Hoofdcategorieën
Reg. datum: 12 november 2000

quote:
Ik ben benieuwd of dan eindelijk ook de beloofde Text-to-Speech gaat werken op de 8110.
Ik heb hem al ruim een jaar, en ze beloven steeds een update, maar weer geen Text-to-Speech in Nederlands.
Het is een geweldig apparaat maar ik vind het een schande dat ze voor deze update bijna 70 euro gaan vragen.
Dit horen ze gewoon als compensatie te verstrekken.
En dan vraag ik me af of je na dat je betaald hebt weer twee jaar van de kaart updates gebruik kan maken.

Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
melanieromy schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Ik ben benieuwd of dan eindelijk ook de beloofde Text-to-Speech gaat werken op de 8110.
Ik heb hem al ruim een jaar, en ze beloven steeds een update, maar weer geen Text-to-Speech in Nederlands.
Het is een geweldig apparaat maar ik vind het een schande dat ze voor deze update bijna 70 euro gaan vragen.
Dit horen ze gewoon als compensatie te verstrekken.
En dan vraag ik me af of je na dat je betaald hebt weer twee jaar van de kaart updates gebruik kan maken.
Text to speech in NL gaat werken, dat doet hij, of beter gezegd, zij namelijk nu al op diverse oudere apparaten. Of je er werkelijk gelukkig van zult worden is afwachten. Niet iedereen is namelijk echt gecharmeerd van de uitspraak capaciteiten van Frau Antje. Eens te meer wordt maar weer eens duidelijk dat aan Wendy nog niet te tippen valt. Persoonlijk had ik al eerder aangegeven dat ik TTS wel bruikbaar vind.

Je krijgt bij de 8110>8310 update direct de nieuwe kaarten en de overige kaart_updates blijven gratis tot je huidige tegoed op is.

hardware-lover wijzigde dit bericht 22-05-2009 01:31 (5%)

.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..

Reg. datum: 22 november 2005

Als rechtgeaarde tweaker wil ik natuurlijk de desktop van mijn 7210 vrijmaken.
Dat lukt mij nog niet, hoe gaat dit in zijn werk ?

Op het DUitse Naviforum de totalcommander manier geprobeerd, maar dat lukt niet
Als dat wel is gelukt kan dan bv PoiWarner gebruikt worden ?

quote:
PeeBee schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:56:
Als rechtgeaarde tweaker wil ik natuurlijk de desktop van mijn 7210 vrijmaken.
Dat lukt mij nog niet, hoe gaat dit in zijn werk ?

Op het DUitse Naviforum de totalcommander manier geprobeerd, maar dat lukt niet
Als dat wel is gelukt kan dan bv PoiWarner gebruikt worden ?
Is eigenlijk geen enkel probleem bij de 7210, Google geeft ook vrijwel direct bruikbare info bij "navigon 7210 desktop freilegen". Poiwarner kan ook gebruikt worden, al dan niet via een vrije desktop.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een apart opstartmenu vanwaaruit de diverse programma's en utility's afzonderlijk gestart kunnen worden.
Bijvoorbeeld;

http://img3.imagebanana.com/img/gd0c8tu/byopelfreak1.png

hardware-lover wijzigde dit bericht 22-05-2009 16:12 (5%)

Mooi, dat ziet er goed uit :)

Helaas, geprobeerd met de nfrunner methode en total commander maar geen van beide krijg ik voor elkaar.
Vannacht laat geworden 8)7
Heb je voor mij de links of evt een stappenplan ?

quote:
PeeBee schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 07:46:
Mooi, dat ziet er goed uit :)

Helaas, geprobeerd met de nfrunner methode en total commander maar geen van beide krijg ik voor elkaar.
Vannacht laat geworden 8)7
Heb je voor mij de links of evt een stappenplan ?
Vanmiddag nog s gekeken, heb op de 7210 MN7, en op het hoesje van de cdrom zit een stickertje Windows Embedded CE 6.0 Core, zou het daaraan kunnen liggen ?
Ik dacht dat de 7210 uitgeleverd was met Windows CE 5.0 ?

quote:
PeeBee schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:19:
[...]

Vanmiddag nog s gekeken, heb op de 7210 MN7, en op het hoesje van de cdrom zit een stickertje Windows Embedded CE 6.0 Core, zou het daaraan kunnen liggen ?
Ik dacht dat de 7210 uitgeleverd was met Windows CE 5.0 ?
Ik heb me even specifiek in het bovenstaande menu en de bijgeleverde software verdiept, waaronder Total Commander, en ik kan niet anders concluderen dat het, na enkele aanpassingen, goed werkt op de 7210. Het menu wordt keurig opgestart i.p.v. Navigon.

In systeeminfo (via het configuratie_scherm) van de 7210 wordt overigens Windows CE 5.0 gemeld en geen 6.0.

Hehe, het is gelukt

Bij het herbenoemen naar autorunce.exe moet .exe weggelaten worden, dat was de oorzaak dat het steeds niet lukte. (anders wordt het autorunce.exe.exe)

Inderdaad geeft systeminfo aan dat het om wince 5.0 gaat, wel vreemd dat op de hoes core 6.0 staat.
Nu proberen een menuutje te fabriceren en kijken welke wince toepassingen draaien op de 7210

Reg. datum: 26 juli 2006

Nou, m'n 7210 is geüpdate naar de 7310 via de officiële update van Navigon (¤ 69).
Back-up gemaakt en nu maar testen.

quote:
jwjol schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:44:
Nou, m'n 7210 is geüpdate naar de 7310 via de officiële update van Navigon (¤ 69).
Back-up gemaakt en nu maar testen.
Je bent ietsje te snel geweest, Navigon geeft voor 3 dagen ¤20,- korting op de aangeboden update. ;(

Reg. datum: 28 januari 2004

Heeft er iemand ervaring met de 320x240 versie van Navigon icm een P3300?
Loopt dit een beetje? Oudere versies liepen namelijk niet bepaald soepel op de P3300.

Music was my first love and it will be my last

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Modbreak:
Een aantal berichten over vouchers zijn verwijderd. Hou het ontopic aub.

quote:
RoD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:51:
[modbreak]Een aantal berichten over vouchers zijn verwijderd. Hou het ontopic aub.[/]
Mag ik weten waarom de voucher geen ontopic info is? Deze info komt toch rechtstreeks van Navigon af en heeft te maken met de update voor de 7210>7310?

hardware-lover wijzigde dit bericht 26-05-2009 22:20 (7%)

Reg. datum: 26 mei 2009

quote:
RoD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:51:
[modbreak]Een aantal berichten over vouchers zijn verwijderd. Hou het ontopic aub.[/]
Sorry dat ik vroeg wie er al een mailtje had ontvangen van Navigon.
Ik wist niet dat dit niet mocht.
Nogmaals bied ik mijn verontschuldigingen aan.

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Mag ik weten waarom de voucher geen ontopic info is? Deze info komt toch rechtstreeks van Navigon af en heeft te maken met de update voor de 7210>7310?
In dit topic kan het product zelf besproken worden. Geen acties omtrent het product, of dat de korting al binnen is, of dat er nog geen mailtje binnengekomen is, etc. Verder heb ik liever dat je me een DM stuurt voor dit soort zaken ;)

Nu weer ontopic aub :)

Reg. datum: 12 november 2000

Het valt mij op als ik de tekst van de 8310 doorneem dat de TMC Pro vrijgave vervalt.

Bij mijn 8110 heb ik TMC Pro die is vrijgekocht door Navigon.
Ik ontvang dus ook gratis TMC in Duitsland, Frankrijk en GB

Gaan ze dit nog vrijgeven???

Gr,
Marcel

Reg. datum: 02 juni 2009

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend de upgrade gedaan van mijn navigon 7210 naar 7310. Voice command werkt echt heel goed. Ben daar super tevreden over. Die stem die er standaard bij zat - antje - vindt ik echt dramatisch. Die heb ik snel weer overgezet naar Wendy. Wat me echter opvalt is dat mijn aparaat nu minder nauwkeurig navigeert. Afslagen worden aangegeven door de stem als " over 300 meter rechts afslaan ", terwijl de display 200 meter aangeeft. Ook geeft zowel de stem als het display minder aanwijzingen.
Bijvoorbeeld : ik woon in hendrik ido ambacht en werk in moerdijk. Als ik vanuit huis naar de snelweg rijd moet ik op een gegeven moment ergens links af. Echter, hiervoor zijn 2 banen beschikbaar, beide voor linksaf dus. De ene baan is echter voor richting rotterdam, en de andere voor richting dordrecht. Voor het links afslaan moet je dus al voorsorteren. Normaliter gaf de navigon dit correct aan, en toonde in mijn geval de wegwijzer dordrecht. Sinds de upgrade naar 7310 wordt dit niet meer getoond. Er wordt slechts nog gezegd dat ik rechtsaf moet. Mijn vraag aan jullie : hebben jullie iets gemerkt van minder nauwkeurige aanwijzingen? Ik beschik overigens over de nieuwst kaarten, Q12009, welke op de 7210 uitstekend werkten.

Bovenstaand "probleem" m.b.t. de te volgen richting wordt nu deels veroorzaakt door het uitschakelen van je TTS stem. Deze geeft namelijk aan dat je de linkerbanen moet blijven volgen "A16 richting Dordrecht". Bij een niet TTS stem mis je deze info en dan wordt het verwarrend.

De performance na de Navigon 7310 upgrade is dramatisch te noemen en deze beïnvloed het navigeren negatief.
Het is te verwachten dat er een update van de software zal volgen waarmee deze problemen opgelost worden.

Ik heb er voor gekozen om bepaalde zaken uit te schakelen waarmee de 7210 wel goed presteert totdat Navigon met een oplossing komt.

kun je aangeven wat je zoal hebt uitgeschakeld? Ik vind de performance na upgrade ook dramatisch.
Vooral het feit dat de navigon nu erg traag is geworden. Het berekenen van de route duurt veel langer, maar ook zeker het herbereken. Net annuleerde ik een route, de navigon sprong weer op het hoofdmenu maar ik kreeg daarna nog zeker 2 gesproken aanwijzingen, echt niet te geloven.
1 voordeel : ik heb nog mijn oude 2gb sd kaartje met daarop alle info voor de upgrade.
Totdat de update komt ga ik dan meer weer over op de "oude" (maar zeer betrouwbare) 7210.

Ik heb in usersettings.xml oldmapdrawer naar 1 gezet en heb binnen het instellingen menu 3D- landschap, 3D- stadsbeeld en 3D gebouwen uitgeschakeld. Ik blijf verder met software 7.4.1. draaien want ik vind de overige extra's in deze software wel prettig en wil ze niet graag missen. Ik neem daarnaast de wat ongelukkige uitspraak en soms wat haperende TTS stem voor lief want ik vind de extra info die deze stem geeft erg bruikbaar.

Bedankt voor de snelle reactie. Heeft uitschakelen van de 3d functies invloed op de snelheid van de navigatie?
En wat doet oldmapdrawer precies?

Groeten,
Elfdutch

quote:
elfdutch schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:51:
Bedankt voor de snelle reactie. Heeft uitschakelen van de 3d functies invloed op de snelheid van de navigatie?
En wat doet oldmapdrawer precies?

Groeten,
Elfdutch
Theoretisch natuurlijk wel, het beeld wat je op je scherm ziet moet toch telkens aangepast worden aan de nieuwe situatie a.g.v. het verplaatsen. De 3D gebouwen e.d. moeten in het scherm mee-berekend worden en dit kost nu eenmaal CPU kracht. Bij een oldmapdrawer=1 vervalt automatisch het 3D-landschap hoewel deze binnen het menu nog wel aan- of uit te zetten lijkt.

Het is moeilijk uit te leggen wat er bij een actieve oldmapdrawer precies wijzigt.
Omdat ik meerdere Navigon systemen heb kan ik de verschillen direct zien als ik ze met beide mogelijkheden naast elkaar laat draaien. Het eerste wat opvalt is de betere scherpte bij een actieve oldmapdrawer. Als voorbeeld; de straatnamen bij 3D weergave (indien geselecteerd) zijn scherper en duidelijker leesbaar.

Ik heb de route Hendrik Ido Ambacht > Moerdijk (toevallig mijn geboorteplaats) gesimuleerd (enkel de plaatsnamen ingegeven, geen straten) en daarbij vielen de verschillen direct op. Het kanaal in de achtergrond (aan de rechterzijde van het scherm) na aanvang van de simulatie werd veel duidelijker weergegeven dan bij oldmapdrawer=0 en dit geldt voor meer kaartdetails.

Reg. datum: 27 april 2002

Hoi,

ik had ook bemerkt dat het opstarten wat langer duurt, ik krijg nu 2 x het irritante geluidje. Ik sluit nu af in standby mode, dan is die wel snel. Die Antje stem is irritant zeg. Maar ik begrijp als ik die selecteer krijg ik meer gesproken informatie als ik wendy kies.
Voor de rest merk ik niet zo dat hij veel trager is dan de 7210. Die extra's zijn erg prettig en vooral de parkeer optie is heel handig, zeker als je in het buitenland op vakantie bent en een stad bezoeken.
Soms na het optie scherm terugkeren naar het navigatiescherm duurt een paar tellen langer, maar vind ik niet irritant.
Uiteindelijk is het wel een stap vooruit nu wachten op q2 2009, q1 2009 had ik al ruim in q1.

Ik heb ook het gevoel dat het tmc gedeelte beter werkt en sneller een fix heeft.

Amd 2200+, asus av7x8, 2x 80gb 1gb 9280s video

Hallo,

Ja de extra's zijn zeker handig. Ik heb echter voorlopig de navigon teruggezet naar de 7210 uitvoering.
Dit gewoon omdat ik Antje te irritant vindt praten, en vooral haperen (daar ben ik nogal een zeikerd in :P)
Ik hoop inderdaad dat er nog een soort van patch uitkomt om e.e.a. te verbeteren.
Wat vinden jullie overigens van het nieuwe routesysteem, met de verschillende kleuren? Ik heb het alleen nog maar met woon/werkverkeer uitgeprobeerd, dan zijn er niet zoveel verschillen.

Enjoy Life
Reg. datum: 03 januari 2002

quote:
PeeBee schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:55:
[...]
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het in de gaten houden
Alleen jammer dat je aan TMC zo weinig hebt :P

Surely you can't be serious. -I am serious. And don't call me Shirley.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: