M'n kast is btw de cooler master centurion 5
Anoniem: 134818
Ik zal ff de cpu support list checken.Anoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:08:
nou dan is de p55 een betere optie, maar ik ben nu in het bezit van een m2n32-sli deluxe moederbord van asus.
misschien kan ik ook alleen een beter processor nemen want het gaat mij vooral om de processor.
De processor die ik nu heb is de AMD 5200+ dual core
Dan past dat moederbord gewoon hoorAnoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:08:
M'n kast is btw de cooler master centurion 5
Hold on, maar ik zou, gezien je budget en de prijzen een 955 er op zetten.Anoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:10:
Maar ik zit nu te denken aan een AMD Phenom II X4 920. kan dat op dat moederbord ?
Oh en gebruik de edit knop
Edit: Nou bedank asus maar voor hun slechte support: Phenom IIX3 715 (HDZ715WCJ3DGI),2.8GHz,95W,rev.C2,SocketAM2+,Triple-Core Enige phenom II die support word. Daarom koop ik liever gigabyte of msi.
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=0jMy2X8lKstYRvev
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-01-2010 16:14 ]
AM3 is backwards compatible met AM2.Anoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:12:
Maar dat is een am3 processor, en volgens mij kan mijn moederbord dat niet dragen
Anoniem: 307020
???
Ik snap niet wat je bedoelt , maar dan hoef je dus ook niet per se ddr 3 geheugen te geberuiken?
Dus gewoon een 955 op het moederbord plaatsen en dan is het goed?
Ik snap niet wat je bedoelt , maar dan hoef je dus ook niet per se ddr 3 geheugen te geberuiken?
Nou letterlijk, hij is backwards compatible, dus terugwaarts is het mogelijk om ondersteuning toe tevoegen: De AM3 cpu's hebben een DDR3 en DDR2 controller aanboort. En nee, lees mijn edit. Asus is lui met hun support voor oudere mobo's.Anoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:16:
???
Ja, aangezien jouw moederbord compatible is met het AM3 socket.Anoniem: 307020 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:16:
???
Huh maar er staat toch bij ondersteuning.
Ondersteuning AMD® Socket AM2 Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64 / Sempron
Ondersteuning AMD® Socket AM2 Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64 / Sempron
CPU support says no:karstnl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Ja, aangezien jouw moederbord compatible is met het AM3 socket.
Alleen een X3 ondersteunen ze officieel.

http://vip.asus.com/forum...xe&page=1&SLanguage=en-us
http://tech.icrontic.com/forum/showpost.php?p=683170
Dus, niet officiële ondersteuning, maar ze werken wss gewoon.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-01-2010 16:22 ]
Dat bedoel ik, hij zou moeten werken.Anoniem: 134818 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:20:
[...]
Nee zijn mobo ondersteund helemaal geen Phenom II of Athlon II's.Anoniem: 134818 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:20:
Een Phenom II X3 715 bestaat dan ook helemaal niet.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2010 16:33 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Doe ie lekker wel:-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:31:
[...]
Nee zijn mobo ondersteund helemaal geen Phenom II of Athlon II's.
Daarbij:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=242053
Dus.
Asus zegt anders van niet en bij XS staat erg slecht...
Wat kan Asus er aan doen dat het chipset van nVidia niet met een Phenom II werkt?Anoniem: 134818 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:11:
Edit: Nou bedank asus maar voor hun slechte support:
En sinds wanneer mag er niks meer eerlijk worden gezegd?
[ Voor 113% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2010 19:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Right:-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:36:
[...]
Asus zegt anders van niet en bij XS staat erg slecht...
Wow a 955 works on an M2N32-SLi? I loved mine, I couldn't find anything about if phenom 2's would work in them or not when they first came out. great great board, my M4A79 has ton's of random issues.
yeah you have to do some work arounds and there are a few annoyances. Like sometimes you get a cold boot issue, but it is worth it!
Is goed.Maar dan mag jij hem het adviseren ik doe het niet, zelfs nVidia zegt dat het niet werkt.

Heey ik heb hier laatst om advies gevraagd voor m'n upgrade kitje, nu heb ik m'n vorige mobo + alle andere shit, kunnen verkopen en hierbij is m'n budget omhoog gegaan naar 400 €, ik zou graag van jullie willen weten wat een mooi upgradesetje is.
mvg
Dorus Wijnen
mvg
Dorus Wijnen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | GeIL GV34GB1333C7DC | € 94,- | € 94,- |
1 | Intel Xeon X3440 | € 183,43 | € 183,43 |
1 | MSI P55M-GD45 | € 87,50 | € 87,50 |
Importeren | Totaal | € 364,93 |
Heb je nog ruimte voor een mooie koeler. Mocht je willen overclocken.
Ik denk dat je 3440 en 750 bedoeld. Even snel, maar de 3440 heeft hyperthreading. En waarom zit oc er niet in?
. Beperkt overclocken is niet moeilijk en de uitkomst is ook best te doen.
Ok en wat is dan een hypertreading, en als ik de processor oc, gaat dan de garantie eraf?
Anoniem: 354315
Beste tweakers,
Ik speel nu al bijna 3 jaar World of Warcraft, maar nu begint mijn pc het te begeven aan alle kanten en word het spel te zwaar als ik mooie graphic's wil op 1920x1200. Wat ik nou graag wil is dat mijn pc WoW op full graphic's kan draaien en alles soepel loopt. Daarom heb ik zitten denken aan een upgrade of een totaal nieuwe pc bouwen. Maar ik weet dus totaal niet wat ik nou moet doen, upgraden of een nieuwe pc. En als een nieuwe pc word aangeraden wat is dan het best en goedkoopst?. Aangezien ik niet veel van hardware af weet en ik verdwaal in de mogelijkheden kom ik ook niet echt verder met de Best Buy Guide. Ik ben van plan er zoveel geld voor uit te geven als nodig is, ik zou graag wat van jullie horen.
Mijn pc'tje:
Field Value
Operating System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Motherboard
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Motherboard Name Asus A8N-SLI (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Motherboard Chipset nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer
System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/30/04)
Communication Port Communications Port (COM1)
Communication Port ECP Printer Port (LPT1)
Display
Video Adapter NVIDIA GeForce 8800 GS (384 MB)
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB] (L810C0188601)
Field Value
Physical Memory
Total 2047 MB
Used 592 MB
Free 1454 MB
Als ik nog iets vergeten ben zet ik het er bij.
Groeten, Frits.
Ik speel nu al bijna 3 jaar World of Warcraft, maar nu begint mijn pc het te begeven aan alle kanten en word het spel te zwaar als ik mooie graphic's wil op 1920x1200. Wat ik nou graag wil is dat mijn pc WoW op full graphic's kan draaien en alles soepel loopt. Daarom heb ik zitten denken aan een upgrade of een totaal nieuwe pc bouwen. Maar ik weet dus totaal niet wat ik nou moet doen, upgraden of een nieuwe pc. En als een nieuwe pc word aangeraden wat is dan het best en goedkoopst?. Aangezien ik niet veel van hardware af weet en ik verdwaal in de mogelijkheden kom ik ook niet echt verder met de Best Buy Guide. Ik ben van plan er zoveel geld voor uit te geven als nodig is, ik zou graag wat van jullie horen.
Mijn pc'tje:
Field Value
Operating System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Motherboard
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Motherboard Name Asus A8N-SLI (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Motherboard Chipset nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer
System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/30/04)
Communication Port Communications Port (COM1)
Communication Port ECP Printer Port (LPT1)
Display
Video Adapter NVIDIA GeForce 8800 GS (384 MB)
Monitor Plug and Play Monitor [NoDB] (L810C0188601)
Field Value
Physical Memory
Total 2047 MB
Used 592 MB
Free 1454 MB
Als ik nog iets vergeten ben zet ik het er bij.
Groeten, Frits.
Wat is het budget?
Denk trouwens dat je moet denken aan een nieuwe PC je zou de CPU nog kunnen vervangen maar echt goedkoop zijn de socket 939 dualcore CPU's (tweedehands) ook niet. Dus denk dat je beter de hele PC kan vervangen.
Denk trouwens dat je moet denken aan een nieuwe PC je zou de CPU nog kunnen vervangen maar echt goedkoop zijn de socket 939 dualcore CPU's (tweedehands) ook niet. Dus denk dat je beter de hele PC kan vervangen.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 354315
Budget limit is er niet echt, graag zo goedkoop mogelijk dan.. zoveel mogelijk van mijn oude pc gebruiken als dat mogelijk is. Het is voor WoW dus ik trek er me portemonnee wel voor open.-The_Mask- schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:24:
Wat is het budget?
Anoniem: 172410
In aanloop naar een geheel nieuw systeem binnenkort heb ik nu de mogelijkheid een tweede identieke 4770 te kopen voor een redelijke prijs. Momenteel heb ik daar niets aan, maar ik wilde bij mijn upgrade sowieso een moederbord kopen met 2x8 lanes. Dit omdat ik nog wel eens wil aanklooien met videokaarten en het dan fijn is een BIOS te kunnen flashen zonder de kaart zelf voor beeld te hoeven gebruiken en omdat het bij leuk lijkt om eens wat te experimenten met CF óf eventueel een kaart van nVidia om PhysX te draaien. Hoewel ik voor het flashen van de BIOS uiteraard ook de on-board van het moederbord kan gebruiken, is het mij het kleine prijsverschil (in mijn ogen 10-20 euro voor een bord met verder vergelijkbare features) het wel waard om een moederbord te kopen dat in ieder geval die mogelijkheid heeft, los van wat ik er daadwerkelijk mee ga doen. Ik hou van flexibiliteit, ook voor de toekomst.
Nu ben ik benieuwd wat jullie qua upgrades het verstandigst lijkt. Voor mij ziet een tweede 4770 eruit als een heel interessante optie. Ik betaal nu een relatief klein bedrag (zeg tot 80 euro) en krijg performance die dicht in de buurt ligt van een 5850. Het alternatief is de huidige 4770 te verkopen en met wat bijleggen een 5770 te kopen. Dan lever ik volgens mij echter wel in op performance, terwijl ik niet zoveel goedkoper uit ben. Een derde alternatief zou zijn om een 5830 te kopen, maar die vind ik te duur en bovendien vind ik die teveel stroom verbruiken voor wat je er voor krijgt.
Natuurlijk heb je dan nog het verschil tussen DX10 en DX11, maar ik ga sowieso geen EyeFinity gebruiken. Tesselation vind ik wel degelijk interessant, maar daar maken spellen nog nauwelijks gebruik van en tegen de tijd dat ze dat wel doen kan ik een mooie 6xxx kaart kopen. Voor de rest zijn de voordelen volgens mij maar marginaal en niet de extra investering waard.
Wat wel iets is om rekening mee te houden is dat er maar 512 MB beschikbaar blijft, ook met twee kaarten. Dat is momenteel niet echt een gigantisch probleem volgens mij, maar ik vraag me af wat dat in de toekomst gaat doen.
Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van denken
Edit: ik ben geen extreem fervent gamer omdat ik niet veel tijd heb, maar ik hou zeker van een spelletje op zijn tijd. Dan vind ik het ook fijn dat het er mooi uitziet. Ik speel sowieso het liefst met full details en minstens 4xAA en 15xAF. Momenteel speel ik veel Fallout 3, Oblivion en nog wat klein grut, ik zou graag willen gaan spelen Fallout 4, TESC 5, GTA IV (al hoef je met die draak geen specifieke rekening te houden), Pure en nog wat nieuw spul. Momenteel speel ik op 1600x1200 maar dat wordt over niet al te lange tijd 1920x1200, dus ga daar maar van uit.
Of zeggen jullie, die 4770 is voorlopig nog wel even leuk, beter wacht je tot de 6xxx serie uit is (en een 5850 eventueel beter te betalen).
Nu ben ik benieuwd wat jullie qua upgrades het verstandigst lijkt. Voor mij ziet een tweede 4770 eruit als een heel interessante optie. Ik betaal nu een relatief klein bedrag (zeg tot 80 euro) en krijg performance die dicht in de buurt ligt van een 5850. Het alternatief is de huidige 4770 te verkopen en met wat bijleggen een 5770 te kopen. Dan lever ik volgens mij echter wel in op performance, terwijl ik niet zoveel goedkoper uit ben. Een derde alternatief zou zijn om een 5830 te kopen, maar die vind ik te duur en bovendien vind ik die teveel stroom verbruiken voor wat je er voor krijgt.
Natuurlijk heb je dan nog het verschil tussen DX10 en DX11, maar ik ga sowieso geen EyeFinity gebruiken. Tesselation vind ik wel degelijk interessant, maar daar maken spellen nog nauwelijks gebruik van en tegen de tijd dat ze dat wel doen kan ik een mooie 6xxx kaart kopen. Voor de rest zijn de voordelen volgens mij maar marginaal en niet de extra investering waard.
Wat wel iets is om rekening mee te houden is dat er maar 512 MB beschikbaar blijft, ook met twee kaarten. Dat is momenteel niet echt een gigantisch probleem volgens mij, maar ik vraag me af wat dat in de toekomst gaat doen.
Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van denken
Edit: ik ben geen extreem fervent gamer omdat ik niet veel tijd heb, maar ik hou zeker van een spelletje op zijn tijd. Dan vind ik het ook fijn dat het er mooi uitziet. Ik speel sowieso het liefst met full details en minstens 4xAA en 15xAF. Momenteel speel ik veel Fallout 3, Oblivion en nog wat klein grut, ik zou graag willen gaan spelen Fallout 4, TESC 5, GTA IV (al hoef je met die draak geen specifieke rekening te houden), Pure en nog wat nieuw spul. Momenteel speel ik op 1600x1200 maar dat wordt over niet al te lange tijd 1920x1200, dus ga daar maar van uit.
Of zeggen jullie, die 4770 is voorlopig nog wel even leuk, beter wacht je tot de 6xxx serie uit is (en een 5850 eventueel beter te betalen).
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 11-05-2010 16:49 ]
Ik wil een relatief kleine upgrade doen van maximaal 150 euro. Dit is wat ik nu heb:
Dit is de oude PC van mijn broertje. Die van mij heb ik een tijdje geleden al verkocht omdat ik een nieuwe wilde maar dat zit er voorlopig niet in maar ik wil wel een beetje meer snelheid, mede omdat ik 4GB wil en Windows 7 64-bit wil installeren en dat niet met deze PC. Ik weet wat ik in het verleden heb geroepen over upgrades maar ik loop nu zelf (weer) tegen de lamp maar als het goed is moet het hierna ook zo blijven tot ik echt weer een nieuwe PC ga kopen want op zich werkt dit ook al snel alleen dingen zoals grafische hardware acceleratie, 4GB dual channel en 64-bit mis ik gewoon omdat ik veel intensieve dingen tegelijk doe.
Alles blijft, het enige wat ik wil vervangen/toevoegen zijn moederbord, processor en geheugen. De rest werkt nog prima. Dus ik zit aan de volgende twee opties te denken maar ik twijfel welke ik zal nemen. De AMD optie geniet op zich de voorkeur want volgens mij is de Athlon II sneller dan de Celeron en dat moederbord kan ik goedkoop voor een demoprijs. Volgens mij is de 780G chipset (HD3200) ook sneller dan de G41 (GMX5400?) chipset. Wat denken jullie? Van dat AMD bord zijn twee revisies, helaas is het demomodel revisie 1.0 en niet 2.0 die toch wat betere dingen heeft maar dat zij dan zo. De processor gaat er iig op werken met de laatste BIOS update. Het geheugen is helaas DDR2-667 maar dat is dan niet anders, zo is het toendertijd gekocht dus prik ik er gewoon weer eenzelfde reepje bij. Desnoods klok ik het 33MHz over om het op 800MHz te laten lopen, mocht dit nodig zijn. Geldt tegenwoordig nog steeds dat FSB en RAM gelijk moeten lopen voor de beste prestaties? Heb me er al een tijde niet meer mee bezig gehouden.
Anwyay, hier beide opties. Graag jullie meningen want dan kan ik het vandaag nog halen voordat dat moederbord weg is. Alles is op voorraad.
Intel:
AMD:
NB: Dat Foxconn moederbord is 39 euro. De Intel optie komt op ongeveer 149 euro, de AMD op ongeveer 148 euro. Of als jullie nog betere opties hebben voor 150 euro met de huidige situatie, graag. Maar ik ben wel afhankelijk van een lokale shop omdat ik het het liefst vandaag wil halen.
1 | AOpen H450B | € 54,05 | € 54,05 |
1 | Foxconn P4M9007MB-8RS2H | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Pentium Dual Core E2140 | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G | € 49,08 | € 49,08 |
1 | Microsoft Basic Optical Mouse | € 9,60 | € 9,60 |
1 | Samsung SH-S203B | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster 206BW | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Sweex Multimedia Keyboard PS/2 Black | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 112,73 |
Dit is de oude PC van mijn broertje. Die van mij heb ik een tijdje geleden al verkocht omdat ik een nieuwe wilde maar dat zit er voorlopig niet in maar ik wil wel een beetje meer snelheid, mede omdat ik 4GB wil en Windows 7 64-bit wil installeren en dat niet met deze PC. Ik weet wat ik in het verleden heb geroepen over upgrades maar ik loop nu zelf (weer) tegen de lamp maar als het goed is moet het hierna ook zo blijven tot ik echt weer een nieuwe PC ga kopen want op zich werkt dit ook al snel alleen dingen zoals grafische hardware acceleratie, 4GB dual channel en 64-bit mis ik gewoon omdat ik veel intensieve dingen tegelijk doe.
Alles blijft, het enige wat ik wil vervangen/toevoegen zijn moederbord, processor en geheugen. De rest werkt nog prima. Dus ik zit aan de volgende twee opties te denken maar ik twijfel welke ik zal nemen. De AMD optie geniet op zich de voorkeur want volgens mij is de Athlon II sneller dan de Celeron en dat moederbord kan ik goedkoop voor een demoprijs. Volgens mij is de 780G chipset (HD3200) ook sneller dan de G41 (GMX5400?) chipset. Wat denken jullie? Van dat AMD bord zijn twee revisies, helaas is het demomodel revisie 1.0 en niet 2.0 die toch wat betere dingen heeft maar dat zij dan zo. De processor gaat er iig op werken met de laatste BIOS update. Het geheugen is helaas DDR2-667 maar dat is dan niet anders, zo is het toendertijd gekocht dus prik ik er gewoon weer eenzelfde reepje bij. Desnoods klok ik het 33MHz over om het op 800MHz te laten lopen, mocht dit nodig zijn. Geldt tegenwoordig nog steeds dat FSB en RAM gelijk moeten lopen voor de beste prestaties? Heb me er al een tijde niet meer mee bezig gehouden.
Anwyay, hier beide opties. Graag jullie meningen want dan kan ik het vandaag nog halen voordat dat moederbord weg is. Alles is op voorraad.
Intel:
1 | Gigabyte GA-G41M-ES2L | € 42,99 | € 42,99 |
1 | Intel Celeron E3300 | € 39,12 | € 39,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 131,19 |
AMD:
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 46,30 | € 46,30 |
1 | Foxconn A7GM-S | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 95,38 |
NB: Dat Foxconn moederbord is 39 euro. De Intel optie komt op ongeveer 149 euro, de AMD op ongeveer 148 euro. Of als jullie nog betere opties hebben voor 150 euro met de huidige situatie, graag. Maar ik ben wel afhankelijk van een lokale shop omdat ik het het liefst vandaag wil halen.
Wat doet die met de PC en waarom wil die upgraden?
En waarom niet het mobo houden, kan gewoon Conroe's en Kentsfields aan.
En waarom niet het mobo houden, kan gewoon Conroe's en Kentsfields aan.
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 12-05-2010 12:05 ]
AMD Nieuwsdiscussie
PC is nu van mij en ik wil gewoon veel dingen tegelijk kunnen doen, dingen uitpakken, converteren, gamen etc. Ik doe gewoon veel tegelijk en er is bijna altijd wel minimaal 2GB in gebruik, veel vensters open enzo en constant bezig.-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:59:
Wat doet die met de PC en waarom wil die upgraden?
Klopt maar ik wil een betere IGP want met die onboard VIA Chrome9 IGP kan je niks. CS 1.6 gaat nog wel met alles laag maar CS:Source gaat met 5fps.En waarom niet het mobo houden, kan gewoon Conroe's en Kentsfields aan.

Conroe of Kentfield kan en dan met 2GB erbij maar ze zijn wel duur en dan zit ik nog steeds met dit moederbord. De goedkoopste in de pricewatch is de E6600 maar die hebben ze hier niet. Alleen de E7500 maar die is meer dan 100 euro.
Edit: ze hebben een demo E7200 775 2533 BOX1066 3M voor 69,- euro. Dat samen met 2GB DDR2-667 zit ik op 121,- euro maar dan zit ik nog steeds met dit moederbord.
Edit2: ik heb een ander demo moederbord gevonden voor 29 euro dan zit ik samen op 151 euro
E7200 775 2533 BOX1066 3M € 69,-*€ 69,-*
2 GB DDR2-667 (2048 MB) € 52,90*€ 52,90*
P5KPL-AM SE G31 LVSM € 29,-*€ 29,-*
Alleen da's een G31 chipset en die is minder dan de G41 maar die processor is natuurlijk beter dan de Athlon of Celeron.
[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 12-05-2010 12:36 ]
Tweedehands E6600, Q6600 of iets wat er op lijkt, samen met 2GB geheugen extra tweedehands/nieuw.
Doe je er een zuinige videokaart tweedehands/nieuw bij HD5670/HD4670 of zo iets, moet nog even naar de voeding kijken wat erin zit. Maar als je zoiets neemt ben je het goedkoopste en snelste uit.
O en een E7200 of vergelijkbare CPU gaat niet werken.
Trouwens als je de volgende keer weer hele nieuwe PC koopt let dan op het mobo en vooral het chipset, want ik kan heel goed begrijpen dat je zegt dat upgraden altijd duur is, maar dat komt omdat je net een euro te veel altijd op het mobo wil besparen. Zie je dus nu ook weer met je gare VIA chipset, had je toen misschien 5 euro meer uitgeven had je nu heel wat ellende bespaard, ook omdat bijvoorbeeld je nu een VIA chipset heeft die waarschijnlijk geen nieuwe PCIe 2.1 videokaarten pikt.
Doe je er een zuinige videokaart tweedehands/nieuw bij HD5670/HD4670 of zo iets, moet nog even naar de voeding kijken wat erin zit. Maar als je zoiets neemt ben je het goedkoopste en snelste uit.
O en een E7200 of vergelijkbare CPU gaat niet werken.
Trouwens als je de volgende keer weer hele nieuwe PC koopt let dan op het mobo en vooral het chipset, want ik kan heel goed begrijpen dat je zegt dat upgraden altijd duur is, maar dat komt omdat je net een euro te veel altijd op het mobo wil besparen. Zie je dus nu ook weer met je gare VIA chipset, had je toen misschien 5 euro meer uitgeven had je nu heel wat ellende bespaard, ook omdat bijvoorbeeld je nu een VIA chipset heeft die waarschijnlijk geen nieuwe PCIe 2.1 videokaarten pikt.
[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 12-05-2010 12:48 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Het mag allemaal maximaal 150 euro kosten en ik wou het het liefst vandaag al halen eigenlijk. Ja ik weet het, dan zijn mijn opties beperkt maar tweedehands is zo'n gedoe. Dan haal je bij die een processor en bij die geheugen en zit je met verzendkosten. Dan ga ik liever voor de Athlon II + 780G + 2GB. Volgens mij is de HD3200 nog beter voor gamen ook dan de GMA X5400.-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:42:
Tweedehands E6600, Q6600 of iets wat er op lijkt, samen met 2GB geheugen extra tweedehands/nieuw.
Omdat ie 1066 is zeker? Dacht ik al..O en een E7200 of vergelijkbare CPU gaat niet werken.
Dit was zijn studenten PC en het is nooit de bedoeling geweest er iets aan te veranderen (er zat eerst ook 2x 512MB in). Maar nu is ie verhuisd en heeft ie een laptop dus deze mocht naar mij maar ik doe wel wat meer dan Word alleen. Ik snap wat je bedoelt want ik had het zelf ook met dat Nvidia 8200 bord.Trouwens als je de volgende keer weer hele nieuwe PC koopt let dan op het mobo en vooral het chipset, want ik kan heel goed begrijpen dat je zegt dat upgraden altijd duur is, maar dat komt omdat je net een euro te veel altijd op het mobo wil besparen. Zie je dus nu ook weer met je gare VIA chipset, had je toen misschien 5 euro meer uitgeven had je nu heel wat ellende bespaard, ook omdat bijvoorbeeld je nu een VIA chipset heeft die waarschijnlijk geen nieuwe PCIe 2.1 videokaarten pikt.

Edit: Op de website van Asus staat die E7200 er gewoon tussen? Of bedoelde je op dit huidige bord? Dat gaat niet werken nee.
http://support.asus.com/c...L-AM%20SE&product=1&os=30
Dus wat is beter denk je? E7200 + G31 + 2GB of Athlon II + 780G + 2GB?
[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 12-05-2010 13:22 ]
Deze PC draait toch nog prima?chim0 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:02:
[...]
Het mag allemaal maximaal 150 euro kosten en ik wou het het liefst vandaag al halen eigenlijk.
Zelf weten, maar een tweedehands CPU plus 2GB geheugen en bijvoorbeeld een HD4670 zal verreweg het snelst zijn.Ja ik weet het, dan zijn mijn opties beperkt maar tweedehands is zo'n gedoe. Dan haal je bij die een processor en bij die geheugen en zit je met verzendkosten. Dan ga ik liever voor de Athlon II + 780G + 2GB. Volgens mij is de HD3200 nog beter voor gamen ook dan de GMA X5400.
Nee, is gewoon nieuwer en niet ondersteund model.Omdat ie 1066 is zeker? Dacht ik al..
Het Foxconn mobo heb ik het over ik zie namelijk niet ergens een Asus mobo staan.Edit: Op de website van Asus staat die E7200 er gewoon tussen? Of bedoelde je op dit huidige bord? Dat gaat niet werken nee.
AMD Nieuwsdiscussie
Jazeker. Bij nader inzien, ik heb nog eens nagedacht en het is idd zonde om nu 150 euro te besteden aan dat beetje prestaties meer. Beter sparen voor een compleet nieuw systeem.
True.[...]
Zelf weten, maar een tweedehands CPU plus 2GB geheugen en bijvoorbeeld een HD4670 zal verreweg het snelst zijn.
Niet op die Foxconn idd.[...]
Nee, is gewoon nieuwer en niet ondersteund model.
Klopt maar later vond ik een Asus plank die het wel zou moeten ondersteunen > P5KPL-AM SE. Zie edit.[...]
Het Foxconn mobo heb ik het over ik zie namelijk niet ergens een Asus mobo staan.
Maar vergeet het hele verhaal maar. Dacht in eerste instantie dat het wel een goede upgrade zou zijn maar ik kan beter sparen voor een nieuw systeem.
Ik heb nu:
Op zich ben ik niet mega ontevreden over de prestaties. Ik had de CPU ge'OC't naar 3.2Ghz. Dit lijkt hij echter om onverklaarbare redenen niet meer te trekken. Hoger dan 2Ghz kom ik niet meer. Verder heeft het systeem spontaan last gekregen van cold boot issues. Het niet meer uit kunnen zetten van m'n systeem irriteert me wel behoorlijk. RMA is lastig omdat ik niet zeker weet of het aan het mobo, mem of cpu ligt, en omdat ik geen waardig backupsysteem heb voor de RMA periode.
Ik game op dit moment niet veel. Shooters als CoD, Crysis en spellen als GTA en Assassins Creed, Anno 1404 kan ik wel waarderen (single player) en wil ik ook wel enigszins fatsoenlijk kunnen spelen.
Nu het vakantiegeld en de belastingteruggave eraan zit te komen, denk ik aan een upgrade. Een paar maanden geleden heb ik al eens om een tip gevraagd in een BBG topic. Daar werd toen aangegeven dat de CPU upgraden naar een Q9950 een idee zou zijn. Deze CPU's worden echter maar zelden aangeboden en niet voor onder de 120 euro. Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat ik dan nog in onzekerheid zit over een mogelijk cold boot probleem met m'n nieuwe CPU
Als ik *nieuw* zou upgraden dan denk ik aan een Phenom II X4 met 4GB geheugen en een bijpassend mobo. De videokaart kan nog wel even verder, en kan mogelijk later geupgrade worden.
Belangrijk punt is ook nog dat ik een HTPC die nog draait op een S939 XP3000+ en geen HD trekt. M'n huidge systeem zou die kunnen vervangen mocht het allemaal blijven draaien.
Wat is wijsheid volgens jullie?
1 | Corsair HX520W | € 100,42 | € 100,42 |
1 | Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-P35-DS3R | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Pentium Dual Core E2140 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sparkle SF-PX88GT512D3-HP Cool-pipe 3 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 406,82 |
Op zich ben ik niet mega ontevreden over de prestaties. Ik had de CPU ge'OC't naar 3.2Ghz. Dit lijkt hij echter om onverklaarbare redenen niet meer te trekken. Hoger dan 2Ghz kom ik niet meer. Verder heeft het systeem spontaan last gekregen van cold boot issues. Het niet meer uit kunnen zetten van m'n systeem irriteert me wel behoorlijk. RMA is lastig omdat ik niet zeker weet of het aan het mobo, mem of cpu ligt, en omdat ik geen waardig backupsysteem heb voor de RMA periode.
Ik game op dit moment niet veel. Shooters als CoD, Crysis en spellen als GTA en Assassins Creed, Anno 1404 kan ik wel waarderen (single player) en wil ik ook wel enigszins fatsoenlijk kunnen spelen.
Nu het vakantiegeld en de belastingteruggave eraan zit te komen, denk ik aan een upgrade. Een paar maanden geleden heb ik al eens om een tip gevraagd in een BBG topic. Daar werd toen aangegeven dat de CPU upgraden naar een Q9950 een idee zou zijn. Deze CPU's worden echter maar zelden aangeboden en niet voor onder de 120 euro. Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat ik dan nog in onzekerheid zit over een mogelijk cold boot probleem met m'n nieuwe CPU

Als ik *nieuw* zou upgraden dan denk ik aan een Phenom II X4 met 4GB geheugen en een bijpassend mobo. De videokaart kan nog wel even verder, en kan mogelijk later geupgrade worden.
Belangrijk punt is ook nog dat ik een HTPC die nog draait op een S939 XP3000+ en geen HD trekt. M'n huidge systeem zou die kunnen vervangen mocht het allemaal blijven draaien.
Wat is wijsheid volgens jullie?
Ik ben toch malle pietje niet!
Kleine *bump*
Dat lijkt mij idd de mooiste optie. Die AMD is ongeveer even duur als die Q9550. DDR2 is even duur als DDR3. Het enige wat blijft is je moederbord maar daarvan weet je niet zeker of die processor erop gaat werken. De videokaart kan nog even mee en kan je later weer upgraden naar een HD6xxx serie ofzo. Je moederbord en voeding zijn er dan iig geschikt voor. Ik weet niet wat er je eraan zou willen uitgeven maar dan kom je op ongeveer 300 euro. Voor een tientje meer heb je trouwens een moederbord met de nieuwere 870 of 880G chipset. Aan jou of je dat waard vindt.The Legend schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:16:
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 80,- | € 80,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,90 | € 97,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 315,75 |
Of de andere moederborden > http://tweakers.net/price.../787/256770;256917;256715
Het verschil tussen de 770 en de 870 chipset is het ondersteunen van de nieuwe X6 CPU's van AMD? Dat zou dan misschien de moeite waard kunnen zijn voor de toekomst.
Nee dat is het verschil niet.The Legend schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:09:
Het verschil tussen de 770 en de 870 chipset is het ondersteunen van de nieuwe X6 CPU's van AMD? Dat zou dan misschien de moeite waard kunnen zijn voor de toekomst.
http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=3272&ver=
Get Ready to Unleash the Power of AMD 6-Core CPU
GIGABYTE's AMD motherboards are ready to support the new generation of AMD Phenom™II X 6 processors, delivering the very best platform for multitasking, multimedia and high performance gaming.
offtopic:
ik word dorstig van je icoon

ik word dorstig van je icoon
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 14-05-2010 12:19 ]
Dan zou je even op moeten zoeken wat het verschil is tussen die chipsets want qua moederbord kan ik niks vinden behalve de PCI sloten en de geluids chip.The Legend schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:09:
http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=3272,3423
Is dit het verschil wat je zoekt: bron ?chim0 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:29:
[...]
Dan zou je even op moeten zoeken wat het verschil is tussen die chipsets want qua moederbord kan ik niks vinden behalve de PCI sloten en de geluids chip.
http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=3272,3423
AMD's SB850 is the first southbridge to have native SATA 6Gb/s connectivity, with full RAID support.
Lijkt me de belangrijkste update.
Shops duiden de sata poorten (Azerty o.a.) trouwens verkeerd, met slechts 2 sata600 poorten, terwijl bij Asrock
toch duidelijk 5x sata3 en 1x eSATA3 staat. 6 poortjes SATA3, precies wat de 870 chipset ondersteunt.
(■1 x eSATAIII Connector, 5 x SATA3 6.0 Gb/s connectors, 2 x USB 3.0 ports, 2 x IEEE 1394 ports)
[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 14-05-2010 12:57 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ja, bedankt!
Dus eigenlijk alleen als je een hele snelle SSD van plan bent.
De SSD's zoals nu op de markt worden niet beperkt door Sata 300 toch? Denk dat ik dan gewoon voor een 770 mobo ga. Bedankt voor de adviezen en informatie hierboven
Zo goed als alle huidige SSD's hebben een Sata-300 interface dus ze aansluiten op een Sata-600 aansluiting zal ook geen winst geven.
AMD Nieuwsdiscussie
Klopt. Tenzei je je huidige SSD straks verkoopt en een nieuwe haalt, met Sata600. Dan is het wel lekker als je al Sata600 poortjes hebt-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:36:
Zo goed als alle huidige SSD's hebben een Sata-300 interface dus ze aansluiten op een Sata-600 aansluiting zal ook geen winst geven.

Bij de specs van de Gigabyte GA-770TA-UD3 staan trouwens ook gewoon 2 SATA 600 poorten. Dus dat is het verschil toch ook niet
Volgens mij is het verschil dat bij de 7xx serie SATA 600 door een extra chip bewerkstelligd moet worden en dat bij de 8xx chipsets dat native is, met alle daarbij behorende implicaties.The Legend schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:49:
Bij de specs van de Gigabyte GA-770TA-UD3 staan trouwens ook gewoon 2 SATA 600 poorten. Dus dat is het verschil toch ook niet
Bijna, een SB850 southbridge heeft SATA-600 en een SB750 niet.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:01:
[...]
Volgens mij is het verschil dat bij de 7xx serie SATA 600 door een extra chip bewerkstelligd moet worden en dat bij de 8xx chipsets dat native is, met alle daarbij behorende implicaties.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm, misschien in de war met USB3.-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:06:
Bijna, een SB850 southbridge heeft SATA-600 en een SB750 niet.
Het SATA 600 gedeelte klopte in ieder geval
Anoniem: 360620
hoi ik heb een vraagje over hoe ik mijn huidige systeem het beste kan upgraden het gaat om het volgende
intel pentium dual core e5200
foxconn g31 mvp socket 775
2x 2 gig ddr 2
ati radeon 4350 1 gig
samsung hd 252hj 250 gig
x gear 400 wat voeding
hij wordt voornamelijk gebruikt voor spelletjes en surfen, mijn budget is 500 euro max maar wil zoveel mogelijk spullen hergebruiken als dat kan over 2 jaar wordt er een splinternieuwe pc gekocht zou er het liefst ook tot die tijd redelijk mee willen gamen heb me er al geprobeerd erin te verdiepen maar ik raak zo in de war van alles dat ik het maar hier vraag met de hoop dat iemand mij op de goede weg kan helpen.
alvast hartstikke bedankt
intel pentium dual core e5200
foxconn g31 mvp socket 775
2x 2 gig ddr 2
ati radeon 4350 1 gig
samsung hd 252hj 250 gig
x gear 400 wat voeding
hij wordt voornamelijk gebruikt voor spelletjes en surfen, mijn budget is 500 euro max maar wil zoveel mogelijk spullen hergebruiken als dat kan over 2 jaar wordt er een splinternieuwe pc gekocht zou er het liefst ook tot die tijd redelijk mee willen gamen heb me er al geprobeerd erin te verdiepen maar ik raak zo in de war van alles dat ik het maar hier vraag met de hoop dat iemand mij op de goede weg kan helpen.
alvast hartstikke bedankt
Je processor is nog wel redelijk, maar voor games is je videokaart echt te langzaam. Ik zou kijken richting een HD5670 of HD5750.
En sowieso een nieuwe voeding.
Maar wat voor moederbord zit er precies in?
Maar wat voor moederbord zit er precies in?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb hier nu een pc staan met een pentium dual-core E6300 en 5750 en ik vroeg me af of ik er erg op vooruit zou gaan door een socket 775 quad-core te kopen. of zou ik beter nog even door kunnen sparen en gelijk voor een heel nieuw socket gaan?
De pc word gebruikt voor alle standaard dingen en games (FPS en RTS)
De pc word gebruikt voor alle standaard dingen en games (FPS en RTS)
Een tweedehands Q9x50 kan prima, maar zijn vaak wel wat overpriced zelfs tweedehands (nieuw moet je sowieso niet aan beginnen)
Waar bestaat de rest van de PC overigens uit?
[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2010 20:57 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Pentium dual-core E6300 @ 2,8Ghz-The_Mask- schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:57:
Een tweedehands Q9x50 kan prima, maar zijn vaak wel wat overpriced zelfs tweedehands (nieuw moet je sowieso niet aan beginnen)
Antec 300 <--------------------------------------
Western Digital caviar green 1TB
Intel DG43NB
Sapphire 5750 512MB
2x2GB OCZ Gold DDR2-800
Zoals je ziet zit overclocken er niet in met dit mobo (heb dit systeem niet zelf samengesteld, wist er toendertijd niet genoeg van af)
Woops was dus mijn voeding vergeten

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 26-05-2010 21:41 ]
Ok ik heb dus mijn budget kunnen verhogen en heb nu ~200 euro te besteden, Wat zou ik dan het beste kunnen doen? ik dacht aan een AM2+ mobo en een Phenom II quad-core (zodat ik mijn RAM kan bewaren) of kan ik beter iets anders doen? (PC word gebruikt voor games en word,internet etc.)Redblader schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Pentium dual-core E6300 @ 2,8Ghz
Antec 300 <--------------------------------------
Western Digital caviar green 1TB
Intel DG43NB
Sapphire 5750 512MB
2x2GB OCZ Gold DDR2-800
Coolermaster Realpower M520
Ik zou ook kunnen investeren in een nieuw scherm (heb nu een 17'') maar ik weet niet of mijn videokaart het dan nog wel trekt in zware games.
AM2+ mobo en Phenom II X4 lijkt mij idd ook het beste.
Mobo genomen dat CrossFire ondersteund, HD5750 is ook niet de snelste kaart.
Maar misschien kun je het beter ook niet doen, want de meeste games gaan hier nu niet echt veel beter van draaien, dus misschien nog even door sparen?
1 | MSI 790XT-G45 | € 54,12 | € 54,12 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,- | € 137,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 191,12 |
Maar misschien kun je het beter ook niet doen, want de meeste games gaan hier nu niet echt veel beter van draaien, dus misschien nog even door sparen?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb momenteel een E8400 en een Sapphire HD4850.
Ik dacht zelf aan:
CPU --> CoreI7 875K
Videokaart --> Sapphire HD5870 Vapor Edition ( Eventueel later in XFire opstelling )
Moederbord weet ik niet precies, ik wil namelijk wel mijn CPU redelijk kunnen overklokken.
Heeft iemand tips? Ik gebruik momenteel een scythe mugen als koeler op mijn e8400 en ik haal 4.2 ghz stabiel.
Ik dacht zelf aan:
CPU --> CoreI7 875K
Videokaart --> Sapphire HD5870 Vapor Edition ( Eventueel later in XFire opstelling )
Moederbord weet ik niet precies, ik wil namelijk wel mijn CPU redelijk kunnen overklokken.
Heeft iemand tips? Ik gebruik momenteel een scythe mugen als koeler op mijn e8400 en ik haal 4.2 ghz stabiel.
Die CPU is alleen maar duur, unlocked multiplier heb je ook vrij weinig aan als je een redelijk mobo hebt en je overklokt met luchtkoeling. Verhogen van de baseclock geeft namelijk nog extra winst ook en sowieso is een unlocked multiplier best wel nutteloos met luchtkoeling, aangezien de hitte het probleem zal zijn.
Daarnaast zul je ook een ander mobo en waarschijnlijk ook ander geheugen moeten halen.
Maar waar bestaat de rest van de PC eigenlijk uit?
Daarnaast zul je ook een ander mobo en waarschijnlijk ook ander geheugen moeten halen.
Maar waar bestaat de rest van de PC eigenlijk uit?
AMD Nieuwsdiscussie
Op een gegeven moment wil een moederbord vaak ook gewoon niet hoger, daar loop je met een locked multiplier vaak eerder tegenaan dan hitteproblemen (tenzij je met enorme voltages gaat werken, wat voor 24/7 niet gewenst is).-The_Mask- schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:21:
Verhogen van de baseclock geeft namelijk nog extra winst ook en sowieso is een unlocked multiplier best wel nutteloos met luchtkoeling, aangezien de hitte het probleem zal zijn.
-The_Mask- schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:21:
unlocked multiplier heb je ook vrij weinig aan als je een redelijk mobo hebt
AMD Nieuwsdiscussie
Ondersteund dat moederbord ook ACC? ik kan met google nou niet precies vinden of het nou wel of niet ondersteund wordt.-The_Mask- schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:09:
AM2+ mobo en Phenom II X4 lijkt mij idd ook het beste.
# Product Prijs Subtotaal 1 MSI 790XT-G45 € 54,12 € 54,12 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 137,- € 137,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 191,12
Want anders kan ik misschien wel een phenom II 555 halen+ een goeie koeler en daar een beetje mee spelen (en hopelijk unlocken
Dat moederbord ondersteunt ook ACC door de SB710
Maar je moet het nooit gokken op unlocken. Het is een leuke bijkomstigheid. Maar als je een Quad Core nodig hebt, moet je gewoon een Quad kopen. Stel je koopt een 555 BE en hij unlocked niet, dan heb je maar een kleine upgrade gedaan.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Tja het is een gokje natuurlijk, hoewel de kans dat een 555 unlocked erg groot is als ik alle reviews mag geloven.StefanvanGelder schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:46:
Dat moederbord ondersteunt ook ACC door de SB710Maar je moet het nooit gokken op unlocken. Het is een leuke bijkomstigheid. Maar als je een Quad Core nodig hebt, moet je gewoon een Quad kopen. Stel je koopt een 555 BE en hij unlocked niet, dan heb je maar een kleine upgrade gedaan.
Ik lees bij de meeste moederborden met bijvoorbeeld de nieuwe AMD chipset toch eigenlijk altijd dat het moederbord het probleem is en niet de warmteproductie.
Zou ik het verschil tussen een phenom II 925 en een phenom II 955 merken? want als ik nou een 925 koop er die op 3,2Ghz clock dan is er toch geen verschil tussen die twee?
ik vraag me dit af aangezien de Phenom II 955 bij alle goed beoordeelde webshops nogal in prijs is gestegen de laatste tijd.
ik vraag me dit af aangezien de Phenom II 955 bij alle goed beoordeelde webshops nogal in prijs is gestegen de laatste tijd.
De 925 zal een heel klein beetje sneller zijn door de hogere HTT speed.Redblader schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:49:
want als ik nou een 925 koop er die op 3,2Ghz clock dan is er toch geen verschil tussen die twee?
AMD Nieuwsdiscussie
Mooi dan doe ik dat wel-The_Mask- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:18:
[...]
De 925 zal een heel klein beetje sneller zijn door de hogere HTT speed.
Hier ook maar eens om advies vragen. Ik heb nu het volgende systeem:
Asus P5K moederbord
E6750 Intel Dual Core @ 2.66GHz
Ati Radeon 2600XT
2GB Adata DDR2 800
Kingston 2GB DDR2 PC6400 800Mhz
2 * 1GB Kingston (?)
Samsung 500MB, Samsung 1TB, Hitachi 2TB, allemaal 7200RPM
Het geheugen is in 3 fasen gekocht, verder nooit heel veel aandacht aan besteed. Dit heeft geleid tot enorm veel problemen met m'n P5K moederbord. Vooral het Adata geheugen doet erg moeilijk. Het resultaat is dat ik nu alleen met de enkele Kingston 2GB draai. Aangezien ik vooral veel aan videobewerking doe, is dit veel te weinig. Ik investeer liever wat extra, dan nieuw, wel compatibel geheugen te kopen. Daarom wil ik een upgrade doen, waarbij ik hopelijk al m'n geheugen gewoon kan blijven gebruiken. Ik ben dus vooral op zoek naar een compatibel moederbord, en een goede nieuwe processor daarbij. M'n budget is in principe 300 euro, maar ben wel bereid wat extra uit te geven als dat een goede investering is. Iemand advies? Of is het misschien een beter idee om toch gewoon ander geheugen te kopen en de rest te laten?
Asus P5K moederbord
E6750 Intel Dual Core @ 2.66GHz
Ati Radeon 2600XT
2GB Adata DDR2 800
Kingston 2GB DDR2 PC6400 800Mhz
2 * 1GB Kingston (?)
Samsung 500MB, Samsung 1TB, Hitachi 2TB, allemaal 7200RPM
Het geheugen is in 3 fasen gekocht, verder nooit heel veel aandacht aan besteed. Dit heeft geleid tot enorm veel problemen met m'n P5K moederbord. Vooral het Adata geheugen doet erg moeilijk. Het resultaat is dat ik nu alleen met de enkele Kingston 2GB draai. Aangezien ik vooral veel aan videobewerking doe, is dit veel te weinig. Ik investeer liever wat extra, dan nieuw, wel compatibel geheugen te kopen. Daarom wil ik een upgrade doen, waarbij ik hopelijk al m'n geheugen gewoon kan blijven gebruiken. Ik ben dus vooral op zoek naar een compatibel moederbord, en een goede nieuwe processor daarbij. M'n budget is in principe 300 euro, maar ben wel bereid wat extra uit te geven als dat een goede investering is. Iemand advies? Of is het misschien een beter idee om toch gewoon ander geheugen te kopen en de rest te laten?
Ik ben op zoek naar een CPU-koeler die op socket 939 past met een beetje leuke prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil wel nog wat gaan overclocken of ga juist voor de stilte, dus wat extra capaciteit is wel gewenst. Ik wil er alleen geen bakken met geld aan uitgeven. Budget is zo tussen de 20 en 35 euro, maar daar kan van afgeweken worden.
Moderne high-end koelers weet ik wel, maar dit vind ik lastiger. Zeker ook omdat veel relevante reviews compleet outdated. Er zit nu een stock AM3-koeler op, maar ik weet niet of álle AM3 koelers passen.
Moderne high-end koelers weet ik wel, maar dit vind ik lastiger. Zeker ook omdat veel relevante reviews compleet outdated. Er zit nu een stock AM3-koeler op, maar ik weet niet of álle AM3 koelers passen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-06-2010 01:00 ]
Het leven kan zo simpel zijn.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:00:
Er zit nu een stock AM3-koeler op, maar ik weet niet of álle AM3 koelers passen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, aap, ik vraag toch om een suggestie van een leuke bang-for-the-buck koeler?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-06-2010 01:19 ]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.robindelange schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:41:
Of is het misschien een beter idee om toch gewoon ander geheugen te kopen en de rest te laten?
En dan dit nemen:
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,32 | € 97,32 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 149,- | € 149,- |
1 | MSI 770-G45 | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 306,27 |
Kan nog 4GB bij en een sixcore past er ook nog op.
AMD Nieuwsdiscussie
Nou sjaak welken staat bovenaan? Zouden die toevallig goede eigenschappen hebben zoals bijvoorbeeld prijs/prestatie?Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:15:
[...]
Ja, aap, ik vraag toch om een suggestie van een leuke bang-for-the-buck koeler?Hele rijen reviews doorzoeken van koelers die lang niet allemaal meer recent gereviewed zijn is een mogelijkheid en daar ben ik nu ook mee bezig op het moment, maar soms kunnen mensen nuttige suggesties doen en mijn zoekwerk zo wat bekorten.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, die reviews van de pricewatch vind ik wel leuk om dingen te bevestigen maar niet zo goed als basis. Maargoed, ik heb even de SPCR lijst erbij gepakt en ben top-down het rijtje af aan het lopen op zoek naar betaalbare sinks. Dat levert wel nuttige resultaten op-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:17:
Nou sjaak welken staat bovenaan? Zouden die toevallig goede eigenschappen hebben zoals bijvoorbeeld prijs/prestatie?En zou de Scythe Big Shuriken misschien zo hoog staat door zijn lage model?
Wat moet ik trouwens met zo'n pannenkoek?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-06-2010 01:22 ]
Ik had het niet over pricewatch reviews, maar gewoon over populariteit en dan komen er deze drie uit: http://tweakers.net/price.../488/239453;239454;248921
Is maar net hoeveel je er voor over hebt.
Is maar net hoeveel je er voor over hebt.
AMD Nieuwsdiscussie
Die laatste twee doen het allebei ook goed op SPCR. Morgen maar eens kijken wat er te krijgen is, dan kan die herriebak van de stock eindelijk met pensioen.
Ik had gehoopt dat de AM3 koeler stiller zou zijn dan de Intel LGA775 stockkoeler, maar dat bleek ijdele hoop. De 4770 is vrijwel geruisloos en daar kan altijd nog een Accelero op en de Nexus Value 430 gaat zeker geen probleem opleveren. Dan nog kijken of de passief gemaakte chipset het allemaal wel trekt en nog wat stille casefans en we zijn set
Ik had gehoopt dat de AM3 koeler stiller zou zijn dan de Intel LGA775 stockkoeler, maar dat bleek ijdele hoop. De 4770 is vrijwel geruisloos en daar kan altijd nog een Accelero op en de Nexus Value 430 gaat zeker geen probleem opleveren. Dan nog kijken of de passief gemaakte chipset het allemaal wel trekt en nog wat stille casefans en we zijn set
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-06-2010 01:58 ]
Bedankt voor het advies! Voor videobewerking heb ik alleen ook een firewire poort nodig en wil ook wel esata hebben. Ik zal dus even kijken voor een meer uitgebreide versie. Verkopen: wat denk je dat het oplevert? Meer dan 100 euro? Dan vind ik het wel waard. Moet ik niet ook een nieuwe koeling voor de processor? Niet dat ik van plan ben te gaan overklokken trouwens..-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:16:
[...]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.
En dan dit nemen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,32 € 97,32 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 MSI 770-G45 € 59,95 € 59,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 306,27
Na een fout bericht in het verkeerde topic hier nog maar eens proberen 
Ik wil voor september mn "oude" pc upgraden naar een i5 of i7 met en budget van ongeveer 600 en als het moet 700.
Huidige pc:
Ik wil alles behouden behalven het mobo-ram-cpu, voor de gpu wacht ik nog eventjes op de nieuwe nvidia('s) en mn portomonee is ook leeg dan
Nou viel mn oog op de i5-655k en i7-875k omdat met een goede cpu koeler deze cpu makkelijk en door een OC-noob makkelijk naar 4 ghz te klokken is zonder de Vcore of FSB te verhogen
De i5 is iets duurder dan zn identieke gelockte i5 broer maar de i7 is zon 200 euro goedkoper dan zn identieke gelockte i7 broer
Na wat rondgeneus kwam ik hierop uit:
Eisen mobo: Uiteraard moet de multiplier veranderd kunnen worden anders is die K-serie nutteloos
Minimaal 2 pci sloten voor tv kaart en toekomstige geluidskaart
2-pci x16 sloten met crossfire(bijna alle mobos) en sli zou ik leuk vinden maar is geen must.
Verder zou ik graag 2x gigabit lan op het mobo zien maar is geen must.
Usb3 of Sata6 apparaten heb ik niet dus dat zit me wel snor.
Voorkeur gaat uit naar Gigabyte omdat het me nog nooit in de steek gelaten heeft en je goed ken OC'en met een goede bouwkwaliteit ze zijn jammergenoeg ook prijzig.
Gebruik: Dreamweaver-Photoshop CS5, Visual Studio 2010, Office 2007 Suite en games maar dat moet nog eventjes wachten voordat de 9800GTX+ geupgrade kan worden.
Kan iemand mij op weg helpen met een set waarvan je zegt ja dat zou ik zelf ook kopen en/of tips?
Voor de liefhebbers: ik heb voor mezelf (en mischien handig voor een ander) wat benchmarks van de i5 en i7 K-serie van Hardware.info geplukt en uitgezet.

NB de tests behalve cinebench zijn op stock snelheden gemaakt dit is puur voor het verschil tussen i5 en i7 en in dit geval loopt de i5 stock sneller dus als beiden op 4 ghz draaien is het verschil nog groter.
Zoals te zien in cinebench is de i7 na genoeg 2x zo snel als de i5.
Ik wil voor september mn "oude" pc upgraden naar een i5 of i7 met en budget van ongeveer 600 en als het moet 700.
Huidige pc:
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB | € 43,60 | € 43,60 |
2 | Samsung Writemaster SE-S224Q | € 39,- | € 78,- |
1 | Antec Nine Hundred | € 78,- | € 78,- |
1 | Gigabyte GA-X48-DS4 | € 199,96 | € 199,96 |
2 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G | € 39,95 | € 79,90 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 150,- | € 150,- |
1 | be quiet! Darkpower Pro P8 750W | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192,- | € 192,- |
1 | Asus EN9800GTX TOP/HTDP/512M | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,26 |
Ik wil alles behouden behalven het mobo-ram-cpu, voor de gpu wacht ik nog eventjes op de nieuwe nvidia('s) en mn portomonee is ook leeg dan
Nou viel mn oog op de i5-655k en i7-875k omdat met een goede cpu koeler deze cpu makkelijk en door een OC-noob makkelijk naar 4 ghz te klokken is zonder de Vcore of FSB te verhogen
De i5 is iets duurder dan zn identieke gelockte i5 broer maar de i7 is zon 200 euro goedkoper dan zn identieke gelockte i7 broer
Na wat rondgeneus kwam ik hierop uit:
1 | Intel Core i5 655K | € 209,12 | € 209,12 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX | € 119,79 | € 119,79 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | € 174,70 | € 174,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,61 |
1 | Intel Core i7 875K | € 329,50 | € 329,50 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX | € 119,79 | € 119,79 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | € 174,70 | € 174,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,99 |
Eisen mobo: Uiteraard moet de multiplier veranderd kunnen worden anders is die K-serie nutteloos
Minimaal 2 pci sloten voor tv kaart en toekomstige geluidskaart
2-pci x16 sloten met crossfire(bijna alle mobos) en sli zou ik leuk vinden maar is geen must.
Verder zou ik graag 2x gigabit lan op het mobo zien maar is geen must.
Usb3 of Sata6 apparaten heb ik niet dus dat zit me wel snor.
Voorkeur gaat uit naar Gigabyte omdat het me nog nooit in de steek gelaten heeft en je goed ken OC'en met een goede bouwkwaliteit ze zijn jammergenoeg ook prijzig.
Gebruik: Dreamweaver-Photoshop CS5, Visual Studio 2010, Office 2007 Suite en games maar dat moet nog eventjes wachten voordat de 9800GTX+ geupgrade kan worden.
Kan iemand mij op weg helpen met een set waarvan je zegt ja dat zou ik zelf ook kopen en/of tips?
Voor de liefhebbers: ik heb voor mezelf (en mischien handig voor een ander) wat benchmarks van de i5 en i7 K-serie van Hardware.info geplukt en uitgezet.

NB de tests behalve cinebench zijn op stock snelheden gemaakt dit is puur voor het verschil tussen i5 en i7 en in dit geval loopt de i5 stock sneller dus als beiden op 4 ghz draaien is het verschil nog groter.
Zoals te zien in cinebench is de i7 na genoeg 2x zo snel als de i5.
if (!coffee) {
Work = false; }
Waarom niet alleen de CPU en eventueel het geheugen?
Een Core 2 Quad Q9550 of vergelijkbare CPU doet niet echt onder voor bijvoorbeeld een Core i5 en overklokken hierbij is ook niet moeilijk.
Zou trouwens voor AMD gaan, veel betere prijs/prestatie, waarschijnlijk nog simpeler overklokken en veel beter upgradebaar.
Zoals je ziet voor ongeveer de prijs van dualcore Intel met unlocked multiplier + mobo en geheugen, haal je ook een sixcore AMD met unlocked multiplier en veel uitgebreider mobo en geheugen.
En wachten voor nieuwe nVidia videokaarten? Er is eigenlijk maar één reden om een nVidia kaart te kopen en dat is Cuda, dus als je dat gebruikt is het een reden want voor de rest is er misschien nog Linux maar ATi doet het hier meestal ook wel redelijk mee.
Maar prijs/prestatie, prestatie/verbruik, verwachte levensduur en Windows drivers zijn tegenwoordig niet meer echt in het voordeel van nVidia en sommigen zoals levensduur is gewoon zo geroerd bij veel nVidia videokaarten dat je ze eigenlijk gewoon niet meer moet willen kopen.
Een Core 2 Quad Q9550 of vergelijkbare CPU doet niet echt onder voor bijvoorbeeld een Core i5 en overklokken hierbij is ook niet moeilijk.
Zou trouwens voor AMD gaan, veel betere prijs/prestatie, waarschijnlijk nog simpeler overklokken en veel beter upgradebaar.
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 96,77 | € 96,77 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 275,32 | € 275,32 |
1 | Asrock 890FX Deluxe3 | € 138,16 | € 138,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 510,25 |
Zoals je ziet voor ongeveer de prijs van dualcore Intel met unlocked multiplier + mobo en geheugen, haal je ook een sixcore AMD met unlocked multiplier en veel uitgebreider mobo en geheugen.
En wachten voor nieuwe nVidia videokaarten? Er is eigenlijk maar één reden om een nVidia kaart te kopen en dat is Cuda, dus als je dat gebruikt is het een reden want voor de rest is er misschien nog Linux maar ATi doet het hier meestal ook wel redelijk mee.
Maar prijs/prestatie, prestatie/verbruik, verwachte levensduur en Windows drivers zijn tegenwoordig niet meer echt in het voordeel van nVidia en sommigen zoals levensduur is gewoon zo geroerd bij veel nVidia videokaarten dat je ze eigenlijk gewoon niet meer moet willen kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2010 13:49 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Tja dat is interesant en de 1090t loopt ongeveer gelijk met een i7-870(gelockte 875k)
Is de intel gewoon kunstmatig duur dan?
En ati tja ik ben altijd al een intel+nvidia fan geweest maar aangezien ati en amd op dit moment een betere prijs-snelheids verhouding hebben zal ik mischien toch moeten overstappen naar de andere kant van amd+ati.
Al heb ik nogsteeds geen hoge pet op van de **** drivers van ati van een paar jaar terug dat was echt een drama, het loopt nu wel gelijk op met de drivers van nvidia begrijp ik?
Maar in mijn achterhoofd speelt toch echt als die partij goedkoper is(intel vs amd en nvidia vs ati) lever je dan niet in op kwaliteit?
En wat bedoel je precies met beter upgradebaar? Intel heeft het 775 socket al redelijk snel vervangen door 1156 en 1366 hoe zit dat bij amd? als je over 2 jaar weer een nieuw amd socket hebt dan heb je daar ook niet zo veel aan.
edit: http://www.tomshardware.c...3%5D=on&prod%5B4080%5D=on benchmark ter vergelijking van de i7 waar ik naar keek en de amd 1090t, de i7 is overal wat sneller en de amd in sommige delen iets sneller/beter maar hier draaien beiden op stock, de i7 kan naar 4ghz zonder gedoe hoe zit dat met de amd? die draait standaard al op 6x3.33 en de i7 op 4x2.93 en de laaste is dan al sneller als de amd dus heb zo mn twijfels erbij
En ati tja ik ben altijd al een intel+nvidia fan geweest maar aangezien ati en amd op dit moment een betere prijs-snelheids verhouding hebben zal ik mischien toch moeten overstappen naar de andere kant van amd+ati.
Al heb ik nogsteeds geen hoge pet op van de **** drivers van ati van een paar jaar terug dat was echt een drama, het loopt nu wel gelijk op met de drivers van nvidia begrijp ik?
Maar in mijn achterhoofd speelt toch echt als die partij goedkoper is(intel vs amd en nvidia vs ati) lever je dan niet in op kwaliteit?
En wat bedoel je precies met beter upgradebaar? Intel heeft het 775 socket al redelijk snel vervangen door 1156 en 1366 hoe zit dat bij amd? als je over 2 jaar weer een nieuw amd socket hebt dan heb je daar ook niet zo veel aan.
edit: http://www.tomshardware.c...3%5D=on&prod%5B4080%5D=on benchmark ter vergelijking van de i7 waar ik naar keek en de amd 1090t, de i7 is overal wat sneller en de amd in sommige delen iets sneller/beter maar hier draaien beiden op stock, de i7 kan naar 4ghz zonder gedoe hoe zit dat met de amd? die draait standaard al op 6x3.33 en de i7 op 4x2.93 en de laaste is dan al sneller als de amd dus heb zo mn twijfels erbij
[ Voor 21% gewijzigd door naaitsab op 19-06-2010 21:40 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Intel is qua prijs/prestatie altijd wat duurder geweest net zoals nVidia.naaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:36:
Windows drivers wel ja.het loopt nu wel gelijk op met de drivers van nvidia begrijp ik?
CPU's gaan eigenlijk nooit kapot en bij nVidia lever je in op kwaliteit omdat de de highend videokaarten zo ongeveer na 2/3 jaar stuk gaan vaak.Maar in mijn achterhoofd speelt toch echt als die partij goedkoper is(intel vs amd en nvidia vs ati) lever je dan niet in op kwaliteit?
Intel die gaat aan het einde van het jaar over op een nieuwe socket, AMD zal in 2011 nog gewoon gebruik maken van socket AM3, wat er verder gebeurt is onbekend.hoe zit dat bij amd? als je over 2 jaar weer een nieuw amd socket hebt dan heb je daar ook niet zo veel aan.
De game testen zijn op totaal onrealistische instellingen daar heb je niks aan. Daarnaast qua prijs zitten ze ook niet echt bij elkaar in de buurt.edit: http://www.tomshardware.c...3%5D=on&prod%5B4080%5D=on benchmark ter vergelijking van de i7 waar ik naar keek en de amd 1090t, de i7 is overal wat sneller en de amd in sommige delen iets sneller/beter maar hier draaien beiden op stock
Die moet ook zonder problemen 4GHz halen, uitzonderingen daargelaten, maar die heb je ook bij Intel.de i7 kan naar 4ghz zonder gedoe hoe zit dat met de amd?
AMD Nieuwsdiscussie
hmm lastig lastig mn "hart" zegt koop die i7 maar als mn "hoofd" twijfelt lichtelijk in voordeel van de amd.
Het klinkt mischien raar maar na meer dan 10 jaar met nvidia-intel combo's is het toch raar om over te stappen.
Hoe zit het met de mobo's? bij intel moet je naar de p55 chipset kijken en de h55 is met de onboard "videokaart" (de reinste onzin voor een tweakers desktop maargoed)
Maar het verschil van €5xx of €6xx maakt mij niet uit voor een systeem voor 3 jaar wat zou je dan kiezen op basis van performance de amd of de i7?
Het klinkt mischien raar maar na meer dan 10 jaar met nvidia-intel combo's is het toch raar om over te stappen.
Hoe zit het met de mobo's? bij intel moet je naar de p55 chipset kijken en de h55 is met de onboard "videokaart" (de reinste onzin voor een tweakers desktop maargoed)
Maar het verschil van €5xx of €6xx maakt mij niet uit voor een systeem voor 3 jaar wat zou je dan kiezen op basis van performance de amd of de i7?
if (!coffee) {
Work = false; }
Een mobo met een H55 chipset heeft geen IGP, een mobo met dit chipset heeft alleen aansluitingen voor beeldscherm, als je dan een CPU met IGP plaatst (alle socket 1156's CPU's behalve Core i7 en Core i5 7xx) dan kun je die aansluitingen gebruiken.naaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:59:
bij intel moet je naar de p55 chipset kijken en de h55 is met de onboard "videokaart" (de reinste onzin voor een tweakers desktop maargoed)
AMDMaar het verschil van €5xx of €6xx maakt mij niet uit voor een systeem voor 3 jaar wat zou je dan kiezen op basis van performance de amd of de i7?
AMD Nieuwsdiscussie
Ja ik doelde meer op de chipsets voor de AM3 ik zag op alternate dat er nogal veel waren-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:25:
[...]
Een mobo met een H55 chipset heeft geen IGP, een mobo met dit chipset heeft alleen aansluitingen voor beeldscherm, als je dan een CPU met IGP plaatst (alle socket 1156's CPU's behalve Core i7 en Core i5 7xx) dan kun je die aansluitingen gebruiken.
[...]
AMD
Waarom zou je voor de amd gaan als die 100 euro extra budget geen rol speelt?
if (!coffee) {
Work = false; }
Kan ik hier m'n Adata en/of Kingston DDR2 800 geheugen nog bij gebruiken? Ik vind het zonde om dat allemaal te verkopen, toch 40 euro per stuk waard.-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:16:
[...]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.
En dan dit nemen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,32 € 97,32 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 MSI 770-G45 € 59,95 € 59,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 306,27
AM2+ moederbord met DDR2 > http://tweakers.net/price...kDEVT_nBkFQ0m5vYk_pivpZS-robindelange schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Kan ik hier m'n Adata en/of Kingston DDR2 800 geheugen nog bij gebruiken?
Met de nieuwste BIOS update werken ook de nieuwste AM3 processoren erop.
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 20-06-2010 12:23 ]
Omdat je dan die 100 euro in een verbetering van je andere onderdelen kan stoppen. Dat is een voordeeltjenaaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:33:
[...]
Waarom zou je voor de amd gaan als die 100 euro extra budget geen rol speelt?
Hey allen,
heb vorige week m'n computer upgraded, maar nu lijkt m'n cpu erg traag. Heb de volgende specs:
CPU: pentium D 925 3ghz (deze is traag
)
Mobo: P5KPL-AM SE, socket 775 (vorige week gekocht bij de mycom)
Geheugen: 2x DDR2 667 1GB elk
Gfx: radeon HD 5770
PSU: 450 W corsair dacht ik
Edit: heb nog wat vervolg onderzoek gedaan, en zie dat de amd phenom II 4x 965 ook een tegenhanger heeft van intel, en ook in socket 775. Dus waarschijnlijk kan ik net zo goed bij m'n moederbordje blijven. Dan wordt het dus echt een keuze tussen dual en quad core. Is quadcore echt al zo'n voordeel op dit moment tov dual core?
Ik heb een paar websites nagespeurd, en heb de volgende lijst kunnen samenstellen. Eigenlijk 3 nivo's van cpu's: A is snel, C is langzaamst.
Zeker in het B nivo is het interressant, omdat daar volgens een paar sites de quad en de dual core op gelijke performance liggen in diverse bestaande games.
Wat mij betreft zijn de underlined cpu''s de favorieten.
A
Core 2 quad q9400 2,66 ghz, kost rond de 175 euro
Is volgens mijn bron website (mag ik die posten) de snelste in mijn lijst.
B
Core 2 Quad Q8400 2,66 ghz, 135 euro
Core 2 Duo E8500 3,16 ghz, 168 euro
Core 2 Duo E8400 3,0 ghz, 150 euro
Core 2 Duo E7600 3,06 ghz, 116 euro
C
Core 2 Duo E7500 2,93 ghz, 103 euro
Belangrijkst is denk ik of ik voor Quad of Dual core moet gaan momenteel. Dual core heeft de 7600 voor een prikkie, terwijl voor een paar tientjes meer ik al een quad core heb.
Enig verder advies?
heb vorige week m'n computer upgraded, maar nu lijkt m'n cpu erg traag. Heb de volgende specs:
CPU: pentium D 925 3ghz (deze is traag
Mobo: P5KPL-AM SE, socket 775 (vorige week gekocht bij de mycom)
Geheugen: 2x DDR2 667 1GB elk
Gfx: radeon HD 5770
PSU: 450 W corsair dacht ik
Edit: heb nog wat vervolg onderzoek gedaan, en zie dat de amd phenom II 4x 965 ook een tegenhanger heeft van intel, en ook in socket 775. Dus waarschijnlijk kan ik net zo goed bij m'n moederbordje blijven. Dan wordt het dus echt een keuze tussen dual en quad core. Is quadcore echt al zo'n voordeel op dit moment tov dual core?
Ik heb een paar websites nagespeurd, en heb de volgende lijst kunnen samenstellen. Eigenlijk 3 nivo's van cpu's: A is snel, C is langzaamst.
Zeker in het B nivo is het interressant, omdat daar volgens een paar sites de quad en de dual core op gelijke performance liggen in diverse bestaande games.
Wat mij betreft zijn de underlined cpu''s de favorieten.
A
Core 2 quad q9400 2,66 ghz, kost rond de 175 euro
Is volgens mijn bron website (mag ik die posten) de snelste in mijn lijst.
B
Core 2 Quad Q8400 2,66 ghz, 135 euro
Core 2 Duo E8500 3,16 ghz, 168 euro
Core 2 Duo E8400 3,0 ghz, 150 euro
Core 2 Duo E7600 3,06 ghz, 116 euro
C
Core 2 Duo E7500 2,93 ghz, 103 euro
Belangrijkst is denk ik of ik voor Quad of Dual core moet gaan momenteel. Dual core heeft de 7600 voor een prikkie, terwijl voor een paar tientjes meer ik al een quad core heb.
Enig verder advies?
[ Voor 67% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 00:24 ]
Waarom zou je dan niet voor het volgende gaan?
Hiermee vergroot je de upgrademogelijkheden gezien het moederbord i.c.m. het laatste BIOS ook hexacore-ready is. Verder is de Phenom II X4 955 qua prestaties gelijk aan de Q9550. Mijn advies is om niet meer te investeren in een doodlopend socket maar te investeren in een socket welke upgrademogelijkheden heeft.
1 | Gigabyte GA-MA770-UD3 | € 65,50 | € 65,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,50 |
Hiermee vergroot je de upgrademogelijkheden gezien het moederbord i.c.m. het laatste BIOS ook hexacore-ready is. Verder is de Phenom II X4 955 qua prestaties gelijk aan de Q9550. Mijn advies is om niet meer te investeren in een doodlopend socket maar te investeren in een socket welke upgrademogelijkheden heeft.
Ben het eens met marcus waarom niet ~70 euro extra "ertegenaan gooien" voor een nieuw am3 of 1156 moederbord(am3=amd en 1156=intel, ieder heeft zn voorkeur al is amd wat vriendelijker voor de portomonee)
Dat nieuwe spul is sneller dan de cpu's die jij opnoemt en met een goeie koeler ook nog goed te overclocken.
Buiten dat de quad is sneller dan de duo mits de core clock ongeveer gelijk is aan de duo dus bij 3.5ghz duo tegen 2.6ghz quad zal het verschil wat minder zijn, zeker in oudere software die niet alle 4 de cores gebruikt.
Dat nieuwe spul is sneller dan de cpu's die jij opnoemt en met een goeie koeler ook nog goed te overclocken.
Buiten dat de quad is sneller dan de duo mits de core clock ongeveer gelijk is aan de duo dus bij 3.5ghz duo tegen 2.6ghz quad zal het verschil wat minder zijn, zeker in oudere software die niet alle 4 de cores gebruikt.
if (!coffee) {
Work = false; }
Hey beiden,
thanks voor het advies! Heel toevallig heb ik idd wel naar de AMD Phenom II X4 965 gekeken, en die stond voor de edit zelfs in m'n post
. Heb een artic koeler gekocht voor de cpu, dus dat zit ook wel ok!
Enig dingetje waar ik mee zit is dat moederbord wat ik gekocht heb al, hopelijk kan ik die terugbrengen (voor de 2de keer al, want de 1ste keer is me een verkeerde verkocht
).
Denk dat ik gewoon de phenom met moederbord koop, en dan zien we wel met bovenstaande moederbord, als ik het niet terug kan brengen is er mss iemand blij mee te maken in de familie.
Thx, en nu op zoek naar een leuk moederbord.
Edit: am3 mobo past geen DDR3 op, dus zoals Marcus al zei een am2+ >>
thanks voor het advies! Heel toevallig heb ik idd wel naar de AMD Phenom II X4 965 gekeken, en die stond voor de edit zelfs in m'n post
Enig dingetje waar ik mee zit is dat moederbord wat ik gekocht heb al, hopelijk kan ik die terugbrengen (voor de 2de keer al, want de 1ste keer is me een verkeerde verkocht
Denk dat ik gewoon de phenom met moederbord koop, en dan zien we wel met bovenstaande moederbord, als ik het niet terug kan brengen is er mss iemand blij mee te maken in de familie.
Thx, en nu op zoek naar een leuk moederbord.
Edit: am3 mobo past geen DDR3 op, dus zoals Marcus al zei een am2+ >>
[ Voor 10% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 08:30 ]
Je kunt het altijd nog proberen het mobo aan te bieden in "vraag en aanbod" bij de pricewatch op tweakers, anders zou je marktplaats kunnen proberen als het bordje niet al te oud is en redelijk compleet kun je er nog wat voor vangen.
[ Voor 5% gewijzigd door naaitsab op 28-06-2010 08:17 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Goed idee, thx.
Nu ik ook verder aan het kijken ben, zie ik dat een AM3 moederbord geen DDR2 ondersteund. Dus dan zou ik voor de AM2+ kunnen gaan. Echter gezien m'n DDR2 ram van 2x 1GB 667mhz, is dat wel zo slim?
Nieuw geheugen DDR2 of DDR3 van 4 GB kost namelijk ongeveer evenveel.
Denk dat nieuw geheugen binnenkost wel raadzaam is, 2 GB is sowieso aan de weinige kant in dit windows7 tijdperk?
Nu ik ook verder aan het kijken ben, zie ik dat een AM3 moederbord geen DDR2 ondersteund. Dus dan zou ik voor de AM2+ kunnen gaan. Echter gezien m'n DDR2 ram van 2x 1GB 667mhz, is dat wel zo slim?
Nieuw geheugen DDR2 of DDR3 van 4 GB kost namelijk ongeveer evenveel.
Denk dat nieuw geheugen binnenkost wel raadzaam is, 2 GB is sowieso aan de weinige kant in dit windows7 tijdperk?
Ik heb mn hele "hart van de pc" verkocht in 1 set namelijk mobo+cpu+ram anders zit je nogsteeds met oud spul, am2+ is eol net als je huidige 775 socket.
Minimaal 4 gig heb je wel nodig om win7 lekker te laten draaien(wel w7 64bit nemen dan uiteraard)
Minimaal 4 gig heb je wel nodig om win7 lekker te laten draaien(wel w7 64bit nemen dan uiteraard)
if (!coffee) {
Work = false; }
Ok, denk dat ik er bijna uit ben!
CPU wordt de amd phenom II 4x, de 955 of de 965, ligt puur aan de prijs.
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Moederbord twijfel ik nog tussen eigenlijk 2 stuks, of iemand moet nog een supertip hebben. Eisen zijn niet zo hoog, als er maar onboard audio en ethernet op zit.
Asus M4A78LT-M LE: deze heeft pci-e 2.0 slot, 2x geheugenbank
Asus M4N68T : deze heeft pci-e 1.0 slot, maar wel 4x geheugenbank
Ik zou denk ik voor de 1ste gaan, omdat het pci-e slot belangrijker is dan geheugenbanken. 4GB moet verreweg voldoende zijn lijkt me zo. Voor nu althans haha.
CPU wordt de amd phenom II 4x, de 955 of de 965, ligt puur aan de prijs.
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Moederbord twijfel ik nog tussen eigenlijk 2 stuks, of iemand moet nog een supertip hebben. Eisen zijn niet zo hoog, als er maar onboard audio en ethernet op zit.
Asus M4A78LT-M LE: deze heeft pci-e 2.0 slot, 2x geheugenbank
Asus M4N68T : deze heeft pci-e 1.0 slot, maar wel 4x geheugenbank
Ik zou denk ik voor de 1ste gaan, omdat het pci-e slot belangrijker is dan geheugenbanken. 4GB moet verreweg voldoende zijn lijkt me zo. Voor nu althans haha.
1 | Team TED34096M1333HC9DC | € 95,62 | € 95,62 |
1 | MSI 870A-G54 | € 83,15 | € 83,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 327,77 |
Met deze kit ben je beter voorbereid op de toekomst. De gekozen plank is voorzien van PCIe 2.0. Het eerste slot draait op x16, de tweede op x4. Mocht je geen baat hebben bij CF, maakt dan an sich niet uit. De plank is voorzie van USB 3.0 en SATA-600 wat ook meer futurproofability met zich meebrengt
Da's een leuk bordje idd. Ik zie vergelijkbaar bordje van asus: M4A785TD-V EVO/U3S6. Qua prijs scheelt het niet zoveel, en qua mogelijkheden lijken ze erg op elkaar. Zijn er nog bepaalde randvoorwaarden om voor de een of ander te gaan, of maakt dat in principe niets uit in dit geval?
Edit: heb eigenlijk al besloten voor de MSI, scheelt toch weer een paar euri in de centen namelijk.
De sata 600 is compatible met sata 300 neem ik aan (Dat heb ik nu).
Bedankt voor de tips etc, en voor de hulp hier op het forum
. Ik laat nog wat weten wanneer ik het hele spul binnen heb!
Edit: heb eigenlijk al besloten voor de MSI, scheelt toch weer een paar euri in de centen namelijk.
De sata 600 is compatible met sata 300 neem ik aan (Dat heb ik nu).
Bedankt voor de tips etc, en voor de hulp hier op het forum
[ Voor 34% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 11:26 ]
Dit topic is gesloten.