten.
Ook "Ik zou er met broer/neef/vrienden/bigfrank/BA Baracus/goudvis/etc. langs gaan is nu vaak genoeg gepost. TS is gaan kijken en ziet er zelf geen brood in. Het voegt nu dus niets meer toe aan de discussie : laat het alsjeblieft achterwege.
Dank voor uw medewerking.