Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Nieuw TopicHet begon al slecht bij de scherm-calibratie, die je verplicht moet doorlopen bij het voor het eerst starten van het toestel. Ik had niet door dat je de kruisjes niet snel moest tappen, zoals aangegeven op het scherm, maar even ingedrukt moest houden. Uiteindelijk gaf Hellboy123 in dit topic uiteindelijk de gouden tip, na mijn wanhoopskreet.
Zoals al zovaak gezegd in dit topic: eigenlijk zou de Touch Pro niet op deze manier geleverd moeten worden, maar juist met de versnellingstweaks. Die brengen toch wel een flinke verbetering. Ook de Nodata utility is eigenlijk verplichte kost. HTC: bouw deze dingen alsjeblieft af-fabriek in, als je de minder ervaren gebruikers niet tot wanhoop wilt drijven.
Het touchscreen was flink wennen. Ik haal nog steeds regelmatig de stylus tevoorschijn, als het me weer eens niet lukt om iets aan te tappen met een vinger. De TouchFlo3D interface vind ik niet zo best. De eyecandy is even leuk, maar qua usability kan het veel beter. Ik denk dan ook dat ik Touchflo maar eens uit ga schakelen.
Jammer dat er nog veel inconsistenties in de user-interface zitten:
Zo blijkt het kruisje rechtsboven meestal een applicatie niet af te sluiten (zoals bij desktop OS-en wel het geval is). Dat kreeg ik vandaag pas door, toen ik de taskmanager startte en zag hoeveel processen er nog liepen.
En dan het webbrowsen. Leuk: Windows Mobile bevat Internet Explorer, Windows Media Player, en HTC levert ook nog eens de Opera-browser mee. Onaangename verrassing: de laatste Flash-player die beschikbaar is bij Adobe is versie 7. Flash Lite is in geen velden of wegen te bekennen. Zwaar verouderd, met name op videogebied. Gelukkig levert HTC de YouTube-client mee, die erg mooi is. Maar bij andere sites kom je er op Flash-gebied bekaait van af.
Ook video's afspelen op sites als RTLGemist en Uitzending Gemist gaat niet. Dat viel me wel heel erg tegen, als nieuwkomer op Windows Mobile-gebied had ik hier veel meer van verwacht. Genoemde sites embedden hun WMV-streams in de browser, met behulp van veel javascript. Geen probleem voor moderne browsers op desktop OS-en, maar op Windows Mobile browsers krijg je mooi de melding dat er een plugin nodig is. Er is dus het nodige werk te verrichten voordat mobiele VoD werkelijk kan doorbreken. Of dat door Microsoft en andere browserbouwers of door de omroepen zelf moet gebeuren zal, vrees ik, wel weer een ellenlang heen-en-weer wijs spelletje worden.
Uiteindelijk heb ik zelf maar een tussenoplossing gefabriekt: op http://www.xs4all.nl/~galaxie/live ben ik begonnen met een linkverzameling waarmee je wel de RTL Z-livestream en het meest recente NOS journaal op je WM-telefoon kunt bekijken. Doe er je voordeel mee. Voor linktips sta ik altijd open.
Samengevat vind ik dat de Touch Pro in principe een prachttelefoon is. Wel is er voor HTC nog het nodige werk te doen, zowel qua performance als qua usability. Ook Microsoft, browserfabrikanten en Adobe (Flash Player) moeten zich eens flink gaan inspannen. Dan wordt het mobiele internet pas echt leuk.
letterlijk uit de handleiding:quote:Alex) schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:50:
Hey, een tweede deel, wat leuk!
Ik heb een klein vraagje over de menu's... ik heb in verschillende filmpjes gezien dat de lettertypes in de menu's (start-menu, menu in een app) nogal groot zijn, van mij mag dat echt kleiner... is dat een default en zo ja, is het aanpasbaar?
Het Startmenu wordt standaard in groot formaat weergegeven; zo is het nog
gemakkelijker om de verschillende items in het Startmenu met uw vinger te
selecteren. Indien u daar de voorkeur aan geeft, kunt u het Startmenu ook in klein
weergaveformaat instellen. Tik op het tabblad Start > Instellingen > Systeem >
TouchFLO en wis het keuzevakje Groot Startmenu activeren, cvoor de weergave
van een klein formaat Startmenu.
Woohooquote:john-hendriks schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:28:
[...]
letterlijk uit de handleiding:
Het Startmenu wordt standaard in groot formaat weergegeven; zo is het nog
gemakkelijker om de verschillende items in het Startmenu met uw vinger te
selecteren. Indien u daar de voorkeur aan geeft, kunt u het Startmenu ook in klein
weergaveformaat instellen. Tik op het tabblad Start > Instellingen > Systeem >
TouchFLO en wis het keuzevakje Groot Startmenu activeren, cvoor de weergave
van een klein formaat Startmenu.
Bedankt, dit is wat ik wilde weten
- is het mogelijk de TP met een driveletter te mounten onder Windows?
- ik heb de meest recente Opera beta geinstalleerd. Is het mogelijk de ingebouwde, oudere versie, te deinstalleren?
Nog een software-tip die naar mijn mening verplichte kost is voor elke TD/TP-bezitter: ClearTemp. Een soort CrapCleaner, maar dan voor Windows Mobile.
Ben nu al 5 minuten aan het wachten met TT7 installeren, en het groene balkje is nog niet eens 1% gevuld...
Daar zal wel een reden voor zijn.. HTC probeert vanzelfsprekend het beste uit de telefoon te halen, die tweaks zijn handig, maar er zal echt een redenvoor zijn dat HTC dat zelf niet inbouwt.quote:BamSlam_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:15:
Zoals al zovaak gezegd in dit topic: eigenlijk zou de Touch Pro niet op deze manier geleverd moeten worden, maar juist met de versnellingstweaks. Die brengen toch wel een flinke verbetering. Ook de Nodata utility is eigenlijk verplichte kost. HTC: bouw deze dingen alsjeblieft af-fabriek in, als je de minder ervaren gebruikers niet tot wanhoop wilt drijven.
Dat is al jaren zo bij windows mobile, en aangezien je nieuw bent bij windows mobile: eventjes de handleiding doorbladeren. Dan had je gezien dat je als je het kruisje vasthoudt, het programma echt wordt afgesloten. Daarnaast kun je het ook gewoon instellen, dat hij na 1 keer klikken netjes afsluit en niet minimaliseert.quote:BamSlam_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:15:Jammer dat er nog veel inconsistenties in de user-interface zitten:
Zo blijkt het kruisje rechtsboven meestal een applicatie niet af te sluiten (zoals bij desktop OS-en wel het geval is). Dat kreeg ik vandaag pas door, toen ik de taskmanager startte en zag hoeveel processen er nog liepen.
En voor veel programma's vind ik het juist handig als hij aan blijft staan.. Neem Trackr, dan kun je het programma minimaliseren, ondertussen wat anders doen.
Kijk eens op www.streams4pda.com.quote:BamSlam_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:15:
Uiteindelijk heb ik zelf maar een tussenoplossing gefabriekt: op http://www.xs4all.nl/~galaxie/live ben ik begonnen met een linkverzameling waarmee je wel de RTL Z-livestream en het meest recente NOS journaal op je WM-telefoon kunt bekijken. Doe er je voordeel mee. Voor linktips sta ik altijd open.
Gamepie56 wijzigde dit bericht 20-08-2008 19:19 (8%)
Uit gebruikers/usability oogpunt vind ik dat HTC er toch beter aan doet om die dingen standaard zo in te stellen. Nu krijgen ze heel veel negatieve reacties.quote:Gamepie56 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:18:
Daar zal wel een reden voor zijn.. HTC probeert vanzelfsprekend het beste uit de telefoon te halen, die tweaks zijn handig, maar er zal echt een redenvoor zijn dat HTC dat zelf niet inbouwt.
Wederom vanuit eindgebruikers/usability-oogpunt: daar gaat je cross-platform-consistentie. Het gros van de mensen is al jaren gewend aan desktop-Windows. Rechtsboven in een window icoontjes voor minimaliseren, maximaliseren en beeindigen. Intuitief ga je er dan bij gebruik van Windows Mobile van uit dat het kruisje rechtsboven het programma afsluit. Je denkt er gewoon niet aan dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Uit usability-oogpunt is het gewoon ultra-fout dat dat op een andere Windows-variant compleet anders werkt. Tweakers zal het misschien worst wezen, de gemiddelde gebruiker raakt in verwarring.quote:Dat is al jaren zo bij windows mobile, en aangezien je nieuw bent bij windows mobile: eventjes de handleiding doorbladeren. Dan had je gezien dat je als je het kruisje vasthoudt, het programma echt wordt afgesloten. Daarnaast kun je het ook gewoon instellen, dat hij na 1 keer klikken netjes afsluit en niet minimaliseert.
Dat ben ik met je eens. Bij veel desktop-Windows applicaties (bv. Speedfan) kun je het gedrag van het kruisje dan ook instellen.quote:En voor veel programma's vind ik het juist handig als hij aan blijft staan.. Neem Trackr, dan kun je het programma minimaliseren, ondertussen wat anders doen.
Bedankt voor de tip!quote:Kijk eens op www.streams4pda.com.
Als je de optie "Disk ... nogwat" (ben even vergeten wat precies) selecteert bij het verbinden met USB wordt je storage card als drive gemount, net als een USB stick. Let daarbij wel op dat je dan dus vanaf de telefoon zelf geloof ik niet meer op de storage card kunt. Of je je hele telefoon (dus ook intern geheugen) kunt mounten weet ik niet.quote:BamSlam_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:30:
Nog een paar vragen die de afgelopen dagen bij me opkwamen:
- is het mogelijk de TP met een driveletter te mounten onder Windows?
- ik heb de meest recente Opera beta geinstalleerd. Is het mogelijk de ingebouwde, oudere versie, te deinstalleren?
Nog een software-tip die naar mijn mening verplichte kost is voor elke TD/TP-bezitter: ClearTemp. Een soort CrapCleaner, maar dan voor Windows Mobile.
Probleem: ik kan niet SMSen, hij zegt dat ik m'n server moet instellen en ik kan nergens vinden waar dat gedaan zou moeten worden. Ik vind alleen de automatische config die niet veel uithaalt. Ook bij de lijst van ondersteunde services kan ik alles ophalen behalve Voicemail and text messages.
Oh, en Sir Robin, bedankt voor m'n linkje in de startpost
In theorie zou het nu moeten werken!
Oops, vergat te vermelden dat ik nog geen microSD-kaartje in m'n TP heb zitten. Het ging me dus om het interne geheugen van de TP. Kreeg net de melding dat m'n microSD-kaartje verzonden is, dus morgen hoop ik hem erin te kunnen stoppenquote:Myedvyed schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:37:
Als je de optie "Disk ... nogwat" (ben even vergeten wat precies) selecteert bij het verbinden met USB wordt je storage card als drive gemount, net als een USB stick. Let daarbij wel op dat je dan dus vanaf de telefoon zelf geloof ik niet meer op de storage card kunt. Of je je hele telefoon (dus ook intern geheugen) kunt mounten weet ik niet.
En hij wordt toch meegeleverd?
Bij mijn (UK) TP werd TT7N niet meegeleverd. Zelfs Google Maps was niet voorgeinstalleerd. Maar goed, dat was een kwestie van even downloaden.quote:TripleQ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:32:
TomTom 7 navigator is toch niet eens te koop in de winkel?
En hij wordt toch meegeleverd?
Maar als je die hebt geinstalleerd en je hebt de client niet full screen dan kun je wel gewoon lekker met je duim wiebelen om te scrollen over je desktop. wat ik zelf aangenamer vindt dan de tikken op descrollbalken of d-pad.
Misanthropia wijzigde dit bericht 20-08-2008 20:43 (59%)
Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief, ik heb de telefoon uitgetest zoals hij binnenkwam, dus nog zonder extra software.
Vooralsnog zijn mijn belangrijkste minpunten dat de ontvangst van de telefoon voor mij stukken minder is dan mijn vorige HTC, ik heb vandaag een paar plekken gehad waar de telefoon simpelweg geen bereik had, dit op plekken waar ik voorheen gewoon volledig bereik had. Iemand anders ook dit probleem?
De telefoon mag af en toe wel wat sneller reageren, zeker als het geheugen een beetje volgelopen is dan vertraagd alles snel.
GPS fix had ik snel voorelkaar, internet werkt snel genoeg, alleen mail koste wat moeite om werkend te krijgen.
Nu maar eens verder spelen
Asus P5K Premium Wifi, Intel Core 2 Duo E8400 @ 4000Mhz, Kingston HyperX 2Gb PC8500, Asus EAH3870
3GP meen ik, en dan dus VGA, maar de rest? Bitrate enzo?
Windows Mobile met Windows XP of Vista vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Op een telefoon met een kleine scherm, minder geheugen, minder processorsnelheid etc gelden hele andere eisen als op een PC. En daar is het besturingssysteem ook op aangepast. De bediening van een IPhone is toch ook anders als van een Imac?quote:BamSlam_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:35:
Wederom vanuit eindgebruikers/usability-oogpunt: daar gaat je cross-platform-consistentie. Het gros van de mensen is al jaren gewend aan desktop-Windows. Rechtsboven in een window icoontjes voor minimaliseren, maximaliseren en beeindigen. Intuitief ga je er dan bij gebruik van Windows Mobile van uit dat het kruisje rechtsboven het programma afsluit. Je denkt er gewoon niet aan dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Uit usability-oogpunt is het gewoon ultra-fout dat dat op een andere Windows-variant compleet anders werkt. Tweakers zal het misschien worst wezen, de gemiddelde gebruiker raakt in verwarring.
Als je nieuw bent op een bepaalt platform, zei het Windows Mobile, IPhone of Symbian dan kijk je toch eerst een rond in de handleiding of op Internet wat de belangrijkste eigenschappen en functies zijn.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
quote:babbelbox schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:25:
Misschien een hele domme vraag, maar vanwaar de naam T7272??
Niet dat ik de naam P4600 volledig begreep, maar kan geen onderbouwing vinden voor de wijziging naar T7272

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
hoezo meegeleverde cd? ik heb sinds vrijdag de engelse versie en hier zat geen CD bij... hoort dat wel?quote:Coromoto schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:33:
[...]
De handleiding staat als het goed is op de meegeleverde CD in dezelfde taal als het toestel zelf. Dus voor de NL pdf moet je een NL toestel eigenaar vinden (of worden). En je zou de handleiding kunnen printen met 6 paginas op 1 vel, dubbelzijdig, dan zijn er maar 26 A4tjes nodig.
Edit: of de links hierboven indien al beschikbaar.
Ja dat hoort... kijk in de deksel... daar zitten 2 cd's...quote:ROGJA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:40:
[...]
hoezo meegeleverde cd? ik heb sinds vrijdag de engelse versie en hier zat geen CD bij... hoort dat wel?
ik had mijn oude SD kaartje van mijn vorige telefoon erin gedaan en daar stond nog muziek op...
Die heeft hij nu zo laten zien aan de voorkant en kon ik afspelen....
Ik heb 2 dagen geleden die nummers van het SD kaartje afgegooid (heb zelfs nu een groter kaartje namelijk 8GB class 4) maar hij laat nu nog de namen van de nummers zien en als plaatje een vierkant met een groot uitroepteken. Als dat nummer aan de beurt is word hij gewoon overgeslagen maar ik zou hem graag weg willen hebben uit dat lijstje....
Iemand dit ook???
-Is het omgelijk om losse executables in het Touch3D program tabje te krijgen? Niet alle progjes installeren zich netjes met een CAB. ScummVM bijv. moet je gewoon los kopieren. Ik zou graag een snelkoppeling naar ScummVM in mijn Programs tab hebben.
-Is er al een tool of hack om het algehele geluidsniveau aan te passen? Zelfs met volume op maximum vind ik zowel de speakerphone speaker als de normale speaker erg zacht.
Wat je ziet is de huidige afspeellijst in Windows Media Player, dus speel daarin eens nieuwe muziek af. Alles wat je daarin aan het afspelen was, kom je tegen in TF3D..quote:LockTar schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:46:
Ik heb nog even een vraagje over de touch flo 3d muziek gedeelte...
ik had mijn oude SD kaartje van mijn vorige telefoon erin gedaan en daar stond nog muziek op...
Die heeft hij nu zo laten zien aan de voorkant en kon ik afspelen....
Ik heb 2 dagen geleden die nummers van het SD kaartje afgegooid (heb zelfs nu een groter kaartje namelijk 8GB class 4) maar hij laat nu nog de namen van de nummers zien en als plaatje een vierkant met een groot uitroepteken. Als dat nummer aan de beurt is word hij gewoon overgeslagen maar ik zou hem graag weg willen hebben uit dat lijstje....
Iemand dit ook???
<-- Spekkies -->
Na een praktische theorietest is gebleken dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz
Er schijnen meer mensen te zijn (ook met een Touch Diamond) die dit probleem bij Telfort of Vodafone hebben. Heeft iemand anders hier een soortgelijk probleem gehad?
Wat battery life betreft, ongelofelijk hoeveel verschil het maakt om WiFi alleen aan te zetten als je het echt nodig hebt. De batterij zit nu nog op ong. 40% na een uur of 16!
In theorie zou het nu moeten werken!
Ik heb 3 cd's op mijn storage card gezet. Library van media player bijgewerkt op TP, 1 nummer af laten spelen via verkenner want ik zag de nummers niet in de library na het bijwerken (probleem had ik ook op mijn vario 2... nog een ander probleem dus).quote:IceEyz schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:04:
[...]
Wat je ziet is de huidige afspeellijst in Windows Media Player, dus speel daarin eens nieuwe muziek af. Alles wat je daarin aan het afspelen was, kom je tegen in TF3D..
daarna met touch flo 3d naar muziek gedeelte gegaan en zag nog steeds dezelfde nummers...
Doe ik nu iets verkeerd?? In ieder geval bedankt voor het meedenken...
2 problemen dus die ik graag opgelost wil hebben
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.