Hoofdcategorieën
Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
Vatt schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:33:
Wat houdt Text-to-Speech in? En dan ook nog een versie 2... en zelf een versie 3 bij de uitgebreide...
Geen idee wat dat is. Kan iemand uitleggen wat het betekent?
Bij Text to speech wordt de straatnaam ook voorgelezen. Helaas is er bij Navigon op dit moment geen TTS NL beschikbaar. Niet in versie 2 of in wat voor versie dan ook.

.. mijn handen begrijpen mijn hoofd niet ..

[ZzZ]Vighter
Reg. datum: 29 juni 2001

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:44:
[...]

Niet elke Navigon heeft een SirfStar III. In de 2110Max zit bijvoorbeeld een ander type.

Een warmte-werende vooruit kan het signaal flink verzieken.

Versie 7 is werkelijk supersnel te noemen, niet te vergelijken met versie 6.
Dit positieve snelheidsverschil is ook vastgesteld op oudere apparaten welke origineel geleverd werden met versie 6.xx. Even de mogelijkheden van de nieuwe 7210.
Toch zit er in de 2110 een SirdStar III
quote:
Ook heb ik geen verwarmde voorruit; kan er zelf ook nog niet helemaal achter komen. Hoe dan ook zal ik eens kijken of ik versie 7 kan installeren, als dat ook sneller is op de 'oudere' versies dan is dat een zegen! Zodra het gelukt is laat ik het horen.

Of als het niet gelukt is laat ik het ook waten ;)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
vegterb schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:12:
Bedankt voor de snelle reacties, ik zal eens kijken hoeveel wegen en naar Rome leiden..

Wilde toch nog even zeggen: "Mooi OP! _/-\o_ "

Aangezien de navigon gebruik maakt van de Sirfstar III, net als andere TomTom zouden ze dus beiden even snel een signaal moeten vinden. Zijn er, voor zover iemand weet, situaties bekend waarin het GPS signaal verstoord wordt door de bouw van de auto? Op internet kon ik niks vinden.

Misschien wordt dit probleem nog eens opgelost met een update of is het opgelost met versie 7, maar ik neem ook aan dat versie 7 zwaarder is om te draaien dan versie 6; welke toch al moeizaam draait op de 2110.
Zoals gezegd gebruiken niet alle modellen Sirfstar III, dit zou echter niet hoeven betekenen dat je moeilijk een fix krijgt.
Ook kunnen er best verschillen zitten tussen het krijgen van een fix, dit wordt namelijk niet alleen gedaan door de chip maar ook door de software.
Versie 7 kan out-of-the-box namelijk problemen ondervinden, maar als je hem geüpdate hebt dan gaat het een stuk beter. Puur verschil door software dus. Zo kan het dus ook mogelijk zijn dat 7 het beter doet dan 6.
quote:
Vatt schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:33:
Wat houdt Text-to-Speech in? En dan ook nog een versie 2... en zelf een versie 3 bij de uitgebreide...
Geen idee wat dat is. Kan iemand uitleggen wat het betekent?
Text-to-Speech is het uitspreken van straatnamen e.d. tijdens het geven van aanwijzingen.
In plaats van 'ga linksaf' wordt het 'ga linksaf de dorpsstraat in', dat kan in sommige warrige stadsdelen best handig zijn.
Let echter op, Text-to-Speech is (nog) niet in het nederlands verkrijgbaar.
quote:
vegterb schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:29:
Toch zit er in de 2110 een SirdStar III
Dat klopt.
Navigon heeft de typenummers niet zo erg handig ingedeeld, de 2110 heeft ook nog versie 6 geloof ik.
De 2110 max heeft meer overeenkomsten met de 2210 dan de 2110. Je kunt bijna zeggen dat het de breedbeeld versie van de 2210 is in plaats van de 2110.
Volg je het nog? 8)7

Toch heeft de 2210 Sirfstar III en de 2110 max Nemerix.

Gonadan wijzigde dit bericht 03-12-2008 09:40 (11%)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Reg. datum: 13 maart 2007

Ik heb zelf iGo8 op m'n Mio 268+ gezet en ik moet zeggen, het werkt prima. Op nieuwsgroepen kom je een TTS stem Saskia tegen, maar die krijg ik niet aan de praat, maar zo'n ramp is dat nou ook weer niet.
Betreffende de moeilijke fix: ik heb zelf een Citroen, en de Franse auto's staan er om bekend dat hun warmte-werende (niet verwarmde) ruiten het signaal flink blokken. Dat ligt aan het feit dat ze voor de warmtewering een heel dun metaallaagje gebruiken op de ruit. En dat doet waarschijnlijk een beetje dienst als een kooi van Faraday. Er is bij deze ruiten echter wel altijd een vlak dat niet dit laagje heeft, vaak rondom de spiegel en met een patroontje aangegeven. Als je de (externe) ontvanger hier kunt plaatsen helpt dit behoorlijk. Met ingebouwde ontvangers is dit meestal echter niet praktisch, je gaat de PNA niet boven aan de ruit bij de spiegel plaatsen, dan blokkeerd hij meestal veel te veel zicht.
Toch heb ik er met mijn Mio geen echte problemen mee. Het duurd soms een paar minuten, maar zelfs rijdende krijgt hij wel een stabiele fix.
Al met al ben ik zeer tevreden over iGo8 en als ik nu een nieuwe PNA zou moeten kopen werd het een Navigon en geen TomTom. TomTom mag dan eenvoudiger in het gebruik zijn, Navigon biedt veel meer configuratiemogelijkheden.

Reg. datum: 13 februari 2001

Weet iemand of het mogelijk is om stemmen te vervangen of toe te voegen in die Navigon PNA's? Ik heb interesse in een 7210. Maar als de stem niet bevalt heb ik graag weer een soort Eva :D

quote:
Executor16 schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:04:
Weet iemand of het mogelijk is om stemmen te vervangen of toe te voegen in die Navigon PNA's? Ik heb interesse in een 7210. Maar als de stem niet bevalt heb ik graag weer een soort Eva :D
Als er iets wel dik in orde is bij Navigon dan is het wel de stembegeleiding (mijn bescheiden mening). Ik ben nog geen NL alternatieven tegengekomen.

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

Hoe soepel krijgen jullie de Navigon uit z'n houder? Ik heb een 2110 (niet-max), van de recente Ibood aanbieding maar het is niet te doen om 'm eruit te krijgen als ie vastgeklikt zit.

Ik moet gewoon MEGA-veel kracht zetten om 'm eruit te krijgen, met de houder aan de raam gaat de houder van de raam los... niet normaal. Een vrouw (met alle respect) krijgt 'm er onmogelijk vanaf. Ik moet er een mesje tussen zetten om de bovenkant iets omhoog te laten komen. Is dit normaal?

Zit Turkije ook in het mappenpakket van de Navigon 7210? Zo nee, kan ik deze alsnog toevoegen? Ik kan dit nergens vinden.

Ik weet wel dat Navteq ze een keer had gereleased...

Executor16 wijzigde dit bericht 07-12-2008 23:11 (18%)

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:52:
[...]

Ik zou even wachten tot duidelijk is dat je Xperia probleemloos zal draaien met de PDA 7 versie van Navigon.
Overigens werkt RealityView alléén in landscape mode.
En dat doet die: http://forum.xda-develope...453&highlight=navigon :)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

quote:
Executor16 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:10:
Zit Turkije ook in het mappenpakket van de Navigon 7210? Zo nee, kan ik deze alsnog toevoegen? Ik kan dit nergens vinden.

Ik weet wel dat Navteq ze een keer had gereleased...
Volgens de website zit er inderdaad géén Turkije bij.
Vooralsnog lijkt het er op dat ze alleen nog de standaard Europakaart in versie 7 hebben uitgebracht, van versie 6 staan er namelijk wel extra kaarten op.
Misschien een kwestie van tijd? Als je het zeker wilt weten kan je Navigon altijd even mailen.

[ZzZ]Vighter
Reg. datum: 29 juni 2001

quote:
stefimke schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:53:
Hoe soepel krijgen jullie de Navigon uit z'n houder? Ik heb een 2110 (niet-max), van de recente Ibood aanbieding maar het is niet te doen om 'm eruit te krijgen als ie vastgeklikt zit.

Ik moet gewoon MEGA-veel kracht zetten om 'm eruit te krijgen, met de houder aan de raam gaat de houder van de raam los... niet normaal. Een vrouw (met alle respect) krijgt 'm er onmogelijk vanaf. Ik moet er een mesje tussen zetten om de bovenkant iets omhoog te laten komen. Is dit normaal?
Ook ik heb die van mij via Ibood en ook ik heb die problemen. Die van mij blijft ook eigenlijk altijd in de houder zitten. Ik kan 'm er wel gewoon met de hand uit krijgen, maar elke keer als ik dat gedaan heb check ik even of er niks gebroken is, want zo klinkt het als je 'm er uit haalt. Flexibel is anders...

Dus ja, je hoeft niet naar de dokter... dit is normaal :+

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Zit er dan geen klemmetje wat je nog moet ontgrendelen ofzo? Dit klinkt niet echt gezond.

Ik heb onderhand de 2110 max in de winkel laten resetten, toen ging hij inderdaad een behoorlijk stuk soepeler.
De kans is dus groot dat ik die ga aanschaffen, alleen jammer dat er nog zo weinig ervaringen te vinden zijn.

In de OP trouwens de 7210 en MN7 toegevoegd.

Fire Walk With Me

quote:
Gonadan schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:03:
Zit er dan geen klemmetje wat je nog moet ontgrendelen ofzo? Dit klinkt niet echt gezond.
Ja, er zit dus 1 nokje wat in een gaatje valt om 'm op z'n plaats te houden aan de bovenkant. Bovenop de houder zit een "duwrand" waarmee je de bovenkant van de houder omhoog zou moeten kunnen duwen waardoor het nokje boven het gat uit zou moeten komen... echter.. dit werkt voor geen meter. Met twee handen met volle kracht duwend op die houder krijg ik 'm niet los, laat staan als ie aan aan de ruit vast zit.
(en dan heb ik het nokje al een stuk afgevijld)

quote:
Gonadan schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:03:
Ik heb onderhand de 2110 max in de winkel laten resetten, toen ging hij inderdaad een behoorlijk stuk soepeler.
De kans is dus groot dat ik die ga aanschaffen, alleen jammer dat er nog zo weinig ervaringen te vinden zijn.
Wat zou je graag aan "ervaringen" willen weten van de 2110Max?
Ik draai er zelf al een tijdje mee dus kan mijn ervaringen met je delen als je wilt?
Algemeen; voor mij is het een behoorlijk probleemloze PNA waarmee nog aardig wat te spelen valt.
De laatste officiële software update is 7.12 en er zijn nét nieuwe Q4 kaarten beschikbaar gekomen via Navigon Fresh.

quote:
hardware-lover schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:46:
Wat zou je graag aan "ervaringen" willen weten van de 2110Max?
Ik draai er zelf al een tijdje mee dus kan mijn ervaringen met je delen als je wilt?
Algemeen; voor mij is het een behoorlijk probleemloze PNA waarmee nog aardig wat te spelen valt.
De laatste officiële software update is 7.12 en er zijn nét nieuwe Q4 kaarten beschikbaar gekomen via Navigon Fresh.
Het liefst zo veel mogelijk natuurlijk maar de volgende dingen vraag ik mij sowieso af:
• Reageert hij snel op input? Dus kan je lekker door het menu klikken of gaat het traag?
• Wat is jouw mening over het POI aanbod?
• Werken RealityView en Lane Assistent goed? En gebeurt het vaak genoeg of alleen op snelwegen?
• Klopt de maximumsnelheid? En de kaart op zich?

En heb je verder nog dingen die jou tegen vallen of die je graag anders had gezien?

quote:
Gonadan schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:53:
[...]

Het liefst zo veel mogelijk natuurlijk maar de volgende dingen vraag ik mij sowieso af:
• Reageert hij snel op input? Dus kan je lekker door het menu klikken of gaat het traag?
• Wat is jouw mening over het POI aanbod?
• Werken RealityView en Lane Assistent goed? En gebeurt het vaak genoeg of alleen op snelwegen?
• Klopt de maximumsnelheid? En de kaart op zich?

En heb je verder nog dingen die jou tegen vallen of die je graag anders had gezien?
Navigon 7 is, in tegenstelling tot versie 6, behoorlijk snel te noemen.
Voor mij is het POI aanbod ruim voldoende, dit kan voor een ander natuurlijk niet zo zijn.
RV(pro) en LA(pro) werken prima en zijn ruim voldoende op het scherm aanwezig. RV werkt hoofdzakelijk op snelwegen.
Ja, de (GPS) maximum-snelheid weergave klopt en is meestal nauwkeuriger dan je eigen snelheidsmeter.
Er is met elk Navigatie-systeem wel eens een probleem met de correctheid van de kaarten, daarin zal Navigon niet afwijken. De kaartdata wordt ingekocht en daarbij is men voor de correctheid vaak afhankelijk van derden. De nieuwe wijken/wegen bij mij in de buurt staan er allemaal al op.

Onder ons gezegd, ik beperk me met de 2110Max niet tot de origineel bijgeleverde software waardoor ik anders misschien het gevoel zou kunnen krijgen om iets te moeten missen.

Fire Walk With Me

Het is mij nog steeds niet gelukt om zonder de hele houder van de raam te trekken de Navigon (2110) uit z'n houder te krijgen.

Verders in vergelijking tot m'n Tomtom One V2 Europe:
- Navigon steun in enkele dagen al minstens 10x van de raam gevallen
- Navigon geeft consequent 2kmh minder aan dan de Tomtom
- ETA van Navigon te optimistisch
- POI-icoontjes veeeeeeeel te klein op de Navigon, op de snelweg zie je pas als je het tankstation voorbijrijdt dat er een tankstation POI-icoontje weergegeven is
- Sat-lock duurt veel langer met de Navigon
- TMC tot heden zinloos (stond in file maar TMC vond van niet)
- de Navigon houder zuigt

kortom: ik ben nog niet overtuigt

quote:
hardware-lover schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:27:
Navigon 7 is, in tegenstelling tot versie 6, behoorlijk snel te noemen.
Voor mij is het POI aanbod ruim voldoende, dit kan voor een ander natuurlijk niet zo zijn.
RV(pro) en LA(pro) werken prima en zijn ruim voldoende op het scherm aanwezig. RV werkt hoofdzakelijk op snelwegen.
En LA? Doet die het ook op bijvoorbeeld een ringweg?
Heb je misschien voorbeelden van plaatsen waar je hem wel verwachtte maar hij niet kwam of andersom?
quote:
Ja, de (GPS) maximum-snelheid weergave klopt en is meestal nauwkeuriger dan je eigen snelheidsmeter.
Dan bedoel je de huidige snelheid denk ik, ik heb het over de snelheidswaarschuwing.
Het schijnt dat er in qua maximum snelheid nogal wat foutjes in de kaarten zitten.
quote:
Er is met elk Navigatie-systeem wel eens een probleem met de correctheid van de kaarten, daarin zal Navigon niet afwijken. De kaartdata wordt ingekocht en daarbij is men voor de correctheid vaak afhankelijk van derden. De nieuwe wijken/wegen bij mij in de buurt staan er allemaal al op.
De hoofdverantwoordelijke is inderdaad de kaartleverancier, maar dan nog kan het zo zijn dat Navigon er vrij lang over doet nieuwe kaarten te verwerken waardoor bijvoorbeeld NavTeq al veel verder is dan de nieuwste Navigon kaarten.
Maar als alle nieuwe wegen er op zitten klinkt dat goed. ;)
quote:
Onder ons gezegd, ik beperk me met de 2110Max niet tot de origineel bijgeleverde software waardoor ik anders misschien het gevoel zou kunnen krijgen om iets te moeten missen.
Wat gebruik je dan? Ik heb wel meerdere producten uit derde partij gezien die de mogelijkheden van een PNA kunnen uitbreiden.
Op zich is dat best interessant, je hoeft natuurlijk niet te blijven vertrouwen op de fabrikant zelf.

Archlinux

quote:
Ja hij draait wel maar niet in WVGA resolutie (die wordt niet ondersteund 8)7) Met wat omwegen wordt hij wel gestretched naar 800x480 maar dat ziet er niet uit. Ik blijf nog even bij TomTom...

Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602)

Thank you for contacting Navigon Support Team.

Unfortunately, there are not TURKEY map available and we have no information when or if there will be in a future.

Yours sincerely
xxxxxxxxxxxx

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:45:
[...]

En LA? Doet die het ook op bijvoorbeeld een ringweg?
Heb je misschien voorbeelden van plaatsen waar je hem wel verwachtte maar hij niet kwam of andersom?

[...]

Dan bedoel je de huidige snelheid denk ik, ik heb het over de snelheidswaarschuwing.
Het schijnt dat er in qua maximum snelheid nogal wat foutjes in de kaarten zitten.

[...]

De hoofdverantwoordelijke is inderdaad de kaartleverancier, maar dan nog kan het zo zijn dat Navigon er vrij lang over doet nieuwe kaarten te verwerken waardoor bijvoorbeeld NavTeq al veel verder is dan de nieuwste Navigon kaarten.
Maar als alle nieuwe wegen er op zitten klinkt dat goed. ;)

[...]

Wat gebruik je dan? Ik heb wel meerdere producten uit derde partij gezien die de mogelijkheden van een PNA kunnen uitbreiden.
Op zich is dat best interessant, je hoeft natuurlijk niet te blijven vertrouwen op de fabrikant zelf.
- LA werkt ook op een rondweg of in de stad. Ik kan me niet heugen er zwaar aan tekort gekomen te zijn. En ik draai al jaren met Navigon software.

- De max. snelheden van Navigon kloppen in mijn omgeving beter dan die van IGO-8 maar het kan natuurlijk nooit kwaad om op de borden langs de weg te letten.

- Ik draai op de Max nu Navigon 7.12 en 7.31, IGO-8 en TT7. De laatste 3 op 1 kaartje.

Ajuparaplu!
Reg. datum: 09 september 2002

Iemand al POI's tegengekomen die er niet in staan? (vond ik wel een leuke vraag... 8) )
Hoe koop je POI's? Werkt dit goed?
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:45:
De POI kan je trouwens wel zelf plaatsen alleen had je daar een 3rd-party tool voor nodig geloof ik, die kost dan wel weer geld. ;)
Wat voor tool is dit en wa kost da?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

quote:
Joppy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:04:
Iemand al POI's tegengekomen die er niet in staan? (vond ik wel een leuke vraag... 8) )
Hoe koop je POI's? Werkt dit goed?
[...]

Wat voor tool is dit en wa kost da?
Sinds kort beschikbaar voor Navigon 7; POI-Warner.

quote:
Die bedoel ik inderdaad, heb jij daar ook ervaring mee?

quote:
Gonadan schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:54:
[...]

Die bedoel ik inderdaad, heb jij daar ook ervaring mee?
Ik heb hem net beschikbaar gekregen, ik heb er nog geen gebruikers_ervaring mee.

hardware-lover wijzigde dit bericht 15-12-2008 13:37 (0%)
Reden: typo :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: