Faillissement Friesland-Computers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

aZuL2001 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:58:
[...]

Hoe vaak ben jij failliet gegaan ?

Realiseer je dat het verhaal wat hier verteld wordt van één kant komt. Klanten / schuldeisers.
Je hebt geen idee over het hoe en waarom, laat staan dat deze meneer zijn verhaal heeft kunnen doen.
Blijf bij de feiten, met stemmingmakerij kom je geen stap verder.
Het probleem hier is dat de website bleef bestaan en orders gewoon werden geaccepteerd nadat het faillisement was uitgesproken. En dat is een bijzonder kwalijke zaak. Ik heb zelf uiteindelijk de administratieve contactpersoon van de domeinnaam gemaild en nog geen dag later was de website uiteindelijk weg.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Wildfire schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:15:
[...]

Het probleem hier is dat de website bleef bestaan en orders gewoon werden geaccepteerd nadat het faillisement was uitgesproken.
Dat is niet het probleem van de ondernemer, maar van de curator. Strikt genomen mag de ondernemer na de faillissementsuitspraak niet eens de site offline halen.

Als er mensen die zij na de uitspraak besteld en betaald hebben, dan kunnen die de curator aansprakelijk stellen als ze hun geld niet terugkrijgen en evenmin geleverd krijgen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308195

@AzuL2001

Deze zaak is zeker niet in 1 maand failliet gegaan zie ook eerdere topics over dit bedrijf en o.a. het stukje dat weaz schreef:
[quote]Weaz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:22:
Zojuist contact gehad met de eigenaar.
Te horen gekregen dat mijn 1300euro 6 weken geleden al is gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.
Hij is dus nooit in staat geweest om mijn onderdelen te bestellen omdat het geld er simpelweg niet was...
En dan wel wekenlang blijven roepen dat het volgende week geleverd wordt.. Waardeloze gast die "eigenaar".
Heb er erg veel spijt van dat ik al die tijd zo geduldig en beleefd ben gebleven, als ik dat niet had gedaan had hij er wellicht voor gekozen iemands anders geld te gebruiken om mij terug te betalen.
Hoop dan in ieder geval er iemand erg gelukkig is met mijn centjes.

Het punt is dat ik hem niet verwijt dat hij failliet is gegaan, maar wel de manier waarop hij mensen in de waan heeft gehouden dat het wel goed zou komen. In zijn e-mails die hij mij heeft verstuurd gaf hij telkens de leverancier de schuld, terwijl het bestelde produkt over al volop verkrijgbaar was. Je hebt gelijk dat het verhaal maar van 1 kant komt, maar als je bedrijf niet meer in staat bent om je leveranciers te betalen en dus geen produkten meer kunt kopen, maar wel blijft verkopen (hij heeft recent zelfs nieuwe aanbiedingen op zijn website geplaatst) dan ben je de boel gewoon aan het oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 308195 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:54:
@AzuL2001

Deze zaak is zeker niet in 1 maand failliet gegaan zie ook eerdere topics over dit bedrijf en o.a. het stukje dat weaz schreef:
[quote]Weaz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:22:
Zojuist contact gehad met de eigenaar.
Te horen gekregen dat mijn 1300euro 6 weken geleden al is gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.
Hij is dus nooit in staat geweest om mijn onderdelen te bestellen omdat het geld er simpelweg niet was...
En dan wel wekenlang blijven roepen dat het volgende week geleverd wordt.. Waardeloze gast die "eigenaar".
Heb er erg veel spijt van dat ik al die tijd zo geduldig en beleefd ben gebleven, als ik dat niet had gedaan had hij er wellicht voor gekozen iemands anders geld te gebruiken om mij terug te betalen.
Hoop dan in ieder geval er iemand erg gelukkig is met mijn centjes.

Het punt is dat ik hem niet verwijt dat hij failliet is gegaan, maar wel de manier waarop hij mensen in de waan heeft gehouden dat het wel goed zou komen. In zijn e-mails die hij mij heeft verstuurd gaf hij telkens de leverancier de schuld, terwijl het bestelde produkt over al volop verkrijgbaar was. Je hebt gelijk dat het verhaal maar van 1 kant komt, maar als je bedrijf niet meer in staat bent om je leveranciers te betalen en dus geen produkten meer kunt kopen, maar wel blijft verkopen (hij heeft recent zelfs nieuwe aanbiedingen op zijn website geplaatst) dan ben je de boel gewoon aan het oplichten.
Precies!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

StevenK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:25:
[...]
Dat is niet het probleem van de ondernemer, maar van de curator. Strikt genomen mag de ondernemer na de faillissementsuitspraak niet eens de site offline halen.
Zoals het er nu naar uitziet heeft de ondernemer nog teksten op de website gezet waarin levering binnnen een week beloofd werd, terwijl hij al lang wist dat er niet geleverd zou worden.

Dat lijkt me een probleem van de ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Mensen vergeten (eigenlijk altijd in dit soort topics) dat je in een dergelijke situatie wel *moet* blijven verkopen, in de hoop dat je weer boven Jan komt. Stop je alle zaken, dan ga je zéker failliet, en omdat je dan effectief de stekker eruit trekt terwijl je nog niet failliet bent verklaard, zou je nog maar zo eens (hier een eenmanszaak, maar zelfs bij een BV) persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden wegens wanbeleid / verwijtbaarheid.

Het is makkelijk te stellen dat dingen niet deugen, en ik snap dat het moeilijk is zo'n zaak van beide kanten te bekijken als je gedupeerd bent. Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk dat je hier iemand voor oplichter uitmaakt - je mag gedupeerd zijn, en daar van balen, maar je kan te ver gaan. Als je van mening bent dat dit oplichting is, doe aangifte, span een civiele zaak aan, maar laat de conclusie oplichter svp bij de rechter waar die hoort.
Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:01:
[...]

Zoals het er nu naar uitziet heeft de ondernemer nog teksten op de website gezet waarin levering binnnen een week beloofd werd, terwijl hij al lang wist dat er niet geleverd zou worden.

Dat lijkt me een probleem van de ondernemer.
Zoals hierboven uitgelegd, de verkoop moet doorgaan. En heb jij uit de eerste hand ervaring dat dit niet waar was? Of kan het zijn dat om de zaak weer op de rit te krijgen een andere leverancier gevonden is waarbij de aanschaf van dergelijke notebooks 1:1 betaald werd om die levering te garanderen?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-07-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

StevenK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Als er mensen die zij na de uitspraak besteld en betaald hebben, dan kunnen die de curator aansprakelijk stellen als ze hun geld niet terugkrijgen en evenmin geleverd krijgen.
Als dit daadwerkelijk wettelijk zo is geregeld dan is dat schandelijk. Willens en wetens een failliet bedrijf toch nog orders èn betalingen laten aannemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Als dit daadwerkelijk wettelijk zo is geregeld dan is dat schandelijk. Willens en wetens een failliet bedrijf toch nog orders èn betalingen laten aannemen.
Welk deel heb je hiervan niet begrepen?
Alles wat na failissement gebeurt is verantwoording van curator, en die mag helemaal geen orders aannemen na failissement tenzij hij die ook werkelijk nog uit de voorraad levert (om de schade te beperken). Geen risico dus, het geld van bestellingen na verklaring komt gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Wildfire schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Het gaat niet om het 'willens en wetens', het gaat erom dat de failliet verklaarde onbevoegd is nog handelingen, hoe goed bedoeld ook, te verrichten. De curator begint met een informatieachterstand en zal daardoor niet altijd meteen een site offline kunnen halen, al is het maar omdat de faillietverklaring terugwerkt tot middernacht en de curator dus op zijn vroegst zo'n 14 uur na het faillissement weet dat hij curator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:10:
[...]

Welk deel heb je hiervan niet begrepen?

[...]

Alles wat na failissement gebeurt is verantwoording van curator, en die mag helemaal geen orders aannemen na failissement tenzij hij die ook werkelijk nog uit de voorraad levert (om de schade te beperken). Geen risico dus, het geld van bestellingen na verklaring komt gewoon terug.
Die laatste stap is niet zo logisch: stel dat het geld op de een bankrekening is gestort, waar een negatief saldo is, dan is er geen grond waarop de bank dat geld terug zal moeten betalen, omdat er geen sprake is van een onmiskenbare vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:14:
[...]

Het gaat niet om het 'willens en wetens', het gaat erom dat de failliet verklaarde onbevoegd is nog handelingen, hoe goed bedoeld ook, te verrichten. De curator begint met een informatieachterstand en zal daardoor niet altijd meteen een site offline kunnen halen, al is het maar omdat de faillietverklaring terugwerkt tot middernacht en de curator dus op zijn vroegst zo'n 14 uur na het faillissement weet dat hij curator is.
Mja, vervelende in dit geval is ook dat zo'n curator in het weekend waarschijnlijk gewoon vrij is, maar een webshop wel doordraait, waardoor het allemaal erg lang lijkt te duren. Faillissement is van donderdag, zeg dat de curator er op vrijdag mee aan de slag is gegaan. Ik kan me voorstellen dat het sluiten van de webshop dan niet zijn eerste aandacht heeft en het dus al snel over het weekend heengetild zal worden. Uiteindelijk was de website dinsdag offline, al dan niet als gevolg van een mailtje naar de hoster.

Verder wil ik me bij Floppus aansluiten. Zoals ook al in de startpost vermeld staat wordt het niet op prijs gesteld als hier allerlei ongefundeerde beschuldigingen worden geuit. Je kan opmerken dat bepaalde zaken in jouw ogen niet netjes zijn verlopen, maar je hebt daarvan een dusdanig onvolledig beeld dat het tamelijk kort door de bocht is om meteen van oplichting te spreken. Graag dus weer op een beetje een normale toon verder :)

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2009 11:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308195

Eh? Onvolledig beeld? Ik heb verschillende e-mails van Friesland comuters mogen ontvangen waar in hij mij belooft om het produkt te versturen, hij noemt zelfs de datum waarop hij het gaat versturen. In de laatste e-mail die ik heb ontvangen, begin juni, belooft hij binnen 5 dagen het geld terug te storten.

Er kunnen nog zoveel redenen zijn waarom hij deze beloftes niet kon nakomen het blijft op zijn zachts gezegd gewoon niet netjes om mensen dit soor valse hoop te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307153

Anoniem: 308195 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:28:
Eh? Onvolledig beeld? Ik heb verschillende e-mails van Friesland comuters mogen ontvangen waar in hij mij belooft om het produkt te versturen, hij noemt zelfs de datum waarop hij het gaat versturen. In de laatste e-mail die ik heb ontvangen, begin juni, belooft hij binnen 5 dagen het geld terug te storten.

Er kunnen nog zoveel redenen zijn waarom hij deze beloftes niet kon nakomen het blijft op zijn zachts gezegd gewoon niet netjes om mensen dit soor valse hoop te geven.
wil niet met modder gaan gooien, maar ik kan dat bevestigen, ik ben ook al ruim 3mnd bezig...
ook continu aan het lijnje gehouden.. en ik ben niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 27535 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:02:
Mensen vergeten (eigenlijk altijd in dit soort topics) dat je in een dergelijke situatie wel *moet* blijven verkopen, in de hoop dat je weer boven Jan komt. Stop je alle zaken, dan ga je zéker failliet, en omdat je dan effectief de stekker eruit trekt terwijl je nog niet failliet bent verklaard, zou je nog maar zo eens (hier een eenmanszaak, maar zelfs bij een BV) persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden wegens wanbeleid / verwijtbaarheid.

Het is makkelijk te stellen dat dingen niet deugen, en ik snap dat het moeilijk is zo'n zaak van beide kanten te bekijken als je gedupeerd bent. Eerlijk gezegd vind ik het schandelijk dat je hier iemand voor oplichter uitmaakt - je mag gedupeerd zijn, en daar van balen, maar je kan te ver gaan. Als je van mening bent dat dit oplichting is, doe aangifte, span een civiele zaak aan, maar laat de conclusie oplichter svp bij de rechter waar die hoort.
[...]

Zoals hierboven uitgelegd, de verkoop moet doorgaan. En heb jij uit de eerste hand ervaring dat dit niet waar was? Of kan het zijn dat om de zaak weer op de rit te krijgen een andere leverancier gevonden is waarbij de aanschaf van dergelijke notebooks 1:1 betaald werd om die levering te garanderen?
Er komt een punt dat de ondernemer weet dat het niet meer te redden is. Dan toch nog geld aannemen maar geen produkten versturen is voor mij moreel verwerpelijk en oplichting.

En als er hier mensen zijn die duidelijke aanwijzingen hebben dat dit gebeurd is dan zie ik het probleem niet als ze iemand een oplichter noemen. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:15:
[...]

Die laatste stap is niet zo logisch: stel dat het geld op de een bankrekening is gestort, waar een negatief saldo is, dan is er geen grond waarop de bank dat geld terug zal moeten betalen, omdat er geen sprake is van een onmiskenbare vergissing.
Maar aangezien de curator verantwoordelijk is, heb je dus een vordering op hem en niet de failliete winkel lijkt me - of worden curatoren hierin op een speciale wijze beschermd: dat zou dan inderdaad vreemd zijn.
Help!!!! schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:47:
[...]

Er komt een punt dat de ondernemer weet dat het niet meer te redden is. Dan toch nog geld aannemen maar geen produkten versturen is voor mij moreel verwerpelijk en oplichting.

En als er hier mensen zijn die duidelijke aanwijzingen hebben dat dit gebeurd is dan zie ik het probleem niet als ze iemand een oplichter noemen. :?
Allereerst is oplichting een strafbaar feit, en jullie zijn geen rechters. Iemand beschuldigen van oplichting kan je dus op een aanklacht wegens smaad komen te staan - dan is niet de winkel strafbaar, maar jij als je het niet weet te bewijzen. Wie is er dan de crimineel he? Oh maar wacht, jij bent gedupeerd ergens van, dus je hebt een vrijbrief om met regelgeving of de rest van de wereld geen rekening te houden.

"Mensen met duidelijke aanwijzingen" hebben geen enkele waarde zolang die aanwijzingen niet gewogen zijn door een rechter. Voor het gemak leest ook iedereen maar weer even heen over het stukje dat de ondernemer niet eens een keuze heeft om te stoppen als hij niet verwijtbaar failliet wil gaan. |elfs als dat niet zo zou zijn, leg maar eens haarfijn uit dan wát het moment zou zijn dat je als bedrijf wéét dat het het eind is? Precies, als het faillissement is uitgesproken...

Dat er beloftes niet waargemaakt worden zal best, maar naar de precieze reden kan jij ook enkel raden. Misschien is er tot de laatste dag nog gesproken met mogelijke financiers, en betekent het vinden daarvan of de discussie met leveranciers wel dat er inderdaad geleverd zou kunnen gaan worden. Dus hou nou eens op met dat kortzichtige. Of ga jij als er een keer op een boekingsrekening een tekort staat dat ook aan je klanten melden? Weet je wel hoe snel dat op internet staat? Denk je dat je bedrijf het dan nog redt?

Het is ook gewoon hetzelfde als in de ShR en UR he... Maar ***IK*** heb een slechte ervaring, dus nu is voor mij alles geoorloofd, en iedereen die het niet met mij eens is is ook een slechterik, boohooo... Als je dan op de plek zit waar ik zit en ziet hoe belanghebbenden op internet elkaar proberen zwart te maken... Dan ga je nog wel eens nadenken voor je een post van iemand "met nadrukkelijke aanwijzingen" alsvoldoende bron ziet om het oordeel van de rechter niet af te wachten.
Ik hoop werkelijk dat er een keer iemand opstaat die naar de rechter stapt om dit soort smaad voor te brengen, eens kijken of mensen dan eens wat voorzichtiger zijn voor ze wat roepen, en gaan nadenken dat het internet miljoenen bereikt, tot tientallen jaren na dato.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-07-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Klopt. Werkelijk mateloos irritant hoe éénzijdig hier geoordeeld wordt. In vrijwel alle faillissementen is het zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, om exact het moment te prikken waarop de ondernemer had moeten besluiten de stekker eruit te trekken. Niet voor niets wordt vaak geschreven over een 'schemergebied', waarin je eigenlijk niet met goed fatsoen kunt beslissen of je de onderneming nu moet voortzetten of niet. Daar zijn hele boeken over volgeschreven waaronder recentelijk nog een goed proefschrift dat bij mijn juridisch geschoolde medetweakers vast wel bekend is (dissertatie Van Eeghen).

Als uiteindelijk blijkt dat de ondernemer inderdaad onverantwoord de onderneming te lang heeft voortgezet dan zal in beginsel aansprakelijkheid kunnen worden aangenomen. Maar daar moet dan natuurlijk wel de rechter aan te pas komen. Overigens betwijfel ik sterk of je in dit geval iets kunt verwachten van bestuurdersaansprakelijkheid, omdat ik begrijp dat dit om een natuurlijk persoon gaat die nog thuis woont en hoogstwaarschijnlijk zo goed als niets te makken heeft.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 308195 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:54:
Deze zaak is zeker niet in 1 maand failliet gegaan
Heb ik ook nooit beweerd ;)

Mij ging het er 'even' om dat er aan deze vervelende kwestie ook een andere kant zit.
Die van de leverancier/webshophouder/vul maar in.

Ik werk me zelf drie keer in de rondte als zzp-er, en heb in mijn eerste jaar drie maanden voor niets gewerkt wegens het failliet gaan van een opdrachtgever. Schade rond de €9000.-
Idem vorig jaar een klus van €2800.- waar ik wel het werk voor gedaan heb, maar de centen nooit van ga zien.
Ja, dat is ondernemersrisico. Maar wel erg zuur.

Ook diverse leveranciers zien omvallen. En dat waren niet allemaal kleine bedrijven. (Maxdata anyone ?)

Feit is, maar dat is intussen al geroepen, dat op het moment dat de curator er is, hij de bewindsvoerder is.
Prima actie van die persoon die de hoster heeft gebeld om de site offline te halen, maar beter was het geweest om de curator te bellen. Zijn verantwoordelijkheid namelijk.

En, mijn oorspronkelijke punt, je weet niet wat er aan de hand is.
Je vermoedt dat er wat mis gaat, maar pas als er een curator is, weet je dat het einde oefening is.
Zuur, maar zo is het.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:56:
[...]

Maar aangezien de curator verantwoordelijk is, heb je dus een vordering op hem en niet de failliete winkel lijkt me - of worden curatoren hierin op een speciale wijze beschermd: dat zou dan inderdaad vreemd zijn.
Precies. De curator wordt niet op een speciale wijze beschermd en moet zelfs een veel hogere aansprakelijksverzekeringsdekking hebben dan een 'normale' advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:54
Zo heb ik ook een laptop,

Vorig jaar gekocht (compal JHL) voor 900 euro, Direct geld overgemaakt en binnen paar dagen de laptop in huis. Ook wel paar keer een rma gehad van een videokaart en ging allemaal prima.

Net als 4 klasgenoten van mij die vorig jaar een laptop hebben gekocht ging allemaal helemaal goed! _/-\o_

Tot een paar maand terug. Een kammeraad van mij heeft een 18,4 inch laptop gekocht. Geld overgemaakt en bestelling was in behandeling. Er stond een levertijd van max 14 dagen. Naar 14 dagen toch maar is gemaild en een reactie dat nog niet alle onderdelen leverbaar waren en de laptop de volgende week opgestuurd zou worden. En zo ging het een paar weken (maanden) door. Na een tijdje dacht ik ik bel gewoon is op. 8)

Ik opgebeld naar FC en gevraagd waarom het zo lang duurde. Nou was omdat de HDD er nog niet was maar die zou er vrijdag zijn dus zaterdag laptop in huis.( Werd de woensdag erop). Ook direct een klacht ingediend en gevraagd of er nog wat met de prijs gedaan kon worden maar dat kon niet. Wel kon er een processor in die even snel was maar wel veel energy zuiniger en het prijsverschil is dan wel weer 50 euro als je die andere processor zou nemen dus toch nog netjes opgelost. ;) Maar garantie heb je niet meer :(

Gelukkig is het dus allemaal goed gekomen maar ik vind het wel zeer jammer want FC had zeker scherpe prijzen.

Succes voor de mensen die nog RMA's etc hebben lopen.
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83862

Ik heb de curator een brief gestuurd waarin ik hem aansprakelijk stel en gevraagd het overgemaakte geld naar mij terug te storten. Ik vind dat het ronduit belachelijk dat je bij een failiete boel nog spullen kan bestellen en afrekenen. Dat had deze curator beter moeten regelen. Basta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

spuit 11 hier :P

Ik zie nu pas dat FC failliet is, dang !

Ook ik heb een laptop besteld en ook ik had hele goede ervaringen met hem tot de laatste bestelling.
Ik heb zo rond begin april een laptop besteld en ook ik liep tegen de "leveringsproblemen" aan.
Ik had zijn telefoonnummer en waarschijnlijk omdat ik hem nogal directief benaderd heb is de uitkomst bij mij dat ik op 20-4 toch mijn laptop heb gekregen.

De eerste keer dat ik extra garantie koop en wat heb ik er aan :|

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2024

ElemenTAL

Tweaking the elements

Vorig jaar een 8800 GTX gekocht bij friesland computers, maar die begint dus nu problemen te vertonen, de kaart/drivers denken dat er maar 1 PCIE connector aangesloten zit terwijl ze er dus echt allebei in zitten. Heb het in verschillende PC's en met een andere voeding getest. Hierdoor clockt de driver de kaart terug en is de perfomance dus helemaal bagger.

Contact op gezocht met XFX, maar die zeggen dat m'n garantie alleen met de verkoper is en ze dus niets kunnen doen. Iemand een idee om dit op te lossen?

Nuff Said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

StevenK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:29:
[...]

Precies. De curator wordt niet op een speciale wijze beschermd en moet zelfs een veel hogere aansprakelijksverzekeringsdekking hebben dan een 'normale' advocaat.
Toch mag een curator wanpresteren en/of een onrechtmatige daad plegen q.q. curator. In die zin is er wel degelijk sprake van een zekere bescherming. Sterker nog de curator heeft een recht om te wanpresteren, zolang hij maar boedelmaximalisatie als doel heeft. Het ligt allemaal zoveel gecompliceerder dan dat het hier gesteld wordt. Zie overigens Nebula voor het recht op wanprestatie van een curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142377

Een goedendag mede-tweakers.

Ik ben jarenlang klant geweest bij Friesland Computers Bergsma (vandaar de naam FCB op de meeste laptops, dit staat dus niét voor Friesland Computers Barebones !!). Ik heb hier heel vaak voor jan en alleman laptops, monitoren en computeronderdelen besteld voor prijzen die, i.t.t. andere bekende zaken zoals Salland en Azerty waar ik ook vaak kom, soms wel 30% lager lagen. Dit had inderdaad te maken met het feit dat meneer nog bij zijn ouders woonde, de garage gebruikte voor opslag, en dus geen geld hoefde te besteden aan een pand en personeel (scheelt zo 50% per maand van de totale kosten). Hier wil ik btw aan toe voegen dat het helemaal niet zo vreemd is als je op je 25/26/27e nog bij je ouders woont. Niet iedereen is verplícht om, zoals ik, om op je 20e het huis uit te gaan. Dus laat die reacties maar achterwege, daar schiet je in deze situatie totaal niets mee op.

Als jarenlange (grote) klant van een bedrijf, mag je ook een betere service verwachten dan iemand die er eenmalig iets besteld. Ik heb die service altijd gehad, daar mag ik niet over klagen.

Waar ik wel iets tegen heb is het volgende:

Ik wilde eind Januari een laptop voor mijzelf hebben. Mijn toenmalige PC (q6600, 2x30gb ssd, 9800GTX) diende al als gameserver en speelde ik er geen spellen zélf meer op. De laptop moest dus een goede videokaart hebben, een goede cpu, veel geheugen en een grote hdd.

Ik heb een MSI GX720 besteld, echter als barebone omdat dat 380e scheelde bij FCB i.t.t. de GX720 bij Alternate.nl (de enige die deze laptop aanbood in NL indertijd). Direct nadat ik betaald had (doe dit altijd binnen een uur na bestellen bij elke webshop) begon de ellende:

Ik zou een laptop krijgen met een C2D P8600, 6gb geheugen (ik draai linux 64bit als primairy os, daar is 6gb heilig !!), 320gb hdd en een 9650GT 1024mb. Ik had zijn telefoonnummer (als redelijk grote klant heb je dit soort gegevens) en heb hem gebeld een paar minuten eer ik ging betalen of deze onderdelen idd op voorraad waren. Bevestiging: ja. Stuur zoals gewoonlijk het betalingsbewijs even door en ik bouw hem direct voor U in elkaar. Morgenavond heeft U de laptop in huis (ik bestelde altijd via expressepost).

Echter, de volgende dag 's avonds, geen laptop. De dag daarop ook niet, een week later ook niet. In die week veel gebeld naar zijn nummer, 3x is er opgepakt en 'zogenaamd' viel de verbinding de 2e en 3e keer weg nadat ik het er over had dat ik anders m'n geld ging laten storneren. Dit wilde ik echter zelf niet, ik had zelf ook een bedrijf en had, afgezien voor de spellen, de laptop ook nodig voor mijn werk zelf.
Beloofd werd, via een sms (ik vind sms soms goed van vrienden, maar van een bedrijf vind ik dat zeer slecht), dat mijn laptop per direct verstuurd kon worden met wel de volgende onderdelen: P8400, 3gb ram, 160gb 7200rpm, 9600GT 512mb. Ik heb hem gebeld, met de mededeling dat dat ook wel goed was, maar ik wilde dan wel 200+ euro terug, de 200e die dit scheelde. Sta er even bij stil, dit speelde dus al in de eerste week van Februari. Meneer zei namelijk dat hij die 200e niet kon retouneren, dit had hij niet meer. Ik heb hem gezegd dat je op deze manier een zaak niet kan runnen, daar je dan jezelf kapot maakt en jezelf en alle andere klanten aaneen voor de gek houdt.
Ik heb gezegd dat ik zo geen zaken meer wilde doen, en heb hem verteld dat ik direct naar de bank zou gaan om mijn geld te laten storneren. De verbinding werd weer verbroken.. Zielig..

Een uur later werd ik opgebeld door meneer, met de mededeling dat hij eerst alles op een rijtje heeft gezet eer hij mij verder te woord kon staan. Er waren wat problemen ivm 'deze negatieve financiële tijd' welke hij niet zo goed kon bevatten.

Ik heb hem gezegd dat hij van mij 2 weken de tijd kreeg om zijn zaken op orde te stellen. Ik heb het geld wel laten storneren. Ik weet wat voor dilemma het is als je 4-6wkn na dato geld wilt laten storneren (wettelijk gezien kan dit tot 3mnd na dato, echter banken stellen 3wkn). Of er verschil zit tussen bedrijven en particulieren weet ik overigens niet.

Ik zal alle verdere communicatie tussen mij en hem jullie besparen, maar begin maart heb ik de laptop gekregen. Wat is er gebeurd ?

In de tweede/derde week van Februari kreeg ik een telefoontje van meneer dat hij alle zaken op orde had, en mij een laptop kon bieden met laatstgenoemde onderdelen (p8400, 3gb ram, 9600gt 512mb, 160gb 7200rpm). Ok, ik wilde de laptop nog steeds. Zo gezegd, zo gedaan. Een bedrag van 746 overgeboekt om de laptop binnen 5 dagen te krijgen incl verzendkosten.

Een week later (26 febr) maar eens contact gezocht, en kreeg inderdaad pappie aan de lijn: - meneer is op vakantie, hij komt morgen terug.
... wtf ...
28 febr gebeld, krijg ik mammie aan de lijn: - meneer is op vakantie, hij is over een paar dagen terug. gevraagd wanneer hij weggegaan is. -antwoord: gisteren.
... wtf ...
Dit gaf mij al aan dat er iets heel fouts aan de hand was. Maar afijn, ik ben de kwaadste niet, dus 02 maart maar gebeld: krijg ik een ander aan de lijn, ene Mies (was een man). Hij was vriend aan huis. Meneer was al terug, maar was heel druk.

04 maart, contact ván meneer. Ja excusé, ik had dingen te doen. Eh, ja leuk, maar ik ben een klant. Klanten krijgen voor zover ik heb geleerd in het bedrijfsleven voorrang op vakantie e.d. wanneer deze niet vooraf is aangegeven aan de betalende klant. Ik heb hem gezegd dat ik 07 maart voor 4wkn weg zou gaan om een belangrijk congres bij te wonen buiten Europa, en dat ik de laptop dan nodig had.
Meneer stelde dat hij het diezelfde dag zou opsturen 'met de reguliere' post. Dit terwijl ik al betaald had voor exressepost á 35€ ipv 9€ die normale pakketpost kost voor een winkelier annex webshoppert.

Ik was het daar natuurlijk niet mee eens, en heb hem dit laten weten ook. Ik heb hem nog maar eens goed vertelt hoe ik deze manier van werken vond en heb hem daarbij ook stellig bekend dat hij de telefoonverbinding dit keer maar niét moest verbreken, daar ik alle gesprekken die ik voer opneem. En alla, de verbinding bleef. Gek he?

Alla, ik zei dat ik de laptop de volgende dag wilde hebben, anders zou ik andere maatregelen gaan treffen welke niet bepaald positief te noemen zouden zijn. Heb ook gezegd dat ik voelde dat er meer aan de hand was met zijn zaak dan enkel wat ongeregeldheden. Hij bevestigde dat zo ongeveer.

De volgende dag kwam meneer het apparaat inderdaad brengen, drie volle uren later dan dat hij er eigenlijk zou zijn. Een klein gesprek later leerde mij o.a. dat hij aan de bodem van de put zat qua geplaatste bestellingen en dat hij, als dit zo doorging, binnen de kortste keren failliet zou gaan. Ik vroeg mij toen al af of ik de laptop dan nog wel wilde hebben. Maar goed, als zijnde een jarenlange klant heb ik het toch maar aangenomen.

Over de laptop kan ik alleen maar tevreden zijn. Hij werkt perfect, de accu gaat (17 inch scherm) 3u mee met normaal werken (9 cells) en de cpu/mem/gpu doen het erg goed in spellen.

Echter zit ook ik te bedenken waar ik heen moet mocht de laptop niet meer functioneren. Een belletje met MSI leert mij al dat ik in ieder geval niét bij hén hoef aan te kloppen. Spijtig ...

Mochten mensen dit lezen, als jullie een zaak aanspannen tegen meneer om jullie geld terug te krijgen, mogen jullie ten alle tijde contact met mij leggen voor vragen, opmerkingen of verklaringen :)

Groet Youri

ps: stuur een privébericht, het JUISTE emailadres krijg je dán wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46

Tys

@YouriHL

Wazig verhaal, dat het bedrijf niet helemaal zuiver is dat is inmiddels wel bekend, maar jouw verhaal klopt ook niet helemaal. Je zegt binnen 1 uur na bestelling betaald te hebben. Later geef je aan het bedrag gestorneerd te hebben, nou weten we allemaal dat storneren het terugdraaien van een automatisch incasso is. Boekingen die je eigenhandig _naar_ een rekening hebt gedaan kun je niet terugdraaien.

Je haalt allerlei dingen aan zoals het feit dat je een "grote" klant bent, persoonlijke situatie van de eigenaar, etc, maar wat doet dat ertoe? Misschien ligt het aan mij, maar sommige mensen gaan wel erg ver op in dit verhaal.

Overigens heb ik er zelf nooit iets besteld en ben ik dus ook geen gedupeerde, maar reacties zoals "Als jarenlange (grote) klant van een bedrijf, mag je ook een betere service verwachten dan iemand die er eenmalig iets besteld." slaan werkelijk nergens op. Dat je een grotere afnemer kietelt met wat korting enzo, prima. Maar als de service dusdanig slecht was voor andere klanten in vergelijking met de afhandeling van de order van YouriHL dan vindt ik het persoonlijk erg terecht dat dit bedrijf inmiddels falliet is.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Boekingen die je eigenhandig _naar_ een rekening hebt gedaan kun je niet terugdraaien.
Wel als je een bedrijfsrekening hebt, dat gaat pas een paar uur later van je rekening.
Echter zit ook ik te bedenken waar ik heen moet mocht de laptop niet meer functioneren. Een belletje met MSI leert mij al dat ik in ieder geval niét bij hén hoef aan te kloppen. Spijtig ...
Omdat het een zelfbouw notebook is. Dat maakt het inderdaad wat ingewikkelder.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184817

Iemand al iets gehoord van compal? BTO? Clevo? Ik zit namelijk in het zelfde schuitje m.b.t. garantie.
Hoe zit het hier nou mee?

http://www.hardware.info/...e_en_conflictafwikkeling/
Zie einde van gedeelte garantieafwikkeling.
Garantie vervalt dus, want de curator heeft er niets mee te maken en moet je je dus wenden naar de leverancier.

Mijn verhaal:

Erg slechte service, maar wel alles binnen gekregen!

10-11-2008 bestelling geplaatst, laptop á 1329 euro. (levertijd 2-5 dagen)
- 1 mail gestuurd
17-11-2008 mail geheugen nog niet leverbaar
- 3 mails gestuurd
26-11-2008 mail geheugen niet meer leverbaar, ander geheugen, oke, maar wel verzoek gedaan tot terugstorting 46 euro
- 2 mails gestuurd
30-11-2008 Laptop gekregen (3 dode pixels, maar nam ik voor lief, want ik wou niet nog langer zonder zitten)
- 3 mails gestuurd
08-12-2008 openstaand bedrag á 46 euro teruggestort gekregen.

Het voelde toen al niet goed en later vroeg ik me af hoe het zou gaan met de garantie na bijvoorbeeld een faillissement.

Daarom heb ik destijds op 21-04-2009 maar even een mailtje gestuurd:

Goedemiddag,

Ik heb enige tijd geleden een laptop bij u gekocht inclusief 3 jaar pickup/return garantie.
Ik vroeg mij af hoe ik hier gebruik van kan maken, wie ik moet benaderen (wat bij faillissement?) en hoe lang dit gaat duren i.v.m. zakelijk gebruik?
Kan hier niets over vinden in documentatie op de site, maar is wel belangrijk.
Zou hier daarom graag duidelijke informatie hierover willen.
Het gaat om de volgende computer:

FCB XNi860tu-GT WSXGA+, 9600M GT 512Mb, DVD+/-, 2.0 Megapixel webcam, 8cells accu

Intel Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache) (€ 329)
4Gb DDRIII 1333Mhz SO-DIMM (2x 2Gb) up to 1600Mb/s (€ 156)
250GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA (€ 58)
8cells accu (standaard) (€ 0)
Exclusief OS (€ 0)
Van 2 Jaar Pickup&Return garantie naar 3 Jaar P&R garantie (€ 29)
Exclusief WLAN router (€ 0)
DVD+/- brander Lightscribe (standaard) (€ 0)
Excl. HDMI kabel (€ 0)
Exclusief Turbo Memory / Sierra-8775 3.5G minicard (€ 0)
€ 1.314,00

M.v.g.,
##

Mailtje wat ik destijds heb terug gekregen:

Goede middag ##.

U kunt een e-mail naar ons sturen dat de laptop defect is en opgehaald moet worden. Hier gaan wij dan voor zorgen. Ook bij eventueel faillissement (hier gaan wij natuurlijk niet vanuit) kunt u bij ons terecht voor afhandeling van de garantie.

De reparatierijd is afhankelijk van het defect, maar doorgaans 1,5 á 2 weken.

Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Mvg,

##
Friesland-Computers

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 184817 op 16-07-2009 14:51 . Reden: typo + url film invoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Anoniem: 184817 schreef op Thursday 16 July 2009 @ 14:39:
Iemand al iets gehoord van compal? BTO? Clevo? Ik zit namelijk in het zelfde schuitje m.b.t. garantie.
Hoe zit het hier nou mee?

http://www.hardware.info/...e_en_conflictafwikkeling/
Zie einde van gedeelte garantieafwikkeling.
Garantie vervalt dus, want de curator heeft er niets mee te maken en moet je je dus wenden naar de leverancier.

Mijn verhaal:

Erg slechte service, maar wel alles binnen gekregen!

10-11-2008 bestelling geplaatst, laptop á 1329 euro. (levertijd 2-5 dagen)
- 1 mail gestuurd
17-11-2008 mail geheugen nog niet leverbaar
- 3 mails gestuurd
26-11-2008 mail geheugen niet meer leverbaar, ander geheugen, oke, maar wel verzoek gedaan tot terugstorting 46 euro
- 2 mails gestuurd
30-11-2008 Laptop gekregen (3 dode pixels, maar nam ik voor lief, want ik wou niet nog langer zonder zitten)
- 3 mails gestuurd
08-12-2008 openstaand bedrag á 46 euro teruggestort gekregen.

Het voelde toen al niet goed en later vroeg ik me af hoe het zou gaan met de garantie na bijvoorbeeld een faillissement.

Daarom heb ik destijds op 21-04-2009 maar even een mailtje gestuurd:

Goedemiddag,

Ik heb enige tijd geleden een laptop bij u gekocht inclusief 3 jaar pickup/return garantie.
Ik vroeg mij af hoe ik hier gebruik van kan maken, wie ik moet benaderen (wat bij faillissement?) en hoe lang dit gaat duren i.v.m. zakelijk gebruik?
Kan hier niets over vinden in documentatie op de site, maar is wel belangrijk.
Zou hier daarom graag duidelijke informatie hierover willen.
Het gaat om de volgende computer:

FCB XNi860tu-GT WSXGA+, 9600M GT 512Mb, DVD+/-, 2.0 Megapixel webcam, 8cells accu

Intel Core 2 Duo P9500 (2,53GHz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache) (€ 329)
4Gb DDRIII 1333Mhz SO-DIMM (2x 2Gb) up to 1600Mb/s (€ 156)
250GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA (€ 58)
8cells accu (standaard) (€ 0)
Exclusief OS (€ 0)
Van 2 Jaar Pickup&Return garantie naar 3 Jaar P&R garantie (€ 29)
Exclusief WLAN router (€ 0)
DVD+/- brander Lightscribe (standaard) (€ 0)
Excl. HDMI kabel (€ 0)
Exclusief Turbo Memory / Sierra-8775 3.5G minicard (€ 0)
€ 1.314,00

M.v.g.,
##

Mailtje wat ik destijds heb terug gekregen:

Goede middag ##.

U kunt een e-mail naar ons sturen dat de laptop defect is en opgehaald moet worden. Hier gaan wij dan voor zorgen. Ook bij eventueel faillissement (hier gaan wij natuurlijk niet vanuit) kunt u bij ons terecht voor afhandeling van de garantie.

De reparatierijd is afhankelijk van het defect, maar doorgaans 1,5 á 2 weken.

Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Mvg,

##
Friesland-Computers
Ik heb Compal een e-mail verstuurd met de vraag hoe het nu met garantie zit, zei zeggen gewoon: "Jammer maar helaas. Wij kunnen niks voor je doen want je hebt geen contract met ons. We verkopen alleen barebones zonder garantie".

Ik heb inmiddels zelf een nieuwe system fan gekocht bij Marasst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:47:
[...]

Wel als je een bedrijfsrekening hebt, dat gaat pas een paar uur later van je rekening.
Als dit al waar zou zijn, dan zou het nog niet op gaan voor Youri's verhaal, want hij zegt weken later gestorneerd te hebben.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303145

Vorig jaar 2 kaarten gekocht, hebben langer bij fc gelegen dan dat ik ze heb kunnen gebruiken, hoorde vorige week dat ze failliet waren nadat ik er zelf heen ben gegaan. Ben erg ontevreden over fc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Jammer zeg, ik lees het nu ook. Ik heb er ook meerdere keren wat dingen gekocht, ook afgelopen half jaar nog. Toen heb ik 2 weken op geheugen gewacht maar kreeg uiteindelijk corsair dominator wat toch wel 2 tientjes duurder was in de pricewatch dan wat ik had besteld maar dat is uiteindelijk niks bijzonders want ook bij grote namen als alternate en azerty heb ik wel eens maar dan 5 weken op iets moeten wachten.

Best jammer dit, ik woonde nog geen 15 minuten fietsen afstand en hij was altijd wel goedkoop. Jammer van de garantie maar mijn ervaring is dat ik er in al die jaren nog maar 1 keer gebruik van heb gemaakt dus dat zal ook wel loslopen maar toch jammer en vooral jammer dat veel mensen veel geld zijn kwijt geraakt. Zo zie je maar weer dat ook na jaren van goede bedrijfsvoering en goed service is het ineens afgelopen. Erg spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303145

Vandaag bericht gekregen dat ik mijn kaarten terug krijg! ik hoop ook voor andere mensen dat jullie ook de desbetreffende producten terug krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:40
Update van mijn kant:

Begin juli een aangetekende brief gestuurd naar de curator met de gegevens van mijn moederbord en een kopie van de originele bon van de 1e eigenaar. Aantal weken later teruggebeld met de vraag of ik de originele eigenaar kon contacten als bewijs dat hij dit moederbord aan mij verkocht heeft destijds... Nu was ik de 3e eigenaar en de 2e eigenaar zei geen gegevens van hem te hebben zoals telefoonnummer e.d...

Aan de hand van de adresgegevens gegoogeld en het hierbij horende telefoonnummer gevonden maar dat bleek afgesloten te zijn, via funda heb ik toen het bijbehorende huis gevonden dat te koop bleek te staan... Helaas kom ik dus niet verder dan dat. Dit heb ik telefonisch allemaal doorgegeven op 14 augustus, hij zou dit gaan bespreken met de curator, vandaag teruggebeld of er al wat schot in de zaak zit en nu moet ik dit weer eerst allemaal officiëel op papier zetten en per brief versturen naar hun.

*knip* we zijn geen Tros Vermist of zo. En het posten van persoonsgegevens, al dan niet verouderd, is niet echt de bedoeling hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 02-09-2009 19:11 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle garanties zijn nu zeker ook alleen maar via de fabrikant te achterhalen. ?

Jammer dat het stuk gelopen is.
Maar geloof ik een bedrijfje wat een 'bijbaantje' was, die indruk kreeg ik.

Besef me nu waarom ik bij een vorige mogelijke bestelling geen antwoord kreeg.
Niet door gegaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Net brief ontvangen van de Curator.
Faillisement is opgeheven wegens gebrek aan baten.
Mijn vordering zal dan ook niet kunnen worden voldaan.
Kan de brief nog wel gebruiken om BTW terug te vorderen.
Hoop dat dat in ieder geval nog wat opleverd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Eggo schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:48:
Net brief ontvangen van de Curator.
Faillisement is opgeheven wegens gebrek aan baten.
Mijn vordering zal dan ook niet kunnen worden voldaan.
Dat is maar een halve waarheid: de vordering kan niet uit de boedel worden voldaan, maar aangezien het faillissement opgeheven is, maar je vordering wel erkend is, blijft de eigenaar nog een heel lange tijd aansprakelijk voor jouw vordering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 11:13
Nou de brief van de curator (heb m ook net binnen) komt er op neer dat je volgens mij kan fluiten naar je centen. Het klinkt tenminste behoorlijk definitief 'aan uw vorderig kan niet worden voldaan wegens gebrek aan baten, u kunt deze brief gebruiken om btw terug te vorderen'.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Lees de reactie van StevenK nog eens goed en kijk dan eens naar zijn signature....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142377

Wat betekent dat precies? opheffing failliesemet wegens aan baten?

mss komt ie wel weer terug =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Anoniem: 142377 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:18:

Opheffing wegens gebrek aan baten

In Nederland is de zogenaamde "opheffing wegens gebrek aan baten" de meest voorkomende beëindiging van een faillissement. Een faillissement wordt op deze wijze beëindigd wanneer de failliet zo weinig bezittingen heeft dat niet eens de faillissementskosten, salaris van curator en kosten van advertenties en boedelschulden, betaald kunnen worden. De curator stelt de Rechtbank dan voor om bij gebrek aan baten het faillissement op te heffen.
http://www.faillissement....-wegens-gebrek-aan-baten/

[ Voor 43% gewijzigd door MaartenFM op 21-01-2010 17:21 . Reden: ff uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 142377 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:18:

Een faillissement is een 'algeheel beslag op de bezittingen en inkomsten van de schuldenaar'. Als er zo weinig geld is dat zelfs de kosten voor het beheer van dat beslag (lees: salaris curator) niet betaald kunnen worden, dan wordt dat algehele beslag beëindigd. De schulden blijven dan wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:21
erg jammer. Ik heb mijn hele pc (uiteraard in onderdelen) bij hem gekocht. prima tevreden mee. probleempje gehad met grafische kaart en die werd netjes vervangen. nogmaals erg jammer ik was erg tevreden over de ze online winkel. Succes voor de toekomst gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:02:
Een faillissement is een 'algeheel beslag op de bezittingen en inkomsten van de schuldenaar'. Als er zo weinig geld is dat zelfs de kosten voor het beheer van dat beslag (lees: salaris curator) niet betaald kunnen worden, dan wordt dat algehele beslag beëindigd. De schulden blijven dan wel bestaan.
Duidelijk, maar hoe claim je dan jouw schade? Als ik je goed begrijp dan blijft je vordering gewoon bestaan, maar heeft de curator -als het ware- ontslag genomen. Hoe zorg je ervoor dat je vordering blijft gelden? En hoe lang heb je hiervoor de tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Duidelijk, maar hoe claim je dan jouw schade? Als ik je goed begrijp dan blijft je vordering gewoon bestaan, maar heeft de curator -als het ware- ontslag genomen. Hoe zorg je ervoor dat je vordering blijft gelden? En hoe lang heb je hiervoor de tijd?
Als het goed is, is je vordering geverifiëerd en dat is een rechterlijke uitspraak. Die blijft 20 jaar staan. Al die tijd kun je de normale incassomiddelen, zoals loonbeslag, gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Bedankt voor de verduidelijkingen StevenK!
Het was niet mijn bedoeling om een halve waarheid te geven, maar het was mij allemaal niet duidelijk uit de brief. Ik kreeg de indruk dat het hiermee voorbij was en dat ik, zoals twit ook al zei, naar mijn centen kan fluiten. Nu zal dat waarschijnlijk nog steeds wel zo zijn, maar goed kan allicht nog wat dingen proberen.
Zal nu dus maar gaan uitzoeken hoe ik die incassomiddelen kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04 11:50
Hoe werkt het als je een product bij deze winkel hebt aangeschaft en je nu garantie wilt claimen? Gaat om een Sapphire Radeon 3870X2, heb last van een ratelende fan en nog een maand of 3 garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

partyondude schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:01:
Hoe werkt het als je een product bij deze winkel hebt aangeschaft en je nu garantie wilt claimen? Gaat om een Sapphire Radeon 3870X2, heb last van een ratelende fan en nog een maand of 3 garantie.
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten - De winkel is failliet, hoe zit het met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
partyondude schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:01:
Mailen naar Sapphire en kijken of zij iets willen doen, garantie is namelijk niet afhankelijk van de leverancier. Sapphire kan dus ook gewoon garantie weigeren, dan heb je verder geen rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cubic X schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:48:

Mailen naar Sapphire en kijken of zij iets willen doen, garantie is namelijk niet afhankelijk van de leverancier. Sapphire kan dus ook gewoon garantie weigeren, dan heb je verder geen rechten.
Floppus was ietsje eerder en zijn link bevat nog meer mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343240

Ik heb in april 2009 ook een laptop besteld bij FC, deze is pas in mei 2009 geleverd.
Maar ik heb hier nog voor 3 jaar garantie op, weet iemand hoe dit dan nog met de garantie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 11:20

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Cubic X schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:48:
[...]

Heb ondertussen een RMA gekregen en de kaart gaat op de post naar Hongarije 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
partyondude schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:11:
[...]

Heb ondertussen een RMA gekregen en de kaart gaat op de post naar Hongarije 8)
Heb je dit via Sapphire geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jep, kaart is alweer terug uit Hongarije en als het goed volledig gerepareerd. Binnenkort test ik dat en dan gaat die de verkoop in.
Pagina: 1 2 Laatste