[Browser MMOG] Erepublik

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Afbeeldingslocatie: http://erepublik.com/images/badges/erepublik-badge-300x250.gif

Join the New World!

“eRepublik is about changing the course of history in a huge virtual society. As a citizen in this New World you have the power to make a difference and fulfill your economic, political or military goals like never possible before.”

Wat is Erepublik?

Het team achter Erepublik beschrijft het spel als een 'massively multiplayer online, social networking and strategy web browser game.' Deze beschrijving vat de wereld van Erepublik goed samen. Het spel biedt een kopie van de werkelijke wereld, waarbij de nadruk met name ligt op de economische, politieke en militaire systemen. Het zijn de spelers tezamen die een land vormen en daarmee ook de bedrijven, de politiek en het leger. Je kunt je als speler opwerken binnen het economische systeem door iedere dag te werken. Door iedere dag te trainen versterk je je kracht om tijdens een oorlog schade te doen. Door politiek actief te worden kun je een poging wagen een plek binnen het congress te bemachtigen of zelfs president van het land te worden!

Geschiedenis

De Beta van Erepublik werd gelanceerd op 20 november 2007.
De V1 (Versie 1) werd gelanceerd op 14 oktober 2008.
Het spel heeft in de loop van tijd vele ontwikkelingen meegemaakt. Zo werd er een oorlogsmodule geïntroduceerd, trivia werden tijdelijk een belangrijk onderdeel voor het trainen, werken en vechten, grondstoffen werden toegevoegd aan het spelsysteem en met V1 werd de complete look van de website veranderd.

Op 6 Juli 2010 werd eRepublik "Rising" gelanceerd, de weg naar V2. Hierbij zijn onder andere een nieuwe economische module met meer diepgang geïntroduceerd, samen met een militaire module in Flash.

Spelelementen

Economie

Elke speler heeft de mogelijkheid om dagelijks tot 12 uur lang te werken. Hierdoor verdien je geld, waarmee je weer andere producten kunt kopen. In Erepublik zijn er twee soorten valuta te onderscheiden. De algemene valuta is GOLD daarnaast is er een nationale valuta zoals in Nederland de gulden (NLG).
Item: Raw material nodig:
Food Grain
Moving TicketOil
HouseStone
Defense SystemStone
RifleIron
TankIron
ArtilleryTitanium
Air UnitTitanium

Raw Materials zijn aan het begin van V1 geïntroduceerd. Elke regio bevat standaard een 0.1 factor met betrekking tot de delving van Raw Materials. Bepaalde regio's bevatten echter medium (factor 1.0) of high (factor 2.0) resources, waarmee deze dus veel efficiënter verzameld kunnen worden. Deze resources zijn niet eerlijk verdeeld over de wereld. Landen als Rusland, Brazile, Canada, de VS en India bevatten relatief veel grondstoffen. Nederland daarentegen heeft enkel de beschikking over High Grain.
De bedrijven worden allemaal opgericht en gemanaged door spelers zelf. Sommige landen hebben ook succesvolle communistische systemen gebruikt om de economie van hun land te leiden.

Sinds V2 kan je ook stats toevoegen aan items, bijvoorbeeld om ze langer mee te laten gaan(Durability), meer Health te geven of meer Damage te doen.

Politiek

De leiding van het land ligt in handen van het congress en de president. Iedere maand vinden er verkiezingen plaats voor deze functie. De president en congress hebben ieder een aantal functies. Congressleden hebben de mogelijkheid wetsvoorstellen in te dienen, zoals het veranderen van belastingen, en de mogelijkheid om te stemmen. Presidenten hebben een aantal andere mogelijkheden, zoals het indienen van een vredesvoorstel of oorlogsverklaring, waarover de congressleden vervolgens stemmen.

Oorlog

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aq-ucJwDoVM]
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Erepublik/erepwar-20111023.JPG

Community

De community is in Erepublik erg belangrijk. Zo wordt er veel politiek bedreven buiten het spel zelf om, zoals op fora en IRC. Hier worden bijvoorbeeld bedrijfsplannen en oorlogstactieken besproken, diplomatische betrekkingen onderhouden en er wordt ook gewoon veel gekletst. Daarnaast is het de community van een land die samen het land bestuurt en prominenter op de kaart probeert te zetten.
• Het Nederlandse IRC-kanaal bevindt zich op de irc.rizon.net (server) #eUNL(kanaal).
Het forum van eNederland.

Overig

Trivia

Sinds de introductie van V1 vormden Trivia een belangrijk onderdeel van het spel. Op 5 februari is echter besloten de Trivia te verwijderen, mogelijk wordt dit vervangen door een nieuw systeem. Het besluit tot verwijderen van Trivia uit het spel is door de wereld zeer positief ontvangen.

Kosten

Erepublik is gratis om te spelen. Er bestaan wel mogelijkheden om extra opties te kopen, zoals een grotere inventory, inbox of meer goud.

Media

Quick tour (V1)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nAVGxIoPIkQ]
Quick tour (beta!)
[YouTube: http://www.youtube.com/v/FMiThA61HKo&hl=nl&fs=1]
Erepublik Blog
eNederland

Lid worden gaat heel makkelijk via de homepage van Erepublik. Via refferer aanmelden kan ook en wordt aangeraden. Let wel, dit is dus zeker niet verplicht. Dit kan via http://www.erepublik.com/en/referrer/RikW. Deze user zal een percentage van 10% wanneer de user bepaalde doelen bereikt, zoals level up of het verkrijgen van een medal. Deze winst zou aan de staat gedoneerd worden, zodat het hele land er baat bij heeft.

Voorgaande Topics

Deel 1 (Auteur: TheAngel)

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 26-03-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23

Osxy

Holy crap on a cracker

(jarig!)
Net zoals Jazar speel ik dit spel al bijna een jaar.

In dit jaar al vrij veel bereikt, best leuk spel. Het is van tijd tot tijd best saai, maar de meeste activiteiten van eNL vinden plaats op irc en ons eigen forum.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Vandaag:

Er zijn vandaag presidentsverkiezingen. Op dit moment zijn er vijf kandidaten, maar van deze kandidaten zijn er maar drie echt actief. De president kan bepaalde acties doen, zoals een oorlog starten of alliances afsluiten, dus het is slim om hiervoor een goede persoon te vinden. We zullen morgen zien wie het wordt, maar we kennen en vertrouwen alle kandidaten. Het gaat bij het stemmen vooral om de standpunten en het verleden van deze persoon.

Binnenkort:
Op dit moment is de warmodule offline vanwege een bug of serverproblemen. Zodra deze weer start zullen de wars weer actief worden, dus we kunnen altijd mensen gebruiken. eNederland (zo wordt nederland in erepublik.com genoemd) heeft zelf geen actieve oorlog, maar helpt graag bondgenoten. Gedeeltelijk worden de wars gestreden door propaganda tegen de oppositie, voornamelijk ook omdat 90% van de game bestaat uit discussie en overleg. Wanneer je alleen maar actie zoekt zal dit niet zo'n goede game zijn voor jou, want het is een webgame waar je niet 24uur achter kunt zitten. Zoek je een game waar je kunt helpen om een land groot te krijgen in zowel de politiek (o.a. politieke partijen, congress & presidenten), buitenlandse zaken (oorlogen/vechten, afspreken & vredesbesprekingen) als economisch (waarde van NLG (old-school :+), belastigen & bedrijfszaken) dan zit je goed.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik speel het ook al een hele tijd, meer omdat ik het jammer vind om te stoppen dan dat het erg interessant is. Ik heb al een grote verhuizing gemaakt naar de eVS, waar ik ondertussen 3 verloederde bedrijven onderhoud omdat het naar mijn menig wat saai is geworden, en bedrijven wel erg gemakkelijk te starten zijn met al die goudbonussen.

Ik zit te wachten op de nieuwe war module om me daar op te storten voor een hoge militaire rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de oorlogen zijn alweer van start gegaan!

Spanje en Amerika hebben Portugal aangevallen. Nederland vecht nu samen met andere bondgenoten als Italie, Hongarije, Indonesie, Brazilie en anderen ter verdediging van Portugal. :)

Grappig is dat Hongarije via een marketingscampagne op een aantal grote Hongaarse sites zo'n 3000 nieuwe spelers heeft weten te werven. Ik zou zeggen, laat zien dat wij dit beter kunnen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 15:01

nXXt

Carpe omnia

Ik heb nu 23 experience points :)

Puntje van aandacht voor Erepublik is misschien dat de eerste paar dagen domweg trainen en werken is, werkt niet echt heel motiverend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is waar, daarom zijn in ieder geval die 'To do' lijst op de homepage en Career Path toegevoegd om het voor nieuwe spelers wat overzichtelijker te maken.

Voor de rest is er vooral veel te beleven (en lezen) op de Wiki, het forum, het IRC-kanaal van eNederland(#eNederland @ irc.rizon.net) of andere landen en natuurlijk het forum van Erepublik zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Flink wat experience points gekregen door te vechten voor onze bondgenoot Portugal. Nu gaat het best vlot, ik mag zelfs al stemmen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik ben sinds gister begonnen met dit spel en moet zeggen dat het even doorbijten in het begin is. Ik heb al gelezen dat ik de eerste 7 dagen niets anders kan dan, werken, trainen, voedsel eten/kopen. Jammer, want mensen die de guides niet lezen zullen in die tijd wel zijn afgehaakt. ( Dat zijn toch wel de meeste mensen)

Maar goed, we wachten het af, de intentie is leuk. Het spel ziet er grappig uit, en ik krijg goede hulp van de e-nederland mensen :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nederland leeft nog steeds! :D
Niet erg groot maar wel flink actief. Veel oorlog de laatste tijd en een enorme babyboom in Hongarije.

Onze alliantie PEACE GC doet het op het moment redelijk goed en ook de Nederlanders hebben via Alliances de mogelijkheid om mee te vechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Kleine update:
Duitsland die eigenlijk een voorstander was van de PEACE alliance is overgelopen naar Atlantis vanwege een misverstand met Hongarije (dat heb ik me laten vertellen). Op dit moment hebben ze het even zwaar omdat velen dit een hele zwakke actie vinden.

Er zijn geruchten dat The United Kingdom Nederland wilt aanvallen. Echt veel informatie is er niet over, maar het is misschien vanwege onze high-grain regions alsmede het uitbreiden van UK's grondgebied. Mochten mensen deze webgame eens willen uitproberen dan is nu een goed moment, want naast interne discussies over Nederlands beleid is er dus een kans dat we worden aangevallen en daar kunnen we iedereen bij gebruiken ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Update:

De geruchten dat eUK eNederland wilt aanvallen zijn nog niet waar gebleken. Wel heeft eSpanje een takeover gedaan op eBelgie. Dat wilt zeggen dat ze bij de verkiezingen ervoor hebben gezorgd dat zij de touwtjes in handen hebben gekregen, door met veel mensen op elkaar te gaan stemmen. Gelukkig is er een splitsing tussen congress- en presidentsverkiezingen en was er nog een belgische president. Omdat er grote kans was dat bij de komende presidentsverkiezingen er ook een spaanse president zou komen heeft eBelgie ervoor gekozen om bij eNederland te gaan. Op dit moment is dit al afgerond en heeft eNederland er 3 regios bij + de gezellige eBelgen :P

Het enige wat nog misschien een probleem wordt is dat de eSpanjaarden Nederland nu willen gaan overnemen, maar gelukkig zijn we zelf ook met best veel. Verder zullen we eraan moeten werken dat de economie en politiek met zoveel nieuwe spelers positief blijft.

Mochten er mensen zijn die zin hebben om te komen kijken dan kan dat. Je kunt je aanmelden via http://www.erepublik.com. (of via een DM naar mij sturen met jouw emailadres, want bij 10 mensen heb ik er ook voordeel mee :+ ).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Mij DM'en mag ook :P

Ben momenteel overigens staatssecretaris van Binnenlandse Zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelfde hier natuurlijk, ik maak zo'n TS niet voor niets ;).

Inderdaad een erg spannende dag geweest. Wereldwijd natuurlijk de presidentiële verkiezingen maar natuurlijk vooral de unie tussen de Nederlanders en Belgen. Nu kan heel tweakers terecht in hetzelfde land!
We kunnen met de dreiging die er hangt vanuit het buitenland echter nog altijd verse soldaten, werknemers, journalisten, politici en citizens in het algemeen gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Kan iemand mij in 1 zin uitleggen waarom ik dit spel zou moeten spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je helpt de Verenigde Nederlanden naar grootsheid in deze militairsociaalpolitieke simulatie van de wereld! :D
(en het is nog leuk ook :D)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 246088 op 07-04-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld voor het spel, maar ik vind er niets aan. Een keertje op werken klikken en een keertje op trainen klikken en verder is er niets te doen. Of mis ik het belangrijkste deel van de site??? Het IRC kanaal eNederland is ook helemaal leeg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Irc zit niet op irc van Tweakers, maar op irc.rizon.net -> #eNederland. Het gaat ook niet echt om het werken/trainen, maar om de community er omheen. Er zijn genoeg dingen waar aan gedacht moet worden samen, zoals de economie op pijl houden, vriendschappen in stand houden met andere landen, vechten tegen tegenstanders etc. Zie ook http://enetherlands.nl (forum van eNederland + eBelgië).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In het begin kan het inderdaad wat saai lijken, want het is niet allemaal meteen duidelijk. Via het forum en IRC kom je het meeste te weten en wordt je actiever in andere terreinen. Zelf ben ik bijvoorbeeld vrij vaak aan het reizen om over de hele wereld voor onze alliantie te vechten, als onderdeel van de Nederlandse Krijgsmacht. :)

Wat betreft irc, zit je wel op de goede server?
/server irc.rizon.net
/join #eNederland

Het spel is niet zoiets als de meeste textbased mmogs waarbij je grondstoffen verzamelt, legers koopt en vecht. Dat is het leuke, het is echt uniek, je speelt namelijk een keer niet een land maar een inwoner :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 13:17
Ik heb mijzelf vandaag maar eens aangemeld en het is echt een verademing. Hulpzame mensen, diplomatiek en weet ik veel wat nog meer. Niet meteen oorlogje voeren, raiden of op andere manieren aan je grondstoffen komen. Nee, je moet werken voor je geld!

Voorlopig legt het bovendien niet zo'n belasting op je tijd als een hoop van de andere mmog's doen. Dat kan uiteraard veranderen, maar het is wel lekker rustig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je kunt er in principe zoveel tijd insteken als je zelf wilt. Als je hoog in de politiek wilt zitten moet je bijvoorbeeld wel vaker actief zijn, maar met gewoon soms mee discussiëren werk je gewoon ook al mee om het land te verbeteren.

(jammer dat je je niet via mij aangemeld hebt :+ (zoals in veel spellen is er een soort spam invite-friends ding waar je d.m.v. friends aan te melden gold kan ontvangen via http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart))

edit:
@hieronder, dan is het goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 09-07-2009 11:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 13:17
(jammer dat je je niet via mij aangemeld hebt :+ (zoals in veel spellen is er een soort spam invite-friends ding waar je d.m.v. friends aan te melden gold kan ontvangen))
Ik vond dat de maker van de geweldige topicstart meer recht had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Na drie maand dit spelletje niet meer gespeeld te hebben ben ik gister toch maar eens gaan kijken of mijn account nog in leven was. Wonderbaarlijk genoeg was er geen enkel punt verloren gegaan en kon ik gewoon verder, waar een (eveneens met dit spel gestopte) vriend van me te zien kreeg dat zijn account was overleden door inactiviteit.

Ik kan niet bepaald zeggen dat er in die 3 maand veel is veranderd. Het valt me op dat de trivia is verdwenen, wat het naar mijn mening (ik weet dat ik hierin vrijwel de enige ben / was) jammer is, het gaf nog een beetje een gevoel van invloed op je acties.
Daarnaast hebben ze ook niks gedaan aan de servers in de afgelopen maanden volgens mij, hoewel erbij het ingaan van v1.0 al geklaagd werd over de servercapaciteit. Ik krijg nu continu niet of half geladen pagina's voor mijn neus.

Vanwege het eindeloze gezeur in de eNL politiek (is dit intussen over?) ben ik ooit verhuisd naar de eUS waar ik destijds met een vriend een drietal bedrijven heb opgezet. Hier was de uitdaging ook al vrij snel weg doordat het wel erg gemakkelijk was om bedrijven op te richten voor nieuwkomers en er een veel te grote concurrentie was.

Al met al zit ik nu met +/- 150 goudstukken en een karakter in de top 100 van de eUS. Als iemand me weer gemotiveerd kan krijgen ga ik er misschien nog iets mee doen, anders gaat het definitief het afvoerputje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 20:25

Vae Victus

Awesome God

Nou dan immigreer je toch weer naar eNederland. Neem wel even je goud en punten mee :P

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Over de servers. Het is een hele tijd goed gegaan, maar de laatste tijd zijn ze vooral 'smorgens een beetje vaag :+ De ene keer laadt alles in 1x en de andere keer pas na een f5. Verder is dat gezeur in nederland nog steeds bezig (;)), maar dat blijf je hebben zolang dat niet iedereen het met elkaar eens is. Zo werkt de politiek gewoonlijk ook. Maar er zijn steeds meer mensen die goede plannen hebben voor hervormingen en er moet gewoon iets verzonnen worden waar de meeste mensen het mee eens zijn. Zomaar iets doorvoeren zonder overleg werkt ook niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Laatst online: 12-06 20:25

Vae Victus

Awesome God

Ik heb me maar even aangemeld, via de invite methode natuurlijk. Een vriend van me ook meteen, ook via invite dus we zijn weer 10 goud rijker. Nu maar even kijken hoe alles gaat. Ik zag al wel een bericht van de president met daarin een handleiding. Die zal ik eens doorlezen. Misschien handig om die handleiding in de SP te zetten.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Update:

De eSpanjaarden hebben eNederland (tegenwoordig De Verenigde Nederlanden (eVNL)) niet proberen over te nemen. Vanaf de merge is de samenwerking goed gegaan tussen de Belgen en de Nederlanders, maar op dit moment is er een nieuwe groep begonnen. Via een of ander forum is een hele stapel franse belgen begonnen met Erepublik. Van de ene kant geen probleem, maar van de andere kant doen ze alleen maar wat ze zelf willen op dit moment. Er zijn ook geruchten dat ze eVNL willen overnemen bij de volgende verkiezingen. Deze geruchten zijn ontstaan, omdat ze op hun eigen forum er een aantal keer over gehad hebben. Het hoeft niet waar te zijn eventueel, maar we blijven toch op onze hoede. Mogelijk is het alleen maar grootheidspraat van een groep die nog niet zoveel ervaring met dit spel hebben, want zo'n kleine groep heeft niet echt kans om te overleven, omdat andere landen veel groter zijn. We zijn het kijken wat precies de wensen van deze groep is, zodat we misschien wel gewoon samen kunnen werken.

Verder gaan de oorlogen tussen de alliances Atlantis en Peace gewoon door. Elke dag is er wel een gevecht te vinden in de eWereld. Op dit moment zijn er ook trainingswars bezig om de mensen die niet willen verhuizen ook een kans te geven om te trainen in battles.

Wil je eens rondkijken op Erepublik dan kun je mij of sommige anderen in dit topic DM'en of via http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart aanmelden, want als mensen via een invite zich aanmelden krijgt die persoon die de invite heeft verstuurd 5 gold. Het hoeft niet, maar dit kunnen we natuurlijk altijd goed gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 09-07-2009 11:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik ben wel nieuwsgierig.. kan iemand mij inviten?

Weet niet hoe ik iemand moet DM'en namelijk of wat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
DM kan je via http://gathering.tweakers.net/forum/preferences -> Direct messages aanzetten. Tegenwoordig staat het voor nieuwe users automatisch aan :) Daarna kan je via dit icoontje mensen een bericht sturen die ook DM enabled hebben Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

edit:
Heb een invite naar @chello email van jou gestuurd die in jouw profile staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2009 15:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Even aanvinken dat gebruikers je een Direct Message kunnen sturen. Vervolgens mij even een berichtje sturen met je emailadres, dan regel ik een invitation. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 17:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ah!

Het is gelukt :D

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Heb mij 3 dagen geleden ook aangemeld voor dit spel. Van willekeurig persoon op de IRC een invite gekregen, die mij gelukkig dankbaar is en me her en der helpt.

De start is wel een beetje sloom. Kan tot nu toe alleen maar elke dag 1x trainen en 1x werken. Voor de rest nog vrij weinig (lees:niks).

Maaar, ik geef niet op. Volgens mij heeft het namelijk wel veel mogelijkheden zodra ik wat verder kom, dus ik zie vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als er vragen zijn kan je ze altijd stellen via (http://www.enetherlands.nl/index.php). Er is zelfs een coachingsgroep die je helpt waar nodig :)

De game zelf kan je zoveel tijd insteken als je zelf wilt. Van 2x klikken tot meepraten hoe de economie verbeterd kan worden, promotie maken in militair gedeelte, war discussies en nog veel meer. Het is voornamelijk een communicatieve game, maar toch vanalles te doen als je een wat hoger level bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2009 15:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Was bij registratie idd gelijk al benaderd door een coach (was daardoor wel positief verrast, je bent duidelijk 'welkom').
Verder heb je natuurlijk vooral in het begin nog niet zo veel te vertellen over economie, oorlog, etc.
Maar tot nu toe indrukwekkend hoe uitgebreid het spel is op sociaal gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha ja de community is echt een van de beste onderdelen van het spel, misschien wel het beste.

Er zijn nu trouwens een serie oefenoorlogen, oorlogen gestart om onze citizens de mogelijkheid te geven om ervaring op te doen met oorlog, experience te behalen, hun wellness te verhogen en en hogere rank te halen! :)

Daarom is het een aanrader om bij je registratie te kiezen voor de regio North Region, aangezien daar ons beste hospitaal staat (Q5 -> Kwaliteit 5, het hoogst haalbare in het spel). Als je level 5 bereikt hebt (en dat gaat vrij snel) kun je meteen meevechten en dat verhoogt de funfactor aanzienlijk, plus je stijgt erg snel in levels! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Het spel zelf biedt inderdaad maar een beperkt aantal mogelijkheden. Werken en trainen zijn de basis, echter is het uitbreiden naar meerderen puur op eigen initiatief.
Leuk om te horen dat je snel benaderd werd door een van de coaches. Dergelijke initiatieven zijn buiten het spel zelf opgezet en zijn juist zaken die meer diepte aan het spel geven. Zonder ons IRC kanaal en het externe forum zou het spel een stuk saaier zijn, maar gelukkig is dat dus niet het geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weer veel gebeurd in eRepublik

- De vijandelijke alliantie (Atlantis) is uiteengevallen *O*
- Ze waren toch al geen echte alliantie -O- (de ego's van alle landen pasten niet in dezelfde alliantie ;) )
- Zweden en Polen vielen hun medelid Duitsland aan, met steun van Kroatie, Zweden, Noorwegen, Finland lid aan *O*
- De andere allies lieten Duitsland in de steek, alleen Canada hielp Duitsland _O- (en Turkije en Japan, leden van onze alliantie (PEACE Global Community) )
- Nadat ze klaar waren heeft onze alliantie in de vorm van Frankrijk, Italie en Hongarije ze mooi weer terug naar hun nest gejaagd :D

En nog veel meer!

Kom een kijkje nemen zou ik zeggen, het spel blijft heerlijk. Politiek, economie, diplomatie en WAR!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 246088 op 16-06-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Invites bij mij te vinden :+
(of bij iemand anders in dit topic of zelfs zonder invite. De invite is voordelig voor de persoon die het uitdeelt, want die krijgt 5 gold ;) )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens, wat leuke links naar tools die door users zijn gemaakt.

http://www.egobba.de
Een interactieve map van de wereld. Als je drukt op het vlaggetje linksonder dan zie je de huidige indeling.
Leuk om te vergelijken met oudere maps (er zijn trouwens ook flink wat nieuwe landen bijgekomen):
Afbeeldingslocatie: http://capello.files.wordpress.com/2008/09/erepublik-world-map-6-sept-final.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erepubliklive.files.wordpress.com/2008/12/erepublik-world-map-day406.jpg
http://ereptools.pl/
Tools die vooral handig zijn voor managers van bedrijven.

http://www.aviecreative.com/egovernment/
Veel stats te vinden, leuk vooral met betrekking tot de verschillende legers van landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prachtige actie vandaag. Hongarije (uit onze alliantie PEACE GC) heeft (met behulp van gezamenlijke troepen, maar ook zeker dankzij hun supersterke bevolking) 10 landen gezamenlijk verslagen in een battle.

Dat betekent dus dat Hongarije en alle soldaten op hun grondgebied hebben gewonnen van een groot aantal vrij sterke landen gezamenlijk, zijnde Kroatie (het land dat Servisch gebied bezet wat wij willen bevrijden) gesteund door hun alliantie (die vanaf eigen grondgebied met het hele volk kon verdedigen) Spanje, VS, Finland, Zweden, Polen, Roemenie, Zwitserland, Israel en Griekenland.

Grootse overwinning dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DE AMERIKANEN VALLEN AAN!
(Duiveltje is een Amerikaan)

Ondanks veel relaxte spelers is er een grote groep geindoctrineerde Amerikaanse zombies. Zij proberen nu de Unie tussen Nederland en Belgie te verbreken en de voormalig Belgische regios af te scheiden. Daarom roep ik iedereen op:

HELP JE LAND! Registreer je en wordt een soldaat die het land kan verdedidgen en een arbeider die ons land naar de economische top werkt!

Lees meer hier:
http://www.erepublik.com/...pdate-09-40--837528/1/all

Kom op ons IRC kanaal:
server: irc.rizon.net
kanalen: #eNederland #eUNL
Vraag daar om een invite

Stuur een berichtje naar Crell (ingame account naam) voor een coach!
Je mag ook mij altijd een berichtje sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Pff, stelletje noobs :+ Ze hebben mijn ingame avatar afgepakt, zodat het lijkt dat ik aan de verkeerde kant vecht en andere adviezen geef.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ze daar ook voor gereport, hetzelfde gebeurt bij mij. Avatars maken is ook werk, dus dit is diefstal. :+

Maar mensen, waar is jullie Nederlands/Belgisch/Verenigd Nationalisme? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Dat is er niet? :P
Jammer dat de stealers niet banned zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:57
Er is een grote overwinning behaald voor UNL.

We hebben de amerikanen verslagen en ze zijn met de staart tussen hun benen afgedropen. Sommige zagen zelfs eerder al in dat het een hopeloze zaak was en gingen voor ons vechten.

UNL heeft dus met succes een buitenlandse invasie afgeslagen. Waarom de amerikanen ons aanvielen? Geen flauw idee. Er viel niets te halen en niets te krijgen, doch ze deden het toch.

UNL heeft een grote overwinning behaald en dat is te danken aan onze diplomatieke relatie als aan de eigen populatie! Een duidelijk beeld en antwoord aan eventuele andere landen die ons willen schaden.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(achja, dat met die avatars, was wel te verwachten maar ik kon het proberen :P )

Hier een artikel van mij als president: http://www.erepublik.com/...pleasant-ride-839249/1/20
Daar staan ook enkele links naar andere leuke artikelen enzo :)

Waren twee mooie dagen eRepublik :D Vandaag weer spannende verkiezingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En weer een nep-Kixtart aan het vechten. Ik heb maar even mijn wuppie-power laten zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Erepublik/FightingFakeMe.png

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 16:50
Iemand nog goed advies voor mij mbt het beginnen van een bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Opletten dat je bij RAW geen gebied kiest waar die RAW niet te vinden is :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
Nu zag ik dat er in RAW ook verschillende levels zijn alsin Low, Medium, High. Ik neem aan dat High dan de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Low Region: 10% van de normale productie.
Medium Region: 100% dus normaal.
High region: 200%, de enige juiste keus dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ja klopt. Er zijn regio's zonder een bepaalde RAW material en dat valt onder Low. Bij andere regio's zie je de RAW wel en heeft deze Medium of High erbij staan. Als je een bedrijf start dan worden deze levels gebruikt in de multiplier wanneer iemand in het bedrijf werkt. Low geeft 0.01, Medium 1 en High 2, dus als je een bedrijf maakt in Low (/Geen) RAW region heb je 100x zo weinig RAW-productivity. Het slimste is dus ook gelijk om voor high te kiezen, want dan verdubbeld het.

Zie ook:
http://wiki.erepublik.com/index.php/Raw_materials
http://wiki.erepublik.com/index.php/Productivity

edit:
With stupid above me ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 29-06-2009 15:35 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
ach ok. Nu las ik ergens op het forum dat je met een budget van 30 a 35 gold het beste een RAW company kan beginnen. Maakt het uit welke of gewoon kijken waar de meeste vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 15:01
Ik ben ook net begonnen. Ik ben nu level 3. Vind het wel wat saai in het begin maar ik zie zeker Potentie. Ik heet Playonmax in het Spel. Jazar ik heb je toegevoegd als buddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Konjo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:54:
Ik ben ook net begonnen. Ik ben nu level 3. Vind het wel wat saai in het begin maar ik zie zeker Potentie. Ik heet Playonmax in het Spel. Jazar ik heb je toegevoegd als buddy.
Klopt, de eerste week is ook niet het meest interessant. Hopelijk veranderen ze dit nog, zodat minder mensen al snel afhaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je straks level 5 bent kun je meevechten in onze trainingwars, dan gaat het levelen opeens ook heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Verkiezingen vallen tegen, misschien is er nog kans voor mij van de laatstemmers :P
Topic sterft wat af zie ik 8)7

Misschien moet Jazar het wat vaker updaten, dan zal ik posten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 15:01
Anoniem: 246088 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:14:
Als je straks level 5 bent kun je meevechten in onze trainingwars, dan gaat het levelen opeens ook heel snel :)
Wanneer vinden deze plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Om de 2 dagen, er komen nog een aantal waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het betreft deze war: http://www.erepublik.com/en/wars/show/660
En op het moment is er ook een trainingsbattle bezig: http://www.erepublik.com/en/battles/show/6828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Jazar, weet jij als PEACE ambassador hoeveel Gold er over is? Ik moet Colonel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Ik heb me ook eens geregistreerd, mijn naam is Sasoria en zit bij België / Vlaanderen.
Enige voor beginners? En kan ik aansluiten bij een soort GoT'land'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

www.enetherlands.nl
Registreer, doe aanvraag voor UNL Citizens group. Je kunt ook een aanvraag voor 20 NLG als extra citizenfee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frerk schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:56:
www.enetherlands.nl
Registreer, doe aanvraag voor UNL Citizens group. Je kunt ook een aanvraag voor 20 NLG als extra citizenfee doen.
De meeste GoT'ers die nog over zijn zitten in de politieke partij Iron & Wine denk ik, voor de rest zijn we allemaal spelers van de Verenigde Nederlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is net weer een grote oorlog gestart. Na veel aanvallen te hebben afgeslagen is onze alliantie in de aanval gegaan: Canada en de USA zijn binnengevallen.

Trouwens, ze hebben referral links geintroduceerd: http://www.erepublik.com/en/referrer/Jazar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Op dit moment zijn er een aantal gevechten bezig tussen PEACE en oud Atlantislanden. De grootste reden voor deze aanval is om een rekening te vereffenen vanwege de gecombineerde aanval van Atlantis een tijd geleden. Verder is USA continu uit de hoogte het doen dat ze alles zijn en iedereen aankunnen. Mede omdat USA ons ook heeft aangevallen doen wij lekker mee Atlantis heeft trouwens wel nog een aantal vriendschappen met landen die aan hun kant meevechten.

Verder hebben we nu een belgische president van het kamp waar we eerst een beetje sceptisch over waren. Achteraf blijken de meeste gewoon goede gasten en met ThomasRed (president) is goed samen te werken. De officiële taal van the United Netherlands is op dit moment wel engels geworden, zodat we gemakkelijker kunnen communiceren. Niet elke franse belg kan nederlands en omgekeerd is dat ook zo. Er zijn wel nog een aantal plekken waar gewoon lekker nederlands gepraat kan worden

Heb je vragen dan kan je ze altijd stellen aan mij of op http://www.enetherlands.nl/index.php (het officiële forum van eUNL). Wil je eens komen kijken in het spel zelf dan kan je jezelf direct aanmelden via www.erepublik.com. Ook is het mogelijk om dit via een referral te doen (in mijn geval http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart), maar dit is alleen handig voor mij. Je kunt dus zelf kiezen hoe je jezelf aanmeld ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De strijd in Amerika en Canada raast door. De belangrijkste battles op dit moment zijn:
1. De strijd om Washington (de staat): http://www.erepublik.com/en/battles/show/6880
2. De strijd om Nunavut: http://www.erepublik.com/en/battles/show/6881

Ons land vecht via een alliantie mee met de Russen in Washington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Mooi verhaal van Jazar over de oorlog:
http://www.erepublik.com/...ame-hellstorm-862312/1/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drie belangrijke overwinningen vandaag. Podolia werd weer van Roemenië teruggenomen en Alberta werd van Canada afgepakt. De mooiste overwinning was echter toch wel de verovering van Californië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondertussen is ook Washington D.C gevallen. Canada heeft nog maar 2 regio's over, waarvan er twee worden aangevallen. Gezien het feit dat de Amerikanen Texas moeten verdedigen, geef ik ons een goede kans om deze twee regio's te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 07:16

odan

The dark side is within all!

ik zag dat de verenigde nederlanden ook in oorlog zijn met duitsland. gaat hier nog iets mee gebeuren?

las wel ergens in het nieuws dat dat mogelijk een optie zou zijn om wat meer spelers en land te krijgen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289972

Dit lijkt me echt een gaaf spel ;)
Zijn er op dit moment nog gevechten bezig? :)
als ik vanmiddag thuis kom meld ik me direct aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja er zijn er verscheidene, vanuit Nederland kunnen we op dit moment op 3 plekken vechten ^^

Frankrijk heeft trouwens via jeuxvideos.com een enorme babyboom, duizenden nieuwe spelers. Als bijeffect zijn er ook honderden nieuwe spelers in de Verenigde nederlanden, aangezien de website ook vrij populair is onder de Belgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah kijk aan dat is nou mooi :)
De eerste week is alleen werken en trainen in het leger? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 10:29

ZenTex

Doet maar wat.

Ik heb m'n citizen revived, maar nu heb ik nog maar 8 wellness over, en maar 6 gulden op de bank. Hoe krijg ik de wellness omhoog met mijn budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Het beste kun je een baan zoeken om zo meer NLG te krijgen, zodat je voedsel kan kopen en dat je wellness stijgt. Omdat je nog maar zo weinig NLG en wellness hebt kan het wel even duren voor je weer op niveau zit. Als je me je ingame naam doet zal ik je een aantal gifts overmaken zodat je iig weer op 18 wellness zit.

Het gemakkelijkst is om zo vlot mogelijk op de 40 wellness te komen, dan kan je een keer meevechten in een war. Als je dan in een landsdeel woont waar een Q5 hospital zit kom je na dit gevecht op 80 wellness uit.

Registreer je ook even voor de forums van eNederland, hier zul je waarschijnlijk meer hulp kunnen verwachten dan hier op GoT.

[ Voor 38% gewijzigd door SandaX op 14-08-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ingame naam is ZenTex :p
Ik zit helaas in oost en dus geen Q5 Hospital, helaas.
Overigens kan ik geen info vinden over hoeveel wellness de verschillende kwaliteiten food geven.
Maar als ik een beetje wellness kan terugkrijgen kan ik iig een stuk sneller verdienen en dus in wellness stijgen hoop ik. en dus evt giften terugbetalen.
Ik hoop dat ik vlug op de 40 zit, genoeg battles momenteel zie ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Food geeft op 50% gewoon het aantal wellness dat de Q-kwaliteit is, dus Q5 = 5%. Bij 100% krijg je nog maar de helft en bij 0% het dubbele. Bij 8% wellness krijg je 15.1% voor een Q5.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Heee, bedankt Sandax. Je hulp word zeer gewaardeerd. Dit scheelt een slok op een borrel.
Ik probeer je ZSM terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door ZenTex op 14-08-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu paar dagen bezig, level 4 bijna 5 en vraag me af wanneer ik nou echt iets kan beginnen te ondernemen :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 289972 op 17-08-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
De babyboom loopt lekker, Frankrijk is ineens het grootste land ter wereld (kwa inwoners). Ik zou alle Tweakers willen vragen lid te worden en dan kan UNL een flinke rol van betekenis spelen. Zeker ook omdat de franstalige belgen steeds meer in overmaat komen.

En natuurlijk koopt een nieuwe speler zijn Q1 brood bij Chemixx Food Leyden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad jammer dat wij nog niet zoveel inwoners hebben.
En ik zal het brood bij Chemixx Food kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 10:44
Ik ben Brian II ingame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49
Hmm, heb vanochtend mijn account aangemaakt en daarna pas hier naar een topic gezocht. Niet echt handig maar goed.
Zit in het Zuiden van eNederland.

Ben nog een beetje aan het kijken wat de mogelijkheden zijn, maar nog niet echt verder mee gekomen dan werken en trainen. Ik ga het een aantal dagen aankijken.

Ingame trouwens dezelfde nick als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik vindt het eigenlijk te saai voor woorden, en log dus 1 maal daags in om een paar keer te vechten, even te werken en te trainen, en log dan weer uit.

Maar goed, ik hou me dan ook niet bezig met politiek ofzo. Doe het meer om mijn steentje bij te dragen aan UNL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb ook maar eens een account aangemaakt: WimLex. Ik heb gewerkt en getraind vandaag en wat 2-ster voedsel ingekocht. Is er verder nog iets dat ik kan doen vandaag, zoals lid worden van een partij? Zitten de GoT-ters een beetje bij elkaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vroeger was er een GoT en een Fok partij, maar dat is al langer niet meer zo. Een aantal zitten nog in I&W, maar je moet maar gewoon kijken met welke standpunten je het eens bent :)

Aan het begin kan je verder niet zoveel, maar later op basis van level wel: http://www.erepublik.com/en/career-path. Sowieso kan je altijd meepraten op het forum van eUnited Netherlands (www.enetherlands.nl) :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49
mr_obb schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:18:
Ik heb ook maar eens een account aangemaakt: WimLex. Ik heb gewerkt en getraind vandaag en wat 2-ster voedsel ingekocht. Is er verder nog iets dat ik kan doen vandaag, zoals lid worden van een partij? Zitten de GoT-ters een beetje bij elkaar of niet?
Lid worden van een partij kan pas vanaf level 7, maar tot die tijd kun je je natuurlijk wel oriënteren op de verschillende partijen. Op dit moment vormen de BP en LSD de regering, maar dit kan makkelijk wijzigen in de komende verkiezingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 04-06 12:50
lijkt een erg leuk spel,
heb me zelf net geregistreerd (wieriemaster)
zit in west nederland

ben net maar ff boer en soldaat geworden. nu wachten tot de volgende rank.

ff 10 broden gekocht op voorraad voor mijn wellness.

worden de worldmaps btw gereset om de zoveel tijd?

kzie ook dat belgie van nederland is haha

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaWierie op 12-09-2009 00:11 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
MuddyMagical schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:52:
[...]
Lid worden van een partij kan pas vanaf level 7, maar tot die tijd kun je je natuurlijk wel oriënteren op de verschillende partijen. Op dit moment vormen de BP en LSD de regering, maar dit kan makkelijk wijzigen in de komende verkiezingen
I&W zit ook op veel plekken nu :)
AlphaWierie schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:59:
...
worden de worldmaps btw gereset om de zoveel tijd?
Nee, veranderd alleen van eigenaar door de actieve wars continu :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar eens een update ;)

Op dit moment zitten voornamelijk alleen BP en LSD in de regering, maar meestal zit er op een gegeven moment ook iemand van I&W erbij (go I&W!! :P) en in dit geval de Minister van defensie. Op dit moment vind ik het wel jammer dat BP nog steeds zoveel stemmen krijgt door zich voornamelijk te richten op IRL belgen, maar op dit moment is de samenwerking weer goed. Er zitten wel een aantal irritante spelers ingame waar je het gevoel krijgt dat ze alleen maar alles willen verpesten, maar dat hou je altijd. Natuurlijk hoop ik als I&W'er dat I&W binnenkort ook weer echt in de regering zit :)

We zijn verder het kijken hoe we de belgen in ons land wat meer thuis te laten voelen. Het land heet namelijk the United Netherlands wat een unie is tussen NL en BE. Als belgen het spel beginnen komen ze erachter dat belgie niet bestaat en zien dat het bij the Netherlands hoort. Ingame is de naam niet te veranderen, maar wel de naam die we zelf gebruiken (United Netherlands - UNL dus).

We zitten als land nog steeds in PEACE. Dat is een alliance die zicht voornamelijk richt op het beschermen van aangesloten landen tegen andere grote landen of andere alliances (Fortis & Eden). Er zijn soms wat problemen dat een land zelf zomaar iemand aanvalt en dat de alliance daarop aangesproken wordt, maar verder valt het wel mee. Het blijft soms lastig om iedereen op één lijn te krijgen, maar in het algemeen blijft het een goede en gezellige alliance. Ons kleine land is ook erg actief daarbinnen en hebben mensen in goede posities daar.

Ingame is er veel te regelen en het is de taak van de ministers om het proberen goed te regelen. Ze hoeven niet alles zelf te doen, maar ze zijn wel degene die het moeten organiseren. Alles wordt gewoonlijk ook via het forum (www.enetherlands.nl) besproken en daar kan iedereen aan meedoen. Belangrijke zaken in ons land zijn:
- Wargames:
Vechten is leuk, trainen voor rank up (meer damage) en geeft experience (bepaalde zaken zijn gekoppeld aan speler-level en je ontvangt gold bij bepaalde levels)

- Monetary Market:
In het spel heeft elk land een bepaalde munteenheid (we hebben NLG :) ) en dit is in te wisselen voor gold en omgekeerd. Gold is in principe de globale munteenheid van het spel. Het probleem is dat er goed opgelet moet worden dat de munteenheid van het land sterk blijft en dus niet teveel wisselt kwa koers. Als het geld wat je verdiend hebt opeens niks meer waard is dan is het haast niet mogelijk om food, gifts, wapens, etc.. te kopen. De regering (en spelers) proberen soms te investeren in de Monetary Market om het stabiel te houden en dit lukt nog aardig.

- Q5 Hospitals en Defense systems
UNL heeft niet zo heel veel verschillende RAW* (alleen graan), dus we zijn best optijd begonnen met het maken van Hospitals en Defense systems. Deze zijn in het spel erg belangrijk, want een defense system zal er voor zorgen dat een regio lastiger is over te nemen door de tegenstander en in een Hospital kan je healen na gevochten te hebben (+50% bij Q5). We zijn continu het kijken wie deze gebouwen willen kopen ingame, maar in het algemeen is het een goede bron van inkomsten.
* RAW = raw material. Om een wapen te maken heb je bijvoorbeeld iron nodig, maar een regio heeft alleen bepaalde RAW. UNL heeft alleen maar graan, dus de rest halen we in het buitenland.

Om af te sluiten het belangrijkste op dit moment:
The United Netherlands wordt aangevallen!
Een hele grote groep Roemenen heeft een Resistance war gestart om België te 'bevrijden' en proberen nieuwe users te laten vechten voor deze aanval via nep-nieuwsberichten ingame. Hopelijk kunnen we samen met PEACE dit tegen gaan, want alle belgen snappen ook dat de unie tussen de landen erg voordelig in het spel. Er was een tijdje geleden één partij die het liefste onafhankelijkheid wilde, maar deze is ook opgeheven, omdat deze de voordelen zag (betere economie, beter bestand tegen aanvallen, actievere community).

Mocht je het interessant vinden om eens te komen kijken/spelen dan kan je zelf een account maken via www.erepublik.com of via referrer. Dit laatste is niet nodig, maar je zult automatisch buddy met me worden (:)) en ik ontvang 5gold wanneer je level 6 wordt. Dit zal ik in ieder geval gebruiken voor het land en niet voor mezelf, maar dus aan jezelf de keuze.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23

Osxy

Holy crap on a cracker

(jarig!)
Korte update;
Zojuist is de regio Vlaanderen op brute wijze overgenomen door troepen van EDEN (de tegenstanders van de huidige Alliance van eUNL PEACE).
Met de congres verkiezingen om de hoek lopen we een groot risico dat die regio als uitvalbasis van EDEN gebruikt gaat worden. Om deze reden zijn er vanuit PEACE en eUNL een flink aantal mensen naar België gestuurd om te zorgen dat het land niet in verkeerde handen valt, dit zou namelijk de vrede in Europa zwaar kunnen verstoren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Hmm ik heb ook maar een account aangemaakt, snap er weinig van though (zit op mijn werk, kan niet teveel tutorials lezen ;)). En zodra ik mijn avatar wil wijzigen gaat het niet! Maargoed ik ben volgens mij wel lid van UNL. Later vandaag nog eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Osxy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:40:
Korte update;
Zojuist is de regio Vlaanderen op brute wijze overgenomen door troepen van EDEN (de tegenstanders van de huidige Alliance van eUNL PEACE).
Met de congres verkiezingen om de hoek lopen we een groot risico dat die regio als uitvalbasis van EDEN gebruikt gaat worden. Om deze reden zijn er vanuit PEACE en eUNL een flink aantal mensen naar België gestuurd om te zorgen dat het land niet in verkeerde handen valt, dit zou namelijk de vrede in Europa zwaar kunnen verstoren.
Weer een update hierop, de congresverkiezingen gingen niet goed en de troepen van EDEN hebben een meerderheid weten te winnen (6 van EDEN tegen 4 van eUNL/PEACE). De regio Vlaanderen komt dus niet snel weer terug bij Nederland. De volgende strijd komt bij de presidentsverkiezingen op 5 November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324320

Op het moment is er ook weer een epic gevecht aan de gang dat de toekomst van de hele ewereld zal gaan veranderen. Amerika en Canada zijn namelijk het door Hongarije bezetten Alaska binnen gevallen en als ze winnen dan kunnen ze vanaf dan echt andere landen gaan aanvallen. De UNL en dan vooral de regios Brussel en Wallonia zullen dan een van de eerste zijn. Elke hulp is welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Op dit moment zijn er Resistance Wars begonnen in Wallonia en Brussels. De tegenstander probeert een eiland te krijgen waar vanuit ze andere landen aan kunnen vallen en gedeeltelijk ook gewoon om de Verenigde Nederlanden (samen met Belgie) te irriteren. Gelukkig is er veel steun voor ons vanuit andere landen en we laten ze natuurlijk niet zomaar over ons heenlopen :)

Voor de duidelijkheid even: Erepublik is geen game waar je gewoonlijk 24uur per dag mee bezig bent, maar tussendoor kunt doen. Het gaat vooral om planning en community

:+
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Erepublik/wallonia.png

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 17:00 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324320

We hebben dus Brussels verloren maar Wallonia wel gewonnen. We verloren Brussels echt net met maar een paar punten. Maar we verwachten nog een aanval op Wallonia binnenkort en dan begint heel snel de nieuwe wereldoorlog. Spanned periode dus.

Als je nu een keer een account wil maken kan je het beste in Brussels of Flanders (Belgie) beginnen en dan mij ingame een pm sturen dan halen we je naar Nederland maar dan kan je wel stemmen in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

't gaat nogal fout in de wereld van PEACE.
PEACEgc is zowat compleet ontbonden, de nieuwe charter(waar alle regels en richtlijnen van de alliantie in staan) is door veel landen, waaronder de Verenigde Nederlanden, afgewezen.

Helaas is onze president erg tegenwerkend, hij houdt informatie achter samen met een deel van de regering :(
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste