Ik heb nu ongeveer 6 maanden deze telefoon van chinavasion in gebruik:
http://www.chinavasion.co...phone--unlocked-dual-sim/
En nu toch nog even een review plaatsen.
De verpakking was goed, goed ingepakte kartonnen doos met daarin een mooi nette witte doos met een soort naar wat lijkt een magneetstrip. Zo voelt het in ieder geval.
Verpakking dus dik in orde!
Telefoon eruit gehaald, accu erin (zaten 2 accu's bij!)
Mijn eiegen SIM kaart erin, accu erin en starten maar.
Prima, start erg snel op, net even geteld, 4 seconden en dan is hij klaar met opstarten.
Menu's spraken voor zich en handleiding heb je eigenlijk niet nodig, handleiding is ook in het engels btw.
Was me alleen een poosje niet duidelijk hoe ik hem nou van de key/screen lock af kon halen, beeld zegt "press leftside key to unlock" nu zitten er 3 knoppen op de linker zijde, maar bleek dat ik de fotoknop even moest inhouden.
Telefoon werkt goed, duidelijk in menu's, bellen gaat prima, leuke grafische schermen bij muziek draaien en videos.
Toch ook wel minpunten.
Zo is er geen aansluiting voor oortjes of speakers, je moet dan een bluetooth headset hebben ervoor.
Ook is de kwaliteit van foto's die je ermee maakt in lage resolutie. er is de keuze tussen 240x400, 320x240, 640x480 en 1280x960. Maar reken er niet op dat de foto's scherp zullen zijn op 1280x960.
Dat zijn ze pas een beetje op 640x480. Wat ook apart is dat op het scherm als ik voor 240x400 resolutie kies, dan heb ik het hele scherm als live view om foto's te maken, verander ik het naar een hogere resolutie dan word de live view een heel stuk kleiner.
Nog een klein minpuntje, videos afspelen werkt ok, met ok bedoel ik dus het werkt, maar de video's op volle scherm haperen een beetje, niet heel veel maar er is toch een merkbare lag.
Conclusie:
Voor de prijs een prima telefoon!
Na 6 maanden gebruik ben ik nog steeds blij dat ik de risico heb genomen en de telefoon gekocht heb bij chinavasion. Het is een goedkope manier om 'erbij te horen' Wil je geen geld uitgeven aan dure abbonementen maar toch niet met een oude rotte telefoon erbij lopen dan is dit een prima keuze.
De touchscreen werkt prima, helaas zit er geen wifi op.
Maar ben je een megapixel freak en wil je jouw telefoon als video en foto camera gebruiken? Zoek dan ergens anders, want de kwaliteit van de foto's en video's is slecht. Dat is waarschijnlijk ook waarom ze er nooit bij zetten om hoeveel megapixels het gaat, alleen op wat voor resoluties je foto's kunt maken.
Ze leveren wat zeggen, zie je onduidelijkheid over megapixels? dan zal het wel niet hoog zijn. maar ook al hebben ze geen megapixels, de fotokwalitet is best goed, ook in wat donkere kamers. (nee geen flits)
Daarbij maken de foto effecten veel goed, "normal, greyscale, sepia, sepia green, sepia blue, color invert.
2 leuke frames om een gezicht in te plaatsen.
Kortom! Het werkt naar behoren, maar verwacht voor die prijzen geen super kwaliteit. Je krijgt wat je gelezen hebt.