Hoofdcategorieën
Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
elfdutch schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:43:
Hallo,

Ja de extra's zijn zeker handig. Ik heb echter voorlopig de navigon teruggezet naar de 7210 uitvoering.
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in :P)
Ik hoop inderdaad dat er nog een soort van patch uitkomt om e.e.a. te verbeteren.
Wat vinden jullie overigens van het nieuwe routesysteem, met de verschillende kleuren? Ik heb het alleen nog maar met woon/werkverkeer uitgeprobeerd, dan zijn er niet zoveel verschillen.
Voor alle duidelijkheid, je hebt de update officieel via Navigon Fresh uitgevoerd? M.a.w., via Navigon aangekocht?

.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..

Reg. datum: 02 juni 2009

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:02:
[...]

Voor alle duidelijkheid, je hebt de update officieel via Navigon Fresh uitgevoerd? M.a.w., via Navigon aangekocht?
Jazeker, alles netjes via navigon gedaan, met de kortingscoupon van 20 euro.
Ik heb wel eerst een 4gb sd kaartje moeten kopen. Daarop eerst de backup van de 7210 gezet en vervolgens de upgrade gedownload en geinstalleerd. In mijn geval is de navigatie een stuk trager geworden en minder nauwkeurig. Met de standaard stem van Anjte hoor je af en toe haperingen, en delen worden soms ook door wendy gesproken. Het komt allemaal een beetje rommelig over moet ik zeggen, gewoon irritant.

Reg. datum: 27 april 2002

quote:
elfdutch schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:43:
Hallo,

Ja de extra's zijn zeker handig. Ik heb echter voorlopig de navigon teruggezet naar de 7210 uitvoering.
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in :P)
Ik hoop inderdaad dat er nog een soort van patch uitkomt om e.e.a. te verbeteren.
Wat vinden jullie overigens van het nieuwe routesysteem, met de verschillende kleuren? Ik heb het alleen nog maar met woon/werkverkeer uitgeprobeerd, dan zijn er niet zoveel verschillen.
maar je kan ook Wendy kiezen, dan heb je navigatie met wendy.

Amd 2200+, asus av7x8, 2x 80gb 1gb 9280s video

quote:
Klaasjan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:58:
[...]

maar je kan ook Wendy kiezen, dan heb je navigatie met wendy.
Natuurlijk, maar dan ook geen TTS meer en het verschil in route/TMC info tussen wel of geen TTS is behoorlijk groot.

Nogmaals, hoewel er nog aardig wat te verbeteren valt aan "frau" Antje wordt het navigeren op enkel het gehoor wel beter mogelijk aangezien met de TTS stem precies wordt aangegeven welke richting aangehouden moet worden.

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:13:
[...]

Natuurlijk, maar dan ook geen TTS meer en het verschil in route/TMC info tussen wel of geen TTS is behoorlijk groot.

Nogmaals, hoewel er nog aardig wat te verbeteren valt aan "frau" Antje wordt het navigeren op enkel het gehoor wel beter mogelijk aangezien met de TTS stem precies wordt aangegeven welke richting aangehouden moet worden.
Daar ben ik het zeker mee eens. Met de gesproken aanwijzingen hoef je bijna niet meer op je scherm te kijken. Wat me trouwens nog opviel is dat er een verschil is tussen de Q12009 kaarten van de 7210 en die van de geupgrade 7310. Ik heb tijdens de upgrade ook alle kaarten gedownload/geinstalleerd.
Als ik van werk naar huis ga dan stuur hij me ergens in Hendrik ido ambacht altijd naar links en dan direct naar rechts, terwijl dit niet de juiste weg naar huis is. Met de Q12009 kaarten van de 7210 is dit niet het geval.

Iemand dit ook gemerkt?

ACHTUNG !!! Upgrade Navigon von 7210 zu 7310
Mein Navigon 7210 funktionierte einwandfrei. Nach kostenpflichtigen Upgrade auf 7310 (49,95¤), wurde das Gerät sehr langsam und träge. Meldungen werden zu spet angesagt und auch das Display hängt hinterher. Ausserdehm mehrmalige Totalabstürze. (Nur mit Reset zu beheben).
Zum Glück hatte ich ein Backup von der alten Software.
Und achtung: Nach Upgrade auf 7310 können sie mit Navigon Fresh nicht mehr alte Backups wiederherstellen. Zum Glück ist ds Navigon System Windows basiert, so das man ein erstelltes Backup einfach mit den Windows Explorer auf die Speicher Karte kopieren kann. Dann bekommen sie aber noch Ärger mit Fresh Maps, weil sie nicht mehr als 7210 Registriert sind, so das alle gekaufte Fresh Maps, Radar Warner oder TMC Pro nicht mehr vorhanden sind. Das heisst Mails, Telefonieren, Hotline...........
Ich hoffe das konnte Jemanden helfen.

Bovenstaande vond ik nog op een forum. Klaarblijkelijk zijn er meer die hetzelfde probleem hebben.
Wat ik niet wist is dat ik nu niet meer de nieuwe kaarten voor de 7210 kan downloaden, maar dus verplicht ben om de 7310 kaarten te gebruiken. Die zullen dan wel niet meer werken op mijn backup van de 7210. Ben ik min of meer gedwongen om toch te geupgrade versie te gebruiken zodra er nieuwe kaarten uitkomen.
Zoals eerder gezegd: hopelijk komt er nog een soort van software update om dit soort problemen te verhelpen.

Reg. datum: 28 februari 2009

help problemen navigon 2110max

heb per ongeluk de autorunce overschreven in de flash drive.

wie kan me de originele sturen heb vergeten een backup te maken.

Reg. datum: 13 juli 2007

quote:
gerbenf1 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:22:
help problemen navigon 2110max

heb per ongeluk de autorunce overschreven in de flash drive.

wie kan me de originele sturen heb vergeten een backup te maken.
Ik heb alleen deze van de Navigon 7310

Grtz Seki

Reg. datum: 17 september 2003

Ik heb de 2310 gekocht maar krijg hem niet verbonden met Navigon Fresh. Heb Navigon gebeld, zij zeggen dat het aan mijn firewall ligt, maar die heb ik uitgezet en nog steeds werkt het niet. Hij zegt dat er geen MN-software gevonden kan worden op mijn device, terwijl dat er toch echt op staat!

Iemand een idee?

quote:
luuc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:11:
Ik heb de 2310 gekocht maar krijg hem niet verbonden met Navigon Fresh. Heb Navigon gebeld, zij zeggen dat het aan mijn firewall ligt, maar die heb ik uitgezet en nog steeds werkt het niet. Hij zegt dat er geen MN-software gevonden kan worden op mijn device, terwijl dat er toch echt op staat!

Iemand een idee?
Staat er in het display dat je 2310 verbonden is met je PC (afbeelding)? Zo niet, probeer eens een USB poort aan de achterzijde van je PC. Een andere mogelijkheid is om je losse geheugenkaartje via een kaartlezer te verbinden. Gaat over het algemeen ook nog eens stukken sneller dan via je PNA.

hardware-lover wijzigde dit bericht 08-06-2009 12:05 (12%)

Ja hij heeft wel verbinding, kan hem ook als externe schijf benaderen via de verkenner. Het moet hem echt zitten in het Navigon programma. Kortom:

- Kan het apparaat verkennen
- Apparaat geeft aan dat hij verbinding heeft
- Alleen Navigon Fresh krijgt geen verbinding, niet op mijn laptop en niet op mijn gewone PC.

als ik verbinding probeer te maken terwijl hij niet aangesloten zit, krijg ik ook een andere melding dan wanneer hij er wel aan zit.

Hij zegt "Geen MN-software gevonden op de kaart, plaats kaart met MN software".

Alles staat op het interne geheugen van mijn navi, anders kon ik het kaartje los proberen. Dat gaat nu dus niet.

Klopt inderdaad, je hebt een intern Flash geheugen van 2GB en daar staat je software dan blijkbaar in hoewel er wel een SD-kaart geplaatst kan worden (altijd prettig).

Volgens de handleiding mag er geen stuurprogramma geïnstalleerd worden als je de 2310 de eerste keer aansluit. Blijkbaar wordt je 2310 daarna toch goed herkent als "Navigon". Heb je de installatie van het Windows stuurprogramma ook afgebroken zoals geadviseerd volgens de handleiding?

Ik heb de installatie afgebroken maar kan niet voorkomen dat windows (vista en xp) hem herkend als verwisselbaar medium. Hij wordt niet herkend als navigatiesysteem oid, maar alleen als extern medium. Had ik dit ook moeten/kunnen voorkomen? En zo ja hoe dan?

Reg. datum: 08 mei 2009

Nou, eerste ervaringen met de update naar de 7310 zijn niet top.
Opstarten duurt veel langer, minder aanwijzingen en vastlopers als ik TMC zender wil wisselen.
Duitse aanwijzingen zijn ook niet mijn ding dus vertrouwde stem weer genomen.
Hoop op een fatsoenlijke software update binnenkort...

Reg. datum: 16 november 2007

Weet iemand hier of de 2110max ook een update oid gaat krijgen?

Reg. datum: 13 februari 2001

Binnenkort dus ook Navigon voor de iPhone :D

http://www.iphoneclub.nl/...esoftware-voor-de-iphone/

Executor16 wijzigde dit bericht 11-06-2009 16:08 (53%)

quote:
Wie kan me helpen aan de autorunce file in de flash drive gedeelte?

heb hem perongeluk overschreven.

quote:
gerbenf1 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:17:
[...]
Wie kan me helpen aan de autorunce file in de flash drive gedeelte?

heb hem perongeluk overschreven.
Probeer het eens met dit in de root van je SD-kaart.

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:33:
[...]

Probeer het eens met dit in de root van je SD-kaart.
werkt wel maar als ik aflsuit blijft ie op het navigon beeld staan.

Niemand de originele autorunce van de flash disk?

quote:
gerbenf1 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:00:
[...]

werkt wel maar als ik aflsuit blijft ie op het navigon beeld staan.

Niemand de originele autorunce van de flash disk?
Da's een kwestie van even je <ExitBehaviour>?</ExitBehaviour> in applicationsettings.xml aanpassen.

0: clean quit
1: suspend device
2: suspend device & reset after resume
3: minimize MN7
4: terminateProcess
5: reset device
6: ignore
7: Standby

Overigens "per ongeluk" je autorunce in je flashdisk overschrijven? Dat gaat niet zomaar natuurlijk, normaal gesproken is deze helemaal niet zichtbaar.

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:11:
[...]

Da's een kwestie van even je <ExitBehaviour>?</ExitBehaviour> in applicationsettings.xml aanpassen.

0: clean quit
1: suspend device
2: suspend device & reset after resume
3: minimize MN7
4: terminateProcess
5: reset device
6: ignore
7: Standby

Overigens "per ongeluk" je autorunce in je flashdisk overschrijven? Dat gaat niet zomaar natuurlijk, normaal gesproken is deze helemaal niet zichtbaar.
nee kan normaal niet maar had een programma net als wat je hier hebt neer gezet en toen kon ik in de flashdrive.
toen heb ik dat overschreven.

Reg. datum: 08 december 2002

Ik gebruik de 8110 icm een HTC pro dmv bleutooth als handfree in de auto. Inkomend gaat alles oke maar uitgaand vallen stukken van wat ik zeg weg en komen blokkerig over bij de ander. Net alsof je geen goede ontvangst hebt. Wanneer ik de HTC gebruik met een Nokia handsfree module geen probleem wat dat betreft.
Ok na beeindiging van een telefoongesprek valt de routebegeleiding uit en is een reset nodig.
Ik gebruik gewoon de standaard instelling en roms van de HTC Meer mensen met dit probleem.?
Ik denk dat het iets met bleutooth te maken heeft. HTC pro is niet compatible met 8110 vlgs navigon. Maar ik heb deze altijd probleemloos kunnen gebruiken met een TomTom.

quote:
gerbenf1 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:10:
[...]
nee kan normaal niet maar had een programma net als wat je hier hebt neer gezet en toen kon ik in de flashdrive.
toen heb ik dat overschreven.
Ik heb enkele bestanden van een SD-kaartje afgehaald welke gebruikt worden bij software versie 7.4.1 voor de 2110Max en niet uit het interne Flash geheugen. Dat geheugen zit in het apparaat zelf en niet op een los geheugenkaartje en is daardoor, zonder eerst iets "extra's" te doen, helemaal niet zichtbaar.

Zo'n ramp is het gemis van het opstartbestandje nu ook weer niet of het moet zijn dat je de foto_player mist bij het opstarten?

Reg. datum: 18 juni 2009

Ook ik heb heb een update gedaan van 7210 naar 7310.Dat ging gelijk al fout met POIwarner hij vond geen satellieten,dit eraf gegooid en probleem over.
Maar ook bij mij liep de TCM vast.
Nieuwe sd kaart gekocht en 7210 erop gezet,update weer gedaan,alle overbodige landen,en audio,en talen eraf gegooid,en zowaar alles werkte weer..............tot dat ik erachter kwam dat de filemelding blijven staan dus na een paar dagen staan er 400 meldingen op van NED,BEL,Duitsland.
Dit is ook weer niet de bedoeling,want welke zijn nieuw en welke zijn oud.

Iemand die dit probleem de wereld uit kan helpen?

Reg. datum: 13 februari 2001

Navigon voor de iPhone is nu beschikbaar!

http://www.iphoneclub.nl/...=rss&utm_campaign=rss

Iemand al getest? :D

Executor16 wijzigde dit bericht 20-06-2009 12:56 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: