Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja, vind ik ook!Laguna schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:23:
Niet bepaald coulant van Apple richting de 1G iPod Touch gebruikers, voor de eerste januari update 18 euro vragen vervolgens voor de 2.0 update 8 euro, waarbij gebruikers die de januari update niet hadden gekocht, de januari update vervolgens gratis kregen en nu weer 8 euro voor de 3.0 update, terwijl 1G gebruikers niet eens van dezelfde features gebruik kunnen maken als de 2G gebruikers.
Een lagere prijs voor 1G gebruikers was dan ook wel op zijn plaats geweest.
http://lmgtfy.com/?q=new+features+os+3Anoniem: 286606 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:51:
Welke extra opties brengt de 3.0 met zich mee?
Een kijkje op wikipedia bij de 3.0-versie van het iPhone OS wat op je Touch staat is een hele lijst met veranderingen te vinden: Wikipedia: iPhone OS version history Ook in [iPhone OS 3.0 Beta] Ervaringen & Discussie staan de nodige veranderingen en ervaringen met de nieuwe firmwareAnoniem: 286606 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:51:
Welke extra opties brengt de 3.0 met zich mee?
Anoniem: 286606
Thnx, die bluetooth maakt het wel héél interssant.Wiethoofd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:00:
[...]
Een kijkje op wikipedia bij de 3.0-versie van het iPhone OS wat op je Touch staat is een hele lijst met veranderingen te vinden: Wikipedia: iPhone OS version history Ook in [iPhone OS 3.0 Beta] Ervaringen & Discussie staan de nodige veranderingen en ervaringen met de nieuwe firmware
ik heb sinds kort de touch gekocht en ben nu eigenlijk nog op zoek naar een hoes/case...
is dit echt nodig?
en hebben jullie aanraders?
vond op internet http://www.switcheasy.com...ebelTouch/RebelTouch.php# is dit wat?
Ik raad het in ieder geval aan. Ik heb er me onmiddellijk een aangeschaft, nadat ik m'n vorig iPod verkocht en merkte hoeveel krassen er wel niet op waren...EiSpeed schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:46:
hallo,
ik heb sinds kort de touch gekocht en ben nu eigenlijk nog op zoek naar een hoes/case...
is dit echt nodig?
en hebben jullie aanraders?
vond op internet http://www.switcheasy.com...ebelTouch/RebelTouch.php# is dit wat?
Ik heb iets gelijkaardigsgekocht, minder fashion, minder duur. Dat is een keuze dat je voor jezelf moet maken kerel
Anoniem: 306148
Ik ben geinteresseerd in het aanschaffen van een iPod touch (of een andere PMP). Vooral het brede aanbod aan apps trekt me aan. Ik heb al aardig wat informatie opgezocht op het net, alleen zijn er wel enkele dingen waarvan ik graag een persoonlijk oordeel hoor.
Ten eerste, is het het op het moment nog waard een Touch 2g te kopen, of is het verstandiger om te wachten tot de opvolger komt? Ik wil er namelijk wel even mee door. Ik heb wat onderzoek gedaan, en er heeft maar een jaar tijd tussen de Touch 1G & 2G gezeten, september 2007 & september 2008. Hoe waarschijnlijk is het dat eind 2009 weer een nieuwe Touch komt?
Ten tweede, hoe degelijk is het scherm in jullie ervaring (krasbestendig, rijke kleurweergave ook buiten, etc)?
En als laatste, de geluidskwaliteit. Op enkele sites wordt de touch beschreven als een multifunctioneel praaltje met middelmatige geluidskwaliteit (in vergelijking met de cowon s9 en een aantal andere sony spelers). Ook scheen de europese versie een volume limiter te hebben, maar daar was wel omheen te werken meende ik
Op het moment neig ik het meest naar de iPod, maar ik wil ook waar voor mijn geld, en niet na 3 maand met een 'oude' touch opgescheept zitten, daar kost het ding helaas te veel voor.
Alvast bedankt!
Het zou zomaar kunnen dat Apple met meer opslag komt oid voor minder geld, maar ik gok dat er weinig schokkends zal gebeuren; de iPhone is ook praktisch onveranderd gebleven.Anoniem: 306148 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:48:
[..]
Ten eerste, is het het op het moment nog waard een Touch 2g te kopen, of is het verstandiger om te wachten tot de opvolger komt?[..]Hoe waarschijnlijk is het dat eind 2009 weer een nieuwe Touch komt?
Daar staan de topics vol mee, probeer de search eensTen tweede, hoe degelijk is het scherm in jullie ervaring (krasbestendig, rijke kleurweergave ook buiten, etc)?
Ik vind zelf het geluid prima, je hoort (icm in-ear en weinig omgevingsgeluid) wel wat ruis van het apparaat zelf, maar imo. niet direct storend. De volumelimiter heb ik zelfs ingesteld aanzien m'n Creative 830's meer dan voldoende output geven op lagere volumes, verder kun je 't dmv een jailbreak nog verder verhogen geloof ik.En als laatste, de geluidskwaliteit. Op enkele sites wordt de touch beschreven als een multifunctioneel praaltje met middelmatige geluidskwaliteit (in vergelijking met de cowon s9 en een aantal andere sony spelers). Ook scheen de europese versie een volume limiter te hebben, maar daar was wel omheen te werken meende ik
Met mijn oordopjes hoor ik uit portable amps (Fiio E5, iBasso T4) wel wat ruis, maar erger is dat het volume veel te hoog is. De Touch kan door de volume limiter, die helemaal vrij in te stellen is, heel precies worden ingesteld. Da's fijn.
Ik zou eens kijken naar een iPhone als ik jou was. Als je contract bijna ten einde is is dat namelijk een goedkopere optie met meer opties, en als je eenmaal een Touch hebt wil je misschien, zoals ik, de iPhone eigenlijk nog liever
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Anoniem: 306148
Ah, duidelijk! En ik denk dat je daar inderdaad ook wel gelijk in hebt. De Touch is al een behoorlijk compleet apparaat zoals het nu is. Verder heb ik aan 16gig wel genoegLeftblank schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:07:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat Apple met meer opslag komt oid voor minder geld, maar ik gok dat er weinig schokkends zal gebeuren; de iPhone is ook praktisch onveranderd gebleven.
En ExNomenDei, de nieuwe Iphone ziet er inderdaad wel aantrekkelijk uit, maar waarschijnlijk zal de prijs er ook niet om liegen
Beiden bedankt voor jullie inbreng
Anoniem: 38533
heb alleen 1 vreemd probleem: email (exchange), youtube, safari ed gaan allemaal prima via lokale wifi op werk of thuis.
echter als ik via mijn e71 (die wifi heeft) wil connecten dan werkt alleen safari, mail geeft een fout "server niet gevonden" en ook youtube "kan niet verbinding met youtube" oid. (volgens mij werkt alles niet, behalve safari)
iemand een idee hoe dit kan ?
- sebastius
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 15:09
Laten we lekker link gaan doen
:strip_exif()/u/12601/cat_matrix2.gif?f=community)
Hoe deel jij je internet van de E71 naar de iPod toe? Ikzelf gebruik Joikuspot. Bij mij werkt alles gewoonAnoniem: 38533 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:01:
kheb sinds 2 dagen ook een touch 2g 16gb.erg leuk ding.
heb alleen 1 vreemd probleem: email (exchange), youtube, safari ed gaan allemaal prima via lokale wifi op werk of thuis.
echter als ik via mijn e71 (die wifi heeft) wil connecten dan werkt alleen safari, mail geeft een fout "server niet gevonden" en ook youtube "kan niet verbinding met youtube" oid. (volgens mij werkt alles niet, behalve safari)
iemand een idee hoe dit kan ?
ik ook via joiku. heel vaag zeg. safari en weer widget werken. mail en youtube niet. maar die werken op thuis wifi weer wel. ik gebruik trouwens os 3.0 al, maar als ik bluetooth aanzet kan hij mn e71 niet vinden. dat is dus ook geen alternatief.sebastius schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:54:
[...]
Hoe deel jij je internet van de E71 naar de iPod toe? Ikzelf gebruik Joikuspot. Bij mij werkt alles gewoonMaar misschien krijg je vandaag/morgen met iPhone OS 3.0 een mogelijkheid om via bluetooth met je telefoon te verbinden, dat zou het stukken makkelijker maken.
update: hij kan mn macbook pro ook niet vinden, andersom wel. na koppeling kan ik echter niks mee doen: geen filetransfers of iets. wat wel kan met mn e71.
update2: mijn macbook kan over de joiku verbinding ook geen mail ophalen ed, alleen maar browsen. het lijkt op een instelling op mijn e71 en/of geblokkeerd verkeer op mijn KPN abbo. wellicht dat hij alleen standaard http verkeer toelaat op poort 80 en geen mail en ander speciaal iets als streaming youtube?
wat me opvalt is dat hij op de macbook verschijnt als een WIFI apparaat en niet als een wifi netwerk. apparaten waarmee je kunt connecten verschijnen onder het lijstje netwerken. misschien dat het hiermee te maken heeft ?
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 38533 op 17-06-2009 15:08 ]
Als je de gratis joiku gebruikt laat hij alleen poort 80 door, met de betaalde joiku gaan alle poorten open.Anoniem: 38533 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:54:
ik ook via joiku. heel vaag zeg. safari en weer widget werken. mail en youtube niet. maar die werken op thuis wifi weer wel. ik gebruik trouwens os 3.0 al, maar als ik bluetooth aanzet kan hij mn e71 niet vinden. dat is dus ook geen alternatief.
ik heb een vraag ...
We kunnen zodadelijk OS 3.0 Verwachten allemaal heel leuk
alleen je moet 10 Dollar betalen,
Mijn vraag is; hoe kan je betalen... weet iemand dat al ?
Via iTunes. Creditcard of Click & Buy. 8 euro trouwens.BluRay schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:39:
Hallo mensen,
ik heb een vraag ...
We kunnen zodadelijk OS 3.0 Verwachten allemaal heel leuk
alleen je moet 10 Dollar betalen,
Mijn vraag is; hoe kan je betalen... weet iemand dat al ?
- sebastius
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 15:09
Laten we lekker link gaan doen
:strip_exif()/u/12601/cat_matrix2.gif?f=community)
Oh dat kan het zijn, ik heb zelf de betaalde Joikuspot, weet niet wat de vraagsteller heeft.richard-5 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:18:
[...]
Als je de gratis joiku gebruikt laat hij alleen poort 80 door, met de betaalde joiku gaan alle poorten open.
ik heb hem net "gekocht" (@jelle. bedankt voor uitleg ik wist niet dat je gebruik kon maken van een soort Paypal..)
hij is nu aan het downloaden
Anoniem: 182115
bijv de Push functie die bij instellingen onder Wifi stond
Dat mag je idd doen, dat was bij mij toch (heb er niets voor betaald)Anoniem: 182115 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:19:
Nou ik heb de update inmiddels 2 keer gedownload via iTunes, na de eerste keer updaten had hij simpelweg niets gedaan, bij de 2e update crashte m'n iPod en gaf ie een foutmelding, waardoor ik nu dus aan het restoren ben. Hoop dat ik nou eindelijk 3.0 erop heb staan.. En met een beetje pech mag ik ook nog eens al mn muziek, video's en foto's er opnieuw op gaan zetten..
iPod1,1_3.0_7A341_Restore.ipswExtreme smell schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:34:
weet iemand de bestandsnaam van de 3.0 software voor de iPod Touch 1G?
Post toch maar liever niet deze links, gezien de URL's ziet het er niet helemaal kosjer uit.
[ Voor 119% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2009 21:12 ]
thanks! dan moet dat het zijn...ik ga op zoek naar een betaalde versie.richard-5 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:18:
[...]
Als je de gratis joiku gebruikt laat hij alleen poort 80 door, met de betaalde joiku gaan alle poorten open.
Anoniem: 191622
Hmmz is het niet handiger om gewoon 1 playlist te maken en daar handmatig alle muziek in te zetten en dan de playlist the syncen. Heb je nooit meer het probleem.pipo1000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:53:
Na de 1.0 naar de 2.0 firmware was mijn hele iPod Touch leeg, weet iemand of dat ook gebeurt van de 2.2 naar de 3.0 firmware? Ik gebruik namelijk geen sync om muziek op mijn iPod te zetten, maar gewoon drop-and-drag, dus ik ben niet blij als mijn iPod weer helemaal leeg is na een update.
Ik heb mijn touch via de restore methode geupdate en daarmee is je touch gewoon leeg. Ben nu bezig met syncen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 191622 op 17-06-2009 21:04 ]
Ik ben bang voor je dat alles er weer van af is, tenzij je een backup terugzet.pipo1000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:53:
Na de 1.0 naar de 2.0 firmware was mijn hele iPod Touch leeg, weet iemand of dat ook gebeurt van de 2.2 naar de 3.0 firmware? Ik gebruik namelijk geen sync om muziek op mijn iPod te zetten, maar gewoon drop-and-drag, dus ik ben niet blij als mijn iPod weer helemaal leeg is na een update.
Er staat een downloadkey in de url, dus het is niet de directe download van de Apple site, en aangezien het betaalde firmware updates zijn mag je ze niet postenpipo1000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:51:
Links naar de 3.0 firmware direct van de Apple website; Aangezien het gewoon links naar de Apple website zijn lijkt het me niet illegaal vandaar dat ik het maar post;
Serieus, vindt het copy paste gedoe niet veel beter werken dan die uit cydia. Die spotlight feautere vindt ik maar irritant. En bluethoot voegt ook niet veel toe.
Dus bluetooth werkt op de iPod Touch?lasharor schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:07:
Ik vindt de update niets aan.
Serieus, vindt het copy paste gedoe niet veel beter werken dan die uit cydia. Die spotlight feautere vindt ik maar irritant. En bluethoot voegt ook niet veel toe.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Anoniem: 78415
Na mijn firmware update naar 3.0 staat alles er nog gewoon op....Wiethoofd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:04:
[...]
Ik ben bang voor je dat alles er weer van af is, tenzij je een backup terugzet.
[...]
Dus bluetooth is enkel te gebruiken om muziek door te zenden naar je geluidsinstallatie of hoofdtelefoon.
Spijtig ik had gedacht dat het zoals op een GSM zou zijn waar je berichten en bestanden kon doorsturen.
Is dat na een betaalde upgrade of een upgrade met de ipsw 'restore' truc?Anoniem: 78415 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:36:
[...]
Na mijn firmware update naar 3.0 staat alles er nog gewoon op....
Maar kan Apple dit niet detecteren en je dan je ipod blokkeren op een of andere manier? Het is natuurlijk wel stom dat ze geld voor een update vragen, maar voor 8euro risico's lopen?Side-Kick schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:21:
Het restoren met behulp van de ipsw file is niet helemaal zoals het door Apple bedoeld is, maar het werkt perfect.
Ik heb netjes betaald...pipo1000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:17:
Is dat na een betaalde upgrade of een upgrade met de ipsw 'restore' truc?
Als Apple dit zou kunnen detecteren dan zouden ze denk ik ook de jailbroken iphone's/ipods blokkeren.zezke schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:
[...]
Maar kan Apple dit niet detecteren en je dan je ipod blokkeren op een of andere manier? Het is natuurlijk wel stom dat ze geld voor een update vragen, maar voor 8euro risico's lopen?
Lijkt me van niet. Als ze zien dat je 3.0 staan hebt (iTunes toont dit ook bij het overzichtsscherm van de ipod) kunnen ze toch eenvoudig even gaan kijken in je iTunes account of je dit wel degelijk aangeschaft hebt. Voor een jailbreak zouden ze al je file system moeten doorzoeken naar de specifieke kenmerken van een jailbreak.Side-Kick schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:31:
[...]
Als Apple dit zou kunnen detecteren dan zouden ze denk ik ook de jailbroken iphone's/ipods blokkeren.
Kan Apple de link leggen tussen het ID van je ipod en je account? Anders kunnen mensen met meer dan 1 account volgens jouw theorie nog wel eens bedrogen uitkomen.zezke schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:37:
[...]
Lijkt me van niet. Als ze zien dat je 3.0 staan hebt (iTunes toont dit ook bij het overzichtsscherm van de ipod) kunnen ze toch eenvoudig even gaan kijken in je iTunes account of je dit wel degelijk aangeschaft hebt. Voor een jailbreak zouden ze al je file system moeten doorzoeken naar de specifieke kenmerken van een jailbreak.
Geen idee of ze het doen, maar volgens mij kunnen ze het wel.Side-Kick schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:41:
[...]
Kan Apple de link leggen tussen het ID van je ipod en je account? Anders kunnen mensen met meer dan 1 account volgens jouw theorie nog wel eens bedrogen uitkomen.
, maar voilla met het restore trucje was het geen probleem en hij doet het nog altijd prima (maar nu dus met 3.0)
het enige probleem wat ik nog altijd ondervind is dat ik m'n touch (2g 16gb) wel kan koppelen aan itunes (moet wel de code invoeren), maar daarna kan hij opeens niet meer bij m'n bibliotheek...
Moet nu echt eerst naar Instellingen --> Wifi om daar m'n wifi verbinding te selecteren, vervolgens werkt het wel. Dit is niet echt handig.
Zijn er meer van jullie met dit probleem??
De meeste muziek van mij staat niet eens in iTunes, want ik vind iTunes helemaal niet prettig. Dus ik sleep en kiep gewoon muziek rechstreeks op mijn iPod. Tips om dit te verbeteren zijn welkom!Anoniem: 191622 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:03:
[...]
Hmmz is het niet handiger om gewoon 1 playlist te maken en daar handmatig alle muziek in te zetten en dan de playlist the syncen. Heb je nooit meer het probleem.
Overigens is mijn ontevredenheid over iTunes pas echt verdwenen sinds ik een iMac heb... dat is dag en nacht verschil met iTunes op Windows..
Verder is mijn upgrade naar 3.0 volledig soepel verlopen en ik ben niets kwijt, geen muziek, geen apps, geen Wifi-settings, geen passwoorden, geen email-accounts etc etc.
Wel netjes gedownload en betaald via iTunes dus.
Nu ben ik wat informatie aan het verzamelen en aan het kijken of dit wel een goeie koopperiode is. Ik zie op macrumors dat het aangeraden is om te wachten. Zoals de topics daaronder ook aangeven en hierboven ook gesproken wordt over de komst van OS 3.0.
Het is logisch dat ik nu nog een week/aantal weken wacht met het aanschaffen van deze Ipod. Maar nu is mijn vraag: Wanneer gaat deze OS 3.0 standaard in de Ipod touch zitten als ik het koop via de apple website?
Je wacht beter tot september dan worden traditioneel de nieuwe ipodmodellen aangekondigd. Nadeel is wel dat je dan waarschijnlijk tot oktober moet wachten eer je een nieuw model kan bemachtigen (spreek uit ervaring van vorig jaar).mastadizzy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:33:
Ik ben van plan om een Ipod touch te kopen om dit schooljaar af te sluiten. Natuurlijk alleen als ik geslaagd ben natuurlijk, maar dit mag het probleem niet zijn.
Nu ben ik wat informatie aan het verzamelen en aan het kijken of dit wel een goeie koopperiode is. Ik zie op macrumors dat het aangeraden is om te wachten. Zoals de topics daaronder ook aangeven en hierboven ook gesproken wordt over de komst van OS 3.0.
Het is logisch dat ik nu nog een week/aantal weken wacht met het aanschaffen van deze Ipod. Maar nu is mijn vraag: Wanneer gaat deze OS 3.0 standaard in de Ipod touch zitten als ik het koop via de apple website?
Weet er iemand hoe je de shake to shuffle functie gebruikt? Ik heb hem aanstaan en heb hier al zitten schudden gelijk een zot, maar er wordt niets geshuffled.
[ Voor 7% gewijzigd door zezke op 18-06-2009 15:05 ]
Ik heb op dit moment een ipod touch welke op sommige momenten gewoon niets maar dan ook niets meer qua muziek/film geluid laat horen. Ben ik hierin de enige?
Ik heb dit probleem niet, maar wel een ander probleem sinds de update van gisteren. Als ik mijn ipod aanzet komt hij na het tonen van het Apple logo niet direct in het menu terecht. Nadat het logo verdwenen is, is het scherm een paar seconden zwart, alvorens in het scherm te komen om de schermblokkering op te heffen.lasharor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:38:
Wat een flut update.
Ik heb op dit moment een ipod touch welke op sommige momenten gewoon niets maar dan ook niets meer qua muziek/film geluid laat horen. Ben ik hierin de enige?
Hebben meer mensen dit ondervonden?
Ja.Side-Kick schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:49:
[...]
Ik heb dit probleem niet, maar wel een ander probleem sinds de update van gisteren. Als ik mijn ipod aanzet komt hij na het tonen van het Apple logo niet direct in het menu terecht. Nadat het logo verdwenen is, is het scherm een paar seconden zwart, alvorens in het scherm te komen om de schermblokkering op te heffen.
Hebben meer mensen dit ondervonden?
Begint onderhandere wel heel irritant te worden, moet hele tijd opnieuw starten wil ik muziek luisteren.
* lasharor wacht nog even op de jailbreak, als dat niets oplost even een klacht naar apple en terug naar 2.2.1
[ Voor 19% gewijzigd door lasharor op 18-06-2009 17:59 ]
Even voor de duildelijkheid, jij hebt de betaalde versie van 3.0 of de semi illegale versie via de herstelfunctie?lasharor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:58:
[...]
Ja.
Begint onderhandere wel heel irritant te worden, moet hele tijd opnieuw starten wil ik muziek luisteren.
* lasharor wacht nog even op de jailbreak, als dat niets oplost even een klacht naar apple en terug naar 2.2.1
De eerste generatie Touch heeft helemaal geen bluetooth chip, en het zit dus ook niet in de nieuwe firmware voor die touch ingebouwd!jelle. schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:03:
Hmm.. zit beetje te twijfelen om of wel of niet te updaten. Die bluetooth functie lijkt me wel heel handig, interessant ook dat ze zoiets ineens in de 1e generatie Touch hebben kunnen integreren (die had 'officieel' toch helemaal geen bluetooth), maar voor de rest is er dus niet zoveel aan begrijp ik? En heb nog kans op problemen ook...
In de iTunes Store staat anders "Alleen beschikbaar iPod touch (tweede generatie)" alleen bij Peer-to-peer gamen en niet bij Bluetooth Stereo... lekker misleidend danWiethoofd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:06:
[...]
De eerste generatie Touch heeft helemaal geen bluetooth chip, en het zit dus ook niet in de nieuwe firmware voor die touch ingebouwd!

edit: hmm op de site staat het wel goed. Dan heeft het dus helemaal geen zin om te gaan upgraden

[ Voor 16% gewijzigd door jelle. op 18-06-2009 20:34 ]
Nou.. je krijgt toch een heleboel meer dan alleen bluetooth? : Horizontaal toetsenbord in allerlei apps, zoekfunctie, copy/paste, shake to shuffle..jelle. schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:33:
[...]
Dan heeft het dus helemaal geen zin om te gaan upgraden
Shake To Suffle kan je alleen gebruiken als je ipod niet gelockt is en je moet echt bij "muziek" zijn ...zezke schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:01:
[...]
Je wacht beter tot september dan worden traditioneel de nieuwe ipodmodellen aangekondigd. Nadeel is wel dat je dan waarschijnlijk tot oktober moet wachten eer je een nieuw model kan bemachtigen (spreek uit ervaring van vorig jaar).
Weet er iemand hoe je de shake to shuffle functie gebruikt? Ik heb hem aanstaan en heb hier al zitten schudden gelijk een zot, maar er wordt niets geshuffled.
De betaalde versie.Side-Kick schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:30:
[...]
Even voor de duildelijkheid, jij hebt de betaalde versie van 3.0 of de semi illegale versie via de herstelfunctie?
[ Voor 20% gewijzigd door Mad_Demon op 18-06-2009 21:13 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Vind ik nou niet echt 8 euro waard... maargoed, waarschijnlijk upgrade ik 'm alsnog over een paar wekenAnoniem: 78415 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:58:
Nou.. je krijgt toch een heleboel meer dan alleen bluetooth? : Horizontaal toetsenbord in allerlei apps, zoekfunctie, copy/paste, shake to shuffle..
Hij moet toch juist wel gelockt zijn?BluRay schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:02:
Shake To Suffle kan je alleen gebruiken als je ipod niet gelockt is en je moet echt bij "muziek" zijn ...
Nounou wat krijg je er een hoop voor, voor de 1G is die update zeker geen 8 euro waard, ik had ook liever gezien dat ie voor 1G gebruikers een stuk goedkoper was.Anoniem: 78415 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:58:
[...]
Nou.. je krijgt toch een heleboel meer dan alleen bluetooth? : Horizontaal toetsenbord in allerlei apps, zoekfunctie, copy/paste, shake to shuffle..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik vindt dit gewoon belachelijk voor de prijs van 8 euro. Daar krijg ik als G2 gebruiker atm een niet goed werkend product voor terug (ik ben echt niet de enige, bekijk de vele topics @ apple support forum maar). De nieuwe functies voegen ook vrij weinig toe. Serrieus buethoot waarmee ik nog niet eens een simpel bestandje kan versteuren?Laguna schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:09:
[...]
Nounou wat krijg je er een hoop voor, voor de 1G is die update zeker geen 8 euro waard, ik had ook liever gezien dat ie voor 1G gebruikers een stuk goedkoper was.
Spotlight is dan nog eens een handige feature. Of dat €8,- euro waard is. Ach ik vind van wel. Alleen heb ik de vorige januari update ook gekocht, en betaald, maar updaten....nee hoor. Alleen maar errors. Na allerlei aanpassingen in Itunes en tips op google etc te hebben gevolgd lukte het nog steeds niet. Ook apple support kwam er even niet uit. Ik heb toen besloten op een andere manier de update op de ipod te zetten. En dat werkte perfect.
Om niet weer geld kwijt te zijn aan een update die ik niet officieel kan updaten draai ik nu naar alle tevredenheid 3.0
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Niet helemaal, het werkt ook in de "music-shortcut" mode (ken de officiële naam niet) als je dubbel-drukt op de knop. (dus zonder te unlocken)BluRay schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:02:
[...]
Shake To Suffle kan je alleen gebruiken als je ipod niet gelockt is en je moet echt bij "muziek" zijn ...
Nog niet ideaal, maar ik kan nu in ieder geval shuffelen zonder het sokje van mijn ipod af te halen en naar het scherm te moeten kijken en een paar gecoördineerde acties op het scherm te doen met mijn vingers. Het kan nu dus in de broekzak.... En dat voor maar 8 Euro
Anoniem: 282436
Want ik kan wel de mp4 functie vinden waar ipod/iphone bijstaat.
Anoniem: 177221
Gebruikt iemand de touch als digitale agenda naast MP3 speler ?
Kan je er trouwens ook mee skypen ?
Hij is wel te gebruiken als agenda hoor. Als de standaard apps niet voldoen heb je altijd nog de keuze uit een aantal apps uit de appstore.Dieter schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:47:
Wil mijn vrouw graag een plezier doen met een touch omdat ze een soort van digitale agenda wil. Vroeger kon de touch enkel de Calendar items lezen, maar nu dus ook editeren als ik het goed versta. De startpost zegt dat deze niet vergeleken kan worden met een echte PDA, maar wat bedoelen ze daarmee eigenlijk. Het gaat hem vooral over het editeren, bekijken en toevoegen van afspraken.
Gebruikt iemand de touch als digitale agenda naast MP3 speler ?
Kan je er trouwens ook mee skypen ?
Er is volgens mij wel een skype app (of een andere voip app, weet niet precies) maar daarvoor heb je wel speciale oordopjes met microfoon voor nodig.
- DarkSide
- Registratie: Oktober 2000
- Laatst online: 15:08
theres no place like ::1
/u/13585/crop66dc35d57b464_cropped.png?f=community)
als ik ergens iets veranderd wordt dit meteen gesynct naar alle andere agenda's. Werkt echt fantastisch.
Alleen jammer is dat hij niet je contacten synct. Dus als je ergens iemand toevoegd is die alleen daar bekend. Er zijn wel programma's die dat voor je doen hoor. Maar daar voor moet je betalen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Iemand?Anoniem: 282436 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:02:
Weet iemand waar ik in Super de functie Ipod video 5g kan vinden?
Want ik kan wel de mp4 functie vinden waar ipod/iphone bijstaat.
Anoniem: 107960
Welke programma kunnen jullie mij aanraden om videos voor haar om te zetten (onder Windows)? (Simpel zo een pre zijn, dan kan ze het zelf.)
AMD FAQ - Hoe en waarmee kan je het beste videobestanden omzetten voor de iPod, iPhone en Apple TV?Anoniem: 107960 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:51:
Welke programma kunnen jullie mij aanraden om videos voor haar om te zetten (onder Windows)? (Simpel zo een pre zijn, dan kan ze het zelf.)
De FAQ is niet voor niets geschreven
In die FAQ staat wel een spelfoutje:Wiethoofd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:02:
AMD FAQ - Hoe en waarmee kan je het beste videobestanden omzetten voor de iPod, iPhone en Apple TV?
De FAQ is niet voor niets geschreven
Deze staat bij Badaboom. Echter is het geen trail, maar trial. Het is een probeer versie, geen aanhangend iets. Klein detail misschien, maar wel een groot verschil.30 Dagen Trail (daarna betaald).
EDIT:
Ik zal Hoedje even een PM doen over bovenstaande.
Ik ga trouwens vanavond Avivo eens proberen, ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet en hoe dat werkt.
Ik gebruikte tot nu toe voor omzetten hiervoor Handbrake, werkt ook erg goed moet ik zeggen, maar als ik met videokaart kan laten converteren is dat natuurlijk alleen maar mooi, zeker als de kwaliteit er ook naar is.
Ik heb namelijk een ATi HD 4850 en een HD 2600 (AGP).
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2009 12:27 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mja dat maakt mij dan weer niet uit, ging mij meer om de spelfout. Heb die overigens reeds gemeld bij Hoedje.Pierre61 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:28:
En daar komt bij dat Badaboom alleen voor Nvidia kaarten is geschreven.
Iemand die weet hoeveel het qua tijd scheelt (procentueel mag ook), als de videokaart een dergelijke conversie doet?
Een beetje 8800GT/9600GT of hoger moet met de juiste drivers en CUDA-versie sneller dan realtime om kunnen zetten, hoeveel sneller is afhankelijk van het bestand, waar je het naar toe converteert etc. Even reviews zoeken of gewoon googlen op performance badaboom moet ook de nodige resultaten opleveren.GJtje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:45:
Iemand die weet hoeveel het qua tijd scheelt (procentueel mag ook), als de videokaart een dergelijke conversie doet?
Opzich niets, maar wiethoofd had gezegd, dat het net wat betere kwaliteit is dan die conversie.Anoniem: 78415 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:41:
[...]
Wat is er dan mis met die mp4-iPod conversie?
nu ben ik ook nog opzoek naar een goedkope oplaad kit, voor zowel thuis als in de auto (incl usb kabel)
daar was mijn aandacht gevallen op de adapt 3 in 1 travel kit, deze bevat namelijk een 12v en 230v usb lader en een usb-dockconnector kabel (zodat ik niet de originele kabel van de ipod steeds mee hoef te nemen)
heeft iemand ook nog ervaring met deze set of een betere aanrader?
Kijk even op Dealextreme, scheelt je nogal wat geld.rjvisje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:24:
ik ben op zoek naar hoesje voor mijn touch 2g 16g, nu was mijn aandacht gevallen op de griffin elan form, heeft iemand hier ervaring mee, of welk hoesje gebruik je zelf en ben je erg tevreden over (hij mag het beeldscherm niet bedekken btw)
nu ben ik ook nog opzoek naar een goedkope oplaad kit, voor zowel thuis als in de auto (incl usb kabel)
daar was mijn aandacht gevallen op de adapt 3 in 1 travel kit, deze bevat namelijk een 12v en 230v usb lader en een usb-dockconnector kabel (zodat ik niet de originele kabel van de ipod steeds mee hoef te nemen)
heeft iemand ook nog ervaring met deze set of een betere aanrader?
Dan blijft nog mijn vraag over: heeft er hier iemand ervaring met de "Griffin elan form" ?, ik zoek namelijk een hoesje wat wel beschermd, maar het beeldscherm niet bedekt.
- batterij snel leeg: als ik wifi gebruik en een beetje browse en youtube zie ik letterlijk de meter omlaag gaan...heb niet het idee dat ik de 3/4 uren haal die je zou moeten halen...heb het vermoeden dat mn batterij defect is
- movies speelt hij landscape zowel linksom als rechtsom, youtube landscape kan maar op 1 manier
- geen mogelijkheid om films in te delen in mappen oid, kan alleen organiseren door er TV show van te maken
- geen movie playlists te syncen, jammer had graag een grote playlist gehad met filmpjes voor de kids achterin...nu moet ik blijkbaar een bult movies tagen als TV show en daarna allemaal onder dezelfde naam hangen...kan dus geen Dora en Mickey Mouse apart doen
- kan binnen die ene tv show geen shuffle doen, ook niet in movies in zn geheel
Kortom: mooi apparaat, ruk batterij en filmmogelijkheden zijn zeer beperkt (eigenlijk belachelijk na al die jaren ontwikkeling, terwijl een touch juist zo geschikt is voor movies en bij muziek wel alles mogelijk is)
Wat ik aanraadt is een Restore/Herstellen en dan je backup terugplaatsen. Meerdere mensen hebben dit geprobeerd met hun iPhones en kunnen dit bevestigen.
Ik kan 'm aanzetten, maar hij vind zelf geen apparaten. Als ik met mijn telefoon zoek dan vind 'ie hem wel en kan ik ook verbinden (dus eenzijdig), maar als ik een foto wil verzenden naar de iPod dan geeft hij aan dat hij niet kan worden verzonden (op de telefoon, de iPod geeft geen melding).
Of is de BlueTooth alleen bedoelt voor andere toepassingen als headsets?
Daarnaast staat de Dictafoon er ineens op, wat heb ik daar aan als dat ding geen line-in heeft? Of werkt alleen de microfoon/headset van Apple zelf erop? Een normale microfoon werkt namelijk niet.
Edit:
Antwoord op mijn eerste vraag hierbij dus gevonden. Doelloze toepassing dan als je het mij vraagt.Anoniem: 286606 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:46:
ad2p?
Dus bluetooth is enkel te gebruiken om muziek door te zenden naar je geluidsinstallatie of hoofdtelefoon.
Spijtig ik had gedacht dat het zoals op een GSM zou zijn waar je berichten en bestanden kon doorsturen.
[ Voor 25% gewijzigd door Polen op 24-06-2009 21:01 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ok, ook zoiets handigs dus.g0tanks schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:56:
Normale microfoons zullen niet werken, je hebt microfoons nodig die er speciaal voor gemaakt zijn. Alleen is die van Apple belachelijk duur, ik ben ook al een tijdje opzoek naar een die niet al te duur is met goede kwaliteit.
Anyway, ik kijk net op eBay en daar hebben ze dus wel een microfoon die zelfs speciaal voor de 2G is, maar je ziet zelf al, heel praktisch is dat ding niet. En misschien was je deze al wel tegen gekomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Polen op 24-06-2009 21:07 ]
De iCal functie, hier kan je nu toch vanop de touch zelf entries toevoegen ? (vroeger kon dit niet, veel berichten hierover te vinden).
Nu zou het dus kunnen, maar ik kan niet echt bevestiging vinden.
Trouwens, werkt dit hetzelfde als op de iphone in dit filmpje ?
http://www.youtube.com/watch?v=MfpnteZVFjI
Ik heb deze gekocht om band-repetities op te nemen, gaat best heel aardig hoor.Polen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:04:
[...]
Ok, ook zoiets handigs dus.
Anyway, ik kijk net op eBay en daar hebben ze dus wel een microfoon die zelfs speciaal voor de 2G is, maar je ziet zelf al, heel praktisch is dat ding niet. En misschien was je deze al wel tegen gekomen.
Ik vraag me af hoe "speciaal" die TRRS jack is. Het is er een met 3 ipv 2 contact-stukjes (+massa), het is zeker geen apple-uitvinding. Volgens mij kun je met het juiste verloop kabeltje gewoon de line-in gebruiken, maar geen idee of dat zo op de hoek te koop is...
Ja, is precies het zelfde. Synchroniseert perfect met Exchange server van mijn werk via http. Dit stukje zit echt goed in elkaar IMO.Dieter schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:14:
nog eens een vraag over de touch :
De iCal functie, hier kan je nu toch vanop de touch zelf entries toevoegen ?
Trouwens, werkt dit hetzelfde als op de iphone in dit filmpje ?
http://www.youtube.com/watch?v=MfpnteZVFjI
heb al 3x restore gedaan...geen soelaas. blijft huilen met die batterij...Wiethoofd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:13:
Je batterijprobleem valt waarschijnlijk te verhelpen. Je hebt waarschijnlijk nu op Updaten geklikt in iTunes en alles z'n gang laten gaan (firmware updaten, en de boel terug laten synchroniseren).
Wat ik aanraadt is een Restore/Herstellen en dan je backup terugplaatsen. Meerdere mensen hebben dit geprobeerd met hun iPhones en kunnen dit bevestigen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.