Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Nieuw TopicMet mijn screenprotector is het niet goed gegaan, dus ik zoek een nieuwe maar kan nog nergens vinden. Iemand die wel weet waar ze er 1 verkopen voor de touch pro?
MeIsTwisted wijzigde dit bericht 21-08-2008 00:14 (13%)
Multimonitor is relax :P
Ik had dit probleem ook. Bellen en gebeld worden plus sms ontvangen werkte meteen maar bij het versturen van een sms bericht kreeg ik de melding dat het sms service nummer niet goed was. Na veel zoeken en lichte frustratie heb ik de klantenservice van Vodafone gebeld. Mij werd geadviseerd om HTC te bellen. Maar ook zei hij er bij dat ik mogelijk een 'oude' simkaart heb. Deze kon ik gratis laten vervangen voor een nieuwe in een Vodafone winkel.quote:Myedvyed schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:40:
Ik kan dus geen SMS versturen omdat het SMSC nummer niet klopt of niet beschikbaar is. Je kunt het kennelijk alleen handmatig aanpassen (van horen zeggen, bij mij lukt het niet) als je naar Settings -> Phone -> Services gaat, en daar bij die laatste service (Voicemail and Text Messaging) op Get Settings klikt. Bij mij krijg ik dan een melding dat die niet opgehaald kunnen worden. Verder dan dit kom ik helaas niet, ik weet welk SMSC nummer ik in moet stellen maar kan niet vinden waar ik dit in kan voeren (de gebruikelijke plek werkt niet).
Er schijnen meer mensen te zijn (ook met een Touch Diamond) die dit probleem bij Telfort of Vodafone hebben. Heeft iemand anders hier een soortgelijk probleem gehad?
Omdat ik HTC niet kon bereiken ben ik met telefoon (en paspoort, niet vergeten) naar de vodafone winkel gegaan, nieuwe simkaart gekregen en het werkt allemaal.
dus: (samenvatting) ga naar de vodafone winkel en eis een nieuwe simkaart. Even voordat je gaat de telefoonnummers op de telefoon kopieren. Bij mij heeft deze nieuwe simkaart het probleem opgelost.
HTC Touch Pro Screen Protector ST P180 (2 pieces)quote:MeIsTwisted schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:11:
Met mijn screenprotector is het niet goed gegaan, dus ik zoek een nieuwe maar kan nog nergens vinden. Iemand die wel weet waar ze er 1 verkopen voor de touch pro?

Bedankt voor de tip! In mijn geval is het Telfort, maar ik meen daar ook een winkel van gezien te hebben hier in de buurt. Zal ze eerst even bellen. Op de website staat dat een vervangende SIM kaart 20 euro is, zou dus weer een vervelende bijkomende kostenpost zijn (en waarschijnlijk onvermijdbaar aangezien ik de telefoon niet via Telfort zelf heb).quote:ThomasR schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:31:
[...]
Ik had dit probleem ook. Bellen en gebeld worden plus sms ontvangen werkte meteen maar bij het versturen van een sms bericht kreeg ik de melding dat het sms service nummer niet goed was. Na veel zoeken en lichte frustratie heb ik de klantenservice van Vodafone gebeld. Mij werd geadviseerd om HTC te bellen. Maar ook zei hij er bij dat ik mogelijk een 'oude' simkaart heb. Deze kon ik gratis laten vervangen voor een nieuwe in een Vodafone winkel.
Omdat ik HTC niet kon bereiken ben ik met telefoon (en paspoort, niet vergeten) naar de vodafone winkel gegaan, nieuwe simkaart gekregen en het werkt allemaal.
dus: (samenvatting) ga naar de vodafone winkel en eis een nieuwe simkaart. Even voordat je gaat de telefoonnummers op de telefoon kopieren. Bij mij heeft deze nieuwe simkaart het probleem opgelost.
In theorie zou het nu moeten werken!
Heb vanaaf ff wat gebeld met Fring via voipbuster, maar groot nadeel vond ik dat het geluid uit de speaker achter komt ipv bij je oor. Iemand idee hoe dit te fixen? Of andere goede SIP clients?
bekend probleem bij windows mobile toestellen
skype heeft het ook, ook op de s710 die ik heb bijvoorbeeld.
schijnt niets aan te doen te zijn
schijnt niets aan te doen te zijn
Being free is a state of mind
Geweldige video van het uitpakken van de Omnia van Samsung!
http://www.youtube.com/watch?v=2kGyR55dp8A
http://www.youtube.com/watch?v=2kGyR55dp8A
Reg. datum: 03 juni 2004
Geen matches
hahaha geweldig 
Maarjah...eigenlijk beetje offtopic hier...
Wat ik mij eigenlijk afvraag he... of ik moet erover heen gelezen hebben,
Hoelang kan je navigeren met tomtom? (of andere navigatiesoftware)
Ik doe veel aan wandeltochten met gps, en dan loop je gerust een uur of 5 lang te wandelen..
Houd de batterij dit vol?
Ik doe veel aan wandeltochten met gps, en dan loop je gerust een uur of 5 lang te wandelen..
idd een beetje offtopic, maar een mooi staatlje werk
ik doe het hem niet na 
Ik denk dat dat een beetje telang is...
Ik was naar schiphol gereden (ongeveer een uur tot anderhalf uur) en toen was de batterij wel een derde leeg ofzo..
Ik had wel GPRS aan ondertussen...
5 uur is wel aardig lang... Misschien dit dan een oplossing voor je:
http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=172018
Ik was naar schiphol gereden (ongeveer een uur tot anderhalf uur) en toen was de batterij wel een derde leeg ofzo..
Na een halve dagje testen ben ik niet echt tevrede over mijn TP, ik heb tot nu toe al 2 vastlopers
, GSM werkt gewoon goed, ik heb aardig tot goed bereik en bij telefoongesprekken krijg ik een heldere signaal door. Kwestie van volume op het hardst gezet (heb getest in auto), ik heb wel gemerkt dat die soms wat problemen heeft met verbinding tot stand komen, maar eenmaal verbinding werkt het goed.
Over de vastlopers:
De eerste was bij het weer in TFO3D, daar vroeg die om up te daten, waarop ik nee drukte en toen liep hij vast. Batterij eruit en weer erin en verder de hele dag geen last meer van gehad.
De tweede keer was ergens vanacht, ik had express een wekker gezet om te testen hoe die was, maar mijn wekker ging niet af en ik ben dus te laat wakker geworden
... maargoed dat terzijde.
Toen ik naar mijn telefoon keek was het scherm uit en alle knoppen reageerde niet.. toen schoof ik de toetsenbord uit en na een paar seconden lichte mijn scherm op in het wit en dit veranderde pas na tientalle seconden naar de home scherm. verder kon ik niets want alle toetsen reageerde niet en de tijd stond stil op 0:26.. batterij maar weer eruit gehaald en phone opnieuw opgestart, kreeg ik een melding van windows dat mijn accu erg laag was.. Nou weet ik dat nieuwe accu's beetje doorgeladen moeten worden om meer levenduur te krijgen dus hier schrok ik niet zo van, maar van de vastlopers wel.. Hier en daar lees is sporadisch wat over vastlopers maar hoeveel ervaringen hebben jullie hiermee? En is dit normaal
Over de vastlopers:
De eerste was bij het weer in TFO3D, daar vroeg die om up te daten, waarop ik nee drukte en toen liep hij vast. Batterij eruit en weer erin en verder de hele dag geen last meer van gehad.
De tweede keer was ergens vanacht, ik had express een wekker gezet om te testen hoe die was, maar mijn wekker ging niet af en ik ben dus te laat wakker geworden
Toen ik naar mijn telefoon keek was het scherm uit en alle knoppen reageerde niet.. toen schoof ik de toetsenbord uit en na een paar seconden lichte mijn scherm op in het wit en dit veranderde pas na tientalle seconden naar de home scherm. verder kon ik niets want alle toetsen reageerde niet en de tijd stond stil op 0:26.. batterij maar weer eruit gehaald en phone opnieuw opgestart, kreeg ik een melding van windows dat mijn accu erg laag was.. Nou weet ik dat nieuwe accu's beetje doorgeladen moeten worden om meer levenduur te krijgen dus hier schrok ik niet zo van, maar van de vastlopers wel.. Hier en daar lees is sporadisch wat over vastlopers maar hoeveel ervaringen hebben jullie hiermee? En is dit normaal
fly wijzigde dit bericht 21-08-2008 09:52 (11%)
TomTom lijkt me niet zo geschikt voor wandeltochten, wandelroutes (vooral in het bos enzo) staan vaak niet aangegeven voor zover ik weet. Doe je aan geocaching? Want dan heb je denk ik meer aan een simpel gps programma wat een coordinaat en een pijl die richting in aangeeft denk ik (zelf ben ik ook nog naar zoiets op zoek).quote:TripleQ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:16:
hahaha geweldig
Don't mess with the Fes
Geen matches
Hmm..Nou ik denk wel dat ik maar een extra batterij ga halen denk, ontvang mijn TP vandaag, zal er dan van het weekend eens een wandeling mee makenquote:LockTar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:43:
Ik denk dat dat een beetje telang is...
Maar dan wordt het wel een wat goedkopere "niet-htc" batterij..
Edit..
Ja daarom bedoelde ik ook andere gps-software..
Moet zelf ook nog ff kijken wat er geschikt is voor Windows Mobile.
Maar ik zag dat Garmin ook al versies heeft voor WM... Even mee stoeien dus, om te kijken of het wat is.
Want dan kan je gewoon een route downloaden vanaf het internet, en die in je mobiel zetten.
Althans...zo werkt het bij de "outdoor" garmin apparaten..
TripleQ wijzigde dit bericht 21-08-2008 09:55 (20%)
Je hebt hier gewoon een programmatje voor. Een vriend van me doet ook aan geocaching en die gebruikt ook zijn telefoon.quote:The_Fes schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:52:
[...]
TomTom lijkt me niet zo geschikt voor wandeltochten, wandelroutes (vooral in het bos enzo) staan vaak niet aangegeven voor zover ik weet. Doe je aan geocaching? Want dan heb je denk ik meer aan een simpel gps programma wat een coordinaat en een pijl die richting in aangeeft denk ik (zelf ben ik ook nog naar zoiets op zoek).
Ik zal is vragen hoe dat programmatje heet....
LockTar wijzigde dit bericht 21-08-2008 09:55 (4%)
quote:fly schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:44:
De tweede keer was ergens vanacht, ik had express een wekker gezet om te testen hoe die was, maar mijn wekker ging niet af en ik ben dus te laat wakker geworden...
offtopic:
sorry hoor maar je kan je wekker toch ook testen door hem 10 minuten na het instellen af te laten gaan
sorry hoor maar je kan je wekker toch ook testen door hem 10 minuten na het instellen af te laten gaan
als je sms centrale nummer fout staat kun je toch ook gewoon je sim in een ander toestel stoppen en dan aanpassen en daarna weer terugzetten
of is er meer aan de hand ?
kijk ook eens in mijn foto album http://www.flickr.com/photos/39021671@N04/ sometimes creativity doesn't agree with technology
Reg-tweak om in te stellen dat je GPRS/3G verbinding automatisch wordt afgesloten na x seconden idle time (best handig, want hij laat het default altijd aan staan, wanneer bv. je mail automatisch wordt gecheckt):
Default waarden voor de TP waren:
CacheTime 600
SuspendResume ~GPRS!
Ik heb ingesteld dat hij na 120 seconden idle time disconnect, nu kan ik netjes mijn mails automatisch laten checken om bv. het half uur, zonder mij zorgen te maken dat de verbinding tussenin open blijft staan (en de batterij onnodig belast).
Getest en het werktquote:Automatic Disconnection
With this Hack we can set a predefined number of Seconds , and if the 3G connection is idle for this amount of time the connection gets disconnected.
For this hack you will need to edit the following 2 Key in the Registry
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
the 1st key is DWORD CacheTime the number denotes the number of seconds to wait before the auto disconnect, I have mine @ 60 seconds
the 2nd key is Multiline value / String SuspendResume which can have 2 values
~GPRS! :- 3G always On
GPRS_bye_if_device_off :- timeout after CacheTime
and you will need to set it to GPRS_bye_if_device_off
CacheTime 600
SuspendResume ~GPRS!
Ik heb ingesteld dat hij na 120 seconden idle time disconnect, nu kan ik netjes mijn mails automatisch laten checken om bv. het half uur, zonder mij zorgen te maken dat de verbinding tussenin open blijft staan (en de batterij onnodig belast).
scheelt dat veel op je batterij? Viel mij ook wel op dat hij verbinding open hield, maar met mijn nokia's altijd weer verbrakquote:NuKeM schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:09:
Reg-tweak om in te stellen dat je GPRS/3G verbinding automatisch wordt afgesloten na x seconden idle time (best handig, want hij laat het default altijd aan staan, wanneer bv. je mail automatisch wordt gecheckt):
[...]
Getest en het werkt![]()
CacheTime 600
SuspendResume ~GPRS!
Het probleem is dat dit deel van de SIM kaart überhaupt niet uitgelezen kan worden kennelijk, het zou best kunnen dat er de goede code er al in staat (sterker nog, het is zeer waarschijnlijk aangezien ik met al m'n andere foons wel kon smsen). Het is geen veel voorkomend probleem, en weet ook niet in hoeverre het aan de TP ligt of aan WM6.quote:splendes schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:03:
[...]
offtopic:
als je sms centrale nummer fout staat kun je toch ook gewoon je sim in een ander toestel stoppen en dan aanpassen en daarna weer terugzetten
Wat ik overigens ook merkte is dat Telfort gewoon kan zien in welke telefoons ik de SIM kaart allemaal gebruikt heb; merk, type en IMEI. Ergens een beetje creepy, maar wel handig dat ik nu dus al m'n IMEI's makkelijk terug kan vinden online
In theorie zou het nu moeten werken!
lol, 1e post op Tweakers en ben held v/d dagquote:MentalMatthew schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:40:
[...]
Je bent mn held voor vandaag!!
Super bedankt!
He wat heeft mijn sms centrale nummer te maken met het vastlopen?quote:splendes schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:03:
[...]
offtopic:
En ik kon idd voor wekker testen 10 minuten later doen maar dat vond ik niet nodig..
Sorry heb het gevraagd maar hij gebruikte het GPS programmatje niet meer.
Als je op google zoekt op geocaching en windows mobile vind je wel allemaal programmatjes...
Successss
Als je op google zoekt op geocaching en windows mobile vind je wel allemaal programmatjes...
Successss
Naja het voordeel van die HTC batterij is dat hij een stuk groter is. Je telefoon word dan ook wel wat dikker maar is niet erg. Zodra je thuis komt kan je je normale batterij er gewoon in doen dan. Hoef je ook niet onder het lopen je batterij wisselen wat je normaal dan wel moet doen...quote:TripleQ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:53:
[...]
Hmm..Nou ik denk wel dat ik maar een extra batterij ga halen denk, ontvang mijn TP vandaag, zal er dan van het weekend eens een wandeling mee maken
Maar dan wordt het wel een wat goedkopere "niet-htc" batterij..
Ik heb een vraag over het tweaken van de telefoon.
Ik probeer deze tweak:
Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
Much quicker than number 1 on it’s own, now stonkingly fast
(van xda)
uit te voeren via TotalCommanderCE (na de tip in het vorige topic over de touchpro) maar nu staat er bij mij bij Cachesize een 0 onder Value en heb ik de keuze tussen Decimal of Heximal. Zoals jullie misschien door hebben ben ik vrij nieuw met het tweaken van mijn telefoon. Maar een hint of tip zou erg op prijs gesteld worden
Ik probeer deze tweak:
Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
Much quicker than number 1 on it’s own, now stonkingly fast
(van xda)
uit te voeren via TotalCommanderCE (na de tip in het vorige topic over de touchpro) maar nu staat er bij mij bij Cachesize een 0 onder Value en heb ik de keuze tussen Decimal of Heximal. Zoals jullie misschien door hebben ben ik vrij nieuw met het tweaken van mijn telefoon. Maar een hint of tip zou erg op prijs gesteld worden
Being free is a state of mind
Waarom installeer je niet gewoon Advanced Config, daarmee kun je die tweak ook uitvoeren zonder zelf in het register te gaan zitten klooien.quote:ThomasR schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:56:
Ik heb een vraag over het tweaken van de telefoon.
Ik probeer deze tweak:
...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.