Hoofdcategorieën
Reg. datum: 13 juli 2007

Echt niemand de Navigon 7310 al ???

Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
Gonadan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:24:
Je krijgt toch gewoon een melding als je de software start?
Of moet je dat echt zelf aanklikken?
Correct, bij een bestaande lokale installatie volgt vanzelf een upgrade_melding. Blijkbaar heeft bovenstaande user die om een link vroeg geen Fresh software geïnstalleerd?

.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..

quote:
Seki schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:50:
Echt niemand de Navigon 7310 al ???
Er zijn enkele Duitsers die het apparaat al hebben kunnen kopen, zelfs eind april al.
Waarom vraag je er zo vaak naar? Als je er een wilt hebben dan bestel je er toch een?

Reg. datum: 08 mei 2009

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:42:
[...]

Er zijn enkele Duitsers die het apparaat al hebben kunnen kopen, zelfs eind april al.
Waarom vraag je er zo vaak naar? Als je er een wilt hebben dan bestel je er toch een?
Het toestel is, zoals ook hier te lezen valt, via Navigon gewoon te bestellen.
Volgens mij is deze topic bedoeld om te vragen naar ervaringen...Interesse misschien?
Trouwens, ook ik heb interesse in /72107310 maar ben benieuwd naar de ervaringen.

vanzuilen wijzigde dit bericht 08-05-2009 16:56 (11%)

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
vanzuilen schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:49:
Volgens mij is deze topic bedoeld om te vragen naar ervaringen...Interesse misschien?
Trouwens, ook ik heb interesse in /72107310 maar ben benieuwd naar de ervaringen.
Het topic is zeker bedoelt voor het uitwisselen van ervaringen.
Kicken van een topic binnen 24 uur is echter tegen de policy van GoT. ;)
Buiten dat is er (helaas) gewoon nog niemand hier die hem heeft. :)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

quote:
vanzuilen schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:49:
[...]

Steeds maar blijven vragen om hetzelfde voegt weinig zinnige info toe imo.
Maar als men de Duitse taal een beetje machtig is dan staan hier gebruikers ervaringen. En via deze link kan men zelfs het apparaat bedienen en de mogelijkheden aanschouwen.

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:42:
[...]

Ik wacht nog even tot volgende week (week 20 hadden ze gezegd) af dan zouden ze bij GPS shop binnen komen,hopelijk ook voor een goede prijs natuurlijk.Hier heb ik al goede ervaringen mee en dit is niet zo ver,om er langs te rijden als er iets aan moest zijn.
Anders zal ik het bestellen bij Redcoon,ook al bij besteld zonder probleem.

Grtz

Reg. datum: 06 februari 2004

quote:
Mercure schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:51:
Wat ik me afvraag is of de modellen van Navigon geschikt zijn voor gebruik op de motor. Ik heb Navigon hierover gemaild en een keurige mail teruggehad waarin ze aangeven dat het plaatsen van een beschermingsfolie over het display genoeg zou zijn.

Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.

Dank
Ik gebruik mijn PDA met Navigon op de motor in mijn binnenzak met een stel oordopjes (en sinds kort met de speakers in mijn Nolan N103 helm). Het schijnt dat de vibraties van het motorblok normaal apparatuur zou kunnen beschadigen, vandaar dat er speciale tomtom rider's ed. zijn. Op het lichaam heeft dat niet zo'n effect een zak met water om wat botten heen vangt het wel op. De gesproken route van Navigon is vrij goed en daarmee kan ik toch nog mijn weg vinden.

Huh wat?

quote:
Mercure schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:51:
Wat ik me afvraag is of de modellen van Navigon geschikt zijn voor gebruik op de motor. Ik heb Navigon hierover gemaild en een keurige mail teruggehad waarin ze aangeven dat het plaatsen van een beschermingsfolie over het display genoeg zou zijn.

Zou iemand uit eerste hand willen vertellen of de apparaten zelf water-/stofdicht zijn. Zelf heb ik hier grote vraagtekens bij.

Dank
Ik zag bij GPS shop in ieder geval voor de 2110 maar ook voor andere modellen een 'NaviBag Motorcycle' een waterdichte case voor op de motor.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Ik heb de 7210 vandaag ontvangen en heb hem meteen even een upgrade naar een 7310 gegeven.
Als wat moet werken werkt ook, zelfs de spraakbesturing lijkt het redelijk goed te doen.
Ik vind de schermbediening (klik op het glas) minder goed dan bij de 2110Max. Het lijkt net of het glas meer doorveert en daardoor wat minder nauwkeurig.is maar dit is mogelijk alleen maar even wennen.
Bij de Max ligt het touchscreen ook in het apparaat terwijl dit bij de 7210 er bovenop ligt, over de gehele voorzijde.

[quote]hardware-lover schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:07:
Ik heb de 7210 vandaag ontvangen en heb hem meteen even een upgrade naar een 7310 gegeven.
Als wat moet werken werkt ook, zelfs de spraakbesturing lijkt het redelijk goed te doen.
Ik vind de schermbediening (klik op het glas) minder goed dan bij de 2110Max. Het lijkt net of het glas meer doorveert en daardoor wat minder nauwkeurig.is maar dit is mogelijk alleen maar even wennen.
Bij de Max ligt het touchscreen ook in het apparaat terwijl dit bij de 7210 er bovenop ligt, over de gehele voorzijde.
[/quot

En de Freshmaps met 80 % korting zitten die er ook bij ?

De TMC spraak werkt die ook goed en de 3D beelden zijn die zoals op de site...

Flitspalen zitten die er ook bij ?

Laat maar iets weten

Grtz Seki

Oooow Nou........

zegt me niks als ik eerlijk ben, maar wat is jullie mening hierover, werkt het nog een beetje .

functies precisie etc?

Nou Nou dat doe je goed ....

quote:
Seki schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:30:

En de Freshmaps met 80 % korting zitten die er ook bij ?

De TMC spraak werkt die ook goed en de 3D beelden zijn die zoals op de site...

Flitspalen zitten die er ook bij ?

Laat maar iets weten

Grtz Seki
Freshmapskorting zit er bij...
TMC spraak werkt ook, de uitspraak is niet vloeiend maar goed verstaan- en bruikbaar.
3D beelden ook beschikbaar, landschap en stadsbeelden.
Flitspalen heb ik erbij maar deze dien je volgens mij normaal gesproken aan te kopen via Fresh...

Voor alle duidelijkheid, ik heb het NIET over de aangekondigde Navigon update voor de 7210 waarbij deze gelijk getrokken wordt aan de 7310. Die update is volgens mij ook nog steeds niet beschikbaar.
Dit betreft dus hobby- en knutselwerk.

hardware-lover wijzigde dit bericht 13-05-2009 16:14 (3%)

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Freshmapskorting zit er bij...
TMC spraak werkt ook, de uitspraak is niet vloeiend maar goed verstaan- en bruikbaar.
3D beelden ook beschikbaar, landschap en stadsbeelden.
Flitspalen heb ik erbij maar deze dien je volgens mij normaal gesproken aan te kopen via Fresh...

Voor alle duidelijkheid, ik heb het NIET over de aangekondigde Navigon update voor de 7210 waarbij deze gelijk getrokken wordt aan de 7310. Die update is volgens mij ook nog steeds niet beschikbaar.
Dit betreft dus hobby- en knutselwerk.
Alvast bedankt voor de info.

Dan kan ik hem bestellen dit weekend bij Redcoon of GPSshop.

Grtz Seki

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
Seki schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:19:
[...]

Alvast bedankt voor de info.

Dan kan ik hem bestellen dit weekend bij Redcoon of GPSshop.

Grtz Seki
Kijk dan nog wel even goed na of zij ook die 80% en overige extra's erbij leveren die jij graag wilt.
Anders kon je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
Bij de 2110 max kwamen ook ineens bundles zonder die extra's op de markt, weliswaar met een flink lagere prijs maar toch is het een tegenvaller als je er op rekent. :)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

quote:
Gonadan schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:34:
[...]

Kijk dan nog wel even goed na of zij ook die 80% en overige extra's erbij leveren die jij graag wilt.
Anders kon je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
Bij de 2110 max kwamen ook ineens bundles zonder die extra's op de markt, weliswaar met een flink lagere prijs maar toch is het een tegenvaller als je er op rekent. :)
Ik zal eens bellen naar Redcoon of deze erbij zitten...

Reg. datum: 15 mei 2009

Ik twijfel nog tussen de 8110 en de 7310.. want ik heb gehoord dat het geluid vrij slecht is en dat je via de fm zender van de 8110 de stem van de navigatie door je luidsprekers van de auto kan doen, is er bij de 7310 die geen fm zender heeft, een aansluiting (mini jack) voor naar mijn aux van de autoradio ?

thx

quote:
virtuaxxx schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:01:
Ik twijfel nog tussen de 8110 en de 7310.. want ik heb gehoord dat het geluid vrij slecht is en dat je via de fm zender van de 8110 de stem van de navigatie door je luidsprekers van de auto kan doen, is er bij de 7310 die geen fm zender heeft, een aansluiting (mini jack) voor naar mijn aux van de autoradio ?

thx
Ja, een hoofdtelefoon_aansluiting is onderop aanwezig.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de verstaanbaarheid van de 7210 (gelijk aan de 7310) wel oké vind.
Er zijn schijnbaar wat klachten over het volume wat te laag zou zijn, zelfs op maximaal. Nu is mijn auto aan de binnenzijde behoorlijk stil dus dat kan ook de reden zijn waarom ik niets te klagen heb over de verstaanbaarheid.
Op zich lijkt me de FM verbinding ook niet altijd ideaal omdat je radio dan enkel afgestemd is op je navigatie en bij mij komt er met een aparte FM verbinding weer extra ruis bij omdat de radio_antenne in de achterzijruit zit.

Er schijnt volgens Navigon ook een 7.4 upgrade voor de 8110 te komen (rond of na komende zomer).

Reg. datum: 15 mei 2009

Thx, maar h eb nu mijn weg naar de Mio C728 gevonden, ik zou mss dit apparaat kiezen vanwege het grote scherm, of raden jullie me dit helemaal af ?

Reg. datum: 22 november 2005

Heb bij Bol.com de laatste 7210 aangeschaft (stond direct na aanschaf als niet meer leverbaar)met als doel deze later te upgraden naar 7310 als dat tenminste de moeite waard is

Heb hem nu een paar dagen uitgeprobeerd en bevalt goed, kabeltje van de autolader zit alleen wel erg vast
Heb nu een Brodit Proclip en passieve houder met doorvoer erbij gekocht waarbij de 7210 op de aansluiting zakt, maar deze er vanaf halen gaat erg zwaar, zal misschien nog moeten '"inslijten"

Reg. datum: 26 juli 2006

Het gaat dan toch echt gebeuren.

Update 7210 en 8110:
http://www.navigon.com/site/de/de/press/archive/2009/477

jwjol wijzigde dit bericht 19-05-2009 18:36 (6%)

quote:
Dat was te verwachten en voor de 8110 wat eerder dan verwacht. Update is inclusief een kaarten_update en dit zal ook wel moeten want de huidige kaarten van de 7210 draaien niet onder de nieuwe 7310 software.
Er wordt met geen woord gerept over de noodzaak van een 4Gb geheugen kaartje en of deze bij de update ook inclusief is.

Hoe kun je met de 7210 trouwens checken of TMC werkt ?

Dat is me niet geheel duidelijk, want ik stond vanmiddag heerlijk in de file op het Hellegatsplein, maar kreeg geen waarschuwing via beeld of geluid, nu was deze file ook niet na het nieuws te horen op de verkeersinformatie

Driehoeksymbooltje staat wel bovenaan rechts op het scherm

quote:
PeeBee schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:36:
Hoe kun je met de 7210 trouwens checken of TMC werkt ?

Dat is me niet geheel duidelijk, want ik stond vanmiddag heerlijk in de file op het Hellegatsplein, maar kreeg geen waarschuwing via beeld of geluid, nu was deze file ook niet na het nieuws te horen op de verkeersinformatie

Driehoeksymbooltje staat wel bovenaan rechts op het scherm
Als het TMC symbooltje rechtsboven in je scherm staat zijn de softwareinstellingen in ieder geval correct.
Je kunt aan de kleuren van het symbool wat de TMC status is;

Rode driehoek met uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is geen verkeersinformatie aanwezig.

Witte driehoek met rood uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is echter nog verkeersinformatie aanwezig. Dat kan bv. voorkomen als u net door een tunnel rijdt.

Witte driehoek met zwart uitroepteken;
TMC op stand-by: Verkeersinformatie kan worden ontvangen.

Verkeersinformatie weergeven;
De actueel geldige verkeersinformatie kan via de opties van vele
vensters worden bereikt.
► Druk op Opties > Verkeer.
Het venster VERKEERSBERICHTEN wordt geopend.

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Als het TMC symbooltje rechtsboven in je scherm staat zijn de softwareinstellingen in ieder geval correct.
Je kunt aan de kleuren van het symbool wat de TMC status is;

Rode driehoek met uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is geen verkeersinformatie aanwezig.

Witte driehoek met rood uitroepteken;
Zender wordt gezocht: De TMC-ontvanger is gereed voor gebruik, maar vindt geen zender die TMC-signalen uitzendt. Er is echter nog verkeersinformatie aanwezig. Dat kan bv. voorkomen als u net door een tunnel rijdt.

Witte driehoek met zwart uitroepteken;
TMC op stand-by: Verkeersinformatie kan worden ontvangen.

Verkeersinformatie weergeven;
De actueel geldige verkeersinformatie kan via de opties van vele
vensters worden bereikt.
► Druk op Opties > Verkeer.
Het venster VERKEERSBERICHTEN wordt geopend.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het in de gaten houden

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: