• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:37

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/android/header.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/android/over.gif

Welkom in het eerste deel van het Google Android topic. Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux besturingssysteem en het Java programmeer platform. Het is ontwikkeld door Google de Open Handset Alliance.

Details:
  • De eerste android powered telefoon (T-mobile G1/HTC Dream) komt op 22 Oktober uit. in een groot deel van amerika.
  • Deze telefoon komt ook in 2009 naar europa.
  • Hij gaat in de US $179 kosten.
  • Vooralsnog gaat de G1 gesimlocked verkocht worden, en alleen met abbo.
  • Android is erg gesynchroniseerd met je google account, dus contacten, email en je kalender zijn synchroon met google zijn web variant.
  • De source code van android komt uit in het 4e kwartaal van 2008
Onderdelen in deze post
Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/android/nieuws.gif
Voor alle nieuwsberichten over Google Android op tweakers.net, klik hier...

Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/android/fotos.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bestyled.nl/blog_images/398_schermafdruk2.jpg
Het home scherm zonder uitgeschoven balk

Afbeeldingslocatie: http://www.bestyled.nl/blog_images/398_schermafdruk1.jpg
Het home scherm met uitgeschoven balk

De nog te verschijnen HTC Dream, het eerste HTC toestel met android

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/09/g1.jpg
Officiele persfoto van T-mobile over de HTC dream / T-mobile G1

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/08/attachment-4.jpg
Nieuwe 'spy' foto's van de htc dream met android. zie hier voor meer

Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/android/faq.gif

Wanneer komt de eerste telefoon uit met dit OS? :?
Het eerste toestel met Android geïnstalleerd is hoogstwaarschijnlijk de HTC Dream, deze is al goedgekeurd door de FCC en zal dus waarschijnlijk in het 4e kwartaal van 2008 verschijnen.

Is het OS ook op andere telefoons werkend te krijgen? :?
In principe wel op sommige. Een aantal fanatieke mensen zijn bezig geweest om de SDK te porten naar een paar apparaten zoals de HTC Kaiser en de HTC Touch Cruise. Uiteraard is dit niet perfect (en volgensmij nog gebaseerd op de oude alpha sdk), maar het werkt deels al wel.
Toch is het echte wachten op de eerste telefoon die echt op Android draait om daar alles uit te strippen en op andere apparaten te zetten.

Zijn er al prijzen bekend van de T-Mobile G1 :?

Zeer zeker, ze zullen naar verwachten 500 euro gaan kosten. Een overzicht van de prijzen kun je in onze pricewatch terug vinden:

pricewatch: T-Mobile G1 Wit
pricewatch: T-Mobile G1 Zwart

(meer volgt nog)

Lay-out afgeleid van HTC P3700 Touch Diamond
Deze TS is ontworpen door geerttttt

[ Voor 28% gewijzigd door DaannO op 02-06-2009 15:26 . Reden: Ff prijzen toegevoegd ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54

TheFirepit

Vuurbal

Goed bezig met de openingspost geerttttt!! *O*

Verder vraag ik me alleen af of de HTC Dream nou straks wel of niet met (werkende) bluetooth uitkomt of niet.

Dit gezien de tegen strijdige nieuwsberichten (die ook onder nieuwsberichts in de ts) te vinden zijn.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Nette ts! Mijn complimenten :)

Dit wordt de HTC Dream btw:

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/forum/download/file.php?id=3046

[ Voor 63% gewijzigd door DaannO op 29-08-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 14:59
Ziet er erg goed uit, de foto hier boven kan mss ook wel in de TS. Mooi overzicht!

dit topic ga ik wel in de gaten houden de komende tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ook interessant, Google heeft vandaag Android Market gelanceerd:
Google heeft vandaag de tegenhanger gelanceerd van de App store van de iPhone: Android Market. Via Android Market kun je applicaties kopen voor je Android smartphone.

Android Market heeft een nogal open karakter gekregen van Google. De bedoeling is dat er zo veel mogelijk applicaties in terecht komen en Google wil dan ook zo weinig mogelijk beperkingen opleggen aan de ontwikkelaars. De naam Market duid er dan ook op dat er een markt ontstaat van allemaal applicaties waar vraag en aanbod samen horen te komen. Applicaties kunnen gratis zijn, maar soms moet je er ook voor betalen. De Android Market place lijkt erg veel op Apple's App Store en heeft dan ook veel de zelfde eigenschappen en de interface heeft er ook erg veel weg van. Echter is Android Market place dus minder gebonden aan regels en krijgen ontwikkelaars ook meer geld voor hun product dan bij Apple.

Developers will be able to make their content available on an open service hosted by Google that features a feedback and rating system similar to YouTube. We chose the term “market” rather than “store” because we feel that developers should have an open and unobstructed environment to make their content available

aldus Eric Chu van het Android Mobile Platform

Waarschijnlijk zal de Market place niet gelijk live zijn bij de lancering van Androids eerste toestel, ontwikkelaars krijgen namelijk in die periode een beta versie om mee aan de slag te gaan.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
EngelF schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:37:
Goed bezig met de openingspost geerttttt!! *O*

Verder vraag ik me alleen af of de HTC Dream nou straks wel of niet met (werkende) bluetooth uitkomt of niet.

Dit gezien de tegen strijdige nieuwsberichten (die ook onder nieuwsberichts in de ts) te vinden zijn.
Voor zover ik hier kan lezen komt hij wel met bluetooth uit, maar is dit in eerste instantie nog niet aan te spreken met android.
http://www.pocketinfo.nl/...-maar-gn-google-talk.html

Dank voor de complimenten trouwens, er heeft wel even wat tijd in gezeten :P

[ Voor 6% gewijzigd door geerttttt op 29-08-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:40:
Nette ts! Mijn complimenten :)

Dit wordt de HTC Dream btw:

[afbeelding]
Toegevoegd aan de op, ik vind hem nu niet echt een mooi uitziend toestel. Trouwens, zagen we ongeveer dit ontwerp al niet in vroegere filmpjes met demo's van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Idd, maar dan iets aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Nieuwe foto'tjes gelekt (zie op) , het begint interresant te worden hier.
Ik wacht met spanning op de eerste 'rom leak' op xda-developers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Hey, de 'Google-Phone' begint eindelijk een vaste vorm aan te nemen, en imo ziet hij er prima uit (flinke knipoog naar de T-mobile Sidekick trouwens).

Ik kan Werkelijk niet wachten totdat de Dream beschikbaar is, en aan al mijn eisen voldoet (GPS, WiFi, HSDPA en bovendien een scherm met een hoge resolutie) want ik loop nu al een flinke tijd met een pre-paid simmetje in mijn oude SE M600i rond, gewoonweg omdat het Android OS mij zo erg aanspreekt, en ik dus niet een jaar lang aan WiMo of nog een Symbian vast wil zitten. Los een toestel kopen is ook niet aan mij besteed.

Die SDK is trouwens wel leuk om een beetje mee te spelen. En wat is die internetbrowser geweldig zeg, prachtig gewoon. Ik was zelfs even vergeten dat ik via een emulator het internet aan het afstruinen was.
Nou ja, dit waren mijn 'google fanboy' ( :$ ) uitingen weer even, nog even gespannen de komende maandjes aanzien en dan kan ik mischien nog voor het einde van het jaar mijn telefonisch 'sociale leven' terug oppakken :') .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

SirNobax schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:02:
Ik kan Werkelijk niet wachten totdat de Dream beschikbaar is,...
Ik ben nou al bijna een jaar aan het wachten op serieuzere telefoons, en de HTC Dream is voor mij ook echt een "droom. Ik merkte dat de internet abonnementen ook al aardig op weg zijn de laatste tijd. Het begint er toch naar uit te zien dat ik einderlijk kan gaan VoIP-en vanaf mijn telefoon, om zo wat kosten te drukken. Meteen de mogelijkheid om diverse hardware aan te sturen via WiFi, en om een routeplanner op te laten draaien.

VoIP bellen is misschien niet helemaal "de bedoeling" volgens een provider (gok ik), maar dat waren routers in het begin ook niet volgens een ISP, dus ik ga lekker het hdspa netwerk misbruiken om te bellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 01-09-2008 02:54 . Reden: berg van quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Ik heb de URL niet bij de hand, maar Bluetooth is in elk geval operationeel, om met headsets en zo te kunnen werken. Heb ik gelezen op de android developers blog.

Ik zit ook uit te kijken naar de Android telefoon. Hopelijk duurt het niet te lang voor die vanuit Amerika over komt waaien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Ow ik kan niet wachten! vandaag weer nieuws over eventuele release datum bekend geworden!

Linkje: http://www.telegraph.co.u...08/09/07/cnandroid107.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Zoals Tweakers.net aangeeft "De Amerikaanse tak van T-Mobile zou de telefoon op 23 september introduceren in New York.".

Ik hoop dat de telefoon snel te verkrijgen is in Nederland, en dat deze niet te duur is om "los" te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 22:08
Die htc dream vind ik maar lelijk, het zou pas echt leuk worden als android op de touch HD of een dergelijk toestel draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
PcFer schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:52:
Die htc dream vind ik maar lelijk, het zou pas echt leuk worden als android op de touch HD of een dergelijk toestel draait!
Daar hoop ik ook op. Ik verwacht (aangezien het allemaal dezelfde processorsoorten zijn, ARM enzo) dat XDA-Developers binnen een week ofzo al wel een android build heeft voor verschillende andere telefoons.

Dus, de 1e release van een android telefoon is erg spannend, niet omdat die telefoon zo super is, maar omdat het os direct geript kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nog een handige site: http://www.talkandroid.com/

Weet niet of deze al voorbij is gekomen.

http://www.xbmcfreak.nl/

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Erhnam schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:26:
Nog een handige site: http://www.talkandroid.com/

Weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Nog niet eerder gezien.
Ik check nu die sdk, ik probeer ff zelf wat te schrijven enzo. Werkt echt simpel en goed!
Ik vind de manier van programma's schrijven tot nu toe veel simpeler dan voor de iphone!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
trouwens, komende week dinsdag is er een persconferentie van T-Mobile waar ze de HTC dream gaan laten zien en waar de pers hem zelf mag vasthouden/testen e.d. Eindelijk een kans voor echte revies en echte foto's. Ook zou de t-mobile telefoon volgende maand al uitkomen!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
PcFer schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:52:
Inderdaad, jammer dat het zo'n lelijk toestel is. Hopelijk komt er een build uit voor andere type HTC's.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 22:08
Gister was er een soort van een bijeenkomst in Londen over Android. Daar werd ook de HTC Dream met Android gedemonstreerd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Google Android demo

Ik moet zeggen dat dit er echt super goed uitziet!! De interface reageert supersnel, het scrollen gaat lekker smooth en het opstarten en afsluiten van de apps gaat ook supersnel!! _/-\o_

Daarnaast lijkt 't wel dat deze telefoon een capacitive touchscreen heeft, die ontwikkeling zou ik graag bij wat meer fabrikanten zien (naast Apple).

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik kan sowieso niet wachten tot er echt hands on zijn met de android. Ik denk alleen dat het teveel gevraagd is om te verwachten dat er iemand daar al de hele android meuk kan kopieren en thuis om kan zetten voor andere pda's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 22:29

Tom Yam

(>'.')>

Dit lijkt me ook een heel interessant iets. dinsdag komt de HTC dream uit in de VS als ik het goed heb, al bekend wanneer dat in NL gebeurd?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
NiTiN schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:40:
Dit lijkt me ook een heel interessant iets. dinsdag komt de HTC dream uit in de VS als ik het goed heb, al bekend wanneer dat in NL gebeurd?
Ik denk niet dat ie dinsdag al uit is. ik denk dat dan alleen de aankondiging komt voor wanneer deze uitkomt. Voor zover ik weet/verwacht zal dat volgende maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

oh ja, je hebt gelijk denk ik. Ben benieuwd, ook of er eventueel binnenkort andere toestellen genoemd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Even een update:
om 16:30 begint het persevenement vandaag, hier live te zien:
http://announcement.t-mobileg1.com/
ook zal hierna op deze site meer info komen over de htc dream ofwel de T-mobile G1

en effe een eerste officiele foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/09/g1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Op http://www.nu.nl/news/175...ndigen_The_Dream_aan.html :
T-mobile presenteert dinsdag The Dream, een telefoon die draait op Google-software en eind 2008 verkrijgbaar moet zijn op de Nederlandse markt. (Voor meer: zie nu.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Paul_K schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:40:
Op http://www.nu.nl/news/175...ndigen_The_Dream_aan.html :
T-mobile presenteert dinsdag The Dream, een telefoon die draait op Google-software en eind 2008 verkrijgbaar moet zijn op de Nederlandse markt. (Voor meer: zie nu.nl)
lekker op tijd, die nu.nl en BNR ;)
Anyhow, ik verwacht hem volgende maand in de winkels, maar dat zullen we vanmiddag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
hmmm :9 :9 mag m'n t-mobile verlengen, hoop dat ie binnen die termijn verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

ik hoop eerlijk gezegd dat ie niet op T-mobile komt. Heb nog steeds weinig vertrouwen in de dekking. Of zijn inmiddels de Orange en t-mobile netwerken samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij gaven ze oktober aan. Dat kan dus ook nog eind oktober zijn. Soms zo raar dat met vol bereik en umts mijn internet op mijn mobiel niets doet. Hopen dat het opgelost wordt tegen die tijd.

Vind de THC versie eigenlijk niet zo mooi. Ben meer benieuwd wat sony (xperia X2 ?) er mee gaat doen.

[ Voor 20% gewijzigd door kronk op 23-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 13:54
Hij komt precies goed uit voor mijn contract verlenging perfect.. Ziet er zeer strak uit.. en het is google en htc.. dus cheer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik ben benieuwd hoe goed de google apps zijn geintegreerd in deze Android telefoon. Een goed voorbeeld is de Google agenda op een symbian telefoon, deze werkt allerminst prettig om het zacht uit te drukken. Ik ben benieuwd of ik een G1 volgende week in San Francisco kan vast houden :9

Positief is dat de markt van smartphones echt begint te leven en dat er diverse toestellen met een ander OS te kiezen zijn.

Een mooie herfst voor alle toekomstige smartphone eigenaren :9
  • HTC Touch HD
  • HTC Touch Pro
  • Apple Iphone 3G
  • Sony Experia
  • Palm Treo Pro
  • BlackBerry Bold
  • Google Android G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-04 21:55

Balachmar

The truth is out there

En zijn we allemaal aan het kijken?
Ik wel :)

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/09/img_3662.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Oi, dat zag er allemaal wel gelikt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is idd een erg mooi telefoontje. Ziet er erg gelikt uit. Denk dat dit de opvolger gaat worden van mijn oude, vertrouwde MDA Vario. Is het al 2009? ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 08:33
FooLsKi schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:56:
Het is idd een erg mooi telefoontje. Ziet er erg gelikt uit. Denk dat dit de opvolger gaat worden van mijn oude, vertrouwde MDA Vario. Is het al 2009? ;)
Het gaat absoluut ook de opvolger worden van mijn MDA Vario III :-D Ik ben er behoorlijk enthousiast over!
Bijna ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Beslist. Onze kalenders lopen gewoon achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Goed, wat details in het kort, ook te vinden in de OP:
Details:
  • De eerste android powered telefoon (T-mobile G1/HTC Dream) komt op 22 Oktober uit. in een groot deel van amerika.
  • Hij gaat in de US $179 kosten.
  • Vooralsnog gaat de G1 gesimlocked verkocht worden, en alleen met abbo.
  • Android is erg gesynchroniseerd met je google account, dus contacten, email en je kalender zijn synchroon met google zijn web variant.
  • De source code van android komt uit in het 4e kwartaal van 2008
Als iemand nog aanvullingen heeft... komt u maar.

• FluoDude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik vraag me af of HTC "hun" interface , de touch flo 3D ook zal implementeren op android smartphones. Het moet toch mogelijk zijn om deze veel sneller te laten werken als deze in het os verwerkt kan worden ipv erboven op ? Of is de basis interface van android niet aan te passen?

Ik las ook nog dat er voorlopig geen sync software is. Lijkt me eigenlijk overbodig aangezien je via wifi en G3 software kan instaleren rechtstreekst van het net en ook mail,contacts en kalender via deze weg synchroniseert (indien je natuurlijk gmail gebruikt).

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn grootste probleem met dit toestel is dat er waarschijnlijk geen GPS op zit.
Stel nou dat het wél een van de weinige toestellen is met GPS-support, dan is het natuurlijk nog maar de vraag wanneer Tomtom bestaat voor Android.

Dividend for Starters

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
PromWarMachine schreef op woensdag 24 september 2008 @ 04:56:
Mijn grootste probleem met dit toestel is dat er waarschijnlijk geen GPS op zit.
Stel nou dat het wél een van de weinige toestellen is met GPS-support, dan is het natuurlijk nog maar de vraag wanneer Tomtom bestaat voor Android.
Ik denk dat je lang kunt wachten op support van TomTom, door al het "zogenaamde proberen voor het kopen" gaan ze er zeker geen losse versie meer uitbrengen. Daarnaast zit er overigens wel GPS op als je de diverse sites mag geloven. Dit moet in combinatie met google maps en streetview toch wel heel erg :P zijn

Specs:
http://blogs.zdnet.com/gadgetreviews/?p=368

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
http://www.htc.com/www/default.aspx

Kun je veel informatie al over het toestel vinden!

Speel de movie af op de home-page of kies voor learn more. Zijn al veel meer foto's en specificaties te vinden. Heerlijk toestel moet ik zeggen! Helaas heb ik sinds een paar maand een Diamond, maar ach...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
De v1.0 van de sdk is nu ook uit om te downloaden via http://code.google.com/android/

Edit: na een korte test merk ik niet zo heel veel verschil met v0.9. Wat kleine fixjes (zoals een klok waarvan de schaduw wat mooier verloopt dan in 0.9) en ik denk wat bugfixjes.

[ Voor 51% gewijzigd door geerttttt op 24-09-2008 09:13 ]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Mmm, ik wel wel mijn mail, kalender en contacts ergens anders van kunnen ophalen dan van googles spul.
Google is leuk en aardig, maar ze hoeven echt niet alles van mij te hebben. Ik heb niet voor niks een vps waar ik mijn eigen mail enzo wil gaan regelen.
Dus ik hoop wel dat er tegen die tijd een manier komt om niet afhankelijk te zijn van Googles producten. Anders koop ik misschien toch nog een openmoko freerunner.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Balachmar schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:21:
Mmm, ik wel wel mijn mail, kalender en contacts ergens anders van kunnen ophalen dan van googles spul.
Google is leuk en aardig, maar ze hoeven echt niet alles van mij te hebben. Ik heb niet voor niks een vps waar ik mijn eigen mail enzo wil gaan regelen.
Dus ik hoop wel dat er tegen die tijd een manier komt om niet afhankelijk te zijn van Googles producten. Anders koop ik misschien toch nog een openmoko freerunner.
je kunt vast wel een pop3 of imap server invoeren, alleen dan is het geen push mail meer, maar ach.
zo niet, dan komt er vast een 3rd partie app voor :)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Verwacht wordt dat The Dream, ook wel Googlephone genoemd, een dure telefoon wordt, die minder streng zal zijn dan de iPhone als het gaat om software-installatie.
(Nu.nl)

Elders las ik over de prijs van USD 179,00 in de VS. Is momenteel omgerekend 125 euro. Niet echt een 'dure' telefoon toch? Is natuurlijk wel afhankelijk van het type abonnenement.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

neanderthaler schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:53:
[...]
(Nu.nl)

Elders las ik over de prijs van USD 179,00 in de VS. Is momenteel omgerekend 125 euro. Niet echt een 'dure' telefoon toch? Is natuurlijk wel afhankelijk van het type abonnenement.
Dat is wel 179 euro inclusief abbo.
Zal dus ongeveer even duur worden als de iphone. (In de US $20 goedkoper)

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geerttttt schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:24:
Is er ergens al bekend wanneer precies?

Ik had zo m'n bedenkingen over deze telefoon qua ontwerp, maar inmiddels ben ik wel redelijk overtuigd dat ik 'm wil hebben! :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik vind hem wel erg lelijk. Weet iemand trouwens of het scherm capacitief (zoals de iPhone) is of niet? De filmpjes verschaffen mij weinig duidelijkheid.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
MarcoC schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:18:
Ik vind hem wel erg lelijk. Weet iemand trouwens of het scherm capacitief (zoals de iPhone) is of niet? De filmpjes verschaffen mij weinig duidelijkheid.
Voor zover bekend is het scherm idd capacitief, er wordt bovendien ook geen stylus bijgeleverd.
(de reden dat htc de windows mobile laptops niet capacitief maken is omdat windows mobile eigenlijk soms tot vaak een stylus nodig is, en dat kan niet met capacitief.
Edit: en ja, lelijk. klopt wel, maar hij is een beetje bedoeld als tegenhanger van de T-mobile sidekick die daar in amerika erg populair schijnt te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door geerttttt op 24-09-2008 12:25 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 17:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

die locale app is echt geniaal. Ik heb zelf een iPhone en ben erg tevreden, maar een meer open platform met meerdere toestellen en google integtratie (gmail/gcal/etc) is echt relaxed!

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
Wat niet duidelijk naar voren komt uit de specificaties/filmpjes is of youtube videos op de G1 bekeken kunnen worden vanaf de browser (flash) of dat je speciaal geconverteerde filmpjes bekijkt (zoals op de iphone).

• Frank-NL
  • Niet online
falcon4ever schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:52:
Wat niet duidelijk naar voren komt uit de specificaties/filmpjes is of youtube videos op de G1 bekeken kunnen worden vanaf de browser (flash) of dat je speciaal geconverteerde filmpjes bekijkt (zoals op de iphone).
Ik denk dat het via dit loopt: http://code.google.com/apis/youtube/overview.html

Anoniem: 193080

Ik vind dat OS echt fantastisch lopen. Geen schokken of traag gedoe zoals bij WinMob. Het is alleen zo jammer dat het niet op een HTC Touch achtig device uitkomt, ik vind dit namelijk qua uiterlijk geen mooi toestel. Hopen dat HTC of een andere producent (is er al iets bekend?) snel een mooi Android toestel uitbrengt. Dan ben ik zeker om.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb net even die SDK kit gedownload.. Daarin zat ook een Android emulator.. Ik moet zeggen dat het wel vrij logisch werkt allemaal.. Flash zit daarin overigens niet in de browser..

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/5154/47148573jk2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/9914/16785694im4.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door adgjm op 24-09-2008 15:05 ]

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 193080 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:22:
Hopen dat HTC of een andere producent (is er al iets bekend?) snel een mooi Android toestel uitbrengt. Dan ben ik zeker om.
Er zijn vijf telefoonfabrikanten bezig met het ontwikkelen van mobieltjes voor Google's mobiele besturingssysteem Android. Dat zegt de vice-president van Packetvideo, het bedrijf dat de mediasoftware voor Android heeft gemaakt.

nieuws: Softwaremaker: vijf telefoonfabrikanten bezig met Android

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Sjezus, wat is dat ding lelijk :'(
"1989 - the number, another summer / Sound of the Funky Drummer"

Pfff, flashbacks. Krijg je er een verlengsnoer bij? O-)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
adgjm schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:56:
Ik heb net even die SDK kit gedownload.. Daarin zat ook een Android emulator.. Ik moet zeggen dat het wel vrij logisch werkt allemaal.. Flash zit daarin overigens niet in de browser..

[afbeelding]

[afbeelding]
Is het een "feature" dat de klokken niet gelijk lopen ofzo?

http://gizmodo.com/505373...-it-take-to-tell-the-time

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Haha, het was mij nieteens opgevallen..
Die klok widget op je desktop loopt gewoon een beetje voor volgens mij.. Bij mij steeds 3 minuten iig..

• Erhnam

Erhnam

Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/images/gizmodo/2008/09/androidcowshit.jpg

Dat plaatje :)

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
adgjm schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:56:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo te zien zit er wel iets in de browser:
http://www.youtube.com/watch?v=NJJhqOVcjsI

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

matthijst schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:21:
Fight the power!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:59

Wiebbe

<none />

Wellicht leuk om te weten, Er is op de T-mobile.nl website een ad verschenen over de G1:

http://www.t-mobile.nl/Pe...ge/landing/google_g1.aspx

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:21:

Pfff, flashbacks. Krijg je er een verlengsnoer bij? O-)
Ja, met een rugzak waarin een extra accu.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Jammer dat het geen wereldwijde release is. Als ik hem nu kon ophalen bij T-Mobile had ik het gedaan.
Misschien dat er begin 2009 meer keus is betreffende android-based telefoontjes.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 21:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

P5ycho schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:41:
Jammer dat het geen wereldwijde release is. Als ik hem nu kon ophalen bij T-Mobile had ik het gedaan.
Misschien dat er begin 2009 meer keus is betreffende android-based telefoontjes.
Ben daarom blij dat mijn abo pas rond mei verleng hoeft te worden.. Ik vind het android OS er verfrissend uitzien, maar vind de HTC Dream niet echt een toppertje.. Hoop dat er dan idd meer keuze is ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Mijn abonnement moet eind dit jaar verlengd worden. Ben bang dat het dit keer nog geen android wordt.. :-)
Hoewel ik het wel een interessant platform vind wat ik in de gaten ga houden.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Tja mijn abo loopt december af, maar ik zit nu bij kpn.
Ik weet dan eigenlijk niet goed wat ik dan moet doen om in januari ofzo meteen over te kunnen stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Zou Google kennende Android niet straks gewoon op elke smartphone te draaien zijn en dus ergens gratis via Google te installeren zijn?

Volgens mij doen ze alles juist om gratis te zijn dus mogelijk dat Android dat dus ook wordt? De G1 is idd niet de mooiste maar mogelijk dan een andere HTC uit te voeren met Android.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google doet mee omdat ze het grootste deel van hun inkomen uit online advertenties halen. En ze zien een trend dat de komende jaren een groot deel van de online advertentieinkomsten naar mobiele applicaties zullen gaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

WernerL schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:11:
Mijn abonnement moet eind dit jaar verlengd worden. Ben bang dat het dit keer nog geen android wordt.. :-)
Hoewel ik het wel een interessant platform vind wat ik in de gaten ga houden.
Waarom verleng je niet gewoon een paar maanden dan en neem je weer zo'n abbo met telefoon als er WEL iets is dat je wil hebben? Of waarom koop je dan uberhaupt het toestel niet met een cheapere simonly? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

Waarom verleng je niet gewoon een paar maanden dan en neem je weer zo'n abbo met telefoon als er WEL iets is dat je wil hebben? Of waarom koop je dan uberhaupt het toestel niet met een cheapere simonly? :?
Tja, in nederland is de G1 telefoon echt geschikt voor een heel specifieke doelgroep denk ik.
- Iemand die een telefoon met toetsenbord wil
- iemand die van nieuwe techniek houdt, van google houdt of een hekel heeft aan symbian of windows mobile
- iemand die niet zo veel geeft om looks.

Het platform boeit mij ook meer dan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

geerttttt schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Tja, in nederland is de G1 telefoon echt geschikt voor een heel specifieke doelgroep denk ik.
- Iemand die een telefoon met toetsenbord wil
- iemand die van nieuwe techniek houdt, van google houdt of een hekel heeft aan symbian of windows mobile
- iemand die niet zo veel geeft om looks.

Het platform boeit mij ook meer dan de telefoon.
1) check
2) check (ik hou van nieuwe techniek, en hou niet van symbian of WM) (Wil alleen ook niet alles aan Google geven)
3) check :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
with stupid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Is deze link al voorbij gekomen?

http://connect-utb.com/htcandroid/

Er zitten een hoop mensen met smart te wachten tot de source van Android op het internet staat of een gedumpte rom image van het HTC G1 toestel. Ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat Android op andere toestellen draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Voor een eerste foon met nieuw type OS is er maar weinig animo in dit topic.

Iemand al nieuws wanneer hij in europa zijn release zal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 233175 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:19:
Voor een eerste foon met nieuw type OS is er maar weinig animo in dit topic.

Iemand al nieuws wanneer hij in europa zijn release zal krijgen?
Eerste kwartaal 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Misschien leuk om jullie even op de hoogte te houden. Met een aantal ontwikkelaars zijn we bezig om een dump te maken van de rom van een HTC G1 toestel. We hebben nu een applicatie gemaakt wat het complete file system kopieert naar een sdkaartje. Zie:

http://forum.xda-develope...hread.php?t=431115&page=5

Doel is om te kijken wat er allemaal anders is dan de emulator en welke stappen we kunnen nemen om het bijvoorbeeld op een htc toestel te kunnen installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Erhnam op 17-10-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Erhnam schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:
Is deze link al voorbij gekomen?

http://connect-utb.com/htcandroid/

Er zitten een hoop mensen met smart te wachten tot de source van Android op het internet staat of een gedumpte rom image van het HTC G1 toestel. Ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat Android op andere toestellen draait!
http://source.android.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 07:55
Ik zie op sommige forums al mensen die android hebben draaien op een andere smartphone. Dit gaat nog leuk worden, zou android graag op m'n nokia draaien.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Er is ook al iemand bezig om Android naar de OpenMoko Freerunner te porten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Paul_K schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:32:
Er is ook al iemand bezig om Android naar de OpenMoko Freerunner te porten.
Heb je toevallig een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Erhnam schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Heb je toevallig een bron?
Zie daarvoor de Openmoko Mailinglist, topic Android open sourced :) Interessante ontwikkeling, aangezien ik ook een Freerunner heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

@Jeroen: dank je voor het invullen, ik heb hier op 't werk maar heel beperkt internet. :(

'k Heb wel al de uImage en de modules-patch opgehaald gisteren, maar ik moet nog zien uit te vinden tegen wel rootfs (iets met git??? :? ) dat moet worden aangegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Ja, het gaat redelijk snel.
Ik heb inmiddels al een rode balk in beeld :)
Eerste builds draaien inmiddels ook lekker in de emu.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-04 19:43
Weet iemand of er apps zijn (of misschien al ingebouwd zijn) in de G1 zodat je makkelijk internet kunt delen op je laptop? Phones op basis van Windows Mobile 5/6.x kunnen dit sowieso al, zodat je makkelijk de boel aan je laptop kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Dat 2e plaatje die erhnan plaatst komt van mij af trouwens ;)

Ondertussen hebben we het zelfs voor elkaar om android 0.8 te draaien.
1.0 is nog even een hobbel in de weg omdat we daarvoor toegang moeten hebben tot de internal storage. Dit gaat tevens niet helemaal zonder gevaren, druidu (iemand die veel werk verricht op het diamond->android gebeuren) had bijna zijn telefoon ge'bricked'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

geerttttt schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:40:
Dat 2e plaatje die erhnan plaatst komt van mij af trouwens ;)

Ondertussen hebben we het zelfs voor elkaar om android 0.8 te draaien.
1.0 is nog even een hobbel in de weg omdat we daarvoor toegang moeten hebben tot de internal storage. Dit gaat tevens niet helemaal zonder gevaren, druidu (iemand die veel werk verricht op het diamond->android gebeuren) had bijna zijn telefoon ge'bricked'
Dat zou wel erg uncool geweest zijn voor hem!
Maar keep up the good work.
Hoewel ik waarschijnlijk toch voor een telefoon ga die speciaal voor android ontworpen is. Ik neem namelijk aan dat het niet eenduidig is, om alle hardware aan de praat te krijgen. Aangezien daar niet zomaar drivers voor beschikbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Balachmar schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:56:
[...]

Dat zou wel erg uncool geweest zijn voor hem!
Maar keep up the good work.
Hoewel ik waarschijnlijk toch voor een telefoon ga die speciaal voor android ontworpen is. Ik neem namelijk aan dat het niet eenduidig is, om alle hardware aan de praat te krijgen. Aangezien daar niet zomaar drivers voor beschikbaar zullen zijn.
nou ja, ten eerste is de G1 chipset deels gelijk aan de diamond chipset, dus dat valt dan nog mee, en android is wel ontworpen met het idee dat het op allerlei hardware zou moeten kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Android draait erg lekker op mijn Htc Touch Dual momenteel.
Toetsen werken nog niet 100%, maar touch-screen ondertussen wel :)
Gaat heel snel !

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

DennusB schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:12:
Android draait erg lekker op mijn Htc Touch Dual momenteel.
Toetsen werken nog niet 100%, maar touch-screen ondertussen wel :)
Gaat heel snel !
Heb je een foto? Ben wel benieuwd!

Verder zijn de druk bezig om Android ook naar de x86 te porten. Handig op kleine EEE pc's bijvoorbeeld! Ben benieuwd

[ Voor 16% gewijzigd door Erhnam op 03-11-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-04 17:26
Ik ben nu al een tijdje het nieuws rond de HTC G1 en Android aan het volgen. Ik ben helemaal verkocht aan het OS en het toestel zelf. Ik ga het zeker kopen als het niet te duur is.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

in hoeverre mogen we hier wel praten over het poorten naar de tytn2 of diamond?
Aangezien we niet zomaar overal over homecooked roms voor de tytn2 mogen praten... (in het tytn2 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46

MsG

Forumzwerver

Daar gaat het om het feit dat er gewerkt wordt met ongelicenseerde Windows Mobile versies, welke nooit officieel bedoeld zijn zo te zijn. Nu gaat het echter om een open source besturingssysteem. Je kan enkel twisten over het feit dat je er een ander OS op zet dan HTC bedoeld heeft, maar volgens mij is dat niet rechtsgeldig als je geen beveiliging omzeilt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Als jij besluit Linux op je HP bak met Windows Xp licentie te zetten is dat ongeveer vergelijkbaar met wat er hier met de HTC's wordt gedaan imho.
Momenteel ben ik erg geinteresseerd in een Touch HD met Android, of de G1. Ik weet nog niet of ik het toetsenbord erg ga missen.

[ Voor 30% gewijzigd door P5ycho op 09-11-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik volg het ook. Ik heb nu een HTC P3600 en deze wil ik gaan vervangen door een ander HTC toestel. Het enige is wacht ik op een G1 of een ander HTC toestel waar je zelf Android op kan zetten. De enige waar bijna nu alles werkt is de HTC Voque:

http://forum.xda-develope...read.php?t=382265&page=36

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340