Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24

zeroday

There is no alternative!

t.neut schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:47:
Dank je dorus43

Ik ben bang dat de epg dan niet blijkt te werken, wel een belangrijk ding voor mij.
Gek eigenlijk dat er in deze digitale tijd nog ouderwetser ingesteld moet worden dan een oude vhs recorder.
middels show-vieuw code, zou de pvr ook moeten hebben.
EPG via analoog is wat lastig. Bij DVB-T zit het al standaard in het signaal
Ik heb deze dagen even gegoogeld en volgens mij hebben de fantec R2650 en moviecube S800H
veel betere prestatie,s incl. wabradio, webbrowser en bittorent client.
zelfs een scart is aanwezig.
Sorry hoor, maar hierboven zeur je over een oude VHS recorder en dan is ineens een gemis van een scart aansluiting (wat via de composiet gewoon via een converter plug gebruikt kan worden) een probleem? Heb je achterop het product gekeken hoeveel aansluitingen erop zitten? hebben die Fantec en Moviecube dat ook? ook met de Inputs?
Volgens mij komen deze apparaten uit de zelfde fabriek.
waarop baseer jij dat?
Weet er iemand of conceptronic met een nieuw apparaat komt?
al eens iets over de YuiXX gelezen?

[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 11-01-2010 08:25 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
uhm,. ik merk ochtend humeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nee hoor, e.e.a. al iets genuanceerder opgeschreven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeGaSky
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
EdwinZuidema schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:05:
Ik heb nu een paar weken mijn MediaGiant en ik heb nog steeds vaak een vastloper met timeshift. Zijn er meer mensen met dit irritante probleem?

Bij een druk op de pauze-toets begint hij met opnemen, dan freeze't de klok zo'n 5 seconden (harddisk upspin?) en ongeveer de helft van de keren blijft ie hierop hangen en reageert nergens meer op (behalve fysieke on/off switch) :'(
Toen overgeschakeld naar de permanente timeshift: zelfde probleem. Na een druk op de pauze-toets (geen HDD spinup!) freeze't de klok in het info scherm weer en vaak houdt het hier weer op...
Heb al een paar keer de HDD opnieuw geformatteerd, maar helpt niets..

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
NB Ik draai firmware 1.01.18...
Klinkt erg veel naar hetzelfde probleem dat ik een paar weken geleden had. Kijk maar een paar post terug van mij. Piept je hardeschijf misschien ook een beetje (ook bij stand-by).

Oplossing was hier het apparaat opsturen en de hardeschijf laten vervangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339593

Anoniem: 151296 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:29:
[...]

Ik vermoed dat er met het overzetten van ext2 naar ext 3 nog wat mis is gegaan. Ik heb zelf deze stappen ook doorlopen, maar het ext2-image gemount en toen in een tar-file gepakt en deze middels de aanwezige samba-server(CIFS/windows) share op de MG over gezet. Vervolgens de tarfile uitgepakt op de MG en middels: chroot bladiebla /bin/su in deze linux-omgeving alles kunnen compileren wat ik maar wilde (proftpd, maar ook python, sabnzbd etc...). Bij het ./configure commando het ik alleen maar de large-file optie meegegeven en na lang wachten tot de configure klaar was, kon ik "make" commando geven om te compileren en vervolgens "make install" om de nieuwe binaries ook werkelijk in het systeem te installeren.

Dus wanneer je alles goed hebt over gezet (incl source package van proftpd), dan moet een compileer actie niet meer moeilijk zijn.
Suc6
Hoefnix, bedankt voor je reactie.
Ik had die ext2 gemount op mijn laptop, en daarna een kopie gemaakt op de laptop naar een andere dir, en die dir via samba over gezet opde MG. HDD2 is via samba ook bereikbaar bij mij.

Ik ga het op jouw manier proberen, ben benieuwd of het dan wel lukt.
Dus het enige commando wat je uiteindelijke doet op de MG wat je doet is die chroot en dan kun je compileren? Dus geen extra mount van /dev of zoiets? Geen aanpassing van fstab enzo?

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151296

Anoniem: 339593 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:53:
[...]

Hoefnix, bedankt voor je reactie.
Ik had die ext2 gemount op mijn laptop, en daarna een kopie gemaakt op de laptop naar een andere dir, en die dir via samba over gezet opde MG. HDD2 is via samba ook bereikbaar bij mij.

Ik ga het op jouw manier proberen, ben benieuwd of het dan wel lukt.
Dus het enige commando wat je uiteindelijke doet op de MG wat je doet is die chroot en dan kun je compileren? Dus geen extra mount van /dev of zoiets? Geen aanpassing van fstab enzo?

Vincent
Vincent,

Voordeel met inpakken in tar-file onder Linux en daarna op de MG onder Linux uitpakken op ext3 filesysteem, dat rechten/permissies goed blijven staan.

wederom suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Als HDD2 EXT3 is geformatteerd in plaats van NTFS, is HDD2 dan ook bereikbaar via het netwerk?
Voor zover mij bekend kan EXT3 ook grote bestanden aan en is dan een betere optie dan NTFS.
Hoe kan ik de HDD2 partitie omzetten naar EXT3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piepersnijder schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:28:
Als HDD2 EXT3 is geformatteerd in plaats van NTFS, is HDD2 dan ook bereikbaar via het netwerk?
Voor zover mij bekend kan EXT3 ook grote bestanden aan en is dan een betere optie dan NTFS.
Hoe kan ik de HDD2 partitie omzetten naar EXT3?
Het omzetten gaat wel met verlies van data.
Je kunt de ext3 filesysteem inderdaad beschikbaar maken door de smb.conf file aan te passen.

Echter heb ik de ervaring dat een film afspelen van het ext3 filesysteem vaker vastloopt dan vanaf fat32 (vreemd overigens).

Maar goed om je vraag te beantwoorden(at your own risk, dus lees goed de help teksten van commando's):
Met telnet inloggen op je systeem.
volgende commando:
umount /tmp/hdd/volumes/HDD2
fdisk /dev/hda
fdisk start nu op. met "p" kun je de partitie tabel van de harddisk opvragen en je vind dan ook een ntfs partitie.

In mijn geval is het device: /dev/hda7
binnen fdisk kun je nu met "t" van partitie 7 een ander type maken. Om er een linux partitie van te maken geef de partitie code "83"
met "p" kun je zien of de aanpassing gelukt is en vervolgens met "w" schrijf je de nieuwe partitie tabel weg naar de disk.
Wanneer je uit het fdisk commando bent kun je het filesysteem creëren op de nieuwe linux-partitie met:
mkfs.ext3 /dev/hda7

vervolgens kun je het filesysteem mounten met:
mount -t ext3 /dev/hda7 /tmp/hdd/volumes/HDD2

En je hebt nu een ext3 filesysteem gemount op je systeem.

Lees even dit hele topic van voor naar achter en je komt nog meer nuttige tips tegen.

suc6

ps. smb.conf staat in /usr/local/etc/samba/lib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
@hoefnix

Dankjewel voor je uitleg, ik ga het proberen.
Op welke poort moet je met telnet inloggen? ik krijg de melding dat telnet geen verbinding kan maken met poort 23. Ik heb de firewall uitgezet dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piepersnijder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:55:
@hoefnix

Dankjewel voor je uitleg, ik ga het proberen.
Op welke poort moet je met telnet inloggen? ik krijg de melding dat telnet geen verbinding kan maken met poort 23. Ik heb de firewall uitgezet dus daar kan het niet aan liggen.
Lees even dit hele topic door (vanaf page 1). Je moet Telnet (inetd) zelf aanzetten op de MG. De truc hoe dit te doen staat eerder beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339593

Anoniem: 151296 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:39:
[...]

Vincent,

Voordeel met inpakken in tar-file onder Linux en daarna op de MG onder Linux uitpakken op ext3 filesysteem, dat rechten/permissies goed blijven staan.

wederom suc6!
Hallo Hoefnix,

Dat ext2 -> ext3 was inderdaad het probleem, compileren is nu gelukt en proftpd start op. Bedankt dus!
Inloggen lukt nog niet helemaal maar daar kom ik hopelijk wel uit.

Ik ben benieuwd of de films afspelen vanaf ISO's groter dan 4 Gb bij mij wel goed gaat, anders was de meeste moeite voor niets...

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
@hoefnix

Ik heb HDD2 omgezet naar EXT3. Het werkt en HDD2 is nu ook via het netwerk te benaderen.
Nu maar hopen dat alles goed blijft werken.
Bedankt voor de info.

[ Voor 186% gewijzigd door Piepersnijder op 13-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Hallo Dorus43

De suggestie dat de moviecube en de fantec uit een bedrijf komt heb ik daar beide apparaten zo goed als gelijk zijn zie voor en achterkant, net de form is anders.
Vandaar.

Ik zeur niet over scart ik vermeld de aanwezigheid hiervan.

YuiXX ik zal hier eens naar googelen.

verder bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefandebacker
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12-2010
Ik heb dus enkele weken geleden zo'n Conceptronic Media Giant Pro (CM3GPP 500) met ingebouwde TV-tuner gekocht voor toch wel de redelijke prijs van 250 €.

