Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
Nokia 5800 Tube

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1222966835.jpg
Intro

Dit is hèt grote discussietopic voor Nokia's eerste touchscreen telefoon: de Nokia 5800 XpressMusic ook bekend onder de naam Tube, met het Symbian S60v5 besturingssysteem.
Voor discussies over mogelijke abonnementsvormen kun je terecht bij:
[ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic

Er is inmiddels al een hoop gepraat in het vorige topic:
Nokia 5800 Tube

In deze startpost staan de meest besproken onderwerpen, een korte FAQ en een verzameling handige links.
Korte FAQ

Er is een nieuwe firmware gereleased, waarom kan ik hem niet op mijn mobiel zetten?
Nokia heeft voor verschillende regio's verschillende productcodes gelanceerd. Het kan zijn dat je door grijze import een Duits toestel hebt (zoals bijvoorbeeld GSMWeb ze vaak levert) en dat de Duitse update nog niet is gelanceerd. (dit o.a. om de updateservers te ontlasten).
Tevens zit er verschil in het releasemoment van de firmware in Over The Air (OTA) updaten en via je computer. Tip is dus om beide te proberen.
Je kunt wachten, of je kunt je productcode Wijzigen. Let op. Het kan goed zijn dat je garantie hiermee vervalt. Nokia kan namelijk zien dat je ermee hebt gerotzooid.

Ik wil tomtom op mijn Tube, wat nu?
Tomtom heeft bekend gemaakt dat ze Symbian S60v5 niet gaan ondersteunen. Natuurlijk zijn er wel alternatieven, zoals Garmin. De versie die werkt is 5.00.30 en kost zo'n €99,- (check ook even de gratis update, V5.00.40 voor als je V5.00 al hebt). Sygic versie 7.71 werkt ook lekker.

Nokia heeft bekend gemaakt dat ze ovi maps met gratis gesproken navigatie leveren! Te downloaden van www.nokia.mobi/maps/download.

Ik zie dat mijn behuizing een klein beetje 'wijkt' en er schijnt wat licht doorheen, wat nu?
Dit schijnt bij heel veel toestellen het geval te zijn. Rye heeft het geprobeerd op te lossen (nog niet gelukt) en is bezig een nieuwe aan te vragen bij HI.

Hoe zit het met de certificaten, verlopen, niet 'signed'?
Dat zit zo. Er is een website waar je certificaten kan laten maken en downloaden, waarna je vervolgens zelf de 'unsigned' programma's kan 'sign-en' FiVAL heeft het bij elkaar gezet.

Mijn batterij gaat niet zo lang mee, wat nu?
Let erop dat er niet te veel programma's op de achtergrond draaien. Bijvoorbeeld Handyshell vreet stroom. Daarnaast is het vrij normaal dat je hem elke avond in de lader moet doen, zeker als je 3G aan hebt staan. Volgens Nokia kan het geen kwaad meer om de lader in het stopcontact te laten zitten: bij de 5800 wordt een lader geleverd die geen stroom uit het lichtnet trekt als de telefoon niet is aangesloten. [/quote] Kijk ook even hier voor tips om energie te besparen.

Ik vind de standaard skin lelijk.
Pizero heeft de skins geupdate, zodat ze ook compatible zijn et de 5800XM. In sommige andere skins werken ineens bepaalde knoppen niet meer. De Pizero 5800XM skins werken wel.

Hij speelt geen divx/xvid, wat moet ik doen?
Kijk hier even.

Ik heb geen onbeperkt internet abonnement en ik wil geen torenhoge rekeningen.
Zorg ervoor dat je geen toegangspunten hebt ingesteld voor internet via je telefoonmaatschappij, maar alleen wifi-netwerken. Ook kan je instellen dat hij het altijd vraagt voordat ie verbinding gaat maken.

Mijn telefoon doet raar, help!
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht. Je geheugenkaart wordt niet gewist.

Als 'ie helemaal niets meer doet kan je ook nog zo je telefoon resetten:
Stap 1: telefoon uitzetten
Stap 2: volgende vingeroefening en knoppen combinatie indrukken: rode knop, groene knop, camera knop
Stap 3: telefoon weer aanzetten en de knoppen ingedrukt houden tot je bij het pincode scherm komt.
(met dank aan Joepiede)

En je batterij er even uithalen wil soms ook nog helpen.

Allright, hij heeft een ingebouwde radio, maar waarmee kan ik internetradio luisteren?
Tunin.fm werkt goed, ookal geeft hij aan dat de software niet compatible is.

Ik wil mijn agenda en kalender synchroniseren met Google. Hoe doe ik dat?
Hoewel het niet officieel ondersteund wordt door google, gaat het verreweg het makkelijkst met Mail-For-Exchange. De instellingen staan op deze google support-site.

Handige Programma's
een paar goede apps staan hier opgesomd:

http://symbianworld.org/s...loads-for-nokia-5800-n97/

andere software sites:

http://www.itsnokia.com/
http://www.themobilefile.com/
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm
http://www.allaboutsymbian.com/software/S60_3/
http://nokia5800.net/forum/forum/nokia-5800-applications

en verder heb je nog:

Fring Dit is een soort mashup van allerlei communicatieprogramma's, MSN, ICQ, Skype etc.

Mobile Web Server Maak van je mobiel je eigen website, met op afstand foto's maken, locatie bepalen en toegang tot je kalender en contactgegevens. Met wachtwoord beveiligd natuurlijk.
Overige Links

Nederlandstalige Handleiding

Review Engadget

Veel plezier!

Dit is een eerste opzet, als er aanvullingen zijn op deze TS, laat het me even weten! En ik zal hem regelmatig updaten.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 140896 op 21-01-2010 17:50 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 16:32
Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:40:
Graham, da's nu net het probleem. Bij het invullen van de key krijg ik die niet te zien. Ik zie nl een (eenvoudige) keyboard met letters icm cijfers (zoals het is op een 'ouderwets' mobieltje met een vast keyboard)
Misschien een idee om je invoer aan te passen naar full qwerty.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:27
om maar meteen verder te gaan:):
nieuwe versie van nokia sports tracker gereleased (zie ook: http://www.symbian-freak..../nokia_sports_tracker.htm)
nu officieel support voor de 5800, erg leuk programma.

[ Voor 0% gewijzigd door cuberob op 21-03-2009 19:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Welke sports tracker versie had jij draaien waarmee je een OTA update kon doen?

Edit: Heb die v2.05 versie gedownload, maar zegt bij 't installeren niet compatible te zijn. Zie vast iets over 't hoofd... :?

[ Voor 45% gewijzigd door Hakkie op 21-03-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292826

Hakkie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:11:
Welke sports tracker versie had jij draaien waarmee je een OTA update kon doen?

Edit: Heb die v2.05 versie gedownload, maar zegt bij 't installeren niet compatible te zijn. Zie vast iets over 't hoofd... :?
V2.05 downloaden en installeren werkte voor mij niet (programma start niet op), maar V1.82 OTA updaten lukte wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Graham schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:12:
[...]

Misschien een idee om je invoer aan te passen naar full qwerty.
En hoe schakel ik om naar full qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270675

Hoe kun je overbodige mailboxen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 14:39

vDR

Anoniem: 270675 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:50:
als je in het menu zit voor een sms te typen , druk op het toetsenbordje op je scherm daar kan je wisselen tussen de verschillende invoer methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Anoniem: 270675 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:50:
Menu - Berichten - Opties- Instellingen - E-mail - Mailboxen
En dan een mailbox aanklikken en verwijderen via opties.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 01-05 16:32
Anoniem: 197658 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:32:
[...]

En hoe schakel ik om naar full qwerty?
Toetsenboard icoon. Als je dat ook niet hebt, ga dan eerst naar sms en stel een bericht op en wijzig het zo. Dan terug naar je wifi.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:41
In het vorige topic werd het al gevraagd, maar bestaat er een woordenboek (vanDale) applicatie voor deze telefoon? Waar je gewoon Nederlandse woorden op kunt zoeken en de verklaring kunt zien.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270675

thealterego1 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Menu - Berichten - Opties- Instellingen - E-mail - Mailboxen
En dan een mailbox aanklikken en verwijderen via opties.
Dat lukt wel bij de boxen die ik zelf heb aangemaakt maar niet bij de "standaard"boxen van planet wanadoo en Tiscali

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289641

Edit:Bij het invullen van 1,2,3,4,5 als beveiligingscode moest ik de 1 lang ingedrukt houden om het cijfertje te krijgen. Mischien ook handig om dit in de start post te vermelden, want mischien snappen sommige mensen dit niet!

Grtz

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 289641 op 22-03-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Anoniem: 270675 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:49:
[...]

Dat lukt wel bij de boxen die ik zelf heb aangemaakt maar niet bij de "standaard"boxen van planet wanadoo en Tiscali

8)7
Apart, ik heb ze hier allemaal verwijderd. Is een T-mobile versie, voor mail gebruik ik mail for exchange.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Laatst online: 13:21
cuberob schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:50:
om maar meteen verder te gaan:):
nieuwe versie van nokia sports tracker gereleased (zie ook: http://www.symbian-freak..../nokia_sports_tracker.htm)
nu officieel support voor de 5800, erg leuk programma.
Ah nu werkt het kaartje eindelijk! In versie 1.8x die ik hiervoor had bleef dit op loading staan.

Misschien wisten jullie dit al, maar je kunt in dit programma tussen de verschillende vensters 'scrollen' door met je vinger over het scherm te vegen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door thys op 22-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Gebruik sportstracker ook, toch wel handig om na het hardlopen te zien hoe ver je gelopen hebt en wat je gemiddelde snelheid was. Zijn er veel verbeteringen in de nieuwe versie? De versie die ik heb werkt nl. perfect....en die heb ik er al een tijdje op staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:54
Wie heeft ervaring met de case? http://www.pdashop.nl/pro...kia-5800-xpressmusic.html

Het lijkt mij een hele chique case die net even anders is dan de standaard Brando cases. Maar hij lijkt mij wat log. Foto's kan ik er niet van vinden, behalve deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=74657&dimensionid=1&shopid=2Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=74658&dimensionid=a:2:%7Bi:0;i:250;i:1;i:350;%7D1&shopid=2

[ Voor 13% gewijzigd door chrisr5gt op 22-03-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:46
Welke manier van tekst invoeren gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik vrijwel altijd het alphanumeriek toetsenbord. Het fullscreen qwerty toetsenbord leek me eerst wel handig, maar het gebeurt me veel te vaak dat ik per ongeluk een verkeerde letter intoets en zo opeens weer terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 20:08
Wekko306 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:21:
Welke manier van tekst invoeren gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik vrijwel altijd het alphanumeriek toetsenbord. Het fullscreen qwerty toetsenbord leek me eerst wel handig, maar het gebeurt me veel te vaak dat ik per ongeluk een verkeerde letter intoets en zo opeens weer terug moet.
Als ik iets moet sms'en dan vaak het fullscreen, en voor internet (als ik zit) mini-qwerty. Soms ook voor de lol de handschrift herkenning, en eigenlijk nooit alfanumeriek, tenzij ik maar een hand beschikbaar heb om wat in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is al een goede RSS-proggie beschikbaar voor de Nokia 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:26
Hebben anderen ook last van Wifi / GPS kuren? Vaak doet het internet het gewoon perfect op de mobiel, maar soms vindt hij ineens geen server of geen gateway meer, terwijl er niets aan de settings is veranderd..

GPS hetzelfde verhaal.. soms vindt hij gewoon geen sattelieten (nokia maps en google maps), terwijl ik op een plek sta waar hij eerder perfect gps bereik had.

Wat het internet betreft.. Bij "Connectiviteit" -> "W-LAN" zie ik dat hij verbonden is, maar als ik terug ga naar "Connectiviteit" staat er "Verbinden met ...." en is hij dus helemaal niet verbonden. Het schijnt continue een probleem te zijn met de beveiliging van het netwerk, terwijl ik niets aan de sleutels/instellingen verander en hij het de dag ervoor nog perfect deed. Vind het wel slecht dat de telefoon niet duidelijk aan kan geven wat er nou precies mis gaat... hij verbreekt de verbinding gewoon weer als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278433

Wekko306 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:21:
Ik gebruik full qwerty scherm terwijl ik grote en dikka handen heb (ik druk met mijn wijzvinger).

Heeft iemand goede screenprotector gevonden ? ik heb dit gevonden maar iemand schreef op userreview dit
:
Ik heb gelijk met mijn nieuwe Nokia 5800 deze screenprotector besteld.

De protector was makkelijk aan te brengen, bij mij ging het in ieder geval de eerste keer gewoon gelijk goed.

Zorg voordat je begint wel even voor de volgende spullen:
-Een zacht vezelvrij doekje.
-Wat plakband (voor het geval er stof onder komt)

Hij past helaas niet helemaal 100%, ik houd nog een klein randje over van iets minder dan een mm. (zie ook plaatje)

Als het er eenmaal op zit, merk je niet dat ie er is en het beeld is gewoon helemaal helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 16:46
Lees op de marktplaats (zie: Advertentienr.:238959778) dat deze navigatie ook beschikbaar is op de nokia 5800 XpressMusic. Wie weet hier meer van?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
pinokkia schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:57:
Lees op de marktplaats (zie: Advertentienr.:238959778) dat deze navigatie ook beschikbaar is op de nokia 5800 XpressMusic. Wie weet hier meer van?
Iedereen die het topic leest weet hier wel meer van. Het betreft hier gewoon Sygic McGuider, NIET beschikbaar voor de 5800XM. Zoek even in dit topic op Sygic of McGuider en je vindt voldoende informatie. Er is ook een speciaal topic over dit product zie: Het Sygic McGuider Topic.

Lijkt me trouwens verstandiger dergelijke software gewoon bij een officiële handelaar te kopen i.p.v. op Marktplaats.nl

offtopic:
Eén keer posten is echt genoeg hoor! Hoeft echt niet nog een keer in Het Sygic McGuider Topic.

Even een directe link naar de advertentie of welk product het betreft is wel gewenst. Nu moet iemand zelf gaan zoeken op Marktplaats met een advertentienummer... Hebben niet veel mensen zin in kan ik je vertellen.

[ Voor 43% gewijzigd door Cadezo op 22-03-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het plaatje op Marktplaats lijkt verdomd veel op mijn Garmin XT :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Anoniem: 292826 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:20:
[...]

Het plaatje op Marktplaats lijkt verdomd veel op mijn Garmin XT :?
Kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het plaatje dat getoond word is inderdaad van Garmin en op de lijst van ondersteunde toestellen staat GEEN nokia 5800 dus waarschijnlijk allemaal onzin/verkoperspraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Ik heb daarnet sportstracker gedownload alleen hij werkt niet , ik start de training en dan zegt die searching satelites . Druk ik op start begint de tijd te tikken maar in speed en distance zie ik niks gebeuren en links van de scherm blijft alles op loading :S

Doe ik iets verkeerds :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

voor zover ik weet draait alleen garmin op de 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Ik ben zelf sinds gisteren eigenaar van dit mooie toestel. Ik maakte redelijk veel gebruik van Sports Tracker op mijn vorige telefoon maar op dit toestel (de grijze 5800) krijg ik het niet aan de praat, ook niet versie 2.05. Hij zeurt bij alle versies tijdens de installatie dat ie niet compatible is. Als ik vervolgens op het icoon in het menu druk dan gebeurt er niets, hij start niets eens.

Tweede puntje wat ik heb is een raar menu bij de gmail applicatie wat ongeveer de helft van het scherm in beslag neemt en mijns inziens geen meerwaarde heeft, erg hinderlijk dus. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Los van de kleine problemen is het toch een erg leuk toestel. Het zal wel een kwestie van tijd zijn dat de meeste applicatie's ook goed werken op s60v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Jorick schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:37:
Ik ben zelf sinds gisteren eigenaar van dit mooie toestel. Ik maakte redelijk veel gebruik van Sports Tracker op mijn vorige telefoon maar op dit toestel (de grijze 5800) krijg ik het niet aan de praat, ook niet versie 2.05. Hij zeurt bij alle versies tijdens de installatie dat ie niet compatible is. Als ik vervolgens op het icoon in het menu druk dan gebeurt er niets, hij start niets eens.

Tweede puntje wat ik heb is een raar menu bij de gmail applicatie wat ongeveer de helft van het scherm in beslag neemt en mijns inziens geen meerwaarde heeft, erg hinderlijk dus. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Los van de kleine problemen is het toch een erg leuk toestel. Het zal wel een kwestie van tijd zijn dat de meeste applicatie's ook goed werken op s60v5.
Installeer eerst versje 1.83 van sportstracker op je 5800 en dan als je in het programma zit kun je via het menu ook de applicatie updaten naar 2.05.

Als je dit doet gaat de laatse versie wel werken. bij mij ging de directe installatie van 2.05 ook niet met hetzelfde probleem als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 19:51

JaccoW

Kijkt en Luistert

Anoniem: 278433 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Heeft iemand goede screenprotector gevonden ? ik heb ditgevonden maar iemand schreef op userreview dit:
[...]
Dat was ik.
Ik had er een plaatje van bij gedaan, maar die hebben ze uiteindelijk niet geplaatst blijkbaar.
Hier (eerder in het vorige topic) zie je de foto.
Ik heb het opbrengplastic er weer even op gedaan om iets duidelijker te laten zien hoe het zit.
Er is iets ruimte, maar niet hinderlijk, en er blijft ook practisch geen stof achter hangen.
Ik ben er in elk geval tevreden mee.

Wel vind ik de prijs een beetje jammer.
€18,- via pdashop, terwijl het op de site van brando zelf maar $7,- is. Maar goed, accessoires he. :X
Op die laatste site staan trouwens nog een flink aantal links naar recensies. Een stuk of 13 of zo. :P

Dit vond ik ook wel erg leuk trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/prod_img/zoom/SOTCA004900_01_L.jpg
Nokia 5800 XpressMusic Rubberized Back Hard Case
Gewoon bescherming voor de telefoon, helaas niet echt voor het scherm, maar daar heb je de screenprotector voor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JaccoW op 22-03-2009 23:54 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

dat ziet er toch niet uit :s
is meteen het mooie strakke design ervan af...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 05-05 16:46
Iedereen bedankt voor de reactie. Dat Sygic niet werkt op de 5800 XpressMusic.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 200262 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:28:
Ik heb daarnet sportstracker gedownload alleen hij werkt niet , ik start de training en dan zegt die searching satelites . Druk ik op start begint de tijd te tikken maar in speed en distance zie ik niks gebeuren en links van de scherm blijft alles op loading :S

Doe ik iets verkeerds :S
Het kan even duren voordat hij de satelliet pakt, wat je het beste kan doen is zeggen bijvoorbeeld dat je gaat rennen, dat scherm even een tijdje open laten staan (je ziet als het goed is dat satteliet icoontje) terwijl je opwarmt en meestal als je dan echt je workout begint heeft hij een GPS fix en wordt alles bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind em ook niet mooi inderdaad, vooral dat rode om dat blauwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersincap
  • Laatst online: 03-05 14:41
Hoe kan ik mijn volume aanpassen voor wekker/alarm? Als 's ochtend alarm/wekker afgaat dan is gelijk iedereen in de straat wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129264

Kan m'n phone ook niet updaten, heb productcode 0577458 ?
Heb m niet tussen de productcodes kunnen vinden in het vorige topic.
Weet iemand toevallig waar deze vandaag komt ?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Anoniem: 129264 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:44:
Kan m'n phone ook niet updaten, heb productcode 0577458 ?
Heb m niet tussen de productcodes kunnen vinden in het vorige topic.
Weet iemand toevallig waar deze vandaag komt ?
:)
Ik heb ook nogaltijd hetzelfde probleem,
productcode 0579762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-03 23:52
F_demon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:50:
[...]

Dat was ik.
Ik had er een plaatje van bij gedaan, maar die hebben ze uiteindelijk niet geplaatst blijkbaar.
Hier (eerder in het vorige topic) zie je de foto.
Ik heb het opbrengplastic er weer even op gedaan om iets duidelijker te laten zien hoe het zit.
Er is iets ruimte, maar niet hinderlijk, en er blijft ook practisch geen stof achter hangen.
Ik ben er in elk geval tevreden mee.

Wel vind ik de prijs een beetje jammer.
€18,- via pdashop, terwijl het op de site van brando zelf maar $7,- is. Maar goed, accessoires he. :X
Op die laatste site staan trouwens nog een flink aantal links naar recensies. Een stuk of 13 of zo. :P
Op screenprotector kost het 9 euro

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Nog even over die persoon die wou plakken voor z'n WIFI (WEP) key....

Ik lees dat mensen roepen dat je je toetsenbord even op FULL QUERTY moet zetten...

Maar bij mijn weten was dat bij mij ook onmogelijk. Met sms'n enzo staat ie al standaard op FULL QUERTY, maar bij het invullen van een WEP key, schakeld ie automatisch over naar een alphanumeriek toetsenbord, zonder opties om het toetsenbord aan te passen. Ik heb nog de originele firmware, dus misschien dat het met die 1.20 (of wat het nummer dan ook is) aangepast is, maar ook bij mij heb ik de optie nog niet gevonden om het toetsenbord aan te passen.

Niet dat het mij hinderd, die WEP key hoef je maar 1x in te vullen, dus dat typen is ook geen probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
vDR schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:38:
[...]

Installeer eerst versje 1.83 van sportstracker op je 5800 en dan als je in het programma zit kun je via het menu ook de applicatie updaten naar 2.05.

Als je dit doet gaat de laatse versie wel werken. bij mij ging de directe installatie van 2.05 ook niet met hetzelfde probleem als gevolg.
dank, deze methode werkt ook voor mij. Misschien kan de ts dit toevoegen aan de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 278433 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Ik gebruik full qwerty scherm terwijl ik grote en dikka handen heb (ik druk met mijn wijzvinger).

Heeft iemand goede screenprotector gevonden ? ik heb dit gevonden maar iemand schreef op userreview dit
:
[...]
die die brando screenprotector is echt perfect. maar 1 tip, doe het in een keer goed want als je em er af gaat halen dan buigt de protector licht en krijg je em er haast niet meer vlekkeloos op zeg maar.
maar de eerste keer zat hij helemaal perfect!!

ik moest em er even af halen want mijn sensor doet het niet meer van het licht. eerst ging ik er overheen en viel gelijk het beeld weg, en nu niet meer dus ik dacht dat de screenprotector in de weg zat maar blijkbaar niet want die sensor doet het nog steeds niet. misschien is het een instelling of hij doet het alleen met bellen..

het reageren van de telefoon wordt eigenlijk niet beinvloed met de screenprotector van brando..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:17

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Weet iemand een werkende mail for exchange versie?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

kromme schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:14:
Weet iemand een werkende mail for exchange versie?
Deze zou het moeten doen.

Weet iemand of het mogelijk is om de mappenstructuur die je in outlook gebruikt ook op je Nokia te gebruiken. Ik krijg het nu alleen maar voor elkaar om mail uit postvak in binnen te halen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:17

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

thealterego1 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:26:
[...]

Deze zou het moeten doen.

Weet iemand of het mogelijk is om de mappenstructuur die je in outlook gebruikt ook op je Nokia te gebruiken. Ik krijg het nu alleen maar voor elkaar om mail uit postvak in binnen te halen.
Laatste versie werkt niet met deze telefoon geeft hij aan. Kan mijn mail wel ophalen van hoster maar mijn agenda niet. Ik zal deze versie eens proberen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296241

Ik heb een probleem met het overbrengen van muziek...

Ik heb alle USBaansluitingen al geprobeerd... Mediaoverdracht, massaopslag, pcsuite...
De muziekmappen staan op mijn gsm want wanneer ik mijn muziekmappen van de gsm bekijk via de pc
zie ik ze staan.
Wanneer ik de liedjes op mijn gsm zoek, staan ze er niet op???

Iemand enig idee hoe dit komt?
of hoe ik het deftig kan overbrengen op de 5800??

hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198787

heb bij mn 5800 een web'nwalk+ abo afgesloten, dus met mobile TV

Maar steeds als hij 100% geladen is krijg ik de foutmelding:

'Algemeen:
systeemfout'

Enig idee waar dit door komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Wat doe jij precies met "liedjes op mijn gsm zoek"? Je moet namelijk in de music player bij de opties kijken en dan bibliotheek bijwerken kiezen. De telefoon gaat dan op zoek naar nieuwe nummers en voegt die toe aan de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Hoop dat ik hem snel krijg, zin om mee te spelen als ik dit topic zo doorlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Same here, heb hem vorige week bestel bij kpn, en hij zou deze week leverbaar zijn.
Dus ik verwacht hem een dezer dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:25
Ja ik heb hem vandaag binnen gekregen, echt een geweldig toestel. Veel betere besturing dan mijn HTC Diamond, maar dat ligt waarschijnlijk aan Win Mobile.

Ik ga er vanavond gps software op zetten om te kijken of dat een beetje werkt met de gps fix etc.

Er zit echt genoeg bij, ik heb hem via Tmobile genomen en heb een voucher voor een gratis headphone, op de foto ziet ie er best gaaf uit, nou hopen dat het een bluetooth geval is :)

Kortom, tot nu toe echt een aanrader, natuurlijk is dit pas dag 1 maar You Never Know, misschien is dit wel het toestel waar ik op heb zitten wachten :) en anders doe ik hem gewoon weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294960

GranCanaria schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:27:
Ja ik heb hem vandaag binnen gekregen, echt een geweldig toestel. Veel betere besturing dan mijn HTC Diamond, maar dat ligt waarschijnlijk aan Win Mobile.

Ik ga er vanavond gps software op zetten om te kijken of dat een beetje werkt met de gps fix etc.

Er zit echt genoeg bij, ik heb hem via Tmobile genomen en heb een voucher voor een gratis headphone, op de foto ziet ie er best gaaf uit, nou hopen dat het een bluetooth geval is :)

Kortom, tot nu toe echt een aanrader, natuurlijk is dit pas dag 1 maar You Never Know, misschien is dit wel het toestel waar ik op heb zitten wachten :) en anders doe ik hem gewoon weer weg.
Heb jij Web N Walk of Web N Walk Plus erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
GranCanaria schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:27:

Wanneer heb je hem bij T-Mobile besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
AgoNitE schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:50:
[...]

Wanneer heb je hem bij T-Mobile besteld als ik vragen mag?
Kommop jongens, er is een apart topic voor levertijden en dergelijke...

Valt me trouwens op dat ik wat krassen op het scherm heb, vermoedelijk van de stylus. Meer mensen met deze ervaring?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BillSpaarbank schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:20:
[...]

Kommop jongens, er is een apart topic voor levertijden en dergelijke...

Valt me trouwens op dat ik wat krassen op het scherm heb, vermoedelijk van de stylus. Meer mensen met deze ervaring?
Daar heb ik ook een heel klein beetje last van... maar aangezien ik de 5800 bijna 2 maanden heb vind ik het wel meevallen. (Waar ik me meer aan erger is het opstaande randje waar stof blijft zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Is er eigenlijk een mogelijkheid om google maps mobile in te stellen zodat gij automatisch verbinding maakt met een bepaald netwerk?
Hij zou automatisch moeten verbinden met men mobiel data-abbo dat zich in het onderdeel "geen categorie" bevind. Maar ik krijg het niet ingesteld om dit automatisch te laten verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216954

zit er eigenlijk een hoogtemeter in de 5800? te combineren met sportstracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73303

vDR schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:18:
[...]

Ik heb ook nogaltijd hetzelfde probleem,
productcode 0579762
@vDR
Code 0577102. Geupdate zonder problemen.

Mvg,
Extru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 216954 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:24:
zit er eigenlijk een hoogtemeter in de 5800? te combineren met sportstracker?
Dit gaat over de GPS, van zodra je er 4 of meer hebt, kan ook de hoogte bepaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
over dat kiertje rechts boven bij de 5800. Is er al iemand die dit heeft verholpen? Mobile-review heeft het over een scheef schroefje die misplaatst is. Het lijkt mij een kwestie van opnieuw in elkaar zetten, toch? Iemand die hier al naar heeft gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bluppfisk schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:48:
[...]

Dit gaat over de GPS, van zodra je er 4 of meer hebt, kan ook de hoogte bepaald worden.
wat bedoel je met4 of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hebt minstens een connectie nodig met vier gps-satellieten om naast je locatie ook je hoogte te kunnen laten bepalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cadezo op 23-03-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vriend van mij wilt net als mij deze telefoon nemen met een abbo, nu kan ik hem hier veel goed oververtellen maar over het internet niet, is deze makkelijk in gebruik en snel? Via Hi met name.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Anoniem: 292826 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:30:
[...]
(Waar ik me meer aan erger is het opstaande randje waar stof blijft zitten.)
Dat opstaande randje zorgt er aan de andere kant wel voor dat het scherm niet direct het oppervlak raakt waar je je telefoon op legt, waardoor je weer minder krasjes krijgt.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 23-04 19:51

JaccoW

Kijkt en Luistert

Cadezo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:54:
[...]

Je hebt minstens een connectie nodig met vier gps-satellieten om naast je locatie ook je hoogte te kunnen laten bepalen.
klopt, maar er schijnt een algemeen probleem te zijn met alle gps apparaten in nederland. Standaard is er een afwijking van tussen de 30 en 45meter. Als bijvoorbeeld sports tracker gebruik begin ik altijd op 30 meter terwijl ik in een polder woon waar het gemiddelde -3,5 is.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
Ik ben ook van plan om de 5800 aan te schaffen, maar wat zijn jullie ervaringen met het 'hoesje' wat er bij zit? In de winkel ging het hoesje vrij stroef, maar dit kan persoonlijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Dat klopt op het begin gaat het hoesje redelijk stroef maar als je het een tijdje gebruikt wordt de elastiek iets slapper en werkt het erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
chrisr5gt schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:58:
over dat kiertje rechts boven bij de 5800. Is er al iemand die dit heeft verholpen? Mobile-review heeft het over een scheef schroefje die misplaatst is. Het lijkt mij een kwestie van opnieuw in elkaar zetten, toch? Iemand die hier al naar heeft gekeken?
Ik heb mijn 5800 weggebracht naar een Nokia service punt en ze hebben het "gerepareerd". Het is er iets beter op geworden, maar het is niet helemaal weg. Het stoort mij op zich niet zo heel erg.
Ik heb het idee dat het een ontwerp fout is en dat er weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 18:28
heb er speciaal op gelet op de officiele productvoorstelling van nokia daarnet(via de invoerder in belgie) en die toestellen hadden het kiertje niet. het toestel in de winkel wel...

wel een knappe nokia-meid O+

blijkbaar kan je je abbo op maps navigatie ook per maand, 3 maand of langer nemen.

de zwarte versie wordt pas tegen december leverbaar trouwens(volgens nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287412

*weg* deze vraag past prima in [ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 24-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196119

Sinds vandaag heb ik ook tijdelijk de 5800 gekregen. Was na 2 jaar de N95 wel zat, en heb geen zin om langer te wachten op de N97, dus even een paar maandjes kijken hoe deze is :)
Ik vind het jammer dat nog niet alle programma's goed werken, bijvoorbeeld Nimbuzz en TuninFM. TuninFM krijg ik nog wle aan de praat, maar volume enzo is bij mij niet te regelen. Nimbuzz kan ik helemaal niet installeren. Voor de rest heb ik gelijk Seven geinstalleerd voor mijn mails. Seven raad ik iedereen aan, echt een perfect programma voor push mail. Het ziet er verder allemaal leuk en aardig uit, dus er valt nog genoeg te spelen met de 5800 :) Heb m al in gebruik vanaf 3 uur, was helemaal volgeladen, accu zit nog steeds vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil ook graag de Nokia 5800 aanschaffen.
Met een T-Mobile abbo.
Nu kan ik kiezen uit 2 versies:
1: Nokia 5800 XpressMusic Black Red T-Mobile
2: Nokia 5800 XpressMusic Black Red
Wat is nou precies het verschil tussen de 2?
En wat zijn de voor - en nadelen?

Grt Buster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
Anoniem: 287412 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:39:
Ik heb vandaag de Grijs/Zwarte Nokia 5800 besteld.

Mijn vraag is:
Kan het zijn dat dit een geïmporteerde Nokia 5800 uit het buitenland is(Duitsland,België enz..)? Omdat je deze kleur nog niet echt veel tegenkomt in Nederland.
(Besteld op de site www.algebeld.nl )
De door algebeld.nl geleverde toestellen zijn 100% Nederlands, aldus een medewerke via mail van algebeld.

Je kunt er dus vanuit gaan dat ze nederlands zijn :)

kun je trouwens wat foto's plaatsen van die telefoon als je hem hebt? ben zelf ook vanplan de zilver/zwarte te bestellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:33
Als ik de nokia 5800 bestel via de onlineshop van vodafone, krijg ik dan een speciale vodafone versie van dit toestel (stempel & firmware). Ik meende namelijk ergens te lezen dat bij firmware updates bij vodafone langer moet wachten dan de reguliere versie. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarnoootje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:12:
[...]

De door algebeld.nl geleverde toestellen zijn 100% Nederlands, aldus een medewerke via mail van algebeld.

Je kunt er dus vanuit gaan dat ze nederlands zijn :)

kun je trouwens wat foto's plaatsen van die telefoon als je hem hebt? ben zelf ook vanplan de zilver/zwarte te bestellen namelijk.
Bedankt voor de moeite!

Ik zou wat foto's voor je maken en ze in dit forum plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294960 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:46:
Ik wil ook graag de Nokia 5800 aanschaffen.
Met een T-Mobile abbo.
Nu kan ik kiezen uit 2 versies:
1: Nokia 5800 XpressMusic Black Red T-Mobile
2: Nokia 5800 XpressMusic Black Red
Wat is nou precies het verschil tussen de 2?
En wat zijn de voor - en nadelen?

Grt Buster
Het verschil tussen de 2 telefoons is:
1: Dit is een T-mobile branded telefoon, dat houdt in dat hij een simlock heeft. Je kunt er dus geen simkaart in stoppen van een andere provider, alleen maar van T-mobile.
2: Dit is gewoon Simlock vrije telefoon. Je kunt er dus een simkaart instoppen van alle providers.

Het voordeel van de 2e is dus dat je er ooit een keer een andere simkaart in kan stoppen i.p.v. de T-Mobile simkaart.

Ik zou dus voor de 2e optie gaan :)

Ps: het is echter wel mogelijk om de T-Mobile Branded 5800 na een tijdje simlock vrij te maken, maar dat brengt echter vaak wel wat kleine defecten met zich mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 287412 op 24-03-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Anoniem: 287412 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:16:
[...]

Het verschil tussen de 2 telefoons is:
1: Dit is een T-mobile branded telefoon, dat houdt in dat hij een simlock heeft. Je kunt er dus geen simkaart in stoppen van een andere provider, alleen maar van T-mobile.
2: Dit is gewoon Simlock vrije telefoon. Je kunt er dus een simkaart instoppen van alle providers.

Het voordeel van de 2e is dus dat je er ooit een keer een andere simkaart in kan stoppen i.p.v. de T-Mobile simkaart.

Ik zou dus voor de 2e optie gaan :)

Ps: het is echter wel mogelijk om de T-Mobile Branded 5800 na een tijdje simlock vrij te maken, maar dat brengt echter vaak wel wat kleine defecten met zich mee.
Je kan na een jaar gratis bij T-Mobile je simlock laten verwijderen, wat geen enkel risico met zich meebrengt. Je vult op de website van T-Mobile wat gegevens in en krijgt dan uitleg van wat je verder moet doen.

Het grote nadeel van de T-Mobile branded telefoon is dat T-Mobile zelf de firmware updates in beheer heeft en deze later uitgeeft dan Nokia het doet. Hierdoor moet je dus langer wachten op verbeteringen in de software van je telefoon. Er zijn manieren om hier iets aan te doen, maar dit is niet legaal en je garantie vervalt ermee.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 16:55

DaRoot

Some say...

Ben sinds vrijdagavond ook in het bezit van dit magnifieke toestel.. echt geweldig apparaat!
Alleen, ik loop al wel tegen een bug (?) aan volgens mij.
Zodra ik een smsje of mailtje type, met een : of een smiley ofzo erin, blijft het toetsenbord als het ware op de caps-lock hangen.. ik kan hem wel uitzetten, dan weer een letter typen, maar dan springt ie doodleuk weer aan.. erg irritant.. iemand meer dit verschijnsel? en een evt. oplossing?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
Toen ik mijn Nokia 5800 kocht had ik bij Share Online drie service waarmee ik kon synchroniseren, namelijk OVI, Flickr en ik denk Facebook ofzo. Die laatste weet ik niet zeker.

Anyways, nu heb ik een software update gedaan en nu zijn ze allemaal foetsie. OVI krijg ik nog wel terug door het online zoeken naar services te runnen, maar Flickr komt niet meer terug.
Iemand enig idee hoe ik meer services kan krijgen, met name Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-03 23:13
DaRoot schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:04:
Ben sinds vrijdagavond ook in het bezit van dit magnifieke toestel.. echt geweldig apparaat!
Alleen, ik loop al wel tegen een bug (?) aan volgens mij.
Zodra ik een smsje of mailtje type, met een : of een smiley ofzo erin, blijft het toetsenbord als het ware op de caps-lock hangen.. ik kan hem wel uitzetten, dan weer een letter typen, maar dan springt ie doodleuk weer aan.. erg irritant.. iemand meer dit verschijnsel? en een evt. oplossing?
Als je de shift-knop ingedrukt houdt wordt caps-lock ingeschakeld. Om hoofdletters te typen moet je de shift-toets één keer kort indrukken en dan de betreffende letter, vergelijkbaar met de plaktoetsen van windows. Als je 'em weer van caps-lock af wilt halen houdt je de shift-toets even ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Stay1ed schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:00:
[...]

Als je de shift-knop ingedrukt houdt wordt caps-lock ingeschakeld. Om hoofdletters te typen moet je de shift-toets één keer kort indrukken en dan de betreffende letter, vergelijkbaar met de plaktoetsen van windows. Als je 'em weer van caps-lock af wilt halen houdt je de shift-toets even ingedrukt.
beter lezen ;) ik weet hoe het werkt, maar als ik hem van shift/capslock heb afgehaald, springt er steeds weer terug op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet genoeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-03 23:13
Dat is inderdaad een vreemde bug dan...
Gebeurt dit altijd? Ik heb zelf al genoeg berichten verstuurd, maar ik heb nooit ergens last van gehad (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil Mobster (LastFM) graag gebruiken maar ik krijg het maar niet werkende. Ik kan contact maken (handshaking, fetching, online etc). Ik zie de titel en daarna de albumhoes maar ik hoor verder geen muziek. Een paar keer heb ik eventje (2 sec) muziek gehoord. Waar kan dat aan liggen? O ja ik gebruik Vodafone en heb onbeperkt Internet Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Stay1ed schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:49:
Dat is inderdaad een vreemde bug dan...
Gebeurt dit altijd? Ik heb zelf al genoeg berichten verstuurd, maar ik heb nooit ergens last van gehad (gelukkig).
ja steeds weer eigenlijk.. Heb nu nog even verder getest, hij doet het alleen bij een fullscreen qwerty toetsenbord, en als ik een smiley heb gemaakt, bijv ;)
bij het mini qwerty toetsenbord niet.. vrij apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
ik heb net mijn case binnen van Faconnable. Er zat zelfs een poetsdoekje en een screenprotector bij! Heel netjes voor 29 euro. Het is een harde case die mooi aansluit op de telefoon. Plaatje staat wel op pagina 1. Ik weet even niet hoe ik die snel toevoeg in deze post vanaf mijn 5800. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
welke software versie hebben jullie?

ik heb v 11.0.008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 17:33
Ik lees in het topic het e.e.a. over de 5800 die 'branded' is. Wat houdt dat in? simlock? specifieke firmware? en nog meer?

Als ik mijn toestel bestel via vodafone zelf is het toestel branded als ik dit topic mag geloven, kan ik dan wel via de normale firmware update meedraaien of vodafone een eigen cyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Bedankt maar hoort hij deze niet automatisch op te halen via Nokia Software Update? hij geeft bij mij namelijk aan dat er geen nieuwere software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 14:31
Ik lees (en heb ook zelf geprobeerd) dat het nog niet mogelijk was om voor NL productcodes de firmware te updaten.

Zojuist weer eens geprobeerd: met PC suite werd nieuwe firmware gesignaleerd, en heb ik geinstalleerd.
Productcode 0577458 (mijn leverancier was Vodafone)
Van: 11.0.0.8
Naar: 20.0.012

[ Voor 38% gewijzigd door waits op 24-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Heeft iemand de telefoon al geupdate met de internet updater?

Hij geeft dan aan dat je een server profiel moet aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Laatst online: 04-05 20:27
DaRoot schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:53:
[...]

beter lezen ;) ik weet hoe het werkt, maar als ik hem van shift/capslock heb afgehaald, springt er steeds weer terug op..
druk is de _ onder het pijltje naar boven(shift knop) wel weg dan? druk anders voor dat je een letter typt is 2x op shift.. dan verdwijnt die underscore en is hij goed van caps-lock af...
GranCanaria schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:36:
Heeft iemand de telefoon al geupdate met de internet updater?

Hij geeft dan aan dat je een server profiel moet aanmaken.
heb krijg diezelfde melding inderdaad, alleen geen idee welke gegevens ik vervolgens bij server profiel zou moeten gebruiken. iemand een idee? (met de software updater voor windows kan ik hem gelukkig wel gewoon updaten)

[ Voor 35% gewijzigd door cuberob op 24-03-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Laatst online: 08:21
Ik heb vandaag mijn splinternieuwe nokia 5800 binnengekregen en vind het echt een fantastisch toestel. Ik erger me alleen aan 1 ding, namelijk de alarm. Het instellen van de alarm is sowieso vrij omslachtig, maar er bestaat geen mogelijkheid om het alarm alleen op bepaalde dagen af te laten gaan (alleen dagelijks, maandelijks enzo). Of zie ik iets over het hoofd en is het toch mogelijk om het alarm op bv. alleen de werkdagen af te laten gaan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
FuzzyLogic66 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:08:
Ik heb vandaag mijn splinternieuwe nokia 5800 binnengekregen en vind het echt een fantastisch toestel. Ik erger me alleen aan 1 ding, namelijk de alarm. Het instellen van de alarm is sowieso vrij omslachtig, maar er bestaat geen mogelijkheid om het alarm alleen op bepaalde dagen af te laten gaan (alleen dagelijks, maandelijks enzo). Of zie ik iets over het hoofd en is het toch mogelijk om het alarm op bv. alleen de werkdagen af te laten gaan? Alvast bedankt!
Via de agenda kan dit.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

cuberob schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:59:
[...]

druk is de _ onder het pijltje naar boven(shift knop) wel weg dan? druk anders voor dat je een letter typt is 2x op shift.. dan verdwijnt die underscore en is hij goed van caps-lock af...
Ik druk dus op die knop, om de capslock uit te krijgen, dus ook zonder die underscore eronder. De letters op het toetsenbord worden weer klein dan. Dan druk ik de volgende letter in, et voila, Capslock springt weer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door DaRoot op 25-03-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
FuzzyLogic66 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:08:
Is mogelijk om het alarm alleen op bepaalde dagen af te laten gaan (die van mij gaat bv. alleen maandag t/m vrijdag). Nadat je het alarm aangemaakt dat alarm opzoeken en vervolgens kan je daar bv. je werkdagen invoeren...
Pagina: 1 2 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic