Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/8752/headersamsungjet.jpg

intro

AMOLED Ultra Brilliant Display
Samsung Jet AMOLED beeldscherm

Het scherm van de Samsung Jet is van een nieuwe generatie AMOLED beeldschermen en dat merk je. Het scherm is enorm helder en de kleuren zijn veel beter dan bij de standaard TFT schermen in gsm's.

De Samsung Jet's 800Mhz snelle processor

De Jet is een stuk sneller dan andere multimedia telefoons van Samsung. Dit merk je duidelijk in de wachttijd voor de camera en het telefoonboek. Verder is de touch interface van de Samsung Jet zeer snel en kan je snel van toepassing wisselen zonder dat het scherm vaag wordt.

Samsung Touchwiz 2.0 3D Interface

De touch interface van de Samsung Jet is enorm verbeterd. De interface reageert heel direct. De multimedia functies zijn bereikbaar via een 6-kantige 3D kubus die je met een vinger kan draaien. Met Smart Unlock kan je de Jet met één beweging uit de blokkeerstand halen.

Inzoomen met één vinger in de browser

In de nieuwe browser van Samsung op de Jet kan je met één vinger in- en uitzoomen . De browser is stabiel en kent Flash® ondersteuning, AdBlocker, multi-window, Google® en een gemakkelijk bookmark widget.
Music Player met standaard 3.5mm ingang

3.5mm headphone ingang

Een fijne feature voor muziekliefhebbers is de 3.5mm headphone ingang. Verder ondersteund de Samsung Jet alle formaten en heeft het een radio met RDS.
Samsung Jet 5 megapixel camera

Dubbele LED Flash

De camera van de Samsung Jet heeft dubbele LED flash en WDR voor betere foto's met weinig licht. Net als in de browser ook hier in- en uitzoomen met één vinger. De camera van de Jet zit vol functies zoals Anti-Shaker, Blink Detection, Face Detection en SmileShot.

DivX en xVid ondersteuning op de Samsung Jet

De video speler (en recorder) is - mede door het scherm en de snelle processor - van uitzonderlijk goede kwaliteit. Doordat de Samsung Jet zowel DivX en Xvid ondersteund kan je downloaden en afspelen zonder problemen.

Overige specificaties

Naast de bovenstaande eigenschappen ondersteunt de Samsung Jet s8000 ook 7.2Mbit Mobiel Internet, GPS, push Email, Calendar, Contacts en Multitasking bij vrijwel alle functies.

telefoon specs

Geheugen(max extern) 16GB

Gesprekstijd in uur 5

Gewicht in gram 110

Intern geheugen(ROM) 2GB

Operating System TouchWiz 2.0

Schermafmetingen 800x480 pixels

Scherm technologie AMOLED

Aantal kleuren 16.000.000

Standbytijd in uur 406

Type Geheugen Kaart MicroSD

Gebruiksfuncties Samsung Jet S8000

FM recorder

Fotoeditor

Gezichtsherkenning

Google Maps

Muziekherkenningsfunctie
SyncML
T9
Widgets

Ondersteunde multimedia formaten

3GP AAC MP3 Divx eAAC H263 H264 Ringtone Polyfoon Ringtone Realtone MP3 Ringtone Video WAV WMA WMV Xvid

Communicatie Samsung Jet S8000

3.5mm headset aansluiting
Email
Exchange ActiveSync
GPS
Handsfree (Mono)
MMS
SMS
Samsung Jet Camera & Video
Camera 5.0 Megapixel
Flitser Ja, Dual LED
Fotoresolutie Camera 2592 x 1944
Video opnemen Ja
Videospeler Ja
Xvid Ja
Divx Ja!

Samsung Jet S8000 Office Tools

Agenda
Alarm
Attachments Viewer
Calculator
Image Viewer
Internet Browser
Memorecorder
To Do lijst
Trilfunctie

Frequenties & Connectiviteit

Band Quadband
EDGE
Frequentie 850/900/1800/1900
GPRS
GSM
Snel Internet (HSDPA). Max 7.2 Mbps
UMTS
WIFI
Bluetooth
USB 2.0
Radio met RDS
Afmetingen van de Samsung Jet S8000

Breedte mm 53.5
Dikte mm 11.9
Hoogte mm 108.8
Overige features Samsung Jet S8000
Camera Ja
Camera 5 MP 5.0 megapixels
GPS Navigatie Ja
MP3 Speler Ja

pics telefoon

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/7060/samsungimg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/4280/samsungjetmobilephonejp.png

vidoe's review

http://www.youtube.com/watch?v=PqXsl8aeiMs&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=LMb-eF-mUns&hd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:44
Bedankt voor het openen van deze topic, heeft iemand enig idee hoe ik de GPS werkend krijg, als ik de GPS positie vraag dan geeft hij aan drie keer 0 graden. Vraag ik de status op van de gps satellieten dan heeft hij er een aantal gevonden.
Google maps vraagt om een data verbinding, deze is echter wel actief via wifi (of is google maps afhandelijk van ondersteuning door provider?), verder wel een lekker toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door ipje op 18-07-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja, daar ben ik ook nog na op zoek , de navigatie (route66) werkt nog niet zo goed , krijg elkens keer licentie ophalen mislukt

de gps lijkt ook geen fix te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 17:53
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:01:

de gps lijkt ook geen fix te krijgen
Heeft ie geen A-GPS dan ? De meeste toestellen hebben zo'n brakke GPS dat die alleen goed werkt met GSM netwerk ondersteuning (A-GPS).

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het Touchwiz-gebeuren is een proprietary OS van Samsung. Dus een tikje van NBM naar GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180635

Gps aanzetten:

zie instructieboekje., gps instellen
je moet echter wel een paar minuten buiten staan (hopen dat het niet regent)
hij pakt de instellingen niet vanzelf, deze moet je eerst aanzetten via
Menu > instellingen > telefoon > gps

succes!!!

Route 66 is trouwens niet gratis, wel kun je gratis wap.amazegps.com downloaden.
kies voor de bovenste Samsung Eternity, deze heb ik ook en loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Ik zou graag willen weten, hoe vinden julie de geluidskwaliteit van de telefoon.
Hiermee bedoel ik dus geluid uit de speaker (hard/helder?) of kan iemand het geluid van zijn oude toestel vergelijken.
En hoe vinden julie het geluid via oordopjes ? is het geluid via oordopjes net als het geluid van een ipod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mocht je het geluid niet hard genoeg vinden kijk dan op
www.darkforestgroup.com
hier staat hoe je het geluid harder kan krijgen op je samsung jet.
let op: met dit soort fratsen vervalt wel de garantie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 180635 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:42:
Gps aanzetten:

zie instructieboekje., gps instellen
je moet echter wel een paar minuten buiten staan (hopen dat het niet regent)
hij pakt de instellingen niet vanzelf, deze moet je eerst aanzetten via
Menu > instellingen > telefoon > gps

succes!!!

Route 66 is trouwens niet gratis, wel kun je gratis wap.amazegps.com downloaden.
kies voor de bovenste Samsung Eternity, deze heb ik ook en loopt als een trein.
bij mij zegt die toch niet ondersteunt bestand type

dat is wel balen van de gps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo doet de gps het niet dan?
zet hier ff neer wat je precies doet en misschien kan ik je dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gps duurt bij mij te lang om een fix te krijgen, meestal helemaal niets, (misschien ligt het aan de regio?) bij route 66 kan ik ook geen licentie sleutel downloaden , maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet wel buiten staan en dan in het scherm waar je inderdaad al die nulletjes ziet staan
na verloop van tijd moet ei dan de satellieten wel pakken.

en je moet eerst via de gps instellingen naarGPS+ instellinge, en dan gegevens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Anoniem: 218213 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:24:
[...]

bij mij zegt die toch niet ondersteunt bestand type

dat is wel balen van de gps,
Je moet ook via de web browser op je mobieltje naar wap.amazegps.com gaan anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft er iemand al nieuwe firmware opstaan?

ik heb nl met internetten nog wel eens als je een pagina teruggaat, dat je gewoon een wit scherm krijgt.
misschien is dit opgelost in de firmware.

en wie heeft er goede instellingen om filmpjes op You tube mee af te spelen?
dit gaat echt supertraag en schokkerig, niet normaal meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 180635 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:40:
heeft er iemand al nieuwe firmware opstaan?

ik heb nl met internetten nog wel eens als je een pagina teruggaat, dat je gewoon een wit scherm krijgt.
misschien is dit opgelost in de firmware.

en wie heeft er goede instellingen om filmpjes op You tube mee af te spelen?
dit gaat echt supertraag en schokkerig, niet normaal meer!
youtube filmpjes gaan hier prima , zowel via wifi, als via vodafone internet ,

ik heb de nieuwste firmware f5 versie , en heb geen last van een blanco pagina, en ik internet toch wel 3x per dag met de foon

@haagseblowin

ah oke bedankt het werkt nu wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 20-07-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229913

Kan iemand mij vertellen hoe het volume van de toetsaanslagen zachter gezet kan worden? Ik krijg de indruk dat het alleen maar kan door het geluid van de telefoon zachter te zetten, maar dan gaat alles in volume ineens naar beneden. Bij de instellingen van telefoonprofielen is veel te regelen, maar nou net dat niet. En ook het gewoon uitzetten van de toetsaanslagen is niet mogelijk voorzover ik weet.

Is er al bekend welke toepassingen en software te gebruiken is die reeds voor andere modellen te krijgen is? Dus welke telefoon moet ik selecteren als ik software wil downloaden? Ik neem aan dat het Java software moet zijn? Of er moet al een site zijn die (gratis) software biedt voor de S8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
menu-instellingen telefoonprofielen, op de 2 pijltjes toetsen bij je profiel, dan heb je boven in in de hoek een pijltje na beneden , en dan bij telefoon geluiden, en dan de instelling telefoon volume , schuifbaar balkje

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 20-07-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:33:
menu-instellingen telefoonprofielen, op de 2 pijltjes toetsen bij je profiel, dan heb je boven in in de hoek een pijltje na beneden , en dan bij telefoon geluiden, en dan de instelling telefoon volume , schuifbaar balkje
Ik ben er al uit. Is nogal onduidelijk op de telefoon, maar uiteindelijk werkt het. Zou mooi zijn als er een lekkere uitgebreide gebruiksaanwijzing beschikbaar zou komen met veel details

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 229913 op 20-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04 16:42
Weet iemand of het mogelijk is te internetten via Bluetooth?

Ik heb de Samsung Jet wel weten te koppelen aan mijn Livebox alleen ik kan nergens de optie vinden om te internetten via bluetooth wel zie ik UMTS en WIFI staan.

Mijn Livebox beschikt niet over WIFI vandaar dat ik het wil proberen via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310985

Ik zit zelf ook over dit toestel te denken maar vraagt me af hoe de ervaringen met DivX files zijn. Is het echt zo makkelijker als files slepen naar de Jet en dan kun je meteen films spelen zonder conversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310986

boschie_73 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:55:
Weet iemand of het mogelijk is te internetten via Bluetooth?

Ik heb de Samsung Jet wel weten te koppelen aan mijn Livebox alleen ik kan nergens de optie vinden om te internetten via bluetooth wel zie ik UMTS en WIFI staan.

Mijn Livebox beschikt niet over WIFI vandaar dat ik het wil proberen via bluetooth.
Internetten via bluetooth? Nog nooit van gehoord. Misschien wanneer je via bluetooth verbinding maakt met een apparaat dat verbonden is met internet (b.v. een laptop).
Voor zover ik weet is internetten via bluetooth niet mogelijk, maar ik kan mij vergissen.

Waarom gebruik je niet gewoon de UMTS verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310985 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:53:
Ik zit zelf ook over dit toestel te denken maar vraagt me af hoe de ervaringen met DivX files zijn. Is het echt zo makkelijker als files slepen naar de Jet en dan kun je meteen films spelen zonder conversie?
Klopt! DIVX en XVID werken uitstekend. Ik had zelf wel één videoclip die niet werkte, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het geen XVID/DIVX file was. Kwaliteit is erg mooi en ook het geluid via de meegeleverde oordopjes.

Op PC aansluiten via USB-kabel, daarna kiezen voor "massaopslag" en dan de file slepen naar de map "Video`s". Bestand aanklikken op de telefoon, scherm kantelen voor fullscreen en kijken maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 229913 op 21-07-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310985

Anoniem: 229913 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Klopt! DIVX en XVID werken uitstekend. Ik had zelf wel één videoclip die niet werkte, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het geen XVID/DIVX file was. Kwaliteit is erg mooi en ook het geluid via de meegeleverde oordopjes.

Op PC aansluiten via USB-kabel, daarna kiezen voor "massaopslag" en dan de file slepen naar de map "Video`s". Bestand aanklikken op de telefoon, scherm kantelen voor fullscreen en kijken maar.
Thanks dat klinkt veelbelovend. Lijkt me heerlijk om niet meer te hoeven converteren. In oktober mag ik nieuw toestel uitkiezen wegens verlenging contract bij de KPN en deze staat hoog op mijn verlanglijstje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
  • Laatst online: 28-10-2024
Kan iemand mij vertellen waarom het voor mij niet mogelijk is te upgraden naar de nieuwste firmware versie?

Ik start New PC Studio. Sluit mijn Jet aan en kies voor PC Studio verbinding. Krijg meteen een melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Geeft aan dat ik S8000XXIF4 heb, en dat ik S8000XXIF5 kan downloaden. Klik op Bijwerken, update wizard word gestart, ik vink het vakje "gelezen" aan en kies Volgende, klik op "Ja heb backup gemaakt" en hij start met de download.

Er staat "binary gegevens van server importeren", op 0%.
Na ongeveer 3 seconden krijg ik een pop-up waarin het onbegrijpelijke staat:

Response : <PATCHDESC> TEMPID=70394b0f4dda1031414df681f25cf23d
BODY=

en ik kan op OK klikken waarna de Updatewizard afsluit.

Hopelijk kan iemand me helpen, zou graag de nieuwste software willen draaien!

Bedankt voor het lezen, groeten Rowan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stone21 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:19:
Kan iemand mij vertellen waarom het voor mij niet mogelijk is te upgraden naar de nieuwste firmware versie?

Ik start New PC Studio. Sluit mijn Jet aan en kies voor PC Studio verbinding. Krijg meteen een melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Geeft aan dat ik S8000XXIF4 heb, en dat ik S8000XXIF5 kan downloaden. Klik op Bijwerken, update wizard word gestart, ik vink het vakje "gelezen" aan en kies Volgende, klik op "Ja heb backup gemaakt" en hij start met de download.

Er staat "binary gegevens van server importeren", op 0%.
Na ongeveer 3 seconden krijg ik een pop-up waarin het onbegrijpelijke staat:

Response : <PATCHDESC> TEMPID=70394b0f4dda1031414df681f25cf23d
BODY=

en ik kan op OK klikken waarna de Updatewizard afsluit.

Hopelijk kan iemand me helpen, zou graag de nieuwste software willen draaien!

Bedankt voor het lezen, groeten Rowan.
Verwijder PC Studio van de PC. Ga even naar de site van samsung en download daar de allerneiuwste PC Studio.
Installeer die en daarna is het upgraden geen probleem meer. Heeft voor mij ook gewerkt. Vond deze informatie op een Brits forum. Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb ook even met de Jet gespeeld. Voor geïnteresseerden, hier staan wat foto's die ik heb gemaakt met de Jet.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de navigatie. Ik heb de handleiding gevolgd die op http://www.66.com/samsung staat maar ik strand even op een onduidelijkheid. Als je wilt navigeren dan moet je een licentie aanschaffen. Hier heb ik keuze uit tweel Geavanceerde begeleiding en Rijden en lopen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3490/3743224832_119b1bfb1d.jpg?v=1248191210

De eerste kun je gratis downloaden, de tweede moet je betalen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3474/3742352239_e5b075f8ee.jpg?v=1248191135

Maar weet iemand het verschil tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:47
Ik heb ook de telefoon sinds vandaag, alleen het lukt me niet op de pc suite te installeren op windows 7 64bit, tijdens de installatie allemaal foutmeldingen over usb64 fsdevicelib64_fsbusb_unloaddevice. Ook heeft windows 7 geen driver voor de telefoon in pc suite modus.

En ik heb van de google website google maps gedownload alleen dat stond er al op maar ik wilde latitude dus ging naar www.google.com/latitude en heb het gedownload alleen dus is me google maps een versie zonder touchscreen mogelijkheid en moet ik alles via knopjes doen. hoe krijg ik de orginele (of een touchscreen) versie er weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
"Pictofan: Verwijder PC Studio van de PC. Ga even naar de site van samsung en download daar de allerneiuwste PC Studio.
Installeer die en daarna is het upgraden geen probleem meer. Heeft voor mij ook gewerkt. Vond deze informatie op een Brits forum. Hopelijk heb je hier wat aan."

Helaas, ik kan de update nogsteeds niet downloaden.

wel interessant, de popup is veranderd en leest nu:

"Er is een fout opgetreden tijdens de communicatie met de server en de download is gestopt."

Kun je me de link dat dat topic nog geven?

Bedankt.

[ Voor 35% gewijzigd door Stone21 op 21-07-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@stone21

je moet engels kiezen bij installatie ;)

de nederlandse werkt niet, waarom? volgens mij is er iets mis miet die update server

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 21-07-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom kan ik van vodafone geen nieuwe firmware installeren?
is dit iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 180635 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:51:
waarom kan ik van vodafone geen nieuwe firmware installeren?
is dit iemand al gelukt?
hoe bedoel je? ik heb gewoon een vodafone abbo, daar heb ik de jet bijgekregen , updaten ging prima(nadat ik engels had gekozen bij pc-suite )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar kun je dan wel de NL taal instellen?
en ben je al je instellingen kwijt dan of neemt ie die over?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 180635 op 21-07-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de taal blijft gewoon NL

sommige instellingen ben je indd kwijt ja , welke precies kan ik je helaas niet vertellen, aangezien ik de telefoon meteen in het begin geupdate heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:29:
@stone21

de nederlandse werkt niet, waarom? volgens mij is er iets mis miet die update server
Bedankt man, het is gelukt!

Groeten Rowan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Lijkt een prachtig toestel. Ik overweeg eindelijk over te stappen van Nokia naar Samsung.
Kan iemand eens testen of hij WM-streams afspeelt? Zoals: mms://livemedia2.omroep.nl/nos_politiek24-bb ?

Zoniet, dan is de i8000 misschien een mooi alternatief. Een soort kopie (zelfde dikte, iets groter scherm) van de S8000, maar dan met Windows Mobile :)

Afbeeldingslocatie: http://gagadget.com/files/u1/2009/06/samsung_s8000_i8000.jpg
S8000 en i8000 compared

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook een mooie telefoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
Yohan schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:25:
Kan iemand eens testen of hij WM-streams afspeelt? Zoals: mms://livemedia2.omroep.nl/nos_politiek24-bb ?
Bij mij lukte het via WiFi en 3Gp helaas niet. Er staat dan ook geen Windows Media Player op de telefoon geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Da's jammer. Toch bedankt voor het testen :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:47
Wat is het verschil tussen de s8000 en de s8003, ik zie nu dat ik de s8003 met firmware versie s8003jvif2 heb, ook de pc suite (maar even xp geinstalleerd..) herkend de telefoon niet als ik probeer hem bij te werken (onbekend device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb momenteel alleen een mac laptop tot de beschikking. Samsung Pc Studio werkt zover ik weet niet met Mac OSX. Is er geen 1 andere manier om te updaten behalve door windows op m'n mac te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mats schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:23:Wat is het verschil tussen de s8000 en de s8003
Volgens http://www.gsmarena.com/samsung_s8000_jet-reviews-2835p3.php :
The diffrence between S8003 & S8000 :

S8003 : No 3rd GPS ( only google maps ) , for asia market , supporte asian & middle east languages . no software update (still) .

S8000 : you can download route66 Navigation SW , for EU market , has an SW update .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
Weet iemand hoe je favoriete sites als widgets op het 'bureaublad' van de telefoon kunt bookmarken?

http://nl.samsungmobile.c...easesView.do?pressNo=2542

Hier staat dat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stone21 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:49:
Weet iemand hoe je favoriete sites als widgets op het 'bureaublad' van de telefoon kunt bookmarken?
In je browser, wanneer je op de pagina bent welke je wilt bookmarken, kies je "Add to Bookmarks" en vervolgens vink je "Add to Web clip" aan bij het maken van de bookmark. Je bookmark is nu als Widget te slepen naar je today-screen.

Edit: in het Nederlands is de knop "Toevoegen aan Favorieten" en het vinkje "Toevoegen aan webclip".

[ Voor 10% gewijzigd door McOrmick op 22-07-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone21
McOrmick schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:46:
[...]
In je browser, wanneer je op de pagina bent welke je wilt bookmarken, kies je "Add to Bookmarks" en vervolgens vink je "Add to Web clip" aan bij het maken van de bookmark. Je bookmark is nu als Widget te slepen naar je today-screen.

Edit: in het Nederlands is de knop "Toevoegen aan Favorieten" en het vinkje "Toevoegen aan webclip".
Relaxed! Ik ging naar Favorieten, maar je moet dus eerst naar "Meer" en dan inderdaad toevoegen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Maar weet iemand het verschil tussen beide?
Ik heb net route 66 aangeschaft, de "gratis produkten" zijn een aanvulling op een betaalde. De kaarten kun je gratis downloaden maar je moet wel een licentie aanschaffen voor het navigeren. Je kunt zo zelf je pakket samen stellen, heb eerst een licentie voor 1 dag aangeschaft om te testen en dat werkte goed nu een licentie voor 12 maanden aangeschaft. Dus je kunt zelf je navigatie pakket samenstellen, maar denk maar niet dat je goedkoper uit bent. ;)
Dus ook in jouw geval moet je een licentie aanschaffen en kun je het "gratis produkt" downloaden als aanvulling.

Tip : ga niet met je gsm software downloaden maar ga gewoon naar de site van route66 en volg de instructies om alles te installeren via je pc. http://www.66.com/samsung/index.php?cid=NL

[ Voor 13% gewijzigd door ipje op 22-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Geweldige teledfoon, alles werkt soepel, op 1 ding na.

In mijn agenda de afspraken gemaakt.
Nu is er de widget vandaag.
Deze sleep ik op het bureaublad, maar dan blijft hij aangeven dat er vandaag geen agenda item is, terwijl die er wel staat.
Weet iemand hier een instelling voor ofzo?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23

LithoMan

Toemaar

Ik kan de Jet gratis, of de i8910 HD met bijbetaling van 114 euro nemen bij een verlenging van mn abonnement voor 2 jaar. Ik heb nu nog de Nokia N73 en het formaat is groot genoeg voor mij. Qua formaat is de Jet ongeveer hetzelfde als de N73 en voor mij dus groot zat, ook de resolutie is prima (480x800) . De i8910HD is wat lager in resolutie (360x640), wel een groter scherm maar het toestel is wellicht te groot voor mij. Ook heb ik verschillende reviews gelezen van de Jet die overigens positief waren behalve dan dat de camera niet al te best is, maakt geen scherpe foto`s en de volume wat niet hard is. Wat zijn jullie bevindingen? Moet ik voor de gratis Jet gaan? Of raden jullie me de i8910HD met bijbetalen van 114 euro aan?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
foto's zijn prima teminste overdag , als de avond valt en het wordt donker , dan is het helemaal niks natuurlijk, maar ik heb nog geen 1 telefoon gezien die goede foto's knipt bij weinig licht ,

verder zal je de keus zelf moeten maken , weeg gewoon af wat jij het belangerijks vindt, en maak daaruit je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
LithoMan schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:15:
Ik kan de Jet gratis, of de i8910 HD met bijbetaling van 114 euro nemen bij een verlenging van mn abonnement voor 2 jaar. Ik heb nu nog de Nokia N73 en het formaat is groot genoeg voor mij. Qua formaat is de Jet ongeveer hetzelfde als de N73 en voor mij dus groot zat, ook de resolutie is prima (480x800) . De i8910HD is wat lager in resolutie (360x640), wel een groter scherm maar het toestel is wellicht te groot voor mij. Ook heb ik verschillende reviews gelezen van de Jet die overigens positief waren behalve dan dat de camera niet al te best is, maakt geen scherpe foto`s en de volume wat niet hard is. Wat zijn jullie bevindingen? Moet ik voor de gratis Jet gaan? Of raden jullie me de i8910HD met bijbetalen van 114 euro aan?
i8910HD = groter scherm met lagere resolutie. Oftewel: weinig soeps i.vgl.m. de Jet. Als je echt een groter scherm zou willen kun je beter op de i8000 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

op de radio hoor ik bij de Samsung Jet reclame een "Dual Processor"... Mijn eerste gedachte was "Dual Core" maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn.. ? Watis hier aan de hand ? Wat heeft 'ie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
hier ook de s8000 aangeschaft, maar ik heb een probleem met de sleeve die je er bij een hi bij krijgt. deze sleeve zorgt ervoor dat het knopje aan de zijkant ingedrukt blijft. oftewel de batt. gaat zo snel leeg, want je hebt niet in de gaten dat het scherm aan staat..

iemand hetzelfde probleem of een oplossing.... (behalve de sleeve niet gebruiken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niekk schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:20:
op de radio hoor ik bij de Samsung Jet reclame een "Dual Processor"... Mijn eerste gedachte was "Dual Core" maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn.. ? Watis hier aan de hand ? Wat heeft 'ie wel ?
volgens mij bedoelen ze , 1 cpu, plus video chip voor de divx films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sevenhunt schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:44:
Geweldige teledfoon, alles werkt soepel, op 1 ding na.

In mijn agenda de afspraken gemaakt.
Nu is er de widget vandaag.
Deze sleep ik op het bureaublad, maar dan blijft hij aangeven dat er vandaag geen agenda item is, terwijl die er wel staat.
Weet iemand hier een instelling voor ofzo?

Thx
Hier ben ik ook benieuwd naar.. de agenda functionaliteit vind ik zoiezo een beetje tegenvallen. De titel voor een afspraak kan maar heel kort zijn en de herinnering die je krijgt van een agenda item gaat net zo lang door als een wekker. Een beetje overdreven :)

Verder wel een leuk toetselletje, vooral de spraakkwaliteit is erg goed. Weet iemand hoe je de firmware versie van je toestel kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrijver
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:29:
@stone21

Bij mij was het anders. Na opnieuw installeren en voor Dutch + Netherlands kiezen kreeg ik niet meer de download fout.
Wel nu de melding dat update niet kan zonder MMC kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrijver
  • Niet online
Yohan schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:03:
[...]

i8910HD = groter scherm met lagere resolutie. Oftewel: weinig soeps i.vgl.m. de Jet. Als je echt een groter scherm zou willen kun je beter op de i8000 wachten.
Niet waar. De S8000 Jet heeft een super resolutie. Mooi voor foto en video.
Voor gebruik als agenda heb je meer aan een groter scherm met een iets lagere resolutie.

Even opgemeten: Hoofdletters op dit forum zijn standaard 0.84 mm hoog op de Jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrijver
  • Niet online
Op de nederlandse site van Samsung staan 2 verschillende versies van PC studio. Beide als download voor de S8000 Jet.

New_PC_Studio_1.2.0.IF4.exe via http://www.samsung.com/nl/support

New_PC_Studio_1.2.0.IG2.exe via http://nl.samsungmobile.com/supports

Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 16:12
ik moet zeggen zeer mooi mobieltje :) maar ik heb een andere :P Innov8

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23

LithoMan

Toemaar

Was eerst nog in twijfel en heb intussen beide toestellen in mn handen gehad, de Jet en de i8910HD. Het formaat van de Jet sprak me aan, evenals de resolutie 480x800, maar vooral omdat deze gratis is bij verlenging van me abonnement ;) .

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nog zo'n raar iets.. gemiste oproepen blijven terugkomen totdat je het nummer terugbelt :? Als je bij een gemiste oproep op 'sluiten' klikt dan komt hij even later gewoon weer terug. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Bigs schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:09:
Nog zo'n raar iets.. gemiste oproepen blijven terugkomen totdat je het nummer terugbelt :? Als je bij een gemiste oproep op 'sluiten' klikt dan komt hij even later gewoon weer terug. Is daar iets aan te doen?
Ja, daar is iets aan de hand. ik heb er ook last van. Ach een klein minpuntje, effe snel op bellen drukken en dan de verbinding direct weer verbreken.
Gisteren voor het eerst via "hotspots" van KPN zitten surfen, gaat lekker vlotjes, erg handig die wifi optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik heb ook een paar rare dingetjes met mijn Jet. Als ik de pc software draai dan geeft hij aan dat er een update becshikbaar is (versie 5), maar ook dat ik al versie 5 heb. Ondanks dat ik deze dan al een keer gedraaid heb.

En vreemder vind ik nog dat de telefoon al een paar keer uit zichzelf opnieuw opstartte? Heb het nu al een keer of 4 á 5 gemerkt volgens mij. Telefoon sluit af en start weer op, zonder dat ik een pincode hoef in te geven. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door rblommers op 26-07-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rblommers schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:42:
Ik heb ook een paar rare dingetjes met mijn Jet. Als ik de pc software draai dan geeft hij aan dat er een update becshikbaar is (versie 5), maar ook dat ik al versie 5 heb. Ondanks dat ik deze dan al een keer gedraaid heb.

En vreemder vind ik nog dat de telefoon al een paar keer uit zichzelf opnieuw opstartte? Heb het nu al een keer of 4 á 5 gemerkt volgens mij. Telefoon sluit af en start weer op, zonder dat ik een pincode hoef in te geven. Hebben meer mensen hier last van?
Zelfde probleem hier. Gaat ineens uit en opnieuw weer aan. Komt voor bij het afsluiten van een programma heb ik gemerkt. Zal wel weinig aan te doen zijn. Elk toestel heeft zo zijn gekke problemen. Levert in ieder geval geen schade op voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92124

Weet al iemand of de Vodafone versie te unlocken is of heeft iemand zijn/haar versie reeds unlocked?

Ik weet dat er sites zijn die voor een kleine 30 euro een code sturen, maar ik heb begrepen dat dat niet hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikke4 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:24:
hier ook de s8000 aangeschaft, maar ik heb een probleem met de sleeve die je er bij een hi bij krijgt. deze sleeve zorgt ervoor dat het knopje aan de zijkant ingedrukt blijft. oftewel de batt. gaat zo snel leeg, want je hebt niet in de gaten dat het scherm aan staat..

iemand hetzelfde probleem of een oplossing.... (behalve de sleeve niet gebruiken :) )
Ja, dat probleem heb ik ook!

Sleeve vind ik erg fijn, dus die wil ik niet wegdoen.

Ik heb gekeken of de screen unlock niet enkel op een andere manier geregeld kan worden, maar bijvoorbeeld de smart unlock (met een teken maken op een scherm) werkt alleen als additionele unlock: ik heb de unlockbutton nog niet uit kunnen schakelen.

Ik heb mn Jet niet bij, maar bedenk me opeens dat het volgende zou kunnen werken:
Bij beveiliging kun je een pincode inschakelen, wellicht kun je ook instellen dat deze bij het unlocken moet worden ingegeven?

Is wel wat extra werk en ik weet niet of het werkt, maar zou een lege batterij kunnen schelen.
Andere tips verneem ik eveneens graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304020

sinds vandaag ben ik ook in het bezit van de Jet.ik was aan het proberen om er route66 op te zetten maar ik heb het volgende probleem:

Route 66 geinstalleerd http://www.66.com/samsung...cid=US&act=2&cat=2&scat=1
daarna Route 66 opgestart
de Jet aangesloten als massaopslag

vervolgens probeer ik op winkel te klikken maar dan krijg ik de volgende fout melding:

Uw apparaat is niet of niet correct aangesloten op de PC.
Sluit uw apparaat aan of controleer of het goed is aangesloten.

Ik probeer het op een Windows XP Pro mini notebook.
Overigens is de Jet wel goed aangesloten, want ik kan gewoon bij de KFAT1 schijf

ik heb er trouwens geen geheugenkaartje er in zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 28-07-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Anoniem: 304020 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:47:
ik heb er trouwens geen geheugenkaartje er in zitten?
Dan zou ik daar maar mee beginnen want bij mij werd automatisch route 66 al op de geheugenkaart gezet zonder erom te vragen.
Waarom pak je trouwens niet gewoon de software van de Nederlandse site? http://www.66.com/samsung...cid=NL&act=2&cat=2&scat=1

[ Voor 20% gewijzigd door ipje op 28-07-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286392

Ik heb eerst een HTC Touch Diamond gehad, en deed dit synchroniseren met Microsoft Active Sync. Nu staan alle taken en contactpersonen in Outlook 2007. Nu laad ik deze in PC Studio 1.2.0 ID8. Vervolgens laad ik hierin de gegevens.

Dat werkt goed, alleen wil ik dan de gegevens op de Samsung Jet zetten. Ik druk dan op het syncronisatie knopje (telefoon en pc met pijltjes ertussen). Ik krijg vervolgens de melding:
Syncronisatiegegevens die niet worden ondersteund door het apparaat, gaan misschien verloren[controleer opnieuw].

Ik druk op ok, omdat dit waarschijnlijk om bepaalde velden gaat die de programma's onderling niet kennen. De basisdingen staan er wel in, zoals naam, nummer, etc.

Er wordt nu gesyncroniseerd, maar alleen wordt er gewijzigs in de telefoonlijst maar niet toegevoegd.

Wat doe ik verkeerd? Het werkt ook niet bij agende items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb amaze gps (gratis routeplanner) gedownload, maar als ik nu een bestemming in wil geven dan geeft ie aan dat ie geen gps-signaal kan vinden. hoe kan dit, want als ik bij telefoon . instellingen - gps-instellingen kijk, dan staat daar wel een gps graad, en ook kan hij wel een aantal sattelieten vinden.
dus wie weet waar het aan ligt dat de routeplanner het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Anoniem: 180635 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:28:
ik heb amaze gps (gratis routeplanner) gedownload.
Zelfs de games moeten speciaal voor de samsung jet aangepast zijn, dus het zou mij niet verbazen dat jouw routeplanner om die reden ook niet gaat werken. Route66 is ook speciaal aangepast voor de "jet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Amaze GPS werkt op mijn Jet. Je kunt alleen niet twee GPS-applicaties tegelijk open hebben. Dus als je in dezelfde "sessie" ook al google maps hebt gestart werkt het niet meer. Even telefoon uit zetten en daarna als eerste Amaze starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ipje schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:28:
[...]

Dan zou ik daar maar mee beginnen want bij mij werd automatisch route 66 al op de geheugenkaart gezet zonder erom te vragen.
Waarom pak je trouwens niet gewoon de software van de Nederlandse site? http://www.66.com/samsung...cid=NL&act=2&cat=2&scat=1
het geheugenkaartje was inderdaad het probleem, nu heb ik even het geheugenkaartje van mijn mams geleend, want ik heb zelf alleen maar micro M2 kaartjes :P

route66 werkt goed maar ik heb toch nog een vraag:

ik heb 6 satalieten, maar toch wanneer ik een bocht maakt en alweer een stukje recht rij maakt route66 pas een bocht. ik rij dus wat sneller dan route66 8).. hebben jullie dit ook? is dit normaal?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286392

Anoniem: 286392 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:01:
Ik heb eerst een HTC Touch Diamond gehad, en deed dit synchroniseren met Microsoft Active Sync. Nu staan alle taken en contactpersonen in Outlook 2007. Nu laad ik deze in PC Studio 1.2.0 ID8. Vervolgens laad ik hierin de gegevens.

Dat werkt goed, alleen wil ik dan de gegevens op de Samsung Jet zetten. Ik druk dan op het syncronisatie knopje (telefoon en pc met pijltjes ertussen). Ik krijg vervolgens de melding:
Syncronisatiegegevens die niet worden ondersteund door het apparaat, gaan misschien verloren[controleer opnieuw].

Ik druk op ok, omdat dit waarschijnlijk om bepaalde velden gaat die de programma's onderling niet kennen. De basisdingen staan er wel in, zoals naam, nummer, etc.

Er wordt nu gesyncroniseerd, maar alleen wordt er gewijzigs in de telefoonlijst maar niet toegevoegd.

Wat doe ik verkeerd? Het werkt ook niet bij agende items.
Het is gelukt. Was vergeten bij instellingen de telefoon aan te klikken :S Domdomdom...

Zoals ik zei had ik eerst de HTC Touch Diamond. Nu deed ik daar elke dag paar keer op internetten en dan vooral www.fcupdate.nl en www.ajaxshowtime.com. Ging me dus alleen om het nieuws. Alleen met de Opera browser kon je dubbel klikken en dan paste hij de tekst aan het scherm aan. Dus dat je niet meer naar links en rechts hoeft te scrollen.

Hoe lossen jullie dit op bij de Jet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35425

Ik zit ook hard te denken om deze telefoon aan te schaffen naast mijn I7500. Enigste vraag die ik heb heeft dit toestel ook een multi touch screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54
Zoek even op google en je vindt het antwoord: ja, de Samsung S8000 heeft multi touch.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312120

McOrmick schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:46:
[...]

Leuk die "webclips"... maar nu heb ik er een heleboel aangemaakt en heb geen flauw idee hoe ik ze moet verwijderen...... :? :? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312122

Mijn Samsun Jet heb ik nu een paar dagen. Uiteraard New PC Studio van de meegeleverde cd op mijn pc geïnstalleerd. Ik kreeg meteen een melding dat er een firmware-update voor mijn Jet was en probeerde die te installeren. Bij het downloaden van de firmware van de Samsung-server kreeg ik telkens een foutmelding. Via een engels forum kwam ik er achter dat ik de allerlaatste versie van New PC Studio moest downloaden en installeren. Daarna haalde het programma wel de firmware van de Samsung-server.
Het updaten van de Jet ging niet goed. Ondanks dat het toestel aangaf de laatste versie van de firmware te hebben bleef ik een melding krijgen dat er een nieuwe firmware nodig was te installeren. Bovendien raakte mijn batterij binnen vijf uur (in standby) leeg en schakelde het toestel zichzelf uit. Ik heb eerst een soft-reset gedaan, hielp niet. Toen gezocht naar een knopje voor een hardware-reset. Niet gevonden. Gelukkig vond ik op weer een ander forum een code om je toestel een hardware-reset te geven. De code is als volgt:

*2767*3855#

Zorg overigens wel dat je een back-up hebt gemaakt van je gegevens.
Na de harde reset kreeg ik geen meldingen meer dat ik mijn firmware moest updaten. Ik had echter gehoopt dat mijn batterij het nu langer zou uithouden. Per slot van rekening adverteert men met een standby-tijd van 406 uur. Helaas, de mijne blijft op vijf uur en dan schakelt het toestel zichzelf uit. Ik heb hem vandaag retour verzonden en vraag mij af of ik weer een Samsung Jet zal bestellen. Ik ben mijn vertrouwen in het ding een beetje verloren. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wellicht al of de Vodafone simlock ter verwijderen is?

Bedrijven bieden het aan voor 30 euro, maar ik heb ook gelezen dat dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 312122 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:06:
Mijn Samsun Jet heb ik nu een paar dagen. Uiteraard New PC Studio van de meegeleverde cd op mijn pc geïnstalleerd. Ik kreeg meteen een melding dat er een firmware-update voor mijn Jet was en probeerde die te installeren. Bij het downloaden van de firmware van de Samsung-server kreeg ik telkens een foutmelding. Via een engels forum kwam ik er achter dat ik de allerlaatste versie van New PC Studio moest downloaden en installeren. Daarna haalde het programma wel de firmware van de Samsung-server.
Het updaten van de Jet ging niet goed. Ondanks dat het toestel aangaf de laatste versie van de firmware te hebben bleef ik een melding krijgen dat er een nieuwe firmware nodig was te installeren. Bovendien raakte mijn batterij binnen vijf uur (in standby) leeg en schakelde het toestel zichzelf uit. Ik heb eerst een soft-reset gedaan, hielp niet. Toen gezocht naar een knopje voor een hardware-reset. Niet gevonden. Gelukkig vond ik op weer een ander forum een code om je toestel een hardware-reset te geven. De code is als volgt:

*2767*3855#

Na de harde reset kreeg ik geen meldingen meer dat ik mijn firmware moest updaten. Ik had echter gehoopt dat mijn batterij het nu langer zou uithouden. Per slot van rekening adverteert men met een standby-tijd van 406 uur. Helaas, de mijne blijft op vijf uur en dan schakelt het toestel zichzelf uit. Ik heb hem vandaag retour verzonden en vraag mij af of ik weer een Samsung Jet zal bestellen. Ik ben mijn vertrouwen in het ding een beetje verloren. Iemand dezelfde ervaring?
van die pc studio had ik ook, ik heb engels als installatie taal gekozen en toen werkte het bij mij , beetje slordig ben ik met je eens

natuurlijk kan je altijd pech hebben , er zijn altijd slechte producten waar in jou geval een schijnbaar defecte accu inzit , doet verder niets af aan de telefoon natuurlijk, gebruik de mijne nu 2 weken , en heb 1x een soft reset moeten geven omdat de vergrendeling knopje niet meer werkte , verder nog geen klachten gehad ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311630

Hallo, weet iemand ook hoe het kan dat als iemand mijn sms bericht ontvangt de tijd dat hij zegt bij de onvanger aangekomen is een uur vroeger is dan dat ik hem in het echt verstuurd heb.. heb al de instellingen geresett en de tijden op verschillende manieren proberen te veranderen..maar niets dat helpt.. hoop dat iemand een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312120

Anoniem: 312122 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:06:

*2767*3855#

Gebruik je het hoesje om je telefoon? Deze heeft als manko de zijtoetsen ingdrukt te houden waardoor het scherm continu aan blijft staan... mogelijk is daadroor je accu zo snel leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
[b][message=32332594,noline]
ik heb 6 satalieten, maar toch wanneer ik een bocht maakt en alweer een stukje recht rij maakt route66 pas een bocht. ik rij dus wat sneller dan route66 8).. hebben jullie dit ook? is dit normaal?

Alvast bedankt!!
Probeer dit eens menu--->instellingen---->telefoon--->gps-instellingen--->gps+-instellingen---->gegevens downloaden. Eventueel in profiel de manier van downloaden aanpassen. Dit heeft voor mij in ieder geval een sneller fix opgeleverd bij het opstarten van route 66. Misschien ook een oplossing voor jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 05:07
Heb mijn jet nu 1 week..
en de laatste paar dagen valt het me op dat de accu inderdaad snel leeg gaat..

Had hem gisteravond, via mijn laptop, opgeladen tot de maximale 5 streepjes..
Ging slapen..
Gewoon scherm op ' zwart'

Vanmiddag rond 13:00 opgestaan..(ja ik ben een late slaper) en er was alweer 1 streepje weg..
Nu rond 16:00 zijn er al 2 streepjes weg en dat terwijl er niet eens mee is gebeld...alleen een paar instellingen gewijzigd in de telefoon..

In het begin het ik dit, volgens mij, niet..
DUs mijn vraag is...wat kan zo erg aan de accu slurpen dat ie binnen no time al een aantal strepjes kwijt is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311630 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:53:
Hallo, weet iemand ook hoe het kan dat als iemand mijn sms bericht ontvangt de tijd dat hij zegt bij de onvanger aangekomen is een uur vroeger is dan dat ik hem in het echt verstuurd heb.. heb al de instellingen geresett en de tijden op verschillende manieren proberen te veranderen..maar niets dat helpt.. hoop dat iemand een oplossing heeft
Misschien staan de tijd-instellingen bij de ontvanger of de verzender niet goed ingesteld. Al gekeken of de zomertijd meegerekend is? Uiteraard kan het ook aan de servers van de diverse providers liggen waar het bericht doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Anoniem: 35425 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:09:
Ik zit ook hard te denken om deze telefoon aan te schaffen naast mijn I7500. Enigste vraag die ik heb heeft dit toestel ook een multi touch screen?
evleerdam schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:14:
Zoek even op google en je vindt het antwoord: ja, de Samsung S8000 heeft multi touch.
Nee, de Jet heeft geen milti-touch

[ Voor 30% gewijzigd door M.E.Amrani op 30-07-2009 20:14 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

LongJoy1980 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:27:
Heb mijn jet nu 1 week..
en de laatste paar dagen valt het me op dat de accu inderdaad snel leeg gaat..

Had hem gisteravond, via mijn laptop, opgeladen tot de maximale 5 streepjes..
Ging slapen..
Gewoon scherm op ' zwart'

Vanmiddag rond 13:00 opgestaan..(ja ik ben een late slaper) en er was alweer 1 streepje weg..
Nu rond 16:00 zijn er al 2 streepjes weg en dat terwijl er niet eens mee is gebeld...alleen een paar instellingen gewijzigd in de telefoon..

In het begin het ik dit, volgens mij, niet..
DUs mijn vraag is...wat kan zo erg aan de accu slurpen dat ie binnen no time al een aantal strepjes kwijt is...?
Staan wifi en bluetooth aan? Als je ze niet gebruikt is het beter om ze uit te schakelen. De accu hoort in ieder geval niet zo snel leeg te gaan

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Zou de i8000 alleen in combinatie met duurdere abonnementen komen? Of in dezelfde klasse als de Jet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:38:
Zou de i8000 alleen in combinatie met duurdere abonnementen komen? Of in dezelfde klasse als de Jet?
De i8000 kost meer dan zeshonderd euro, dus niet echt te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 05:07
eejtje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:16:
[...]

Staan wifi en bluetooth aan? Als je ze niet gebruikt is het beter om ze uit te schakelen. De accu hoort in ieder geval niet zo snel leeg te gaan
WiFi heb ik inderdaad op een gegeven moment uitgeschakeld..
BlueTooth hoeft toch niet zoveel te slurpen..?
Heb hem bij mijn U600 en E730 vaak genoeg aan laten staan en daar liep het nooit snel leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dit eens menu--->instellingen---->telefoon--->gps-instellingen--->gps+-instellingen---->gegevens downloaden. Eventueel in profiel de manier van downloaden aanpassen. Dit heeft voor mij in ieder geval een sneller fix opgeleverd bij het opstarten van route 66. Misschien ook een oplossing voor jouw probleem.
dit heb ik al meerdere keren gedaan op verschillende profielen: mijn WiFi profiel en het betaalde internet profiel. Maar mijn auto gaat toch nog sneller dan Route66 :P
jij hebt hier geen last van neem ik aan?

ben benieuwd of ik de enige ben |:( ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk die "webclips"... maar nu heb ik er een heleboel aangemaakt en heb geen flauw idee hoe ik ze moet verwijderen...... :? :? Iemand enig idee?
Je klikt je Widget zijbalk aan en scrol helemaal naar boven om het widget instelling icon aan te klikken.
Verander de tekst "Vliegtuig" (offline) in online en daar klik je onderaan op wissen en wis je je webclip(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 09:11
Ik ben van plan om de jet te nemen als ik binnenkort ga verlengen want ik heb begrepen dat je (met een aanvullend abbo) je kunt internetten.

Mijn vraag is hoe de ervaringen zijn als je bijvoorbeeld (net zoals nu) op een forum een posting wil doen. Maw; hoe krijg ik tekst in een editor (zoals hetgeen waar ik dit nu in typ). Weet de Jet dat als je met je cursur in de editor klikt je dan de mogelijkheid krijgt om tekst te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferret schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:22:
Ik ben van plan om de jet te nemen als ik binnenkort ga verlengen want ik heb begrepen dat je (met een aanvullend abbo) je kunt internetten.

Mijn vraag is hoe de ervaringen zijn als je bijvoorbeeld (net zoals nu) op een forum een posting wil doen. Maw; hoe krijg ik tekst in een editor (zoals hetgeen waar ik dit nu in typ). Weet de Jet dat als je met je cursur in de editor klikt je dan de mogelijkheid krijgt om tekst te typen?
Er opent netjes een tekstvenster. Geldt ook voor zoekopdrachten in bijvoorbeeld Google. Overal waar tekst ingevoerd kan worden op internet opent zich dus een invoervenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 09:11
Heel stom misschien van mij maar krijg je dan ook een soort virtueel toetsenbordje? Ik bedoel, je moet toch met iets de tekst kunnen ingeven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferret schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:34:
Heel stom misschien van mij maar krijg je dan ook een soort virtueel toetsenbordje? Ik bedoel, je moet toch met iets de tekst kunnen ingeven... :?
Als je de telefoon rechtop houdt krijg je een telefoon-toetsenbord en als je het toestel draait krijg je een QWERTY- toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 12:14

musicer

Press any key to continue....

ik heb de jet nu een paar dagen, maar ik heb een paar probleempjes: Ik internet via wifi, maar dan kunnen https pagina's niet worden geladen en als je java games download komt er altijd zo'n zwarte balk met navigatietoetsen onder te staan en gaat de game zelf buiten het scherm terwijl de standaard (trial) games wel fullscreen zijn. is er ergens een site waar je wel gratis fullscreen games kunt downloaden? en iemand een fix voor het https probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312426

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de Jet en wil nu een programmaatje via de PC installeren. Krijg alleen in PC Studio de melding "voordat u het programma kunt gebruiken moet u een ondersteunend apparaat aansluiten' Zelfde geldt voor het backuppen. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 12:14

musicer

Press any key to continue....

Anoniem: 312426 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:59:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de Jet en wil nu een programmaatje via de PC installeren. Krijg alleen in PC Studio de melding "voordat u het programma kunt gebruiken moet u een ondersteunend apparaat aansluiten' Zelfde geldt voor het backuppen. iemand een oplossing?
heb je de usb instellingen op pc studio stand staan? wat voor programma wil jeinstalleren? java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:15:
[...]

heb je de usb instellingen op pc studio stand staan? wat voor programma wil jeinstalleren? java?
Ja staat op pc studio. PC Studio herkent het toestel wel, heb hem ook al geupdate, maar kan dus geen back-up draaien of een programma installeren (via de toolbox, of is daar een andere mogelijkheid voor). Wil een sis file isntalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een klein hinderlijk probleempje...

Wanneer ik de provider widget terug stop in de widget balk, dan komt die weer terug zodra ik de telefoon uit en aan hebt gezet :|

dit blijft zich herhalen, ik kom gewoon niet af van die provider logo widget

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 01-08-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit met een ander probleempje. Aangezien het niet lukte om Route 66 goed te installeren, heb ik nu Amazegps erop gezet, zag er prima uit, alleen geen idee hoe ik dat nu werkend krijg. Heb het geinstalleerd, maar is nergens terug te vinden. Als ik navigatie kies, blijft hij om route 66 vragen (welke ik verwijderd heb). heb het toestel al meerdere keren uit en aan gezet. Weet iemand hoe je Amazegps werkend kunt krijgen?

Oke, heb het gevonden, hij installeert het onder de games...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 312426 op 01-08-2009 09:32 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.