Java is gewoon supported hoor? Bij deze GoT contest was er geen restrictie op programmeertalen, en in de top vijf zijn drie Java, één C en één C++ applicatie (de andere inzendingen weet ik niet precies). Alledrie deze talen worden óók bij de Codecup ondersteund. Het lijkt er dus op dat de Codecup best redelijk aansluit bij de talen die mensen zelf kiezen als ze vrije keuze hebben.quote:gerrymeistah schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:31:
De reden dat de codecup niet succesvol is naar mijn mening het aantal toegestane programmeertalen. De enige jonge, hippe taal bij de codecup is Python. De meeste jonge mensen (waar de codecup op gericht is) programmeren tegenwoordig in java/.net/(php).
Vanuit praktische overwegingen moeten alle inzendingen op Linux-systemen moeten draaien, vandaar dat .NET niet echt supported is, en meer obscure talen als Pascal en (voor dit doel) Python wel.quote:Ik kan prima met C# en VB.Net uit de voeten, en ik zie op dit moment geen reden om enorm veel tijd te stoppen om in een andere taal net zo vloeiend te worden als in de talen die ik al beheers.
Overigens ben ik niet tegen een competitie-achtige contest op GoT, maar mijn punt was meer dat de Codecup zo'n soort wedstrijd al jaarlijks organiseert, waarbij je als deelnemer een maand of vier de tijd hebt om aan je oplossing te werken, wat ook ongeveer de timeframe van deze contest was (al dan niet bedoeld).
Dan heb ik liever dat de devschuur crew een iets ander type contest organiseert, dan dat er twee soortgelijke contests georganiseerd worden; zeker als de vrijwilligers van de crew niet genoeg tijd kunnen vrijmaken om een competitie-contest goed te organiseren.