Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
[Navigon] Ervaringen en vragen
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 19 maart 2009
Interessant dat je dit opmerkt. Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Makro in Duiven de 8110 gehaald en volgens de handleiding zou deze binnen 3 - 5 minuten met de auto-oplader aangezet kunnen worden.quote:hardware-lover schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:07:
[...]
Ik heb enkele bestanden van een SD-kaartje afgehaald welke gebruikt worden bij software versie 7.4.1 voor de 2110Max en niet uit het interne Flash geheugen. Dat geheugen zit in het apparaat zelf en niet op een los geheugenkaartje en is daardoor, zonder eerst iets "extra's" te doen, helemaal niet zichtbaar.
Zo'n ramp is het gemis van het opstartbestandje nu ook weer niet of het moet zijn dat je de foto_player mist bij het opstarten?
Maar niet heus, opladen thuis was nodig a 1,5 uur aan het vaste elektriciteit net. Na enkele pogingen viel het scherm en de daarmee het gehele toestel uit nadat je de aan/uit knop had beroerd. Nadat er eindelijk voldoende energie in de batterij/accu zat liepen we bij het instellen van o.a. bestemmingen op tegen een Fatal Error. Alsof dat nog niet genoeg was wordt er bij vermeld dat je het toestel uit moet schakelijk maar dat wil die niet. Terstond viel de uiteindelijk toch uit door dat het toestel de accu had leeg getrokken binnen het halfuur.
Nu als ik dit van jou lees ben ik maar al te blij dat we vandaag het geld terug gekregen hebben. Maar wat nu ? is dit gewoon een maandag ochtend aankoop geweest of is het structureel bij Navigon dat de ze zo onzuinig met energie omgaan en dat een firmware upgrade pas een oplossing biedt.
Reg. datum: 08 augustus 2005
Op je 8110 staat wel alles op het interne 2Gb Flash_geheugen, het e.e.a. is namelijk type afhankelijk.quote:DocSnuggels schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:18:
[...]
Interessant dat je dit opmerkt. Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Makro in Duiven de 8110 gehaald en volgens de handleiding zou deze binnen 3 - 5 minuten met de auto-oplader aangezet kunnen worden.
Maar niet heus, opladen thuis was nodig a 1,5 uur aan het vaste elektriciteit net. Na enkele pogingen viel het scherm en de daarmee het gehele toestel uit nadat je de aan/uit knop had beroerd. Nadat er eindelijk voldoende energie in de batterij/accu zat liepen we bij het instellen van o.a. bestemmingen op tegen een Fatal Error. Alsof dat nog niet genoeg was wordt er bij vermeld dat je het toestel uit moet schakelijk maar dat wil die niet. Terstond viel de uiteindelijk toch uit door dat het toestel de accu had leeg getrokken binnen het halfuur.
Nu als ik dit van jou lees ben ik maar al te blij dat we vandaag het geld terug gekregen hebben. Maar wat nu ? is dit gewoon een maandag ochtend aankoop geweest of is het structureel bij Navigon dat de ze zo onzuinig met energie omgaan en dat een firmware upgrade pas een oplossing biedt.
Ik ga er vanuit dat je inderdaad een niet goed werkend apparaat in handen hebt gekregen want de dingen die je beschrijft zijn natuurlijk niet normaal te noemen. Ik zie, vooral op Ebay, aanbiedingen van gerepareerde Navigon PNA's. Daar zit ook wel eens een 8110 tussen dus er gaan er beslist ook enkele kapot.
Een losse firmware wordt door Navigon (tot nu toe) helemaal niet aangeboden. Je komt ze wel eens tegen in het grijze circuit als Navigon weer eens vergeten is om zijn FTP site fatsoenlijk te beveiligen. Voor een firmware update dient het apparaat normaal gesproken opgestuurd te worden.
.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..
Het gaat om versie 7.4.2. build 802.
Update: Q2 2009 kaarten zijn nu ook officieel beschikbaar via Fresh daarbij worden o.a. ook enkele nieuwere TTS stemmen (waaronder NL) meegeleverd.
hardware-lover wijzigde dit bericht 26-06-2009 00:59 (36%)
Reg. datum: 02 juni 2009
Ik heb de nieuwe kaarten gedownload, maar zie echter geen nieuwe TTS stemmen.quote:hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:05:
Voor de personen met een 7210>7310 update, er is een nieuwe versie beschikbaar via Navigon Fresh.
Het gaat om versie 7.4.2. build 802.
Update: Q2 2009 kaarten zijn nu ook officieel beschikbaar via Fresh daarbij worden o.a. ook enkele nieuwere TTS stemmen (waaronder NL) meegeleverd.
Moet ik die stemmen apart downloaden? Ik zie in fresh nergens de mogelijkheid daartoe.
Nee, tijdens de download via Fresh van de nieuwe kaarten wordt er ook een 7310_special_files_q2_2009.zip bestand binnengehaald waarin o.a. ook de TTS bestanden zitten.quote:elfdutch schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:
[...]
Ik heb de nieuwe kaarten gedownload, maar zie echter geen nieuwe TTS stemmen.
Moet ik die stemmen apart downloaden? Ik zie in fresh nergens de mogelijkheid daartoe.
Alle bestanden, inclusief kaarten, worden tijdens de download en installatie in een tijdelijke map gezet en na de installatie worden ze ook weer allemaal verwijderd.
Als je de locatie van de temp directory weet (kan via Fresh ingesteld worden) kan je een kopie maken van elk willekeurig bestand waaronder het hierboven vermelde special.... bestand. Aangezien het om zip bestanden gaat zijn ze eenvoudig uit te pakken en kan de inhoud bekeken worden.
In het special files bestand staat een directory Navigon met daarin 3 subdirectorys, MAP, POI en SOUNDS, en in de laatste staan 8 TTS bestanden waarbij de NL versie later gedateerd is en een iets andere grootte heeft dan de eerdere versie. Er zijn op dit moment dus 3 Antje TTS bestanden met een verschillende grootte.
De meest recente Antje heeft een grootte van 20.130Kb.
Bedankt voor de info.quote:hardware-lover schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:33:
[...]
Nee, tijdens de download via Fresh van de nieuwe kaarten wordt er ook een 7310_special_files_q2_2009.zip bestand binnengehaald waarin o.a. ook de TTS bestanden zitten.
Alle bestanden, inclusief kaarten, worden tijdens de download en installatie in een tijdelijke map gezet en na de installatie worden ze ook weer allemaal verwijderd.
Als je de locatie van de temp directory weet (kan via Fresh ingesteld worden) kan je een kopie maken van elk willekeurig bestand waaronder het hierboven vermelde special.... bestand. Aangezien het om zip bestanden gaat zijn ze eenvoudig uit te pakken en kan de inhoud bekeken worden.
In het special files bestand staat een directory Navigon met daarin 3 subdirectorys, MAP, POI en SOUNDS, en in de laatste staan 8 TTS bestanden waarbij de NL versie later gedateerd is en een iets andere grootte heeft dan de eerdere versie. Er zijn op dit moment dus 3 Antje TTS bestanden met een verschillende grootte.
De meest recente Antje heeft een grootte van 20.130Kb.
Wel vreemd. Ik het niet alle kaarten gedownload, maar slechts een stuk of 6. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb nl. zoals gezegd geen nieuwe stemmen gekregen. Ik zal kijken of ik de temp directory kan vinden, wellicht dat daar nog iets te halen valt.
Ik had de nieuwe software al gedownload maar merkte met Antje nog steeds geen verbetering. Veel storreren en de kaart loopt achter de gesproken tekst aan.
Hopelijk gaat het met de nieuwe kaarten en nieuwe Antje iets beter.
Ik doelde inderdaad op een jongere Antje, geen hele nieuwe serie TTS stemmen.
Reg. datum: 27 juni 2009
Het gaat als volgt:
Zet het mobieltje aan.
Klik op Instrumenten
Klik op Algemeen
klik op Positiebepaling
Klik op Methoden Pos. bepaling
Klik op Geintegreerde GPS
klik op Uitschakelen
Klik op Terug
Klik op Klik op Afsluiten
Start MN7 op.
Klik op Opties
Klik op Instellingen
scroll naar GPS
Klik op GPS
Klik op Opties
Klik op Wijzigen
Bluetooth inschakelen, Ja
Selecteer Meer appparaten
als gevonden Klik op Selecteren
Klik op Terug / Afsluiten
Ga door met het programma
Ik vind dat er slechts sprake is van een zeer kleine verbetering. De software loopt zeker iets sneller.quote:hardware-lover schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:
De update naar versie 7.4.2. build 802 geeft een duidelijke verbetering. Er is nog regelmatig een stotter te horen maar de stottertijd is volgens mijn aanmerkelijk korter geworden. De gehele softwaresnelheid lijkt trouwens positief gewijzigd. Het lijkt de goede kant op te gaan.
Ik doelde inderdaad op een jongere Antje, geen hele nieuwe serie TTS stemmen.
Echter de nieuwe Antje is net zo slecht als de oude. Nog steeds loopt de kaart ver achter op de gesproken text. En ook op de q2 2009 kaarten van de 7310 (of 7210upgrade) zijn slechter dan de q1 kaarten van de 7210. De voicecommand optie is zeker een leuk iets, maar momenteel heb ik echt heel veel spijt dat ik de upgrade gekocht heb. De 7210 loopt als een zonnetje, terwijl de 7210naar7310 upgrade nog zeer veel te wensen overlaat, een navigatie onwaardig.
Weet iemand of de nieuwe q2 kaarten ook nog op de 7210 werken? In dat geval zal ik de kaarten blijven updaten en verder afzien van de upgrade, totdat er daadwerkelijk een acceptable niveau wordt bereikt
Reg. datum: 03 juli 2009
Heeft iemand toevallig de originele autorunce.exe van navigon 1210.quote:gerbenf1 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:22:
help problemen navigon 2110max
heb per ongeluk de autorunce overschreven in de flash drive.
wie kan me de originele sturen heb vergeten een backup te maken.
Heb deze tevens verwijderd, vraag me niet hoe
Mijn navigon 1210 startte van de ene op de andere dag niet meer op, hij bleef maar restarten.
Ben daarna gaan prutsen met de firmware, wat tot op heden geen resultaat heeft opgeleverd.
Hij reboot inmiddels niet telkens, echter kom ik niet verder dan het logo
Iemand toevallig dezelfde problemen gehad? of heeft iemand toevallig een oplossing?
Alvast dank
Ach, er valt zoveel aan de software te tweaken dat er met de nieuwe versie goed te navigeren valt. Het is natuurlijk wel jammer dat Navigon zijn voorheen lekker soepel lopende 7 software langzaam naar het snelheidsniveau van de oude versie 6 aan het brengen is. Misschien moeten ze zich wat meer gaan richten op het daadwerkelijke navigeren en minder op de 'extraatjes" er omheen.quote:elfdutch schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:12:
[...]
Ik vind dat er slechts sprake is van een zeer kleine verbetering. De software loopt zeker iets sneller.
Echter de nieuwe Antje is net zo slecht als de oude. Nog steeds loopt de kaart ver achter op de gesproken text. En ook op de q2 2009 kaarten van de 7310 (of 7210upgrade) zijn slechter dan de q1 kaarten van de 7210. De voicecommand optie is zeker een leuk iets, maar momenteel heb ik echt heel veel spijt dat ik de upgrade gekocht heb. De 7210 loopt als een zonnetje, terwijl de 7210naar7310 upgrade nog zeer veel te wensen overlaat, een navigatie onwaardig.
Weet iemand of de nieuwe q2 kaarten ook nog op de 7210 werken? In dat geval zal ik de kaarten blijven updaten en verder afzien van de upgrade, totdat er daadwerkelijk een acceptable niveau wordt bereikt
Ik heb nog geen poging ondernomen om de nieuwe Q2 kaarten bij de oudere 7210 software in te zetten maar dat lijkt me eerlijk gezegd geen enkel probleem op te gaan leveren. Na een officiële 7210>7310 update zullen de nieuwe kaarten via Fresh niet meer voor de oude software te selecteren zijn ben ik bang.
Als een device geen TTS heeft (de 1210 dus bijv.) zegt hij/zij dan nog wel als je op de snelweg zit welke snelweg je moet aanhouden?
Zoals:
"Over 2 km de linkerstrook aanhouden en de A16 blijven volgen." (dat doet de Navigator 5.1 namelijk wel, en is echt geniaal)
NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201
Straks eens kijken hoe dat werkt.
[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
Heb jij dit probleem ooit nog op kunnen lossen?quote:luuc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:06:
Ja hij heeft wel verbinding, kan hem ook als externe schijf benaderen via de verkenner. Het moet hem echt zitten in het Navigon programma. Kortom:
- Kan het apparaat verkennen
- Apparaat geeft aan dat hij verbinding heeft
- Alleen Navigon Fresh krijgt geen verbinding, niet op mijn laptop en niet op mijn gewone PC.
als ik verbinding probeer te maken terwijl hij niet aangesloten zit, krijg ik ook een andere melding dan wanneer hij er wel aan zit.
Hij zegt "Geen MN-software gevonden op de kaart, plaats kaart met MN software".
Alles staat op het interne geheugen van mijn navi, anders kon ik het kaartje los proberen. Dat gaat nu dus niet.
Ik heb net Fresh geupdate en loop tegen hetzelfde aan, voorheen werkte het perfect.
Reg. datum: 02 juli 2004
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.quote:Gonadan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:44:
Binnenkort op vakantie, niet vergeten de flitslocaties even te verwijderen. (*hint*)
Straks eens kijken hoe dat werkt.
Zouden ze zo erg controleren op flitspalen in je Navigon?
Reg. datum: 02 juli 2004
Zelfs nog een beter ontvangst, gelijk besteld.quote:Thooomas schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:38:
Hmm, deze antenne heb ik niet, maar wel zo'n vergelijkbare, ook zo'n goedkope, en die werkt toch redelijk, het ontvangt wordt net een stukje beter.
Dan kan dat irritante draadje thuisblijven.
Waarschijnlijk niet, maar ik zal in Duitsland geraken en hun efficiëntie onderschat ik niet.quote:pinojo123 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:05:
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.
Zouden ze zo erg controleren op flitspalen in je Navigon?
Reg. datum: 16 juli 2009
Het schijnt dat ze speciale software hebben waarmee ze zo kunnen zien of er flitspaallocaties zijn opgeslagen.quote:Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:19:
[...]
Waarschijnlijk niet, maar ik zal in Duitsland geraken en hun efficiëntie onderschat ik niet.
Waarschijnlijk grep o.i.d.quote:Duckjup schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:38:
Het schijnt dat ze speciale software hebben waarmee ze zo kunnen zien of er flitspaallocaties zijn opgeslagen.
Het staat lettelrijk in de bestanden.
Ik heb altijd 2 geheugen_kaartjes bij me, ééntje met, en ééntje zonder de FP-info.
Overigens is men in Duitsland niet zo streng dan bijvoorbeeld in Zwitserland. In Duitsland wordt met name gekeken naar radar-verklikkers en storings_apparatuur. Het wordt in de wet als volgt beschreven.
(1b) Dem Führer eines Kraftfahrzeuges ist es untersagt, ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte).
In de praktijk blijkt dit trouwens toch anders uit te pakken volgens de laatste nieuwsberichten.
Waarschuwing voor controles in buitenland
AMSTERDAM - Automobilisten moeten goed opletten aan welke eisen ze moeten voldoen in het buitenland. Het juridisch adviesbureau DAS waarschuwde maandag voor strenge controles in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
In de eerste drie landen is bijvoorbeeld sinds vorig jaar het gebruik van een navigatiesysteem dat de locatie van flitspalen aangeeft, verboden. Een bestuurder krijgt niet alleen een boete van enkele honderden euro's, ook het apparaat wordt in beslaggenomen. DAS kreeg er in de zomer van vorig jaar tientallen meldingen over. In grote Duitse steden moeten auto's met een milieuvignet rondrijden. Dat wordt streng gecontroleerd en bij het ontbreken ervan kan men rekenen op een boete van 100 euro.
In Italië geldt een verkeersregel die automobilisten verbiedt een bepaald stadsdeel in te rijden, tenzij ze er in een hotel verblijven. Dat moeten ze wel kunnen aantonen. Wie door een camera betrapt wordt, krijgt een boete van ongeveer 250 euro.
Ik weet niet welke versie jij hebt maar bij mij werkt dat niet.quote:pinojo123 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:05:
Opties > Navigatie > waarschuwen voor verkeerscontroles > De-installeren.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last