In dit geval, hoe worden de getallen dan weggespeeld?quote:
Alles wordt altijd tegelijk weggespeeld:quote:compufreak88 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:23:
[...]
In dit geval, hoe worden de getallen dan weggespeeld?
quote:-NMe- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Om het makkelijk te maken: alles tegelijk. Pas daarna valt alles door naar beneden.
Ik ook. 2 x een verticale rij van 5.quote:phsmit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 07:01:
Waarom is
1 1 2 1 1 3 1 1 2 1 1 3 1 1 2
2 losstaande series van 4? Ik zie toch echt 1 figuur a 2x5 (welke geeft 250 punten).
Maar de kans dat je dit voor elkaar krijgt acht ik bijna 0.
Creepy wijzigde dit bericht 30-10-2008 09:52 (10%)
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski
Nee, want het minimum aantal punten is 50.quote:sub0kelvin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:32:
Als je het spel helemaal wilt uit spelen moet je niet te lang nadenken over je zet. 100.000 zetten in 15 minuten, dat is meer dan 100 zetten per seconden. Dat is wel redelijk te doen met de huidige processoren, maar toch iets om in je achterhoofd te houden tijdens voordat je een 100 stappen-vooruit-kijk-algoritme maakt.
Talkin.nl daily photoblog
Day 2204: Schoterbos (2)
Foto specs: Canon 50D, Sigma 8-16 HSM, 1/400s, f/6.3, ISO 100
quote:Voutloos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:56:
[...]
Nee, want het minimum aantal punten is 50.
Ik lees nu al ettelijke keren jouw reply en de post waar je op reageert, en ik kan het verband tussen die twee niet vinden.
* Let erop dat je best wel door moet werken.
* Nee, want je krijgt minimaal 50 punten per zet
Het kan aan mij liggen
We throw open our city to the world, and never by alien acts exclude foreigners from any opportunity of learning or observing, although the eyes of an enemy may occasionally profit by our liberality.
Mwa, het onderscheid maken in een dergelijk geval is toch wel wat complexer dan dat je gewoon 'alle aaneengesloten zelfde blokjes' wegspeelt, en aan de hand van dat aantal de punten bepaald (dus in deze gevallen zouden dan beide situaties 250 punten opleveren).quote:-NMe- schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 02:59:
[...]
Raar, misschien. Maar tegelijkertijd ook de meest doorzichtige set regels. De regels van de vorige contest waren veel te complex en die fout wilde ik niet nog eens maken.
(ik dacht 100.000 punten == einde spel gelezen te hebben)
Voutloos wijzigde dit bericht 30-10-2008 10:52 (26%)
Talkin.nl daily photoblog
Day 2204: Schoterbos (2)
Foto specs: Canon 50D, Sigma 8-16 HSM, 1/400s, f/6.3, ISO 100
Nope, ik heb het over de regel dat je maximaal 100.000 zetten mag doen (zie OP), en dat je maximaal 15 minuten tijd hebt. 100.000 zetten per 900 seconden is ongeveer 111 zetten per seconde.quote:Voutloos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:28:
sub0kelvin doet 100.000 max score / 900 s = ca. 100 zetten/s. Dat klopt niet, het is ca. 100 punten/s for max score in max tijd.
Ik heb het niet over scores of punten, enkel het aantal over X-Y-Richting paren in je output.
sub0kelvin wijzigde dit bericht 30-10-2008 10:39 (6%)
Properly-written code never fails, so exceptions are actually unnecessary.
Toch vond ik je reacte wel logisch. Als je gaat voor zoveel mogelijk zetten dan is dat wat anders dan wanneer je de score met je zetten maximaliseert. Je kunt 100.000 zetten doen in 15 minuten waarbij elke zet 50 punten is (= 5 miljoen punten), of je probeert je score te maximaliseren waardoor je maar 25.000 punten haalt maar gemiddeld per zet wel aan de 300 punten zit oid (= 7.5 miljoen punten).quote:Voutloos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:28:
sub0kelvin doet 100.000 max zetten / 900 s = ca. 100 zetten/s. Dat klopt niet, het is ca. 100 punten/s for max score in max tijd.En dat klopt.
(ik dacht 100.000 punten == einde spel gelezen te hebben)
Het onderscheid is complex, maar gewoon het aaneengesloten figuur vinden dat verdwijnt is al best lastig, ik denk dat veel mensen daar moeite mee gaan krijgen. En ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo complex is aan de regel dat elke zo lang mogelijke individuele rij telt. 2x5 is dus 2 rijen van 5 is 500 punten. 3x5 is 3 rijen van 5 plus nog eens 5 rijen van 3 is 1000 punten.quote:crisp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:27:
[...]
Mwa, het onderscheid maken in een dergelijk geval is toch wel wat complexer dan dat je gewoon 'alle aaneengesloten zelfde blokjes' wegspeelt, en aan de hand van dat aantal de punten bepaald (dus in deze gevallen zouden dan beide situaties 250 punten opleveren).
Dit is ten eerste veel makkelijker te implementeren en ten tweede veel makkelijker als regel op te schrijven
[GoT topic extension for Chrome - nu met Quote-to-Quickreply feature!] - [T.net karma monitor]
[Deus Ex: HR] - [Lara Croft and the Guardian Of Light]
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:42 (15%)
[GoT topic extension for Chrome - nu met Quote-to-Quickreply feature!] - [T.net karma monitor]
xxxxx x111x x11xx x111x xxx1x
hou je dit over:
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxx1x
en heb je 250 punten?
Ik snap ook niet waarom er niet gekozen is voor of hele rijen individueel tellen, of punten op basis van een heel figuur waarbij iig 3 blokjes op 1 lijn moeten liggen...
crisp wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:13 (36%)
Idd.quote:Dus in dit geval [...] heb je 250 punten?
Da's fucked, want dan kan je dus geen standaard 'floodfill' doenquote:
crisp wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:34 (104%)
Programmer - an organism that turns coffee into software.
code:
1
2
3
4
| 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 2 5 1 1 1 1 |
edit: aangepast, was dom voorbeeld
Fastman wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:43 (25%)
Dan moet je je standaard floodfill iets aanpassen zodat hij rijen korter dan 3 niet meeneemt. Been there, done thatquote:crisp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Da's fucked, want dan kan je dus geen standaard 'floodfill' doen
Een zet is een verwisseling van 2 blokjes en dus een regel in je output bestand. Als er extra blokjes naar beneden vallen telt dat dus niet als een zet, het is gewoon iets dat voortvloeit uit een enkele zet.quote:LuCarD schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:29:
Als je een zet doet, dan vallen er gems naar beneden. Als die gevallen gems dan weer een set maken dan verdwijnen die ook en geven ook punten. Is dat dan 1 zet of 2 zetten?
In je voorbeeld verdwijnen natuurlijk exact dezelfde blokjes, of je nu je eigen regel aahoudt of die zoals opgesteld in de contest. De discrepantie zit 'm in de puntentellingquote:era.zer schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:32:
regels zijn regels, maar mocht ik ze opstellen zou ik gewoon 3/4/5/... rijtje = punten doen i.p.v. aaneensluitende blokken te limiteren zoals dit. of wat .oisyn toont. Is gewoon het meest logische en niet onnodig ingewikkeld.
code:
1 2 3 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 2 5
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:38 (65%)
De spelregels zijn er toch niet duidelijk over; daar wordt wel gesproken over 'drie of meer van dezelfde blokjes naast elkaar' en daarnaast over 'Deze punten gelden alleen voor blokjes in hetzelfde figuur!', maar waar een 'figuur' verder aan moet voldoen behalve dat daarin 'drie of meer van dezelfde blokjes naast elkaar' moeten zitten wordt niet uitgelegd. Mijn 'floodfill' zou dus toch correct kunnen zijnquote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:34:
[...]
Dan moet je je standaard floodfill iets aanpassen zodat hij rijen korter dan 3 niet meeneemt. Been there, done that![]()
Edit: hmmz, de voorbeelden van Creepy zijn wel wat verduidelijkend. Ik zou voorstellen om in de spelregels op te nemen dat een figuur bestaat uit aaneengesloten blokjes waarvan elk blokje onderdeel uitmaakt van een rijtje van minimaal 3 blokjes.
crisp wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:41 (19%)
Hm ik heb 1250, zonder dat ze nog niet naar beneden gevallen zijn na de eerste telling. Maar ik heb alleen maar horizontale rijen, geen enkele verticale met 3 of meer naast elkaar.quote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:49:
Overigens heb ik gisteravond een frameworkje in elkaar gezet dat zorgt voor het controleren en verdwijnen van rijen en het verzamelen van punten. Kan iemand verifiëren dat met de voorbeeld-testset uit de topicstart je zonder zetten te doen al 1950 punten hebt?
Ik bedoelde dan ook dat de 1950 punten die je hebt is op het moment dat het veld "stabiel" is en er dus geen rijen meer gemaakt kunnen worden, en je dus klaar bent om je eerste zet te doen.
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 12:43 (30%)
Ah, ok! Een figuur, bestaat dus altijd uit haaks gekoppelde rijen/kolommen.quote:Serpie schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 07:15:
[...]
Het zijn 2 series omdat het blok horizontaal niet gekoppeld is aan een rij met 3 juwelen, dus zijn het 2 losse rijen en dus 500 punten waard.
Zou er 1 horizontale rij met 3 juwelen zijn dan zou hij maar 250 waard zijn.
Oke bijna duidelijk, dus 1 zet kan x sets laten verdwijnen, en die kunnen ook weer veroorzaken dat blokjes verdwijnen (een soort van sneeuwbal effect).quote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:34:
[...]
Een zet is een verwisseling van 2 blokjes en dus een regel in je output bestand. Als er extra blokjes naar beneden vallen telt dat dus niet als een zet, het is gewoon iets dat voortvloeit uit een enkele zet.
Verdwijnen alle sets tegelijkertijd of moet er rekening gehouden worden met voorkeur?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Dat geval kan niet voorkomen, want in die situatie zou al minstens een 3-op-een-rij moeten bestaan voor de verwisseling die dit geval voortbrengt.quote:crisp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:10:
Dus in dit geval:
Alle gevallen die kunnen voorkomen kennen volgens mij het probleem niet.
Allemaal tegelijk. Dan valt alles, dan weer alles tegelijk, rinse, lather, repeatquote:LuCarD schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:50:
Verdwijnen alle sets tegelijkertijd of moet er rekening gehouden worden met voorkeur?
Confusion wijzigde dit bericht 30-10-2008 13:08 (28%)
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Het kan wel voorkomen als het gevolg van een val-aktie of in het initiele veld...quote:Confusion schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:07:
[...]
Dat geval kan niet voorkomen, want in die situatie zou al minstens een 3-op-een-rij moeten bestaan voor de verwisseling die dit geval voortbrengt.
Maar simpeler dan:
x1xx x1xx x11x
Het 'figuur' is hier dus niet alle 4 de blokjes, maar enkel de rij van 3 blokjes voor zover ik heb kunnen afleiden. Als dat in de regels nu ook gewoon duidelijk omschreven wordt ben ik happy
crisp wijzigde dit bericht 30-10-2008 13:14 (25%)
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 13:17 (33%)
http://got.smitdata.com/BejeweledValidator1.3.jar
Uitvoeren:
java -jar BejeweledValidator1.3.jar
Gebruik --help om alle command line parameters te ontdekken.
Pete wijzigde dit bericht 02-11-2008 07:06 (0%)
Reden: nieuwe versie
.edit: mooi, jouw validator geeft ook een score van 1950 bij het voorbeeld in de TS
.edit2: wellicht is het ook handig als hij de eindsituatie (of een ander willekeurig moment) van het speelveld uitvoert, wat handig is voor debuggen én het vergelijken van validators
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 14:00 (74%)
daar ben ik het wel mee eens. door al dat gelul over wat wel en niet moet/mag/kan, zie ik door de bomen het bos niet meer... vooral door wat gebogen logica.quote:crisp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:11:
[...]
Het kan wel voorkomen als het gevolg van een val-aktie of in het initiele veld...
Maar simpeler dan:
x1xx x1xx x11x
Het 'figuur' is hier dus niet alle 4 de blokjes, maar enkel de rij van 3 blokjes voor zover ik heb kunnen afleiden. Als dat in de regels nu ook gewoon duidelijk omschreven wordt ben ik happy
geeft dit:
x1xx x1xx x111
x1xx x111 x1xx
x1xx 1111 x1xx
x111 x1xx x111
x111 x11x x111
x1xx x111 x11x x111
x111 x111 x111
bijvoorbeeld allemaal de score 250, waarna het gehele speelveld leeg is? zo nee, waarom niet?
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
Done, http://got.smitdata.com/BejeweledValidator1.3.jarquote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:45:
Je moet je content-type even goed instellen, het is nu text/plain dus dat downloaden werkt niet erg goed(goh, IE doet het eens een keertje goed, FF ziet het wel als jar file door de extensie, maar dat hoort eigenlijk niet
)
.edit: mooi, jouw validator geeft ook een score van 1950 bij het voorbeeld in de TS
.edit2: wellicht is het ook handig als hij de eindsituatie (of een ander willekeurig moment) van het speelveld uitvoert, wat handig is voor debuggen én het vergelijken van validators
Wat is trouwens het correcte content-type voor een jar file? application/java-archive zoals ik dacht
Pete wijzigde dit bericht 02-11-2008 07:06 (3%)
Reden: nieuwe versie
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Reg. datum: 02 augustus 2008
quote:phsmit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:16:
[...]
Done, http://got.smitdata.com/BejeweledValidator1.1.jar
Wat is trouwens het correcte content-type voor een jar file? application/java-archive zoals ik dacht
Ik zal vanavond ook eens een validator om mijn framework heen bouwen, en daarna eerst even een domme AI maken die simpelweg de eerste de beste beschikbare zet doet.
quote:crisp schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:11:
Is dat duidelijk genoeg? Zo staat het nu opgenomen in de startpost. Als iemand een nog duidelijkere omschrijving kan geven dan graagquote:Een figuur wordt gedefiniëerd als een object waarvan elk los blokje deel uitmaakt van een rij van minimaal 3 dezelfde blokjes
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski
Niet dat ik zelf een beter voorstel heb trouwens, zonder te verzanden in allerlei details
.edit: wacht: Een figuur is de combinatie van alle overlappende rijen van gelijke blokjes, en een rij is een horizontale of verticale aaneenschakeling van minstens 3 gelijke blokjes.
.oisyn wijzigde dit bericht 30-10-2008 15:41 (34%)
Dat is niet waar, want in een 2x3 array van dezelfde blokjes zijn geen rijen (van minimaal 3 dezelfde blokjes) met overlap te vinden.quote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:37:
Nee, want dat zou een 2x3 array van dezelfde blokjes ook als 1 figuur definiëren.
Niet dat ik zelf een beter voorstel heb trouwens, zonder te verzanden in allerlei details
De twee rijen van drie worden zeg maar niet met elkaar verbonden door een andere rij van minimaal drie.
Hierdoor kunnen ze als twee aparte figuren worden beschouwd.
MrWilliams wijzigde dit bericht 30-10-2008 15:43 (14%)
De definitie van Creepy wasquote:MrWilliams schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:40:
[...]
Dat is niet waar, want in een 2x3 array van dezelfde blokjes zijn geen rijen (die aan die voorwaarde voldoen) met overlap te vinden, waardoor het als twee aparte figuren wordt beschouwd.
Dat over "overlap" verzin je er nu zelf bij. Volgens de definitie die Creepy in zijn post quote valt een 2x3 array ook onder een figuur. Immers, elk blokje in de 2x3 array maakt onderdeel van een rij van minstens 3 lang.quote:Een figuur wordt gedefiniëerd als een object waarvan elk los blokje deel uitmaakt van een rij van minimaal 3 dezelfde blokjes
Toegevoegd, en nu moet het maar duidelijk zijn.quote:Losstaande rijen naast of onder elkaar zijn alleen onderdeel van dezelfde figuur als er overdwars ook sprake is van een rij.
Morituri Nolumus Mori 10-man WoW raiding guild op Doomhammer
Standeman: Ik wil mijn ballen ook wel doneren hoor, ik doe er toch ook niets meer mee.
Als je de uitspraak van creepy dus letterlijk neemt, vormen de 1-en in dit:quote:.oisyn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:43:
[...]
De definitie van Creepy was
[...]
Dat over "overlap" verzin je er nu zelf bij. Volgens de definitie die Creepy in zijn post quote valt een 2x3 array ook onder een figuur. Immers, elk blokje in de 2x3 array maakt onderdeel van een rij van minstens 3 lang.
1x1 1x1 1x1
schema, één figuur?
quote:Een figuur is de combinatie van alle overlappende rijen van hetzelfde blokje
Feitelijk wel ja, niet eens aan gedachtquote:MrWilliams schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:45:
[...]
Als je de uitspraak van creepy dus letterlijk neemt, vormen de 1-en in dit:
1x1 1x1 1x1
schema, één figuur?
waarvoor dank.quote:-NMe- schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Toegevoegd, en nu moet het maar duidelijk zijn.![]()
Dude..... als je dit te letterlijk neemt en niet begrijpt dat twee totaal los staande rijen niet als 1 kunnen worden gezien dan houdt het op natuurlijk. Je concentreert je nu echt teveel op 1 hele zin die uit de startpost komt. Het draait natuurlijk om het geheel.quote:MrWilliams schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:45:
[...]
Als je de uitspraak van creepy dus letterlijk neemt, vormen de 1-en in dit:
1x1 1x1 1x1
schema, één figuur?
quote:
... hebben we het dus al de hele tijd over hetzelfde.
*edit*
Creepy, het is duidelijk. Sorry voor de mierenneukerij.
MrWilliams wijzigde dit bericht 30-10-2008 15:49 (13%)
In het voorbeeldje staat er nergens een 0 waarde. Is dit een typo, of is wat daar staat correct.quote:In kolommen.txt wordt bepaald met hoeveel verschillende blokjes je te maken krijgt. Dit zijn er minimaal vier en maximaal tien, genummerd van 0 tot 9.
Nu heb ik de 0 als "leeg-waarde" gebruikt, zoals het in speelveld.txt gebruikt wordt.
edit: ok duidelijk
Fastman wijzigde dit bericht 30-10-2008 16:18 (3%)
Een voorbeeld is precies dat: Een voorbeeld. Definities gaan boven voorbeeld (tenzij een defenitie het voorbeeld uitsluit, maar in dat geval moet het voorbeeld aangepast worden)
Janoz wijzigde dit bericht 30-10-2008 16:18 (85%)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het is toch gewoon alleen een voorbeeld. Zoals al word gezegd in jouw gegeven quote kan er ook een 0 in voorkomen, dus gebruik hem maar niet als "leeg"quote:era.zer schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:15:
[...]
In het voorbeeldje staat er nergens een 0 waarde. Is dit een typo, of is wat daar staat correct.
Nu heb ik de 0 als "leeg-waarde" gebruikt, zoals het in speelveld.txt gebruikt wordt.
Zie Janoz... /\
Heikanu wijzigde dit bericht 30-10-2008 16:20 (3%)
Nou ben ik wel benieuwd waar jij een leegwaarde voor nodig hebt, aangezien het speelveld in principe nooit lege plekken bevat? Of gebruik je dat tijdelijk bij het verwijderen van figuren oid?quote:era.zer schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:15:
[...]
In het voorbeeldje staat er nergens een 0 waarde. Is dit een typo, of is wat daar staat correct.
edit: ok duidelijk
Ik ga een dirty bit gebruiken om aan te duiden of iets 'leeg' is of gewoon null, allemaal te zien hoe het loopt.
In het begin is de array 'leeg' en moeten de juweeltjes 'erin vallen' of als ze verwijderd worden.
Fastman wijzigde dit bericht 30-10-2008 16:37 (22%)
You can't always get what you want. I can, but you can't.
code:
1
2
3
| 10 11 11 |
een verwijdering (en dus score) oplevert van 3 blokjes, en niet van 5. Een normale floodfill zou alle 5 de blokjes verwijderen.
Creepy wijzigde dit bericht 30-10-2008 17:12 (4%)
Voor de duidelijkheid:
Elk figuur met minimaal 3 rijen aaneengesloten wordt als 1 weggespeeld?
Deze zoals dit:
Deze telt dus als 250 punten.
Deze is dus 2x 50 punten.
Standeman: Ik wil mijn ballen ook wel doneren hoor, ik doe er toch ook niets meer mee.
Reg. datum: 29 november 2000
code:
1
2
3
4
5
| 00000 00 00 10 01 11011 111 |
En valt het het nummer in de middelste kolom dan direct van de bovenste rij naar de vierde?
code:
1
2
3
4
5
| 000010000 000010000 001010100 001111100 101111101 |
Windows N'T: as in Wouldn't, Couldn't, and Didn't.
Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!
Neequote:RobIII schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:25:
Hoewel deze natuurlijk wél kan
code:
1 2 3 4 5 000010000 000010000 001010100 001101100 101111101
Je bedoelt deze?quote:In het speelveldbestand zul je géén zwevende of overhangende muren tegenkomen. Er zal dus nooit een 1 boven een 0 staan.
code:
1
2
3
4
5
| 000010000 000010000 001010100 001111100 101111101 |
Reg. datum: 29 november 2000
Marcj wijzigde dit bericht 30-10-2008 23:46 (5%)
My badquote:pedorus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:29:
[...]
NeeIk zie een 1 boven een 0, en:
[...]
Je bedoelt deze?
Zal 'm zo online gooien...
Moves: 0
Score: 1950
| 4 | 6 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 | 6 | 6 | 3 | 6 | 4 | 3 | 3 | 2 | 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 6 | 2 | 5 | 4 | 1 |
| 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 6 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 6 | 2 | 5 | 2 | 4 | 6 | 6 | 5 | 6 |
| x | 6 | 6 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 6 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 6 | 5 | 5 | 4 | x |
| x | 1 | 4 | 1 | 6 | 2 | 2 | 3 | 3 | 6 | 3 | 6 | 4 | 6 | 5 | 4 | 1 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | x | x | x |
| x | 4 | 4 | 2 | 6 | 6 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 6 | 6 | 2 | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | x | x | x |
| x | x | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 6 | 3 | 1 | 6 | 6 | 1 | 3 | 6 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | x | x | x |
| x | x | 5 | 6 | 5 | 2 | 2 | 5 | 6 | 6 | 2 | 3 | 5 | 5 | 1 | 6 | 3 | x | 6 | 6 | 2 | x | x | x | x |
| x | x | 6 | 6 | 3 | 3 | 5 | 6 | 6 | 5 | 6 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 5 | 1 | 1 | 6 | 4 | 5 | 6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 | x | x | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | 1 | 2 | 2 | 3 | 6 | 5 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | 1 | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Die lege regel sluipt er elke keer dat ik de post edit vanzelf in, vreemd genoeg.quote:Marcj schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:45:
Ik raakte denk ik in de war doordat in het voorbeeld van de TS een lege regel staat.
Een horizontale en verticale rij is niet zo moeilijk, maar hoe kan je bv een T vinden? Ik kijk per blokje hoever dezelfde naast hem liggen en dan wegspelen, maar zo mis ik bv al direct het kruis en de omgekeerde L in het begin... Kan iemand een tipje van de sluier geven
natuurlijkquote:
seriously, het is net de essentie van zo'n contest dat ieder zijn eigen 'gekke' manieren vindt
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
Overigens mag er best wat gesproken worden over manieren om een en ander aan te pakken, zolang maar niet álles voorgezegd of uitgewerkt wordt.
Hij heeft een aantal extra features, zoals maar max N moves processen, het speelveld als een RML table laten zien zodat je het hier kunt posten, de invoer lezen van stdin, en het speelveld laten zien na elke move. Als je die laatste twee combineert kun je dus zelf interactief moves doen
.edit: zo, even een kleine update, nu stopt ie niet meer bij foute invoer en laat ie achteraf wat stats zien.
.oisyn wijzigde dit bericht 31-10-2008 01:25 (13%)
3 5 Z 2 2 N 7 1 W 7 1 O 7 9 O 7 1 N 7 5 W 1 2 O 2 3 O 2 3 Z 2 5 O 2 2 Z 2 3 Z 5 5 W 3 1 Z 1 2 N 1 3 O 4 1 Z 2 3 N 3 2 O 3 4 O 8 1 W 8 2 W 6 1 Z 9 0 Z 9 3 W 9 2 Z 12 7 W 11 1 N 12 8 O 11 7 O 14 6 W 13 1 W 11 3 N 11 0 Z 12 2 O 14 0 Z 12 2 O 17 3 N 19 4 N 21 3 W 18 1 W 21 2 W 21 2 N 23 1 W 23 1 W
| 3 | 6 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 6 | 2 | 3 | 1 | 4 | 6 | 5 | 5 | 2 | 5 | 6 | 6 | 2 | 3 | 6 | 6 | 2 |
| 4 | 5 | 6 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 6 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 |
| x | 2 | 1 | 3 | 6 | 6 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 6 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | x |
| x | 3 | 1 | 6 | 5 | 3 | 6 | 1 | 6 | 5 | 1 | 2 | 3 | 6 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 6 | x | x | x |
| x | 6 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | x | x | x |
| x | x | 2 | 2 | 3 | 6 | 3 | 1 | 2 | 6 | 5 | 1 | 4 | 6 | 5 | 3 | 6 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | x | x | x |
| x | x | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 6 | 2 | 5 | 1 | 6 | 3 | x | 2 | 5 | 6 | x | x | x | x |
| x | x | 6 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 6 | 2 | 2 | 4 | 1 | 6 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 5 | 1 | 1 | 6 | 6 | 5 | 6 | 6 | 1 | 6 | 6 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | x | x | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | 1 | 2 | 2 | 3 | 6 | 1 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | 1 | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
.edit: hmm zo te zien bugt ie omdat ie blijkbaar niet alle moves kan vinden
Onderstaande output klopt niet door een bug, een goede validator zal zeggen dat het fout gaat bij move 6885
Anyway, als iemand z'n validator wil testen: http://oisyn.nl/gc/uitvoer.zip
Dit is het resultaat volgens mijn validator:
| 4 | 6 | 6 | 5 | 6 | 3 | 2 | 5 | 6 | 3 | 5 | 3 | 6 | 4 | 2 | 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 6 | 2 | 5 | 4 | 1 |
| 6 | 6 | 5 | 3 | 6 | 4 | 6 | 1 | 6 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 | 6 | 2 | 5 | 2 | 4 | 6 | 6 | 5 | 6 |
| x | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 6 | 5 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 6 | 5 | 5 | 4 | x |
| x | 3 | 2 | 2 | 6 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 6 | 5 | 4 | 1 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | x | x | x |
| x | 2 | 5 | 6 | 4 | 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 6 | 6 | 2 | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | x | x | x |
| x | x | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 6 | 1 | 3 | 6 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | x | x | x |
| x | x | 6 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 6 | 3 | x | 6 | 6 | 2 | x | x | x | x |
| x | x | 6 | 2 | 5 | 4 | 6 | 4 | 6 | 1 | 3 | 3 | 6 | 4 | 4 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 6 | 4 | x | x | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | 3 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
.oisyn wijzigde dit bericht 31-10-2008 13:00 (100%)
Reden: link fixed
@crisp: gewoon één van die standaardgems een andere kleur geven is geen optie?
http://oisyn.nl/gc/uitvoer2.zip
Hier een oplossing waarbij elke keer de zet wordt gekozen die het meeste punten oplevert. Hier deed ie wel 10x zo lang over (~30 seconde), maar het resultaat scheelt aardig.
| 2 | 5 | 6 | 2 | 2 | 1 | 3 | 6 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 6 | 5 | 6 | 5 | 6 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 |
| 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 6 | 3 | 5 | 4 | 1 | 6 | 5 | 2 | 4 | 6 | 1 | 3 |
| x | 3 | 4 | 3 | 6 | 5 | 6 | 1 | 4 | 2 | 6 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 6 | 6 | 4 | 2 | x |
| x | 5 | 6 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 6 | 6 | 1 | 2 | 4 | 6 | 5 | 6 | x | x | x |
| x | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 6 | 1 | 4 | 6 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 6 | 6 | 4 | 1 | x | x | x |
| x | x | 5 | 1 | 6 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 5 | 6 | 2 | 1 | 5 | 4 | x | x | x |
| x | x | 6 | 1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 6 | 5 | 6 | 4 | 4 | x | 2 | 1 | 6 | x | x | x | x |
| x | x | 4 | 2 | 6 | 1 | 2 | 4 | 5 | 6 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 6 | 4 | 2 | 6 | 5 | 6 | 1 | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 6 | 6 | 1 | 6 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | x | x | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 6 | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | 6 | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
.oisyn wijzigde dit bericht 31-10-2008 12:59 (100%)
Wel een ongelooflijke brei aan if/elsjes, vraag me af of de manier waarop ik het nu doe de meeste efficiëntst is
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan
Studeren in the States: My Destiny
Toch klopt deze volgens mijn (alpha, preliminary) validator niet... En ik heb via DM van iemand 3 sets gekregen die wel goed lijken te gaan; dus ik vermoed dat er iets niet goed zit bij jou of je haalt stunts uit die de ander niet doet en mijn validator kan er niet tegen. Maar 't is dan ook nog alpha en het tijdstip zegt denk ik genoegquote:
Volgens mij gaat het rond zet 949 mis.
En bij deze rond stap 6885 als mijn validator klopt.quote:.oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 03:03:
Anyway, als iemand z'n validator wil testen: http://oisyn.nl/gc/uitvoer.zip
Ik zal morgen even RML output inbouwen en dan zo stap 947 tot 451 en voor de ander idem even dumpen als je wil.
RobIII wijzigde dit bericht 31-10-2008 04:52 (70%)
Oisyn's uitvoer.zip:
Na move 6884:
| . | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 0 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 6 | 2 | 5 | 4 | 1 |
| 1 | 6 | 6 | 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 6 | 6 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 5 | 6 | 2 | 5 | 2 | 4 | 6 | 6 | 5 | 6 |
| 2 | x | 5 | 6 | 2 | 6 | 6 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 6 | 5 | 5 | 4 | x |
| 3 | x | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 6 | 1 | 4 | 1 | 4 | 6 | 5 | 4 | 1 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | x | x | x |
| 4 | x | 6 | 6 | 1 | 4 | 6 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 6 | 6 | 2 | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | x | x | x |
| 5 | x | x | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 6 | 6 | 1 | 3 | 6 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | x | x | x |
| 6 | x | x | 6 | 1 | 6 | 4 | 5 | 6 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 6 | 3 | x | 6 | 6 | 2 | x | x | x | x |
| 7 | x | x | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 8 | x | x | 1 | 2 | 4 | 6 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 9 | x | x | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 5 | 5 | x | x | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 10 | x | x | x | 2 | 6 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 11 | x | x | x | x | x | x | x | 1 | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 12 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 13 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Move 6885: 1 0 Z
Oisyn's validator resultaat: 50 punten
Echt: geen punten (0move)
uitvoer2.zip
Na move 948:
| . | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 0 | 4 | 6 | 6 | 2 | 6 | 1 | 3 | 5 | 6 | 1 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 6 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 |
| 1 | 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 6 | 1 | 6 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 6 | 4 | 5 | 6 | 4 | 2 | 3 | 2 | 6 | 3 | 6 | 1 |
| 2 | x | 2 | 5 | 6 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 6 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | x |
| 3 | x | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 6 | 4 | 6 | 1 | 4 | 2 | 4 | x | x | x |
| 4 | x | 6 | 6 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 6 | 1 | x | x | x |
| 5 | x | x | 3 | 1 | 6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 6 | 3 | 1 | 6 | x | x | x |
| 6 | x | x | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | x | 1 | 5 | 3 | x | x | x | x |
| 7 | x | x | 6 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 4 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 8 | x | x | 5 | 3 | 6 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 9 | x | x | 1 | 1 | 5 | 4 | 6 | 1 | 2 | 4 | 6 | x | x | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 10 | x | x | x | 5 | 6 | 3 | 3 | 1 | 4 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 11 | x | x | x | x | x | x | x | 3 | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 12 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 13 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Move 949: 9 2 O
Oisyn's validator resultaat: 450 punten
Pete wijzigde dit bericht 31-10-2008 07:06 (55%)
Toegevoegd:
- Statistieken
- RML output
- Verschillende output opties per zet
- Stoppen na een x aantal zetten
Download: http://got.smitdata.com/BejeweledValidator1.3.jar
Usage:
java -jar BejeweledValidator1.3.jar --help
(@ oisyn: Ik heb een paar van je ideeën gekopieerd. Maar ik kan jouw validator niet echt gebruiken.
wine validator.exe
(O ja, mijn RML-output is superieur (vind ik zelf) )
Pete wijzigde dit bericht 02-11-2008 07:06 (5%)
klaar:
- speelveld inlezen
- kolommen inlezen
- speelveld vullen
- speelveld tekenen
te doen:
- vind alle 3+ lijnen
- score obv speelveld
- vind mogelijke zetten
- kies beste zet
- schrijf zet weg
- main loop
(en nog wat meer, maar dat blijft even een hidden agenda)
in het weekend weer verder.
quote:crisp schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 02:16:
overigens: als er mensen zijn die nog 3 alternatieve 'jewels' hebben naast de 7 'standards':
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dan hou ik me aanbevolen
Lijkt me niet, ze hebben nu allemaal een andere vorm, handig voor kleurenblindenquote:-NMe- schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 03:13:
@crisp: gewoon één van die standaardgems een andere kleur geven is geen optie?
Ongebruikte vormen: pentagon (vijfhoek), ster (zowel 4,5,6), omgekeerd driehoek
Ongebruikte kleuren: bruin, indigo, roze
Goed idee; dat moet wel lukken denk ikquote:pedorus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:17:
[...]
[...]
Lijkt me niet, ze hebben nu allemaal een andere vorm, handig voor kleurenblinden
Ongebruikte vormen: pentagon (vijfhoek), ster (zowel 4,5,6), omgekeerd driehoek
Ongebruikte kleuren: bruin, indigo, roze
Eens kijken of ik vanavond het geanimeerd vallen en sweepen voor figuren kan afkrijgen
Ik vind het altijd wel leuk dat er verschillende oplossingen bedacht worden, meestal komt het toch wel neer op grofweg dezelfde aanpak.quote:-NMe- schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:04:
11 januari is denk ik wat optimistisch.
Overigens mag er best wat gesproken worden over manieren om een en ander aan te pakken, zolang maar niet álles voorgezegd of uitgewerkt wordt.
liever wat verschillende manieren dan veel iteraties van hetzelfde idee
overigens kom ik zonder moves uit op een puntenaantal van 400, waarbij er 274 nieuwe blokjes gebruikt zijn. Wel een groot verschil met .oisyn's 1950.. toch nog maar eens door de puntentelling lopen
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
De punten van de move zelf zijn niet zo interessant. De discrepantie ligt denk ik meer in het feit dat de interne spelvelden niet correct zijn, waardoor 1 0 Z in mijn situatie wel een valide move is maar in de jouwe niet. Als ik mijn validator run tot move 6884 dan krijg ik dit:quote:phsmit schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 06:55:
Zoals RobIII al dacht: Oisyn's validator is niet helemaal correct.
Oisyn's uitvoer.zip:
Na move 6884:
. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 0 1 5 5 4 5 3 2 4 4 2 3 2 3 5 2 6 1 1 3 1 6 2 5 4 1 1 6 6 5 1 4 1 3 6 6 5 4 1 3 5 3 5 6 2 5 2 4 6 6 5 6 2 x 5 6 2 6 6 1 5 4 3 3 5 2 1 4 1 4 5 4 5 6 5 5 4 x 3 x 1 1 5 3 1 2 1 6 1 4 1 4 6 5 4 1 4 6 4 6 4 x x x 4 x 6 6 1 4 6 5 2 3 3 1 5 4 1 6 6 2 2 1 6 4 6 x x x 5 x x 3 2 4 2 2 4 1 4 5 1 6 6 1 3 6 1 2 5 2 5 x x x 6 x x 6 1 6 4 5 6 5 4 3 3 5 5 1 6 3 x 6 6 2 x x x x 7 x x 2 5 4 1 5 1 2 1 2 2 3 4 4 5 x x x x x x x x x 8 x x 1 2 4 6 2 4 5 5 4 3 4 5 4 x x x x x x x x x x 9 x x 1 5 5 2 3 1 3 5 5 x x 4 x x x x x x x x x x x 10 x x x 2 6 1 3 5 3 4 x x x x x x x x x x x x x x x 11 x x x x x x x 1 1 x x x x x x x x x x x x x x x x 12 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 13 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x
Move 6885: 1 0 Z
Oisyn's validator resultaat: 50 punten
| 6 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 6 | 2 | 5 | 4 | 1 |
| 6 | 6 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 6 | 6 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 5 | 6 | 2 | 5 | 2 | 4 | 6 | 6 | 5 | 6 |
| x | 5 | 6 | 1 | 6 | 6 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 6 | 5 | 5 | 4 | x |
| x | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 6 | 1 | 4 | 1 | 4 | 6 | 5 | 4 | 1 | 4 | 6 | 4 | 6 | 4 | x | x | x |
| x | 6 | 1 | 1 | 4 | 6 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 6 | 6 | 2 | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | x | x | x |
| x | x | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 6 | 6 | 1 | 3 | 6 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | x | x | x |
| x | x | 6 | 1 | 6 | 4 | 5 | 6 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 6 | 3 | x | 6 | 6 | 2 | x | x | x | x |
| x | x | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 2 | 4 | 6 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 5 | 5 | x | x | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | 2 | 6 | 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| x | x | x | x | x | x | x | 1 | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Een vrij subtiel verschil.
Nu nog erachter komen vanaf welk moment die discrepantie optreedt... Misschien iets met het wrap-around gedrag van de getallen in kolommen.txt?
* Dido gaat koffie drinken
Dido wijzigde dit bericht 31-10-2008 11:26 (10%)
We throw open our city to the world, and never by alien acts exclude foreigners from any opportunity of learning or observing, although the eyes of an enemy may occasionally profit by our liberality.
Hmm. Heb jij enig idee waarom ik met wine een verkeerde output krijg van jouw velden? (ik heb geen windows, dus ik kan m niet daar in runnen)quote:.oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:23:
[...]
De punten van de move zelf zijn niet zo interessant. De discrepantie ligt denk ik meer in het feit dat de interne spelvelden niet correct zijn, waardoor 1 0 Z in mijn situatie wel een valide move is maar in de jouwe niet. Als ik mijn validator run tot move 6884 dan krijg ik dit:
Wacht, de rml is wel ok. Alleen de -u switch geeft rare dingen.
Bijv.
------------------------------------------------------------------------------- 0 1 2 3 4 5 6 7 8 910 1 2 3 4 5 6 7 8 920 1 2 3 4 0 1 2 3 4 5 6 7 8 910 1 2 3[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]S
Pete wijzigde dit bericht 31-10-2008 11:40 (37%)
Reg. datum: 11 april 2007
code:
1
2
3
4
5
| 0 0 0 9 0 0 3 8 0 0 2 3 0 0 1 6 0 0 0 0 |
code:
1
2
3
4
5
| - - - 9 - 0 3 8 - 0 2 3 - 0 1 6 - - - - |
JMfx wijzigde dit bericht 31-10-2008 11:55 (11%)
Nee, en nee.quote:JMfx schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:47:
Heeft het verwijderen van langere ketens prioriteit boven kortere ketens? Moet ik in onderstaand voorbeeld de keten van 10 nullen verzilveren of mag ik ook 2 x 4 rijen verzilveren?
Dan snapt Wine de windows console functies waarschijnlijk niet goed. Of redirect je de contents naar een file? Want dan krijg je ook zulke resultaten (want tussen de outputs verander ik de cursorpositie en de tekstkleurquote:phsmit schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
Hmm. Heb jij enig idee waarom ik met wine een verkeerde output krijg van jouw velden? (ik heb geen windows, dus ik kan m niet daar in runnen)
Wacht, de rml is wel ok. Alleen de -u switch geeft rare dingen.
Bijv.
------------------------------------------------------------------------------- 0 1 2 3 4 5 6 7 8 910 1 2 3 4 5 6 7 8 920 1 2 3 4 0 1 2 3 4 5 6 7 8 910 1 2 3[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]S
Ik zie trouwens ook al waar het fout gaat. Bij uitvoer 2, op move 946, haalt mijn validator alleen de vertikale rij rode blokjes weg, maar de horizontale rij paarse blokjes daar precies onder laat ie staan.
Kan je ook toelichten waarom, volgens mij maken de drie extra nullen geen deel uit van de keten.quote:pedorus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:55:
[...]
Nee, en nee.Je verzilvert 13 nullen, en krijgt 250 punten.
De 3 nullen horen bij een verticale lijn van 5 die een overlap heeft met het Figuur wat verwijderd wordquote:JMfx schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:13:
[...]
Kan je ook toelichten waarom, volgens mij maken de drie extra nullen geen deel uit van de keten.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Om het nog even samen te vatten zodat ik het begrijp. Als je iets van één soort (zeg de 0) wil verzilveren, dan moet je alles verzilveren wat er aan vast zit, gegeven dat het een lengte heeft van drie of meer.quote:rwb schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:16:
[...]
De 3 nullen horen bij een verticale lijn van 5 die een overlap heeft met het Figuur wat verwijderd word
code:
1
2
| 1 2 3 0 3 2 1 0 0 0 0 0 0 0 |
Je verzilvert de onderste 7 nullen: 250 punten.
code:
1
2
| 0 3 2 1 0 0 0 0 |
Je verzilvert de onderste 4 nullen: 100 punten.
code:
1
2
3
| 1 2 3 0 3 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 |
Je verzilvert alle 15 nullen: 250 punten.
JMfx wijzigde dit bericht 31-10-2008 12:31 (25%)
En fixed, 't was een dom foutje die er bij het optimaliseren insloopquote:.oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:00:
Ik zie trouwens ook al waar het fout gaat. Bij uitvoer 2, op move 946, haalt mijn validator alleen de vertikale rij rode blokjes weg, maar de horizontale rij paarse blokjes daar precies onder laat ie staan.
Nieuwe validator: http://oisyn.nl/gc/validator.exe
Nu met optie om een specifieke move te debuggen (laat per stap de verwijderde blokjes zien), en om de het uiteindelijke veld als RML markup in het clipboard te zetten (dus direct paste-baar op het forum)
En een nieuwe run van mijn AI: http://oisyn.nl/gc/uitvoer3.zip
| 0 | 4 | 6 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 6 | 3 | 1 | 5 | 6 | 3 | 1 | 6 | 6 | 4 | 1 | 3 |
| 1 | 2 | 5 | 6 | 5 | 3 | 6 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 6 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 |
| 2 | x | 4 | 2 | 6 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 6 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 4 | 6 | 2 | 1 | 3 | x |
| 3 | x | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 | 6 | 1 | 4 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | x | x | x |
| 4 | x | 6 | 1 | 3 | 6 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 6 | 2 | 5 | 6 | 4 | 6 | 1 | 6 | 3 | 5 | 6 | 5 | x | x | x |
| 5 | x | x | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 6 | 3 | 1 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | x | x | x |
| 6 | x | x | 3 | 4 | 2 | 3 | 6 | 4 | 4 | 6 | 5 | 1 | 5 | 6 | 3 | 4 | 5 | x | 3 | 4 | 4 | x | x | x | x |
| 7 | x | x | 5 | 1 | 6 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 8 | x | x | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 6 | 3 | 3 | 1 | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 9 | x | x | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 6 | 3 | 5 | 1 | x | x | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 10 | x | x | x | 5 | 1 | 3 | 1 | 6 | 2 | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| 11 | x | x | x | x | x | x | x | 3 | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
.oisyn wijzigde dit bericht 31-10-2008 12:49 (9%)
.oisyn, deze score is inclusief het verwijderen van alle rijen die ontstaan na het verwijderen van je zet?quote:.oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:30:
[...]
Move with highest score..: #7218 (1750 points)
MrWilliams wijzigde dit bericht 31-10-2008 12:45 (3%)
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt, anders kun je maar max 500 punten halenquote:MrWilliams schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:45:
[...]
.oisyn, deze score is inclusief het verwijderen van alle rijen die ontstaan na het verwijderen van je zet?
De max is dus 500 (je verwisselt immers 2 blokjes met elkaar, dus je kunt 2 figuren van 250 punten maken), maar daarnaast tel ik ook de punten die ontstaan na het vallen van blokjes (dat is immers onderdeel van dezelfde move).quote:rwb schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:49:
Dat begint al aardig dicht bij de maximale score te komen! Er is nog "maar" ruimte voor een verbetering van 8 punten per move
O ja, tuurlijk even niet goed nagedacht. Is dat nog gewoon met de versie die de move met de meeste punten doet, of zit daar al meer logica in.quote:.oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
De max is dus 500 (je verwisselt immers 2 blokjes met elkaar, dus je kunt 2 figuren van 250 punten maken), maar daarnaast tel ik ook de punten die ontstaan na het vallen van blokjes (dat is immers onderdeel van dezelfde move).
Woy wijzigde dit bericht 31-10-2008 12:59 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last
Dit topic is gesloten.