KPN - Vodafone Ziggo Partner
En btw, is die 8400gs niet sneller dan de 1950pro?
Uit ervaring : Nee absoluut nietlasharor schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:03:
Volgens mij gaat dat helemaal niet.
En btw, is die 8400gs niet sneller dan de 1950pro?
En hoezo zou dat helemaal niet gaan? zover ik begreep ondersteunen de 8XXX serie dat allemaal (vanaf 8XXX)
[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-05-2009 16:07 ]
En dan moeten dus beide kaarten van het zelfde merk zijn ( ati of nvidia) . Bij windows 7 kan je meerdere drivers gebruiken. Dus is het mogenlijk deze kaarten te "mengen". En kan je dus een nvidia kaart naast een ati kaart zetten voor physx.
Wat je ook zeker nodig hebt is een 2de pci-e slot natuurlijk.
En kijk ook eens of de games die je speeld physx ondersteunen. Want anders is het nutteloos deze kaart in te bouwen.
Schop omhoog,yannickmerckx schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:03:
Dit gaat wel. Enkel bij windows 7 . Bij windows xp & vista kan je maar 1 driver gebruiken voor je videokaart(en)
En dan moeten dus beide kaarten van het zelfde merk zijn ( ati of nvidia) . Bij windows 7 kan je meerdere drivers gebruiken. Dus is het mogenlijk deze kaarten te "mengen". En kan je dus een nvidia kaart naast een ati kaart zetten voor physx.
Wat je ook zeker nodig hebt is een 2de pci-e slot natuurlijk.
En kijk ook eens of de games die je speeld physx ondersteunen. Want anders is het nutteloos deze kaart in te bouwen.
Inmiddels draait Windows7 Ultimate RC op de pc...
Ik heb de Geforce 8400GS in het 2e pci-e slote gedaan, en hij word herkend.
Ik heb ook de PhysX systeem software geinstalleerd.
Zowel de Ati alsmede de Nvidia draaien dus nu naar behoren.
Echter ik kan NIET in physx een kaart selecteren (hij ziet geen physx enabled kaart)
Ook kan ik met de huidige windows nivida drivers geen panel vinden in windows7?
Op dit moment draaien
ATi X1950Pro : Windows7 WDDM
Nvidia G8400GS : Windows7 Nvidia 185.85
Ik lees het volgende :
Hoe kan ik nu in hemelsnaam de Nvidia als PhysX kaart gebruiken?•Supports NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory.
Uiteraard heb ik de link gevolgd in bovenstaand stuk text, helaas kom ik daar ook niet verder mee.
Als iemand raad weet, graag
yannickmerckx schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:03:
Dit gaat wel. Enkel bij windows 7 . Bij windows xp & vista kan je maar 1 driver gebruiken voor je videokaart(en)
Over Vista kan ik niet zo meepraten, maar ik heb de afgelopen 8 jaar met XP zeker vier verschillende configs met twee verschillende videokaarttypes+ditto drivers gehad en zelfs twee keer een triple-config, met nVidia-Matrox-Trident en ATi-Matrox-Trident.
Zie http://www.realtimesoft.com/multimon/db.asp voor tig voorbeelden van XP setups met verschillende drivers.
Oslik blyat! Oslik!
Thnx Dion, maar dat is niet meer aan de orde nu, ik draai nu tenslotte 7RC.dion_b schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:04:
[...]
Over Vista kan ik niet zo meepraten, maar ik heb de afgelopen 8 jaar zeker vier verschillende configs met twee verschillende videokaarttypes+ditto drivers gehad en zelfs twee keer een triple-config, met nVidia-Matrox-Trident en ATi-Matrox-Trident.
Zie http://www.realtimesoft.com/multimon/db.asp voor tig voorbeelden van XP setups met verschillende drivers.
Maar ik heb dus geen NVIDIA control panelUse the NVIDIA control panel to take complete control over your PhysX configuration
Niet waar, alleen Vista accepteerd alleen 1 display driver.yannickmerckx schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:03:
Bij windows xp & vista kan je maar 1 driver gebruiken voor je videokaart(en)
Edit: Traag.
Moet je wel hebben.
CCC hoef je niet te hebben, dus misschien even opnieuw installeren allemaal en alleen de driver van de ATi kaart en van nVidia driver en control panel.
[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 07-06-2009 20:11 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
en ik dacht nog wel dat het aan win7 lag
klikkerdeklik
Edit na een reboot in safe mode, en een driver clean sweep, en install van oudere drivers, geen nvidia CP te bekennen
Hummmm , ik ga eens even alle drivers eruit trappen in safe mode, en dan eerst de nvidia drivers, eens zien wat dat oplevert.....-The_Mask- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:07:
Moet je wel hebben.
CCC hoef je niet te hebben, dus misschien even opnieuw installeren allemaal en alleen de driver van de ATi kaart en van nVidia driver en control panel.
edit-----
Na een complete deinstall en sweep van ALLE driver, en install van Nivida alleen, nog STEEDS geen CP
wtf?
[ Voor 79% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-06-2009 20:45 ]
Ik kom er dus net achter wanneer ik de X1950 eruit haal ik magisch opeens wel het NV controle paneel heb.....
Zodra ik de X1950 terug steek is het panel weer weg
(ik heb dus geen CCC (voor de duidelijkheid)
Hoe kan ik dan ooit met 2 merken kaarten de nvidia als physx gebruiken?
(Windows 7 Ultimate RC)
Hummm ik vind net het volgende :
Quote:
Originally Posted by Torch'em
If the PhysX is disabled, demos don't work and Vantage doesn't use it, how is it working? How do we test it then? The PhysX control panel still letting me enable it extended. Only does when the Nvidia GPU is the only display.
Hummmmm howto gevonden..... vanavond even testen danI have the same problem. Physx Will only enable when the Nvidia GPU is the main display.
http://www.overclock.net/...edicated-physx-guide.html
Hummm ik moet dus een 2e scherm aansluiten
[ Voor 56% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-06-2009 11:41 ]
Probeer het met de drivers van de site van de fabrikanten van de kaarten.
En Probeer inderdaad die 'howto' eens.
Oei inderdaad mijn foutdion_b schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:04:
[...]
Over Vista kan ik niet zo meepraten, maar ik heb de afgelopen 8 jaar met XP zeker vier verschillende configs met twee verschillende videokaarttypes+ditto drivers gehad en zelfs twee keer een triple-config, met nVidia-Matrox-Trident en ATi-Matrox-Trident.