Hoofdcategorieën
Topicacties

Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
He bravely ran away
Reg. datum: 19 april 2004
Matched: touch, pro

http://members.home.nl/caevers/opening3.jpg
http://members.home.nl/caevers/inleiding.jpg
De HTC Touch Pro is de toetsenbord uitvoering van de HTC Touch Diamond. Met de Touch Pro voegt HTC dus wederom een hybride smartphone - zowel toetsenbord als touchscreen - toe aan haar assortiment. De HTC Touch Pro is een 165 gram wegende smartphone draaiend op Windows Mobile 6.1 Professional.

Naast het toetsenbord verschilt de Touch Pro ook op geheugengebied van de Touch Diamond. Daar waar de Diamond is voorzien van 4 GB intern geheugen heeft de Touch Pro 'slechts' 512 MB flash geheugen. Dit geheugen is overigens wel uit te breiden. De HTC Touch Pro is verder nog voorzien van een TV-Out, GPS, bluetooth en WiFi. Al met al een erg complete smartphone dus.

Bron: Portable Gear

http://members.home.nl/caevers/specificaties.jpg

Processor Qualcomm® MSM7201A™ 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB DDR SDRAM
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
Dimensions 102 mm (L) X 51 mm (W) X 18.05 mm (T)
Weight 165 g (with battery)
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with VGA resolution

Network
HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 384 kbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Tri-band GSM/GPRS/EDGE: Europe/Asia: 900/1800/1900 MHz

Device Control TouchFLO™ 3D Touch-sensitive navigation control

Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboard

GPS GPS and A-GPS ready

Connectivity Bluetooth® 2.0 with EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one)
*HTC TV Out cable needed

Camera: Main camera: 3.2 megapixel color camera with auto focus and flash light
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio Built-in microphone, speaker and FM radio with RDS

Ring tone supported formats: MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
40 polyphonic and Standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI

Battery Rechargeable Lithium-ion or Lithium-ion polymer battery
Capacity: 1340 mAh

Talk time:
Up to 397 minutes for WCDMA
Up to 485 minutes for GSM

Standby time:
Up to 503 hours for WCDMA
Up to 403 hours for GSM

Video call time:
Up to 201 minutes for WCDMA

AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A

http://members.home.nl/caevers/fotos.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto1.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto2.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto3.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto4.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto5.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto6.jpg

http://members.home.nl/caevers/profoto7.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-05.jpg

http://members.home.nl/caevers/filmpjes.jpg

Tweaker Myedvyed met zijn eigen HD filmpje

http://members.home.nl/caevers/links.jpg

REVIEWSHANDIGE LINKSOVERIGE WETENSWAARDIGHEDEN:
  • De Touch Pro is in Nederland sinds 15 augustus te verkrijgen.
  • Er komt ook een branded versie van dit toestel uit. Deze heet de T-Mobile MDA Vario IV
  • Alternatieven ten op zichte van dit toestel zijn: Sony Ericsson Xperia X1, HTC Touch Diamond, iPhone 3G, Samsung i900 Omnia, Nokia E71, Nokia N96 of HP 914.

Poll: Voor welke HTC Touch Pro zou je gaan
Engels
Nederlands
HTC Touch Pro??
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=302229&layout=2&sort=prc
Poll opgezet door Babbelbox. Ook een poll maken? Klik hier

Deze TS mooier/beter gemaakt door gitkua, en bevat bijdrages van running man, waarvoor dank!
Opzet door wd200.

Het is dus NIET toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.

Phone Addicted
Reg. datum: 12 juli 2004
Geen matches

Modbreak:
Nogmaals, het is dus niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.

Dit is de laatste keer dat we waarschuwen, anders gooien we dit topic gewoon dicht en laten we hem mooi dicht zitten! Op de man spelen heeft hier geen zin en is dan ook niet gewenst, dit mag je dus op GoT voortaan ten allen tijden laten!

Rest mij iedereen veel plezier te wensen in het nieuwe topic en ik hoop dat we lekker over de inhoud kunnen discussiëren nu het toestel leverbaar is :)

DaannO wijzigde dit bericht 20-08-2008 13:04 (96%)

The present moment is.
Reg. datum: 01 november 2000
Geen matches

Deel 1

RedSoniq wijzigde dit bericht 20-08-2008 12:20 (11%)

Between the present moment and my reaction to it, is my pro-active, optimistic personality

Reg. datum: 19 oktober 2004
Geen matches

Heb hem zojuist gekregen met de post (nl versie)

Wat een klein pakje was het eerste dat ik dacht,, maar alles zat er netjes in.

Ben nu maar eens mijn eerste stappen op een windows mobile toestel aant doen... nog nooit eerder gehad.

offtopic:
is mijn nieuwe internet abbo al direct actief bij verlenging? Of pas zodra het oude officieel afgelopen is?

Dacide wijzigde dit bericht 20-08-2008 12:25 (22%)

Reg. datum: 27 februari 2002

Hoe zit dat eigenlijk met de GPS, er is nergens een optie om die af te zetten, zet die zichzelf aan en uit indien nodig? Ik ga uit van wel.
Waar kan ik instellen dat hij de 3G verbinding mag verbreken na x minuten idle time?
Op deze vragen heb ik nog niet direct een antwoord gevonden.

Verder nog een opmerking over het toestel. Ik vind de toetsen onder het scherm (dus niet die van het toetsenbord) echt slecht en gebruik ze liefst zo weinig mogelijk. de hoeken (Home, back, telefoon op/neer) werken redelijk, ook het 'scrollen' rond de centerpoint is ok, maar de op/neer/links/rechts navigatie... daar hadden ze toch wel iets aan mogen doen, bijna onbruikbaar (zeker links/rechts). Erg spijtig, misschien is het gewenning, maar ik wil bij links of rechts altijd te dicht bij de centerpoint klikken.

Verder kan ik melden dat al mijn software mooi werkt op de touch pro, lijstje:
- Pocket Informant 8.1
- Oggsync (4 beta)
- SPB gprs monitor 2.5.1
- SPB pocket plus 4.0.2
- SPB Backup 2.0.1
- SPB Weather 1.7.4 (enkel met touchflo3D uit op today)
- Coreplayer
- Pocket Player
- Pocket Mechanic
- Resco File Explorer
- iGO 8 <- zou erg leuk zijn als je zou kunnen zoomen met de touchknop onder het scherm :)
- Tomtom 7

Dat is het zo wat denk ik.

Sinds 1980
Reg. datum: 10 februari 2005
Geen matches

quote:
NuKeM schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:36:
Hoe zit dat eigenlijk met de GPS, er is nergens een optie om die af te zetten, zet die zichzelf aan en uit indien nodig? Ik ga uit van wel.
Zo is het wel bij WM5 (ik heb nu nl. een HP hw6915, maar TP is in bestelling)

WoW
Reg. datum: 20 januari 2000
Geen matches

Hoe kun je de telefoon eigenlijk locken zonder hem uit te zetten? Ik zet hem nu altijd op standby met de powerknop.

Software testen - You build it, I break it!

Reg. datum: 28 februari 2007
Geen matches

Als HTC-diamond bezitter, zie ik hier veel vragen voorkomen die beantwoord zouden kunnen worden door de FAQ van het diamond-topic eens door te lezen. In principe verschillen de toestellen niet zo héél erg veel kwa instellingen. Het is een tip, en misschien wel een handige..:)

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 2.5.1 Apps2sd

The present moment is.
Geen matches

quote:
dyna18 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:57:
Hoe kun je de telefoon eigenlijk locken zonder hem uit te zetten? Ik zet hem nu altijd op standby met de powerknop.
Mijn bijna laatste reactie in deel 1:
quote:
Screen blank vs Toetsenblock
Ik gebruikte tot ongeveer nu de aan/uit knop om het scherm op blank te zetten. Heb dit getest en dit blokkeerd ook de toetsen.
Het is echter zeer makkelijk om deze knop per ongeluk weer in te drukken (als de phone in broekzak zit). Dan gaat het scherm weer aan, en ook de toetsen reageren weer lekker vlot.
Ik heb nu al een paar keer (!!) meegemaakt dat ik mensen aan het spammen was met telefoontjes. :( Ga dus voortaan maar de echte 'long press end key' functie als 'toetsenblokkering' gebruiken (standaardinstelling overigens).
Herhaling: Unblocken gaat door op het scherm op unlock en nogmaal op Unlock te drukken, niet met de hard keys dus.
quote:
Heppieboeddah schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:59:
Als HTC-diamond bezitter, zie ik hier veel vragen voorkomen die beantwoord zouden kunnen worden door de FAQ van het diamond-topic eens door te lezen. In principe verschillen de toestellen niet zo héél erg veel kwa instellingen. Het is een tip, en misschien wel een handige..:)
De faq
Diamond topic

RedSoniq wijzigde dit bericht 20-08-2008 13:03 (22%)

Between the present moment and my reaction to it, is my pro-active, optimistic personality

Reg. datum: 24 oktober 2006
Matched: touch

quote:
NuKeM schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:36:
- SPB Weather 1.7.4 (enkel met touchflo3D uit op today)
Hoe bedoel je dat?

Was daarvan niet al nieuwere versies? Of is alleen die versie compatible met de TF3D?

SPB Weather is een tooltje dat enkel op het traditionele today screen werkt, maar aangezien touchflo3D het traditionele today scherm overneemt ben je eigenlijk niets met spb weather.

Reg. datum: 04 oktober 2005
Geen matches

quote:
dyna18 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:57:
De "ophang" knop lang indrukken... Je kan de optie daarvan ook nog een keer wijzigen. Je kan bijvoorbeeld een menutje laten tonen waar toetsenblokkering dan bijstaat.
Dit kan gedaan worden bij: settings - - > system - - >Long press end key

Veurscheutuhhh
Reg. datum: 24 juli 2008
Geen matches

voor de gene die hem al hebben

werkt de navigatie functie goed of is het een hoop geklooi om een fix te krijgen ?

kijk ook eens in mijn foto album http://www.flickr.com/photos/39021671@N04/ sometimes creativity doesn't agree with technology

The present moment is.
Matched: pro

quote:
splendes schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:45:
voor de gene die hem al hebben

werkt de navigatie functie goed of is het een hoop geklooi om een fix te krijgen ?
In de Diamond FAQ staat er meer over. Ik heb alleen nog maar op googla maps mobile geprobeert ... maar had in ongeveer 1 minuut een fix. Dat ging goed en makkelijk. :)

Edit: Google earth geeft in eerste instantie een positiebepaling dmv gsm-masten. Deze kan nogal afwijken van de daadwerkelijke positie natuurlijk.

RedSoniq wijzigde dit bericht 20-08-2008 14:01 (15%)

Hier gaat de GPS-fix ook vlot (zelfs binnenshuis), achteraf bleek wel dat hij op de achtergrond een quickfix bestand had gedownload. Hiermee heb je in stilstand met een blote hemel erg snel een fix (zeker binnen de minuut zou ik durven stellen).
Google Earth gaf bij mij wel een slechte positie aan, straks zal ik nog eens proberen, het was misschien door een slechte ontvangst (ik zit hier binnen).

Ofzo
Reg. datum: 06 mei 2005

quote:
NuKeM schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:56:
Hier gaat de GPS-fix ook vlot (zelfs binnenshuis), achteraf bleek wel dat hij op de achtergrond een quickfix bestand had gedownload. Hiermee heb je in stilstand met een blote hemel erg snel een fix (zeker binnen de minuut zou ik durven stellen).
Google Earth gaf bij mij wel een slechte positie aan, straks zal ik nog eens proberen, het was misschien door een slechte ontvangst (ik zit hier binnen).
Google Maps geeft in eerste instantie de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast weer (voor mensen zonder GPS). GPS moet je speciaal aanzetten in het menu, of had je dat al geprobeerd?

In theorie zou het nu moeten werken!

Reg. datum: 28 november 2007

Gister mijn Touch Pro opgehaald :)
Bevalt goed!
Net ook TomTom7 erop gezet, toen ben ik buiten gaan zitten voor een fix en binnen 3 min had ik een gps ontvangst!! en dat voor de eerste keer!!

Het bellen klinkt ook heel helder bij mij. Het is een fijn toetsenbord..tja wat kan ik er nog meer over zeggen ben tot nu toe heel tevreden >:) ow ja de foto's vind ik ook van goede kwaliteit (voor HTC dan) mijn gewone touch maakt ze niet zo al scheeld het 1 MP i know :p

Reg. datum: 20 augustus 2008

Voor degenen die aangaven dat het volume maar in een aantal stappen versteld kon worden:
In het volumescherm kun je met de stylus wel per streepje het volume minderen.

Heb hier zelf ook een tijdje naar gezocht.

Hoop dat de hardwareknoppen dit in de toekomst ook gaan ondersteunen.

Andere tip: SRS-Wow werkt nog niet op de diamond en touch pro.
Zelf geprobeerd, maar zorgt ervoor dat geluid niet meer werkt (deinstalleren en reboot fixed dit weer).
Het beste om filmpjes af te spelen vind ik coreplayer 1.25 met video setting op qtv (dus niet directdraw of gdi) en buffer verhogen naar 4800. Wel versie 1.25 nodig. Oudere versies ondersteunen de video niet goed genoeg.

Speelt divx etc dan goed af.
Met de touchflo 3d tweaks van xda vind ik de touchflo goed te doen.

charlierene wijzigde dit bericht 20-08-2008 14:23 (8%)

The present moment is.
Geen matches

quote:
charlierene schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:20:
Voor degenen die aangaven dat het volume maar in een aantal stappen versteld kon worden:
In het volumescherm kun je met de stylus wel per streepje het volume minderen.
Perfect ! Ik had ondertussen een volume control gimmick ontdekt. Maar deze is alweer van de TP af. :)

Reg. datum: 10 oktober 2002
Geen matches

Kan iemand me uitleggen hoe de GPS werkt?
moet ik die eerst zelf in een menu aanzetten en dan TOMTOM starten?
of zet TOMTOM deze zelf aan? , of blijft de GPS altijd aan (kost batterijen) ?

iemand?

Sinds 1980
Reg. datum: 10 februari 2005
Geen matches

quote:
carpcatcher schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:38:
Kan iemand me uitleggen hoe de GPS werkt?
moet ik die eerst zelf in een menu aanzetten en dan TOMTOM starten?
of zet TOMTOM deze zelf aan? , of blijft de GPS altijd aan (kost batterijen) ?

iemand?
GPS aan- en uitzetten doet TOMTOM allemaal zelf ;)

Reg. datum: 30 december 2003

Kan iemand mij vertellen of HTC ook de mogelijkheid geeft om een hardcopy te orderen van een van hun manuals? Ik ben namelijk hard op zoek naar een hardcopy van de Nederlandse vertaling van de HTC Touch Pro. Online is deze helaas ook nog niet te vinden... anders had ik zelf kunnen overwegen om 312 pagina's te gaan printen maar liever niet. Deze vraag stel ik meer voor mn moeder, aangezien zij liever een boekwerk heeft om in te bladeren. Zij wilt ook dit toestel gaan aanschaffen maar kijkt er best tegenop om vanuit de engelse manual het toestel onder de knie te krijgen (haar engels is niet zeg maar niet al te best).

Ik had zelf al gemaild naar HTC support, maar die zijn blijkbaar niet al te snel met antwoorden. Ik hoop dus dat jullie hier iets meer van weten!

Reg. datum: 10 oktober 2002
Geen matches

quote:
Erik80 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

GPS aan- en uitzetten doet TOMTOM allemaal zelf ;)
geweldig, bedankt voor je snelle reactie :)

Reg. datum: 19 oktober 2004
Geen matches

Als ik tweaks zoals deze:
quote:
Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
Much quicker than number 1 on it’s own, now stonkingly fast.
wil uitvoeren... waar doe ik dit dan? wat is HKML?

Reg. datum: 28 november 2007

heeft iemand trouwens een idee hoe ik mijn agenda(Pocket informant) als standaard kan instellen op de touchflow3d :S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: