Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog
Het wordt nog maffer...quote:mrsar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:00:
Op dit moment is er een grote storing op het mobiele netwerk van T-Mobile in de regio rond Rotterdam en provincie Brabant.
Collega van me heeft een HTC Kaiser, MDA Vario3 enz. enz. icm T-mobile en UMTS. Hij zit achter me en kan prima bellen
Belt hij via HSDPA/UMTS?
Ik weet dat het kan, maar ik wist niet dat kon in NL.
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 10 maart 2008
Reg. datum: 16 augustus 2001
Raar, mijn Touch Cruise zit ook altijd op het UMTS netwerk voor bellen. Ik kan echter niet bellen via UMTS en niet via GSM. (maar wel Internettenquote:XanderDrake schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:28:
[...]
Het wordt nog maffer...
Collega van me heeft een HTC Kaiser, MDA Vario3 enz. enz. icm T-mobile en UMTS. Hij zit achter me en kan prima bellen![]()
Belt hij via HSDPA/UMTS?
Ik weet dat het kan, maar ik wist niet dat kon in NL.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Wat ook kan kloppen, ik kan inmiddels weer bellen maar mijn collega nog steeds niet.quote:T-Mobile heeft sinds vanochtend een storing aan de nummertoekenningscomputer.
Reg. datum: 11 februari 2004
Edit:
Oke, tot nu dus
Ozzie wijzigde dit bericht 25-07-2008 10:48 (20%)
quote:Storing
Vanwege een technische storing is het voor een gedeelte van onze klanten niet altijd mogelijk om gebruik te maken van onze dienstverlening. Klanten kunnen hierdoor hinder ondervinden en mogelijk niet bellen of gebeld worden. Deze verminderde dienstverlening doet zich voor bij een gedeelte van onze klanten en is niet geografisch gebonden.
De exacte oorzaak van de storing is nog niet bekend. Wanneer de dienstverlening weer in orde is, kan T-Mobile op dit moment nog niet aangeven. T-Mobile werkt nu met man en macht aan een oplossing om de dienstverlening weer zo snel mogelijk in orde te maken. Zodra er meer bekend is, volgt nadere info.
Antec Solo * Tagan 480W PSU * Asus A8N-SLI Premium * Athlon 64 3500+ * 4x Kingston 512MB DDR400 * 2x WD2500KS 250GB * 2x WD2000JB 200GB * Samsung SH-D162C * Plextor PX-716A * XFX GeForce 6800 GT PCI-E * Samsung 710T
Reg. datum: 16 september 2004
Maar de storing is echt per persoon anders, want een kennis van mij kan nog wel bellen, terwijl we vlak bij elkaar zitten (enkele straten).
Qtec S100 | Qtec 9000 | HTC Tytn UK | HP iPAQ 914c UK
pven wijzigde dit bericht 25-07-2008 12:52 (177%)
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Reg. datum: 02 mei 2004
Reg. datum: 19 april 2008
Ik kreeg op mijn telefoon de melding: 'Geen netwerk toegang' het is hier al opgelost gelukkig.
You can conquer the world, but i'll still be in it.
Reg. datum: 28 augustus 2003
Erg klote dit, niet zo lang geleden had T-mobile ook al een keer een grote storing op z'n netwerk, wij zijn toen gespaard gebleven, maar je zou toch zeggen dat ze ervan leren. Guess not...
Ach, ga wel zeuren om 'T-Mobile extra' punten ofzoiets
Ik kan weer bellen en SMSen (regio R'dam)!
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 25 maart 2006
Nee het heeft geen effect op je rekening. Dat kan zonder dat dat extra kost. Je belt niet via je data verbinding maar slechts via de UMTS frequentie. Het kan zelfs zo zijn dat je om sommige plekken beter bereik hebt op het umts netwerk dan op je gsm frequentiequote:Burns_NL_dsl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:31:
Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd op GSM mode staan....geen benul van UMTS, als ik hem op dual-modus zet....kan dat effect hebben op mijn maand-afrekening bij normaal bellen/sms ??? (geen internet-dingen....heb nog geen PIT)
laurentbas wijzigde dit bericht 25-07-2008 15:28 (3%)
Reden: Verkeerde zinsopbouw
Reg. datum: 10 maart 2008
Dank u !!!quote:laurentbas schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:26:
[...]
Nee het heeft geen effect op je rekening. Dat kan zonder dat dat extra kost. Je belt niet via je data verbinding maar slechts via de UMTS frequentie. Het kan zelfs zo zijn dat je om sommige plekken beter bereik hebt op het umts netwerk dan op je gsm frequentie
waren alle dingen maar zo makkelijk !!!
;-)
Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/
Verder eigelijk niets gemerkt, Wel ontvangst gehad. in rotterdam centrum.
A Soldiers manual and a pair of boots.
mijn telefoon is gister gestolen, vandaag nieuwe sim gehaald, t-mobile gebeld om hem te activeren (met de desbetreffende sim), met als antwoord, ja als u mij kan bellen dan is ie al geactiveerd. vreemd.
Maar nu weigert de sim elke dienst in mijn kaiser. Regio groningen! iemand in regio Groningen die ook last heeft van storingen of is het alleen mijn simkaart die een hickup heeft.
Ik kan overigens ook niet inloggen op my t-mobile. anderen daar ook last van?
Voor de echte Tweakers: Sportschool zoeken? | Schoonheidssalon zoeken? :P
Update 16.18 uur: De storing is nog steeds niet verholpen. Evenmin is er iets over de exacte oorzaak bekend, zo meldt de woordvoerster van T-Mobile aan Webwereld. De storing treft volgens het concern ongeveer 10 procent van het klantenbestand, zo'n 270.000 mensen. Abonnees die bij Orange zaten hebben geen last van enige mankementen, zij zitten nog op een eigen Orange-netwerk dat is overgenomen door T-Mobile.
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Hiermee sluiten we dit topic. Het probleem lost zich gaande avond dus van zelf wel opquote:Technische storing opgelost.
De technische storing bij T-Mobile, waarvan het bedrijf eerder vandaag melding maakte, is sinds 17.00 uur opgelost. Door de storing heeft ongeveer 10% van de klanten van T-Mobile een aantal uren hinder ondervonden en beperkt gebruik kunnen maken van hun mobiele telefoon. T-Mobile verwacht dat alle klanten in het komende uur weer normaal gebruik kunnen maken van haar dienstverlening.
Dit topic is gesloten.