Reg. datum: 14 oktober 2010
Reg. datum: 14 oktober 2010
Reg. datum: 29 oktober 2009
Wat erg positief is dat de economie sterk aan het groeien is. Alle bedrijven maken goede winst en de lonen stijgen erg snel in NL. Dat is goed want dan kunnen nieuwe spelers vaker vechten en sneller een eigen bedrijf beginnen.
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 07 augustus 2006
Is het morgen een droge dag? www.ishetmorgendroog.nl
EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8
Jammer genoeg blijft onze grote ingame vriend Rusland achter. Rusland heeft ons altijd geholpen en is onze grote broer in Erepublik. Daarom is het Nederlandse Elite team met soldaten (waaronder ikzelf) elke dag druk bezig te vechten voor de onafhankelijkheid van Rusland maar dit lukt niet. We komen steeds net te kort. Rusland is verdeelt onder 4 landen dus dat maakt het ook nog is veel moeilijker.
@Cubic X welkom en ik hoop dat je de link van Kixtart heb gebruikt om je aan te melden. Als je vragen hebt hoor ik het graag
@Rapture ik snap niet wat je bedoelt.
En vanwege updates hoe strength wordt getoond/berekend opeens 14 treasure maps eerder en net nog opeens 19 extraquote:We have recently removed the eRepublik Chat. The amount of 10 Gold that you have spent on creating your chat room has been completely reimbursed into your account.
☻/
/▌
/ \
Yep, hier had ik opeens ook weer 7 medailles erbij door de nieuwe Strengthquote:Kixtart schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:47:
Opeens weer veel gold in mijn account:
Dat goud kunnen we ook wel weer goed gebruiken, nu de Polen langzamerhand wel erg dichtbij komen. Dat wordt binnenkort hard vechten...
☻/
/▌
/ \
Dus ik zou zeggen laten we Engeland uit Limburg en de Achterhoek schoppen en de Polen zelf aanvallen.
Het probleem is meer dat ze dan 2 regio's van London af zijn.quote:Mitch Rapp schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:29:
Ik ben het er niet mee eens dat de Britten grote delen van Nederland bezetten. Hun bedoeling zijn misschien goed maar Nederland kan heel goed voor zichzelf zorgen. Laat de Polen maar komen naar Nederland. En ja waarschijnlijk kunnen ze ons zonder problemen bezetten maar ik ben er van overtuigd dat er dan genoeg mensen in RL Nederland zijn die dat niet willen.
Dus ik zou zeggen laten we Engeland uit Limburg en de Achterhoek schoppen en de Polen zelf aanvallen.
We hebben hier trouwens meer 4500 gold aan besteed volgens Jamesw, lekker dan
Hoezo zoveel? De oorlog was al open, en het openen van de battles voor de NL regios kost redelijk weinig gezien het aantal inwoners hier. Dit bedrag klinkt een beetje overdreven...quote:Frerk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:43:
Het probleem is meer dat ze dan 2 regio's van London af zijn.
We hebben hier trouwens meer 4500 gold aan besteed volgens Jamesw, lekker dan
☻/
/▌
/ \
Ik hoop dat we de verkiezingen kunnen winnen.
Iemand op het forum had teveel tijd en heeft een filmpje gemaakt hierover
☻/
/▌
/ \
Alle hulp is nu welkom. We moeten mensen hebben om Nederland te bevrijden dus ga weer spelen of open een nieuwe account!!!
☻/
/▌
/ \
Nu dat we ook een nieuwe grens hebben met Noorwegen zullen we in de toekomst ook weer wat meer leuke dingen kunnen. Samen met Engeland Noorwegen verdelen. Zou wel leuk zijn.
Maar eerst moeten we Nederland bevrijden. We zijn druk aan het plannen met de Duitser en de Fransen om een aantal regios weg te halen bij Polen.
Het enige wat ik niet echt duidelijk vind is wie tegen wie vecht en wat maar een simpele war is voor het plezier. Vroeger was het nog makkelijk PEACE tegen Atlantis, maar die lijn is wat vager imho.
☻/
/▌
/ \
Maar snap er nog niet veel van. Wat moet ik doen om die Polen uit ons landje te krijgen
Canon EOS350D Digital | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS | Canon EF 100mm f/2.8 USM | Canon 430EX II
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
☻/
/▌
/ \
Misschien tot snel
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Yep, het is wel handig dat je als je wilt elk uur weer kan vechten terwijl je ook makkelijk een dagje rustig aan kan doen en alleen traint bijvoorbeeldquote:Kixtart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:58:
Het spel veranderd snel, dus blijft uitdagend. Het is vooral handig dat het geen tijd kost als je geen tijd hebt en op kan pakken wanneer je wilt
☻/
/▌
/ \
Daarnaast is het tegenwoordig een stuk makkelijker om zelf bedrijven en mijnen (food & iron) te beheren en producten te gebruiken of verkopen. Er zijn mijnen te koop voor NLG en voor gold, waar de mijnen van het laagste niveau best goedkoop zijn. Bedrijven zijn wat duurder, maar er zijn persoonlijke bonussen te behalen waarmee het allemaal een stuk sneller gaat, zoals 5 gold per 30 dagen achter elkaar te werken.
Lid worden gaat heel makkelijk via de homepage van Erepublik. Via refferer aanmelden kan ook en wordt aangeraden. Dit kan via http://www.erepublik.com/en/referrer/osxy. In het tweede geval zal ik de goldbonussen die ik ontvang doneren aan de eNederlandse staat.
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Ben lvl 18 geloof ik, was is handig voor mij om als eerste te doen?
http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/3111418
League of legends EU & NA: Murphsy | online marketing blog | mobiel abonnement vergelijken
☻/
/▌
/ \
Ik werk dus voor de Polen
::edit::
Ik kijk net bij het goud, dat ik toch veel nodig lijk te hebben in het spel... Kost 500 PLN voor 1 Gold, maar 1200 NLG. Veel meer dan het dubbele dus. Sowieso vind ik goud erg duur, hoe verdien ik nu een beetje handig goud in dit spel? (5 dagen werken voor 1G vind ik veel als ik er 10 nodig heb voor een weapons factory, dat is 50dagen!)
murphsy wijzigde dit bericht 27-11-2011 13:00 (32%)
League of legends EU & NA: Murphsy | online marketing blog | mobiel abonnement vergelijken
We hebben alle regio's weer terug in eNL van ePolen. Polen heeft zelfs zelf nog maar 4 regios. Tijd om de wiki maar weer eens bij te werken: http://wiki.erepublik.com/index.php/Netherlands/History. eNL heeft verder alweer een tijdje een trial membership bij EDEN welke gewoonlijk nauw samen werkt met Terra
Er zitten 283 mensen in de burger-groep op het eNetherlands.nl forum. Desondanks het hier nogal inactief lijkt valt het nog aardig mee. Natuurlijk zitten er wel een paar users alweer in dit gestopt zijn, maar de groep wordt wel sporadisch ververst.
☻/
/▌
/ \
Het lijkt erop dat er een aantal extreem sterke spelers zijn, die continu de awards tijdens de battles in de wacht slepen. Deze sterke status kan je zelf alleen krijgen door er belachelijk veel geld tegenaan te gooien of een netwerk te hebben met 100'en potentiële spelers (of multi's) waarvan je 10% goldbonus kan krijgen. Het volledig upgraden van een fabriek kost je zo'n ¤150 (reallife) euro. Het is praktisch onmogelijk nu nog een dergelijk bedrag ingame bij elkaar te verdienen (het is dat ik nog een Q4 fabriek had uit de oude situatie waar het nog met inzet te halen was).
Ik klink behoorlijk negatief, omdat ik het idee heb dat het een game voor de langspelers of spelers met eindeloze geldbuidel is geworden. Als nieuwkomer heb je in Erepublik weinig meer te zoeken volgens mij. Tenzij je het leuk vind buiten het spel om mensen te ontmoeten natuurlijk, maar je ingame karakter zal nooit battle awards gaan halen en ook een fatsoenlijke voedsel- of wapenproductie zal je nooit kunnen opzetten.
Als beginnende user is de community vooral leuk + alles eromheen. In het spel zelf kan je vooral veel doen door lid te worden van het leger en daar te groeien. Intussen kan je dan sparen voor een bedrijf om self-sufficient te worden en langzaam betere bedrijven te krijgen. Het komt wel vaker voor dat er acties zijn dat upgrade bijvoorbeeld nog maar 50% kost. Ook is het mogelijk om via het forum een subsidie aan te vragen.
Battle awards gaat tegenwoordig als nieuwe speler nog best aardig vanwege bazooka's. Vecht een tijdje, spaar healthbars en bazooka parts, kies een battle uit die minder belangrijk is -> profit
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 08 mei 2007
Ik heb dit spel in het prille begin gespeeld met mede Tweakers, toen we nog Bakker Bart hadden en legers nog niet bestonden, was altijd erg leuk. Er waren toen ook dagbladen waar het laatste nieuws te lezen was, geschreven door andere bewoners van eNederland.
Er is veel veranderd zo te zien.
Het laatste nieuws is er ook nog dagelijks, maar in de huidige versie vind ik het wel een beetje onhandig te lezen. Zelf gebruik een mix van deze url (http://www.erepublik.com/en/news/latest/all/Netherlands/1) voor de laatste berichten en Greasemonkey + eRepublik Advanced. Dat laatste script is geaccepteerd door de admins en zal je geen ban opleveren (wat wel mogelijk is met andere scripts, aangezien het soms gezien wordt als cheaten).
☻/
/▌
/ \
De eerste parlementsverkiezingen zijn ook weer geweest met al onze regios. Dit betekend dat er na een aantal maand met maximaal 20 congresleden, er nu weer 40 konden worden gekozen. Ook was gelijk te zien dat het aantal geplaatste stemmen weer groter is geworden ten opzichte van de vorige maandquote:Kixtart schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:18:
We hebben alle regio's weer terug in eNL van ePolen.
De nieuwe changes zijn trouwens wel mooi. Het is een stuk makkelijk om snel te werken en trainen als je die dag weinig tijd hebt. Vroegah was het een klik per bedrijf, maar nu één klik voor alle die je eenmalig van tevoren ingesteld hebt. Soms zijn de aanpassingen van mindere kwaliteit, maar ben hier wel blij mee
edit:
Lid worden kan trouwens nog steeds direct via de website, maar ook via de referral in de TS. Het hoeft niet, maar de inkomsten van de referral wordt aan eNederland gedoneerd. ([Browser MMOG] Erepublik)
Kixtart wijzigde dit bericht 01-02-2012 11:31 (24%)
☻/
/▌
/ \
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | WoW Oxigeon
eRepublik birthday Feb 24, 2009 <-- Ook bijna jarig, alleen dan nog niet zo bejaardquote:Kixtart schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:42:
eRepublik birthday Feb 13, 2008. Bijna jarig ingame
Welkomquote:Oxigeon schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:06:
Ben ook nog eens even wezen kijken. Is nu zo erg veranderd dat ik me eerst ff meld op de Irc voordat ik ook maar iets doe om fouten te voorkomen. Zie er in elk geval wel mooier uit nu
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 03 november 2009
ik ben net jarig geweest dus zal voorlopig niet jarig zijn
eRepublik birthdayquote:Heikanu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:09:
[...]
eRepublik birthday Feb 24, 2009 <-- Ook bijna jarig, alleen dan nog niet zo bejaard
[...]
WelkomEn IRC is zeker een goede plek om langs te komen, op irc.rizon.net in kanaal #eUNL
Feb 11, 2008 . ik is blijkbaar bejaard
E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!
☻/
/▌
/ \
Eindelijk mijn eerste Battle hero medal!! De attack geen voornamelijk om de tijdelijke quest maar is mooi meegenomen. De huidige tijdelijke quests zijn trouwens wel mooi. Eerder +30 strength gehaald en nu nog 8x 5 kills in verschillende landen voor +15 erbijquote:The Battle hero achievement was awarded for dealing the highest influence in the battle of Asturias for USA against Spain.
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 28 januari 2006
Dus alle hulp van nieuwe spelers is welkom
en mensen die zich registreren, hier is een referral linkje, 't is natuurlijk niet eerlijk dat kixtart alle referrals op z'n naam krijgt
http://www.erepublik.com/en/referrer/RikW
☻/
/▌
/ \
Zie de topicstart mocht je eens rond willen kijken
Kixtart wijzigde dit bericht 06-03-2012 16:49 (5%)
☻/
/▌
/ \
JamesB009 in game, speel het spelletje nu een jaar.
Laatste changes zijn wel leuk, en sinds vandaag weer nieuwe missies erbij, genoeg om extra strenght te krijgen!
http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/4467673
Oh, en uiteraard mijn reflink:
\o/ http://www.erepublik.com/en/referrer/JamesB009 \o/
JamesB009 wijzigde dit bericht 15-03-2012 20:55 (14%)
1337 | RLVANT | Canon EOS 500D | Canon 70-200 F4 L | Canon 100mm L F2.8 IS macro | Canon 50mm F1.8
WHY??
E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!
Puur voor landbonus.quote:
Ik zit eigenlijk bij de UK, een vriend van mij heeft mij hierheen gebracht, maar UK is beetje gewiped, dus toen maar Poland gedaan voor de land bonus, maar ik verhuis met een beetje gluk binnenkort naar America voor nog meer land bonus.. ;-)
1337 | RLVANT | Canon EOS 500D | Canon 70-200 F4 L | Canon 100mm L F2.8 IS macro | Canon 50mm F1.8
Reg. datum: 02 november 2005
k heb me zojuist geregistreerd.quote:rik86 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:38:
en mensen die zich registreren, hier is een referral linkje, 't is natuurlijk niet eerlijk dat kixtart alle referrals op z'n naam krijgtIk wil ook eens goud kunnen doneren
http://www.erepublik.com/en/referrer/RikW
ingame naam: WishmasterNL. alle hulp is welkom.
ps. ik heb je referral linkje gebruikt
☻/
/▌
/ \
Op dit moment zijn we trouwens in oorlog met onze zuiderburen, waarbij we op een gegeven moment hun helemaal hadden veroverd, maar inmiddels is 't weer de andere kant op aan 't gaan; 't golft wat heen en weer
Reg. datum: 26 januari 2012
Als er nog mensen interesse hebben om zich aan te melden op erepublik:
http://www.erepublik.com/en/referrer/VeggitoNL
Ik kan wel wat referrals gebruiken
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 26 januari 2012
Ik zal er in de toekomst op letten dat het niet meer op deze wijze overkomt...
☻/
/▌
/ \
Verder nog beetje winst proberen te maken om daarna goud te kopen voor training. :-)
geprobeerd de goud bonussen van de referrals aan de staat te doneren, maar ik krijg telkens foutmelding
☻/
/▌
/ \
Vandaag zijn ook weer de congresverkiezingen, goed voor mensen die 'denken' dat ze ingame een verschil kunnen maken. Het voordeel is wel dat deze positie meer rechten geeft op het forum van eNederland waar wel invloed uit te oefenen is. Daarnaast lijkt het erop dat er weer een oorlog gaat beginnen met eBelgie, vanwege de lekkere bieren daar
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Maar ik heb nu gewerkt en getrained, dat waren mijn "Daily Tasks".
Maar wat nu?
Gewoon wachten tot morgen, of wat valt er meer te doen?
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Maar heb me wel even aangemeld op het forum, en een eNL Burgerschap aangevraagd.
Greetz. Rik
edit:
Op het forum zijn trouwens verschillende welkomstbonussen aan te vragen
Kixtart wijzigde dit bericht 07-05-2012 11:28 (12%)
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Reg. datum: 21 februari 2012
Ik heb raw materials gekocht, maar niet genoeg medewerkers.
Dus hoe pak ik dat het beste aan?
Reg. datum: 21 februari 2012
Je kunt eenmaal per dag in jou eigen bedrijven werken voor -10% wellness per keer (meerdere bedrijven (food of raw) wordt dan -10%*aantal). Dit kan je doen door poppetje bij 'Work as Manager' aan te zettenquote:rikdegraaff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:37:
Even een vraagje, hoe kan ik food produceren.
Ik heb raw materials gekocht, maar niet genoeg medewerkers.
Dus hoe pak ik dat het beste aan?
Yep, dagelijks een nieuwe DO (Daily Order) waar je onderdelen voor bazooka's krijgt en een health bar.quote:TrippiNz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:46:
eNL Army ben ik gejoined, daarbij voer ik heletijd de missions uit.
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Ja, het meenemen is inderdaad lastig. Ik heb US CS namelijk en heb ruim 5 miljoen gedaan nu, maar als ik ooit terug ga naar UK dan moet ik die 5 miljoen wel opnieuw doen.quote:Kixtart schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:12:
Jammer dat je hem niet mee mag nemen naar een ander landTwijfel om US citizenship te nemen om even snel medals te sparen ipv NL, aangezien ik daar in het leger zit.
Maarja, voorlopig blijf ik lekker in USA hangen voor de landbonus, bevalt mij prima daar. ;-)
edit:quote:Lijkt jou het leuk om wat eRepublik spelers te ontmoeten in Real Life?
Kom dan naar de RL Meeting op 9 juni 2012 in Utrecht!
Het plan is om 14.00 samen te komen en rond 18.00 een hapje te eten. Verder staat alles nog open, dus mocht je leuke ideeën hebben dan horen we die graag.
Inmiddels 9 aanmeldingen en een paar twijfelaars
Kixtart wijzigde dit bericht 21-05-2012 16:00 (7%)
☻/
/▌
/ \