[Dilemma] Ik ga op kamers en neem mee...

Pagina: 1
Acties:

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Hey mensen,

Ik zit met nogal met een dilemma..ik ben recent geslaagd voor VWO en ga dus na de vakantie in Maastricht rechten studeren. Ik heb nu thuis alwel een vette game PC staan maar die kan niet mee omdat mijn vader die voor z'n werk nodig heeft (AutoCAD 3D etc..). En ik heb dus een nieuwe PC nodig. Het zou heel handig zijn om een laptop te hebben voor op de universiteit zodat je wanneer je wilt een computer kunt gebruiken en niet in de rij hoeft te wachten. Daarnaast zit mijn vriendin 5 minuten van mijn kamer af.. en we zijn van plan mijn kamer als secundaire kamer te gebruiken (dat wil zeggen dat we in haar kamer wonen en mijn kamer gebruiken als toevlucht om even bij elkaar weg te kunnen zijn). Ik zal dus de meeste tijd spenderen in de kamer van mijn vriendin en een laptop zou ik dan meekunnen nemen; met een desktop zal dat niet gaan omdat zij haar eigen desktop al heeft en zo groot zijn studentenkamers niet.

Ik zal er veel office op draaien, maar ook veel op gamen. Aangezien elke laptop wel office trekt draait het dus vooral om de gaming performance.

Keuze 1: De laptop:

De Acer Aspire 6920 G-834G32BN (LX.AP40X.123).
Een 16" laptop met een T8300 @ 2,4Ghz (3MB cache), 2x2GB DDR2 667Mhz, een 320GB HDD en een 9500M GS videokaart. Hij kost €1159,-

Nadeel van een laptop is dus dat de performance lager is dan van een desktop.
Voordeel is dat de laptop er SUPER gelikt uitziet en dat iedereen hem kan zien (aka lekker patsen :D) en dat hij dus mobiel is.

Keuze 2: De desktop:

Ik heb de volgende PC samengesteld:
  • Core 2 Duo E8400 €159
  • OCz Platinum 2x2GB PC8500 5-5-5-15 €99
  • ATi HD4870 €242,50
  • Asus P5Q Pro (Crossfire) €159
  • WD Caviar 500GB 16MB Cache €65
  • Corsair TX650W(att) PSU €79
  • Sennheiser EH 250 Evo €59
  • Pioneer DVD-RW €29
  • CoolerMaster CM690 kast €69
  • Iiyama E2003WSV-B1 22" breedbeeld 2ms €189
Totaalprijs:€ 1.149,50
Ik heb al een toetsenbord en een muis.

Voordeel van deze keuze is dat het gewoon een achterlijk vette monsterbak is. Nadeel is dat hij dan op mijn kamer moet staan waar ik maar 3 dagen van de week kom.. en dat ik, tegen het advies van oudere al-naar-de-universiteit-gaande vrienden geen laptop heb. Ook ben ik bang dat ik mijn schoolwerk verwaarloos als mijn ouders er niet zijn om een rem op het gamen te zetten :P

Wat zouden jullie dus doen?
Een monster PC of een semi-gaming laptop?

[ Voor 1% gewijzigd door DutchManticore op 05-07-2008 17:06 . Reden: Eén videokaart uitgesloopt en headset ipv speakers. ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01
Keuze 1. Dat gamen moet je maar even uit je hoofd zetten als je net met een studie begint. Bovendien is er meer in de wereld te doen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 20:33
Er bestaan betere game laptops maar de vraag is wat je budget is ;)

En acer is nu niet echt bepaald hét merk om een degelijke laptop te kopen (vaak plastiekachtige dingen ;))

[ Voor 45% gewijzigd door Death1ord op 05-07-2008 16:36 ]

• TheJVH
  • Laatst online: 00:52
IMO zou ik geen acer nemen, van wat ik gehoord heb zijn dat laptops uit het goedkope segment, en zijn die niet al te stevig wb de bouwkwaliteit. In plaats daarvan zou ik zoeken naar een laptop van Asus, Zepto, Dell.

Sowieso een laptop nemen, veel en veel handiger. Neem er eventueel een apart toetsenbord + muis bij, zelf misschien nog een scherm, maar dat je hem ook als een soort desktop kan gebruiken als je dat wilt :) .

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tijdens een studie is een laptop nou eenmaal het handigst. Bijna zonder uitzondering.

• DutchManticore
torp schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:33:
Keuze 1. Dat gamen moet je maar even uit je hoofd zetten als je net met een studie begint. Bovendien is er meer in de wereld te doen.
Ik heb VWO met gemak gehaald. Het is niet zo dat ik erg hard moet leren.
En dat opvoedende toontje bevalt me niet heel goed.. je kent me totaal niet. Ik heb namelijk een erg druk sociaal leven.. ik werk veel en ik sport veel dus doe niet alsof ik de hele week niets anders do.

Wel bedankt voor je mening, maar ik kan het niet hebben als mensen mijn onterecht in een hokje duwen.
misterdoom schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:33:
Er bestaan betere game laptops maar de vraag is wat je budget is ;)
Ongeveer €1300. Tenzij ik via het bedrijf van de vader van mijn vriendin kan aanschaffen. Dan kan ik namelijk de BTW aftrekken maar dat is nog niet zeker. Hou dus maar even 1300 aan.
Killzone schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:33:
IMO zou ik geen acer nemen, van wat ik gehoord heb zijn dat laptops uit het goedkope segment, en zijn die niet al te stevig wb de bouwkwaliteit. In plaats daarvan zou ik zoeken naar een laptop van Asus, Zepto, Dell.

Sowieso een laptop nemen, veel en veel handiger. Neem er eventueel een apart toetsenbord + muis bij, zelf misschien nog een scherm, maar dat je hem ook als een soort desktop kan gebruiken als je dat wilt :) .
Je hebt gelijk over dat Acer normaal beetje goedkope segment is. Maar de nieuwe Gemstone (6920G / 8920G) series is een drastische verbetering. Dat hebben Acer (ok beetje marketing praat filteren), de lokale PCboer (die normaal FEL anti-Acer is) en een vriend van me die al jaren Acer laptops heeft allemaal gezegd. Daarnaast staan er veel reviews op internet die hetzelfde beweren.

[ Voor 53% gewijzigd door DutchManticore op 05-07-2008 16:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Tegenwoordig is een laptop wel een must als je gaat studeren, al is dit grotendeels wel afhankelijk van de gekozen studierichting. :)
Het lijkt me dat je met je studie rechten niet de hele dag met die dikke bijbels gaat slepen naar de lessen maar gewoon een pdfje daarvan op je laptop opstart(zoals ik bijv. in vele lessen doe).
Een laptop is hier dus perfect voor.

Dat gamen kan je idd de komende tijd wel vergeten :P

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01
DutchManticore schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:35:
Wel bedankt voor je mening, maar ik kan het niet hebben als mensen mijn onterecht in een hokje duwen.
Ik druk je niet in een hokje, jij zegt zelf dat je veel zult gaan gamen. En ik zeg daarop: zodra je gaat studeren, zul je zien dat er meer te doen is. Jij vroeg om adviezen, nou hier heb je de mijne. En ik heb VWO ook met gemak gehaald, maar studeren vereiste wel wat meer inzet. Geen idee of dat met rechten ook zo is. :O

[ Voor 12% gewijzigd door torp op 05-07-2008 16:40 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 18:21
Beide in eerste instantie een mobiele en/of krachtige laptop afhankelijk van de berekeningen en andere dingen die je voor je opleiding moet doen. Met name vanwege project onderwijs (overleggen documenteren en mailen tijdens groep sessies in kantine en dergelijke en daarna sparen of een budget game systeem bouwen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18
DutchManticore schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Ik heb VWO met gemak gehaald. Het is niet zo dat ik erg hard moet leren.
En daarin schuilt juist het gevaar. Iemand die gewend is te werken gaat het makkelijker af.

Yup ik heb ervaring :P Met het VWO zonder een scheet uit te voeren en dan puntje bij paaltje zien komen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:36:
Tegenwoordig is een laptop wel een must als je gaat studeren, al is dit grotendeels wel afhankelijk van de gekozen studierichting. :)
Ik studeer Informatica (WO), heb een laptop, en kan vertellen dat het echt geen must is. Ik gebruik het ding slechts sporadisch. Sowieso tijdens de colleges en werkcolleges heb je toch geen laptop nodig, je moet gewoon het college volgen of opdrachten op papier maken. Tijdens practicums kan het wel handig zijn, maar je kan dat practicum ook thuis achter je pc doen, of gewoon achter een pc op de uni.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook die desktop kunnen nemen en dan 1 videokaart minder. Voor het geld dat je bespaart koop je een cheapo laptop (bijv. een asus eeepc, kun je ook makkelijker meenemen dan een 16" laptop).

Al is dit imo wel een erg luxe probleem :P Meeste studenten die op kamers gaan kunnen hun geld wel beter gebruiken dan een superdeluxe pc kopen ;)

Overigens vraag ik me ook af of je op de universiteit zonodig een laotop moet hebben. Ik heb HBO gedaan en daar was het echt een must, omdat we vaak in projectgroepjes werkten. Daarna heb ik universiteit gedaan en nooit een laptop nodig gehad. De faculteit heeft er ook niet echt voorzieningen voor zoals dat op mijn hogeschool wel het geval was. Universiteit is sowieso individueler dan hbo. Meeste moet je gewoon alleen doen, dus dat kan net zo goed thuis. Al kan dat misschien per universiteit/studie verschillen.

[ Voor 43% gewijzigd door Palomar op 05-07-2008 16:49 ]

• DutchManticore
torp schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Ik druk je niet in een hokje, jij zegt zelf dat je veel zult gaan gamen. En ik zeg daarop: zodra je gaat studeren, zul je zien dat er meer te doen is. Jij vroeg om adviezen, nou hier heb je de mijne. En ik heb VWO ook met gemak gehaald, maar studeren vereiste wel wat meer inzet. Geen idee of dat met rechten ook zo is. :O
Ik bedoel het niet zo lullig als het klinkt maar... ik weet al dat er meer te doen is :)
Heb al een week proefgezeten op de kamer van een vriend die op vakantie was en heb ook met de leden van zijn studentenvereniging opgetrokken. Dat was echt geweldig.

Maar ik heb toch ook wel tijd gehad om gewoon fijn s'avonds / s'middags lekker op z'n 8800M GTX laptop te gamen. En aangezien ik graag een spelletje speel vind ik het dus wel belangrijk dat ik, als ik wil even lekker kan gamen.
Palomar schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:44:
Je zou ook die desktop kunnen nemen en dan 1 videokaart minder. Voor het geld dat je bespaart koop je een cheapo laptop (bijv. een asus eeepc, kun je ook makkelijker meenemen dan een 16" laptop).

Al is dit imo wel een erg luxe probleem :P Meeste studenten die op kamers gaan kunnen hun geld wel beter gebruiken dan een superdeluxe pc kopen ;)
Ja je hebt gelijk. Is ook luxe probleem maar meubels heb ik zelf al gekocht (hoogslaper / 3 kasten / koelkast / waterkoeler) en bureau / bureau-stoel, TV heb ik nog. En m'n ouders vinden het lovenswaardig dat ik dat zelf geregeld heb en dus zeggen ze: "Nou kijk je hebt gewoon PC nodig daar.. kijk maar wat je voor ca. 1300 euro wilt halen."

En EEE pc heeft toch linux? Das toch kut :P

[ Voor 31% gewijzigd door DutchManticore op 05-07-2008 16:50 ]

• DutchManticore
.

[ Voor 99% gewijzigd door DutchManticore op 05-07-2008 16:50 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:01

ManiacsHouse

Scheisse!

@ videokaarten is toch best overkill en dan zoals er geopperd word een goedkope laptop. Is een 2.1 setje van 119 euro ook niet een beetje duur? Weet niet waar je op kamers gaat, maar een goede koptelefoon/headset is dan misschien een betere optie (burengerucht etc.)

off-topic...
Hoe kom je in godsnaam aan zo'n bak geld als je gaat studeren? Of is de student tegenwoordig rijk en hebben ze het zo slecht niet meer? Ow nevermind zie het al.... ahum kado van je ouders... Maar toch een verschil.... Ik zie mensen die al moeite hebben met het collegegeld voor hun kinderen te kunnen betalen...
Puur nieuwsgierigheid...

[ Voor 16% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-07-2008 16:53 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DutchManticore schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:49:
[...]

Ja je hebt gelijk. Is ook luxe probleem maar meubels heb ik zelf al gekocht (hoogslaper / 3 kasten / koelkast / waterkoeler) en bureau / bureau-stoel, TV heb ik nog. En m'n ouders vinden het lovenswaardig dat ik dat zelf geregeld heb en dus zeggen ze: "Nou kijk je hebt gewoon PC nodig daar.. kijk maar wat je voor ca. 1300 euro wilt halen."

de nieuwe eeepc (eeepc 900) heeft ook windows xp en een redelijk fatsoenlijk scherm van 1024 pixels breed. Kost zo'n 300-400 euro en is echt een aanrader als je een mobiele laptop wilt. Zo'n bakbeest met 16" scherm ga je echt niet voor je plezier telkens in je tas meeslepen (als ie al in je tas past).

• DutchManticore
maniacshouse schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:51:
@ videokaarten is toch best overkill en dan zoals er geopperd word een goedkope laptop. Is een 2.1 setje van 119 euro ook niet een beetje duur? Weet niet waar je op kamers gaat, maar een goede koptelefoon/headset is dan misschien een betere optie (burengerucht etc.)
Crap.. je hebt volkomen gelijk. M'n buren gaan het niet leuk vinden als ik om 1 uur s'nachts een keer muziek of games wil luisteren/spelen natuurlijk. Inderdaad.. ik moet gewoon vette headset hebben.
off-topic... (ahum)
Hoe kom je in godsnaam aan zo'n bak geld als je gaat studeren? Of is de student tegenwoordig rijk en hebben ze het zo slecht niet meer?
Puur nieuwsgierigheid...
Drugdealen... }:O.. nee gewoon ik werk veel en m'n ouders zijn gul.

• SirNobax
  • Laatst online: 03-01 23:21
DutchManticore schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:45:
Euhm, even zonder op je Flame in te gaan, moet ik zeggen dat ik (jaja, persoonlijk) Linux 500x beter vind werken voor normaal gebruik dan Windows. Ik zou als ik druk bezig ben niet zonder meerdere desktops kunnen, en dat gaat in Linux gewoon veel soepeler (en hoge pats-factor als je beryl/compiz erop gooi).

Maar anyway, ik zou voor ~950 E een fatsoenlijke pc kopen (makkelijk te doen) en van de rest een EEE PC of MSI Wind halen. Zit je met allebij je wensen goed. :)

Pentaxiaan

• DutchManticore
SirNobax schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:58:
[...]

Euhm, even zonder op je Flame in te gaan, moet ik zeggen dat ik (jaja, persoonlijk) Linux 500x beter vind werken voor normaal gebruik dan Windows. Ik zou als ik druk bezig ben niet zonder meerdere desktops kunnen, en dat gaat in Linux gewoon veel soepeler (en hoge pats-factor als je beryl/compiz erop gooi).

Maar anyway, ik zou voor ~950 E een fatsoenlijke pc kopen (makkelijk te doen) en van de rest een EEE PC of MSI Wind halen. Zit je met allebij je wensen goed. :)
Ok sorry ik bedoel "Ik vind Linux kut".

En ik bedenk trouwens nog iets. Wat als ik gewoon een Desktop replacement haal? Dat wil zeggen een 8920G met T9300, 640GB opslag en een 9650M GT.. op een 18".

Rofl 18" laptop. Echt draagbaar is ie dan niet meer.. maar ik bedoel je kunt hem verplaatsen en daar gaat het me om. Ding kost alleen wel €1500 en dan zal ik bij moeten leggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 05-07-2008 17:12 ]

• Death1ord
  • Laatst online: 09-01 20:33
al gekeken bij xxodd.nl ?

specs: 15,4" WXGA, T9300 , 2x2GB dual channel (667mhz), 320GB hdd (7200 rpm), cd/dvd - brander, vista HP, 8600M GS prijs: €1122

misschien niet echt een top gamer maar toch zeker niet slecht ;)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

DutchManticore schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:11:
[...]

Ok sorry ik bedoel "Ik vind Linux kut".

En ik bedenk trouwens nog iets. Wat als ik gewoon een Desktop replacement haal? Dat wil zeggen een 8920G met T9300, 640GB opslag en een 9650M GT.. op een 18".

Rofl 18" laptop. Echt draagbaar is ie dan niet meer.. maar ik bedoel je kunt hem verplaatsen en daar gaat het me om. Ding kost alleen wel €1500 en dan zal ik bij moeten leggen :P
Ik denk dat het idd de beste optie is om een pc van een 1000 te halen envoor 375 een EEEPC900. En je kan er zelf windowsXp op gooien als linux je niet bevalt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een standaard regel voor laptops: tot 15,4" is er nog mee te slepen, met grotere afmetingen niet meer. Die zijn simpelweg te lomp, te zwaar, passen niet in je tas... Je hebt dan het gevoel dat je een stoeptegel meesjouwt.

Als je een laptop voor je studie wil gebruiken wil je een stevige laptop, die je makkelijk een hele dag meedraagt. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat specs daaraan ondergeschikt zijn, hoewel je die keus tegenwoordig echt niet meer hoeft te maken. Een beetje laptop kan tegenwoordig goed meekomen met de rest.

Bedenk je ook dat je bij je studie afhankelijk bent van je laptop. Let dus ook goed op de garantieafhandeling door dat merk!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Neem een notebook, en dan geen 16" Acer... Zie ook de reply van DrivinUCrazy. Ik zou echt geen laptop op school kunnen missen. Jij gaat dan wel rechten doen, maar op kamers is een laptop stukken makkelijker. Naar je iegen kamer, naar die van je vriendin, naar huis, op school.

Mijn keus zou ene laptop zijn. Maar dan wel een die 15,4" is zodat die nog in de tas past (mijn Asus F3 past net in zo'n eastpack tas bv). Daarnaast ook idd een stevige en is minimaal 2 jaar wel aan te raden eigenlijk. Er sneuvelen nog al wat laptops op school.

Edit:
Of een laptopje van 400 euro nemen en een bak van 800 euro? Dan krijg je ook een leuke bak. Gewoon DDR-800 geheugen nemen, 500W voeding, geen super moederbord, een Radeon HD 3870, misschien een goedkoperee CPU (en die OC-en?) en je bent al stukken goedkoper uit. Met zo'n bak kun je ook prima gamen en in de toekomst upgraden.

In ieder geval heb ik de Notebook BBG online gezet:
[NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - juli 2008

[ Voor 142% gewijzigd door GENETX op 05-07-2008 21:03 ]

• DutchManticore
Wel erg vet, maar niet echt wat ik zoek.
Is er trouwens iemand die hier zo weet of de nieuwe Acer Gemstone series nou wel of geen betere kwaliteit heeft dan voorgaande modellen want in het ervaringen topic kan niemand het zwart op wit geven.

• GENETX
Ik weet dat er een paar tweakers zijn die al in het eerste jaar scheuren bij de scharnieren kregen met de 5920. Nu zijn dat maar een paar verhalen en heb een gemstone laptop ook zelf mogen aanvoelen. Ik moet zeggen dat Acer er wel op vooruit is gegaan. Maar dat merk moet zich nog wel een jaartje bewijzen, want ik heb rotzooi gezien, grote rotzooi bij met name de Aspire 502x serie.

Mijn advies, neem geen Acer of PackardBell. Neem voor school een degelijke laptop en, zoals gemeld, waar 2 jaar garantie op zit. Dat laatste geeft al aan dat de fabrikant vertrouwen heeft in zijn laptops.

Voel eens in een winkel hoe stevig scharnieren zijn. Hoe het toetsenbord vast zit (en of het doordrukt). Druk eens goed op punten naast het toutchpad. Stevige en slappe laptops haal je er zo uit. Je ziet het ook snel in andere details over het algemeen.

Van mijn Asus F3 kan ik niet anders zeggen dat hij robuust is. Bedenk wel dat je een laptop dagelijks meesleurt op school. Jij hoeft dan niet iedere dag met de bus. Maar neem 1 ding van mij aan, een laptop krijgt het meest te voorduren in handen van een student.

Nogmaals, neem een stevige 15,4" laptop. Die laatste past nog in je tas en dat is prettig kan ik zeggen. Specs veel, maar niet alles bij een laptop. Service, garantie en degelijkheid zijn minstens zo belangrijk, en daar scoort Acer slecht op, dik onvoldoende wat mij betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 06-07-2008 01:10 ]

Verwijderd

Momenteel zouden de laptopjes met 15.4" scherm en Mobile 96xx grafische chips moeten komen. Kan je toch al een beetje mee vooruit en zal wel ongeveer voor jou budget te verkrijgen moeten zijn.

• GENETX
Dat klopt, de Zepto Nox is een hele aantrekkelijke. Maar er zal zeker meer komen zoals de Asus **V-serie.

[Ervaringen] Zepto Nox-serie - Deel 1

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Kijk anders een naar een Asus M51SN-AP018C. Deze heeft gelijkwaardige specs als die Acer, en is van een gerenommeerdere fabrikant.
specs:
# 2.5 GHz Intel Core 2 Duo-processor T9300
# Windows Vista Home Premium voor zaken en ontspanning
# 3 GB werkgeheugen en 1 GB Turbo Memory
# snelle 5400rpm harde schijf met 250 GB opslagruimte
# 15,4 inch breedbeeldscherm met 1280 x 800-resolutie
# Nvidia Geforce 9500-videokaart
# ingebouwde webcam
# 802.11a/b/g/n-WLAN voor draadloos internet
# Bluetooth om draadloze accessoires aan te sluiten
# DVD Super Multi double layer-drive om data te branden

Kost rond de 1000-1100 euro in de pricewatch.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
heel eerlijk, zou ik je aanraden om eens te kijken naar de middelste macbook, of zelfs de zwarte.
Gebruik je studente korting!

Je kunt er ook windows op zetten, als je een programma nodig hebt van school, maar voor office is openoffice 3.0 is een heel geschikt gratis alternatief.

Toen ik zelf een laptop wou kopen, was ik sceptisch om een mac te kopen, Ik kan goed overweg met XP. Heb meteen bootcamp en parallels geinstaleerd, maar gebruik het zelden.

* ik gebruik wel excel in darwine, aangezien ik wetenschappelijke functies van excel nodig heb.
Die welliswaar ook in office 2004: mac zitten, maar ik ben vertrouwder met excel xp

[ Voor 46% gewijzigd door g4wx3 op 06-07-2008 07:46 ]

http://www.softfocus.be/

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-01 17:30

Eijkb

Zo.

Mbt mobiliteit: Heb zelf een Acer 17" laptop (3 x garantie moeten gebruiken, voor je idee over kwaliteit, geen Gemstone overigens) en vind dat ding thuis al niet handig. Te warm, korte batterijduur, te zwaar. Heb nu een Dell XPS M1330 13" laptopje en in één woord: fantastisch. Gamen doe ik wel op mijn desktop, voor al het andere zit ik waar dan ook op de laptop (tuin, bank, keukentafel, park, WC, hondenmand....).

.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
inderdaad, een laptop is om te werken, een desktop om te games

http://www.softfocus.be/

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Met betrekking tot de garantie is het wellicht interessant eens te informeren bij winkels als de Computerland of Paradigit etc. Die bieden tegenwoordig de mogelijkheid je laptop te verzekeren, krijg je tenminste ook nog vergoeding als je je laptop zelf sloopt.

* Brede P kan uit ervaring vertellen dat laptops het niet leuk vinden als je er overheen rijdt met de auto...

Maar wel aankoopwaarde - 100 euro eigen risico teruggekregen, terwijl de laptop ong. 2 jaar oud was.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Wat dacht je hiervan als gaming PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 14,98€ 14,98
1Asus P5Q€ 90,-€ 90,-
1Cooler Master Elite 330 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)€ 29,85€ 29,85
1Corsair CMPSU-650VX€ 64,50€ 64,50
1Intel Pentium Dual Core E2160€ 49,95€ 49,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 61,13€ 61,13
1NEC AD-7200S€ 17,26€ 17,26
2Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 53,31€ 106,62
1Sapphire Radeon HD 4850€ 140,-€ 140,-
ImporterenTotaal€ 574,29

CPU kun je heel gemakkelijk overclocken naar 3GHz, dan presteerd hij ongeveer gelijk als een X6800. Mooie deal toch? (Bron)

Dan neem je nog een laptop van €500,- om mee te nemen naar de Uni. Misschien is de pricewatch: Asus Pro50VL-AP050C wat? Iig kun je even in de PW kijken.

• GENETX
Met bovenstaande. Lijkt me voor jou de beste optie. Misschien kost het je iets meer maar dan heb je daar ook zeker voordeel van.

• DutchManticore
Ja bovenstaande lijkt mij mooie deal inderaad.
Laptop die er mee door kan.. en een mid-range game PC.

Ik moet ff stoppen met het verwend gedragen (Heb namelijk zolang ik zelf kan verdienen altijd een super high-end PC gehaald.. en dat kan nu ff niet meer :P)

• GENETX
Valt me nu pas op, staat een fucking high end PC in je sig? Is die van jou? Of wil je die PC thuis houden en de andere in je kamer en een laptop voor school?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Tweede zin TS ;)

• GENETX
Doh :+

Dan blijft bovenstaand wel het beste inderdaad in mijn ogen.

Verwijderd

M50SA. Meer niet. kost je 1060 euro bij computeruniverse.net (wel ff een of ander BTW nummer zien te scoren ;) )

• GENETX
Wat me wel afvraag, ook als ik het Acer Aspire topic lees is wanneer deze beste TS-er zijn laptop ECHT wil kopen...

Het heeft weinig nut om nu iets te verzinnen terwijl over 1.5 maand pas over wordt gegaan tot aankoop. Op laptop gebied staat zoveel te wachten: Montevina (oa Asus M50V/M51V-serie), ATI Mobility Radeon HD 3870.

Verwijderd

als student rechten heb je geen laptop nodig, eerder een printer.....
je moet elke week zo een 50 pagina;s uitprinten. Er zijn ook weinig mensen in de collegezalen die een laptop meenemen. De meeste zitten ondertussen te msnen.

als je moet kiezen tussen een pc of laptop zou ik voor een laptop gaan.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou (uit eigen ervaring) voor een zakelijke laptop gaan (Dell/HP) met dockingstation.
+ Overal je schoolspullen bij de hand
+ Zakelijke notebooks zijn degelijk (Magnesium/alluminium behuizing)
+ Ergonomisch met extern toetsenbord, muis en scherm

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:06:
Wat me wel afvraag, ook als ik het Acer Aspire topic lees is wanneer deze beste TS-er zijn laptop ECHT wil kopen...

Het heeft weinig nut om nu iets te verzinnen terwijl over 1.5 maand pas over wordt gegaan tot aankoop. Op laptop gebied staat zoveel te wachten: Montevina (oa Asus M50V/M51V-serie), ATI Mobility Radeon HD 3870.
tja echter moet je dan wel weer goed kijken of hij binnen die tijd ook word geleverd...
en gezien de meeste intro's een week (of meer zelfs) eerder beginnen denk ik dat ie wel binnen een maand wat bestellen wil ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 19:51
Leuke laptop om te werken en om te gamen een console wellicht? Of ben je een die-hard pc gamer?

• DutchManticore
Ok ik heb iets heel geweldigs gevonden.. en het heet zeptoshop.nl.
Iemand er ooit van gehoord?! Ze hebben perfecte laptops en ze kosten relatief gezien geen ruk :|

Bijna te mooi om waar te zijn?

ZEPTO NOX A15L P9500 2.53, 4096Mb(2x2048-800), 200G-5400S, 15.4", 512
  • Core 2 Duo P9500 @ 2,52Ghz 6MB Cache
  • 4GB (2x2GB) DDR2 800Mhz
  • Nvidia 9600M GT 512MB
  • 200GB 5400RPM
  • 2.0 MegaPixel Webcam
  • DVD-RW (Dual Layer Drive)
  • 2-jaar carry-in garantie
  • Bluetooth 2.0
  • Laptop Tas15,4"
Prijs: € 1.236,49

[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 06-07-2008 22:01 ]

Verwijderd

tandenborstel

----ontopic---
lol is dat laatste sarcastisch bedoeld?
zepto is hardstikke bekend (op dit forum dan).
het is tevens hardstikke duur (hoewel jij veel te besteden hebt).

Het zijn goede notebooks en zeer sterk, alleen de modellen spreken mij voor geen reet aan.
Maar dat is een mening.

Liever een zepto dan zo een Acer (ook al recommend iedereen jou die 16 inch brede, 5 kilo zware, overprijst en lelijke baksteen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 22:33 ]

• GENETX
Jup, Zepto assembleerd alleen de laptops. De behuizing komt als ik eht goed heb van Compal. Ook dat zal je niks zeggen... Maar, Compal is 1 van de grootste laptop behuizingen bouwer en amakt ze voor oa Acer, maar ook veel andere merken.

Zepto zijn kwalitatief goede laptops die je dus kan customizen. Alleen je vindt ze niet in de winkel waardoor de meesten het niet kennen.

• DutchManticore
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:28:
tandenborstel

----ontopic---
lol is dat laatste sarcastisch bedoeld?
zepto is hardstikke bekend (op dit forum dan).
het is tevens hardstikke duur (hoewel jij veel te besteden hebt).

Het zijn goede notebooks en zeer sterk, alleen de modellen spreken mij voor geen reet aan.
Maar dat is een mening.

Liever een zepto dan zo een Acer (ook al recommend iedereen jou die 16 inch brede, 5 kilo zware, overprijst en lelijke baksteen)
Nee ik kende het echt niet :P nooit van gehoord.
Is dit zo duur dan? €1200 voor een laptop met deze specs?

Vind het nog wel meevallen :P. Vind het ding alleen wel zo lelijk als de nacht, maargoed.
De specs! :9~

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 10:13
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:39:
Jup, Zepto assembleerd alleen de laptops. De behuizing komt als ik eht goed heb van Compal. Ook dat zal je niks zeggen... Maar, Compal is 1 van de grootste laptop behuizingen bouwer en amakt ze voor oa Acer, maar ook veel andere merken.

Zepto zijn kwalitatief goede laptops die je dus kan customizen. Alleen je vindt ze niet in de winkel waardoor de meesten het niet kennen.
Zepto haalt ze ergens anders weg volgens mij.

Als je kijkt naar compal behuizingingen kom je al snel bij een BTO of een ander model waarvan ik ook even de naam kwijt ben.
Eventueel kan je BTO ook nog even nakijken.
Heb zelf ook een bto en ben er helemaal tevreden mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Pieler op 06-07-2008 22:50 ]

• DutchManticore
Pieler schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Zepto haalt ze ergens anders weg volgens mij.

Als je kijkt naar compal behuizingingen kom je al snel bij een BTO of een ander model waarvan ik ook even de naam kwijt ben.
Eventueel kan je BTO ook nog even nakijken.
Heb zelf ook een bto en ben er helemaal tevreden mee.
Nee BTO is te weak..en de enige die wel erg vet is kost dan ook meteen weer 1600 wat ik teveel vind.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:35
DutchManticore schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:56:
Ok ik heb iets heel geweldigs gevonden.. en het heet zeptoshop.nl.
Iemand er ooit van gehoord?! Ze hebben perfecte laptops en ze kosten relatief gezien geen ruk :|
Mijn broertje heeft zo'n ding (geen idee welk type), echter:
• In eerste instantie verkeerde processor geleverd
• Problemen dat de fan voluit blijft draaien terwijl de processor op laagste stand draait en het ding helemaal niks doet
• Ding wordt knetter heet als je er wel iets mee doet

Verwijderd

kijk eens bij dell, ze snappen nu eindelijk dat design voorop staat.
en bij dell kan je ook cumstomizen.

Ik ben vaak aangesproken op mijn XPS, mensen waren nieuwsgierig naar de videokaart en of hij beviel in het algemeen. Dell is nog eens goedkoper dan Zepto, vanwege de kortingsbonnen die je ook in dit forum kan vinden.

ohw, en hij bevalt me ook.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 20:33

Garyu

WW

How'bout een EEE PC of iets dergelijks voor het Office werk, en een fatsoenlijke PC om te gamen? Separation of concerns en het beste van beide zeg maar. Een klein goedkoop laptopje om aantekeningen te maken en wat aan word documenten te tikken en evt wat code te kloppen, en vooral -> erg makkelijk mee te nemen samen met een paar boeken in een normale tas.

Een 15" of 16" laptop sleep je niet graag elke dag mee, een klein subnotebookje stop je zonder problemen tussen de rest van je spullen, bij wijze van spreken in je etui.

Met 300 tot 400 euro voor een notebook houd je dan nog 800 tot 900 euro over voor een game PC, die je evt over een jaar nog wat kan upgraden / tweaken als je budget daarvoor hebt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

bij deze help ik je nog even

Dell XPS m1530
T9500 (2,6 GHZ)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB 5400 RPM
8600m GT DDR3
biometische vingerafdrukherkenner (vindt iedereen geil)
9 cell (iets hoger, goed voor afvoer van lucht en dus voor gamen)
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050)

Dit alles voor maar 1460 euro!
En met de huidige GELDIGE kortings coupons van 10% en 5%, nog minder als 1300 (dus binnen jou budget!)

Mocht je de videokaart niet goed genoeg vinden, wacht dan nog even, want ook Dell gaat wss de 9500 erin stoppen.

En hij ziet er mooier uit als de acer of zepto!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 20:19

DjVe

Hatsaflats!

^^ goedkoop? Vind het een hoop geld hoor? Die 8600GT 256 MB DDR3 is net zo snel als een 9500GS 512 MB. maar het is nog altijd beter als die Acer :)

...ik heb zowel een Acer 5920 als een ASUS m51 en die zijn beide prima geschikt om te gamen. Nee het is niet zoals een desktop, maar ik speel COD4 gewoon op hoogste settings op hoogste resolutie zonder AA. En dan loopt het soepel :)

Ik studeer zelf ook, en ik kan echt niet meer zonder mijn klaptop hoor. Het is gewoon fijn als je altijd je eigen data mee kan nemen en ook in nutteloze uurtjes even aan eigen dingen kan werken, zonder dat je daar een brakke schoolpc voor op moet starten.

Mijn advies: kijk eens naar een ASUS m51, met een T9300, 3GB RAM en ook een 9500GS. Ik ben daar meer over te spreken als de bouwkwalitiet van de gemstone modellen van Acer. Bovendien is de ASUS 1000 euro en koop je er dus ook nog een goede rugzak bij (erg belangrijk voor een student)

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 07-07-2008 03:30 ]

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:07
Als je hem echt veel gaat meeslepen zou ik een 14.1 inch nemen. Een 15.4 past echt net in een tas en dan kun je nauwelijks iets anders meenemen. Hoger als een 15.4 moet je echt niet gaan als je hem buitenhuis wilt verplaatsen.

Verwijderd

De TS heeft een budget van 1300, vandaar die config

• DjVe
  • Laatst online: 15-01 20:19

DjVe

Hatsaflats!

Baardmeester schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:00:
Als je hem echt veel gaat meeslepen zou ik een 14.1 inch nemen. Een 15.4 past echt net in een tas en dan kun je nauwelijks iets anders meenemen. Hoger als een 15.4 moet je echt niet gaan als je hem buitenhuis wilt verplaatsen.
onzin, ik denk dat 70% van alle notebook gebruikers een 15,4 inch heeft. Die zijn prima met elke laptoptas te vervoeren. 14 inch betaal je meer voor, omdat de schermen + cases zeldzamer zijn. De enige 14 incher die ik ken en ook nog geschikt is om te gamen, is een zepto (die overigens wel in je butget valt). Maar voor minder heb je meer.

Kijk eens naar een Dell, ASUS of HP en dan vind je echt stevige laptops, die echt geschikt zijn om mee te gamen :*)

• DutchManticore
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:04:
De TS heeft een budget van 1300, vandaar die config
Ja en ik vind eerlijk gezegd 1300,- al aardig veel :P Ben niet van plan er (veel) overheen te gaan.

• GENETX
Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 07-07-2008 12:03 ]

• DutchManticore
GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:57:
Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.
Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P

• GENETX
DutchManticore schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P
Zie maar eens de BBG: [NBBG] Allround Notebook - juli 2008

Voor zover ik kan zien niet. De specs zijn over het algemeen hetzelfde ja. Een dikke Core 2 Duo, een 9500M, 4Gb RAM, lekkere HDD...

Echter heeft de Acer een 1920x1080 scherm ipv 1280x800 en een Blu-ray speler. En dat zijn 2 dingen die de prijs flink doen verhogen. Als je die upgrades op een van die anderen zou willen vinden dan ben je zo 200 euro verder!

• Joosie200
  • Niet online
Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan èn gamen èn op de uni alles doen èn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:07
Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:14:
[...]

onzin, ik denk dat 70% van alle notebook gebruikers een 15,4 inch heeft. Die zijn prima met elke laptoptas te vervoeren. 14 inch betaal je meer voor, omdat de schermen + cases zeldzamer zijn. De enige 14 incher die ik ken en ook nog geschikt is om te gamen, is een zepto (die overigens wel in je butget valt). Maar voor minder heb je meer.

Kijk eens naar een Dell, ASUS of HP en dan vind je echt stevige laptops, die echt geschikt zijn om mee te gamen :*)
Ik heb zelf jaren met een 15 inch rondgezuild en dat was gewoon zwaar irritant. Kon altijd maar max 1 boek erbij meenemen in een eastpak. In zo'n normale laptop tas(zo'n zwarte schoudertas) zelfs geen. En het is een beetje lomp om 2 tassen mee te moeten nemen. Ook het is heel irritant als je bv in de bus zit met een overvolle tas op schoot. Waarom denk je dat mensen nu massaal op betaalbare umpc'tje zoals de eee afspringen. Maar het is ook maar een aanbeveling... :+

• GENETX
Dan heb je een klein eastpack. Ik kan gewoon al mijn boeken kwijt, net als mijn klasgenoten. In de bus zet ik mijn tas op de grond, ook hier net als mijn klasgenoten. Ik heb geen enkele last van mn 15,4" laptopje.

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Kijk hier eens, veel bang voor bucks als je het mij vraagt

http://nl.zepto.com/Shop/Notebooks.aspx

Heb zelf een 6224W en dat bevalt me prima de meeste games zijn goed te spelen en hij is lekker compact. Best of both worlds zeg maar ;)
Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan èn gamen èn op de uni alles doen èn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?
Dit is natuurlijk ook een steengoed idee _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door Timmor op 07-07-2008 18:35 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:03

Yor

Yor1313#2571

Uit ervaring blijkt dat vrouwen geld kosten.

Zet je vriendin ten tijde van je studie aan de kant en koop gewoon én een dikke pc én een dikke laptop.

Nu serieus:

Koop een degelijke, handzame laptop en wacht even met die gamebak. Gezien het feit dat je heen en weer pendelt, een serieuze studie gaat volgen, vriendin hebt en veel werkt en sport, voorzie ik bij jou nu al een tekort aan tijd. En het beetje tijd dat je over hebt weegt niet op tegen het verlies aan waarde van je dikke pats pc.

Koop gewoon een simpele WII, kun je lekker samen met je vrouwtje spelen ( ja, lol, ....)

http://yor.minitroopers.com

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica