Gytax, bedankt voor je reactie, maar ik bedoel met het RAID-BIOS een ander BIOS dan het alom bekende en standaard Moederbord-BIOS. Inderdaad heb ik het recentste BIOS van mijn Moederbord erop staan, en kan dus probleemloos het Moederbord-BIOS inkomen en aanpassen met het Logitech Illuminated USB toetsenbord.Gytax schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:43:
@bitshape:
Ik heb hier het een en ander over gelezen inderdaad. Ik kan zelf prima de bios inkomen.
Als oplossing werd een firmware upgrade geboden, dit scheen vooral bij MSI bordjes voor te komen.
Ik zou dus zeggen; probeer een firmware upgrade van je moederbord.
Het gaat mij juist om het aparte RAID-BIOS waarin je de gewenste RAID-config in kan stellen, een losse RAID-controller bevat ook een apart RAID-BIOS (ik heb ook nog een Adaptec liggen), en deze geeft helaas hetzelfde euvel met dit Illuminated toetsenbord als met de onboard Intel ICH10R RAID-controller.
Ik ben dus opzoek naar medeTweakers die mogelijk een oplossing weten voor dit euvel icm een Logitech Illuminated USB toetsenbord, de 'workaround' is algemeen bekend: Gebruik een PS/2 toetsenbord voor het configureren van een RAID-array in het RAID-BIOS van een RAID-controller.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD