Reg. datum: 16 augustus 2001
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last
Nieuw TopicReg. datum: 16 augustus 2001
Reg. datum: 21 februari 2006
Ik had dat topic al gezien en doorgelezen. Het voordeel van het gebruik van het tuxbox protocol is dat je tv kunt kijken en kunt zappen vanuit xbmc. Het lijkt er in mijn geval op dat xbmc niet eens probeert om een verbinding op te zetten. Ik draai pli op de dreambox en die is gebaseerd op neutrino1. Volgens de docs zou tuxbox hiermee overweg moeten kunnen. Iemand nog een idee?
Michael
Reg. datum: 11 maart 2008
Reg. datum: 09 januari 2000
berties wijzigde dit bericht 12-08-2008 20:27 (11%)
Beeld/geluid zijn gewoon errug goed te noemen. De DB streamt de beelden gewoon naar je xbmc toe. Zap snelheid vindt ik bedroevend, 'k ben het zappen van de DB gewend (<1 sec)... Met xbmc duurt zappen wel 4 tot 6 seconden.quote:Poeier schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:58:
Nee geen idee, maar ben wel nieuwsgierig naar wat de ervaringen zijn met het beeld/geluid kwaliteit, zap snelheid enz. Wil een dreambox aanschaffen en dan is xbmc de oplossing om op meerdere plaatsen tv te kijken en zappen, ja toch ?
Ik heb geen moeite hoeven te doen om het aan de praat te krijgen... 'k gebruik gemini als image, geen pli (wellicht dat dat toch verschil maakt). Gewoon de tuxbox: URL toegevoegd en klaar... Een juist login/wachtwoord is natuurlijk wel belangrijk.
Je kan altijd een debug log aanmaken en daarin opzoeken wat er fout gaat natuurlijk.
Reg. datum: 16 oktober 2001
Dus rechts en links is dan 30 sec vooruit/achteruit en naar boven en naar beneden dan 10 minuten vooruit/achteruit.
Aangezien ik daar zo aan gewend ben met me xbox nu
Of kan ik mijn 360 controller gebruiken zodat het nog lijkt dat het op de xbox draait ?
Ik wil namelijk mijn xbox uitfaseren nu het op de pc beschikbaar is (ik weet dat er tig programma's op de pc voor dit soort doeleinden zijn, maar ik ben gewoon zo aan XBMC gewend geraakt
Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg
Ook krijg ik hem niet op full-hd, terwijl ik via google een forum had gevonden waar werd gezegt dat als je windows in full hd is dat dan je xbmc ook zo is. Dus dit moet ik nog even uitzoeken
Ook heb ik nog problemen met het spelen van een film, alle teksten van xbmc bij het menu en de framerate letters worden helemaal vaag en ook is de film blurry, dit kan wellicht te maken hebben dat hij niet op full-hd speelt en windows wel zo ingesteld is. Of wellicht zijn mijn video drivers niet goed.
Tips zijn altijd welkom.
Ben jij !FOK ook zo zat. Kijk dan voor serieus nieuws op http://www.nieuwszicht.com/
Michael
Dat werkt gewoon zoals het altijd al geweest isquote:dapluiz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:33:
Kan je als je de MCE remote gebruikt met de windows Xbmc nog wel doorspoelen als op de xbox ?
Dus rechts en links is dan 30 sec vooruit/achteruit en naar boven en naar beneden dan 10 minuten vooruit/achteruit.
Aangezien ik daar zo aan gewend ben met me xbox nu
Of kan ik mijn 360 controller gebruiken zodat het nog lijkt dat het op de xbox draait ?
Ik wil namelijk mijn xbox uitfaseren nu het op de pc beschikbaar is (ik weet dat er tig programma's op de pc voor dit soort doeleinden zijn, maar ik ben gewoon zo aan XBMC gewend geraakt) en als het dan zoveel mogelijk hetzelfde kan blijven is dat helemaal ideaal.
Je hebt op de MCE Remote een hele hoop extra knoppen natuurlijk, en die kan je ook mappen naar eender wat je maar wilt.
Volume ^/v werkt ook gewoon standaard, beter dan op de xbox dus, waar daar heb je die knoppen niet
XBMC staat bij mij ingesteld op Fullscreen (in de settings dus, niet de -fs optie die je bij't starten kan meegeven. Als ik dus op de laptop gewoon kijk, doet XBMC 1280x800. Als ik de HDMI aansluit, schakelt Windows over naar mijn TV. Start ik XBMC dan, dan is het gewoon 1920x1080quote:andreict schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:36:
Ik heb hem gisteren geinstalleerd en wat is het toch een heerlijk programma, alleen heb ik hem nog niet zo fijn aan de praat zoals op de xbox. Op de xbox kan ik namelijk de eerste rar van een reeks openen en dan begin hij meteen de film te spelen, maar op de pc slaat hij kei vast.
Ook krijg ik hem niet op full-hd, terwijl ik via google een forum had gevonden waar werd gezegt dat als je windows in full hd is dat dan je xbmc ook zo is. Dus dit moet ik nog even uitzoeken
Ook heb ik nog problemen met het spelen van een film, alle teksten van xbmc bij het menu en de framerate letters worden helemaal vaag en ook is de film blurry, dit kan wellicht te maken hebben dat hij niet op full-hd speelt en windows wel zo ingesteld is. Of wellicht zijn mijn video drivers niet goed.
Tips zijn altijd welkom.
Eerste wat ik kan bedenken zijn idd je videodrivers.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 13 augustus 2008
Ik lees al jaren mee over hoe mijn xbmc zo mooi en gaaf mogelijk te maken en ben er tot nu toe altijd uitgekomen maar ik irriteer me aan het feit dat ik in de nieuwe Aeon skin niet kan doorspoelen met de controller? Volumeknop werkt prima op de controller.
Weet iemand of dit nieuw is in deze skin? Ik kan bij de andere skins gewoon wel snel doorspoelen en ook bij de vorige AEON skins?
Hoop dat jullie me met dit kleine probleem kunnen helpen!!
Alvast bedankt
Kan je bij muziek bijvoorbeeld wel snel doorspoelen? (in principe staat de actie doorspoelen los van de skin)
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
Reg. datum: 13 augustus 2008
Denk dat ik het toch niet goed uitleg...ik heb er alleen last van bij muziek! Die kan ik niet snel spoelen/skippen met mijn controller (de knop waar je ook het volume mee harder en zachter zet). Videobestanden en dergelijke werkt dezelfde knop wel, ik snap er niets van. Terwijl bij andere skins dezelfde knop ook gewoon werkt.
Activeer het registreren van fouten. Even aanvinken in systeem instellingen en je logfile zal veel uitgebreider zijn.quote:mgb schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:05:
Ik zal eens kijken wat de logfile zegt maar volgens mij had ik daar niet zoveel aan. Moet ik mischien een speciale poort kiezen bij tuxbox of gewoon poort 80 gebruiken?
Michael
Nu kunnen de kinderen via hun xbox tv kijken.
Great.
Michael
Nog even een vraag aan de XBMC gebruikers die een Harmony AB hebben:
Sinds een aantal maanden gebruik ik een Harmony 555. Echt een heerlijk ding! Enige waar ik me aan irriteer is de trage zapsnelheid in XBMC. Ik heb al meerdere tips gevonden op internet en fora's, maar toch werkt het nog steeds niet zo snel als de originele ab. Ik ben dus benieuwd hoe jullie de settings hebben staan voor je Harmony, zoals bv. de toetsvertragingen. (Mijn Xbox staat gedefinieerd als Xbox Remote Extender)
Surineeslander wijzigde dit bericht 14-08-2008 13:50 (0%)
Reden: typo
PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81
Hier heb ik een handleiding om je harmony in te stellen als een media center extender for xbox.
Reg. datum: 08 november 2005
Lees hier: Happy2000 in "[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Unive..."quote:Surineeslander schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:49:
Sinds een aantal maanden gebruik ik een Harmony 555. Echt een heerlijk ding! Enige waar ik me aan irriteer is de trage zapsnelheid in XBMC. Ik heb al meerdere tips gevonden op internet en fora's, maar toch werkt het nog steeds niet zo snel als de originele ab. Ik ben dus benieuwd hoe jullie de settings hebben staan voor je Harmony, zoals bv. de toetsvertragingen. (Mijn Xbox staat gedefinieerd als Xbox Remote Extender)
quote:Klik bij het apparaat op meer opties.
Klik op Los probleem op.
Klik op meer problemen oplossen.
Klik op Het lijkt alsof (mijn apparaat) niet alle opdrachten goed ontvangt.
Klik op Het apparaat reageert teveel op bepaalde opdrachten (bijvoorbeeld met 'volume omhoog' gaat het volume te snel omhoog).
En zet hier de waarde op 0 of 1, nu reageerd de afstand bediening een heel stuk sneller, daarbuiten kun je nog de delay op 0 zetten zoals eerder in dit topic vermeld is.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Ik hoopte eigenlijk dat hier iemand de gouden tip zou hebben, maar deze is er blijkbaar niet. Dan zal ik er maar mee moeten leven
De beste settings die ik tot nu toe heb gevonden (tevens uit het topic op XBMC forum):
- Inter-toetsvertraging: 100ms
- Inter-apparaatvertraging: 200ms
- Herhaal instelling op 0
Reg. datum: 08 november 2005
Wat voor een receiver heb je? Een echt Microsoft of een budget?quote:Surineeslander schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:27:
In mijn zoektocht naar de oplossing had ik beide topics ook al gevonden. Desondanks bedankt voor de snelle reactie, heren!
Ik hoopte eigenlijk dat hier iemand de gouden tip zou hebben, maar deze is er blijkbaar niet. Dan zal ik er maar mee moeten leven
De beste settings die ik tot nu toe heb gevonden (tevens uit het topic op XBMC forum):
- Inter-toetsvertraging: 100ms
- Inter-apparaatvertraging: 200ms
- Herhaal instelling op 0
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Black Holes & Revelations
Ik gebruik de originele receiver.quote:GroteBozewolf schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:33:
[...]
Wat voor een receiver heb je? Een echt Microsoft of een budget?
Ik ga nog wel eens spelen met de vertragingsinstellingen binnen de Harmony software, kijken of ik het zaakje kan finetunen.
Reg. datum: 29 januari 2008
Ook heb ik de Inter-toetsvertraging en de Inter-apparaatvertraging aangepast maar dat heeft ook geen positief effect gehad. Ik kan vanaf hier ff niet vertellen op welke waarden ze nu staan.
Ik heb ook de handleiding van poeier gebruikt uit het vorige deel van dit topic. Maar ondanks dat ik de extender voor xbox aanvink blijft hij de wireless remote aangeven, wat uiteraard niet werkt.
Hebben jullie nog tips waarnaar ik kan kijken om het aan te passen?
Ik heb trouwens een originele xbox dvd kit
Mooie skinquote:Surineeslander schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:49:
Hier al meer mensen de nieuwe skin MediaStream gebruikt? Deze skin is het resultaat van de samenwerking van een groep XBMC gebruikers, nu bekend onder de naam Team Razorfish. Gasten zijn er een jaar mee bezig geweest en dat is te zien!
Nog even een vraag aan de XBMC gebruikers die een Harmony AB hebben:
Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last
Dit topic is gesloten.