Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Het Sony Ericsson C702 topic!

Afbeeldingslocatie: http://www.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/sony_ericsson_c702_468.jpg

:? Ziet er gelikt uit, wat kan 'ie nog meer behalve bellen?
Inleiding
De Sony Ericsson C702 Speed Black is een Quad-Band telefoon waarmee u overal ter wereld kunt bellen. Dit komt omdat het toestel voor alle netwerken in de wereld geschikt is.

Aparaat en Afmeting
De Sony Ericsson C702 Speed Black heeft een afmeting van 106 x 48 x 15.5 milimeter en weegt 105 gram. Verder is de standby tijd van het toestel zo'n 300 uur, waarbij de spreektijd 7 uur bedraagt. Het scherm heeft een afmeting van 240 x 320 pixels.

Camera
De Sony Ericsson C702 Speed Black beschikt over een 3.15 Megapixels camera. Hiermee kunt u foto's maken met een resolutie van 2048x1536 pixels. Beeldbellen is met het toestel ook mogelijk omdat het over een 2e camera beschikt. Deze camera is wel van een mindere kwaliteit dan de 1e camera. Het is ook mogelijk om foto's in het donker te maken. Het toestel beschikt namelijk over een flitser waardoor foto's beter belicht zullen worden.

Connectiviteit
Het toestel beschikt over bluetooth waardoor het mogelijk is om verbinding te maken met een bluetooth headset of een carkit. Verder is het toestel ook geschikt om bestanden uit te wisselen met andere bluetooth toestellen. De Sony Ericsson C702 Speed Black is geschikt voor HSDPA verbindingen waardoor snel internet op dit toestel mogelijk is.

Overige specificaties
Standaard heeft de Sony Ericsson C702 Speed Black 160 mb aan intern geheugen. Het toestel is verder uit te breiden met Memory Stick Micro (M2) geheugen
:? Deze telefoon is ongeveer gelijk op de markt gekomen met de C902, wat zijn nou de belangrijkste verschillen?
• C702 heeft GPS-receiver (met sport application O+ : meet afstand, gem. snelheid, calorien verbrand, etc.)
• 3,2mp (C702) vs. 5mp camera met uitgebreidere functies (C902)
• C702 is water en schok bestendig
• Mijn mening: C702 is 'sport-minded' , de C902 is 'fashion minded'.
• Prijs: € 268,- vs € 330,- (goedkoopste uit de pricewatch)
• Het uiterlijk

Ik krijg hem vanmiddag binnen Op het moment dat ik op de "verstuur button" klikte ging de deurbel... :D.. Vanavond ga ik een review schrijven met enkele foto's. De telefoon spreekt mij enorm aan van vanwege de GPS receiver, spatwaterdichtheid en ik vind het uiterlijk mooier dan de C902. Dit alles voor een prijs/kwaliteit verhouding die wat mij betreft zeker goed is. Verder ben ik een Sony Ericsson fan ;).

Wat vinden jullie van deze telefoon?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
• Telefoon kwam binnen
• Ik ben een half uur bezig geweest om het klepje open te krijgen, tevergeefs..
• naar de stad gefietst, bij 3 telefoon toko's gevraagd, niemand lukte het! :(.
• Uiteindelijk bij een SE servicepoint geweest, die is ook nog 10 min bezig geweest en adviseerde maar het ding terug te sturen
• Ik nog 1 poging wagen, en heb zojuist (met grof geweld) het klopje open gekregen! :D. Maar het viel dus niet mee. Absoluut minpunt dit.

[ Voor 86% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53453

Oeh das balen. Ben benieuwd naar alle ervaringen! Hoop zelf aan het eind van de maand ook deze telefoon te kunnen oppikken icm een verlenging van mijn abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
huh.. ik had geen enkel probleem met het klepje, gewoon dat 'schroefje' naar de slotje-open positie draaien en je nagel onder het klepje > open is 'ie :)
Zit momenteel in de trein den haag > groningen, al de hele tijd te internetten op m'n EEE PC via bluetooth + 3G van de c702,
en vanmorgen heb ik met wayfinder aan naar m'n werk gefietst .. behoorlijk precies :D (alleen jammer dat je niet tegelijk muziek kunt draaien - zodra de eerste gesproken aanwijzing van wayfinder komt houdt de muziek op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Sport_Life schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:29:
• Telefoon kwam binnen
• Uiteindelijk bij een SE servicepoint geweest, die is ook nog 10 min bezig geweest en adviseerde maar het ding terug te sturen
• Ik nog 1 poging wagen, en heb zojuist (met grof geweld) het klopje open gekregen! :D. Maar het viel dus niet mee. Absoluut minpunt dit.
Had je hem bijna gemold terwijl het heel simpel was |:( maar op mijn W910 zit ook zon 'slotje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23

Cheezus

Luiaard

rooie60 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:54:
[...]

Had je hem bijna gemold terwijl het heel simpel was |:( maar op mijn W910 zit ook zon 'slotje'
Als ze bij de SE service shop ook 10 minuten bezig zijn geweest zonder resultaat lijkt het me niet dat het alleen dat slotje is..
Waarschijnlijk een productiefoutje waardoor het wat teveel klem kwam te zitten of iets dergelijks.

Anyway, ik heb mijn C702 vorige week besteld maar heb nog geen bevestiging ofzo gekregen van gsmeasy.nl :/
Hopelijk krijg ik hem wel in de loop van de week zodat ik wat heb om mee te spelen op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik ben ook naar een C702 aan het kijken, ter vervanging van een SE K750i.
GPS icm Google Maps klinkt wel ideaal, maar is dit alleen 'op de harde weg' bruikbaar of ook voor bospaden e.d.?

En wat betreft de schok/water bestendigheid, is het vergelijkbaar met de Sonim telefoon, of gewoon wat meer dan een 'gewone' SE?

Google geeft veel specs en info, maar nog niet echt gebruikerservaringen...

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
rooie60 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat het 'slotje' op jouw W910 wel iets makkelijker open gaat, rooie. De medewerker van het service punt SE maakt dagelijks tientallen slotjes open, maar dit ging hem echt niet lukken zonder extreem te forceren zoals ik hem open kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
InFrA-WiZ schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:01:
Ik ben ook naar een C702 aan het kijken, ter vervanging van een SE K750i.
GPS icm Google Maps klinkt wel ideaal, maar is dit alleen 'op de harde weg' bruikbaar of ook voor bospaden e.d.?

En wat betreft de schok/water bestendigheid, is het vergelijkbaar met de Sonim telefoon, of gewoon wat meer dan een 'gewone' SE?

Google geeft veel specs en info, maar nog niet echt gebruikerservaringen...
In en rond mijn huis (in een woonwijk met hoogbouw 3 hoog en bomen) is het mij nog niet gelukt GPS signaal te ontvangen.. Op open terrein heb ik het nog niet geprobeerd, maar reken maar niet op dat het op bospaden werkt.
Schokvrij/water heb ik niet getest,maar het ziet eruit alsof het niet heel veel water kan hebben (sloot oid). Regen lijkt me geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik nog een vraagje voor diegene die er al mee aan het werken zijn. Hoe goed is de synchronisatie van je (outlook)agenda met de agenda in je telefoon? Ik gebruik zelf al 4 jaar lang een windows mobile toestel, echter de levensduur van de accu en het soms wegvallen van bereik is de reden dat ik weer over wil stappen naar een "gewone" telefoon.Ik wil alleen wel dat mijn agenda ook in mijn telefoon staat zoals ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Sport_Life schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:29:
• Telefoon kwam binnen
Ik heb vandaag ook de C702 gekocht zodat ik hem mee kan nemen op vakantie 8)
Het slotje werd open gemaakt met de zijkant van een (oude) simkaart en hij was zo open.
Is misschien niet de manier, maar het werkte wel zonder de telefoon te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267205

Moet je eigenlijk online gaan om de gps te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
Anoniem: 267205 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:08:
Moet je eigenlijk online gaan om de gps te gebruiken?
Als je alleen de gps-coordinaten wilt zien, of de 'tracker' applicatie gebruiken niet, maar de telefoon heeft geen kaarten aan boord.. deze worden gedownload door wayfinder/google maps terwijl je deze gebruikt.

kreeg trouwens gisteren een sms van wayfinder dat mijn licentie maar tot oktober 2008 loopt, en ik daarna een nieuwe moest aanschaffen voor 79 euro.. dat vond ik wel vrij flauw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er dan geen mogelijkheid om de kaarten op de gsm te zetten zodat geen internetverbinding noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267210

Lees hier dat een aantal van jullie wayfinder op het toestel hebben staan. Hebben jullie dit gekocht of stond dit al op het toestel??
Ik heb het toestel vandaag gehaald en heb er geen wayfinder maar KPN OpWeg op staan... ) maar ben benieuwd of jullie wayfinder gekocht hebben of dat dit er al opstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik gebruik het toestel nu een paar dagen en ben er zeer tevreden over!!! Langzaam begin ik aan de kleine toetsen te wennen (was gewend SE K750i), dat is tot nu toe het enige jammere. Verder echt een top ding dus, nu vallen ook de kleine details op die geweldig zijn! Bijv. fotoeditor, diashow, 2e camera, etc.

Iets anders: zojuist loopt mijn toestel voor de 2e keer vast, iemand daar ook last van? Ik las dat er ook problemen waren bij de C902.
Anoniem: 267205 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:57:
Is er dan geen mogelijkheid om de kaarten op de gsm te zetten zodat geen internetverbinding noodzakelijk is?
Nee... tenminste niet zover ik weet. Theoretisch zou het wel mogelijk zijn, maar er is nog geen applicatie ontwikkelt voor de SE 'enginge', zoals TomTom voor Windows Mobile. Helaas, ik vind het ook jammer (heb wel een kaartje van 4gb, dus zou wel kunnen).

Er is wel een 'tracker' die precies bijhoudt waar je loopt en hoe snel e.d. en GPS coordinatoren worden opgeslagen (volgens mij willekeurig :?), dus GPS is wordt wel gebruikt.
Anoniem: 267210 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:57:
Lees hier dat een aantal van jullie wayfinder op het toestel hebben staan. Hebben jullie dit gekocht of stond dit al op het toestel??
Ik heb het toestel vandaag gehaald en heb er geen wayfinder maar KPN OpWeg op staan... ) maar ben benieuwd of jullie wayfinder gekocht hebben of dat dit er al opstond
Stond al op het toestel, bij Applicaties (ff zoeken!). Ik gebruik het niet, trouwens (heb geen GPRS verbinding).

[ Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha dank voor de applicaties tip...
KPN heeft haar eigen applicatie heel prominent in het toestel gestopt, maar wayfinder inmiddels ook gevonden, en nav4all gedownload. Kijken welke het best bevalt.
Verder ook al een spontane reboot gehad, opende een applicatie die ik meteen weer wilde sluiten, waana het toestel zomaar opnieuw opstarte.

Verder na de eerste paar uur nog weinig te klagen, batterij gaat hard maar dat is logisch met fulltime GPS aan. (handig dat je de GPS applicatie in de achtergrond kunt laten lopen zodat je altijd een snelle verbinding hebt als je google maps wilt gebruiken of navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ja die batterij gaat idd keihard als de GPS aanstaat, viel mij ook al op! Denk dat de volledige batterij het geen 24 uur uithoudt met GPS constant aan!

Het duurde ook even voor ik doorhad dat je dat gps programma op de achtergrond moet draaien als je met de 'tracker' verbinding wilt maken. snap niet dat die tracker niet gewoon verbinding kan maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batterij haalt volgens mij de 5 uur niet als je GPS aan hebt staan, maar is nog lastig om daar nu een beeld over te vormen, 1 keer geladen dus nog even een weekje wachten, 3G staat ook bijna constant aan nu...
Volgens mij had ik die tracker vanmiddag ook werkend zonder eerst het GPS programma te starten fix duurde wel veel langer. Zal morgen nog eens kijken, kan binnen sowieso geen GPS vinden.
Verder bevalt het toestel erg goed, hoop morgen mijn memorycard binnen te krijgen zodat ik er ook een lading muziek op kan zetten en dat kan testen, bijgeleverde dopjes zitten trouwens erg belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
Anoniem: 267210 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:16:
KPN heeft haar eigen applicatie heel prominent in het toestel gestopt, maar wayfinder inmiddels ook gevonden, en nav4all gedownload. Kijken welke het best bevalt.
Verder ook al een spontane reboot gehad, opende een applicatie die ik meteen weer wilde sluiten, waana het toestel zomaar opnieuw opstarte.
Heb ook een spontane reboot gehad, tot nu toe pas 1 keer.

Verder bevalt de telefoon prima en heb ik er al wat thema's, games en muziek op gezet.
Moet zeggen dat het geluid niet tegenvalt. Heb de headset niet gebruikt omdat ik die van mijn vorige Walkman-phone gebruik, kan daar helaas niet over oordelen.

Nog even een vraagje: ik heb net nav4all erop gezet maar krijg de GPS niet geïnstalleerd. Hoe heb jij dat gedaan?

[ Voor 20% gewijzigd door marciagillian op 08-07-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Priet

To boldly do what no one has..

Anoniem: 53453 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:41:
Hoe goed is de synchronisatie van je (outlook)agenda met de agenda in je telefoon? Ik gebruik zelf al 4 jaar lang een windows mobile toestel, echter de levensduur van de accu en het soms wegvallen van bereik is de reden dat ik weer over wil stappen naar een "gewone" telefoon.Ik wil alleen wel dat mijn agenda ook in mijn telefoon staat zoals ik gewend ben.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Heb liever een SE dan zo'n Windows Mobile monster, maar WM heeft als grote voordeel de Exchange synchronisatie. Als dat nou ook zou kunnen met SE....

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 267210 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:45:
, bijgeleverde dopjes zitten trouwens erg belabberd.
Idd. zijn exact hetzelfde als die van mn K750i van 3 jaar geleden, weinig vooruitgang dus.
Priet schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:37:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Heb liever een SE dan zo'n Windows Mobile monster, maar WM heeft als grote voordeel de Exchange synchronisatie. Als dat nou ook zou kunnen met SE....
Er zit wel een synchronisatie functie op, maar aangezien ik die niet gebruik weet ik niet in hoeverre dat werkt. Ziet er wel prima uit allemaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marciagillian schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:03:
[...]

..

Nog even een vraagje: ik heb net nav4all erop gezet maar krijg de GPS niet geïnstalleerd. Hoe heb jij dat gedaan?
Hij lijkt het niet te doen maar als je in het menu GPS instellen de optie LAPI advanced selecteert, dan gebruikt hij de interne GPS, werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
Anoniem: 267210 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:57:
[...]

Hij lijkt het niet te doen maar als je in het menu GPS instellen de optie LAPI advanced selecteert, dan gebruikt hij de interne GPS, werkt prima hier.
Oké bedankt. Ik zal het straks uitproberen. Hier binnen in de flat doet mijn GPS het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:55

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag even gespeeld met de C702 en wat foto's en een filmpje ermee gemaakt:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157606052807663/
http://nl.youtube.com/watch?v=AQM6R96QRq0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het al iemand gelukt een gemaakte foto op kaart weer te geven??
Ik heb foto's gemaakt, terwijl er GPS bereik was, het pictogram wordt ook weergegeven bij de foto, maar ik krijg niet de optie (zoals in het boekje beschreven) foto weergeven op kaart.
Ben benieuwd of iemand weet wat ik verkeerd doe of mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wat mij trouwens opvalt is dat ik vrij slecht GPS ontvangst heb, meestal niet of het duurt erg lang. Dit terwijl Tomtom altijd direct ontvangst heeft.
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 267210 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:06:
Is het al iemand gelukt een gemaakte foto op kaart weer te geven??
Ik heb foto's gemaakt, terwijl er GPS bereik was, het pictogram wordt ook weergegeven bij de foto, maar ik krijg niet de optie (zoals in het boekje beschreven) foto weergeven op kaart.
Ben benieuwd of iemand weet wat ik verkeerd doe of mis.
Ik weet niet welke site jij gebruikt om je foto's te tonen maar bij de meeste moet je wel eerst even aanzetten dat de geodata gelezen mag worden en dat je anderen wilt laten zien waar je de foto's hebt genomen. In Flickr is dat sowiso het geval. Bij een aantal van mijn foto's staat in ieder geval bij waar ze genomen zijn.

Ook niet alle sites kunnen uberhaupt met deze data overweg. De enige sites die ik weet die dat kunnen zijn ovi.com, flickr.com en picasa.google.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sport_Life schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:14:
Wat mij trouwens opvalt is dat ik vrij slecht GPS ontvangst heb, meestal niet of het duurt erg lang. Dit terwijl Tomtom altijd direct ontvangst heeft.
Kan dat?
De eerste keer, de zogenaamde koude fix, duurt inderdaad erg lang. De 2e start, de zogenaamde warme fix, gaat al veel sneller. Maar ik vind de gevoeligheid inderdaad ook nog wat tegenvallen, zodra je ergens naar binnen gaat, is de ontvangst meteen weg terwijl mijn Nokia N82 nog wel een poosje verder kan.

Bij het geotaggen van foto's wordt er alleen naar geodata gezocht tijdens het foto's maken. Zodra je de camera afsluit, stopt het zoeken ook. Bij Nokia is het zo dat er nog 5 minuten na het maken van de foto wordt doorgezocht en dan de geodata alsnog wordt toegevoegd. Ik hoop dat Sony Ericsson dit kuntstje snel gaat overnemen van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:46:
[...]

Ik weet niet welke site jij gebruikt om je foto's te tonen maar bij de meeste moet je wel eerst even aanzetten dat de geodata gelezen mag worden en dat je anderen wilt laten zien waar je de foto's hebt genomen. In Flickr is dat sowiso het geval. Bij een aantal van mijn foto's staat in ieder geval bij waar ze genomen zijn.

Ook niet alle sites kunnen uberhaupt met deze data overweg. De enige sites die ik weet die dat kunnen zijn ovi.com, flickr.com en picasa.google.com.
Op sites heb ik het nog niet geprobeerd, probeerde het eigenlijk op het toestel weer te geven...
Aangezien jij bepaalde foto's op flickr hebt staan met geodata ben ik benieuwd of je deze foto's ook op het toestel op kaart kunt laten weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb buiten overigens ook niets te klagen over GPS ontvangst en de snelheid, het duurt ook helemaal niet lang voordat er een fix is (eerste keer iets langer).
Binnen valt de ontvangst me ook tegen, in de vensterbank lukt het nog, maar 10cm van het raam heb ik totaal geen ontvangst meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je die google maps dan niet op je toestel zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267205 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:51:
Kan je die google maps dan niet op je toestel zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt?
nee... Kaarten en satelietbeelden van de hele wereld passen niet op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook niet met een 4 of 8 mb gb geheugenkaartje?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 267205 op 09-07-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267205 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:31:
ook niet met een 4 of 8 mb geheugenkaartje?
nee

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 267210 op 09-07-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gigabyte bedoel ik natuurlijk ;)

In deze topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292573) heeft men het over Mobile GMaps? (http://www.mgmaps.com/index.php)

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 267205 op 09-07-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Sport_Life schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:16:
Het Sony Ericsson C702 topic!

Wat vinden jullie van deze telefoon?
Bedankt voor het maken van dit topic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's zien er ok uit maar het filmpje vind ik duidelijk minder van kwaliteit dan het filmpje dat je vorige week maakte met de N78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:49:
[...]

De eerste keer, de zogenaamde koude fix, duurt inderdaad erg lang. De 2e start, de zogenaamde warme fix, gaat al veel sneller. Maar ik vind de gevoeligheid inderdaad ook nog wat tegenvallen, zodra je ergens naar binnen gaat, is de ontvangst meteen weg terwijl mijn Nokia N82 nog wel een poosje verder kan.
Spijtig dat je binnen geen enkele ontvangst hebt voor wat betreft GPS. Maakt het toestel binnen dan niet verder gebruik van de signalen van de zendmasten? Er zit iimmers A-GPS op.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 09-07-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de C702 en de Nokia N78/N82 en verder de iPhone eens goed met elkaar vergeleken qua behuizing en dan valt me op dat de Nokia's niet echt geweldig zijn. Zitten wat minder stevig in elkaar zo te voelen. Bij de C702 heb je het idee dat je iets stevigs in handen hebt. En eigenlijk geldt dat voor wel meer SE toestellen, ze voelen wat meer solide dan de Nokia toestellen. Ook de iPhone scoort goed op dit punt. De N78 vond ik zelfs wat los in elkaar zitten, heb 3 in handen gehad. De N82 is iets steviger dan de N78 maar nogal plasticachtig qua feel and look.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 11-07-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 248577 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:25:
[...]
Spijtig dat je binnen geen enkele ontvangst hebt voor wat betreft GPS. Maakt het toestel binnen dan niet verder gebruik van de signalen van de zendmasten? Er zit iimmers A-GPS op.
Betreft de GPS ontvangst wil ik nog even wat kennis toevoegen.
Realiseer je dat moderne huizen tegenwoordig supergoed geïsoleerd zijn met HR++ glas en gewapend beton. Dit absorbeert ook de GPS signalen dus in een dergelijke woning wordt het extra moeilijk om binnen een GPS fix te krijgen. Woning zonder HR++ glas en bakstenen muren geven al aanzienlijk minder demping van het signaal en hier kun je wellicht wel een fix krijgen.

Daarnaast zijn er twee soorten assisted GPS die nog wel eens door elkaar gehaald worden. De eerste (en meest gebruikte) is wat ik zelf betititel als quickfix. Je haalt via een internetverbinding een klein databestandje op en hierin staan de exacte posities van de GPS satellieten voor de komende x uren. Met deze informatie kun je veel sneller berekenen waar je bent dan zonder.

De twee methode is informatie uit het netwerk. Dit is een functie waarin de ontvangststerkte van jouw telefoon op verschillende zendmasten in het netwerk berekend kan worden waar je bent. De nauwkeurigheid is afhankelijk van hoeveel zendmasten er rondom je heen staan (hoe meer hoe beter) en hoe ver ze van je af staan (hoe dichterbij hoe beter). Midden in de stad staan veel zendmasten dichtbij je, dan is het redelijk nauwkeurig. Op het platteland of in het bos heb je minder zendmasten die ook nog eens ver weg staan, dan is het zeer onnauwkeurig.
De locatieinformatie wordt opgeslagen in de HLR (Home Location Register) van het netwerk. Deze informatie is niet zomaar beschikbaar. Sterker nog, in Nederland is er geen enkele provider die deze informatie door geeft aan haar gebruikers. In Nederland heb je hier dus helemaal niets aan.

Misschien aardig om te weten maar Vodafone verkoopt deze informatie aan TomTom. TomTom meet vervolgens de verplaatsingssnelheid van bellende of internettende (geanonimiseerde) Vodafone gebruikers op bepaalde A en N wegen. Aan de hand daarvan kunnen ze redelijk precies berekenen hoeveel de vertraging is op bepaalde wegdelen. Dit is de HD Traffic dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:06:
Heb de C702 en de Nokia N78/N82 en verder de iPhone eens goed met elkaar vergeleken qua behuizing en dan valt me op dat de Nokia's niet echt geweldig zijn. Zitten wat minder stevig in elkaar zo te voelen. Bij de C702 heb je het idee dat je iets stevigs in handen hebt. En eigenlijk geldt dat voor wel meer SE toestellen, ze voelen wat meer solide dan de Nokia toestellen. Ook de iPhone scoort goed op dit punt. De N78 vond ik zelfs wat los in elkaar zitten, heb 3 in handen gehad. De N82 is iets steviger dan de N78 maar nogal plasticachtig qua feel and look.
Helemaal mee eens ik heb in 11 jr 10 nokia's en 14 SE gehad,alle nokias kraakte enigzins (behalve de mooie 3210) de SE foons waren meer solide,ook toen de kleurenschermen in kwamen vond ik de SE beter.
Nooit een dode pixel gehad bij SE,bij nokia wel(3650,6600,6681) de N73 niet maar die kraakte erg.
Toch koop ik nog steeds SE én nokia's want vind beide de beste. En maandag krijg ik de C702 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Robert en Rooie: Bedankt voor de uitleg/bijdrage.

Ga zelf eerst ook voor de C702 (zwart). Wellicht later nog een keer een iPhone of de SE C905.
Persoonlijk vind ik de iPhone net ietsje te groot om als enige toestel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:05:
@Robert en Rooie: Bedankt voor de uitleg/bijdrage.

Ga zelf eerst ook voor de C702 (zwart). Wellicht later nog een keer een iPhone of de SE C905.
Persoonlijk vind ik de iPhone net ietsje te groot om als enige toestel te hebben.
Ik las op duits forum iets over dat het scherm(achtergrond) van kleur veranderd als je een smsje typt?
Niemand had daar nog gereageerd,misschien dat jullie die hem in gebruik hebben er iets over weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk niets van een van kleur veranderend scherm bij smsen....

Ben benieuwd of er inmiddels al iemand de positie van gemaakte foto's op zijn toestel kan weergeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraag: De toetsen zijn op foto's zo te zien geel verlicht en rechts blauw. Is dat niet te veel van het goede qua kleurtjes of valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:39
Volgens mij gaan de blauwe toetsen alleen aan bij gebruik van de camera, net zoals de k770i.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Belcompany is dit toestel icm een 1jarig abo Telfort 400 wel erg duur zeg , 110 euro :-(. Bij de Phonehouse krijg je hem gratis mee (volgens hun site) bij Telfort 400 1jr. Saturn vraagt er ook nog 80 euro voor met hetzelfde abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
rooie60 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Helemaal mee eens ik heb in 11 jr 10 nokia's en 14 SE gehad,alle nokias kraakte enigzins (behalve de mooie 3210) de SE foons waren meer solide,ook toen de kleurenschermen in kwamen vond ik de SE beter.
Nooit een dode pixel gehad bij SE,bij nokia wel(3650,6600,6681) de N73 niet maar die kraakte erg.
Toch koop ik nog steeds SE én nokia's want vind beide de beste. En maandag krijg ik de C702 :*)
Ik heb ook veel SE en Nokia's gehad en voor het eerst dode pixels :( Ik heb 3 dode pixels en aan de voorkant begint de zilverkleurige lak te vervagen/slijten terwijl ik mijn gsm in een hoesje heb en pas 1,5 week in mijn bezit heb.
Heb hem vandaag opgestuurd naar Dinafix en hoop hem snel weer terug te hebben, maar dat zal wel weer een paar weken duren ;(
Dan maar weer even de T650i op poetsen totdat mijn C702 weer terug is :)

Zijn er nog meer mensen die een van deze problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoor dat de menu's traag zijn ivm andere SE toestellen. Heb het toestel zelf wel even geprobeerd en vond dat toen ook wel maar hoe is het als je het toestel dagelijks gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
marciagillian schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Ik heb ook veel SE en Nokia's gehad en voor het eerst dode pixels :( Ik heb 3 dode pixels en aan de voorkant begint de zilverkleurige lak te vervagen/slijten terwijl ik mijn gsm in een hoesje heb en pas 1,5 week in mijn bezit heb.
Heb hem vandaag opgestuurd naar Dinafix en hoop hem snel weer terug te hebben, maar dat zal wel weer een paar weken duren ;(
Dan maar weer even de T650i op poetsen totdat mijn C702 weer terug is :)

Zijn er nog meer mensen die een van deze problemen heeft?
Waar begint de lak te vervagen?navigatietoets? of die 2 kleine.

Mijn T650i heb ik na 4 weken al terug gestuurd,blauwe lak/verf ging van navigatietoets af!! was niet gelakt,na 1,5 week weer terug en nu nieuwe navi.toets die gelakt is.
Slordig en schandalig van SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 248577 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:24:
Hoor dat de menu's traag zijn ivm andere SE toestellen. Heb het toestel zelf wel even geprobeerd en vond dat toen ook wel maar hoe is het als je het toestel dagelijks gebruikt?
geen last van, maar ik ben de K750i gewend en die was (nog) trager. Denk dat het sowieso een kwestie van gewenning is.

Waar ik niet aan kan wennen zijn die kleine kut knopjes als je een SMS verstuurd. Dat was bij de K750i wel wat beter, smsen is nu super irritant en ik kan er maar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
rooie60 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:12:
[...]

Waar begint de lak te vervagen?navigatietoets? of die 2 kleine.

Mijn T650i heb ik na 4 weken al terug gestuurd,blauwe lak/verf ging van navigatietoets af!! was niet gelakt,na 1,5 week weer terug en nu nieuwe navi.toets die gelakt is.
Slordig en schandalig van SE
De lak begint aan de hoeken te vervagen. Aan de voorkant links en rechts boven het beeldscherm. De kleur is namelijk zilver en nu komen er 2 lichte (witte) plekken tevoorschijn. Ben echt zuinig op mijn telefoons en na 1,5 week mag dit zeker niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
Anoniem: 248577 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:24:
In het begin vond ik hem niet echt traag. Maar ik heb er een 4 Gb geheugenkaartje in zitten, waarvan iets meer dan 1 Gb aan mp3, foto's en applicaties en nu wordt ie toch wel wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
Sport_Life schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:27:
[...]

geen last van, maar ik ben de K750i gewend en die was (nog) trager. Denk dat het sowieso een kwestie van gewenning is.

Waar ik niet aan kan wennen zijn die kleine kut knopjes als je een SMS verstuurd. Dat was bij de K750i wel wat beter, smsen is nu super irritant en ik kan er maar niet aan wennen.
Ik moet eerlijk toegeven dat het smsen inderdaad niet makkelijk gaat. Het is niet zo zeer dat de knopjes zo klein zijn (die van de T650i en K850i zijn ook klein), maar ze zitten te dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ja smsen gaat het beste alsj e met de nagel op toetsje drukt, ff wennen ja na mijn W910 en T650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Bij gebrek aan lange nagels.. Net als die 2 knopjes links- en rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Sport_Life schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:48:
Bij gebrek aan lange nagels.. Net als die 2 knopjes links- en rechtsboven.
Haha heb juist mijn nagel van mijn duim heel kort gemaakt,met lange nagel schoot ik er van af!
En ben het met je eens dat die 2 knopjes groter hadden gemogen daar,plaats zat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marciagillian schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:42:
[...]

De lak begint aan de hoeken te vervagen. Aan de voorkant links en rechts boven het beeldscherm. De kleur is namelijk zilver en nu komen er 2 lichte (witte) plekken tevoorschijn. Ben echt zuinig op mijn telefoons en na 1,5 week mag dit zeker niet gebeuren.
Meer mensen last van vervagen van de lak? Of is het een incidenteel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is in ieder geval niet de enige SE-telefoon met afbladderende lak. Het zou me niet verbazen als het geen incidenteel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Zat net wat in afbeeldingen te bladeren en ineens donkergrijs scherm(niet zwart) trilde ff en ging vervolgens weer aan en kreeg weer beeld.
de hele week niet gehad,heb wel 5 minuten ervoor een animated screensaver opfoon gezet,als opstart scherm én screensaver.
Lijkt mij sterk dat dat het probleem is,zal toeval zijn.

Niet in media bij afbeeldingen maar gewoon via bestandsbeheer naar afbeeldingen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het toestel nog eens goed uitgeprobeerd. Ik vind de menu's toch iets te traag en de toetsen te stroef. Als je per se een toestel wilt dat tegen water bestand is en toch veel opties heeft dan is de C702 een goede keus. Zo niet, kun je denk ik beter even verder kijken wat ik dan ook zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik heb sinds een paar dagen een C702 in gebruik en ben er op zich erg tevreden over. Een aantal "klachten" die ik hier lees herken ik niet. De toetsen zijn inderdaad klein maar er is goed mee te werken. Het menu vind ik niet saai. De GPS functie is leuk maar kost idd veel stroom. Per saldo vind ik het een leuk telefoontje, dat hij water- en stofdicht is vind ik dan wel weer makkelijk.

Nou heb ik iets ontdekt wat wel vervelend is en dat is de de C702 beduidend slechter werkt in combinatie met mijn bluetooth handsfreekit, dan de K800i die ik hiervoor gebruikte. Bij de K800i was ik zeer goed te verstaan, bij de C702 hoort de tegenpartij heel veel gerommel op de achtergrond en ben ik veel slechter te verstaan.

Hebben meer mensen dit al ervaren? Is er iets aan te doen of moet de firmware van mijn handsfreekit wellicht aangepast worden. Het is wel een beetje vervelend dat de C702 zo slecht werkt icm. met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:02
Luchtpost heeft al een aantal keer hiernaar gevraagd en gezocht, en ik vraag het mij nu ook nog af...
Is het niet mogelijk om een applicatie met kaarten op je toestel (of geheugenkaart) te plaatsen waardoor je zonder net-verbinding gebruikt kunt maken van GPS? Voor mij is ook vooral de sportstracking functie erg interessant, maar ik wil er geen online bundel van een tientje per maand tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft Luchtpost ook wel antwoord gekregen, dat het niet mogelijk is om een applicatie met kaarten op dit toestel te zetten.. Er is geen tomtom of route66 oid beschikbaar voor dit toestel, dus voor een applicatie met kaarten ben je simpelweg afhankelijk van een dataverbinding.

De sportstracking functie gebruikt echter geen kaarten, maar registreert alleen je GPS coordinaten, en dus je snelheid en afstand etcetera. De tracker probeert wel visueel weer te geven wat je route geweest is, maar dit is niet meer dan een blauw lijntje waar geen data voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Ik heb hem nu een paar dagen, en het is iig een hele vooruitgang op mijn brak-geworden K750i. Eenvoudig te bedienen, alle functies die m'n vorige ook had.

Toch heb ik een aantal nadelen:
- Ik vind hem wat traag. Waarom zo'n zware interface als die telefoon dat eigenlijk niet trekt?
- Aan GPS heb ik niet zoveel, want de kaarten worden gedownload en een databundel bij Telfort kost 30 euro. Dat is me al teveel van het goede.
- Ik heb meer problemen met GPS. Die sportutility bleef maar zoeken, terwijl Google Maps maar half/half accuraat was met het bepalen van mijn locatie.
- Waar is de filebrowser gebleven? Onder Agenda
- Ik wilde een mp4'tje kijken van Diggnation, maar de audio en video zijn out-of-sync... Mooi balen!
- Toen wilde ik een andere mediaplayer installeren, maar ik weet niet hoe dat moet. Ik heb het bestand eropgezet, maar kan het nergens vinden verder. (Omdat er dus geen filebrowser is)

Dit zijn de punten die me zijn opgevallen, plus nog een paar. Zoals dat er standaard geen geheugenkaart inzit, en ze nog steeds niet gewoon een jackuitgang-plugje meeleveren.

Alles bij elkaar ben ik er redelijk tevreden over, maar de punten die hierboven staan zorgen dat ik niet in een jubelstemming ben. Een 7+ dus.

Mocht iemand me kunnen helpen bij het installeren van die .jar: Graag!
Mocht iemand me kunnen helpen met het goed kunnen afspelen van gedownloade h264-vodcasts: graag!

[ Voor 4% gewijzigd door looskuh op 05-08-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het ook niet dat er "slechts" aGPS inzit en geen echte GPS? Dat zou de inaccurate locatiebepaling ook kunnen verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
looskuh schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:49:

- Ik heb meer problemen met GPS. Die sportutility bleef maar zoeken, terwijl Google Maps maar half/half accuraat was met het bepalen van mijn locatie.
Je moet ook niet zoeken met die sportapplication, maar met "statusgegevens". Dan zoekt 'ie veel sneller (maar is hij soms nog min 5 min bezig te zoeken). En idd jammer dat er geen maps opstaan en ik mis idd ook een audio plug, ga er zelf maar eentje fabriceren denk ik.. die oordopjes zijn gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb hem ook binnen (was net bezorgd nadat ik op vakantie was gegaan).
Het menu is inderdaad redelijk traag vergeleken met m'n W810i. Ik moet ook nog een beetje wennen aan de veranderde navigatie toetsen.
Het scherm is wel mooi groot en scherp en de 'flits' lekker fel (gebruik m'n telefoon regelmatig als zaklamp dus dit vind ik wel belangrijk). Verder zitten alle functies die ik ooit op een telefoon ga gebruiken erop + meer, de gps is best leuk om mee te spelen.
Morgen even een geheugenkaartje halen (valt me ook een beetje tegen dat er niet een kaartje standaard bij zit).

Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden mee :)

Op m'n w810 headset zit trouwens wel gewoon een 3,5mm plug, misschien een idee voor de mensen die dit ook willen om een dergelijke headset van marktplaats ofzo te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh

looskuh

Dawwgg

Volgens mij krijgen sommige walkman-phones wel zo'n converter mee. Anders eentje bestellen op de moeder aller cheap-electronica-import-uit-Verweggistan-sites: http://www.dealextreme.com/

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit maar zeg het toch hier,ik en 2 collegas hebben alle 3 de C702, zon 3,5 weken nu.
Hun hebben sinds 2 weken dat af en toe de foon uitvalt(zwart scherm) en vanzelf weer aangaat,ik 1 keer gehad.

Hun zitten steeds via 'media'hun fotos te bekijken ,ik via bestanden omdat ik dat gewend ben van vorige SE foons.
Ik heb dat dus één x gedaan toen ik hem n tijdje had en toen diezelfde dag ging ie uit........

Zou het kunnen dat het een bug is? met name als je in 'media'zit?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is binnenkort ook een nieuwe kleur naast zwart en cyan. Oranje!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53453 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:43:
is het ook niet dat er "slechts" aGPS inzit en geen echte GPS? Dat zou de inaccurate locatiebepaling ook kunnen verklaren...
A-GPS is zelfs beter. Naast GPS satellieten wordt dan gebruik gemaakt van zendmastgegevens en/of internet. Heb je een databundel dan kun je het gewoon aanzetten, heb je geen databundel gebruik dan gewoon GPS. Met alleen GPS krijg je trouwens een aardige positiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I
- Aan GPS heb ik niet zoveel, want de kaarten worden gedownload en een databundel bij Telfort kost 30 euro. Dat is me al teveel van het goede.
Bij Telfort kost onbeperkt internet op je GSM 7 euro per maand (aanbieding, normaal 9,95). Die 29,95 geldt voor mobiel internet op je laptop. Kijk op www.telfort.nl voor meer info.
Met telfort internet op je GSM is streaming trouwens (technisch) niet mogelijk, dat kan alleen bij Vodafone in beperkte mate. Hoe Google Maps draait in combinatie met Telfort Surf & Mail (dat is het pakket van 7 euro) weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 05-08-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:50:
Er is binnenkort ook een nieuwe kleur naast zwart en cyan. Oranje!!!!
En hoe weet je dat?zeg dat er ff bij dan zodat anderen kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh

looskuh

Dawwgg

Thanks Bert, ik heb 'm gevonden. Ze hebben 'm wel goed verstopt zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

looskuh schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:51:
Thanks Bert, ik heb 'm gevonden. Ze hebben 'm wel goed verstopt zeg!
Je bedoelt die oranje C702? Waar heb je hem gevonden dan? Heb hem namelijk nog niet op internet gespot. Dus ben wel benieuwd :-). Anders ga ik wel een fotootje plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 05-08-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ja plaatst n fotootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto oranje C702. Phonehouse add (voor Nederlandse markt). http://farm4.static.flick...36819146_cb33e96a96_b.jpg

Voor degenen die echt op survival gaan en hun toestel makkelijk willen terugvinden in de natuur is deze kleur wellicht interessant. En natuurlijk voor de mensen die gewoon van oranje houden :)

Mogelijk is deze kleur alleen bij de Phonehouse verkrijgbaar. De kleur staat namelijk nergens op de SE site vermeld (ook niet bij SE Azie en USA).

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 06-08-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Hij is zo ook wel heel erg lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ja lelijk,lijkt goud,en had dan alleen de onderkant oranje gemaakt net zoals bij de blauwe en zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rooie60 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:01:
Ja lelijk,lijkt goud,en had dan alleen de onderkant oranje gemaakt net zoals bij de blauwe en zwarte.
Misschien is deze wel extra sterk doordat dat oranje van dat rubberachtige plastic is, vergelijkbaar met de Nokia 5140i (nog nauwelijks leverbaar trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Niemand van jullie waarbij spontaan scherm uitvalt en weer aan gaat?zoals ik hierboven vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb er iniedergeval nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:07
Ik heb ook een C702. Ik rijd mee met een goede doelen brommerreis naar Rome en SE heeft me gesponsord door de telefoon te doneren. Ik heb wel beloofd een blog te maken met fotos met geotags. Veel van die fotos zal ik dus uploaden in het buitenland en daar dus ook de GPS gebruiken.
Nu is dat niet echt specifiek C702 vraag, maar heeft iemand van jullie een idee wat voor abo ik het beste kan nemen? Weten jullie evt hoeveel dataverbruik aGPS oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chicken schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:42:
Ik heb ook een C702. Ik rijd mee met een goede doelen brommerreis naar Rome en SE heeft me gesponsord door de telefoon te doneren. Ik heb wel beloofd een blog te maken met fotos met geotags. Veel van die fotos zal ik dus uploaden in het buitenland en daar dus ook de GPS gebruiken.
Nu is dat niet echt specifiek C702 vraag, maar heeft iemand van jullie een idee wat voor abo ik het beste kan nemen? Weten jullie evt hoeveel dataverbruik aGPS oplevert?
Ik zou in het buitenland niet a-GPS gebruiken maar gewoon GPS. Bij a-GPS wordt het een duur verhaal vanwege de permanente internetverbinding die dan open staat en dat zou jammer zijn. GPS biedt doorgaans voldoende nauwkeurigheid.
Voor wat betreft uploaden foto's: dit is in het buitenland erg duur als je gebruikt maakt van je GSM. Ik vermoed dat Vodafone nog het minst duur is: http://www.vodafone.nl/pr...net/Internet_op_je_mobiel
Goedkoper is het om af en toe een internetcafe op te zoeken en daar de foto's te uploaden maar het gemak van uploaden met je mobiel is natuurlijk groter. Stel dat je vanaf je GSM dagelijks 5 foto's upload van 200kb, dan kost je dat bij Vodafone 2,50 per dag (ongeacht het netwerk in alle 42 passport landen). Dat is te doen want een bezoekje aan een internetcafe kost soms ook al gauw enkele euro's zij het dat je in dat internetcafe voor hetzelfde geld meer en grotere foto's kunt uploaden.

Via Vodafone is het verder mogelijk om gebruik te maken van Hotspots (WLAN). Hiervan zijn er zo'n 20.000 wereldwijd. Zie http://www.vodafone.nl/za...book/hotspots/wat_is_het/ Is trouwens niet gratis maar niet duur. Informeer eerst bij Vodafone of dit ook bij particuliere abonnementen mogelijk is. T-Mobile heeft ook een wereldwijd netwerk van hotspots maar is verder minder voordelig want als je van GPRS/UMTS gebruik maakt rekent T-mobile 9 euro voor 1 MB ipv de 2,50 bij Vodafone.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 07-08-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:07
Ik zal Vodafone is checken. Vroegah was het niet zo interessant voor me, maar nu misschien wel. Als ik terug ben zal ik ook wel een review op tweakers plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 16:08

JT

VETAK y0

Erg jammer dat het toestel toch traag blijkt te zijn en dat er toch ook wat hardwarematige problemen zijn...daarom laat ik dit toestel maar ff links liggen. Helaas zijn er weinig alternatieven met dezelfde features/formaat/prijs enz. dus ik wacht nog maar ff :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Het toestel is zeker wat traag vergeleken met m'n oude W810i, dit is in het begin wel even vervelend maar eigenlijk went het best snel. Het is nou ook weer niet zo dat het onwerkelijk traag is, gewoon wat trager dan eerst.
Misschien wordt ie met toekomstige firmware updates nog wel sneller.
Alleen de tijd die het duurt om een GPS fix te krijgen vind ik wel erg lang duren.. soms wel 5 minuten ofzo. Hopelijk doen ze daar ook wat aan.

Andere problemen heb ik er nog niet aan ontdekt, ik heb geen last van de knoppen indeling/formaat en nog geen vastloper meegemaakt.

Ik kwam er vandaag wel achter dat m'n camera een beetje scheef in de telefoon zit, of iig het rechthoekje wat je kunt zien. Het is maar een paar graden en je merkt er in de praktijk niks van maar eigenlijk zou ie gewoon recht moeten zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft iemand een 8Gb MS Micro kaartje werkend in deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Word beetje erg saggo van dat steeds uitvallende beeldscherm! kom op met die nieuwe software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 19-06 15:19
Is er al eens een geweest? Of draaien jullie nog de originele release-firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Zo snel gaat dat niet,is pas 6 weken oud,hooguit 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 19-06 15:19
Als die uitvallers een wereldwijd probleem zijn zouden ze heus wel al een firmware update hebben vrijgegeven (tenzij het hardwarematig is). Dus misschien is het bij jou wel een uniek geval en kun je 'm best retour doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
cocico schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:14:
Als die uitvallers een wereldwijd probleem zijn zouden ze heus wel al een firmware update hebben vrijgegeven (tenzij het hardwarematig is). Dus misschien is het bij jou wel een uniek geval en kun je 'm best retour doen?
Mijn 2 collegas hebben precies hetzelfde,wij hebben ze alle 3 in 2 weken tijd gekocht.
Ik w8 wel af en als de update er is update ik hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Wat ik jammer vind: deze (en de C702) heeft een redelijk 'oud' aandoende interface, terwijl de W serie een aangenamere moderne look heeft (wat betreft interface, meer '3D icoontjes').
Dit is louter software, en zowel C en de nieuwe W's komen uit dezelfde periode, dus ik zie niet goed waarom dit gedaan is. Ik snap dat ze C iets zakelijker willen positioneren, maar zakelijk != oude icoontjes. Het lijkt overdreven om dit aan te halen, maar ik kijk persoonlijk liever naar moderne icoontjes (ik zal er me telkens onbewust aan storen :p )

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0978/ScreenShot248.pngAfbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0456/ScreenShot249.png
C702W980i

edit: ok, nevermind, ik ben aan het overdrijven merk ik nu zelf ook :p . Toch opmerkelijk dat ze niet gewoon dezelfde software in C en W gebruiken, en enkel wat hardwarematige verschillen voorzien

[ Voor 205% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 18-08-2008 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Sommige thema's hebben hun eigen icoontjes dus je kan dat toch gewoon 'oplossen' door een ander thema te gebruiken? Je kan er eventueel zelf een maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
... en ze nog steeds niet gewoon een jackuitgang-plugje meeleveren.
Afbeeldingslocatie: http://www.mymemory.co.uk/images/product_shots/12357_1208254123.jpg
Voor €2,71 thuisbezorgd en wel, lang leve eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mwoah, dealextreme is beter. Ik heb er nog geen euro voor betaald (incl verzending), dus iemand heeft hier flink aan verdiend, want deze oogt identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ElisabethM schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:09:
Mwoah, dealextreme is beter. Ik heb er nog geen euro voor betaald (incl verzending), dus iemand heeft hier flink aan verdiend, want deze oogt identiek.
/offtopic
Ja, superwinkel is Dealextreme he. :) Enige nadeel is dat je twee weken moet wachten op je bestelling. Ik wacht op twee ledlampen die ik daar heb besteld, ook zo goedkoop allemaal. _/-\o_

Weer ontopic:
Ik hem m'n C702 binnen, als vervanging van een K750i.

Eerste bevindingen zijn goed. Hij is ongeveer even zwaar, iets platter maar ook iets langer en een fractie breder. Het scherm is een hele vooruitgang: groter en mooier. De toetsen zijn mooi verlicht en zeer goed leesbaar in het donker.
Het memorykaartje er in en (vooral) uit halen is wat lastig, maar dat hoeft in principe niet zo vaak. Ik heb er een 4GB Sandisk kaartje bijgekocht voor 19,95 bij The Phonehouse. Ik zag in de pricewatch geen goedkopere oplossingen (vanwege bijkomende verzendkosten).
Het batterijklepje viel me reuze mee. Ik kon met m'n nagel het slotje ronddraaien en vervolgens langs de zijkant vanmaf het M2 klepje de deksel lospeuteren. Ook het sluiten ging makkelijk. Je moet dus wel even in het boekje kijken hoe het moet, maar dan gaat het wel. Het kan natuurlijk zijn dat andere sluitingen moeilijker open gaan.

De (foto) verlichting is iets gespreider en egaler dan de K750i. Daardoor ook ietsjes minder fel in het midden. De K750i is hierdoor als zaklamp ietsjes beter door de fellere spot in het midden, hoewel je voor foto's juist de meer egale verlichting van de C702 kan hebben. De gezichtsherkenning is wel grappig, ineens heb je een "lock" die iemand blijft volgen. Van de zijkant werkt dit inderdaad niet.

Het enige minpuntje zijn de + en - knopjes rechts aan de zijkant naast het scherm. De bovenste moet best hard ingedrukt worden voordat hij reageert omdat het aangrijppunt erg diep ligt, terwijl de onderste iets sneller aangrijpt en reageert. Ze hebben wel een echte "klik" dus je weet wel wanneer hij het doet. Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, dat hoor ik graag.

M'n vriendin heeft tegelijkertijd een W760i gekocht. Daarvan is de headset beter en mooier (in de kleur van de telefoon), er zit een 1GB kaartje bij en ze kan een Gratis Bluetooth Zeemote Joystick bestellen bij Sony Ericsson. Het design van de W760i is mooier en het is een z.g. slider.
De W760i is een Walman Phone, wat je in de camera een beetje merkt. Geen autofocus (standaard op oneindig ingesteld) geen fotoverlichting en geen knop op de zijkant om foto's te maken.
De C702 is een Cybershot Phone wat ik persoonlijk in de Mediaspeler niet merk. Ok, ik kan niet schudden om naar het volgende liedje te gaan, maar persoonlijk ben ik ook bang dat ik dan per ongeluk een keer m'n telefoon weggooi als ik dat doe. Oh, ze heeft wel Need for Speed er op staan, ik heb alleen een spelletje waar je foto's kan maken van vissen :O en iets met braintraining ofzo }:O.

De laders zijn ook verschillend. De C702 heeft een gewone 450mA lader (CST-60) terwijl de W760i een lader heeft van 700mA en het model is kleiner en een kwartslag gedraaid. De CST-60 hangt baar beneden in een normaal stopcontact, terwijl de andere lader dan naar links of rechts wijst. Nu maakt dat niet uit, want alle stopcontacten hier hebben de gaten er schuin in zitten. Zou de lader van de W760i een snellader zijn?
Pagina: 1 2 Laatste