Dan nog lang niet. Het hoogste tarief zal misschien 50% zijn maar totaal zal het belastingpercentage eerder in de buurt van de 30% liggen.quote:Dido schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:02:
[...]
offtopic:
Als je met z'n tweeen 60K verdient, betaal je naar alle waarschijnlijkheid geen 50% IB, hoor. Tenzij 1 persoon kostwinner is.
Een ooglaserbahandeling is geen hulpmiddel. Het valt dus niet onder de regeling die in dit topic besproken wordt.quote:Sparhawk schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:28:
[...]
Woei, die kende ik niet. Nu een gemene vraag. Mijn vriendin en ik verdienen beide bovenmodaal. Nu heb ik laatst een ooglaserbehandeling uit laten voeren (a 3300 euro). Kan ik deze nou ook opvoeren of niet? Ik ging er al vanuit dat het niet het geval was, omdat dat nooit boven die drempel van 11% zou uitkomen, maar als de drempel verschuift naar 1,65% wordt het natuurlijk wel weer interessant.
Oftewel, valt een ooglaserbehandeling hier ook onder?
Voorheen kon je medische kosten die buiten je verzekering vielen wel opnemen in de aftrekpost ziektekosten. Toen was nog sprake van een drempel van 11%. Inmiddels is de drempel verlaagt, dit betekend ook dat veel aftrekmogelijkheden zijn komen te vervallen, waaronder het aftrekken van kosten die buiten je verzkering vallen.
Een extra bril kan een oplossing zijn. In ieder geval beter dan frauderen!quote:Tweakod3x schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:10:
Ik zit nog steeds een beetje met die drempel van 303 (of eigenlijk 325) euro... Zoals ik eerder zei zit ik precies op 300Op te lossen door bij de kruidvat een extra bril te kopen voor een paar euro?
Aan de andere kant: wie gaat controleren of ik 303 of 300 euro betaald heb voor die bril
De huisapotheek mag wel meegeteld worden.quote:Dido schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:58:
Als je naar 303 euro verwijst, dan bedoel je dat je je medicijnkastje mee wilt rekenen asl specifieke kosten? Ik denk niet dat dat mag
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt