Hoofdcategorieën
Topicacties

[Dilemma] Ik ga op kamers en neem mee...

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.

GENETX wijzigde dit bericht 07-07-2008 12:03 (40%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Crysis ftw

quote:
GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:57:
Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.
Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P

Intel Q6600@stock , Ocz 2x2GB Reaper HPC 800Mhz, 2x 8800GTS G92 (SLI), Asus P5N32-E 680i SLi, Coolermaster CM690, Corsair TX650Watt

quote:
DutchManticore schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P
Zie maar eens de BBG: [NBBG] Allround Notebook - juli 2008

Voor zover ik kan zien niet. De specs zijn over het algemeen hetzelfde ja. Een dikke Core 2 Duo, een 9500M, 4Gb RAM, lekkere HDD...

Echter heeft de Acer een 1920x1080 scherm ipv 1280x800 en een Blu-ray speler. En dat zijn 2 dingen die de prijs flink doen verhogen. Als je die upgrades op een van die anderen zou willen vinden dan ben je zo 200 euro verder!

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan čn gamen čn op de uni alles doen čn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:14:
[...]

onzin, ik denk dat 70% van alle notebook gebruikers een 15,4 inch heeft. Die zijn prima met elke laptoptas te vervoeren. 14 inch betaal je meer voor, omdat de schermen + cases zeldzamer zijn. De enige 14 incher die ik ken en ook nog geschikt is om te gamen, is een zepto (die overigens wel in je butget valt). Maar voor minder heb je meer.

Kijk eens naar een Dell, ASUS of HP en dan vind je echt stevige laptops, die echt geschikt zijn om mee te gamen :*)
Ik heb zelf jaren met een 15 inch rondgezuild en dat was gewoon zwaar irritant. Kon altijd maar max 1 boek erbij meenemen in een eastpak. In zo'n normale laptop tas(zo'n zwarte schoudertas) zelfs geen. En het is een beetje lomp om 2 tassen mee te moeten nemen. Ook het is heel irritant als je bv in de bus zit met een overvolle tas op schoot. Waarom denk je dat mensen nu massaal op betaalbare umpc'tje zoals de eee afspringen. Maar het is ook maar een aanbeveling... :+
Dan heb je een klein eastpack. Ik kan gewoon al mijn boeken kwijt, net als mijn klasgenoten. In de bus zet ik mijn tas op de grond, ook hier net als mijn klasgenoten. Ik heb geen enkele last van mn 15,4" laptopje.

Reg. datum: 07 mei 2008

Kijk hier eens, veel bang voor bucks als je het mij vraagt

http://nl.zepto.com/Shop/Notebooks.aspx

Heb zelf een 6224W en dat bevalt me prima de meeste games zijn goed te spelen en hij is lekker compact. Best of both worlds zeg maar ;)
quote:
Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan čn gamen čn op de uni alles doen čn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?
Dit is natuurlijk ook een steengoed idee _/-\o_

Timmor wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:35 (74%)

Reg. datum: 30 januari 2004

Uit ervaring blijkt dat vrouwen geld kosten.

Zet je vriendin ten tijde van je studie aan de kant en koop gewoon én een dikke pc én een dikke laptop.

Nu serieus:

Koop een degelijke, handzame laptop en wacht even met die gamebak. Gezien het feit dat je heen en weer pendelt, een serieuze studie gaat volgen, vriendin hebt en veel werkt en sport, voorzie ik bij jou nu al een tekort aan tijd. En het beetje tijd dat je over hebt weegt niet op tegen het verlies aan waarde van je dikke pats pc.

Koop gewoon een simpele WII, kun je lekker samen met je vrouwtje spelen ( ja, lol, ....)

*ASUS P5N32-E PLUS SLI*Q6600*4x1GB PC8500 Kingston Hyper X*ThermalTake Toughpower 1000Watt* 3x 36GB WD Raptor*2x 8800 Ultra@SLI*Stacker 830 EVO*HP w2207H*G15*G5* X-FI Fatality FPS*

HD3870 CrossFire

quote:
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:39:
Jup, Zepto assembleerd alleen de laptops. De behuizing komt als ik eht goed heb van Compal. Ook dat zal je niks zeggen... Maar, Compal is 1 van de grootste laptop behuizingen bouwer en amakt ze voor oa Acer, maar ook veel andere merken.
De Zepto's zijn zelfdesigned en komen uit de Zepto-fabriek uit Denemarken.
quote:
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:39:

Zepto zijn kwalitatief goede laptops die je dus kan customizen. Alleen je vindt ze niet in de winkel waardoor de meesten het niet kennen.
Niet in de gemiddelde winkel, wel in de Zeptoshop die zich in Den Bosch heeft genesteld ;)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Ok, dankje :+

Wist niet dat Zepto al zover was met een fysieke winkel en ook echt eigen behuizingen had.

Reg. datum: 18 maart 2008

ga voor de asus g2sv _/-\o_ die krij ik ook binnen 2 weken als het goed is :) echt een beest van een machine

http://www.asus.com/produ...odel=2255&modelmenu=1

Je moet er van houden, 17" mee naar school slepen :X

Reg. datum: 09 juli 2007

Je zou ook kunnen gaan voor een Dell XPS M1530 of Studio 15. Dan is de laptop in ieder geval redelijke portable(15.4-inch) en je kunt er 1 configureren zodat hij ook nog goede specs heeft, waarmee incidenteel wel es een spelletje mee gespeeld kan worden. En dan voor het echte gamen er een xbox360 of ps3 bijnemen, als je dat wat vindt..

My 2 Cents..

Zelf zou ik kiezen voor een mid-range game pc en eventueel een eenvoudige laptop. Voor mijn studie is een laptop helemaal niet nodig. Als je een keer een opdracht/project moet doen, zijn er altijd wel voldoende pc's beschikbaar. Dat kan bij jouw richting natuurlijk volledig anders zijn. Zo heb ik gehoord dat rechten wel veel meer projectmatig werken is, hoewel dat vast per universiteit verschilt.

Voor de desktop pc zijn al diverse leuke systemen samengesteld, maar toch zou ik ook nog graag een poging willen doen. Je moet dan alleen nog zorgen voor een besturingssysteem, extra koeling (casefans) en eventueel een andere cpu koeler. De prijzen zijn van 4Launch, dus als je goed zoekt, moet je nog wel wat goedkoper uit kunnen komen.

Chieftec Midi Tower DG-01B-D-U ATX 350W (zwart) ¤67
NEC DVD-/+RW AD-5200A 20x/20x Bulk (zwart) ¤20
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS ¤62
Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) ¤9

Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz 1066 3MB Box ¤99
MSI P35 Neo-F iP35, SATA2, GLAN, 8CH ¤61
Kingston 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 ¤33
PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD4850 512MB 2xDVI/HDCP ¤142

Logitech RX1000 Laser Mouse OEM ¤16
Logitech Internet 350 Keyboard USB OEM (zwart) ¤13
Logitech Speakerset X-230 2.1 ¤42
Samsung TFT Monitor 2053BW 20", DVI (zwart) ¤201

Totaal: ¤765

Dan houd je dus nog ongeveer ¤550 voor een laptop, bijvoorbeeld deze MSI EX610:

AMD Athlon 64 X2 TK-55 / 1.8 GHz
AMD M690 chipset
15,4" 1280 x 800 (WXGA)
250 GB SATA 5400 rpm
2 GB DDR2 SDRAM
ATI Mobility Radeon HD 2400 128 MB DDR3
6-cels Lithiumion
1, 3 Megapixel webcam
5 in 1 kaartlezer
DVD±RW / DVD-RAM
Microsoft Windows Vista Home Premium

¤580

Of eventueel een MSI Wind :).

Mijn systeem specs | AMD Athlon 64 X2 5200+ | MSI K9N SLI | 2048 MB DDR2 PC 6400 | Sapphire ATi Radeon X1950XT

Reg. datum: 22 maart 2008

Een laptop die dagelijks overal mee naar toe moet en veel gebruikt wordt moet vooral licht zijn. En voor in de collegebanken ook nog eens klein! Batterij-duur wordt dan ook belangrijk. Tot voor kort was zo'n combi nog stervensduur, maar tegenwoordig heb je voor E400 een MSI Wind (kloon) of een 9 of 10 inch Asus EEE. Dan heb je nog E900 over om een game PC te kopen.

Reg. datum: 07 augustus 2002

Je moet kijken of je het echt nodig hebt, en dit zul je pas merken als je naar school gaat. Heb zelf ook voor school een laptop gekocht met 15.4" en een extra grote accu, zo gaat die lang mee en is erg licht. Echter na een een paar maanden nam ik de laptop al nooit meer mee en gebruikde gewoon de pc's op school. :)

Reg. datum: 04 april 2007

Een macbook! echt waar. Je kunt er windows opzetten, gevirtualiseert geďntegreerd - moest je windows soft willen gebruiken. en via bootcamp voor games.
*ik gebruik het eigenlijk voor MS office - mac versie is echt niet goed genoeg helaas. (gevirtualiseerde bootcamp partitie)

BTW: een combi van 2 computers gebruiken lijkt het beste van de 2 werelden kunnen te geven, maar het werkt niet.. niet bij iedereen.
Na een paar dagen-weken-maanden ga je een systeem boven het andere verkiezen - je digital life moet gecentraliseerd zijn.

Ik heb een macbook voor mijn studie:

Ik hoef hem niet echt overal mee te sleuren, maar heb er toch wel van genoten dat ik het wel kon. Hij is iets aan de zware kant voor een 13.3" zo'n 2 kilo, maar dat is weer het gevolg van de grote batterij die erin zit. Dan kun je zo'n 4:30 genieten van je digital life zonder lichtnet. Eigenlijk kun je tegenwoordig overal wel aan stroom komen, maar die dagen dat je buiten bent, en geen zin hebt om een verleng snoer te leggen waardeer je dat gemak toch echt!
De grote is ideaal. hij past echt tussen je cursussen in je tas alsof het een boek is. De schermgrote is misschien niet om te gamen op nivo dat je wenst, maar dan sluit je hem aan op je oude monitor. sowiso is het geen echte game laptop vanwege de video kaart. Als je gaat studeren moet je echt serieus wat minder aan computer spellen gaan denken: doe het please niet teveel. Oudere spellen zijn echter geen probleem. (op een paar lags na)

Het toetsenbord vind ik eigenlijk nog altijd een beetje lastig: Je moet er echt op hameren als je wilt er snel op wilt typen, omdat somige toesten niet goed doorkomen, en je dus veel spelfouten maakt.

In een bib maakt dat wel nogal een vreemde herrie, maar je kan er mee leven. Het stuurvlak is een verademing. Het scherm is leesbaar in volle zonlicht - ik heb het gedaan op een mooie zomerdag - maar echt goed gaat het niet. Ook vind ik scherm soms niet helder genoeg. (licht aan de lichtomstandigheden). 's avond is het meestal te helder, en zet ik het een streepje of twee minder fel.

Nog wat weetjes: Als je een macbook aanschaft zul je muziek gaan beheren met itunes - maar na een tijdje werkt het relaxer dan winamp of iets anders. Film afspelen is geen probleem uiteraard, al zul je wel wat codecs moeten gaan zoeken en downloaden.
Email en internet werken evengoed als op windows - ik gebruik fx en tb.

g4wx3 wijzigde dit bericht 31-07-2008 22:10 (107%)

quote:
g4wx3 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:50:
Een macbook! echt waar. Je kunt er windows opzetten, gevirtualiseert geďntegreerd - moest je windows soft willen gebruiken. en via bootcamp voor games.
*ik gebruik het eigenlijk voor MS office - mac versie is echt niet goed genoeg helaas. (gevirtualiseerde bootcamp partitie)

BTW: een combi van 2 computers gebruiken lijkt het beste van de 2 werelden kunnen te geven, maar het werkt niet.. niet bij iedereen.
Na een paar dagen-weken-maanden ga je een systeem boven het andere verkiezen - je digital life moet gecentraliseerd zijn.

Ik heb een macbook voor mijn studie:

Ik hoef hem niet echt overal mee te sleuren, maar heb er toch wel van genoten dat ik het wel kon. Hij is iets aan de zware kant voor een 13.3" zo'n 2 kilo, maar dat is weer het gevolg van de grote batterij die erin zit. Dan kun je zo'n 4:30 genieten van je digital life zonder lichtnet. Eigenlijk kun je tegenwoordig overal wel aan stroom komen, maar die dagen dat je buiten bent, en geen zin hebt om een verleng snoer te leggen waardeer je dat gemak toch echt!
De grote is ideaal. hij past echt tussen je cursussen in je tas alsof het een boek is. De schermgrote is misschien niet om te gamen op nivo dat je wenst, maar dan sluit je hem aan op je oude monitor. sowiso is het geen echte game laptop vanwege de video kaart. Als je gaat studeren moet je echt serieus wat minder aan computer spellen gaan denken: doe het please niet teveel. Oudere spellen zijn echter geen probleem. (op een paar lags na)

Het toetsenbord vind ik eigenlijk nog altijd een beetje lastig: Je moet er echt op hameren als je wilt er snel op wilt typen, omdat somige toesten niet goed doorkomen, en je dus veel spelfouten maakt.

In een bib maakt dat wel nogal een vreemde herrie, maar je kan er mee leven. Het stuurvlak is een verademing. Het scherm is leesbaar in volle zonlicht - ik heb het gedaan op een mooie zomerdag - maar echt goed gaat het niet. Ook vind ik scherm soms niet helder genoeg. (licht aan de lichtomstandigheden). 's avond is het meestal te helder, en zet ik het een streepje of twee minder fel.

Nog wat weetjes: Als je een macbook aanschaft zul je muziek gaan beheren met itunes - maar na een tijdje werkt het relaxer dan winamp of iets anders. Film afspelen is geen probleem uiteraard, al zul je wel wat codecs moeten gaan zoeken en downloaden.
Email en internet werken evengoed als op windows - ik gebruik fx en tb.
Er is een update voor het toetsenbord van de Macbook hoor, ik mis namelijk geen enkele toets meer op mijn Macbook maar die ligt buiten het budget geloof ik van de topicstarter.

Kijk eens op btonotebooks.nl vele meer prestatie voor dezelfde prijs laptops ;)
Reg. datum: 17 januari 2000

quote:
SCIxX schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:44:
Je moet kijken of je het echt nodig hebt, en dit zul je pas merken als je naar school gaat. Heb zelf ook voor school een laptop gekocht met 15.4" en een extra grote accu, zo gaat die lang mee en is erg licht. Echter na een een paar maanden nam ik de laptop al nooit meer mee en gebruikde gewoon de pc's op school. :)
Inderdaad, ik heb van mijn ouders ook een laptop gekregen toen ik met het vwo klaar was, maar deze heb ik niet vaak gebruikt voor de studie (en dan doe ik nog wel informatica). Ik denk dat het lastig is om bij voorbaar te zeggen dat een laptop een betere keuze is dan een reguliere pc, het hangt denk ik ook sterk af van de computerfaciliteiten van je opleiding en het type opdrachten dat je moet uitvoeren.
Het hangt er ook vanaf hoe je achter je computer zit en waar.

Ik studeer zelf elektro en de hele klas kan hier in Grunn niet zonder zn laptop. We hebben genoeg PC's bij ons op school en al helemaal bij Elektro zelf waar de rest van de school niet aankomt en er dus genoeg vrij is.

Echter hebben we ook overal WLAN en aansluitpunten (inc stopcontact). Daarnaast staan niet overal PC's. Ik zit vaak met mijn projectgroep in een projectruimte of in het "Studielandschap". Daarnaast gamen we wel eens wat tussendoor. Ik wordt daarnaast ook altijd gek als ik niet achter mijn eigen PC met mijn instellingen zit. Dat werkt voor mij persoonlijk gewoon niet.

Ik zou wat dat betreft niet zonder mijn laptop kunnen :+

Reg. datum: 03 januari 2007

Ik heb eigenlijk zelfde verhaal als de TS, ga ook studeren op uni etc. ook een laptop nodig.
Alleen ik neem daarentegen wel mijn pc mee naar mijn kamer in groningen.
Die pc heeft de volgende specs, en is niet zo'n beest als die van de TS.
E6600, X1950pro, 2gb, 600gb, p5b-e, 19" samsung.

1 ding staat vast, ik koop een nieuwe notebook.
Alleen ben ik aan het twijfelen, koop ik een zakelijke laptop, met stevige behuizing etc. zonder dat ik daar op kan gamen, bijv de Asus F3SG-AP064E. Of koop ik een MSI GX600P waar ik met een 8600GT nog redelijk op kan gamen waar dan ook.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is mijn desktop nog goed genoeg voor de komende jaren en hoef ik dus geen game-laptop, of is het toch handig om een laptop te nemen om een beetje op te gamen. Wat zouden jullie doen?
Budget voor nieuwe laptop is tot 1000 euro. Maar de voorbeelden zijn van 800.

Ik gebruikte eigenlijk mijn laptop nooit (macbook pro) en heb hem om die reden dan ook verkocht, je wilt gewoon niet zo'n groot ding mee zeulen en als je op je kamer zit is het toch relaxter om achter een desktop te zitten met alle voordelen van dien.

Ik zit nu zelf te kijken naar een kleine laptop (10") en puur om op te internetten/mailen/tekstverwerken

De msi wind lijkt mij dan een mooie en goedkope keuze, misschien iets voor jou?

En ik vind gamen leuk en aardig, maar ik heb er echt geen behoefte aan om overal te kunnen gamen, dus ik zou gewoon je systeem upgraden met een betere videokaart (heb zelf ongeveer hetzelfde q6600,750g,4gig,9600gt) en dan kan je weer even vooruit desnoods koop je een nintendo ds als je altijd en overal wilt gamen ;).

StephaN900 wijzigde dit bericht 17-08-2008 21:29 (26%)

Acties: [view][quote]

Door: Rafe
Ninja Nieuwsposter
Reg. datum: 23 mei 2002

Ik heb toentertijd ook een allround laptop gekocht om er mee te kunnen gamen indien nodig, en dat heb ik er uiteindelijk zelden op gedaan. Het is een 15,4"-inch unit en die vind ik inmiddels vrij lomp om mee te slepen, en ik ben allang blij dat ik niet voor een 17" ben gegaan. Misschien dat deze laptop eind dit schooljaar vervangen wordt door een 13 of 14 inch apparaat, echt gamen doe ik wel op mijn Xbox 360 of desktop en retrogames kunnen eventueel toch wel op een laptop gedraaid worden.

Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright

quote:
yorkick schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:29:
Ik heb eigenlijk zelfde verhaal als de TS, ga ook studeren op uni etc. ook een laptop nodig.
Alleen ik neem daarentegen wel mijn pc mee naar mijn kamer in groningen.
Die pc heeft de volgende specs, en is niet zo'n beest als die van de TS.
E6600, X1950pro, 2gb, 600gb, p5b-e, 19" samsung.

1 ding staat vast, ik koop een nieuwe notebook.
Alleen ben ik aan het twijfelen, koop ik een zakelijke laptop, met stevige behuizing etc. zonder dat ik daar op kan gamen, bijv de Asus F3SG-AP064E. Of koop ik een MSI GX600P waar ik met een 8600GT nog redelijk op kan gamen waar dan ook.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is mijn desktop nog goed genoeg voor de komende jaren en hoef ik dus geen game-laptop, of is het toch handig om een laptop te nemen om een beetje op te gamen. Wat zouden jullie doen?
Budget voor nieuwe laptop is tot 1000 euro. Maar de voorbeelden zijn van 800.
Je laptop zal hoe dan niet sneller zijn als je desktop. Een desktop kun je nog eens upgraden, je laptop niet. Dus ik zou er een minder dure laptop bij kopen en eventueel geld achterhouden voor een upgrade van je PC. De F3Sg is wel leuk, met die kaart kun je zo nu en dan wel een simpel spel spelen. Bij ons is Trackmania Nations een hit als tussendoortje en dat draait prima, ook andere games moeten prima te doen zijn op Low op dit moment.

Dus op school verveel je je niet, en thuis kun je je uitleven op je bak.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: