Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ondersteund dat moederbord ook ACC? ik kan met google nou niet precies vinden of het nou wel of niet ondersteund wordt.-The_Mask- schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:09:
AM2+ mobo en Phenom II X4 lijkt mij idd ook het beste.
# Product Prijs Subtotaal 1 MSI 790XT-G45 € 54,12 € 54,12 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 137,- € 137,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 191,12
Mobo genomen dat CrossFire ondersteund, HD5750 is ook niet de snelste kaart.
Maar misschien kun je het beter ook niet doen, want de meeste games gaan hier nu niet echt veel beter van draaien, dus misschien nog even door sparen?
Want anders kan ik misschien wel een phenom II 555 halen+ een goeie koeler en daar een beetje mee spelen (en hopelijk unlocken
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Tja het is een gokje natuurlijk, hoewel de kans dat een 555 unlocked erg groot is als ik alle reviews mag geloven.StefanvanGelder schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:46:
Dat moederbord ondersteunt ook ACC door de SB710Maar je moet het nooit gokken op unlocken. Het is een leuke bijkomstigheid. Maar als je een Quad Core nodig hebt, moet je gewoon een Quad kopen. Stel je koopt een 555 BE en hij unlocked niet, dan heb je maar een kleine upgrade gedaan.
Verwijderd
Ik lees bij de meeste moederborden met bijvoorbeeld de nieuwe AMD chipset toch eigenlijk altijd dat het moederbord het probleem is en niet de warmteproductie.
ik vraag me dit af aangezien de Phenom II 955 bij alle goed beoordeelde webshops nogal in prijs is gestegen de laatste tijd.
De 925 zal een heel klein beetje sneller zijn door de hogere HTT speed.Redblader schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:49:
want als ik nou een 925 koop er die op 3,2Ghz clock dan is er toch geen verschil tussen die twee?
AMD Nieuwsdiscussie
Mooi dan doe ik dat wel-The_Mask- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:18:
[...]
De 925 zal een heel klein beetje sneller zijn door de hogere HTT speed.
Asus P5K moederbord
E6750 Intel Dual Core @ 2.66GHz
Ati Radeon 2600XT
2GB Adata DDR2 800
Kingston 2GB DDR2 PC6400 800Mhz
2 * 1GB Kingston (?)
Samsung 500MB, Samsung 1TB, Hitachi 2TB, allemaal 7200RPM
Het geheugen is in 3 fasen gekocht, verder nooit heel veel aandacht aan besteed. Dit heeft geleid tot enorm veel problemen met m'n P5K moederbord. Vooral het Adata geheugen doet erg moeilijk. Het resultaat is dat ik nu alleen met de enkele Kingston 2GB draai. Aangezien ik vooral veel aan videobewerking doe, is dit veel te weinig. Ik investeer liever wat extra, dan nieuw, wel compatibel geheugen te kopen. Daarom wil ik een upgrade doen, waarbij ik hopelijk al m'n geheugen gewoon kan blijven gebruiken. Ik ben dus vooral op zoek naar een compatibel moederbord, en een goede nieuwe processor daarbij. M'n budget is in principe 300 euro, maar ben wel bereid wat extra uit te geven als dat een goede investering is. Iemand advies? Of is het misschien een beter idee om toch gewoon ander geheugen te kopen en de rest te laten?
Verwijderd
Moderne high-end koelers weet ik wel, maar dit vind ik lastiger. Zeker ook omdat veel relevante reviews compleet outdated. Er zit nu een stock AM3-koeler op, maar ik weet niet of álle AM3 koelers passen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 01:00 ]
Het leven kan zo simpel zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:00:
Er zit nu een stock AM3-koeler op, maar ik weet niet of álle AM3 koelers passen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ja, aap, ik vraag toch om een suggestie van een leuke bang-for-the-buck koeler?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 01:19 ]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.robindelange schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:41:
Of is het misschien een beter idee om toch gewoon ander geheugen te kopen en de rest te laten?
En dan dit nemen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 97,32 | € 97,32 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 149,- | € 149,- |
1 | MSI 770-G45 | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 306,27 |
Kan nog 4GB bij en een sixcore past er ook nog op.
AMD Nieuwsdiscussie
Nou sjaak welken staat bovenaan? Zouden die toevallig goede eigenschappen hebben zoals bijvoorbeeld prijs/prestatie?Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:15:
[...]
Ja, aap, ik vraag toch om een suggestie van een leuke bang-for-the-buck koeler?Hele rijen reviews doorzoeken van koelers die lang niet allemaal meer recent gereviewed zijn is een mogelijkheid en daar ben ik nu ook mee bezig op het moment, maar soms kunnen mensen nuttige suggesties doen en mijn zoekwerk zo wat bekorten.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ja, die reviews van de pricewatch vind ik wel leuk om dingen te bevestigen maar niet zo goed als basis. Maargoed, ik heb even de SPCR lijst erbij gepakt en ben top-down het rijtje af aan het lopen op zoek naar betaalbare sinks. Dat levert wel nuttige resultaten op-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:17:
Nou sjaak welken staat bovenaan? Zouden die toevallig goede eigenschappen hebben zoals bijvoorbeeld prijs/prestatie?En zou de Scythe Big Shuriken misschien zo hoog staat door zijn lage model?
Wat moet ik trouwens met zo'n pannenkoek?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 01:22 ]
Is maar net hoeveel je er voor over hebt.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik had gehoopt dat de AM3 koeler stiller zou zijn dan de Intel LGA775 stockkoeler, maar dat bleek ijdele hoop. De 4770 is vrijwel geruisloos en daar kan altijd nog een Accelero op en de Nexus Value 430 gaat zeker geen probleem opleveren. Dan nog kijken of de passief gemaakte chipset het allemaal wel trekt en nog wat stille casefans en we zijn set
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 01:58 ]
Bedankt voor het advies! Voor videobewerking heb ik alleen ook een firewire poort nodig en wil ook wel esata hebben. Ik zal dus even kijken voor een meer uitgebreide versie. Verkopen: wat denk je dat het oplevert? Meer dan 100 euro? Dan vind ik het wel waard. Moet ik niet ook een nieuwe koeling voor de processor? Niet dat ik van plan ben te gaan overklokken trouwens..-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:16:
[...]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.
En dan dit nemen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,32 € 97,32 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 MSI 770-G45 € 59,95 € 59,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 306,27
Ik wil voor september mn "oude" pc upgraden naar een i5 of i7 met en budget van ongeveer 600 en als het moet 700.
Huidige pc:
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB | € 43,60 | € 43,60 |
2 | Samsung Writemaster SE-S224Q | € 39,- | € 78,- |
1 | Antec Nine Hundred | € 78,- | € 78,- |
1 | Gigabyte GA-X48-DS4 | € 199,96 | € 199,96 |
2 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G | € 39,95 | € 79,90 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 150,- | € 150,- |
1 | be quiet! Darkpower Pro P8 750W | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192,- | € 192,- |
1 | Asus EN9800GTX TOP/HTDP/512M | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,26 |
Ik wil alles behouden behalven het mobo-ram-cpu, voor de gpu wacht ik nog eventjes op de nieuwe nvidia('s) en mn portomonee is ook leeg dan
Nou viel mn oog op de i5-655k en i7-875k omdat met een goede cpu koeler deze cpu makkelijk en door een OC-noob makkelijk naar 4 ghz te klokken is zonder de Vcore of FSB te verhogen
De i5 is iets duurder dan zn identieke gelockte i5 broer maar de i7 is zon 200 euro goedkoper dan zn identieke gelockte i7 broer
Na wat rondgeneus kwam ik hierop uit:
1 | Intel Core i5 655K | € 209,12 | € 209,12 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX | € 119,79 | € 119,79 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | € 174,70 | € 174,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,61 |
1 | Intel Core i7 875K | € 329,50 | € 329,50 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX | € 119,79 | € 119,79 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | € 174,70 | € 174,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,99 |
Eisen mobo: Uiteraard moet de multiplier veranderd kunnen worden anders is die K-serie nutteloos
Minimaal 2 pci sloten voor tv kaart en toekomstige geluidskaart
2-pci x16 sloten met crossfire(bijna alle mobos) en sli zou ik leuk vinden maar is geen must.
Verder zou ik graag 2x gigabit lan op het mobo zien maar is geen must.
Usb3 of Sata6 apparaten heb ik niet dus dat zit me wel snor.
Voorkeur gaat uit naar Gigabyte omdat het me nog nooit in de steek gelaten heeft en je goed ken OC'en met een goede bouwkwaliteit ze zijn jammergenoeg ook prijzig.
Gebruik: Dreamweaver-Photoshop CS5, Visual Studio 2010, Office 2007 Suite en games maar dat moet nog eventjes wachten voordat de 9800GTX+ geupgrade kan worden.
Kan iemand mij op weg helpen met een set waarvan je zegt ja dat zou ik zelf ook kopen en/of tips?
Voor de liefhebbers: ik heb voor mezelf (en mischien handig voor een ander) wat benchmarks van de i5 en i7 K-serie van Hardware.info geplukt en uitgezet.

NB de tests behalve cinebench zijn op stock snelheden gemaakt dit is puur voor het verschil tussen i5 en i7 en in dit geval loopt de i5 stock sneller dus als beiden op 4 ghz draaien is het verschil nog groter.
Zoals te zien in cinebench is de i7 na genoeg 2x zo snel als de i5.
if (!coffee) {
Work = false; }
Een Core 2 Quad Q9550 of vergelijkbare CPU doet niet echt onder voor bijvoorbeeld een Core i5 en overklokken hierbij is ook niet moeilijk.
Zou trouwens voor AMD gaan, veel betere prijs/prestatie, waarschijnlijk nog simpeler overklokken en veel beter upgradebaar.
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 96,77 | € 96,77 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 275,32 | € 275,32 |
1 | Asrock 890FX Deluxe3 | € 138,16 | € 138,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 510,25 |
Zoals je ziet voor ongeveer de prijs van dualcore Intel met unlocked multiplier + mobo en geheugen, haal je ook een sixcore AMD met unlocked multiplier en veel uitgebreider mobo en geheugen.
En wachten voor nieuwe nVidia videokaarten? Er is eigenlijk maar één reden om een nVidia kaart te kopen en dat is Cuda, dus als je dat gebruikt is het een reden want voor de rest is er misschien nog Linux maar ATi doet het hier meestal ook wel redelijk mee.
Maar prijs/prestatie, prestatie/verbruik, verwachte levensduur en Windows drivers zijn tegenwoordig niet meer echt in het voordeel van nVidia en sommigen zoals levensduur is gewoon zo geroerd bij veel nVidia videokaarten dat je ze eigenlijk gewoon niet meer moet willen kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2010 13:49 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Is de intel gewoon kunstmatig duur dan?
En ati tja ik ben altijd al een intel+nvidia fan geweest maar aangezien ati en amd op dit moment een betere prijs-snelheids verhouding hebben zal ik mischien toch moeten overstappen naar de andere kant van amd+ati.
Al heb ik nogsteeds geen hoge pet op van de **** drivers van ati van een paar jaar terug dat was echt een drama, het loopt nu wel gelijk op met de drivers van nvidia begrijp ik?
Maar in mijn achterhoofd speelt toch echt als die partij goedkoper is(intel vs amd en nvidia vs ati) lever je dan niet in op kwaliteit?
En wat bedoel je precies met beter upgradebaar? Intel heeft het 775 socket al redelijk snel vervangen door 1156 en 1366 hoe zit dat bij amd? als je over 2 jaar weer een nieuw amd socket hebt dan heb je daar ook niet zo veel aan.
edit: http://www.tomshardware.c...3%5D=on&prod%5B4080%5D=on benchmark ter vergelijking van de i7 waar ik naar keek en de amd 1090t, de i7 is overal wat sneller en de amd in sommige delen iets sneller/beter maar hier draaien beiden op stock, de i7 kan naar 4ghz zonder gedoe hoe zit dat met de amd? die draait standaard al op 6x3.33 en de i7 op 4x2.93 en de laaste is dan al sneller als de amd dus heb zo mn twijfels erbij
[ Voor 21% gewijzigd door naaitsab op 19-06-2010 21:40 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Intel is qua prijs/prestatie altijd wat duurder geweest net zoals nVidia.naaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:36:
Is de intel gewoon kunstmatig duur dan?
Windows drivers wel ja.het loopt nu wel gelijk op met de drivers van nvidia begrijp ik?
CPU's gaan eigenlijk nooit kapot en bij nVidia lever je in op kwaliteit omdat de de highend videokaarten zo ongeveer na 2/3 jaar stuk gaan vaak.Maar in mijn achterhoofd speelt toch echt als die partij goedkoper is(intel vs amd en nvidia vs ati) lever je dan niet in op kwaliteit?
Intel die gaat aan het einde van het jaar over op een nieuwe socket, AMD zal in 2011 nog gewoon gebruik maken van socket AM3, wat er verder gebeurt is onbekend.hoe zit dat bij amd? als je over 2 jaar weer een nieuw amd socket hebt dan heb je daar ook niet zo veel aan.
De game testen zijn op totaal onrealistische instellingen daar heb je niks aan. Daarnaast qua prijs zitten ze ook niet echt bij elkaar in de buurt.edit: http://www.tomshardware.c...3%5D=on&prod%5B4080%5D=on benchmark ter vergelijking van de i7 waar ik naar keek en de amd 1090t, de i7 is overal wat sneller en de amd in sommige delen iets sneller/beter maar hier draaien beiden op stock
Die moet ook zonder problemen 4GHz halen, uitzonderingen daargelaten, maar die heb je ook bij Intel.de i7 kan naar 4ghz zonder gedoe hoe zit dat met de amd?
AMD Nieuwsdiscussie
Het klinkt mischien raar maar na meer dan 10 jaar met nvidia-intel combo's is het toch raar om over te stappen.
Hoe zit het met de mobo's? bij intel moet je naar de p55 chipset kijken en de h55 is met de onboard "videokaart" (de reinste onzin voor een tweakers desktop maargoed)
Maar het verschil van €5xx of €6xx maakt mij niet uit voor een systeem voor 3 jaar wat zou je dan kiezen op basis van performance de amd of de i7?
if (!coffee) {
Work = false; }
Een mobo met een H55 chipset heeft geen IGP, een mobo met dit chipset heeft alleen aansluitingen voor beeldscherm, als je dan een CPU met IGP plaatst (alle socket 1156's CPU's behalve Core i7 en Core i5 7xx) dan kun je die aansluitingen gebruiken.naaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:59:
bij intel moet je naar de p55 chipset kijken en de h55 is met de onboard "videokaart" (de reinste onzin voor een tweakers desktop maargoed)
AMDMaar het verschil van €5xx of €6xx maakt mij niet uit voor een systeem voor 3 jaar wat zou je dan kiezen op basis van performance de amd of de i7?
AMD Nieuwsdiscussie
Ja ik doelde meer op de chipsets voor de AM3 ik zag op alternate dat er nogal veel waren-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:25:
[...]
Een mobo met een H55 chipset heeft geen IGP, een mobo met dit chipset heeft alleen aansluitingen voor beeldscherm, als je dan een CPU met IGP plaatst (alle socket 1156's CPU's behalve Core i7 en Core i5 7xx) dan kun je die aansluitingen gebruiken.
[...]
AMD
Waarom zou je voor de amd gaan als die 100 euro extra budget geen rol speelt?
if (!coffee) {
Work = false; }
Kan ik hier m'n Adata en/of Kingston DDR2 800 geheugen nog bij gebruiken? Ik vind het zonde om dat allemaal te verkopen, toch 40 euro per stuk waard.-The_Mask- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:16:
[...]
Ik zou het mobo, CPU en geheugen verkopen krijg je nog wel aardig wat voor waarschijnlijk.
En dan dit nemen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 97,32 € 97,32 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 149,- € 149,- 1 MSI 770-G45 € 59,95 € 59,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 306,27
AM2+ moederbord met DDR2 > http://tweakers.net/price...kDEVT_nBkFQ0m5vYk_pivpZS-robindelange schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Kan ik hier m'n Adata en/of Kingston DDR2 800 geheugen nog bij gebruiken?
Met de nieuwste BIOS update werken ook de nieuwste AM3 processoren erop.
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 20-06-2010 12:23 ]
Omdat je dan die 100 euro in een verbetering van je andere onderdelen kan stoppen. Dat is een voordeeltjenaaitsab schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:33:
[...]
Waarom zou je voor de amd gaan als die 100 euro extra budget geen rol speelt?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
heb vorige week m'n computer upgraded, maar nu lijkt m'n cpu erg traag. Heb de volgende specs:
CPU: pentium D 925 3ghz (deze is traag
Mobo: P5KPL-AM SE, socket 775 (vorige week gekocht bij de mycom)
Geheugen: 2x DDR2 667 1GB elk
Gfx: radeon HD 5770
PSU: 450 W corsair dacht ik
Edit: heb nog wat vervolg onderzoek gedaan, en zie dat de amd phenom II 4x 965 ook een tegenhanger heeft van intel, en ook in socket 775. Dus waarschijnlijk kan ik net zo goed bij m'n moederbordje blijven. Dan wordt het dus echt een keuze tussen dual en quad core. Is quadcore echt al zo'n voordeel op dit moment tov dual core?
Ik heb een paar websites nagespeurd, en heb de volgende lijst kunnen samenstellen. Eigenlijk 3 nivo's van cpu's: A is snel, C is langzaamst.
Zeker in het B nivo is het interressant, omdat daar volgens een paar sites de quad en de dual core op gelijke performance liggen in diverse bestaande games.
Wat mij betreft zijn de underlined cpu''s de favorieten.
A
Core 2 quad q9400 2,66 ghz, kost rond de 175 euro
Is volgens mijn bron website (mag ik die posten) de snelste in mijn lijst.
B
Core 2 Quad Q8400 2,66 ghz, 135 euro
Core 2 Duo E8500 3,16 ghz, 168 euro
Core 2 Duo E8400 3,0 ghz, 150 euro
Core 2 Duo E7600 3,06 ghz, 116 euro
C
Core 2 Duo E7500 2,93 ghz, 103 euro
Belangrijkst is denk ik of ik voor Quad of Dual core moet gaan momenteel. Dual core heeft de 7600 voor een prikkie, terwijl voor een paar tientjes meer ik al een quad core heb.
Enig verder advies?
[ Voor 67% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 00:24 ]
1 | Gigabyte GA-MA770-UD3 | € 65,50 | € 65,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,50 |
Hiermee vergroot je de upgrademogelijkheden gezien het moederbord i.c.m. het laatste BIOS ook hexacore-ready is. Verder is de Phenom II X4 955 qua prestaties gelijk aan de Q9550. Mijn advies is om niet meer te investeren in een doodlopend socket maar te investeren in een socket welke upgrademogelijkheden heeft.
Dat nieuwe spul is sneller dan de cpu's die jij opnoemt en met een goeie koeler ook nog goed te overclocken.
Buiten dat de quad is sneller dan de duo mits de core clock ongeveer gelijk is aan de duo dus bij 3.5ghz duo tegen 2.6ghz quad zal het verschil wat minder zijn, zeker in oudere software die niet alle 4 de cores gebruikt.
if (!coffee) {
Work = false; }
thanks voor het advies! Heel toevallig heb ik idd wel naar de AMD Phenom II X4 965 gekeken, en die stond voor de edit zelfs in m'n post
Enig dingetje waar ik mee zit is dat moederbord wat ik gekocht heb al, hopelijk kan ik die terugbrengen (voor de 2de keer al, want de 1ste keer is me een verkeerde verkocht
Denk dat ik gewoon de phenom met moederbord koop, en dan zien we wel met bovenstaande moederbord, als ik het niet terug kan brengen is er mss iemand blij mee te maken in de familie.
Thx, en nu op zoek naar een leuk moederbord.
Edit: am3 mobo past geen DDR3 op, dus zoals Marcus al zei een am2+ >>
[ Voor 10% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 08:30 ]
[ Voor 5% gewijzigd door naaitsab op 28-06-2010 08:17 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Nu ik ook verder aan het kijken ben, zie ik dat een AM3 moederbord geen DDR2 ondersteund. Dus dan zou ik voor de AM2+ kunnen gaan. Echter gezien m'n DDR2 ram van 2x 1GB 667mhz, is dat wel zo slim?
Nieuw geheugen DDR2 of DDR3 van 4 GB kost namelijk ongeveer evenveel.
Denk dat nieuw geheugen binnenkost wel raadzaam is, 2 GB is sowieso aan de weinige kant in dit windows7 tijdperk?
Minimaal 4 gig heb je wel nodig om win7 lekker te laten draaien(wel w7 64bit nemen dan uiteraard)
if (!coffee) {
Work = false; }
CPU wordt de amd phenom II 4x, de 955 of de 965, ligt puur aan de prijs.
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Moederbord twijfel ik nog tussen eigenlijk 2 stuks, of iemand moet nog een supertip hebben. Eisen zijn niet zo hoog, als er maar onboard audio en ethernet op zit.
Asus M4A78LT-M LE: deze heeft pci-e 2.0 slot, 2x geheugenbank
Asus M4N68T : deze heeft pci-e 1.0 slot, maar wel 4x geheugenbank
Ik zou denk ik voor de 1ste gaan, omdat het pci-e slot belangrijker is dan geheugenbanken. 4GB moet verreweg voldoende zijn lijkt me zo. Voor nu althans haha.
1 | Team TED34096M1333HC9DC | € 95,62 | € 95,62 |
1 | MSI 870A-G54 | € 83,15 | € 83,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 327,77 |
Met deze kit ben je beter voorbereid op de toekomst. De gekozen plank is voorzien van PCIe 2.0. Het eerste slot draait op x16, de tweede op x4. Mocht je geen baat hebben bij CF, maakt dan an sich niet uit. De plank is voorzie van USB 3.0 en SATA-600 wat ook meer futurproofability met zich meebrengt
Edit: heb eigenlijk al besloten voor de MSI, scheelt toch weer een paar euri in de centen namelijk.
De sata 600 is compatible met sata 300 neem ik aan (Dat heb ik nu).
Bedankt voor de tips etc, en voor de hulp hier op het forum
[ Voor 34% gewijzigd door SpeciesXX op 28-06-2010 11:26 ]
Dit topic is gesloten.