Hoofdcategorieën
Topicacties

Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 4 *Score-update*

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: NMe
Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper
Reg. datum: 25 februari 2004

Vooralsnog alleen de scores, al is er op het gebied van crashbestendigheid ook al een en ander duidelijk. :)

Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Reg. datum: 23 november 2001

Toch raar dat de validator van .oisyn na de 5 zet ineens allemaal foutmeldingen geeft bij mijn uitvoer.

the more you drink, the wc

cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

Feli DaCoTa! Dat zijn wel een setje machtige scores zeg, ik had geen kans. Ook geen tijd, dus had niets ingeleverd. Is maar goed ook als ik dit zie. :P

Ik denk dat we gezever over hoe snel en wat voor'n systeem je gebruikt altijd wel gaan hebben met dit soort competities, dus je moet echt helemaal uitspellen welke bak het wordt aan het begin, en/of iedereen een guest account erop geven zodat ze het zelf kunnen uitproberen. Of een competitie doen waar het niet uitmaakt (de tank wars hadden dit probleem niet afaik).
quote:
Behalve de winnaar in de categorie "hoogste score" zullen er nog winnaars zijn in diverse andere categoriën, waaronder bijvoorbeeld de categorie 'beste defensive code' (code die goed tegen een stootje kan zoals bijvoorbeeld een 'beschadigd' invoerbestand of een invoerbestand dat niet voldoet aan de specificaties). Hierbij is het mogelijk dat één persoon in meerdere categoriën de winnaar is.
Pete gaat iig niet winnen in de categorie sportief opvatten. :+
Sorry Pete, moest gezegd worden, het is maar een spelletje. :>

Experience is what you get when you don't get what you want.

Reg. datum: 26 april 2002

Over deze hele discussie: wat wel interessant is voor een evt. volgende contest is om het op wild verschillende hardware te draaien en daar een score op hangen. Dus bijvoorbeeld een Atom, de X2 4400+ en de octocore, maar dan moet de toegestane runtime natuurlijk wel drastisch omlaag. En dat is iets wat ik voor het meedoen ook wel interessant vind, iedere keer een kwartier draaien vond ik vrij lang, meestal was een minuut al ruim voldoende om een indicatie te krijgen.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Dus waar het eenmalig runnen van alle inzendingen nu al maanden op zich liet wachten wil je het straks afhankelijk laten zijn van drie aparte runs? :+

Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Only in AMSTERDAM
Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:24:
Dus waar het eenmalig runnen van alle inzendingen nu al maanden op zich liet wachten wil je het straks afhankelijk laten zijn van drie aparte runs? :+
Dan duurt het gewoon 4 jaar })

Is het misschien in het vervolg ook mogelijk om CUDA of OpenCL te ondersteunen, aangezien dat IMO wel leuk is!

nu.nl - Algemeen
13:07 AMSTERDAM - Twee gewonden bij steekpartij Amsterdam
11:21 NUENEN - Dode en gewonden in Nuenen
08:57 FORT HOOD/BRUSSEL - Schutter Texas gebruikte Belgisch wapen

Reg. datum: 18 augustus 2002

Misschien is het idd wel leuk om weer een server / client contest op te zetten. Dan kunnen we namelijk onderling rondes afspreken. Aangezien sommigen blijkbaar toch nog wat servers over hebben :+
Reg. datum: 13 september 2000

Mja, ik heb op zich ook nog wel een ideetje voor een contest die wat meer in lijn van de eerder GoTBoT contest ligt.

Maar had de PRG crew niet ook al ideeën voor een volgende contest? Misschien beter om daar dan eerst even op te wachten, want de vanuit de crew geörganiseerde wedstrijden lijken toch een heel stuk beter te werken dan wanneer ze door users onderling opgezet worden (op soms wat lange wachttijden op uitslagen na dan).
was phsmit
Reg. datum: 10 november 2005

quote:
wacco schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:13:

Pete gaat iig niet winnen in de categorie sportief opvatten. :+
Sorry Pete, moest gezegd worden, het is maar een spelletje. :>
:( :( :( :( :( :( Moet jij zeggen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Niks inzenden :r :r :r :r :r :r Niet lezen :N :N :N :N :N :N :N en mij niet sportief noemen :( :( :( :( :( :( :(

:+ :+ (grapje) :+ :+

Laat ik het zo zeggen: ik was een beetje gefrusteerd bij het systeem gebruikt (geheugen) en dat men (ondanks mijn verzoek) geen server vm had gebruikt. Men heeft nu beloofd het met server te runnen, dus ik ben op dit moment heel tevreden.

Voor een volgende contest zou ik graag een omschrijving zien als:
Het systeem waarop gerund zal worden heeft minimimaal:
- 4 Gb geheugen
- meerdere cores
Als OS kan gekozen tussen Windows en Ubuntu Linux (beide 64 bit).

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA
Tactical Espionage Splatterer
Reg. datum: 01 juni 2001

:P

Er liggen al wat ideeen ja. Wat mij betreft zetten we zo snel mogelijk een nieuwe contest op. Het is even kijken welke ideeen er nu concreet genoeg zijn om snel mee van start te kunnen gaan qua contest.

Qua user contests: als je echt denkt een idee te hebben en een contest te kunnen runnen laat het ons dan weten. Het GoTBot gebeuren was geen contest maar verzandde in implementatie details en extra ideeen waar niet iedereen het overeen werd en daardoor is daarvan nooit een echte contest gemaakt. Maar zoals het er nu naar uitziet zal er vrij snel een nieuwe contest liggen georganiseerd door jullie eigen Devschuur crew.

En speciaal om lekker moeilijk te doen wordt de volgende contest gerunt op een EEE PC 1000HE met 2GB aan geheugen en verder de standaard specs op een 32bits windows :+

Creepy wijzigde dit bericht 03-06-2009 16:02 (11%)

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

quote:
Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Is het misschien in het vervolg ook mogelijk om CUDA of OpenCL te ondersteunen, aangezien dat IMO wel leuk is!
Nee, want dat is precies waarom we de specs niet meegeven. ;) Een PHP-, Python- of zelfs Java-implementatie kan niet met CUDA overweg en het kunnen uitbesteden van (bijvoorbeeld) floating point berekeningen naar de graka middels CUDA kan native talen een oneerlijk voordeel geven, IMO. :)

Over MySQL:

Only in AMSTERDAM
Reg. datum: 31 januari 2007

Okee, duidelijk!

@Creey, mooie testsysteem specs :)

nu.nl - Algemeen
13:07 AMSTERDAM - Twee gewonden bij steekpartij Amsterdam
11:21 NUENEN - Dode en gewonden in Nuenen
08:57 FORT HOOD/BRUSSEL - Schutter Texas gebruikte Belgisch wapen

quote:
Creepy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
.. zoals het er nu naar uitziet zal er vrij snel een nieuwe contest liggen georganiseerd door jullie eigen Devschuur crew.
Define vrij snel? Maandje of zes?
quote:
En speciaal om lekker moeilijk te doen wordt de volgende contest gerunt op een EEE PC 1000HE met 2GB aan geheugen en verder de standaard specs op een 32bits windows :+
Ik denk eigenlijk dat dat geen enkel probleem zou vormen. Als iedereen maar ongeveer weet waar 'ie aan toe is, en de juryomgeving een beetje lijkt op 't systeem waar de gemiddelde PRG-bezoeker zelf mee werkt, dan maakt het niet zoveel uit wat de specs precies zijn.

In deze contest had je bijvoorbeeld ook een tijdlimiet van 3 minuten kunnen kiezen, en een maximum van 20.000 zetten, en dan was de eindstand waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geweest. :)

quote:
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:03:
Een PHP-, Python- of zelfs Java-implementatie kan niet met CUDA overweg en het kunnen uitbesteden van (bijvoorbeeld) floating point berekeningen naar de graka middels CUDA kan native talen een oneerlijk voordeel geven, IMO. :)
Los van de software, moet je ook maar over de hardware beschikken, om een beetje zinnig te kunnen developen en testen. Lijkt me dus leuker om voor vrij standaard platformen te kiezen, zodat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen.

Wat dat betreft vond ik de huidige contest prima, al zou ik graag een optie om onder Linux te runnen zien. :)
PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Pete schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
[...]

:( :( :( :( :( :( Moet jij zeggen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Niks inzenden :r :r :r :r :r :r Niet lezen :N :N :N :N :N :N :N en mij niet sportief noemen :( :( :( :( :( :( :(

Ach, win je iig in de categorie "meeste smileys in een post in deze draad" :+

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA
Tactical Espionage Splatterer
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Soultaker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:27:
[...]

Define vrij snel? Maandje of zes?
:P

Nah, wat mij betreft binnen nu en een maand. Zo kan er nog net voor de zomervakantie worden begonnen ;)
Er ligt 1 concreet idee, en ik weet dat er nog iemand van de devschuur mods een concreet idee heeft.

Creepy wijzigde dit bericht 03-06-2009 16:48 (16%)

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

leest meer dan hij typt
Reg. datum: 17 februari 2004

Stom eigenlijk. Ik zie pas dat er een nieuwe contest is 3 dagen voordat hij afgelopen is, maar de scores zie ik wel direct op de dag dat ze gepost zijn (ik had gisteren de moed niet om te reageren) :+. Ondanks dat ik dus niet mee heb kunnen doen met deze ben ik blij dat de mods de moeite nemen om deze contests te organiseren. :Y) Ik ben zeer benieuwd naar een nieuwe contest :).

Te lui om hier iets nuttigs neer te zetten

cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Pete schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
[...]

Hehe, haphaphap :+
quote:
*snip*
Als OS kan gekozen tussen Windows en Ubuntu Linux (beide 64 bit).
Dat zou wel fijn zijn ja, een unix-like iets. Scheelt mij ook weer een hoop gedoe met porten van m'n mac af. :P

Ik ben benieuwd naar de volgende contest, straks toch genoeg tijd om mee te doen! (Afgezien van EL-contest, huis wat in de verbouwing staat, school nog een maand.. argh :( ) Zou wel leuk zijn als er iets van een online component in zit zoals met die tanks, kunnen we voortijdig al wat onderling battlen en is het niet dat bij de deadline het hele verhaal abrupt ophoud zoals nu gebeurde.

Experience is what you get when you don't get what you want.

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

quote:
m277755 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:12:
Stom eigenlijk. Ik zie pas dat er een nieuwe contest is 3 dagen voordat hij afgelopen is, maar de scores zie ik wel direct op de dag dat ze gepost zijn (ik had gisteren de moed niet om te reageren) :+. Ondanks dat ik dus niet mee heb kunnen doen met deze ben ik blij dat de mods de moeite nemen om deze contests te organiseren. :Y) Ik ben zeer benieuwd naar een nieuwe contest :).
Als ik eraan denk zal ik je hoogstpersoonlijk een PM sturen als het nieuwe topic er is. :P

Over MySQL:

#error Err0lled!

Ik hoop volgende keer ook mee te doen. Deze keer kon het niet, in verband met drukte van school (5HAVO), werk en 'eigen' vrije tijd ( :+ ). Eens kijken of het kan met de drukte op het HBO :p
BOEM!
Reg. datum: 25 mei 2007

Yay, scores...

Beetje onverwacht resultaat, bij mijn eigen vergelijkingkjes scoorde Pete bijna altijd beter. Er bleek toen wel een vrij groot verschil te zijn in de behaalde resultaten voor intel-gebaseerde machines of amd-gebaseerde machines (waarbij mijn code beter scoorde met een intel) Geen idee hoe het kwam, grotere cache misschien.
quote:
Soultaker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:29:
Ik zou graag Bomberboy en .oisyn in het lijstje opnemen, maar van de eerste heb ik geen code, en de code van de tweede is onmogelijk te compileren onder Linux...
Mijn code stond ook reeds vrij snel na de deadline online:
bomberboy in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

of directe link: http://studwww.ugent.be/~brvdboss/TC4/bejeweledfinal.zip
En uiteraard is ook deze geschreven in Java.

Proficiat aan de winnaar uiteraard!

leest meer dan hij typt
Reg. datum: 17 februari 2004

quote:
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Als ik eraan denk zal ik je hoogstpersoonlijk een PM sturen als het nieuwe topic er is. :P
Wat een service :D

Te lui om hier iets nuttigs neer te zetten

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
bomberboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:17:
Yay, scores...

Beetje onverwacht resultaat, bij mijn eigen vergelijkingkjes scoorde Pete bijna altijd beter. Er bleek toen wel een vrij groot verschil te zijn in de behaalde resultaten voor intel-gebaseerde machines of amd-gebaseerde machines (waarbij mijn code beter scoorde met een intel) Geen idee hoe het kwam, grotere cache misschien.
Door de geintegreerde geheugencontroller en Hypertransport heeft een AMD proc een veel hogere bandbreedte naar het geheugen.

quote:
Ah, die heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Sorry. :) Ik heb je nu toegevoegd! Helaas schaalt je inzending niet geweldig mee met het aantal cores (hoewel 'ie ze wel goed detecteert) waardoor je op de vierde plek terecht komt.
copyright is wrong

Ik heb mijn inzending zelf maar eens gerund, ik zou goed moeten zijn voor een plek ergens rond de 10e positie. Beetje teleurstellend, maar niet verwonderlijk aangezien ik bij deze contest geen een keer een 'aha' moment heb gehad mbt. het algorithme..

ik kijk uit naar de nieuwe contest :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
SDL_ffmpeg versie 1.1.0 released!

Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: