Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 augustus 2002

Heb vorige week de 2253BW aangeschaft, opzich geen slecht scherm, maar ik krijg niet de juiste kleuren en helderheid. Dan is het weer teveel blauw er in, dan weer teveel rood. dan weer te licht, dan weer te donker :S

Kan ook iemand zijn instellingen posten voor de 2253BW? waardoor games, films en windows goede kleuren krijgen?

VETAK y0
Reg. datum: 07 november 2000

Heeft er hier iemand al ervaring met de T220P? Kan er geen reviews niks over vinden terwijl mijn CRT toch echt moeilijk begint te doen en ik moet binnenkort dus wat nieuws hebben.

"VTEC kicks in - bye GTI"
"to drive a VTEC correctly you need to be in the right gear at the right time, if not your fooked, caught off cam and the world and his 3 legged albino grey hound would overtake you"

Reg. datum: 11 december 2008

Jongens,

Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen om daar vervolgens m'n 360 op aan te sluiten en te gamen.
Ik heb een budget van zo rond de 400 euro dus ik dacht: een monitor. Ook past een monitor van rond de 24" perfect in m'n kamer. 26 á 32" is al gauw te groot.
Dus met een budget van 400 euro en een grootte van ongeveer 24" heb ik m'n ogen laten vallen op de Samsung T240HD. Ik heb 'm al eens gecheckt bij een vriend maar volgens mij is dit een perfecte monitor om m'n 360 op aan te sluiten. Als jullie een betere monitor weten hoor ik het graag want k wil graag 't beste wat mogelijk is voor 400 euro. Ook als er nog verder wat negatieve dingen te melden zijn hoor ik da ook graag.
'k heb geen 360 met HDMI maar zonder HDMI ziet het er ook rete strak uit lijkt me. Ik las iets van zwarte balken boven en onder? Krijg ik hier ook last van of heb ik geluk.. Alvast bedankt.

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
JT schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:47:
Heeft er hier iemand al ervaring met de T220P? Kan er geen reviews niks over vinden terwijl mijn CRT toch echt moeilijk begint te doen en ik moet binnenkort dus wat nieuws hebben.
Dat zou ik ook wel willen weten :) Want die resolutie is wel heel aantrekkelijk!

Hmmz na wat rond geneust te hebben op i'net kwam ik de volgende monitor tegen: 2343BW

pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW

nu is er niet heel veel over bekend verder maar kan iemand bevestigen dat het om een 16:9 monitor gaat? Want via google ben ik op een site gekomen die dus zegt dat deze monitor 16:9 is. Maar ik kan het verder nergens vinden :?

low_n_slow wijzigde dit bericht 12-12-2008 18:03 (34%)

Reg. datum: 28 juni 2006

quote:
In eerste instantie ging ik kijken voor de T220 echter ik heb net ook gelezen dat er een T220P is met een
hogere resolutie 1920X1200. Ook mij lijkt die resolutie voor een 22 inch scherm wel heel aantrekkelijk.

Nu wil ik tv kijken, met een blu-rayspeler wat dvd's bekijken en af en toe spellen spellen.

Ga ik dan het verschil in reactiesnelheid bemerken tussen 2 ms en 5 ms met deze twee specifieke schermen?

Mijn specs zijn verder:
AMD Phenom X4 Quad-Core 9550
Werkgeheugen 4096 MB- 667 Mhz
NVidia GF9800GT

Nu heb ik wel in de gaten dat die 220P nu nog moeilijk is te verkrigen

Redhead madness :9~

quote:
low_n_slow schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:30:
Hmmz na wat rond geneust te hebben op i'net kwam ik de volgende monitor tegen: 2343BW

nu is er niet heel veel over bekend verder maar kan iemand bevestigen dat het om een 16:9 monitor gaat? Want via google ben ik op een site gekomen die dus zegt dat deze monitor 16:9 is. Maar ik kan het verder nergens vinden :?
Het is een 16:10 monitor met een resolutie van 1920*1200.
Extra: Instelbare hoogte, draaipunt, draaing, overhelling
De 2343NW daarentegen heeft een resolutie van 2048*1152 en daarmee een 16:9 verhouding maar heeft alleen een D-sub aansluiting.

Je had op de productpagina en de volledige specs ook je benodigde info kunnen vinden ;)
quote:
rambocus schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:42:
Nu wil ik tv kijken, met een blu-rayspeler wat dvd's bekijken en af en toe spellen spellen.

Ga ik dan het verschil in reactiesnelheid bemerken tussen 2 ms en 5 ms met deze twee specifieke schermen?
Absoluut niet, het menselijk oog kan eigenlijk geen responstijd lager dan 10ms waarnemen, al zijn brildragenden er soms wel gevoeliger voor, het is ook een responstijd van grijs>wit>grijs (g2g) waarde die niets zegt over de daadwerkelijke responstijd. Verder is het een dynamische waarde en voor het overgrote deel marketingpraat.

Wiethoofd wijzigde dit bericht 13-12-2008 11:29 (8%)
Reden: NW toegevoegd

quote:
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de ervaringen met de T220P. Helaas kan ik alleen een preview vinden: http://www.xbitlabs.com/a...amsung-topaz_8.html#sect0
Deze preview is niet zo lovend over de afstelling, maar ze geven gelijk aan dat dit bij de consumentenversie wel het geval kan zijn. Dus het wachten is op de eerste goede reviews.
Reg. datum: 14 oktober 2008

Op de site van Samsung staan de 2 nieuwe monitoren, de 2343NW en 2343BW. Zo in detail weet ik niet de verschillen, maar de resolutie en de aansluitmogelijkheden zijn verschillend.

Link naar de 2342NW :
http://www.samsung.com/nl...p;model_cd=LS23MYYKBB/EDC

Link naar de 2342BW :
http://www.samsung.com/nl...p;model_cd=LS23MYZABCBEDC

Er staat bij de omschrijving van de NW dat deze een HDMI-aansluiting heeft maar bij de specificaties staat alleen analoog RGB. Is dat niet vreemd bij een nieuwe monitor met een resolutie van 2048 x 1152? Dit zou een full HD monitor moeten zijn maar zoiets wordt toch niet aangestuurd door een analoog signaal?

De BW heeft deze aansluiting wel maar heeft wel een (iets) lagere resolutie. Ik ga binnenkort een nieuwe computer aanschaffen en ben meer dan gemiddeld geintereseerd in deze monitor.

Overigens valt de prijs echt mee! Zie 'm voor rond de 200 euro op internet staan!

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:36:
[...]

Het is een 16:10 monitor met een resolutie van 1920*1200.
Extra: Instelbare hoogte, draaipunt, draaing, overhelling
De 2343NW daarentegen heeft een resolutie van 2048*1152 en daarmee een 16:9 verhouding maar heeft alleen een D-sub aansluiting.

Je had op de productpagina en de volledige specs ook je benodigde info kunnen vinden ;)
Die had ik ook al gezien idd :) Maar als je googled op 'Samsung Syncmaster 2343BW' dan zie je diverse sites (waaronder webshops) die beweren dat het om een 23'' model gaat met de 16:9 verhouding. Dus vandaar mijn twijfel.

Maar door de resolutie kan ik er dus van uitgaan dat het om de 16:10 verhouding gaat? Ja sorry maar ik ben echt een naab op dit gebied. :P

Reg. datum: 03 mei 2002

Vanmiddag de 2032BW aangeschaft! Had nog 150 euro aan VVV-bonnen liggen, en omdat het scherm een showmodel was nog een paar tientjes korting gekregen, nette prijs dus! Bij thuiskomst wel direct een "stuck pixel" ontdekt.. shit. (in de winkel niet gezien ondanks een check!). Ben toen na wat googlen op de volgende website beland: http://www.mr-danny.com/a...ixel-on-a-LCD-Monitor.php en verrek, hij is verdwenen! :D. Wellicht iets voor in de topicstart :). Schijnt dus echt een verschil te zijn tussen death/stuck pixels.

Kan wel vertellen dat het een enorm mooi scherm is, ben er heel blij mee :).

quote:
Sport_Life schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:19:
Ben toen na wat googlen op de volgende website beland: http://www.mr-danny.com/a...ixel-on-a-LCD-Monitor.php en verrek, hij is verdwenen! :D. Wellicht iets voor in de topicstart :).
Ik zal het morgen even toevoegen, samen met de 2342BW en de 2342NW alsmede een lijstje met achtervoegsels na het type nummer wat het type aansluiting(en) bepaald, zie ook: Wiethoofd in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -..."

[update]
Link iig toegevoegd
Reg. datum: 17 september 2008

Ik heb Kit Kersen zijn kleurprofiel nu als standaard ingesteld, maar kan niet zeggen dat ik verschil zie. Heb in Color Management set as default gedaan en gereboot. Ik had al wat zitten kloten met Magicbright e.d. Moet ik eerst die monitor weer naar zijn oorspronkelijke waarden resetten en dan pas Kersen zijn profile loaden? Ik heb een T240 scherm.

Als ik Photoshop CS4 opstart zegt ie dat mn Samsung Natural Color pro 1.0 ICM defect lijkt. En dat ik mn monitor opnieuw moet calibreren.

Als ik dan klik op Ignore Profile (andere optie is Use Anyway), zegt hij iets over GPU Enhancements. Hij heeft een probleem met de display driver en dat ie daarom de GPU Enhancements heeft uitgezet. Maar ik heb de nieuwste Nvidia drivers op mijn systeem staan.

InFected.soUL wijzigde dit bericht 14-02-2009 18:31 (36%)

Inmiddels de 2343BW en de 2343NW toegevoegd. Ook de kwalitatief mindere reviews uit de topic start verwijderd, linkcheck en link aanpassingen van tweakers.net. Er was anders te veel tekst en code om nog te passen, nu past het net.

quote:
Wiethoofd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:00:
Inmiddels de 2343BW en de 2343NW toegevoegd. Ook de kwalitatief mindere reviews uit de topic start verwijderd, linkcheck en link aanpassingen van tweakers.net. Er was anders te veel tekst en code om nog te passen, nu past het net.
Er bestaat echt nog teveel verwarring over die 2343 serie. Ik werd er opgewezen dat de nederlandse samsung site niet klopte:

Samsung 2343BW vs Acer X243W

Kan jij er nog een wat licht op schijnen? :)

quote:
low_n_slow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:43:
Er bestaat echt nog teveel verwarring over die 2342 serie. Ik werd er opgewezen dat de nederlandse samsung site niet klopte:
Het kan kloppen dat de Nederlandse niet helemaal correct is, ik zal even op andere taalversies van de samsung specssite kijken. Verder maak je de fout door het 2342 te noemen, maar het is een 2343 ;)

quote:
Wiethoofd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:46:
[...]

Het kan kloppen dat de Nederlandse niet helemaal correct is, ik zal even op andere taalversies van de samsung specssite kijken. Verder maak je de fout door het 2342 te noemen, maar het is een 2343 ;)
Jajajaja typo enzo :P

Alleen hoe gaan we er nou achter komen wat de verhouding is? :?

quote:
low_n_slow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:49:
Alleen hoe gaan we er nou achter komen wat de verhouding is? :?
De aspectratio valt uit te rekenen als je de native resolutie weet ;)

Op de Nederlandse staan de 2343 NW en de BW, op de Belgische alleen de NW en op de Duitse staan beide weer, alleen staat daar de BW als 23" (wat me logischer lijkt aan het typenummer te zien) en klopt de info bij de NW qua input mogelijkheden in tegenstelling tot de Nederlandse.

Om kort te zijn: de 2343BW en NW zijn op een paar dingen aan elkaar gelijk: beide 16:9, beide 2048*1152 als resolutie, beide zwart, beide TN panelen, beide pivot functie. De BW heeft naast een D-Sub (VGA) aansluiting ook nog een DVI-D aansluiting en is in hoogte verstelbaar. Ik zal de info in de TS dus even aanpassen. gedaan*

Duitse 2343BW specs site
Reg. datum: 23 juli 2008

Iemand enig idee wanneer de 2333SW naar Nederland komt?

nieuws: Samsung introduceert vijf nieuwe Syncmaster-lcd's

Via Google kan ik niks nuttigs vinden...

Reg. datum: 17 augustus 2004

Vandaag de 2343BW besteld bij Max ICT. Daar stond ook dat dit een 16:9 scherm was met 2048*1152 pixels.
Ik heb Samsung (NL) gisteren ook gemailed. Zij zeggen dat de info op hun site gewoon correct is. Misschien heeft de Nederlandse 2343BW dan toch een 16:10 verhouding? Of zijn ze te eigenwijs om er uberhaupt naar kijken.

Ik zal morgen(denk ik) wel posten of ik de 16:9 of 16:10 scherm heb.

quote:
barzi schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:47:
Misschien heeft de Nederlandse 2343BW dan toch een 16:10 verhouding?
Bij toetsenborden is een Nederlandse/Engelse/Duitse versie nog logisch, bij schermen juist niet ;)
Reg. datum: 31 mei 2001

Ik was van plan om binnenkort de 2243bw te gaan kopen, maar ik lees in de reviews hier op tweakers dat er nog wel wat problemen mee zijn (golvende lijnen). Was dit net toevallig bij dit ene scherm of is het echt een terugkomend verschijnsel? Wat zijn de ervaringen van de mensen hier die dit scherm hebben?

Reg. datum: 30 september 2008

Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?

T220P
positief:
hoge resolutie voor een 22" scherm, gangbare resolutie (geschikt voor HD)
negatief:
prijs, geen reviews te vinden

ps. De site van Samsung Nederland klopt gewoon van geen kanten, resolutie en helderheid zijn omgedraaid in de specificaties, dus ik denk niet dat ze uberhaupt naar je opmerking hebben gekeken.
Reg. datum: 17 september 2008

quote:
InFected.soUL schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:36:
Ik heb Kit Kersen zijn kleurprofiel nu als standaard ingesteld, maar kan niet zeggen dat ik verschil zie. Heb in Color Management set as default gedaan en gereboot. Ik had al wat zitten kloten met Magicbright e.d. Moet ik eerst die monitor weer naar zijn oorspronkelijke waarden resetten en dan pas Kersen zijn profile loaden? Ik heb een T240 scherm.
Iemand?

Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
MA_B schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?

T220P
positief:
hoge resolutie voor een 22" scherm, gangbare resolutie (geschikt voor HD)
negatief:
prijs, geen reviews te vinden

ps. De site van Samsung Nederland klopt gewoon van geen kanten, resolutie en helderheid zijn omgedraaid in de specificaties, dus ik denk niet dat ze uberhaupt naar je opmerking hebben gekeken.
Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik het scherm heb.
Je zou ook kunnen kijken naar de BenQ E2200HD, lijkt wel op de T220P, maar is goedkoper. Ook wat reviews van te vinden.

De 2343BW ondersteunt wel 1:1 pixel mapping. Maar ik weet niet of het scherm andere resoluties fullscreen kan uitrekken. Weet iemand of een scherm dit altijd kan?

quote:
barzi schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:44:
De 2343BW ondersteunt wel 1:1 pixel mapping. Maar ik weet niet of het scherm andere resoluties fullscreen kan uitrekken. Weet iemand of een scherm dit altijd kan?
Zodra je pixelmapping uitgeschakeld is en je een niet native resolutie draait zal je beeld altijd opgerekt worden naar beeldvullend. Een 16:10 formaat op je 16:9 scherm zal dan dus platgedrukt worden (horizontaal uitgerekt). Een 4:3 resolutie zal dus ook horizontaal uitgerekt worden. Zodra je pixelmapping of 'keep aspectratio' in je driver instelt zal het keurig zijn verhouding behouden en dus balken links/rechts of boven/onder krijgen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: