Hoofdcategorieën
Topicacties

Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 4 *Score-update*

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 september 2000

quote:
gerrymeistah schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:31:
De reden dat de codecup niet succesvol is naar mijn mening het aantal toegestane programmeertalen. De enige jonge, hippe taal bij de codecup is Python. De meeste jonge mensen (waar de codecup op gericht is) programmeren tegenwoordig in java/.net/(php).
Java is gewoon supported hoor? Bij deze GoT contest was er geen restrictie op programmeertalen, en in de top vijf zijn drie Java, één C en één C++ applicatie (de andere inzendingen weet ik niet precies). Alledrie deze talen worden óók bij de Codecup ondersteund. Het lijkt er dus op dat de Codecup best redelijk aansluit bij de talen die mensen zelf kiezen als ze vrije keuze hebben.
quote:
Ik kan prima met C# en VB.Net uit de voeten, en ik zie op dit moment geen reden om enorm veel tijd te stoppen om in een andere taal net zo vloeiend te worden als in de talen die ik al beheers.
Vanuit praktische overwegingen moeten alle inzendingen op Linux-systemen moeten draaien, vandaar dat .NET niet echt supported is, en meer obscure talen als Pascal en (voor dit doel) Python wel.

Overigens ben ik niet tegen een competitie-achtige contest op GoT, maar mijn punt was meer dat de Codecup zo'n soort wedstrijd al jaarlijks organiseert, waarbij je als deelnemer een maand of vier de tijd hebt om aan je oplossing te werken, wat ook ongeveer de timeframe van deze contest was (al dan niet bedoeld).

Dan heb ik liever dat de devschuur crew een iets ander type contest organiseert, dan dat er twee soortgelijke contests georganiseerd worden; zeker als de vrijwilligers van de crew niet genoeg tijd kunnen vrijmaken om een competitie-contest goed te organiseren.
Reg. datum: 28 december 2008

quote:
Soultaker schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:28:
[...]

Java is gewoon supported hoor?
Whoops, java had ik inderdaad over het hoofd gezien. :9 You got me there ;) Je moet wel niet vergeten dat de codecup is gestart voor de nederlandse informatica olympiade. Dat voor de rest iedereen kan meedoen, is een leuke feature, maar niet de hoofdzaak van de contest. De deelnemers van de olympiade zijn middelbare scholieren, en op middelbare scholen zijn (correct me if I'm wrong) java, php, pascal/delphi en basic de gebruikelijke programmeertalen. De codecup sluit dus maar gedeeltelijk aan zijn hoofdzakelijke doelgroep aan. Dat er maar zo weinig deelnemers van ronde 1 van de olympiade iets hebben ingezonden voor de codecup, terwijl ze voor de andere 2 opdrachten uit deze ronde wel iets hebben ingestuurd, bevestigt dit alleen maar.
quote:
Vanuit praktische overwegingen moeten alle inzendingen op Linux-systemen moeten draaien, vandaar dat .NET niet echt supported is, en meer obscure talen als Pascal en (voor dit doel) Python wel.
In ronde 2 van de olympiade werden C# en VB.Net keurig en volledig geautomatiseerd ondersteund (mono anyone?). Een van de organisatoren vertelde mij vorige zaterdag dat er maar liefst 24 talen zijn gebruikt tijdens ronde 2, en dat ging allemaal keurig goed in een geautomatiseerd unix-inzendsysteempje (peach - toen wel nog versie 2). Dat lijkt me het probleem dus niet.

Misschien is het een idee om een systeem als peach te gebruiken, dat zal waarschijnlijk eenmalig een pokke karwei zijn om het aan de praat te krijgen, maar ik denk dat iedereen er baat bij heeft als de evaluatie snel gaat en er een systeem is dat binnen luttele seconden test of je inzending de juiste output geeft bij een testcase: niets is immers zuurder als een briljant programma schrijven en er na afloop achter komen dat het foutief output (klassieker bij de olympiade: een /n vergeten aan het einde van het bestand)

Reg. datum: 13 september 2000

quote:
gerrymeistah schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:50:
Dat voor de rest iedereen kan meedoen, is een leuke feature, maar niet de hoofdzaak van de contest.
Wat maakt dat uit? De organisatie staat expliciet iedereen toe om mee te doen, dus als je dat leuk vind, waarom zou je dat niet doen?
quote:
In ronde 2 van de olympiade werden C# en VB.Net keurig en volledig geautomatiseerd ondersteund (mono anyone?).[ Een van de organisatoren vertelde mij vorige zaterdag dat er maar liefst 24 talen zijn gebruikt tijdens ronde 2, en dat ging allemaal keurig goed in een geautomatiseerd unix-inzendsysteempje (peach - toen wel nog versie 2). Dat lijkt me het probleem dus niet.
Tuurlijk is het allemaal wel mogelijk, maar het is wel lastiger om onder verschillende platforms dezelfde constraints aan geheugengebruik, processorgebruik (niet buiten je beurt denken) en communicatie tussen processen mogelijk te maken. De NIO zelf is makkelijker in die zin omdat er minder strenge constraints zijn; programma's hoeven alleen maar invoer te lezen en uitvoer te schrijven en wat 't verder doet maakt niet zoveel uit.

Je ziet al bij deze GoT contest dat het heel lastig is om alle inzendingen te draaien in een optimale omgeving (anders gaan de deelnemers zeuren) én onder vergelijkbare omstandigheden, en dat was nog alleen Windows. Natuurlijk, in theorie is alles mogelijk, maar in de praktijk is het handig om een paar beperkingen op te leggen.
quote:
Misschien is het een idee om een systeem als peach te gebruiken, dat zal waarschijnlijk eenmalig een pokke karwei zijn om het aan de praat te krijgen
Wat, voor GoT bedoel je? Ik denk dat de crew juist geen zin heeft in dat "pokke kawei". ;) Het zijn allemaal vrijwillegers hè, en vziw heeft Tweakers.net geen dedicated servertjes staan voor het runnen van dit soort contests (zou wel een uitkomst zijn trouwens).
quote:
.. niets is immers zuurder als een briljant programma schrijven en er na afloop achter komen dat het foutief output (klassieker bij de olympiade: een /n vergeten aan het einde van het bestand)
diff -b ;)

Maar om een lang verhaal kort te maken: niet miepen, gewoon meedoen. ;)
Reg. datum: 28 december 2008

quote:
Soultaker schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:40:
[...]

Maar om een lang verhaal kort te maken: niet miepen, gewoon meedoen. ;)
Dat was ik sowieso al van plan :*)

Your ad here?
Reg. datum: 30 januari 2005

Proefballonnetje voor een volgende contest: path finding + excecution.

Een pad vinden tussen twee punten zal voor de meesten niet zo'n probleem zijn maar het efficient verplaatsen van veel units tegelijk (die elkaar in de weg zitten) is echt een uitdaging. Een speelveld zou kunnen bestaan uit een groot aantal tegels waarvan een aantal ontoegankelijk is, met daarop verspreid vele units die naar verschillende doelen willen.

Het nadeel van zo'n onderwerp is misschien dat deze contest ook al een plan-de-beste-move contest was, maar dat zijn nu eenmaal aansprekende problemen.

Schiet maar lek :P

Het allertofste ASCII teken: #8238. ‮ ‮!snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW

Only in WASHINGTON
Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
Bozozo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:37:
Proefballonnetje voor een volgende contest: path finding + excecution.

Een pad vinden tussen twee punten zal voor de meesten niet zo'n probleem zijn maar het efficient verplaatsen van veel units tegelijk (die elkaar in de weg zitten) is echt een uitdaging. Een speelveld zou kunnen bestaan uit een groot aantal tegels waarvan een aantal ontoegankelijk is, met daarop verspreid vele units die naar verschillende doelen willen.

Het nadeel van zo'n onderwerp is misschien dat deze contest ook al een plan-de-beste-move contest was, maar dat zijn nu eenmaal aansprekende problemen.

Schiet maar lek :P
(8> Ik heb een maand-of-wat geleden exact hetzelfde aan roy-t voorgesteld met een DM. Ik had het voornamelijk over path-finding (zoals bij TomTom), maar dat wordt met A* te eenvoudig. Mulit path en trage voertuigen en snelle voertuigen en opstoppingen e.d. lijken me echt vet.

Maar dan heb je altijd weer de boze BtM909 met z'n spoilers :'( :>
BtM909 in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

nu.nl - Algemeen
20:47 WASHINGTON - Obama naar herdenking schietpartij Texas
20:15 DEN BOSCH - 'Brede school werkt niet altijd als gewenst'
19:36 NAPELS - Italiaanse politie pakt weer maffiakopstuk op

"Die MS fanboy"
Reg. datum: 14 oktober 2004

quote:
Matis schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:42:
[...]

(8> Ik heb een maand-of-wat geleden exact hetzelfde aan roy-t voorgesteld met een DM. Ik had het voornamelijk over path-finding (zoals bij TomTom), maar dat wordt met A* te eenvoudig. Mulit path en trage voertuigen en snelle voertuigen en opstoppingen e.d. lijken me echt vet.

Maar dan heb je altijd weer de boze BtM909 met z'n spoilers :'( :>
BtM909 in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."
Plan de beste move problemen zijn ook heel universeel en ingewikkeld, van vooraad tot bergpad tot efficient typen het is allemaal een pad probleem. Ik vind het zelf leuk als je een eigen AI moet bouwen zoals oa wel naar voren kwam in deze contest (helaas had ik geen tijd). Een soort van "Traffic" is misschien best leuk voor de volgende contest maar dan moet er wel goed opgelet worden dat er niet een "off the shelve" algo is dat gebruikt kan worden. (Wat bij alleen pathfinding toch snel Dykstra/A* wordt).
http://tbn2.google.com/images?q=tbn:mMiKkV8KFxdbRM:http://www.dr-mikes-math-games-for-kids.com/images/traffic-jamp.png
Echo Lima Victor India Sierra

Het word interessanter als de opdracht een "traffic jam" omvat die zélf met oplosbare puzzels moet komen. :)
TSP dan misschien?

Matt: What does the gun do? Joe Miller: It shoots bullets. Really fast.

Only in WASHINGTON

quote:
Dan kunnen we ook deze erbij pakken: Wikipedia: Knapsack problem of Wikipedia: Knapzakprobleem, probleem daarbij is dat er al heel veel onderzoek/theorieen/algoritmes voor zijn. Maar dat is wel leuk om te doen ;)

Matis wijzigde dit bericht 17-06-2009 09:08 (9%)

nu.nl - Algemeen

Reg. datum: 25 oktober 2002

Op pagina 1 en op de pagina met de uitslag 4x tm 54 kan ik geen source codes van de oplossingen vinden (los van een verwijzing). Kijk ik iets over het hoofd? De source wordt toch vrijgegeven na sluiting van de deadline?
Dan kunnen we ook iets kwijt over "Beste documentatie", "Mooiste oplossingsrichting", etc.

quote:
NMe schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:45:
[...]

Ik zal eerst deze eens afronden van het weekend. :+
Niet lullig bedoeld, maar het feit dat er al 3 weekenden voorbij zijn geweest sinds je dat hebt gemeld en dat er haast 5 maanden zijn verstreken eer uitslag is, maakt die smiley wel heel erg misplaatst.

Acties: [view][quote]

Door: NMe
Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper
Reg. datum: 25 februari 2004

Er is destijds iets tussen gekomen en ik heb tot nu toe nog geen tijd gehad om én die andere resultaten uit te laten draaien én de code te reviewen. Maar je hebt gelijk, dat moet mijn probleem zijn, niet dat van jullie. :)

Als alles goed gaat heb ik zondag wel een paar uurtjes over waarin ik wel met de laptop in de zon kan gaan zitten voor de afronding hiervan. :)

Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Parse parsed te veel

quote:
dcm360 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:41:
[...]
Dat is nog t/m 12 juli ;) (12 juni is 5 maanden)
Nou, dat is het toch bijna :P

Nu ook in Schiedam

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Running stuff as we speak. :P

Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Only in WASHINGTON

quote:
NMe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:37:
Good Good :)

Keep up the good work _/-\o_

* Matis can't wait for the next attempt :9

nu.nl - Algemeen

Ben ook benieuwd, hoop dat ik wat tijd vrij kan maken voor de volgende contest. Ik vind het altijd leuk om te doen.
ils sont fous, ces tweakers :P
Reg. datum: 05 februari 2002

Is het geen idee om gewoon de volgende contest te starten, of moet daar nog het nodige voor uitgewerkt, bedacht of geregeld worden? Er is al een soort van officieuze uitslag (zonder code review welliswaar). Daarnaast kan ik me voorstellen dat een uitslag na 6 maanden voor de inzenders sowieso al een behoorlijke mosterd na de maaltijd belevenis is ;). Ik heb er wel zin in moet ik zeggen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Parse parsed te veel

quote:
NMe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:37:
Is ie vastgelopen :P

Nu ook in Schiedam

Only in WASHINGTON

quote:
*O*

nu.nl - Algemeen

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Nee, alles is gerund. :) We hebben alleen de code review nog niet afgerond, en daar heb ik zaterdagmiddag tijd voor gemaakt. :)

Over MySQL:

Reg. datum: 02 december 2006

quote:
NMe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:12:
Nee, alles is gerund. :) We hebben alleen de code review nog niet afgerond, en daar heb ik zaterdagmiddag tijd voor gemaakt. :)
Is het allemaal gelukt? Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe contest.

Ik heb een oet lul :P

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Ik dacht alles gerund te hebben maar was de beloofde recompile van DirkW's code vergeten. Die heb ik ook gedaan maar om de een of andere reden herkent onze validator 99.999 van de 100.000 regels niet, terwijl die at first glance wel zouden moeten valideren, of in elk geval verder dan de eerste stap. :+ Ik wacht even een reactie van RobIII af om te zien of hij als schrijver van de validator ziet waar het misgaat maar ik verwacht dat ik morgenavond laat gewoon alle resultaten kan posten. :)

Over MySQL:

quote:
NMe schreef op zondag 19 juli 2009 @ 03:41:
maar om de een of andere reden herkent onze validator 99.999 van de 100.000 regels niet
Wellicht een "verkeerde" linebreak?

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Dat klopt inderdaad. Maar nadat ik dat gefixt had, had ik nog steeds dezelfde problemen. Na al deze tijd wil ik het ook echt helemaal afronden dus vandaar dat ik hier nog even achteraan ga; als het morgen niet opgelost is heb ik het in elk geval geprobeerd. :)

Als iemand mee wil helpen met gekke dingen eruit halen: http://crew.tweakers.net/...G/004/entries/uitvoer.txt
Dit is de originele file die ik nog niet gefixt heb voor "dubbele" line breaks.

Overigens, jouw inzending heb ik ook nog eens gerund met de server-VM en 1.5GB geheugen (ik heb alle Java-inzendingen opnieuw gedaan) en helaas gaat die op dezelfde zet mis.

NMe wijzigde dit bericht 19-07-2009 04:28 (18%)

Over MySQL:

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: