Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
GOTSent

Huidige versie 0.24 b7
http://www.mediafire.com/?d92owomsj4z
Een Tweakers tool om makkelijk en snel x264 .MKV bestanden naar PS3 en 360 compatible MP4 bestanden converteren via een remux (dus veel sneller dan transcoden). Voor PS3 zit daar ook de mogelijkheid bij om M2TS (mux to vob) en AVCHD formaten aan te maken
Waarom: naar aanleiding van een aantal posts op GOT heb ik een tooltje gemaakt om een aantal zaken van het omzetten van MKV naar PS3 MP4 te vereenvoudigen/verbeteren. Dit bleek ook op 360 te werken, en ondertussen zijn er veel opties bij gekomen.
Homepage/download page
Het laatste nieuws is te volgen via twitter: http://twitter.com/Sentry_23
Bekende fouten/problemen
Vragen kunnen ook gemaild worden naar mailto:sentry23@gmail.com

Hoe: start de tool op, en open een MKV bestand om te converteren.

De tool leest het bron bestand uit, en kijkt of dit op de PS3/360 is af te spelen.
Als er een melding komt dat het bestand niet is af te spelen, dan moet het bestand re-encoded worden om goed op de PS3/360 af te kunnen spelen. Dit gebeurt met name met 1080p bestanden. (het heeft te maken met het gebruik van een decoding buffer dat groter moet zijn dan 12 MB. Dit buffer is afhankelijk van de resolutie en het aantal frames in het buffer).
Probeer je het toch naar MP4/M2TS om te zetten en af te spelen zonder te recoden, dan krijg je een zwart scherm op de PS3, of zeer zware artifacts op de 360.
Vandaar dat automatisch de 'recode' optie wordt geselecteerd als zo'n bestand wordt gevonden.
Je kan het beste formaat voor je systeem selecteren in de dropdown box links onder. (Voor 360 wordt het gebruik van MPEG2 afgeraden.)
Huidige maximale mogelijkheden voor recodes zijn:

Mpeg2 (resolutie tot 1080p, 5.1 audio op PS3 en 360
(indien gebruik wordt gemaakt van de Media Extender, anders heeft de 360 veel problemen met dit formaat))

Xvid (resolutie tot 1080p op PS3, 720p op 360, beiden met 5.1 Audio)

h264 (resolutie tot 1080p op PS3 en 360, 7.1 Audio in AVCHD voor PS3, 5.1 audio in M2SS voor PS3, 2.0 (eventueel dolby surround encoded) in MP4 voor 360, of 5.1 in MP4 AAC voor PS3 (indien een HDMI versterker wordt gebruikt).

Om te converteren naar MP4 hoef je niets te selecteren, en kan je zo op convert drukken.
Eventueel kan je nog van te voren de juiste taal selecteren als er meerder audio tracks zijn.

Softsubs worden niet ondersteund op de 360, en op de PS3 alleen in AVCHD en AVI. Alleen AVCHD softsubs worden ondersteund door GOTSent.
Let op, voor AVCHD softsubs moet het bron bestand een resolutie van 1920x1080 of 1280x720 hebben, anders moet een recode van de video plaats vinden.

Om harde subtitles toe te voegen is een recode naar MPEG2, Xvid of H264 nodig. Dit is een vrij langdurig en lossy proces (je raakt kwaliteit kwijt), en de subtitles worden in de video 'gebrand'.
Subtitles kunnen uit het bronbestand komen, of externe SRT subtitles kunnen worden toegevoegd.(deze moeten in UTF8 formaat (open in notepad en save as..) staan om accenten en andere aparte karakters goed weer te kunnen geven.)

Mux to Vob.
Creeer een M2TS bestand voor de PS3.
Voordelen: bestand kan voor streaming > 4GB zijn, 5.1 AC3 audio. Lossless conversion.
Nadelen: werkt niet op 360.

SafeSync.
Sla de directshow audio decoding over, en gebruik ffmpeg om een ac3 bron bestand te converteren naar AAC. Deze optie is bedoeld om probleem-bestanden waar de audio out-of-sync raakt met de video te proberen te fixen omdat ffmpeg iets anders om gaat met fouten in de bron.

Splitsen:
MP4 bestanden groter dan 4 GB lopen niet goed op PS3 en 360, en moeten de optie 'split > 4GB' hebben om goed af te spelen.
M2TS hoeft niet gesplit te worden als het gestreamed wordt. Voor FAT32 externe disks is het uiteraard wel noodzakelijk.
AVCHD moet op UDF 2.5 disks gebrand worden, en hoeft niet perse gesplit te worden om te spelen.

Overige functies

Converteer WMV-HD -> AVCHD (hier is een goed werkende directshow config voor nodig, en dit blijkt voor Vista vaak een probleem te zijn met de gebruikte filters.) Er wordt gewerkt aan een vista compatible oplossing.
Selecteer bij 'open file' de WMV extensie i.p.v. de default MKV extensie.
Geen overige configuratie is nodig.

Converteer AVI naar PS3 compatible formaat.
Selecteer bij 'open file' de AVI extensie i.p.v. de default MKV extensie.
Geen overige configuratie is nodig.
Op het ogenblik kijkt de code naar het aanwezig zijn van QPEL/GMC indentifiers.
Indien deze gevonden worden zal de tool de AVI video recoden. Zo niet, dan wordt er uit gegaan van een audio probleem, en wordt de audio re-encoded (dit is vaak een factor 10 sneller dan een video re-encode)
In nabije toekomst is ook folder check/conversie mogelijk, waarbij op video compatibilty wordt getest en alleen de incompatible video bestanden worden omgezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Sentry23 op 20-05-2009 11:08 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

MeNTaL_TO

The future is not set

Voor de zekerheid neem ik mijn post even mee naar dit topic (hopelijk heb je tijd om te antwoorden Sentry)
Sinds een paar dagen AVCHD ontdekt en las net dat gotsend dit nu ook supporten en verdomd zeg, dit programma doet precies wat in ripbot264 en tsmuxer zelf (gek genoeg) niet lukt. Alleen dacht ik dat ik eerst alles moest reencoden wat ik jammer vond bij een avc naar avchd, blijkt je gewoon het vinkje bij de encoder uit te kunnen zetten. Nu eens kijken of deze rare versie van zwartboek het wel wil doen en daarna kijken of de split naar bd-5 het ook goed wil doen.
Sentry bedankt voor dit geweldige programma alvast, was al bang dat ik dit (http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135795) allemaal al moest gaan doen.

[edit]
Helaas, hier ook hetzelfde probleem, na het omzetten wel geluid maar geen beeld in powerdvd, dan maar ff splitten en dan kijken of ie het in de ps3 wel doet. Gotsend geeft aan het begin wel aan dat de AVC niet werkt op de ps3, maar het profile word wel aangepast van 5.1 naar 4.1, ben bang dat het toch reencoden gaat worden.

[edit2] Is het misschien mogenlijk om een optie op te nemen dat je een reencode krijgt op dvd5 formaat zonder te hoeven splitten? Ik heb een hoop dvd5 mkv's die net te groot worden voor een dvd5 en vind het wel heel erg zonde om daar een dvd9 voor te gebruiken.
En nog een extra vraagje, je raadt aan om de re-encoden in mpeg2, is dat aan te raden als je een AVCHD maakt? (of uberhaupt, ok het is snel, maar ik heb liever kwaliteit).

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-07-2008 17:58 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Na een paar keer stoeien met tsMuxer, kwam ik dit topic tegen! Goed initiatief en precies wat ik nodig heb. Maar... het lukt niet helemaal goed.

Mijn doel:
Ik heb een MKV file die ik graag wil omzetten naar AVCHD. Voornaamste reden: AVCHD speelt in powerdvd (7.3) met hardwaresupport (AMD 780G chipset in mijn HTPC); CPU usage is dan maar zo'n 8% t.o.v. zo'n 80% bij afspelen van MKV. Sommige MKV's lopen niet lekker omdat ze al tegen de 100% CPU usage zitten.

Na het openen van de MKV file in GOTSent heb ik een aantal opties. Omdat PS3AVCHD ISO's van usenet bij mij prima draaien met hardwaresupport, kies ik deze optie. Er wordt dan een Blu-Ray disc mappenstructuur gecreëerd waar ik vervolgens met een ander tooltje een UDF 2.5 ISO van maak. Dit gaat allemaal redelijk vlot.

Vervolgens mount ik de gemaakt ISO met daemontools op mijn HTPC. Disc wordt netjes herkend als Blu-ray disc, powerdvd wordt geopend, maar helaas: wél geluid, maar geen beeld (blijft zwart). Het gekke is dat wanneer ik in powerdvd een losse file open en dan het m2ts bestand in de "stream" map van de gemounte ISO selecteer, er wel gewoon beeld en geluid is.

Heb ook andere opties geprobeerd, maar dan duurt het encode erg lang (ruim 24 uur). En dan heb ik geen hardwaresupport dus hoge CPU usage.

Als ik de homepage van GOTSent lees, krijg ik het idee dat het zwarte-beeld-probleem in powerdvd opgelost zou zijn in de nieuwste versie, maar ik krijg het nog steeds. Zie ik iets over het hoofd? Waarom werken iso's van usenet wél en die van mezelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Trax: De nieuwste versie is nog niet voor download (24 beta3) al komt deze wel deze week.
Dat zou het een en ander kunnen verklaren :)
(edit: ow.. iets te snel gelezen. Er zit in AVCHD een beperking dat de resolutie 1920 1080 of 12080 720 moet zijn. Alle Usenet releases hebben deze balken er ook om heen staan. Veel directe re-codes doen dat nog niet, en dit kan de oorzaak van het probleem zijn. In de nieuwste versie zit er dus bij de encode naar AVCHD de functie dat hij automatisch balken om het scherm plakt)

Verder zal ik nog eens kijken naar de conversion. Het blijkt dat de header adjust van tsmuxer ook niet echt super werkt, en ik moet zelf dus nog wat verder testen om dit er allemaal goed in te zetten.
Mocht het nog niet goed werken, dan zal ik wat test versies sturen met verschillende opties.

Mental_to: voor een AVCHD recode kan je het best naar h264 re-coden. Met mpeg2 AVCHD recodes heb ik zelf geen ervaring, en al zou het theoretisch moeten kunnen, weet ik niet of het in GOTSent goed gaat.
De mpeg2 optie is met name om een normaal mpeg2 bestand te krijgen, geen AVCHD.

Verder: header adjusts kunnen niet helpen bij het spelend maken van echte 5.1 profile bestanden.
En, in de komende beta zal de fit to DVD ook proberen een recode op 1 DVD te krijgen.
(wel redelijk lastige berekening, aangezien de overhead van een AVCHD niet helemaal vast ligt, dus neem ik hem voor de zekerheid maar op 8%). (oftewel: (4.5 GB - ac3 file grootte) - 8%.)

[ Voor 59% gewijzigd door Sentry23 op 29-07-2008 17:04 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ah ok. Dan wacht ik beta 3 even af en dan ga ik nogmaals mijn geluk beproeven. Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sentry23 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:55:

Verder: header adjusts kunnen niet helpen bij het spelend maken van echte 5.1 profile bestanden.
En, in de komende beta zal de fit to DVD ook proberen een recode op 1 DVD te krijgen.
(wel redelijk lastige berekening, aangezien de overhead van een AVCHD niet helemaal vast ligt, dus neem ik hem voor de zekerheid maar op 8%). (oftewel: (4.5 GB - ac3 file grootte) - 8%.)
Ik neem nu ook 7% overhead, plus 1% voor iedere sub, werkt tot nu toe goed (maar goed, 1 film duurt 1,5 dag op mijn laptop).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
http://www.mediafire.com/?bmgtj0iyyzm

24beta 3 (killing joke version)

Anyway.. nieuwe zaken:
High/low process priority
(zet sub processen op above/below normal priority)

AVCHD : borders naar full 1080p/720p om subs werkend te krijgen voor alle bestanden.(indien een h264 recode wordt geselecteerd samen met AVCHD output).

update van mencoder naar nieuwe versie

Avi recode voor PS3
(als een avi non-playable is op ps3 kan dat door GMC/Qpel of een audio probleem komen). Selecteer in de file selector het avi formaat, en de tool zoekt verder zelf uit wat voor recode nodig is (audio of video).. (audio only recode is ook zeer snel). Aangezien het audio probleem nog niet duidelijk een oorzaak heeft recode hij de audio van elke avi file die verder wel aan de standaarden voldoet.
Mocht je dus een non-playable file hebben op de PS3, zou dit hem altijd weer werkend moeten krijgen. klik na openenen op convert.. verder hoef je niets aan te zetten.. (heeft ook geen effect)

Fast mux (voor m2ts als AVCHD, en staat dan ook op de plaats van safesync die daar toch niets doet). Deze gebruikt tsmuxer om de header aan te passen, en is veel sneller dan de normale methode (met name voor m2ts) maar de file is dan niet meer doorzoekbaar (rewind en ffwd zorgt er voor dat je Of heel lang moet wachten tot iets het weer doet, of je moet de stream weer van voor af aan starten.

PS3/360 preferences voor Avi transcoding en mp4 creation. Avi's voor 360 worden naar 720p ge-recode, ook al is de bron 1080p, voor ps3 blijft dat 1080p.
Mp4 creation gaat normaal altijd via ac3filter, maar voor vista users wordt de fallback code gebruikt, en dat was altijd 2 kanalen. Bij het PS3 5.1 profiel is dat dus 5.1 AAC geworden, en voor 360 en PS3 2.0 is dat dus 2.0 audio.

Fit to DVD zou voor AVCHD recodes ook een bestand aan moeten maken dat goed op 1 single layer DVD past.

verder nog wat aanpassingen in de split van m2ts (niet meer via mkvmerge maar met tsmuxer) en veel kleine bug fixes..

http://www.mediafire.com/?bmgtj0iyyzm

[ Voor 16% gewijzigd door Sentry23 op 01-08-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gewoonlijk weer geweldig werk, we gaan het testen allemaal (tenminste, het ps3 gedeelte...)
Weet iemand of er al een manier is om AVCHD te streamen naar de PS3, of moet dit echt op een externe HDD geplaatst worden om te werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor zover ik weet is het helaas niet te streamen, maar ik laat me graag verrassen :)

Verder, er zit nog een kleine bug in de avi handler merkte ik, die een error geeft als er spaties in de filenaam zit.. (iets te voorbarig met releasen..)
De file wordt later ge-update.. ik ben het nog even aan het testen, maar het leek echt een super kleine error te zijn.
http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_024b3.exe
daar.. die moet het beter doen bij de avi's.

[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 01-08-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

AVCHD recode naar single layer DVD?
Wow, dat is helemaal handig. Mooie verbeteringen weer.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:44
Seraphus-Y schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:37:
AVCHD recode naar single layer DVD?
Wow, dat is helemaal handig. Mooie verbeteringen weer.
Zeker mooi! Volg deze topic al een tijd: superwerk!
Misschien ook mogelijk om een AVCHD recode naar duallayer DVD te doen?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
toastingnow schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

Zeker mooi! Volg deze topic al een tijd: superwerk!
Misschien ook mogelijk om een AVCHD recode naar duallayer DVD te doen?
Geen probleem (denk ik), al moet ik nog verder testen hoe strict de size restrictions zijn in de encoding options, maar ik zou er eventueel een dropdown van kunnen maken met een aantal sizes:
(bijv; DVD SL 4.5 GB, DVD DL 8.5GB, BR SL 25 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Woohoo! Het probleem dat ik geen beeld heb in powerdvd bij het omzetten van MKV naar AVCHD is verdwenen. Dat had dan toch met die 1080 en 720 maten te maken denk ik. Nu kan ik mijn verzameling gaan omzetten, zodat ik met hardware support kan afspelen. Mooi werk Sentry23! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sentry,

Bedankt voor al dit werk. Het is een geweldig tooltje.

Ik heb net versie 024.b3 getest en deze geeft bij een standaard mp4 conversie geen output.
Hij maakt wel de extracted files aan, maar de merge doet niks en de output verdwijnt.
Met 024.b2 doet hij het wel goed.
File info :
General
Complete name : C:\Films\Download\Dark.City.1998.Directors.Cut.720p.BluRay.x264-SiNNERS.mkv
Format : Matroska
File size : 4.37 GiB
Duration : 1h 51mn
Overall bit rate : 5602 Kbps
Encoded date : UTC 2008-07-29 23:06:02
Writing application : mkvmerge v2.0.2 ('You're My Flame') built on Feb 21 2007 23:40:55
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 3834 Kbps
Nominal bit rate : 4089 Kbps
Width : 1280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35
Frame rate : 23.976 fps
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.245
Writing library : x264 core 60 r920 32f09c4
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=4089 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00
Language : English

Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits

Text
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text

Cheers,

Colossal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Trax: sweet.. ik zal het ook op de pagina toevoegen, dat hardware accel voor de PC ondersteund wordt bij AVCHD afspelen met powerdvd :D

<edit> owja.. voor de volgende beta zal ik AVI folder conversion toevoegen (het mp3 probleem blijkt toch erg weinig voor te komen) zodat er in een keer folder gecontroleerd kunnen worden op compatibility voor PS3.
Voor AVCHD komt er nog een toevoeging om ssa subs ook goed te converteren, en daarna gewoon alle subs in de AVCHD te includen, zodat batch conversie ook makkelijker gaat met de juiste subs.

Weet iemand hoe het zit met 360 AVI compatibility ? Volgens mij doet die alleen geen 3 point GMC, maar goed, dat komt eigenlijk bijna nooit voor.
</edit>

[ Voor 67% gewijzigd door Sentry23 op 02-08-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Colossal: Ik zal eens kijken of er een foutje in de mp4 conversie is gekomen. Anders zullen we het via mail proberen op te lossen. Heb je het profiel goed staan voor 360/PS3?

[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 02-08-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met profiel, target? Deze staat op ps3 (2.0)
Ik heb "http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_024b3.exe" naast b2 gezet. Maakt dit nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Colossal: zou je eens kunnen proberen met 360 als target ? Zo te zien heb een foutje in het PS3 2.0 profiel gemaakt.

<edit> of deze exe gebruiken http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_024b31.exe waar het wel goed moet gaan</edit>

[ Voor 33% gewijzigd door Sentry23 op 02-08-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect, PS3(2.0) doet het inderdaad met b31 wel.
360 doet het in b3 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Ik heb net Lost Boys omgezet van .mkv naar AVCHD, gelijk de mogelijkheid van de SL-DVD geprobeerd, maar de orginele .mkv van 4.37 GB groot, wordt na conversie 4.63 GB, daarmee dus niet passed op de 4.7 DVD (4.3 GB).

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Seraphus-Y schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:28:
Ik heb net Lost Boys omgezet van .mkv naar AVCHD, gelijk de mogelijkheid van de SL-DVD geprobeerd, maar de orginele .mkv van 4.37 GB groot, wordt na conversie 4.63 GB, daarmee dus niet passed op de 4.7 DVD (4.3 GB).

Enig idee?
Ik controleer dit nog beter. Blijkbaar een foutje in de berekening gemaakt met de fillfactor :-/
Heb je toevallig gezien hoe groot de h264 file was ?

<edit> of een hele stomme fout.. 4.3 GB vrij zeg je.. ?
goed.. beta 4 morgen dan maar :)</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 02-08-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterend programma. Ik gebruik nu Beta 3, maar op de een of andere manier lukt het me maar niet om soft subs in avchd's te krijgen. Ik heb ze als losse srt erbij gedaan en ook nog gemuxt in de mkv geprobeerd, maar bij beide geen subs te zien of te selecteren. Wat moet ik allemaal aan en uitgevinkt hebben staan. Ik wil dus een mkv omzetten naar AVCHD BR/PS3 met subs. Softcoded het liefst. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor AVCHD softsubs moet de resolutie full 1080p of 720p zijn (dus vertical 1080 of 720 pixels).
De bron moet deze resolutie zijn, of er moet een h264 recode plaats vinden. Kan je zien wat de bron resolutie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:46:
Voor AVCHD softsubs moet de resolutie full 1080p of 720p zijn (dus vertical 1080 of 720 pixels).
De bron moet deze resolutie zijn, of er moet een h264 recode plaats vinden. Kan je zien wat de bron resolutie is ?
Bron mkv is exact 720p, dus 1280*720. Het is deze: Flashpoint.S01E02.720p.HDTV.X264-DIMENSIONNL.mkv
Srt bestand exact dezelfde naam gegeven. Eerst los geprobeerd en later gemuxt. In Media player bv ziet ie de subs gewoon.
Ik heb zowel met als zonder h264 recode geprobeerd, maar bij beide niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:44
Sentry23 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

Geen probleem (denk ik), al moet ik nog verder testen hoe strict de size restrictions zijn in de encoding options, maar ik zou er eventueel een dropdown van kunnen maken met een aantal sizes:
(bijv; DVD SL 4.5 GB, DVD DL 8.5GB, BR SL 25 GB)
Zou echt super zijn!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:39
PS3/360 preferences voor Avi transcoding en mp4 creation. Avi's voor 360 worden naar 720p ge-recode, ook al is de bron 1080p, voor ps3 blijft dat 1080p.
Begrijp ik hieruit dat alleen recodes naar xvid gescaled wordt naar 720p en h264 niet? (ben namelijk een 1080p naar h264 aan het recoden en daar blijft de resolutie op 1080p staan (target=xbox))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Rayures: Correct. H264 1080p loopt prima op 360. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het ook graag, maar ik heb hier nog geen klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Sentry,

Heerlijk programma, mijn complimenten. Ik gebruik het programma nu een maandje en ben nog geen problemen tegenkomen om mijn HD materiaal te converten naar PS3 capable materiaal. Alleen nu zit ik met een klein probleempje;

Ik heb nu de volgende film Star.Wars.Ep.I.The.Phantom.Menace.1080p.12gb in .wmv formaat op 1920x820. Deze werkt niet op mijn PS3 (wel beeld, geen geluid) dus heb ik geprobeerd om hem te converten naar AVCHD met versie 24b3. Verloopt allemaal super, alleen hij splitst de film in 4 .m2ts bestanden. Ik heb wel ingesteld dat GOTSent de film niet mag splitsen.

Is het ook mogelijk om deze naar één .m2ts bestand te converteren?

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Op zich maakt dat toch niet uit? Als je AVCHD brandt naar een schijfje spelen die verschillende mt2s'sjes prima achterelkaar door.

(Althans, mijn film die uit 2 mt2s'sjes bestond deed het prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JorisBit schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:54:
Sentry,

Heerlijk programma, mijn complimenten. Ik gebruik het programma nu een maandje en ben nog geen problemen tegenkomen om mijn HD materiaal te converten naar PS3 capable materiaal. Alleen nu zit ik met een klein probleempje;

Ik heb nu de volgende film Star.Wars.Ep.I.The.Phantom.Menace.1080p.12gb in .wmv formaat op 1920x820. Deze werkt niet op mijn PS3 (wel beeld, geen geluid) dus heb ik geprobeerd om hem te converten naar AVCHD met versie 24b3. Verloopt allemaal super, alleen hij splitst de film in 4 .m2ts bestanden. Ik heb wel ingesteld dat GOTSent de film niet mag splitsen.

Is het ook mogelijk om deze naar één .m2ts bestand te converteren?
Volgens mij is dat het limiet van m2ts (net als bij vob's), dus heeft volgens mij niets met het opgeven van splitsen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
NeroAAC geeft errors terug bij elke (ps3/xbox/h264/xvid/etc) conversie met b3 en b31 (zowel win2k3 en vista). foutmelding: "error during aac conversion", log geeft geen melding hiervan, zodra ik deze wegklik, start gotsent gewoon met muxen, de video & audio werkt hierna vooralsnog prima.

Op het moment probeer ik de Pixar Short Films 720p x264 ESiR om te zetten, maar dit is mij tot op heden (nog) niet gelukt icm win2k3 (voorheen nooit problemen) Vista geeft geen problemen, en alle conversie werken (op planet.earth.ep1.1080p na, hiervoor heb ik nog geen combinatie gevonden die een speelbaar resultaat aflevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Rayures: Ik kijk er even naar.. beta 4 zal waarschijnlijk ook al deze week uit komen.

<edit>de foutmelding is inderdaad te negeren.. als Nero gebruikt wordt komt er alleen geen AAC file maar direct een MP4, en daar viel de conversie over.</edit>

[ Voor 48% gewijzigd door Sentry23 op 04-08-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok, vraagje voor nieuwe features:
Wat willen jullie liever: een task list (waar je verschilende taken met aparte settings voor subs etc achter elkaar kan queuen), of een folder watch optie, waar alles wat in die folder komt direct wordt geconverteerd, volgens default settings (zodat de app op de achtergrond kan blijven draaiien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik zou het liefst zien dat alle files in een folder volgens de "huidige" instellingen geconverteerd kan worden.
Dus bv MKV -> MP4 (xbox360) -> recode h264 met subtitles, en dit voor alle MKV bestanden in gegeven directory.

ps. Top tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamb1no
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
Hallo iedereen,

Als ik dit bestand (The.Assassination.of.Jesse.James.by.the.Coward.Robert.Ford.(2007).BDRip.AC3.X264-TLF-English.CD1.mkv, 992x416, AVC1, AC3) met GOTsent 24b3 omzet (mux, geen recode) naar AVCHD + optie softsubs en brand met Nero in UDF 2.5 krijg ik op de PS3 enkel geluid, geen beeld. Mux to vob werkt uitstekend, alsook kan ik het gecreëerde m2ts-bestand in de AVCHD-structuur na branden als data op DVD vlekkeloos afspelen op de PS3 (zonder subs uiteraard :( )

Enig advies is welkom.

Greetz
Bamb1no

PS: leuke tool Sentry23, keep up the good work :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bamb1no op 06-08-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Bamb1no schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:03:
Hallo iedereen,

Als ik dit bestand (The.Assassination.of.Jesse.James.by.the.Coward.Robert.Ford.(2007).BDRip.AC3.X264-TLF-English.CD1.mkv, 992x416, AVC1, AC3) met GOTsent 24b3 omzet (mux, geen recode) naar AVCHD + optie softsubs en brand met Nero in UDF 2.5 krijg ik op de PS3 enkel geluid, geen beeld. Mux to vob werkt uitstekend, alsook kan ik het gecreëerde m2ts-bestand in de AVCHD-structuur na branden als data op DVD vlekkeloos afspelen op de PS3 (zonder subs uiteraard :( )

Enig advies is welkom.

Greetz
Bamb1no

PS: leuke tool Sentry23, keep up the good work :)
Dit staat een paar posts terug...
Sentry23 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:46:
Aangezien jouw bron al aangeeft dat de resolutie 992x416 is, moet je dus recoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Seraphus-Y schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

[...]

Aangezien jouw bron al aangeeft dat de resolutie 992x416 is, moet je dus recoden.
Met een kanttekening.. Ik moet een aanpassing in de code maken zo te zien om de horizontale resolutie ook op te rekken naar 1280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Sentry23 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:55:
Trax: De nieuwste versie is nog niet voor download (24 beta3) al komt deze wel deze week.
Dat zou het een en ander kunnen verklaren :)
(edit: ow.. iets te snel gelezen. Er zit in AVCHD een beperking dat de resolutie 1920 1080 of 12080 720 moet zijn. Alle Usenet releases hebben deze balken er ook om heen staan. Veel directe re-codes doen dat nog niet, en dit kan de oorzaak van het probleem zijn. In de nieuwste versie zit er dus bij de encode naar AVCHD de functie dat hij automatisch balken om het scherm plakt)

Nou ik heb de laatste versie 24 beta 3 maar ik heb nog steeds een groene balk onerder als ik een film omzet naar avchd het gaat om de film Battle of Britain 720P x264 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:31:
[quote]Sentry23 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:55:

Nou ik heb de laatste versie 24 beta 3 maar ik heb nog steeds een groene balk onerder als ik een film omzet naar avchd het gaat om de film Battle of Britain 720P x264 versie.
Even voor de duidelijkheid, er moet een video re-encode plaatsvinden naar h264 om de resolutie aan te passen. Ik ben wel aan het onderzoeken hoe zwarte blokken in h264 encoded worden (om zo het zwart onder en boven toe te voegen en de rest niet te re-encoden), maar ik ben bang dat dit niet echt eenvoudig in een stream copy te doen is.

In nieuwere versies komt hier ook een duidelijke waarschuwing, als de resolutie niet geschikt is voor AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamb1no
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
Seraphus-Y schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

[...]

Bedankt voor de reactie. Volledig akkoord i.v.m. de softsubs. Dat neemt echter niet weg dat ik na conversie van mkv naar AVCHD (gemuxt, en als dusdanig gebrand op DVD) noch softsubs, noch beeld krijg, enkel geluid (AC3). Als ik het goed begrijp moet er om beeld te krijgen met een AVCHD schijf dus altijd worden gerecoded naar 720p of 1080p (en is Sentry23 naar een oplossing aan het zoeken om dit alsnog met een stream copy te doen :) ) ?

Greets
Bamb1no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Bamb1no schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor de reactie. Volledig akkoord i.v.m. de softsubs. Dat neemt echter niet weg dat ik na conversie van mkv naar AVCHD (gemuxt, en als dusdanig gebrand op DVD) noch softsubs, noch beeld krijg, enkel geluid (AC3). Als ik het goed begrijp moet er om beeld te krijgen met een AVCHD schijf dus altijd worden gerecoded naar 720p of 1080p (en is Sentry23 naar een oplossing aan het zoeken om dit alsnog met een stream copy te doen :) ) ?

Greets
Bamb1no
Voor vertical res ben ik bezig, voor horizontale res.. dat wordt lastig. Ik ben ze nog niet veel tegengekomen, en meestal waren dit anamorphische videos die gestretched werden naar 1280.
(Ze werken ook alleen goed in een mp4, die image stretching ondersteund.)
M2TS en AVCHD maken geen verschil tussen video en display resolution.
Als je bron wel 1280 breed was, maar verticaal niet 720, dan werkt het (met groene streep) als AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 16:09
Vraagje,

Ik heb een film en die wil ik graag op mijn ps3 afspelen en nu dacht ik dat ik wel met GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter het volgende bestand kon omzetten om hem speelbaar te krijgen voor de ps3:

Fighterpilot_1080_.wmv (resolutie 1080P) stream1 type video = codex wmv3 , stream2 type audio = wmap 6 kanaals))

de converter slikt denk de wmv3 codex niet. Dus heb ik hem omgezet naar een mp4 bestand met acc 5.1. Die nu wel afspreelt op de ps3 maar zonder 5.1 omdat mijn tuner geen acc formaten ondersteunt.

Ik wil de film kunnen afspelen op de ps3 met dolby digital 5.1 en niet met dolby suround omdat de ps3 van acc 5.1 een stereo signaal maakt (mijn versterker ondersteunt acc niet)

KAn ik dit oplossen met de GOT converter tool?

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Vampy: heb je voor mij een sampeltje ? Op zich zou dit zo naar AVCHD moeten kunnen gaan.
(wmv3 is gelijk aan VC1 simple/main profile en moet in een AVCHD af te spelen zijn.
De audio wordt via directshow naar 5.1 AC3 stream omgezet, die ook gewoon af te spelen moet zijn).

Enige probleem is dat de directshow conversie nog afgemaakt moet worden in een vista compatible stukje code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
Sentry23 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:57:
Vampy: heb je voor mij een sampeltje ? Op zich zou dit zo naar AVCHD moeten kunnen gaan.
(wmv3 is gelijk aan VC1 simple/main profile en moet in een AVCHD af te spelen zijn.
De audio wordt via directshow naar 5.1 AC3 stream omgezet, die ook gewoon af te spelen moet zijn).

Enige probleem is dat de directshow conversie nog afgemaakt moet worden in een vista compatible stukje code..
uh ik heb de film voor je :) uhmm even kijken of ik met iets kan knippen anders.

Maar raad je de GOTSent023final of de 24 beta versie aan? want GOTSent023final herkent wmv bestand niet eens

de got converter slikt het stom weg niet.

*****update****

Ik heb de GOTSent24b3 geprobeerd, en die gaat idd wel beginnen met converten, maar als die zegt dat die klaar is , is mijn file weg die in de output folder terecht zou moeten komen 8)7

instelling:

target: ps3 (5.1)
h264 aangevinkt
mux to vob (ps3) aangevinkt
en convert

[ Voor 24% gewijzigd door Vampy719 op 13-08-2008 20:31 ]

• Sentry23
Vampy: Wat wil je nu precies doen met het bestand ? In AVCHD stoppen, of converteren naar m2ts ?
Voor VC1 zou geen recode nodig moeten zijn naar h264, maar alleen het in de AVCHD container gooiien en de audio aanpassen.
(dan komt er een AVCHD met VC1 video en 5.1 AC3 uit, in plaats van h264 met 5.1 AC3 in een m2ts)

[ Voor 18% gewijzigd door Sentry23 op 14-08-2008 11:43 ]

• Vampy719
Sentry23 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:42:
Vampy: Wat wil je nu precies doen met het bestand ? In AVCHD stoppen, of converteren naar m2ts ?
Voor VC1 zou geen recode nodig moeten zijn naar h264, maar alleen het in de AVCHD container gooiien en de audio aanpassen.
(dan komt er een AVCHD met VC1 video en 5.1 AC3 uit, in plaats van h264 met 5.1 AC3 in een m2ts)
Uiteindelijk wil ik een videobestand hebben (met de beste kwali) en 5.1 AC3 die af te spelen is op de PS3.

m2ts speelt de ps3 af dat weet ik AVCHD ben ik niet bekend mee.

Maar waar ik nu tegen aan loop is dat GOTSent_024b3.exe als die klaar is met converten, geen bestand geef op de aangegeven locatie 8)7

Ik lees dat iemand anders daar ook eerder last van heeft gehad maar ook met GOTSent_024b31.exe blijft het probleem zich voordoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ok, dan zal ik wat meer uitleggen :)

Voor de beste kwaliteit moet je je video bron eigenlijk ongemoeid laten. VC1 kan je afspelen op de PS3, in een WMV bestand (met 2.0 audio) of als AVCHD (met 5.1 audio). M2ts kan alleen maar h264 aan.
AVCHD is een soort DVD diskstruktuur, bestaande uit meerdere bestanden, zoals die ook gebruikt wordt op Bluray disks.
Als je dus een AVCHD aanmaakt met GOTSent, dan hou je dus een folder met bestanden over die je op een memory stick (een hele grote.. ) of op DVD/bluray kan branden (alle bestanden uit die folder in de root van de disk) (een RW disk is wel goed om mee te testen).

Eventueel kan je de WMV ook wel converteren naar h264/xvid etc, maar dat duurt dus veel langer en kost kwaliteit.

Ik zal verder even kijken wat er nog fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
Sentry23 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:28:
Ok, dan zal ik wat meer uitleggen :)

Voor de beste kwaliteit moet je je video bron eigenlijk ongemoeid laten. VC1 kan je afspelen op de PS3, in een WMV bestand (met 2.0 audio) of als AVCHD (met 5.1 audio). M2ts kan alleen maar h264 aan.
AVCHD is een soort DVD diskstruktuur, bestaande uit meerdere bestanden, zoals die ook gebruikt wordt op Bluray disks.
Als je dus een AVCHD aanmaakt met GOTSent, dan hou je dus een folder met bestanden over die je op een memory stick (een hele grote.. ) of op DVD/bluray kan branden (alle bestanden uit die folder in de root van de disk) (een RW disk is wel goed om mee te testen).

Eventueel kan je de WMV ook wel converteren naar h264/xvid etc, maar dat duurt dus veel langer en kost kwaliteit.

Ik zal verder even kijken wat er nog fout kan gaan.
Oke duidelijk verhaal, thnx ;)

Maar nu nog even vaag waarom ik geen bestand vind op de locatie die ik aangeef waar die het bestand moet neer zetten na het converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-08 16:18

Grannd

da Granndest

Sentry, echt een superprogrammatje alleen last had ik wel een bug ondervonden, wel nog in de .23

Als ik een mkv moet splitten dan doet hij dat netjes daarzo geen problemen, maar als je hem naar mpeg2 omzet en met een srt'tje erbij dan split hij eerst de mkv en dan gaat hij die mkv'tjes steeds converteren het enige nadeel is dat hij de srt niet split dus alleen bij het eerste .mpg'tje had ik goeie ondertiteling maar bij de volgende had ik weer dezelfde ondertiteling als van de eerste wat natuurlijk niet gelijk loopt met de film. Ik had zegmaar na 5 minuten in het tweede bestand weer de eerste ondertitelregel van de hele film.
Je zou dan dus ook de srt moeten zien te splitten om het goed te houden (of eerst alles in ééns omzetten en dan dat bestand splitten).

Als je dit in .24 heb opgelost dan hoef ik enkel maar te bedanken want die had ik nog niet gedownload en dan mag je deze post als niet geschreven beschouwen natuurlijk.

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Grannd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:19:
Sentry, echt een superprogrammatje alleen last had ik wel een bug ondervonden, wel nog in de .23

Als ik een mkv moet splitten dan doet hij dat netjes daarzo geen problemen, maar als je hem naar mpeg2 omzet en met een srt'tje erbij dan split hij eerst de mkv en dan gaat hij die mkv'tjes steeds converteren het enige nadeel is dat hij de srt niet split dus alleen bij het eerste .mpg'tje had ik goeie ondertiteling maar bij de volgende had ik weer dezelfde ondertiteling als van de eerste wat natuurlijk niet gelijk loopt met de film. Ik had zegmaar na 5 minuten in het tweede bestand weer de eerste ondertitelregel van de hele film.
Je zou dan dus ook de srt moeten zien te splitten om het goed te houden (of eerst alles in ééns omzetten en dan dat bestand splitten).

Als je dit in .24 heb opgelost dan hoef ik enkel maar te bedanken want die had ik nog niet gedownload en dan mag je deze post als niet geschreven beschouwen natuurlijk.

Keep up the good work!
Thanx voor de heads up, en de bug is inderdaad al bekend. Om het makkelijk te maken (voor mij) zal de subtitle voor de recode in de MKV gezet worden, zodat deze altijd integraal aan de MKV gesplit wordt.
Dit komt er nog aan.

Zaken die in de nieuwe release zitten/verbeterd zijn (er komen steeds kleine bugjes boven, maar hij is zo goed als klaar):
Beter grootte inschatting voor 'Fit to DVD' (insert rant over Megabytes en Mebibytes en dat een 4 gigabyte voor mij altijd 2^32 bits zal zijn)

PS3 2.0 audio zal ook in m2ts en XVID/MPEG2 recodes 2.0 audio zetten (voor mensen met een 2.0 versterker).
AVI compatibility check op folder niveau voor PS3 (scant een hele folder avi's en converteert alle qpel/gmc bestanden). (een single file check zal eerst kijken op video, en anders een audio recode doen)
Shutdown after conversion.
mp4 fix waar soms nog bestanden verdwenen vanwege de bestands naam (bestands naam wordt pas na conversie gezet).
2 pass h264 conversie.
veel kleine bug fixes

coming soon:
srt toevoeging aan MKV.
Dropdown selection voor fit to:

coming een beetje later:
directshow filters werkend onder Vista. (ook noodzakelijk voor WMV conversie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Vampy719 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:52:
[...]

Oke duidelijk verhaal, thnx ;)

Maar nu nog even vaag waarom ik geen bestand vind op de locatie die ik aangeef waar die het bestand moet neer zetten na het converteren.
Daar moet een folder komen te staan. Waarschijnlijk komt er geen goede audio uit de audio conversie (wma pro -> ac3).
Dat is helaas een known issue (met name onder Vista) waar hard aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 21:02
Super programma, bedankt. Vandaag ontdekt, waarom heb ik dit niet eerder gevonden. :)

Ikheb nog wel een vraag. Ik heb een 1920x1080 Mkv stream omgezet zodat ik hem kan streamen vanaf een netwerkshare naar mijn Xbox360 (via Dashboard->media).

Ik heb een andere film in HDWMV formaat en die kan ik zo goed afspelen. De film die ik met Godsent heb omgezet kan die niet vinden. Hij zegt dat die geen afspeelbare films gevonden heb. Ik Godsend had ik gekozen voor:
target=Xbox360
Subtitle=Embed subs - dutch
Split->4gb

Het was een Mkv bestand van 9.34 gig, die Godsent heeft opgedeeld in 2 stukken van 2.8 gig en 1 van 2.6 gig.

Heb ik wat fout gedaan of mis ik iets?

[ Voor 78% gewijzigd door GAEvakYD op 16-08-2008 12:16 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Hangt er vanaf naar welk formaat je het hebt omgezet.
Soms willen media spelers de MP4 files niet oppakken (zo te horen gebruik je media player 11). Renamen naar AVI wil vaak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Thanks, ik zie ze nu wel staan. Alleen nu krijg ik de volgende error bij het afspelen:

A media update is required to play this content. To get the update sign in to Xbox Livbe and play the content again.
Status code: 51:C00DF236

Helaas heb ik geen Xbox Live toegang. Ik zou het zonde vinden om alleen voor deze update Xbox Live toegang te gaan kopen. Zijn er nog andere opties?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
GAEvakYD schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:08:
Thanks, ik zie ze nu wel staan. Alleen nu krijg ik de volgende error bij het afspelen:

A media update is required to play this content. To get the update sign in to Xbox Livbe and play the content again.
Status code: 51:C00DF236

Helaas heb ik geen Xbox Live toegang. Ik zou het zonde vinden om alleen voor deze update Xbox Live toegang te gaan kopen. Zijn er nog andere opties?
Zou je eens kunnen proberen met Twonky of Tversity op de PC om te zien of dat wel goed gaat ? (kan je je bestand weer gewoon mp4 noemen).

Maar.. welke firmware versie heb je er op staan ? Is dat toevallig geen hele oude ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
http://www.mediafire.com/?5ozxdem0tzg

0.24 Beta 4 download link.

spread the word :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 17-08-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hmm zojuist Tversity rc2 geinstallleerd op mijn Mediacenter. Wat een ramp leverde dat op zeg. Na de reboot kon ik op geen enkele manier meer verbinding maken vanaf de Xbox naar de PC. Niet met mediacenter, niet met Dashboard->Video ( via mediaplater) en ook niet via Dashboard->Video (Tversity) al zag ik deze optie er wel bij komen na de reboot.

Uiteindelijk heb ik een systeemherstel moeten uitvoeren om alles weer goed te krijgen.

Je bedoelde de firmware in mijn Xbox360? Het is een console die eind april is gemaakt, 1 met HDMI aansluiting. Ik heb wel een paar updates gekregen toen ik mijn network setup draaide. Blijkbaar zijn er ook nog extra updates die je pas krijgt als je op Xbox Live zit.

Heb ik iets speciaals aan de Beta 4 of kun je aangeven wat er gefixed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt maar weer. Gaan we gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
GAEvakYD schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:26:
Hmm zojuist Tversity rc2 geinstallleerd op mijn Mediacenter. Wat een ramp leverde dat op zeg. Na de reboot kon ik op geen enkele manier meer verbinding maken vanaf de Xbox naar de PC. Niet met mediacenter, niet met Dashboard->Video ( via mediaplater) en ook niet via Dashboard->Video (Tversity) al zag ik deze optie er wel bij komen na de reboot.

Uiteindelijk heb ik een systeemherstel moeten uitvoeren om alles weer goed te krijgen.

Je bedoelde de firmware in mijn Xbox360? Het is een console die eind april is gemaakt, 1 met HDMI aansluiting. Ik heb wel een paar updates gekregen toen ik mijn network setup draaide. Blijkbaar zijn er ook nog extra updates die je pas krijgt als je op Xbox Live zit.

Heb ik iets speciaals aan de Beta 4 of kun je aangeven wat er gefixed is?
Ow, dat is niet zo goed te horen. Deze zou de goede firmware moeten hebben. Kan je anders evt een DVD-RW bakken, of een sample op USB stick zetten om te zien of dat wel goed gaat ?

Anders levert twonky in ieder geval veel minder problemen op bij gebruikers om de streaming te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Vandaag getest met Twonky maar helaas dezelfde error als via Windows Media Player.
Gelukkig deed Mediacenter etc het na de installatie nog wel. :)

Ik zal vanavond proberen een DVD te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
GAEvakYD schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:00:
Vandaag getest met Twonky maar helaas dezelfde error als via Windows Media Player.
Gelukkig deed Mediacenter etc het na de installatie nog wel. :)

Ik zal vanavond proberen een DVD te branden.
Stuur anders ff een mailtje (zie topic start), dan zet ik een sample file klaar die het iig op de 360 moet doen.
Als die het ook nog niet doet, dan weet ik iig zeker dat het niet aan de conversie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Ik zojuist GOTSent weer eens geprobeerd sinds de eerste versies omdat ik een hele dir met afleveringen aan mkv's wil kijken met de PS3. Dus ik kies de source folder. Vervolgens krijg ik de vraag of ik de source folder ook als destination folder wil gebruiken. Ik kies No, en opeens begint de conversie al zonder dat ik op convert heb gedrukt :(

En nog iets, tijdens de conversie is zit de GUI nogal vast, misschien een tip om de GUI in een losse thread te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Zojuist de sample geprobeerd, ook deze doet het niet. Via Windows Media player kan ik hem niet kiezen om af te spelen, dan ziet die geen bestanden. Via Twonky ziet die hem wel maar toont die er een stop teken doorheen. Als ik de extensie veranderd van MP4 naar Avi kan ik hem bij beiden wel afspelen maar krijg ik de bekenende error dat ik een update mis.

Als er een stabiele versie van TVersity uit is zal ik die ook weer eens gaan proberen. De huidige te downloaden versie is een release candidate die bij mij dus voor grote problemen zorgde.

Ik merkte gister wel bij het kijken naar een 1080p film in WMV formaat dat ergens in mijn keten dit niet aan kan. Om de 2 minuten stond het beeld even 5 seconden vast om daarna weer door te gaan. Met een 720P film in WMV had ik daar voirge week geen last van. Ik denk dat het de doorvoersnelheid van het netwerk is. Iets anders kan ik me niet bedenken.

[ Voor 24% gewijzigd door GAEvakYD op 20-08-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SiErRa schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:22:
Ik zojuist GOTSent weer eens geprobeerd sinds de eerste versies omdat ik een hele dir met afleveringen aan mkv's wil kijken met de PS3. Dus ik kies de source folder. Vervolgens krijg ik de vraag of ik de source folder ook als destination folder wil gebruiken. Ik kies No, en opeens begint de conversie al zonder dat ik op convert heb gedrukt :(

En nog iets, tijdens de conversie is zit de GUI nogal vast, misschien een tip om de GUI in een losse thread te laten draaien.
Volgens mij was dit eerder ook al zo, dat je voor folder convert niet op convert hoefde te klikken. (Als je die No op geeft dan pakt hij de huidge temp/target folder.) Kan nog wel een 'Start now' optie tussen komen.

Verder worden de tools omgezet voor integratie in gotsent zelf, (een paar hebben dat al) dus daar wordt al aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf programma, scheelt heel veel werk.
Ik heb alleen 1 vraagje. Ik zet mkv's om naar avchd om op een standalone blurayspeler af te spelen
de panasonic bd-30, je moet dan ook zorgen dat de resolutie klopt. Als je dan met gotsent de zwarte balken er weer aan plakt, moet alles opnieuw encode worden. Ik vind dat de kwaliteit dan erg achteruitgaat, in vergelijking met het orgigineel. Is hier iets aan te doen (instellen) ???

groetjes,

Marco

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:49:
Gaaf programma, scheelt heel veel werk.
Ik heb alleen 1 vraagje. Ik zet mkv's om naar avchd om op een standalone blurayspeler af te spelen
de panasonic bd-30, je moet dan ook zorgen dat de resolutie klopt. Als je dan met gotsent de zwarte balken er weer aan plakt, moet alles opnieuw encode worden. Ik vind dat de kwaliteit dan erg achteruitgaat, in vergelijking met het orgigineel. Is hier iets aan te doen (instellen) ???

groetjes,

Marco
Yep. In de gotsent.conf staat een regel die er ongeveer zo uit moet zien:

:threads=auto:frameref=2:bframes=2:deblock:level=41:direct_pred=auto:partitions=p8x8,b8x8:me=hex:me_range=16:subq=5:chroma_me:mixed_refs:bime:trellis=1:weight_b:b_pyramid:nr=0

Dit is de x264 encoding string die je verder eigenlijk helemaal met de hand kan instellen.(let wel op dat je geen overbodig spaties er in zet, of de : aan het begin weghaald)
Verder kan je in 24 beta 4 ook nog een 2 pass encode doen (die diezelfde parameters ook gebruikt), die de kwaliteit ook moet verbeteren.

• GAEvakYD
Sentry23, had je mijn bericht gezien dat jou sample het bij mij ook niet deed?

Verwijderd

Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld verschillende profielen toe te voegen ?
Dan kun je bijvoor kiezen voor : laag / middel / hoog qua kwaliteit. is maar een ideetje.

Ik ga zeker even beta4 proberen met de 2 pass encode instelling.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

GAEvakYD schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:45:
Dan zit dus het probleem bij jou en niet bij de bestanden zelf. Lijkt me dan ook iets voor buiten het topic.

PSN: Shiver23

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:47:
Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld verschillende profielen toe te voegen ?
Dan kun je bijvoor kiezen voor : laag / middel / hoog qua kwaliteit. is maar een ideetje.

Ik ga zeker even beta4 proberen met de 2 pass encode instelling.
In 24 beta 4 staat de 2 pass al als h264 (HQ). Verder komt er UI update om zaken weer op te schonen en ook de mogelijkheid om de h264 string makkelijker aan te passen.

• Sentry23
GAEvakYD schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:45:
Ok, ik heb wat gevonden, en dat zal je niet zo leuk vinden, maar je moet waarschijnlijk op Live connecten om een codec op te halen. (ik dacht altijd dat dat gewoon in de firmware zat)

Verwijderd

Sentry23 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

In 24 beta 4 staat de 2 pass al als h264 (HQ). Verder komt er UI update om zaken weer op te schonen en ook de mogelijkheid om de h264 string makkelijker aan te passen.
Oke, bedankt voor de uitleg hoor, ik ga het gelijk proberen.
_/-\o_

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij werkt het niet helemaal, hij geeft keurig aan bij sector7-felon.1080p-x264.mkv dat ie reencode moet worden, hij begint, maar geeft na het geluid aan dat ie klaar is. (ik wil een avchd maken)
Ik heb hem dan op h264hq staan.

Als je een avchd maakt en je embed subs, reencode die dan mee of plaatst die die erbij als softsubs?

• Sentry23
MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:40:
Bij mij werkt het niet helemaal, hij geeft keurig aan bij sector7-felon.1080p-x264.mkv dat ie reencode moet worden, hij begint, maar geeft na het geluid aan dat ie klaar is. (ik wil een avchd maken)
Ik heb hem dan op h264hq staan.

Als je een avchd maakt en je embed subs, reencode die dan mee of plaatst die die erbij als softsubs?
Ik ga even controleren wat er mis kan gaan.

Op het ogenblik doet hij nu nog hardcoden van de subs, maar dit wordt voor de final ook softsubs.
(ik moet even controleren, want ik ben ook al bezig geweest in een nieuwe versie met srt als softsubs, en anderen als hardsubs, omdat die nog niet embed kunnen worden).

OK, ik heb een kleine fout in de 2 pass ontdekt, en de updated exe is zo online hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 21-08-2008 19:43 ]

• Sentry23
Updated exe voor 2 pass encoding bug:
http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_024b41.exe

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ok, ga ik die weer even testen.

Ben door alle updates kwijt of hij nu een reencode aanpaste aan de 1080 en 720 regels (in dit geval voor een AVCHD)?

[edit] Volgens mij werkt het nog steeds niet?

[edit2] Ok het werkt wel, maar niet als je een resize naar een dvd5 aanzet.
Als je het aanzet, resized ie dan ook naar 720p (als het werkt)?

[ Voor 39% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-08-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:04:
Ok, ga ik die weer even testen.

Ben door alle updates kwijt of hij nu een reencode aanpaste aan de 1080 en 720 regels (in dit geval voor een AVCHD)?

[edit] Volgens mij werkt het nog steeds niet?

[edit2] Ok het werkt wel, maar niet als je een resize naar een dvd5 aanzet.
Als je het aanzet, resized ie dan ook naar 720p (als het werkt)?
Wat gaat er fout als resize naar dvd5 aan staat ?
Het enige verschil daar is namelijk dat de target bitrate berekend wordt aan de hand van de ac3 filesize en avchd overhead, in plaats van dat de originele bitrate wordt genomen.

Hij doet nog geen scaling naar 720p van een 1080p, maar ik zal dat in gedachten houden voor de nieuwe versie. (dan zou je het evt onafhankelijk van elkaar in kunnen stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sentry23 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:45:
[...]

Wat gaat er fout als resize naar dvd5 aan staat ?
Het enige verschil daar is namelijk dat de target bitrate berekend wordt aan de hand van de ac3 filesize en avchd overhead, in plaats van dat de originele bitrate wordt genomen.

Hij doet nog geen scaling naar 720p van een 1080p, maar ik zal dat in gedachten houden voor de nieuwe versie. (dan zou je het evt onafhankelijk van elkaar in kunnen stellen).
Hij extract niet de mkv, waardoor de reencode overgeslagen word en gelijk aan het geluid begint, in beide gevallen hou ik een avchd van 600 MB met het geluid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:47:
[...]

Hij extract niet de mkv, waardoor de reencode overgeslagen word en gelijk aan het geluid begint, in beide gevallen hou ik een avchd van 600 MB met het geluid over.
Zou je een mailtje met de mkv info kunnen sturen ?(staat ook in de debug.log) Verder stuur ik nog een debug versie op later dit weekeind om te zien wat er fout gaat. H264 hoeft niet extracted te worden, er kan direct vanuit de mkv een h264 encode gedaan worden, maar hier gaat blijkbaar iets mis in de 2 pass in jouw geval.
(de volgorde is:audio/subs extracten, h264 encoden, audio encoden, h264 opknappen, en dan avchd mux (evt met subs))

<edit> Ik heb een error in de 2 pass gevonden bij bepaalde mkv files.. nieuwe versie komt er aan</edit>

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 23-08-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 28-07 23:55
Ik zou graag mkv files om willen zetten naar WMV-HD files, aangezien deze altijd nog het beste afspelen op de Xbox360. Lekker over het netwerk en met 5.1 digitaal geluid.
Komt deze functie ook nog in deze tool of is er al een fijne tool hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:04
Sinds kort ben ik ook begonnen met het bekijken van media via m'n PS3.
Voornamelijk TV-episodes (MKV's welke ik omzet met mkv2vob) en AVCHD films waar ik de m2ts stream uithaal en dan de DTS track omzet naar AC3 (demuxen met tsmuxer, DTS naar AC3 met eac3to en dan met tsmuxer in elkaar zetten). Alles gaat dan op mijn NAS welke via Twonky streamt naar mijn PS3.

Ik heb twee vragen welke ik hoop hier beantwoord te krijgen..
1. Is er een bestandstype welke (meerdere) subtitlestreams in zich kan hebben en welke door de PS3 afgespeeld kan worden, gestreamd via een DLNA server? Zo ja, kan GoTsent dit en hoe? Ikzelf kijk altijd zonder subs maar mijn ouders vinden subs wel handig en ik wil ze er liever niet in hardcoden.

2. Het demuxen, DTS->AC3, remuxen wat ik doe (omdat de PS3 geen DTS track kan spelen vanaf een DLNA server) is nogal onhandig. Kan GoTsent dit ook? mogelijk in 1 klik?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Warbringer schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:22:
Sinds kort ben ik ook begonnen met het bekijken van media via m'n PS3.
Voornamelijk TV-episodes (MKV's welke ik omzet met mkv2vob) en AVCHD films waar ik de m2ts stream uithaal en dan de DTS track omzet naar AC3 (demuxen met tsmuxer, DTS naar AC3 met eac3to en dan met tsmuxer in elkaar zetten). Alles gaat dan op mijn NAS welke via Twonky streamt naar mijn PS3.

Ik heb twee vragen welke ik hoop hier beantwoord te krijgen..
1. Is er een bestandstype welke (meerdere) subtitlestreams in zich kan hebben en welke door de PS3 afgespeeld kan worden, gestreamd via een DLNA server? Zo ja, kan GoTsent dit en hoe? Ikzelf kijk altijd zonder subs maar mijn ouders vinden subs wel handig en ik wil ze er liever niet in hardcoden.

2. Het demuxen, DTS->AC3, remuxen wat ik doe (omdat de PS3 geen DTS track kan spelen vanaf een DLNA server) is nogal onhandig. Kan GoTsent dit ook? mogelijk in 1 klik?
1) Softsubs doe ik alleen in AVCHD, maar je kan ook softsubs in AVI hebben. Dat kan GOTSent nog niet. (subs > image file, en die muxen met een AVI naar een .divx, zodat je 1 file streamt met subtitles.)

2) Je zet een AVCHD weer om naar een M2TS ? Meestal zijn de originele MKVs ook nog wel te vinden waar de meeste AVCHD van gemaakt zijn, maar ik ben toevallig bezig met een m2ts -> mp4 toevoeging, dus ik kan wel kijken of het zo op dezelfde manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Fraggler schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:14:
Ik zou graag mkv files om willen zetten naar WMV-HD files, aangezien deze altijd nog het beste afspelen op de Xbox360. Lekker over het netwerk en met 5.1 digitaal geluid.
Komt deze functie ook nog in deze tool of is er al een fijne tool hiervoor?
Ik ken er geen tool voor, maar er komt wel iets dergelijks aan. (meer voor PS3, met WMA-PRO decoding naar AC3, maar dit is hetzelfde principe is AC3->WMA-PRO en dan een mux met VC1)
Het probleem is alleen dat de meeste MKVs h264 video hebben, en voor WMV-HD moet je dus VC1 video hebben. Je zal dus vaak een lange recode tegemoet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Sentry23 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:28:
[...]

Ok, ik heb wat gevonden, en dat zal je niet zo leuk vinden, maar je moet waarschijnlijk op Live connecten om een codec op te halen. (ik dacht altijd dat dat gewoon in de firmware zat)
Gister verbinding gemaakt met Xbox live, de update binnen gehaald, en nu kan ik de door GotSend omgezette films wel bekijken. Super. :) :)

Toch blijf ik het vaag van Microsoft om deze update alleen via Live aan te bieden. Ik kreeg wel andere updates, ondanks ik niet verbonden was met live.

[ Voor 14% gewijzigd door GAEvakYD op 27-08-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
GAEvakYD schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:34:
[...]

Gister verbinding gemaakt met Xbox live, de update binnen gehaald, en nu kan ik de door GotSend omgezette films wel bekijken. Super. :) :)

Toch blijf ik het vaag van Microsoft om deze update alleen via Live aan te bieden. Ik kreeg wel andere updates, ondanks ik niet verbonden was met live.
Goed te horen dat het werkt.
Maar goed, weer een puntje voor de FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Sentry23 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

1) Softsubs doe ik alleen in AVCHD, maar je kan ook softsubs in AVI hebben. Dat kan GOTSent nog niet. (subs > image file, en die muxen met een AVI naar een .divx, zodat je 1 file streamt met subtitles.)

2) Je zet een AVCHD weer om naar een M2TS ? Meestal zijn de originele MKVs ook nog wel te vinden waar de meeste AVCHD van gemaakt zijn, maar ik ben toevallig bezig met een m2ts -> mp4 toevoeging, dus ik kan wel kijken of het zo op dezelfde manier kan.
1) Als ik een AVCHD file heb met een of meerdere subtitle-tracks en ik stream deze van mijn NAS dan zegt mijn PS3 dat er geen ondertitels beschikbaar zijn. Waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik heb geen idee wat? Een MKV encoden naar mpg of divx met daarin SRT's lukt me wel maar het gaat me er nou juist om om ze er niet hard in te zetten :)

2) Wat ik doe is een AVCHD iso downloaden en daar de 00001.m2ts stream file uithalen. Hier demux ik de DTS track uit en convert deze naar AC3. Dan mux ik de AC3 track er terug in en laat de DTS track weg. Wat ik over houd is dezelfde m2ts file met AC3 ipv. DTS zodat ik ook daadwerkelijk audio heb op mijn PS3 als deze streamt via twonky :)

Is er ergens een resource welke de verschillen tussen de verschillende mediatypes uitlegt? Wikipedia is redelijk summier en op plekken als doom9 is het niveau al meteen van hoog niveau waardoor instappen niet heel makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

Doe m'n eerste stapjes in het video encoden decoden gebeuren.... en MKV haalt me het bloed onder m'n nagels vandaan met een kettingzaag :/
</drama>

Nouja, zover ik het begrepen heb moet ik voor softsubs aan AVCHD moet beginnen.

Opzich geen probleem, ware het niet dat er ASS subs in de source MKV zitten.

Komt daar nog ondersteuning voor? Of is daar een workaround voor?

---edit---

Hehe... met mkvextract de ASS file er uit gesnoept en omgezet naar SRT. Hij is nu bezig met omzetten, denk dat dit wel goed gaat.
Sorry voor het lastig vallen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door sHELL op 27-08-2008 19:37 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Sentry23
Warbringer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:34:
[...]

1) Als ik een AVCHD file heb met een of meerdere subtitle-tracks en ik stream deze van mijn NAS dan zegt mijn PS3 dat er geen ondertitels beschikbaar zijn. Waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik heb geen idee wat? Een MKV encoden naar mpg of divx met daarin SRT's lukt me wel maar het gaat me er nou juist om om ze er niet hard in te zetten :)

2) Wat ik doe is een AVCHD iso downloaden en daar de 00001.m2ts stream file uithalen. Hier demux ik de DTS track uit en convert deze naar AC3. Dan mux ik de AC3 track er terug in en laat de DTS track weg. Wat ik over houd is dezelfde m2ts file met AC3 ipv. DTS zodat ik ook daadwerkelijk audio heb op mijn PS3 als deze streamt via twonky :)

Is er ergens een resource welke de verschillen tussen de verschillende mediatypes uitlegt? Wikipedia is redelijk summier en op plekken als doom9 is het niveau al meteen van hoog niveau waardoor instappen niet heel makkelijk is.
Er komt een nieuwe pagina op de site bij waar alles met voor en nadelen wordt uitgelegd (streaming, audio, video, subs, etc etc)
Nog even geduld dus :)

Maar even heel kort: AVCHD is niet te streamen met subs, hier voor is echt de bestandstructuur van de hele disk nodig (tenminste.. op het ogenblik. De subs zitten wel in de stream, maar een PS3 of BR speler kan er blijknier niets mee zo).

• Sentry23
sHELL schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:14:
Doe m'n eerste stapjes in het video encoden decoden gebeuren.... en MKV haalt me het bloed onder m'n nagels vandaan met een kettingzaag :/
</drama>

Nouja, zover ik het begrepen heb moet ik voor softsubs aan AVCHD moet beginnen.

Opzich geen probleem, ware het niet dat er ASS subs in de source MKV zitten.

Komt daar nog ondersteuning voor? Of is daar een workaround voor?

---edit---

Hehe... met mkvextract de ASS file er uit gesnoept en omgezet naar SRT. Hij is nu bezig met omzetten, denk dat dit wel goed gaat.
Sorry voor het lastig vallen O-)
Ik ben er ook nog mee bezig om ze zelf om te zetten, maar er zitten nogal wat verschillen in de 'standaard'.

Verwijderd

Ik weet of het al ter sprake is gekomen, maar als er meerdere subs in de MKV-file zitten pakt tie altijd de eerste (dit is vaak de engelse), krijg het niet voor elkaar dattie de NL sub meeneemt.

Voor de rest is het programma top. Werkt prima van MKV (zelfs met DTS) naar MP4 (mits mix to Vob aan staat :D)

• Warbringer
Sentry23 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:08:
[...]

Er komt een nieuwe pagina op de site bij waar alles met voor en nadelen wordt uitgelegd (streaming, audio, video, subs, etc etc)
Nog even geduld dus :)

Maar even heel kort: AVCHD is niet te streamen met subs, hier voor is echt de bestandstructuur van de hele disk nodig (tenminste.. op het ogenblik. De subs zitten wel in de stream, maar een PS3 of BR speler kan er blijknier niets mee zo).
Ok, nog even geduld dan :)

Is er uberhaupt wel een mediatype wat vanaf een DLNA server gestreamd kan worden met softsubs en op een PS3 weergegeven kan worden? Maakt het anders verschil als de file eerst in zijn geheel naar de PS3 lokaal kopieer en dan afspeel? Ik heb dat geprobeerd met een m2ts van LOTR waar 3 subs in zaten, helaas bleef mijn PS3 stug volhouden dat er geen subs in zaten.

• Sentry23
Warbringer schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Ok, nog even geduld dan :)

Is er uberhaupt wel een mediatype wat vanaf een DLNA server gestreamd kan worden met softsubs en op een PS3 weergegeven kan worden? Maakt het anders verschil als de file eerst in zijn geheel naar de PS3 lokaal kopieer en dan afspeel? Ik heb dat geprobeerd met een m2ts van LOTR waar 3 subs in zaten, helaas bleef mijn PS3 stug volhouden dat er geen subs in zaten.
.divx is het enige formaat waar dat voorlopig in kan.
Ik ben er wel naar aan het kijken of het niet te veel werk is om een bmp writer voor subs te maken -> sub en die bij een avi te muxen, maar ik zou daar nog niet te hard op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Laatst online: 19-04 23:04
Met BeSweet 1.5b31 en de Neroaacenc kan je ook 5.1 AC3 bestanden naar 5.1 AAC-HE bestanden omzetten. FFmpeg heeft een nogal lage bitrate, hierdoor is het hoog veelal niet om aan te horen (bijv. scene met watervallen in SGA S5 aflev 6, waar het Team bijna bij de grotten zijn waar Rodney McKay geholpen kan worden.)

Commandline voor BeSweet is als volgt (neroaacenc.exe in map waar Besweet ook staat):
code:
1
BeSweet.exe -core( -input "G:\movie.ac3" -output "G:\movie_DD.m4a"  -logfile "G:\movie.log" ) -bsn( -abr 320 -aacprofile_he -6chnew )

neroaacenc_sse.exe , kan je hernoemen naar neroaacenc.exe om toch "sse" support te krijgen (sneller encoderen op bijv. een Pentium 4)

"-abr 320" is de hoogst mogelijke bitrate (AC3 140Mb --> AAC/M4A ong. 110Mb)
"-aacprofile_he" gebruikt de AAC HE functionaliteiten van Neroaacenc, 24Khz met SBR
"-6chnew" zorgt voor de juiste channel volgorde (Lvoor, Rvoor, Center, Lsurr., Rsurr., LFE)

De PS3 zegt (met info, selectknop) dat het 24kHz is, maar het klinkt gewoon goed en ook de 5.1 komt goed over. (niet nog eens dynamic range compressie op iets wat hoogstwaarschijnlijk al eerder ook eens is gecompressed, bij bijv. samenstellen van de bron mkv)

[ Voor 13% gewijzigd door tikimotel op 30-08-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje Tversity wat prima werkt. Ik gebruikte het altijd veel voor AVI en Mp3 bestanden. Nu ben ik vanaf vandaag wat meer bezig met de HD bestanden en met name MKV. Ik heb een aantal MKV bestanden opgehaald en nu wil ik deze eigenlijk inclusief subtitles (soft of hard maakt niet uit) streamen via Tversity. Als ik goed begrijp:

1: ..kan ik alleen MP4 bestanden mét subs maken als ik recode naar MPEG2, Xvid of H264. Aangezien dat kwaliteitsverlies betekend is dat geen optie. Ik kan dus geen subs krijgen in een hoge kwaliteit MP4 bestand?

2: .. is het en optie om het om te zetten naar AVCHD. Dan heb ik subtitles maar loop ik weer tegen het probleem aan dat ik deze bestanden niet kan streamen.

Als mijn verhaal klopt dan rest mij één vraag.
Hoe kan ik HD bestanden streamen mét subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42

SD5k

>4&X

Ik heb een beetje een rare vraag, maar ik denk dat ik er hier het beste mee terecht kan.

Weet iemand hoe je een MP4 die de PS3 niet kan afspelen kan converteren naar een formaat die de PS3 wel af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

Sentry23 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:09:
[...]

Ik ben er ook nog mee bezig om ze zelf om te zetten, maar er zitten nogal wat verschillen in de 'standaard'.
Hmmm mjah, ik heb tevens uitgevonden dat als je een een mkv pakt die ass/ssa subs heeft, daarbij custem (dus een andere file, bvb srt) subs selecteerd dat het hele process dan alsnog vast loopt en/of aangeeft dat hij geen subs toevoegt omdat ie alsnog de ass/ssa detecteerd in de mkv.

Ik ben momenteel aan het experimenteren met MeGUI die wel goed met ass files overweg kan.. maar de ps3 heeft m'n eerst poging al bestempeld als niet speelbaar. Dus ik zit op dit punt weer op een soort van dood einde ;(

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
sHELL schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:57:
[...]

Hmmm mjah, ik heb tevens uitgevonden dat als je een een mkv pakt die ass/ssa subs heeft, daarbij custem (dus een andere file, bvb srt) subs selecteerd dat het hele process dan alsnog vast loopt en/of aangeeft dat hij geen subs toevoegt omdat ie alsnog de ass/ssa detecteerd in de mkv.

Ik ben momenteel aan het experimenteren met MeGUI die wel goed met ass files overweg kan.. maar de ps3 heeft m'n eerst poging al bestempeld als niet speelbaar. Dus ik zit op dit punt weer op een soort van dood einde ;(
Ok, ik zal de bug fixen en de update volgende week er uit gooiien.

Overige vragen: softsubs in h264 kunnen alleen met AVCHD en zijn niet te streamen. Helaas :(

MP4's die niet spelen op PS3 (op de 360 geldt hetzelfde trouwens) zijn meestal MP4's waar een embedded AVI in zit waar weer een h264 stream in zit (don't ask.. ik weet ook niet wie dat bedacht heeft..) en soms hebben ze non-standard audio. (mp3/ac3, etc)
Met YAMB/mp4box is dat weer uit elkaar te trekken (avi stream extracten, en h264 stream uit avi trekken) en naar een playable mp4 om te zetten (mp4 met h264 video en AAC audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Is het mogelijk om onder de supported files welke geopend kunnen worden ook een .mp4 te krijgen?

zodra ik een mkv naar mp4 omzet, en later besluit om subs erin te verwerken, heb ik vaak niet meer de originele mkv. Zou handig zijn :9

edit:

het renamen van de mp4 naar mkv lijkt te werken, desalniettemin vind ik een workaround verre van ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Rayures op 01-09-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Rayures schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:08:
Is het mogelijk om onder de supported files welke geopend kunnen worden ook een .mp4 te krijgen?

zodra ik een mkv naar mp4 omzet, en later besluit om subs erin te verwerken, heb ik vaak niet meer de originele mkv. Zou handig zijn :9

edit:

het renamen van de mp4 naar mkv lijkt te werken, desalniettemin vind ik een workaround verre van ideaal.
eeh.. renamen naar mp4 gaat goed ?
:D

Nou, het is goed te horen dan het niet al te veel werk zal moeten zijn..
(voor een pure recode naar h264 zou het ook wel goed moeten gaan, al vraag ik me af of audio extraction lekker gaat voor non-standard mp4 files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Sentry23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:20:
[...]

Goed te horen dat het werkt.
Maar goed, weer een puntje voor de FAQ :)
Ho eens even, kan deze MP4 decoder voor de Xbox360 ook 5.1 geluid laten afspelen of wordt het nog steeds alleen stereo?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste