Gebruik al weer lange tijd CM3GP.
HDD is goed gevuld (FAT32 partitie voor films). TV-opname partitie is bijna leeg.
In december 2009 probleem dat tijdens VERWIJDEREN VAN TV OPNAME het apparaat vastliep en dat alle opnames ontoegankelijk werden. Koude herstart (aan-uit-knop), naar menu "Play back recordings". Na hierop klikken loopt het apparaat structureel vast. Alle gemaakte tv-opnames zijn niet meer toegankelijk.
Van alles geprobeerd maar geen toegang meer gekregen tot opnames.
Alle films op FAT32 partitie gewoon toegankelijk en te bekijken. Daarom alle films gekopieerd naar andere schijven binnen het thuisnetwerk en daarna een format van de schijf in de CM3GP.
Nu (16 feb 2010) wederom exact hetzelfde probleem. Bij verwijderen een aantal van tv-opnames is hij op een gegeven moment vastgelopen. Menu "play back recordings" wederom niet toegankelijk.
De overeenkomst tussen beide keren is dat het bestand (de tv opname) dat werd verwijderd toen het probleem zich voordeed groter dan 2GB was.
1e keer (+/-dec 2009) dat probleem optrad was met voorlaatste firmware (toen de actuele firmware), nu met laatste beschikbare firmware.
Na opstarten apparaat en dan opname starten via rode knop = vastlopen apparaat.
Apparaat doet verder alles goed en alle menu's zijn toegankelijk (behalve menu "play back recordings").
Mijn gok is dat de partitie waarop de opnames staan corrupt is geraakt tijdens het verwijderen van het grote bestand (een tv-opname). Via linux pc en via Acronis true-image is de schijf te benaderen. Is deze tv-opname partitie ook separaat te formateren zodat niet weer eerst alle films over het netwerk hoeven te worden veilig gesteld (=zeer tijdrovend, oftewel enkele dagen).
Zijn er anderen die eenzelfde ervaring hebben? Is dit een issue van de laatste firmwares?
Ik ben benieuwd of hiervoor een mogelijkheid bestaat om dit op te lossen.
Zo niet, dan is dit apparaat voor mij afgeschreven om op te nemen van TV, want is dan volledig onbetrouwbaar.
Update: via usb-stick en reset knop ingedrukt tijdens opstarten naar de initial firmware terug gegaan.
Hierna een automatische herstart, er verschijnt heel even een rode tekst boven in beeld: "Timer record db is broken" (of iets wat daar op lijkt want het ging erg snel). Gekozen voor taal engels, klok handmatig, geen zenders zoeken.
En wat blijkt: menu "play back recordings" is weer toegankelijk en opnames zijn er weer!
Ik ga nu terug naar firmware 1.01.017, die werkte bij mij het stabielst (ook niet het probleem zoals hieronder beschreven).
[
Voor 12% gewijzigd door
telefoonbeantwo op 16-02-2010 23:15
]