Als ik zo de tech specs bekeek, leek het me wel een goede investering. Vooral omdat je op het netwerk kan aansluiten, van verschillende bronnen kan afspelen EN kan opnemen via de ingebouwde TV-Tuner.

Het apparaat werkt naar behoren, alleen buiten de nogal luidruchtige ventilator is de TV-tuner een echte pest!

De opnamesync tussen geluid en beeld trekt echt op niets. Darth Vader en Donald Duck wisselen elkaar af. Regelmatig krijg je de indruk dat je naar een slecht gesync chinese film zit te kijken.

Ik heb dit probleem uiteraard gemaild naar de support van conceptronic en kreeg heel vlug het antwoord dat ik de zaak maar manueel moest afstellen ipv automatisch. Ik heb dit nog nooit bij geen enkel toestel moeten doen, maar... OK dan maar....

Manueel zoeken naar de zenders die stabiel blijven is blijkbaar niet zo eenvoudig. Net als je denkt dat je de juiste frequentie gevonden hebt blijkt na 30-60 minuten Darth Vader toch weer op te duiken.
Conceptronic reageert natuurlijk niet meer op mijn mails... misschien hebben ze zelf geen oplossing.

Echt balen dus, want ik had dit toestel wel voornamelijk gekocht om te kunnen opnemen van de TV-tuner.

Ik begrijp uit dit forum dat dit voor in België voorkomt.

Mocht iemand hiervoor een oplossing weten, zou me dit natuurlijk een groot plezier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2022
stefandebacker schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:09:

Ik begrijp uit dit forum dat dit voor in België voorkomt.

Mocht iemand hiervoor een oplossing weten, zou me dit natuurlijk een groot plezier doen.
Doe je de opnames wel met Nicam aan in het recording venster? Is de eerste gedachte die bij me opkwam.

groetjes
Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 21:17
Het probleem met Darth Vader en smurf geluid heb/had ik ook, het manueel afstellen is me voor de meest bekeken kanalen wel gelukt. Het heeft niets met opnemen te maken maar echt met de tuner, live tv bekijken geeft dit probleem (soms) ook.

Bij het instellen van de kanalen kan je je land instellen, als het misschien enkel een Belgisch probleem is heeft deze instelling er misschien mee te maken.
Weet iemand wat er juist wijzigd als je een ander land of eventueel zelfs 'don't care' kiest?
Ik zou dit eventueel wel willen proberen maar niet voor ik weet of er een verschil is.
Alle kanalen een naam geven, sorteren en misschien terug fijnafstellen is me iets te veel werk als ik niet zeker weet of dit kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336980

zeroday schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:38:
[...]

dat is de maximale output resolutie (aka upscaling)
heeft weinig te maken met HD codec support verder
HOI
ZERO moet toch mogelijk zijn een codec toe te voegen aan de chipset, die afspelen HD films wel mogelijk maakt.
Zou enorme verbetering van deze mediaplayer zijn.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:21:
[...]

EPG via analoog is wat lastig. Bij DVB-T zit het al standaard in het signaal
@Zeroday,

Dit moet toch ook met analoge televisie te doen zijn?
Zie ook aangehaakte link.
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=2619.0;wap2

Ik heb ook ooit demo's gezien met MythTV op analoge TV tuners welke EPG info van het internet halen.
(voorbeeld http://gids.omroep.nl/ of http://www.tvgids.nl/alleprogrammas/ , kan alleen maar 2 dagen vooruit, maar zou best een positieve aanvulling zijn)

Alleen nog de mapping aangeven door de eindgebruiker middels een interface en klaar ;)

Trouwens nog iets anders: Is er een mogelijkheid dat de interne harddisk in powersave mode gaat wanneer deze 5 min niet wordt gebruikt. Ik heb nergens een instelling kunnen vinden, maar nu blijft deze draaien ook wanneer hij in standby mode(gele lampje) staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 151296 op 17-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefandebacker
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12-2010
Doe je de opnames wel met Nicam aan in het recording venster? Is de eerste gedachte die bij me opkwam.
Heb ik getest, heeft geen enkel effect.
Bij het instellen van de kanalen kan je je land instellen, als het misschien enkel een Belgisch probleem is heeft deze instelling er misschien mee te maken.
Weet iemand wat er juist wijzigd als je een ander land of eventueel zelfs 'don't care' kiest?
Ook even getest, heeft eveneens geen enkel effect op de sync. Heb het dan maar terug op Belgisch gezet en de kanalen opnieuw laten opzoeken.

Ik ga echter je raad opvolgen en met de moed der wanhoop nogmaals proberen manueel het juiste kanaal voor mijn nederlandstalige posten te vinden met trial en error. Daar zal ik wel weeral een paar uren zoet mee zijn... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 151296 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:47:
[...]

@Zeroday,

Dit moet toch ook met analoge televisie te doen zijn?
Zie ook aangehaakte link.
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=2619.0;wap2
yep klopt .. dat moet ook met analoge televisie te doen zijn.
Ik heb ook ooit demo's gezien met MythTV op analoge TV tuners welke EPG info van het internet halen.
(voorbeeld http://gids.omroep.nl/ of http://www.tvgids.nl/alleprogrammas/ , kan alleen maar 2 dagen vooruit,
maar zou best een positieve aanvulling zijn)

Alleen nog de mapping aangeven door de eindgebruiker middels een interface en klaar ;)
Klopt ook, maar als fabrikant moet je dan licenties afsluiten. Ik mag niet zomaar iets 'scrapen'..
dienstverlening zal dan ook niet gegarandeerd zijn.
Trouwens nog iets anders: Is er een mogelijkheid dat de interne harddisk in powersave mode gaat wanneer deze 5 min niet wordt gebruikt. Ik heb nergens een instelling kunnen vinden, maar nu blijft deze draaien ook wanneer hij in standby mode(gele lampje) staat.
Is helaas niet instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 336980 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:55:
[...]

HOI
ZERO moet toch mogelijk zijn een codec toe te voegen aan de chipset, die afspelen HD films wel mogelijk maakt.
Zou enorme verbetering van deze mediaplayer zijn.

Jack
niet mogelijk
de chipset staat dat gewoonweg niet toe. Dus blame Realtek .. dat ze de 1073 hebben ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Huff002 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:39:
Het probleem met Darth Vader en smurf geluid heb/had ik ook, het manueel afstellen is me voor de meest bekeken kanalen wel gelukt. Het heeft niets met opnemen te maken maar echt met de tuner, live tv bekijken geeft dit probleem (soms) ook.

Ik zou dit eventueel wel willen proberen maar niet voor ik weet of er een verschil is.
Alle kanalen een naam geven, sorteren en misschien terug fijnafstellen is me iets te veel werk als ik niet zeker weet of dit kan helpen.
ik heb het alleen maar bij gebruikers uit Belgie gehoord.
in het lab valt het probleem niet eens te reproduceren .. Realtek breekt z'n nek erover en heeft als enige alternatief de manuele instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297021

Anoniem: 151296 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:47:
[...]
in /usr/local/etc/rcS staat:

/usr/local/bin/hdparm -q -S60 /dev/hda

Spindown van de harddisk na 60 minuten. Dat werkt ook gewoon. Als je je toestel in standby mode zet, moet je gewoon even 60 minuten geduld hebben.

Je kunt die 60 minuten ook wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
zeroday schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:48:
[...]

ik heb het alleen maar bij gebruikers uit Belgie gehoord.
in het lab valt het probleem niet eens te reproduceren .. Realtek breekt z'n nek erover en heeft als enige alternatief de manuele instelling.
Maar wat zit er nu juist achter de landinstelling? Manier van kanalen inlezen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

De CM3GP met 500GB schijf is te koop voor onder de 100,- dus dat is wel een mooi prijsje maar kunnen deze spelers MKV bestanden aan? In de specs staat het niet vermeld maar ik vermoed dat iemand dat al wel heeft uitgeprobeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:07
Anoniem: 239170 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:17:
De CM3GP met 500GB schijf is te koop voor onder de 100,- dus dat is wel een mooi prijsje maar kunnen deze spelers MKV bestanden aan? In de specs staat het niet vermeld maar ik vermoed dat iemand dat al wel heeft uitgeprobeerd. :+
Nee..

Ondersteunende video formaten: DivX, XviD, MPEG 1/2/4, AVI, SVCD, VCD, JPEG,MP3 (VBR), WAV, SRT en VOB (IFO)

converteren naar .avi of .mp4??

[ Voor 17% gewijzigd door forzafan op 20-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

forzafan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Nee..

Ondersteunende video formaten: DivX, XviD, MPEG 1/2/4, AVI, SVCD, VCD, JPEG,MP3 (VBR), WAV, SRT en VOB (IFO)

converteren naar .avi of .mp4??
Ik had het inderdaad ook gevonden, doodzonde............ :/

Ik heb (helaas) nog een analoge tuner nodig maar dan zijn er nog maar weinig alternatieven. Omzetten van MKV naar iets anders vind ik geen optie, dat betekend dat ik veel films dubbel moet bewaren en het kost extra tijd.
Mocht iemand nog een suggestie hebben dan hou ik me aanbevolen, eventueel met DVBT tuner mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Inmiddels heb ik ervaren dat het formateren van HDD2 van NTFS naar EXT3 geen succes is.
De MG loopt voortdurend vast, opnemen gaat vaak mis. Ook het afspelen is hopeloos. Het gaat vaker mis dan dat het goed gaat.
Merkwaardig eigenlijk. Je zou verwachten dat een EXT3 partitie juist goed zou draaien op een linux systeem.
Ik hoop maar dat ik weer terug kan naar de orginele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341614

hallo allemaal ik heb een cm3gp 500gb maar hoe kan ik er andere media software opzetten want de sever sofware die erop staat werk niet naar behoren ?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Piepersnijder schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:01:
Inmiddels heb ik ervaren dat het formateren van HDD2 van NTFS naar EXT3 geen succes is.
De MG loopt voortdurend vast, opnemen gaat vaak mis. Ook het afspelen is hopeloos. Het gaat vaker mis dan dat het goed gaat.
Merkwaardig eigenlijk. Je zou verwachten dat een EXT3 partitie juist goed zou draaien op een linux systeem.
Jammer dat het zo uitpakt, bedankt voor de tip.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
Piepersnijder schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:01:
Ook bedankt Piepersnijder dat je al je ervaringen mededeelt. Ik heb weinig Linux ervaring, maar was wel door de bijdragen die jij en hoefnix brachten, erg geïnteresseerd. Nogmaals dank aan jullie beide. En ging de terugkeer naar NTSF vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141236

Ik ben nog volledig nieuw op gebied van van Media players, maar heb aandachtig verschillende reacties gelezen en ik twijfel nog tussen 3 toestellen.
Eerst was ik van plan de 'CM3GPP' te kopen. Staat eigenlijk bijna alles op wat ik zoek. Speelt alles af, neemt alles op en lijkt me, eens alles goed is gëinstalleerd, logisch hanteerbaar.
Voor mij persoonlijk is het grootste gebrek de mogelijkheid iets op te nemen, terwijl je iets anders bekijkt. Kan mijn vriendin pas overtuigen als ie dat ook doet. Het programmeren van opnames moet ook vlekkeloos verlopen. Aangezien ik hier wat meer waarde aan hecht dan aan de gemiddelde gebruiker kom ik tot de volgende toestelen.
'Fantec MM-HDRTV + Wifi 1T' of
'FANTEC R2650 + WiFi DVB-T Recorder'

Hier is een bijkomend voordeel de wifi maar vooral de dual cable tuner

Kan iemand me duidelijk maken welk toestel ik het best neem?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141236 op 27-01-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dorus43 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Ook bedankt Piepersnijder dat je al je ervaringen mededeelt. Ik heb weinig Linux ervaring, maar was wel door de bijdragen die jij en hoefnix brachten, erg geïnteresseerd. Nogmaals dank aan jullie beide. En ging de terugkeer naar NTSF vlot?
@Piepersnijder & Dorus43
Ik heb nog wel een 10% op Ext3 staan om specifieke software te kunnen blijven draaien op de MG en ook om via het netwerk eventueel bestanden groter dan 4,5 GB over te zetten.
Het overige deel van de disk is nu FAT32 geformateerd en na de laatste FW upgrade kun je dan tot 4GB bestanden opslaan.
Ik krijg nog wel een af en toe een vastloper met media op de FAT32 partitie, maar dat zie ik maar door de vingers. Opnemen van TV gaat ook perfect en vervolgens afspelen ook. Ik ben nu tevreden, kan middels FTP bestanden overzetten met redelijke snelheid en andere basis functies werken goed genoeg. Er blijven altijd wensen over, zoals playlist-display en browsen voor muziek bestanden, foto diashow op basis van timestamp uit de foto. ISO's afspelen groter dan 4GB, maar ja voor een systeem dat 99,99 euro heeft gekost hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342527

Hallo,

Ik ben sinds een maandje eigenaar van een CM3GP500 en heb al veel op dit tpoic gekeken en daarvan nuttige tips verkregen.
Nu ben ik op zoek naar tooltje voor het verzenden van "een Magic Packet" voor het opstarten van een pc die standaard uitstaat. Normaal gesproken wordt hiervoor zoiets gebruikt als ether_wake. Echter deze tool bevindt zich niet op de CM3GP500.
De bedoeling van het geheel is, dat als ik de CM3GP500 aanzet dat deze dan bij het opstarten een packetje verstuurd naar mijn pc zodat deze automatisch aangaat.

Iemand een idee ???? :*)

Greetz JuniorMax

PS: Mocht deze oplossing al ergens in dit topic besproken zijn, dan mijn excuses maar het hele verhaal is inmiddels zo lang geworden dat ik niet meer weet waar ik gebleven ben !!!!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342527 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:51:
Hallo,

Ik ben sinds een maandje eigenaar van een CM3GP500 en heb al veel op dit tpoic gekeken en daarvan nuttige tips verkregen.
Nu ben ik op zoek naar tooltje voor het verzenden van "een Magic Packet" voor het opstarten van een pc die standaard uitstaat. Normaal gesproken wordt hiervoor zoiets gebruikt als ether_wake. Echter deze tool bevindt zich niet op de CM3GP500.
De bedoeling van het geheel is, dat als ik de CM3GP500 aanzet dat deze dan bij het opstarten een packetje verstuurd naar mijn pc zodat deze automatisch aangaat.

Iemand een idee ???? :*)

Greetz JuniorMax

PS: Mocht deze oplossing al ergens in dit topic besproken zijn, dan mijn excuses maar het hele verhaal is inmiddels zo lang geworden dat ik niet meer weet waar ik gebleven ben !!!!! O-)
Wanneer je kunt telnet-en naar je MG (zie uitleg eerder in dit topic), dan kun je natuurlijk zelf een tool installeren (in de chroot omgeving) of gebruik maken van default linux tools(ik weet niet of ping voldoende is en of het er default op staat(kan even niet inloggen op mijn MG)). Middels de run_tail file (zie ook eerder in dit topic kun je een command bij het booten laten starten.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertTobe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2013
Zojuist geprobeerd om de nieuwe firmware te installeren en..., jammer dan, ik krijg alleen het Grab'n'Go logo te zien en verder doet het niets. Al geprobeerd om de helpdesk te bellen maar die hebben van het weekend vrij.
Conceptronic CM3GPP (Media Giant met analoge tuner)
bezig met de firmware upgrade naar 1.01.017
Ik heb 'm afgelopen woensdag gekocht dus zat er de initiele firmware op.
Ik heb ook al gezocht naar een "geheime" hardware reset knop,
zodat ik weer de initiele firmware kan laden, maar helaas niet gevonden.
Wie kan mij wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
BertTobe schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:44:
Zojuist geprobeerd om de nieuwe firmware te installeren en..., jammer dan, ik krijg alleen het Grab'n'Go logo te zien en verder doet het niets. Al geprobeerd om de helpdesk te bellen maar die hebben van het weekend vrij.
Conceptronic CM3GPP (Media Giant met analoge tuner)
bezig met de firmware upgrade naar 1.01.017
Ik heb 'm afgelopen woensdag gekocht dus zat er de initiele firmware op.
Ik heb ook al gezocht naar een "geheime" hardware reset knop,
zodat ik weer de initiele firmware kan laden, maar helaas niet gevonden.
Wie kan mij wel helpen.
Hi Bert , ik weet natuurlijk niet wat je al geprobeerd heb, maar als je dit doet moet het lukken.
Download de nieuwste firmware, unzip die en plaats die op een fat32 geformateerde usbstick.(in de root)
Sluit de CM3GP af van de stroom (switch aan de achterzijde) zorg dat er geen mini usb-kabel in vooraan insteekt.( wel de usb-stik uiteraard)
Dan de stroom terug aansluiten. Als je beeld heb via setup updaten .
Kijk ook eens naar de FAQ (http://www.conceptronic.n...aspx?tabindex=2&tabid=410)

succes

Dorus

Ps: de "geheime" hardware reset knop" is een klein gaatje in de buurt van de switch aan de achterzijde zie ook de FAQ.

[ Voor 4% gewijzigd door dorus43 op 30-01-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertTobe
Hoi Dorus43,
Helaas lukt dat niet, ook dat had ik al geprobeerd.
Ik heb het inmiddels voor elkaar, maar het was wel even zweten.
Nieuw apparaat en na een update niet meer werken.
Wat je moet doen is :
1. hardware uitzetten met de schakelaar aan de achterkant;
2. de initiele software downloaden en in de root van een USB stickje zetten;
3. dit USB stickje aan de voorkant in de hardware stoppen;
4. ALLE kabels (op de 220V kabel na) uit de hardware halen;
5. de composiet kabel (aan beide kanten tulpstekkers in de kleuren geel rood en wit)
aansluiten op de achterkant van de hardware in het vakje AV OUT in de juiste kleuren
en op de juiste plaats op je TV;
6. de resetknop aan de achterkant van de hardware ingedrukt houden
en met de schakelaar de hardware weer aanzetten.
(de resetknop zit tussen de 220V kabel en de Optical ingang aan de achterkant)
7. houdt de resetknop net zolang ingedrukt totdat het setup menu weer zichtbaar is;
8. maak nu de instellingen zoals je die gedaan hebt bij het ingebruik nemen van de hardware.
En je bent weer de gelukkige bezitter van een werkend apparaat.
Groetjes,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341614

zeroday schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:27:
vandaag / morgen

nieuwe firmware MEDIAGIANT

1. Added the schedule recording date extending to more than 1+ months
2. Added week day translations in schedule recording
3. Added Large File Support up to 4G in FAT32 file system
4. Fixed Xvid file failed to play and crashed issues
deze update staat er nog niet op een mijn CM3GPP pakt hem ook niet als ik hem laat update wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
BertTobe schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:43:
Hoi Dorus43,
Helaas lukt dat niet, ook dat had ik al geprobeerd.
Ik heb het inmiddels voor elkaar, maar het was wel even zweten.
Nieuw apparaat en na een update niet meer werken.
Wat je moet doen is :
1. hardware uitzetten met de schakelaar aan de achterkant;
2. de initiele software downloaden en in de root van een USB stickje zetten;
3. dit USB stickje aan de voorkant in de hardware stoppen;
4. ALLE kabels (op de 220V kabel na) uit de hardware halen;
5. de composiet kabel (aan beide kanten tulpstekkers in de kleuren geel rood en wit)
aansluiten op de achterkant van de hardware in het vakje AV OUT in de juiste kleuren
en op de juiste plaats op je TV;
6. de resetknop aan de achterkant van de hardware ingedrukt houden
en met de schakelaar de hardware weer aanzetten.
(de resetknop zit tussen de 220V kabel en de Optical ingang aan de achterkant)
7. houdt de resetknop net zolang ingedrukt totdat het setup menu weer zichtbaar is;
8. maak nu de instellingen zoals je die gedaan hebt bij het ingebruik nemen van de hardware.
En je bent weer de gelukkige bezitter van een werkend apparaat.
Groetjes,
Bert
Ben blij dat als werkt, nog een goede raad, wees heel rustig met de ab ( niet te snel drukken) dan werkt alles
prima .

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertTobe
Netjes de update van de laatste firmware (1.01.017) uitgevoerd
en gisterenavond een film van de TV opgenomen.
Vanmorgen lekker liggen kijken op de bank.
Film goed, opname goed, maar aan het einde van de film gekomen
verschijnt linksboven in beeld de afbeelding van een harde schijf
en de opmerking Laden..., en dat nu al 45 minuten.
Ra ra, wat is er nu aan de hand ?
Heeft iemand na het afspelen van een opgenomen film op de TV
hier ook al last van gehad ?
Wat was dan hiervan de oplossing ?
Het apparaat aan en uit zetten is natuurlijk wel een oplossing,
maar dat lijkt mij niet zo goed voor de harde schijf.
Groetjes,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141236

Heb nog wat verder gezocht via de specs van verschillende modellen, maar geraak er niet uit wijs. Iedereen legt het op zijn manier uit en ben het volledig kwijt.

Wat kan je met de CM3GPP doen tijdens een opname van analoge tv ?
- kan je een andere beeld bekijken van op de harde schijf ?
- kan je een andere post via analoge kabel bekijken ?
- of niets ?
Want ik zie aan de achterzijde een TV in en TV out, dus neem ik aan dat dit werkt zoals een oeroude videorecorder. Het toestel "split" het analoog signaal, één signaal wordt doorgelust aan de TV (maakt niet uit als de MP uit staat) en het andere signaal kan van opgenomen worden om dan via scart/hdmi onder een andere input op de TV te bekijken.
Of sla ik de bal geweldig mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103365

Hallo,

Ik heb vandaag bij een winkel (lijkt op dinamiet) de Pro (550 GB) versie gehaald voor 149,95 euro. Zeer compact, zeer stil, maar ooo zooo traag. Mijn ervaringen:

- Er zit een 10/100 kaartje in, haal max 2,5 mb/sec over LAN d.m.v. share;
- De Powerplug wat tot 200 mbit kan brengt mij tot maximaal 750 kb/sec <1 mbit;
- Het openen van een .avi van 800 mb duurt lang, vervolgens het pauzeren kost 5 seconden;
- Het weer op Play drukken duurt ook enkele seconden;

Performance netwerk is goed, alle systemen op het netwerk behalen normale snelheid van 12 mb/sec. Gateway is Cisco ASA5505.

Heb zeker niet de indruk dat de performance aan het netwerk ligt maar puur de communicatie van en naar het apparaat.

Ben nu enkele uren aan het stoeien.. tot nu toe nog een beetje spijt. Hoop dat ik er met een firmware upgrade of een stomme setting er toch nog iets leuks van kan maken.

Prijs/codec (op .mkv na)/geluid/omvang/schijf grootte na een pluspunt, tot nu toe kan ik het nog niemand aanraden, je gaat je goed ergeren aan de performance. Het lezen en openen/schrijven van en naar het device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Anoniem: 141236 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:35:
Heb nog wat verder gezocht via de specs van verschillende modellen, maar geraak er niet uit wijs. Iedereen legt het op zijn manier uit en ben het volledig kwijt.

Wat kan je met de CM3GPP doen tijdens een opname van analoge tv ?
- kan je een andere beeld bekijken van op de harde schijf ?
- kan je een andere post via analoge kabel bekijken ?
- of niets ?
Want ik zie aan de achterzijde een TV in en TV out, dus neem ik aan dat dit werkt zoals een oeroude videorecorder. Het toestel "split" het analoog signaal, één signaal wordt doorgelust aan de TV (maakt niet uit als de MP uit staat) en het andere signaal kan van opgenomen worden om dan via scart/hdmi onder een andere input op de TV te bekijken.
Of sla ik de bal geweldig mis...
de TVIN/OUT werkt idd net zoals op een videorecorder..je kunt opnemen en kijken tegelijk. 1 ding en dat is dat de MG wel aan (standby) moet staan om nog een goed signaal te hebben op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Anoniem: 103365 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:08:
Hallo,

Ik heb vandaag bij een winkel (lijkt op dinamiet) de Pro (550 GB) versie gehaald voor 149,95 euro. Zeer compact, zeer stil, maar ooo zooo traag. Mijn ervaringen:

- Er zit een 10/100 kaartje in, haal max 2,5 mb/sec over LAN d.m.v. share;
- De Powerplug wat tot 200 mbit kan brengt mij tot maximaal 750 kb/sec <1 mbit;
- Het openen van een .avi van 800 mb duurt lang, vervolgens het pauzeren kost 5 seconden;
- Het weer op Play drukken duurt ook enkele seconden;

Performance netwerk is goed, alle systemen op het netwerk behalen normale snelheid van 12 mb/sec. Gateway is Cisco ASA5505.

Heb zeker niet de indruk dat de performance aan het netwerk ligt maar puur de communicatie van en naar het apparaat.

Ben nu enkele uren aan het stoeien.. tot nu toe nog een beetje spijt. Hoop dat ik er met een firmware upgrade of een stomme setting er toch nog iets leuks van kan maken.

Prijs/codec (op .mkv na)/geluid/omvang/schijf grootte na een pluspunt, tot nu toe kan ik het nog niemand aanraden, je gaat je goed ergeren aan de performance. Het lezen en openen/schrijven van en naar het device.
Performance is afhankelijk van de samba server die op de MG draait...
Ik laat de MG tegenwoordig meer streamen als dat ik de films er naar toe kopieer. En als ik dan toch de film er op wil hebben gebruik ik een USB Stick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik laat de MG tegenwoordig meer streamen als dat ik de films er naar toe kopieer
Ja, maarja er zit een 100 mb kaart in en een 200 mb wireless.. mag toch aannemen dat ze dat ding hebben ontwikkeld om vanuit lan te updaten en niet om te livestreamen.. anders kan je net zo goed op een xbox gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolsoft
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02-2023
is het iemand la gelukt om bijv nzbget draaiend te krijgen op mediagiant?

ik ben niet zo ver thuis dat ik het voor elkaar krijg,

als iemand dit al draaiend heeft en hier een kort handleiding voor heeft zou ik u erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:17:
Ja ik weet zeker dat ik mezelf wil quoten. :+

Ik wil het toch gaan proberen maar nu ben ik vergeten welke winkel hem voor rond de 100,- aanbood.... Iemand die dit (nog) wel weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 09-06 23:46
heb hem zelfs laatst gekocht bij Dynabyte voor 99,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07-2024
edebee schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:40:
heb hem zelfs laatst gekocht bij Dynabyte voor 99,99
Zie hem alleen voor 150 bij dynabyte. Was het een speciale actie of hebben we het over een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 09-06 23:46
zie het nu net ook
liep de actie van 1,5 maand geleden voor 99,99 zeker te hard.
jammer want voor 99,99 heb je er een leuke media player incl 500 gb voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283434

Sandervg schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Zie hem alleen voor 150 bij dynabyte. Was het een speciale actie of hebben we het over een ander apparaat?
De vorige actie van Dynabyte was de Media Giant Plus.
De versie die ze nu hebben, die van 150 euro, is de Media Giant Pro. Hier zit ook een 200Mbps powerline adapter ingebouwd, en er wordt een losse powerline adapter meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie het nu ook maar die powerline adapter is me geen 50,- waard. ;)
Jammer maar helaas, had ik hem maar eerder moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertTobe
Leuk apparaat, maar toch werkt niet alles, wat ik wel verwacht had.
1. Wanneer in de specificaties staat dat AVI-bestanden afgespeeld kunnen worden, dan moet dat ook kunnen.
Geen gebazel over "AVI is een container begrip" of andere flauwekul. Als gezegd wordt dat AVI afgespeeld kan worden, dan moet ervoor gezorgd worden dat dit ook kan, eventueel met medelevering van de diverse codec's. Zelfgemaakt films van mijn kinderen kan ik nu nog steeds niet zien.
Er veel moeite gedaan om alles in AVI-formaat te krijgen, werkt het niet.
Om nu alles weer om te zetten naar weer een ander formaat is niet aantrekkelijk, ook niet voor de kwaliteit.
Hopelijk bij de eerst volgende patch is dit probleem aangepast.
2. Wanneer de Media Giant Pro uitgezet wordt (om wat voor reden dan ook, bv stroombesparing)
is het beeld van de TV niet meer om aan te zien. Ik moet het apparaat altijd aan hebben staan.
Had ik ook niet verwacht. Hopelijk bij de eerst volgende patch aangepast.
3. In één van onze reakties zie ik dat ik ook via de webbrowser op de harde schijf kan komen.
Snel even uitproberen, maar helaas de genoemde URL werkt niet
(http://192.168.1.105:9000/ maar deze werkt ook niet http://192.168.1.105/webbrowse)
toelichting hierover in de handleiding is ook niet te vinden.
Misschien hebben jullie hierover wat meer aanvullende gegevens.

Maar daar waar ik 'm ook voor gekocht heb, opnemen van films van de TV
werkt nu perfect en helemaal naar tevredenheid.

BertTobe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:26:
3. In één van onze reakties zie ik dat ik ook via de webbrowser op de harde schijf kan komen.
Snel even uitproberen, maar helaas de genoemde URL werkt niet
(http://192.168.1.105:9000/ maar deze werkt ook niet http://192.168.1.105/webbrowse)
toelichting hierover in de handleiding is ook niet te vinden.
Misschien hebben jullie hierover wat meer aanvullende gegevens.

Maar daar waar ik 'm ook voor gekocht heb, opnemen van films van de TV
werkt nu perfect en helemaal naar tevredenheid.
Humor, ik kan hem echt met geen mogelijkheid op een soort van webbrowser krijgen. Door het menu bladeren met de afstandbediening gaat echt gigantisch traag, soms druk je na 5 sec nog maar eens op de [OK] knop en staat hij per ongeluk op "Bovenliggende map" en ga ik dus terug naar vorige map. Heb laatste firmware maar toch.. niet tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coolsoft schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:13:
is het iemand la gelukt om bijv nzbget draaiend te krijgen op mediagiant?

ik ben niet zo ver thuis dat ik het voor elkaar krijg,

als iemand dit al draaiend heeft en hier een kort handleiding voor heeft zou ik u erg dankbaar zijn.
Ik heb wel de SABnzbd werkend gekregen en die kun je dan vanaf je desktop configureren en opdrachten geven bestanden voor je te downloaden van newsserver.

Wanneer het je lukt om de ftp-server op je systeem aan de gang te krijgen (middels compileren van de source: Zie veel eerder beschreven in dit topic). Dan kun je ook SABnzb middels wat tussenstappen compileren op je systeem.

Een eenvoudige handleiding is er niet, maar de eerste stap is dat je python met de juiste libs moet compileren op je systeem.
Linux kennis heb je wel nodig om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Overigens lukt het daarna alleen maar om 2 connections te hebben naar de newsservers omdat anders je systeem het niet meer aan kan.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoonbeantwo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 12:18
Gebruik al weer lange tijd CM3GP.
HDD is goed gevuld (FAT32 partitie voor films). TV-opname partitie is bijna leeg.
In december 2009 probleem dat tijdens VERWIJDEREN VAN TV OPNAME het apparaat vastliep en dat alle opnames ontoegankelijk werden. Koude herstart (aan-uit-knop), naar menu "Play back recordings". Na hierop klikken loopt het apparaat structureel vast. Alle gemaakte tv-opnames zijn niet meer toegankelijk.
Van alles geprobeerd maar geen toegang meer gekregen tot opnames.
Alle films op FAT32 partitie gewoon toegankelijk en te bekijken. Daarom alle films gekopieerd naar andere schijven binnen het thuisnetwerk en daarna een format van de schijf in de CM3GP.

Nu (16 feb 2010) wederom exact hetzelfde probleem. Bij verwijderen een aantal van tv-opnames is hij op een gegeven moment vastgelopen. Menu "play back recordings" wederom niet toegankelijk.

De overeenkomst tussen beide keren is dat het bestand (de tv opname) dat werd verwijderd toen het probleem zich voordeed groter dan 2GB was.

1e keer (+/-dec 2009) dat probleem optrad was met voorlaatste firmware (toen de actuele firmware), nu met laatste beschikbare firmware.

Na opstarten apparaat en dan opname starten via rode knop = vastlopen apparaat.
Apparaat doet verder alles goed en alle menu's zijn toegankelijk (behalve menu "play back recordings").

Mijn gok is dat de partitie waarop de opnames staan corrupt is geraakt tijdens het verwijderen van het grote bestand (een tv-opname). Via linux pc en via Acronis true-image is de schijf te benaderen. Is deze tv-opname partitie ook separaat te formateren zodat niet weer eerst alle films over het netwerk hoeven te worden veilig gesteld (=zeer tijdrovend, oftewel enkele dagen).

Zijn er anderen die eenzelfde ervaring hebben? Is dit een issue van de laatste firmwares?

Ik ben benieuwd of hiervoor een mogelijkheid bestaat om dit op te lossen.
Zo niet, dan is dit apparaat voor mij afgeschreven om op te nemen van TV, want is dan volledig onbetrouwbaar.

Update: via usb-stick en reset knop ingedrukt tijdens opstarten naar de initial firmware terug gegaan.
Hierna een automatische herstart, er verschijnt heel even een rode tekst boven in beeld: "Timer record db is broken" (of iets wat daar op lijkt want het ging erg snel). Gekozen voor taal engels, klok handmatig, geen zenders zoeken.
En wat blijkt: menu "play back recordings" is weer toegankelijk en opnames zijn er weer!
Ik ga nu terug naar firmware 1.01.017, die werkte bij mij het stabielst (ook niet het probleem zoals hieronder beschreven).

[ Voor 12% gewijzigd door telefoonbeantwo op 16-02-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoonbeantwo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 12:18
CM3GP is via hdmi-kabel gekoppeld aan een TV (LG LCD, HDMI-2 tv-zijde).
Als de TV tijdens een opname wordt uitgeschakeld, of als tijdens een opname de TV wordt overgeschakeld van hdmi-2 naar hdmi-1 of naar tv-weergave(kabel) dan loopt af en toe de CM3GP vast of de opname wordt schokkerig. Opname gebeurt meestal via de ingang "video1" op de cm3gp, soms via de antenne ingang.

Wie herkent dit ongewenste fenomeen en heeft een oplossing?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

telefoonbeantwo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:33:
CM3GP is via hdmi-kabel gekoppeld aan een TV (LG LCD, HDMI-2 tv-zijde).
Als de TV tijdens een opname wordt uitgeschakeld, of als tijdens een opname de TV wordt overgeschakeld van hdmi-2 naar hdmi-1 of naar tv-weergave(kabel) dan loopt af en toe de CM3GP vast of de opname wordt schokkerig. Opname gebeurt meestal via de ingang "video1" op de cm3gp, soms via de antenne ingang.

Wie herkent dit ongewenste fenomeen en heeft een oplossing?
Ik zal je vragen naar de ontwikkelaars doorsturen, echter geef wat meer info of het probleem 'te produceren is' .. 'soms' is namelijk een erg ruim begrip en dan is het reproduceren dus lastig. Wanneer je een situatie ALTIJD kan reproduceren dan is het makkelijker zoeken, want zo heb ik namelijk nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210434

Het moment van de waarheid, ik sluit de MG aan. Netjes firmware geupdated, zenders ingesteld (doormiddel van backup bestand van de vorige)...
Waar vind je het bestandje van de zenders?
Ik heb deze ook manueel moeten instellen en zou graag ook een backup maken hiervan :*)
Alvast Fel bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347824

Yo,
Sinds 2 dagen krijg ik de CM3GP niet meer in de lucht.
Logo komt tevoorschijn daarna valt het beeld weg met de boodschap geen signaal.
De nieuwst firmware heb ik nog kunnen downloaden maar sindsdien hetzelfde probleem.
Resetten lukt ook niet ik kan de reset knop wel 10 minuten ingedrukt houden maar alleen het logo blijft te zien.
Reageerd ook niet op de A.B doet dus helemaal niets.

Iemand een idee,denk zelf dat er iets mis is in het elektronisch circuit.

Alvast bedankt,

Zwankie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 347824 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:43:
Yo,
Sinds 2 dagen krijg ik de CM3GP niet meer in de lucht.
Logo komt tevoorschijn daarna valt het beeld weg met de boodschap geen signaal.
De nieuwst firmware heb ik nog kunnen downloaden maar sindsdien hetzelfde probleem.
Resetten lukt ook niet ik kan de reset knop wel 10 minuten ingedrukt houden maar alleen het logo blijft te zien.
Reageerd ook niet op de A.B doet dus helemaal niets.

Iemand een idee,denk zelf dat er iets mis is in het elektronisch circuit.

Alvast bedankt,

Zwankie
Download the firmware recovery kit van de website van conceptronic
je hebt waarschijnlijk de normale firmware eruit liggen, met de recovery kit kun je hem dan herstellen.
dit is een firmware upgrade met wat extra bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinZuidema
  • Laatst online: 02-06 10:36
MeGaSky schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:22:

EdwinZuidema schreef:
Ik heb nu een paar weken mijn MediaGiant en ik heb vaak een vastloper met timeshift. Bij een druk op de pauze-toets begint hij met opnemen, dan freeze't de klok zo'n 5-10 seconden (harddisk upspin?) en ongeveer de helft van de keren blijft ie hierop hangen en reageert nergens meer op...

Klinkt erg veel naar hetzelfde probleem dat ik een paar weken geleden had. Kijk maar een paar post terug van mij. Piept je hardeschijf misschien ook een beetje (ook bij stand-by).

Oplossing was hier het apparaat opsturen en de hardeschijf laten vervangen. :X
Ondertussen heb ik mijn apparaat ingeruild, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb 4 verschillende firmwares geprobeerd, maakt geen verschil.

Bij mij faalt de timeshift echt de helft van de keren (en alleen een fysieke uit/aan helpt), heeft niemand anders dit irritante probleem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:16
Hallo,

Ik ben sinds afgelopen vrijdag een trotse eigenaar van de Media Giant Pro 500GB,

Ik had wel wat problemen met het instellen van het apparaat, maar het is uiteindelijk gelukt.

Nadelen:
- Interface reageert wat traag.
- Geen HDMI input
- Twonky Media Server (had graag iets anders, iets uitgebreider gezien)
- FAT32 & NTFS gedoe!!

Voordelen:
- Media server
- Via Twonky naar de iPhone streamen (het is toch nog wel nuttig)
- Opnemen van TV
- Afspelen van diverse muziek / films over netwerk als op de AV output (TV)
- Het apparaat is te tweaken (zoals ik hier op het forum lees)

Ik heb gelezen dat er een telnet mogelijkheid aanwezig is met Inetd. die heb ik aan de praat gekregen en kom in BusyBox, ik heb hier niet zoveel mogelijkheden. ik heb dus ook gelezen dat je Debian op het apparaat kan zetten. Maar omdat ik erg voorzichtig ben met dit soort tweaks (alhoewel ik wel thuis ben in Linux) zou ik toch willen vragen of iemand een mooie How-To of duidelijke omschrijving heeft om dit te doen. Wat ik dus wil is het volgende

- NTFS --> EXT3 (ik wil wel gewoon kunnen opnemen via het apparaat, gaat geloof ik via FAT32)
- SAMBA vervangen indien mogelijk
- Twonky Media Server vervangen indien mogelijk (niet uitzetten, ik gebruik het om te streamen naar mijn iPhone)
- Debian erop zetten zodat er meer mogelijk is via Telnet
- Er hoeft geen FTP op, ik wil gebruik maken van een SAMBA vervanger.
- Automatisch opstarten van InetD
- Automatisch mounten van de EXT3 schijf ( ik had gelezen dat hij dat niet automatisch doet, uit zichzelf? of heb ik dat verkeerd gelezen)

Het belangrijkste voor mij is de EXT3 schijf en Twonky Media Server.

P.S. Is het mogelijk om Internet Radio te krijgen op de Media Giant / Mogelijkheid om te stream via Twonky of de vervanger?

@Zeroday, ik ben blij dat er iemand zoals jij aanwezig is en ons serieus neemt met onze problemen en die ook probeert op te lossen. Ik hoop dat je nog lang actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354334

Hallo Tweakers

Ik heb onlangs deze set aangeschaft
maar krijg de powerplug adapters niet werkende
zou iemand mij dit kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Anoniem: 354334 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:11:
Hallo Tweakers

Ik heb onlangs deze set aangeschaft
maar krijg de powerplug adapters niet werkende
zou iemand mij dit kunnen vertellen?

Alvast bedankt!
Ik had laatst ook problemen met mn powerplug adapter..Bleek dat deze zn configuratie kwijt was..(te lang uit stopcontact geweest?)
Via conceptronic.net de powerplug configuratie tool gedownload en opnieuw geconfigureerd, sindsdien werkt hij weer zonder problemen.

Hier de link naar de tool:
http://download.conceptro...PNP200(P)_APP_v2.7.22.zip

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info
ga het proberen weet niet of het gaat werken...

--------------------

Mijn probleem is tot dusver dat als ik de adapter in het stopcontact doe en verbind aan mijn PC hij deze adapter wel ziet maar de ingebouwde adapter van de MS ziet hij niet.

Normaal bij het configurenen moet je toch 2 MAC adressen vinden althans dat denk ik
1 van de adapter op netstroom en 1 ingebouwde powerplug van de MS..

p.s is er geen USB wifi netwerk adapter beschikbaar voor deze set?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 354334 op 09-04-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 354334 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:52:
Bedankt voor de info
ga het proberen weet niet of het gaat werken...

--------------------

Mijn probleem is tot dusver dat als ik de adapter in het stopcontact doe en verbind aan mijn PC hij deze adapter wel ziet maar de ingebouwde adapter van de MS ziet hij niet.

Normaal bij het configurenen moet je toch 2 MAC adressen vinden althans dat denk ik
1 van de adapter op netstroom en 1 ingebouwde powerplug van de MS..

p.s is er geen USB wifi netwerk adapter beschikbaar voor deze set?
je hebt 2 powerplug adapters nodig, die moeten elkaar kunnen vinden en via de LINK led kun je zien dat deze met elkaar verbonden zijn.
1 hang je aan je router met een kabeltje en de ander zit dus in de mediagiant ..
als je dan aangeeft dat je via powerplug werkt dan krijgt je mediagiant een ip adres en kan je eea gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:56:
[...]

je hebt 2 powerplug adapters nodig, die moeten elkaar kunnen vinden en via de LINK led kun je zien dat deze met elkaar verbonden zijn.
1 hang je aan je router met een kabeltje en de ander zit dus in de mediagiant ..
als je dan aangeeft dat je via powerplug werkt dan krijgt je mediagiant een ip adres en kan je eea gebruiken.
Ik heb er 1 aan de router zitten in de Ethernet 1 aansluiting (de los bijgeleverde adapter) maar hoe kan ik die dan configureren? of moet dit niet ( dit gaan alleen via de pc)
Standaard word er 1 powerplug adapter meegeleverd.
ik dacht dat die 2e adapter in de mediagiant zat of heb ik dat fout?
een 2e losse hoef ik toch niet bij te kopen toch?
en hoe kan ik het ip adres achterhalen?

Alvast bedank voor de hulp

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 354334 op 09-04-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360482

Hallo,

Sinds enige tijd eigenaar van dit apparaat. Tuurlijk wat eigenaardigheden maar met de meeste valt te leven. Helaas geen "shuffle play" of het aanmaken van "play lists" kunnen vinden maar voor de rest lijkt het allemaal prima te werken.

Een probleem heb ik echter wel en tot nu toe niet goed kunnen oplossen. Het pauzeren van TV uitzendingen werkt niet goed. Meestal als ik op pauze druk, dan hangt de Media Giant na een paar seconden. De bedieding valt dan volledig stil en ook de tellers van de opname lopen niet meer door. Zelfs na veel geduld (wacht maar eens een half uurtje) kwam de Media Giant niet meer tot leven. Alleen een harde uit-aan mocht nog baten.

Een enkele keer is het me wel gelukt om te pauzeren en dan werkt het prima. Ik kan dit echter niet betrouwbaar reproduceren.

Ondertussen al vanalles geprobeerd:
-> Opnieuw de basis firmware er op
-> Upgrade naar de laatste firmware (jan-2010)
-> Opnieuw formatteren
-> Veel / weinig harddisk ruimte voor het pauzeren
-> Pauzeren standaard aangeschakeld
-> Pauzeren standaard uitgeschakeld
-> .....

Helaas tot op heden geen bevredigend resultaat. Deze hele post al eens door gelezen om te zien of er meer mensen problemen mee hebben maar helaas heb ik geen lotgenoten kunnen vinden. Wie weet raad? Of is dit gewoon een defect apparaat dat terug moet voor reparatie?

Alvast bedankt voor jullie reactie en misschien wel gouden tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360482 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:50:
Hallo,

...

Alvast bedankt voor jullie reactie en misschien wel gouden tip..
Misschien de gouden tip:
Heb je de laatste firmware op de Media Giant staan? Zo nee, dan moet je die er even opzetten.

Daarnaast, als je de nieuwe firmware er op hebt geladen, kun je het beste even de harde schijf formatteren via het menu en het apparaat resetten naar de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinZuidema
  • Laatst online: 02-06 10:36
Anoniem: 360482 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:50:
Een probleem heb ik echter wel en tot nu toe niet goed kunnen oplossen. Het pauzeren van TV uitzendingen werkt niet goed. Meestal als ik op pauze druk, dan hangt de Media Giant na een paar seconden. De bedieding valt dan volledig stil en ook de tellers van de opname lopen niet meer door. Zelfs na veel geduld (wacht maar eens een half uurtje) kwam de Media Giant niet meer tot leven. Alleen een harde uit-aan mocht nog baten.

Een enkele keer is het me wel gelukt om te pauzeren en dan werkt het prima. Ik kan dit echter niet betrouwbaar reproduceren.
Ik heb hetzelfde gehad. Ben met Conceptronic Support door de hele molen geweest (ik raad aan het ook per e-mail te doen, de telefonische helpdesk is duur en niet adequaat), en uiteindelijk was voor mij de enige oplossing het omruilen van het apparaat (duurde ongeveer 2 weken). Nu een nieuwe en die werkt in 90% van de gevallen wel goed met pauzeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Is het, gezien de Realtek 1262 chipset, mogelijk om firmwares van bijv de ac ryan etc te gebruiken op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromthehill
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-03 22:41
ik heb vandaag mijn cm3gpp 500gb ontvangen. geweldig apparaat, maar er is toch iets waar ik tegenaan loop.

ik wil met mij mediagiant de output van mijn playstation3 opnemen.
als ik de PS3 via component rechtstreeks op een full hd tv aansluit kan ik hem gewoon op 1080p instellen.
als ik er de mediagiant tussenzet kan ik geen enkele resolutie kiezen(behalve de standaard 576i).

ik heb de componentkabel tussen de mediagiant en de tv vervangen met een hdmi-kabel, geen verschil
ik heb de tv varvangen door een 1920x1080 computerscherm(met hdmi), geen verschil

heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fromthehill schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:01:
ik heb vandaag mijn cm3gpp 500gb ontvangen. geweldig apparaat, maar er is toch iets waar ik tegenaan loop.

ik wil met mij mediagiant de output van mijn playstation3 opnemen.
als ik de PS3 via component rechtstreeks op een full hd tv aansluit kan ik hem gewoon op 1080p instellen.
als ik er de mediagiant tussenzet kan ik geen enkele resolutie kiezen(behalve de standaard 576i).

ik heb de componentkabel tussen de mediagiant en de tv vervangen met een hdmi-kabel, geen verschil
ik heb de tv varvangen door een 1920x1080 computerscherm(met hdmi), geen verschil

heeft iemand een oplossing?
Dat kan wel kloppen. Er zit wel een component ingang op de Media Giant, maar deze is alleen geschikt voor SD resoluties. Daarom blokkeert je PS3 de andere resoluties.

Waarom zou je eigenlijk de output van je PS3 via de Giant willen laten lopen, in plaats van rechtstreeks naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromthehill
Anoniem: 283434 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:08:
[...]

Dat kan wel kloppen. Er zit wel een component ingang op de Media Giant, maar deze is alleen geschikt voor SD resoluties. Daarom blokkeert je PS3 de andere resoluties.

Waarom zou je eigenlijk de output van je PS3 via de Giant willen laten lopen, in plaats van rechtstreeks naar je TV?
ik wou het beeld van de ps3 op kunnen nemen. en dan het liefste in hd natuurlijk
dat zit er dus helaas niet in :'( nouja, sd dan maar

alleen vervelend dat de opnames in 4:3 formaat opgenomen worden. maar dat zal achteraf ook wel te fixen zijn

de hdmi kan zeker niet als input gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fromthehill schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:07:
[...]

ik wou het beeld van de ps3 op kunnen nemen. en dan het liefste in hd natuurlijk
dat zit er dus helaas niet in :'( nouja, sd dan maar

alleen vervelend dat de opnames in 4:3 formaat opgenomen worden. maar dat zal achteraf ook wel te fixen zijn

de hdmi kan zeker niet als input gebruikt worden?
Zodat je je game prestaties terug kan kijken? ;)

Nee, de HDMI is echt alleen een uitgang. De enige ingangen die erop zitten zijn Composiet, Component en DV (Firewire), en deze zijn alle SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromthehill
Anoniem: 283434 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Zodat je je game prestaties terug kan kijken? ;)
eerder een video van hoe het niet moet :P

wou alleen kijken of het mogelijk was. jammer, maar het is geen ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet iemand wat de laatste software-versie is (eventueel welke wijzigingen)?

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 08-07-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
bij mijn weten:

2.00.007/1.01.019 dataum 1 januari 2010

http://conceptronic.net/s...dex=2&tabid=420&pc=cm3gpp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Ik ben nu een tijdje in het bezit van de CM3GPP. Mijn conclusie is, het is een waardeloos aparaat.
Loopt vaak vast, is zeer traag. Bij het verwijderen van opnames loopt hij negen van de tien keer vast zodat ik de netspanning uit moet schakelen om hem weer aan de praat te krijgen. Opnames met de ingebouwde tuner gaat zeer vaak mis. Bij het afspelen van de opname is het beeld dan blokkerig en schokkerig. Je kunt dan de film niet meer fatsoenlijk bekijken.
Het is een grote miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piepersnijder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:29:
Ik ben nu een tijdje in het bezit van de CM3GPP. Mijn conclusie is, het is een waardeloos aparaat.
Loopt vaak vast, is zeer traag. Bij het verwijderen van opnames loopt hij negen van de tien keer vast zodat ik de netspanning uit moet schakelen om hem weer aan de praat te krijgen. Opnames met de ingebouwde tuner gaat zeer vaak mis. Bij het afspelen van de opname is het beeld dan blokkerig en schokkerig. Je kunt dan de film niet meer fatsoenlijk bekijken.
Heb je m al eens geupdate, daarna gereset naar de fabriekswaarden en vervolgens de HDD opnieuw geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Anoniem: 283434 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:56:
[...]

Heb je m al eens geupdate, daarna gereset naar de fabriekswaarden en vervolgens de HDD opnieuw geformatteerd?
Ja hoor, dat heb ik gedaan en de laatste versie firmware staat er op.
Maar het is niks met dat ding. Ik kan hem niemand aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jammer... heb hem nu zelf ruim een jaar en ben er redelijk tevreden over. Alles gaat beslist niet snel en een reset zo nu en dan... daar ontkom je niet aan. (zou niet moeten hoeven natuurlijk)
Ik zie het zelf als ervaringsgeld, wat ik er in gestoken heb.

Mijn volgende Media-box moet inderdaad heel wat beter werken. En dat gaat iets worden wat ik bij iemand thuis uitgebreid kan testen. In winkels wordt vaak van alles gezegd wat niet klopt.
Het gebeurt helaas op veel vlakken. Kijk maar eens naar de internetproviders die hoge snelheden beloofden en probleemloos internet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Piepersnijder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:29:
Een waardeloos apparaat zal ik het zeker niet noemen, al zijn er best een aantal punten die beter kunnen.
Alleen het probleem wat jij hebt met verwijderen van opnames of het kopieeren ervan naar de FAT32 partitie, heb ik nu zelf ook.
Ik heb het probleem aangemeld bij conceptronic en probleem is momenteel in onderzoek..
Ik kan je alleen maar aanraden om het probleem ook aan te melden bij conceptronic, als het een firmware-bug is hebben we er uiteindelijk allemaal wat aan.
Zelf heb ik het vermoeden dat het sinds de laatste firmware is, ik heb daarvoor nooit de problemen gehad.

kopieeren van +- 1,5 GB gaat goed, maar na kopieeren hangt het menu, kopieeren van 6 GB lukt niet, mpg bestand wordt wel aangemaakt in REC map maar blijft 0 KB, Menu hangt al meteen bij aanvang kopieeeren.
de opname van 6 GB is ook niet te verwijderen..

Iemand een tip hoe ik bij de opname partitie kan komen via telnet en zodoende de opname kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gofast1000rr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik ben een "late " instapper met de CM3GPP, maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Voor mij was de reden dat je er ook gewoon de analoge kabel mee kunt opnemen.
Hierin is zover ik heb kunnen ontdekken deze CM3GPP wel uniek.
Alles wat ik tot nu toe heb kunnen gebruiken werkt perfect, timeshift, geplande recordings, streamen via netwerk (windows 7 machine al server)
Het aantal formaten wat de CM3GPP kan afspelen is wel wat beperkt, ik kom regelmatig de melding "invalid File" tegen, maar gewone DVD rips en Xvid, DivX speelt ie prima! dus ben ik een happy camper :-)

het enige waar ik nog niets mee heb kunnen doen is met de Twonky server.
Ik ben geen automatiseerder, en ik kan de twinkyserver niet vinden.
(tenminste, in het boekje staat dat ik het Ipadres moet typen van de CM3GPP, maar dan blijft het erg stil op de lijn.
Doe ik iets verkeerd?

Dan nog is het mij niet geheel duidelijk wat ik met Twonky zou kunnen doen, maar dat zie ik dan wel weer als ik dat IP verhaal aan de praat krijg.

Dus als er iemand een suggestie heeft hoor ik dat graag.
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
twonkyserver kun je bereiken door in een browser http://ipadres mediagiant:9000 in te geven...
met twonky kun je zover ik begrepen heb op een apparaat wat via DLNA bestanden kan afspelen je mediagiant gebruiiken als de server...
tegenwoordig hebben veel tv's een netwerkaansluiting met DLNA ondersteuning...via het netwerk kun je dan de films van de mediagiant afspelen...handig voor bv de tv op de slaapkamer..
correct if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik kan m ook niet aanraden, er is altijd wel wat met het apparaat.
- Start soms op met blauw scherm
- Menu is traag, ligt niet aan de afstandsbediening.
- Gare codec ondersteuning

Als ik denk aan hoeveel ik wel niet heb lopen hacken:
- Alles naar ext3 om iso's er op te kunnen duwen.
- FTP server in debian chroot, de samba server geeft bij mij gagarandeerd time outs na 50 seconden
- Vanuit de GUI geen fatsoenlijke samba mount te maken, doe ik vanaf de shell

Behalve dit topic op got, weinig te vinden op internet voor tweaks.

Ik vraag me nog steeds af of er geen andere firmwares zijn te gebruiken, die AC RYAN heeft volgens mij dezelfde chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphx
  • Laatst online: 11-08-2023
Hallo.

Al een tijdje heb ik de MediaGiantPlus, CM3GP in mijn bezit en ben hier sinds kort mee aan het testen.

Ik wil de Giant gebruiken om vanaf mijn pc film te kijken. Zelf heb ik 2 pc's, 1x windows7 en 1x XP (oude pc).

Beide zijn te benaderen vanuit het menu op de Giant. Als ik stream vanaf mijn xp machine speelt hij de film gewoon af. Doe ik dit zelfde vanaf de windows 7 pc dan knalt het netwerk eruit! na 5 min.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van is of kan zijn??

Groeten,
Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369381

Hallo,

Ben sinds een jaar in het bezit van de Conceptronic mediagiant met als hoofddoel het afspelen van content op de beamer. En daar ben ik zeer tevreden over. Goed beeld goed geluid.

Sinds kort heb ik ook een beveiligingscamera en gebruik nu de Mediabox ook als DVR alleen kan ik de opgenomen beelden niet benaderen via het netwerk. Is hier een simpele (telnet of iets dergelijks) manier voor dit wel mogelijk te maken.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 369381 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:55:
Hallo,

Ben sinds een jaar in het bezit van de Conceptronic mediagiant met als hoofddoel het afspelen van content op de beamer. En daar ben ik zeer tevreden over. Goed beeld goed geluid.

Sinds kort heb ik ook een beveiligingscamera en gebruik nu de Mediabox ook als DVR alleen kan ik de opgenomen beelden niet benaderen via het netwerk. Is hier een simpele (telnet of iets dergelijks) manier voor dit wel mogelijk te maken.

Gr.
Misschien heb je hier wat aan: kopieren naar de FAT32 partitie. (moet er wel zijn natuurlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369381

Niet helemaal wat ik bedoelde maar dat had je misschien al wel door.

Zoek meer naar een manier waarbij ik niet perse mijn beamer hoef te gebruiken om de camerabeelden te bekijken. Is het mogelijk de HDD waarop de beelden worden opgenomen te mounten en beschikbaar te stellen als networkshare? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphx
  • Laatst online: 11-08-2023
Hi allemaal,

Wanneer ik via mijn netwerk een film wil streamen vanaf mijn pc, windows 7 dan knalt die naar een paar minuten het hele netwerk eruit.

Via mij oude pc, windows XP werkte dit wel perfect.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van is of kan zijn?, ik gebruik de MediaGiantPlus, CM3GP

Alvast bedankt,

Greetz

[ Voor 5% gewijzigd door sphx op 16-08-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
sphx schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:57:
Hi allemaal,

Wanneer ik via mijn netwerk een film wil streamen vanaf mijn pc, windows 7 dan knalt die naar een paar minuten het hele netwerk eruit.

Via mij oude pc, windows XP werkte dit wel perfect.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van is of kan zijn?, ik gebruik de MediaGiantPlus, CM3GP

Alvast bedankt,

Greetz
Misschien heb je hier wat aan:
http://blogs.msdn.com/b/e...aming-with-windows-7.aspx

en anders even via conceptronic support vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wil nu "Titel splitsen",maar dat gaat niet. Na Bevestigen gebeurt er niets meer. Zaakje lijkt bevroren. Uitzetten/aanzetten. Keer of 5 geprobeerd, maar na bevestigen stopt de MGP.

Bestand is ong 5,8 GB groot. Misschien dat Conceptronic support er nog eens een nieuwe firmware tegen aan wil gooien. Is overigens voor het eerst dat ik nu deze functie gebruik; wel jammer dat het niet werkt.

edit:
Na 6x lukte het opeens wel om de opname te splitsen. En nog snel ook! Geen idee waarom het nu wel lukte. Zal het de komende dagen nog eens een antal keren testen.

[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 04-09-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Ik heb de CM3GPP inmiddels een jaar in huis en ik overweeg om het in de vuilnisbak te gooien.
Niks anders dan gesodemieter met dat ding. Wat een kreng van een apparaat.
Mocht dat ding nog te koop zijn dan raad ik iedereen aan om dat apparaat niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
Ik hem mijn toestel nu zo'n 1,5 jaar en zou het ook aan niemand meer aanraden (heb dit bij 1 iemand gedaan en die gebruikt zijn Media Giant helemaal niet meer).

Ik gebruik hem nu enkel nog als mediaplayer (divx en mp3's) en dat doet hij wel goed, enkel zien de menu's er verouderd uit en gaat het bedienen niet echt snel.
Timeshift werkt 8 op de 10 keer goed, de andere 2 keren blokkeerd het toestel helemaal (uit- en aanzetten is dan noodzakelijk).
Bij langdurige opname's gaat de tuner soms de mist in, het geluid wordt dan helemaal vervormd naar smurf- of Darth Vader-achtige klanken. Ik heb mij al uren bezig gehouden met de fine-tuning van de kanalen (oplossing van Conceptronic) maar krijg het nooit helemaal in orde.

Aangezien Zeroday niet meer voor Conceptronic werkt is de inside informatie over eventuele update's ook helemaal verdwenen en eerlijk gezegd verwacht ik (spijtig genoeg) ook helemaal geen update's meer.

Ik zal de Media Giant toch blijven gebruiken aangezien nieuwe/betere alternatieven volgens mij enkel DVB-C ondersteunen en we hiervoor in Vlaanderen geen eigen hardware kunnen of mogen gebruiken (zie \[DVB-C België] Kruistocht vs telenet digibox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Same here. Er hoeft maar dat te gebeuren en de Media Giant loopt vast. Enige wat redelijk goed gaat is programma's opnemen (analoog via kabel UPC)
Niet echt leuk. Een ouderwetse VHS recorder doet het wat dat betreft beter.

Hoe het nu met Conceptronic staat is onduidelijk en natuurlijk de support. Heb toch een flink bedrag voor deze hippe kast betaald en die maakt de verwachtingen beslist niet waar. Ik kijk dus wel beter uit voordat ik weer eens zo'n box aanschaf.............. (merk maakt volgens mij niet uit, hoop gebakken lucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
Ik heb ze (2 toestellen) nu ook bijna 2 jaar en ben redelijk tevreden over, ik gebruik ze niet dagelijks en meestal voor opnames van een satelliet-ontvanger, zolang je voldoende tijd tussen de opdrachten via de AB laat, werken ze betrouwbaar. Ik had ze elk voor 100 Euro gekocht en voor deze prijs wil ik gerust de mankementen, die ze ongetwijfeld hebben erbij nemen. Spijtig dat er geen verdere software verbetering gebeurt. Conceptronic is zeker voor mij geen AAA merk maar een dergelijk apparaat (aansluitingen + kabels+ opname ) vindt je niet courant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de Conceptronic CM3GP maar eens een schoonmaakbeurtje gegeven. Veel stof in de fan en dan gaat hij steeds harder draaien. Werkt nog. Om analoge opnames te maken van TV (UPC)

Ook gebruik ik hem nog om incidenteel een VHS band te digitaliseren.... ;)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste