Hoofdcategorieën
Topicacties

Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 4 *Score-update*

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

Reageer Nieuw Topic

Acties:

Door: Woy
Moderator PRG/SEA
Reg. datum: 28 april 2000

quote:
.oisyn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:23:
[...]

Geh. Wat ik me afvraag, gebruikt ie in Wine wel alle cores? Onder Win XP x64 op een quad core heeft hij een CPU utilization van ~80%. Dit itt die van Pete, die slechts rond de 72% gebruikte (en 55% op de client VM :P). Maar jouw 261% vind ik dramatisch slecht moet ik zeggen... (hoe moet ik dat interpreteren, als 261/8 = 32% total load?)

OMG I fucking love Google Chrome. M'n bak rebootte net spontaan terwijl ik deze post aan het tikken was, en na het opnieuw opstarten van Chrome zei ie dat niet alles correct was afgesloten en of ik de windows wilde herstellen, en mijn hele post stond er gewoon nog :D _o_
Is de inzending die jij opgestuurd hebt een 64 bits executable?
Ik krijg op een dual Xeon quad core op Win Server 2008 64 bits namenlijk een (iets) lagere score met jouw inzending dan dat jij hier hebt
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:40:
Hmm vaag, ik had 1.6 build 11, maar die zegt dus HotSpot Client VM. Heb net de laatste versie geinstalled (build 14), en nu zegt ie wel Server VM.

Dit was iig met de oude build:
.oisyn
Score....................: 37245550 points
Total moves..............: 99999
Succesful moves..........: 99999
Bad moves................: 0
Average score per move...: 372 points
Move with highest score..: #62909 (2200 points)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Woy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Is de inzending die jij opgestuurd hebt een 64 bits executable?
Nee, die was langzamer dan de 32 bits versie
quote:
Ik krijg op een dual Xeon quad core op Win Server 2008 64 bits namenlijk een (iets) lagere score met jouw inzending dan dat jij hier hebt
Niet zo gek, hij is namelijk niet deterministisch en het hangt heel erg af van de snelheid van je systeem. Hij probeert er ook 897 seconden over te doen om 100.000 moves te doen, wat betekent dat ie zo'n 111.5 moves/s aanhoudt. Dit heeft invloed op de zoekbreedte.

Acties:

Moderator PRG/SEA

quote:
.oisyn schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:42:
[...]
Niet zo gek, hij is namelijk niet deterministisch en het hangt heel erg af van de snelheid van je systeem. Hij probeert er ook 897 seconden over te doen om 100.000 moves te doen, wat betekent dat ie zo'n 111.5 moves/s aanhoudt. Dit heeft invloed op de zoekbreedte.
Ok maar jij test met een enkele quad-core, dan verwacht ik dat het op een machine met 2 quad cores en 16 Gb snel geheugen toch sneller zou zijn. Of maak je stiekem gebruik van de video kaart :+ die is in die machine niet zo snel

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

PM FroPod

M'n implementatie is voornamelijk memory bandwidth limited, dus ik weet niet wat voor geheugen je erin hebt zitten en wat je FSB is? En gezien je setup zal er ook wel ECC / registered mem in zitten, of niet?

Acties:

Moderator PRG/SEA

Ja het is wel ECC / registered. Ik zal zo de complete setup even opzoeken. Ik ben de Top 4 ieder geval even opnieuw aan het draaien. En de Java implementaties daarbij met 5GB geheugen en op de server VM.

Er zitten ieder geval 2* deze in: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLANU

Acties:

Moderator PRG/SEA

Ik heb de Top4 even opnieuw gedraaid en dit zijn de resultaten
DaCoTa		= 40.364.550
Pete		= 39.658.450
Bomberboy	= 38.657.650
.oisyn		= 37.078.600

De java inzendingen gerund met
java -Xms128m -Xmx5000m -server -jar <jarfile>

Met de JRE-6 update 14 64bits

PM FroPod

Dat komt idd meer overeen met de verwachtingen die gekweekt zijn in deze draad bij het opscheppen over individuele uitslagen :)

Kun je ook aangeven wat de CPU usages zijn van de verschillende entries?

.oisyn wijzigde dit bericht 04-06-2009 12:38 (48%)

Acties:

Moderator PRG/SEA

quote:
.oisyn schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:37:
Dat komt idd meer overeen met de verwachtingen die gekweekt zijn in deze draad bij het opscheppen over individuele uitslagen :)

Kun je ook aangeven wat de CPU usages zijn van de verschillende entries?
Ik zal ze zo allemaal nog even een minuut of wat laten lopen en ongeveer de CPU usage bekijken.

"Die MS fanboy"
Reg. datum: 14 oktober 2004

YAy10101 :D De scores, thx NME dat je toch tijd hebt gevonden en bedankt voor je dikke huid zodat we toch allemaal lekker konden (en nu doen) zeuren zonder dat je het erg vondt.

Kan niet wachten op de volgende contest :D.

http://www.criticallayouts.com/images/rsgallery/original/huggies-for-you-ag1.gif

(now kill me :P)

roy-t wijzigde dit bericht 04-06-2009 13:13 (21%)

Only in ROTTERDAM
Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
Nope, eerst rapen, daarna pas lynchen!

Edit:
Zijn er ook nog leuke hints/tips voor de 5e contest? Wat het onderwerp/richting gaat worden!?! Of wordt dit alleen maar binnen de muren van de kelder van PRG geopperd? })

Matis wijzigde dit bericht 04-06-2009 13:21 (35%)

nu.nl - Algemeen
10:25 ROTTERDAM - Rotterdammers hebben weer water
10:27 AMSTERDAM - Grote brand in Amsterdam-Zuid
09:11 HENGELO - Vijf personen gered uit brandend huis

Acties:

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:15:
[...]

Nope, eerst rapen, daarna pas lynchen!

Edit:
Zijn er ook nog leuke hints/tips voor de 5e contest? Wat het onderwerp/richting gaat worden!?! Of wordt dit alleen maar binnen de muren van de kelder van PRG geopperd? })
hint:

spoiler:
Het heeft niks met deze contest te maken

:+

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Only in ROTTERDAM
Reg. datum: 31 januari 2007

No shit Sherlock :>
Ik stelde alleen de vraag, want wanneer de 5e contest geopend wordt, zal het plan ook al wel duidelijk zijn. Daarom denk ik, vraag het even ;)

spoiler:

nu.nl - Algemeen
10:25 ROTTERDAM - Rotterdammers hebben weer water
10:27 AMSTERDAM - Grote brand in Amsterdam-Zuid
09:11 HENGELO - Vijf personen gered uit brandend huis

Reg. datum: 23 november 2001

Ik ben ook benieuwd naar de volgende contest. Ik hoop dat ik er deze keer wat serieuzer aan mee kan doen.

Acties:

Moderator PRG/SEA

Ik heb ook even de processor usage bekeken van de 4 tests die ik gedraaid hebt
DaCoTa		= 75% - 90%
Pete		= 75% - 85%
Bomberboy	= 65% - 90%
.oisyn		= 50% - 60%

Dit heb ik gewoon een beetje gekeken in de Task Manager.

Bij DaCoTa viel me op dat af en toe alle core's naar de ~ 0% schieten op 1 core na
Processor Usage DaCoTa

Bij .oisyn viel het me op dat er maar 1 core boven de 90% zit de rest zit tussen de 40% en 50%
Processor Usage .oisyn

PM FroPod

Interessant... Als ik m'n parallellisatie beter kan krijgen zou ik dus evt. ook een paar plekken hoger kunnen eindigen.

Acties:

Moderator PRG/SEA

Kan het zijn dat je een producer thread hebt, die blijkbaar niet genoeg werk aan kan leveren voor je consumers?

PM FroPod

Dat is precies wat er aan de hand is :)
was phsmit
Reg. datum: 10 november 2005

Mijn threading systeem kon ook beter. Maar ja, er kan altijd iets beter.
Reg. datum: 26 april 2002

quote:
Woy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:47:
Kan het zijn dat je een producer thread hebt, die blijkbaar niet genoeg werk aan kan leveren voor je consumers?
Ja, ik houd in de producer inderdaad wel rekening met een aantal cores voor workers, maar niet met zoveel cores. Op een single en op een dual core heb ik gezien dat ik met 2 workers per core de hoogste snelheid behaalde, maar dat gaat dus niet op met 16 workers op een octocore :) Als ik het me goed kan herinneren kunnen er 4 workers redelijk onafhankelijk van elkaar werken, omdat er in 4 moves tegelijk gerekend wordt. Bij meer workers gaat er dan een boel overhead zitten in locking tussen workers.

Waar de piekload op 1 core vandaan komt weet ik niet. Dat heb ik zelf nooit gezien.

DaCoTa wijzigde dit bericht 04-06-2009 17:50 (23%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

PM FroPod

quote:
Pete schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:54:
Mijn threading systeem kon ook beter. Maar ja, er kan altijd iets beter.
Zoals runnen met -server bedoel je? :+
Reg. datum: 24 maart 2002

Als ik de speelset op mn eigen notebook draai haal ik een score van 20982650 niet zo hoog maar hij doet het wel. Ik ga hem nog eens draaien kijken of de score veranderd.

Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!

Acties:

Moderator PRG/SEA

Ik zal hem maandag nog even op de machine draaien waar ik de andere op getest hebt, dan weet je ieder geval ongeveer hoe je score is in verhouding met de rest.

Maar als ik hem op mijn pc ( dual core ) run dan trekt hij maar 1 core vol, dus je parallelisatie lijkt niet zo goed te werken. Dus ik verwacht niet zo'n hoge score op een octo-core ;)

edit:
Ah als ik in je code kijk zie ik ook geen threading code, dat verklaart het ;)

Woy wijzigde dit bericht 05-06-2009 19:16 (11%)

Reg. datum: 24 maart 2002

Nee was weer een tijdje geleden dat ik wat geprogrammeerd heb, multithreading en echt slimme code was dus iets te veel van het goede. Hopelijk dat ik een volgende keer mee kan doen voor de prijzen. Als ik hem nog een keer draaide had ik weer precies 20982650. Hoe dat toeneemt met een snellere cpu is maar afwachten.

Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!

copyright is wrong

misschien een tip voor de organisatie, als jullie duidelijk omlijnen hoe de executable moet werken dan kunnen jullie al tijdens de contest een stukje software schrijven dat de resultaten runt :)

Als de deadline is gekomen dan verzamelen jullie alle meuk, zetten voor het slapen gaan even de pc aan en voila! 's ochtends alle resultaten in een csv filetje :P

Ik zou het in ieder geval wel kunnen waarderen als de resultaten snel bekend zijn na afloop. Ik heb nu namelijk geen interesse meer om me in te gaan lezen in m'n eigen code, laat staan die van anderen.. Iets dat ik wel heb 'in the heat of the moment'.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
SDL_ffmpeg versie 1.1.0 released!

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: