Toon posts:

Vraag over Nvidia PhysX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een klein upgrade gedaan, ben overgestapt van Intel/Nvidia naar AMD/Ati. Morgen krijg ik deze moederbord binnen: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-068114
en deze processor http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-072867

en thuis heb ik al een Ati 4890 liggen.

Mijn vraag is nu: kan ik een Nvidia kaart naast mijn Ati kaart leggen voor de Physx ? ik kan een XFX 9600GT XXX Alpha Dog edition voor een leuk prijs krijgen. Kan mijn voeding dat dan ook aan ik heb een Tagan 580Watt voeding. Als die XFX 9600GT XXX Alpha Dog niet kan, dan heb ik ook nog deze optie XFX GeForce 9500 GT 256MB DDR3 XXX Alpha Dog (kan ik ook voor een leuke prijs krijgen)

Of is het beter om gewoon zo'n Asus/BFG Ageia PhysX kaartje te kopen ?

Alvast bedankt.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11-2025

SECURITEH

Man of legend.

Ja je kan die kaart naast de ATI kaart draaien als PhysX kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor het antwoord, maar gaat dit ook werken met mijn voeding een 9600GT + 4890 ?

Nu ik weet dat het kan hoe moet dit ? er is toch geen SLI/Crossfire brug die deze twee kaarten kan verbinden ? of is het gewoon plaatsen en basta drivers van ati en van nvidia installeren ?

Verwijderd

Nee het kan niet. In de nvidia drivers moet je namenlijk aangeven welke kaart je gaat gebruiken als physx kaart en welke kaart(en) voor het beeld. Ati heeft officieel nog niks om physx te versnellen. (en dat dan ook weer terug te koppelen naar je ''main'' videokaart) Er zouden bepaalde hacks/tweaks zijn die het met elkaar samen laten werken maar dat is meer iets als project dan echt serieus. De voeding zou genoeg moeten zijn voor die 2 kaarten.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je XP draait kan je wel 2 verschillende grafische drivers gebruiken en dus een nvidia kaart met driver gebruiken voor de PhysX berekening, Vista en 7 ondersteunen niet meer meerdere grafische drivers en gaat het dus niet lukken.

Voor je voeding kan je terecht in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Jammer om te horen. Zou zo'n ASUS/BFG Ageia PhysX kaart dan wel werken ?

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Euh het gaat wel hoor.

Het "enige" probleem dat je zal hebben dat je zowel nVidia als ATI drivers zal moeten geinstalleerd krijgen op je OS (hierdoor valt Vista sowieso weg geloof ik daar deze maar 1 display driver wil aanvaarden --> win7 heeft echter deze beperking gelukkig niet meer)

Hierbij moet wel bijgevoegd worden dat spijtig genoeg beide drivers elkaar niet echt mogen om het zacht uit te drukken en je hierdoor veel kans zult krijgen op miserie.
Momenteel zou ik PhysX bekijken als een extra add-on maar zeker niet de moeite waard om te sukkelen met drivers en per driver update je hart te moeten vasthouden ;)
Misschien is het wel de moeite als je een verfente mirrors edge gamer bent maar verder zou ik gewoon deze kaart in Vraag en Aanbod gooien en hopen dat je nog een mooie prijs voor kan krijgen.

Specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wiethoofd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:24:
Vista en 7 ondersteunen niet meer meerdere grafische drivers en gaat het dus niet lukken.
En waarom hebben Vista en 7 daar geen ondersteuning meer voor dan? :) Op zich lijkt het me ook geen vreemde vraag trouwens van de TS, ik begrijp dus ook niet waarom het niet kan werken (mits de kaart natuurlijk wel physx e.d. ondersteund). Theoretisch zou het toch kunnen, wat houdt de praktijk tegen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Pas geleden bood iemand nog zijn pc t.k. met daarin een 4870X2 als game kaart, en een 9800GX2 als Physx kaart. Ik weet niet meer hoe die gebruiker heet en kan die advertentie niet vinden. Hoe zou hij het dan hebben gedaan ?

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 17:06

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:39:
Hey,

Pas geleden bood iemand nog zijn pc t.k. met daarin een 4870X2 als game kaart, en een 9800GX2 als Physx kaart. Ik weet niet meer hoe die gebruiker heet en kan die advertentie niet vinden. Hoe zou hij het dan hebben gedaan ?
gewoon precies als hier gezegd wordt,
ik had nog gezien dat hij een 9800GX2 boven had en een 4870X2 onder
ben zijn naam ook even kwijt :|

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Wiethoofd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:24:
Als je XP draait kan je wel 2 verschillende grafische drivers gebruiken en dus een nvidia kaart met driver gebruiken voor de PhysX berekening, Vista en 7 ondersteunen niet meer meerdere grafische drivers en gaat het dus niet lukken.

Voor je voeding kan je terecht in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22
Windows 7 ondersteunt wel meerdere video driivers ;) . en @ TS . Er is al een soort gelijk topic aan de gang.
X1950Pro en 8400GS
http://www.overclock.net/...edicated-physx-guide.html

[ Voor 11% gewijzigd door yannickmerckx op 09-06-2009 21:00 ]

Verwijderd

Wow weer wat geleerd. thanks voor de info Yannickmerckx.
Pagina: 1