Vertel hier wat je van je telefoonprovider vindt!
Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 4 *Score-update*
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Reageer Nieuw TopicKater? Eerst water, de rest komt later
Kun je met Labview executables maken? Zo ja, dan is het toegestaan, zo nee: dan niet. Ik heb het geld niet voor een Labview licentie.quote:Wouser schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:20:
btw is labview ook toegestaan misschien? Zou wel fijn zijn aangezien ik me daar weer een beetje moet voor gaan inwerken voor school.
Het is gewoon een ANSI tekstbestand. Dus "<getal><spatie><getal><spatie><letter><line feed>". Of die linefeed nou een \r\n is of alleen \n of wat dan ook is niet zo relevant.quote:Standeman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:30:
Wat ik me even zit af te vragen, het bestand speelveld.txt is in ANSI.. Klopt dit, of moet het een binair bestand zijn.. 3 bytes en dan een linefeed? ofzo?
Nee, want je speelt maar één lijntje van drie weg. De enige manier om 100 punten te scoren is door vier gems op een rij weg te spelen. Voor 5 heb je meer opties; ze kunnen op een rij zitten, of in een L-vorm:quote:CodeCaster schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:50:
Leuke contest, die met tetris is de laatste die ik geprobeerd heb, maar in de kerstvakantie heb ik vast wel tijd over! Maar ik lees dat de juwelen op één horizontale danwel verticale lijn moeten zitten, dus bij het volgende veld:
code:
1 2 3 1 5 3 5 4 5 6 5 5
Levert "0 1 E" dus 50 in plaats van 250 punten op?
code:
1
2
3
| 5 1 5 5 2 5 4 5 3 5 3 2 |
"0 0 E" levert in dat geval 250 punten op omdat je zowel een drietal gems horizontaal weg speelt als een drietal verticaal. Het feit dat daarbij één gem in beide setjes gebruikt wordt maakt niet uit; je speelt 5 gems weg, dus 250 punten.
Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.
Reg. datum: 29 november 2000
code:
1
2
3
| 1 2 2 1 2 1 |
Hoeveel levert nu de zet "0 0 E" op? 2x 50 punten of 250 punten?
"I'm an ignostic. I refuse to be drawn on the question whether god exists until somebody properly defines the terms." John Lloyd
Alle rijtjes van 3 worden of meer worden los van elkaar geteld behalve bij een L of een kruis van hetzelfde type, dan wordt dit in 1 keer geteld
5 stenen in 1 keer weggespeeld:
code:
1
2
3
| 100 100 111 |
3 stenen in 1 keer weggepeeld (alleen de vertikale in kolom 0)
code:
1
2
3
| 100 110 112 |
2 x 3 stenen weggespeeld (dus 2 x 50 punten)
code:
1
2
3
| 10 10 10 |
1 keer 3 stenen weggespeeld + 1 keer 3 stenen weggespeeld door het vallen (dus 2 keer 50 punten)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2002 2002 1110 Rij met enen valt weg en wordt dus: 2 2002 2000 Wat dus een extra rij van 3 oplevert (dat is dus de 2de keer 50 punten) |
Creepy wijzigde dit bericht 29-10-2008 11:11 (89%)
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski
Ook alleen maar omdat ik in de eerste 2 weken van de contest ermee bezig ben geweest, en in de laatste 5 minuten van de contest nog even snel een fix heb proberen te maken voor een bepaalde case waarvan ik wist dat mijn code er niet goed mee omging maar jullie wel gingen gebruiken. Het was iig geen serieuze entry.quote:Creepy schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:52:
[...]
Tsssk, watje
.oisyn's C++ oplossing "verloor" qua snelheid en punten van een Java oplossing in de eerste contest (tetris).
En dat hoop ik met deze contest toch anders aan te pakken
[T.net karma monitor] - [Deus Ex 3]
Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.
Ook zou ik willen verzoeken de deadline iets vooruit te schuiven wegens de feestdagen en aanverwante katers enzo
.oisyn wijzigde dit bericht 29-10-2008 12:11 (22%)
Verder zijn je aannames goed: de blokjes komen uit kolommen.txt. Het meest linkse blokje in de rij valt als eerste naar beneden. Het kan niet door een muur heen vallen. Aan het einde van de rij blokjes begin je weer vooraan, zodat die kolom nooit kan stoppen met blokjes genereren. Boven het speelveld bestaat nog niets dus je kan er ook nog niets wegspelen, maar je kan er natuurlijk wél alvast naar kijken om je score te optimaliseren.
Over MySQL:
Na even wat literatuur te hebben doorgenomen heb ik al inspiratie voor een oplossing.
Reg. datum: 29 juni 2001
paknaald wijzigde dit bericht 29-10-2008 12:53 (17%)
Vooruit denken bij een computer hoeft niet veel ingewikkelder te zijn dan een zet simuleren en op het resulterende spelbord verder simuleren tot het gewenste aantal zetten bereikt is. De totale score van de zetten is dan je score voor het doen van de eerste zet.
Dat doe je dan voor elke mogelijke zet en dan ben je "vooruit aan het denken". Het is natuurlijk een hele simpele weergave en het aantal mogelijke zetten maakt het onmogelijk om meer dan 2 of 3 zetten vooruit te denken als je er niet een beetje slimmer mee om gaat, maar dat is nu net waar die hele contest om gaat
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- All number systems are base 10!
5555413136563664125565666 1553622311353516654464656 w66466622651665544664654w w141555554446563121525www w442663166335416212666www ww55441555223444644444www ww565225444445453w662wwww ww66335665634333wwwwwwwww ww1511645642224wwwwwwwwww ww132455655ww4wwwwwwwwwww www1223654wwwwwwwwwwwwwww wwwwwww16wwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Hier staan al een flink aantal mogelijke eliminaties in. Wordt er nu eerst "5555" weggespeeld? Of worden er ook dingen tegelijkertijd weggespeeld?
Het liefst Windows (aangezien iedereen dan op een gelijk OS en een gelijke setup gedraaid wordt), maar Linux is ook geen ramp. Programmeren voor de Mac wordt een groter probleem; voor zover ik weet heeft niemand in de PRG-crew een Mac staan.quote:ProFox schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:57:
Hoe zit het met het platform? Windows, Linux en/of Mac OS? Persoonlijk heb ik alleen Linux draaien, en ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die alleen een Mac hebben.
Om het makkelijk te maken: alles tegelijk. Pas daarna valt alles door naar beneden.quote:chris schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:35:
Hier staan al een flink aantal mogelijke eliminaties in. Wordt er nu eerst "5555" weggespeeld? Of worden er ook dingen tegelijkertijd weggespeeld?
NMe wijzigde dit bericht 29-10-2008 13:37 (24%)
Over MySQL:
Dus de 1x5555 krijg je 100 punten voor,
De 1x44444 krijg je 250 punten voor
etc.
Mja ik weet het niet, ik kan me er ook weinig bij voorstellen... Je kan een blok wegspelen of niet, als je teveel blokken laat staan dan heb je al vrij snel geen mogelijkheden meer.quote:Gerco schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:55:
Vooruit denken? Natuurlijk wel.
Vooruit denken bij een computer hoeft niet veel ingewikkelder te zijn dan een zet simuleren en op het resulterende spelbord verder simuleren tot het gewenste aantal zetten bereikt is. De totale score van de zetten is dan je score voor het doen van de eerste zet.
Dat doe je dan voor elke mogelijke zet en dan ben je "vooruit aan het denken". Het is natuurlijk een hele simpele weergave en het aantal mogelijke zetten maakt het onmogelijk om meer dan 2 of 3 zetten vooruit te denken als je er niet een beetje slimmer mee om gaat, maar dat is nu net waar die hele contest om gaat
Megamind wijzigde dit bericht 29-10-2008 13:38 (70%)
Zijn punt is meer dat als je eerst onderaan een setje wegspeelt en daar punten voor ontvangt, de rijen daarboven ineens anders zitten. Wanneer je eerst bovenaan wat wegspeelt en de nieuwe blokjes naar binnen laat vallen is dat niet zo. Wanneer ze tegelijk wegvallen heb je dat probleem niet. Je speelt alle aparte rijtjes tegelijk weg en laat daarna alles tegelijk naar beneden zakken, zodat er geen volgorde-issues meespelen.quote:Megamind schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:36:
Je kan ze tegelijk wegspelen, dat gebeurt natuurlijk ook, maar elke combinatie krijg je 1x punten voor.
Dus de 1x5555 krijg je 100 punten voor,
De 1x44444 krijg je 250 punten voor
etc
Dat hangt gelukkig van het gebruikte algoritme af. Een verschil met het echte Bejeweled is dat je in het spel zelf hoopt op het naar binnen vallen van een passende steen, terwijl je in deze contest wéét wat er gaat vallen zodat je daarop in kan spelen.quote:Megamind schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:36:
Mja ik weet het niet, ik kan me er ook weinig bij voorstellen... Je kan een blok wegspelen of niet, als je teveel blokken laat staan dan heb je al vrij snel geen mogelijkheden meer.
NMe wijzigde dit bericht 29-10-2008 13:40 (27%)
Over MySQL:
Aha, ok, daar had ik nog niet aan gedacht, ik dacht dat de blokjes op een gegeven moment 'op' waren. Ik zie nu dat het wel in het reglement staat:quote:-NMe- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:17:
Aan het einde van de rij blokjes begin je weer vooraan, zodat die kolom nooit kan stoppen met blokjes genereren.
Maar wellicht handig om het ook in de inleidende tekst erboven te besprekenquote:Wanneer je het einde van een rij bereikt in het kolommenbestand begin je vervolgens weer vooraan met het naar binnen laten vallen van blokjes. Het spel wordt hiermee theoretisch oneindig, ware het niet dat je na 100.000 zetten "gewonnen" hebt en het spel stopt.
Ik zie trouwens nergens iets over het verschil tussen 32 en 64 bits OSen.quote:-NMe- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Het liefst Windows (aangezien iedereen dan op een gelijk OS en een gelijke setup gedraaid wordt), maar Linux is ook geen ramp. Programmeren voor de Mac wordt een groter probleem; voor zover ik weet heeft niemand in de PRG-crew een Mac staan.
.oisyn wijzigde dit bericht 29-10-2008 13:58 (23%)
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
weet je dit zeker? Dit is namelijk nogal een fundamentele spelregel. en: moet dit?quote:-NMe- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Om het makkelijk te maken: alles tegelijk. Pas daarna valt alles door naar beneden.
Het kan voorkomen dat je beneden iets wegspeelt, alles laat vallen en daarna meer kan wegspelen dan dat je alles wegspeelt en daarna alles laat vallen.
Zijn spelers vrij om beide methodes te gebruiken of mag maar één methodiek gebruikt worden:
- 1 wegspelen, alles laten vallen
- N wegspelen, alles laten vallen
?
*edit*
... en het is ook niet duidelijk wanneer je de contest "gewonnen" hebt. is dit: Wie na 100.000 zetten de meeste punten heeft?
MrWilliams wijzigde dit bericht 29-10-2008 14:47 (10%)
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
In het officiele spelletje is dit geen fundamentele spelregel. Immers, het speelveld begint in het officiele spelletje altijd -zonder- punten-combinaties. Dus de keuze is wat dat betreft gewoon aan de organisatie, niet?quote:MrWilliams schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:41:
[...]
weet je dit zeker? Dit is namelijk nogal een fundamentele spelregel. en: moet dit?
Het kan voorkomen dat je beneden iets wegspeelt, alles laat vallen en daarna meer kan wegspelen dan dat je alles wegspeelt en daarna alles laat vallen.
Volg de doldwaze gebeurtenissen van DennieBee op Twitter!
"Je" speelt sowieso niets weg. Het ging om blokjes die na het vallen al rijen maken, en de volgorde waarin deze rijen werden weggehaald als er meerdere tegelijk zijn. In Bejeweled wordt geloof ik ook alles tegelijk weggehaald.quote:MrWilliams schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:41:
[...]
weet je dit zeker? Dit is namelijk nogal een fundamentele spelregel. en: moet dit?
Door vallende blokjes kunnen echter weldegelijk zomaar meerdere rijen ontstaan die dan automatisch ook verdwijnen, waar je als speler tussentijds geen invloed op uit kunt oefenen. Dus dat er bij de start geen combinaties zijn wil niet zeggen dat dat in het verloop van het spel niet ontstaatquote:mOrPhie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:53:
[...]
In het officiele spelletje is dit geen fundamentele spelregel. Immers, het speelveld begint in het officiele spelletje altijd -zonder- punten-combinaties. Dus de keuze is wat dat betreft gewoon aan de organisatie, niet?
.oisyn wijzigde dit bericht 29-10-2008 14:55 (35%)
Het lijkt me nogal logisch dat dit afgestemd is en "moet". Zoals je misschien gezien hebt heb je zelf geen inzet over het "laten vallen". Onze validator zal dit moeten doen op basis van de zetten die jij doet. Als jij voor jezelf een andere volgorde bedenkt dan komt de set gems waar jij mee werkt ineens niet meer overeen met wat onze validator zegt en betekenen je volgende zetten dus gewoon "niets" meer.quote:MrWilliams schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:41:
[...]
Zijn spelers vrij om beide methodes te gebruiken of mag maar één methodiek gebruikt worden:
- 1 wegspelen, alles laten vallen
- N wegspelen, alles laten vallen
?
Ja.quote:*edit*
... en het is ook niet duidelijk wanneer je de contest "gewonnen" hebt. is dit: Wie na 100.000 zetten de meeste punten heeft?
Zoiets als "Het spel is in principe oneindig, tenzij je foute keuzes maakt en je puzzel onoplosbaar wordt.", wat er al in staat?quote:.oisyn schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:54:
[...]
Aha, ok, daar had ik nog niet aan gedacht, ik dacht dat de blokjes op een gegeven moment 'op' waren. Ik zie nu dat het wel in het reglement staat:
[...]
Maar wellicht handig om het ook in de inleidende tekst erboven te bespreken
Ga maar uit van 32-bits.quote:Ik zie trouwens nergens iets over het verschil tussen 32 en 64 bits OSen.
NMe wijzigde dit bericht 29-10-2008 15:07 (27%)
Over MySQL:
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last