Ik heb er iniedergeval nog geen last van gehad.
Ik heb ook een C702. Ik rijd mee met een goede doelen brommerreis naar Rome en SE heeft me gesponsord door de telefoon te doneren. Ik heb wel beloofd een blog te maken met fotos met geotags. Veel van die fotos zal ik dus uploaden in het buitenland en daar dus ook de GPS gebruiken.
Nu is dat niet echt specifiek C702 vraag, maar heeft iemand van jullie een idee wat voor abo ik het beste kan nemen? Weten jullie evt hoeveel dataverbruik aGPS oplevert?
Nu is dat niet echt specifiek C702 vraag, maar heeft iemand van jullie een idee wat voor abo ik het beste kan nemen? Weten jullie evt hoeveel dataverbruik aGPS oplevert?
Anoniem: 248577
Ik zou in het buitenland niet a-GPS gebruiken maar gewoon GPS. Bij a-GPS wordt het een duur verhaal vanwege de permanente internetverbinding die dan open staat en dat zou jammer zijn. GPS biedt doorgaans voldoende nauwkeurigheid.Chicken schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:42:
Ik heb ook een C702. Ik rijd mee met een goede doelen brommerreis naar Rome en SE heeft me gesponsord door de telefoon te doneren. Ik heb wel beloofd een blog te maken met fotos met geotags. Veel van die fotos zal ik dus uploaden in het buitenland en daar dus ook de GPS gebruiken.
Voor wat betreft uploaden foto's: dit is in het buitenland erg duur als je gebruikt maakt van je GSM. Ik vermoed dat Vodafone nog het minst duur is: http://www.vodafone.nl/pr...net/Internet_op_je_mobiel
Goedkoper is het om af en toe een internetcafe op te zoeken en daar de foto's te uploaden maar het gemak van uploaden met je mobiel is natuurlijk groter. Stel dat je vanaf je GSM dagelijks 5 foto's upload van 200kb, dan kost je dat bij Vodafone 2,50 per dag (ongeacht het netwerk in alle 42 passport landen). Dat is te doen want een bezoekje aan een internetcafe kost soms ook al gauw enkele euro's zij het dat je in dat internetcafe voor hetzelfde geld meer en grotere foto's kunt uploaden.
Via Vodafone is het verder mogelijk om gebruik te maken van Hotspots (WLAN). Hiervan zijn er zo'n 20.000 wereldwijd. Zie http://www.vodafone.nl/za...book/hotspots/wat_is_het/ Is trouwens niet gratis maar niet duur. Informeer eerst bij Vodafone of dit ook bij particuliere abonnementen mogelijk is. T-Mobile heeft ook een wereldwijd netwerk van hotspots maar is verder minder voordelig want als je van GPRS/UMTS gebruik maakt rekent T-mobile 9 euro voor 1 MB ipv de 2,50 bij Vodafone.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 07-08-2008 21:46 ]
Ik zal Vodafone is checken. Vroegah was het niet zo interessant voor me, maar nu misschien wel. Als ik terug ben zal ik ook wel een review op tweakers plaatsen.
Erg jammer dat het toestel toch traag blijkt te zijn en dat er toch ook wat hardwarematige problemen zijn...daarom laat ik dit toestel maar ff links liggen. Helaas zijn er weinig alternatieven met dezelfde features/formaat/prijs enz. dus ik wacht nog maar ff
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Het toestel is zeker wat traag vergeleken met m'n oude W810i, dit is in het begin wel even vervelend maar eigenlijk went het best snel. Het is nou ook weer niet zo dat het onwerkelijk traag is, gewoon wat trager dan eerst.
Misschien wordt ie met toekomstige firmware updates nog wel sneller.
Alleen de tijd die het duurt om een GPS fix te krijgen vind ik wel erg lang duren.. soms wel 5 minuten ofzo. Hopelijk doen ze daar ook wat aan.
Andere problemen heb ik er nog niet aan ontdekt, ik heb geen last van de knoppen indeling/formaat en nog geen vastloper meegemaakt.
Ik kwam er vandaag wel achter dat m'n camera een beetje scheef in de telefoon zit, of iig het rechthoekje wat je kunt zien. Het is maar een paar graden en je merkt er in de praktijk niks van maar eigenlijk zou ie gewoon recht moeten zitten natuurlijk.
Misschien wordt ie met toekomstige firmware updates nog wel sneller.
Alleen de tijd die het duurt om een GPS fix te krijgen vind ik wel erg lang duren.. soms wel 5 minuten ofzo. Hopelijk doen ze daar ook wat aan.
Andere problemen heb ik er nog niet aan ontdekt, ik heb geen last van de knoppen indeling/formaat en nog geen vastloper meegemaakt.
Ik kwam er vandaag wel achter dat m'n camera een beetje scheef in de telefoon zit, of iig het rechthoekje wat je kunt zien. Het is maar een paar graden en je merkt er in de praktijk niks van maar eigenlijk zou ie gewoon recht moeten zitten natuurlijk.
Heeft iemand een 8Gb MS Micro kaartje werkend in deze telefoon?
Word beetje erg saggo van dat steeds uitvallende beeldscherm! kom op met die nieuwe software update.
Is er al eens een geweest? Of draaien jullie nog de originele release-firmware?
Zo snel gaat dat niet,is pas 6 weken oud,hooguit 7.
Als die uitvallers een wereldwijd probleem zijn zouden ze heus wel al een firmware update hebben vrijgegeven (tenzij het hardwarematig is). Dus misschien is het bij jou wel een uniek geval en kun je 'm best retour doen?
Mijn 2 collegas hebben precies hetzelfde,wij hebben ze alle 3 in 2 weken tijd gekocht.cocico schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:14:
Als die uitvallers een wereldwijd probleem zijn zouden ze heus wel al een firmware update hebben vrijgegeven (tenzij het hardwarematig is). Dus misschien is het bij jou wel een uniek geval en kun je 'm best retour doen?
Ik w8 wel af en als de update er is update ik hem zelf.
Anoniem: 131051
Wat ik jammer vind: deze (en de C702) heeft een redelijk 'oud' aandoende interface, terwijl de W serie een aangenamere moderne look heeft (wat betreft interface, meer '3D icoontjes').
Dit is louter software, en zowel C en de nieuwe W's komen uit dezelfde periode, dus ik zie niet goed waarom dit gedaan is. Ik snap dat ze C iets zakelijker willen positioneren, maar zakelijk != oude icoontjes. Het lijkt overdreven om dit aan te halen, maar ik kijk persoonlijk liever naar moderne icoontjes (ik zal er me telkens onbewust aan storen
)
edit: ok, nevermind, ik ben aan het overdrijven merk ik nu zelf ook
. Toch opmerkelijk dat ze niet gewoon dezelfde software in C en W gebruiken, en enkel wat hardwarematige verschillen voorzien
Dit is louter software, en zowel C en de nieuwe W's komen uit dezelfde periode, dus ik zie niet goed waarom dit gedaan is. Ik snap dat ze C iets zakelijker willen positioneren, maar zakelijk != oude icoontjes. Het lijkt overdreven om dit aan te halen, maar ik kijk persoonlijk liever naar moderne icoontjes (ik zal er me telkens onbewust aan storen
![]() | ![]() |
C702 | W980i |
edit: ok, nevermind, ik ben aan het overdrijven merk ik nu zelf ook
[ Voor 205% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 18-08-2008 02:51 ]
Sommige thema's hebben hun eigen icoontjes dus je kan dat toch gewoon 'oplossen' door een ander thema te gebruiken? Je kan er eventueel zelf een maken.
looskuh schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:49:
... en ze nog steeds niet gewoon een jackuitgang-plugje meeleveren.

Voor €2,71 thuisbezorgd en wel, lang leve eBay.
Mwoah, dealextreme is beter. Ik heb er nog geen euro voor betaald (incl verzending), dus iemand heeft hier flink aan verdiend, want deze oogt identiek.
/offtopicElisabethM schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:09:
Mwoah, dealextreme is beter. Ik heb er nog geen euro voor betaald (incl verzending), dus iemand heeft hier flink aan verdiend, want deze oogt identiek.
Ja, superwinkel is Dealextreme he.
Weer ontopic:
Ik hem m'n C702 binnen, als vervanging van een K750i.
Eerste bevindingen zijn goed. Hij is ongeveer even zwaar, iets platter maar ook iets langer en een fractie breder. Het scherm is een hele vooruitgang: groter en mooier. De toetsen zijn mooi verlicht en zeer goed leesbaar in het donker.
Het memorykaartje er in en (vooral) uit halen is wat lastig, maar dat hoeft in principe niet zo vaak. Ik heb er een 4GB Sandisk kaartje bijgekocht voor 19,95 bij The Phonehouse. Ik zag in de pricewatch geen goedkopere oplossingen (vanwege bijkomende verzendkosten).
Het batterijklepje viel me reuze mee. Ik kon met m'n nagel het slotje ronddraaien en vervolgens langs de zijkant vanmaf het M2 klepje de deksel lospeuteren. Ook het sluiten ging makkelijk. Je moet dus wel even in het boekje kijken hoe het moet, maar dan gaat het wel. Het kan natuurlijk zijn dat andere sluitingen moeilijker open gaan.
De (foto) verlichting is iets gespreider en egaler dan de K750i. Daardoor ook ietsjes minder fel in het midden. De K750i is hierdoor als zaklamp ietsjes beter door de fellere spot in het midden, hoewel je voor foto's juist de meer egale verlichting van de C702 kan hebben. De gezichtsherkenning is wel grappig, ineens heb je een "lock" die iemand blijft volgen. Van de zijkant werkt dit inderdaad niet.
Het enige minpuntje zijn de + en - knopjes rechts aan de zijkant naast het scherm. De bovenste moet best hard ingedrukt worden voordat hij reageert omdat het aangrijppunt erg diep ligt, terwijl de onderste iets sneller aangrijpt en reageert. Ze hebben wel een echte "klik" dus je weet wel wanneer hij het doet. Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, dat hoor ik graag.
M'n vriendin heeft tegelijkertijd een W760i gekocht. Daarvan is de headset beter en mooier (in de kleur van de telefoon), er zit een 1GB kaartje bij en ze kan een Gratis Bluetooth Zeemote Joystick bestellen bij Sony Ericsson. Het design van de W760i is mooier en het is een z.g. slider.
De W760i is een Walman Phone, wat je in de camera een beetje merkt. Geen autofocus (standaard op oneindig ingesteld) geen fotoverlichting en geen knop op de zijkant om foto's te maken.
De C702 is een Cybershot Phone wat ik persoonlijk in de Mediaspeler niet merk. Ok, ik kan niet schudden om naar het volgende liedje te gaan, maar persoonlijk ben ik ook bang dat ik dan per ongeluk een keer m'n telefoon weggooi als ik dat doe. Oh, ze heeft wel Need for Speed er op staan, ik heb alleen een spelletje waar je foto's kan maken van vissen

De laders zijn ook verschillend. De C702 heeft een gewone 450mA lader (CST-60) terwijl de W760i een lader heeft van 700mA en het model is kleiner en een kwartslag gedraaid. De CST-60 hangt baar beneden in een normaal stopcontact, terwijl de andere lader dan naar links of rechts wijst. Nu maakt dat niet uit, want alle stopcontacten hier hebben de gaten er schuin in zitten. Zou de lader van de W760i een snellader zijn?
De +/- knopjes zijn bij mij ook zo, de + 'klikt' ook wat minder dan de - heb ik het idee. Misschien dat de fabricage niet helemaal optimaal is en het knopje in de behuizing een fractie verschoven is t.o.v. van de schakelaar op de print.BounceMeister schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:11:Het enige minpuntje zijn de + en - knopjes rechts aan de zijkant naast het scherm. De bovenste moet best hard ingedrukt worden voordat hij reageert omdat het aangrijppunt erg diep ligt, terwijl de onderste iets sneller aangrijpt en reageert. Ze hebben wel een echte "klik" dus je weet wel wanneer hij het doet. Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, dat hoor ik graag.
[knip]
Zou de lader van de W760i een snellader zijn?
Wat die lader betreft: je telefoon regelt zelf hoesnel de accu laadt en dit heeft dus niks met de adapter te maken, het zou wel kunnen dat de W760i zijn accu sneller laadt en dus een adapter nodig heeft die meer stroom kan leveren. Als je deze op je C702 aansluit zul je echter geen verschil merken (de spanning is hetzelfde).
Ik heb SE gemaild met de vraag wanneer er een nieuwe software versie komt omdat ik en nog meerdere last hadden van vastlopers.
Dit is wat ze zeggen:we willen u aanbevelen om eerst een software update uit te voeren via onze update service,zodat u de nieuwste software versie hebt.
Nou voor zover ik weet was er toch nog geen? zal in het weekend eens kijken dan.
Dit is wat ze zeggen:we willen u aanbevelen om eerst een software update uit te voeren via onze update service,zodat u de nieuwste software versie hebt.
Nou voor zover ik weet was er toch nog geen? zal in het weekend eens kijken dan.
Lijkt me gewoon een standaard-antwoord eigenlijk. Gewoon een non-antwoord zodat ze van je vraag af zijn.
Dus mailde ik gewoon wéér met: Dat wil ik wel doen maar dan moeten jullie eerst voor een nieuwe software versie zorgen.
Krijg terug"Wij hebben geen informatie betreffende een nieuwe update.
Zonde van al het mailverkeer
Krijg terug"Wij hebben geen informatie betreffende een nieuwe update.
Zonde van al het mailverkeer
[ Voor 31% gewijzigd door rooie60 op 21-08-2008 11:56 ]
Hebben jij en je collega's toevallig een slechte batch? (dicht bij elkaar liggende serie nummers?).
Er is (hier) nog niemand anders die jouw probleem ook heeft, misschien dat het aan het toestel ligt in plaats van de software.
Er is (hier) nog niemand anders die jouw probleem ook heeft, misschien dat het aan het toestel ligt in plaats van de software.
Zou het niet weten zijn op 2 verschillende plaatsten gekocht,en ik 1 week later dan hun.primusz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:54:
Hebben jij en je collega's toevallig een slechte batch? (dicht bij elkaar liggende serie nummers?).
Heb op duits forum ook over vastlopers gelezen. En volgens mij was er hier ook iemand?
Maar ikwacht de software update wel af,mocht hij het dan nóg doen dan breng ik hem terug.
btw,hun hebben er dagelijks last van ik tot nu toe 4 x vanaf 14 juli en misschien dat als hij in mijn tas zitnog wel vaker?.
Heb nieuwe software versie erop gezet,R3CA037,zag op SE-world.info dat er n nieuwe was.
Hij start nu sneller op(ging traag na pincode ingetoetst te hebben) nog te snel om te zeggen of hij nog uitvalt.
Gele gloed bij fotos met licht genomen(savonds) is véél minder zoniet weg.
Hij is wat sneller.
[ Voor 16% gewijzigd door rooie60 op 23-08-2008 12:11 ]
Hoe krijg je internet op je mobiel via je pc (usb) werkend? De C702 heeft hier volgens mij wel mogelijkheden voor, maar er staat nergens wat je dan precies moet instellen.
Ik heb geen data abonnement op m'n mobiel, maar sommige dingen die je vanaf de SE site kan downloaden, moeten rechtstreeks naar je mobiel. Daarom wil ik via USB de internetverbinding thuis gebruiken.
Op de C702 staat bij instellingen-> verbindingen-> usb ->usb netwerk ->type usb netwerk, "via computer". Op de pc herkent ie ineens een nieuwe local area connection, maar die krijgt geen ip adres. De browser in de C702 geeft dan ook een communicatiefout.
Als ik bij de eigenschappen van deze lan verbinding aangeef dat ik de verbinding wil delen, helpt dat ook niet.
Ik heb alle drivers van de C702 al op m'n PC geïnstalleerd.
Ik heb Windows XP met alle updates.
Heeft iemand dit al werkend gekregen?
Ik heb geen data abonnement op m'n mobiel, maar sommige dingen die je vanaf de SE site kan downloaden, moeten rechtstreeks naar je mobiel. Daarom wil ik via USB de internetverbinding thuis gebruiken.
Op de C702 staat bij instellingen-> verbindingen-> usb ->usb netwerk ->type usb netwerk, "via computer". Op de pc herkent ie ineens een nieuwe local area connection, maar die krijgt geen ip adres. De browser in de C702 geeft dan ook een communicatiefout.
Als ik bij de eigenschappen van deze lan verbinding aangeef dat ik de verbinding wil delen, helpt dat ook niet.
Ik heb alle drivers van de C702 al op m'n PC geïnstalleerd.
Ik heb Windows XP met alle updates.
Heeft iemand dit al werkend gekregen?
Hey jongens,
Ik moet mijn abonnement weer eens verlengen en zat te twijfelen tussen de C902 en C702.
Maar de C702 heeft echt de circel doorbroken
Ik wil gaan voor de blauwe versie, nou blijkt dat KPN alleen de zwarte heeft maar daar ga ik nog wel even over praten
Even een klein vraagje, ik heb nu de K810I ben er zeer tevreden over maar vooral omdat de camera een "echte" flitser heeft. Zo één van een echt fototoestel.
Nou is mijn vraag: Heeft de C702 dat ook, of zijn dat alleen ledjes.
Thanks
Ik moet mijn abonnement weer eens verlengen en zat te twijfelen tussen de C902 en C702.
Maar de C702 heeft echt de circel doorbroken
Ik wil gaan voor de blauwe versie, nou blijkt dat KPN alleen de zwarte heeft maar daar ga ik nog wel even over praten
Even een klein vraagje, ik heb nu de K810I ben er zeer tevreden over maar vooral omdat de camera een "echte" flitser heeft. Zo één van een echt fototoestel.
Nou is mijn vraag: Heeft de C702 dat ook, of zijn dat alleen ledjes.
Thanks
Enkel LEDjes
Maar ik heb op mijn K800i ook Xenon en ik zou toch weer graag LEDjes hebben
Ik mis de zaklampfunctie, en de mogelijkheid om tijdens 't filmen licht te hebben!
Ja daar heb je gelijk in, zaklamp functie is erg handig.
Maar de foto's komen er toch beter uit met de echte flits functie.
En voordat je een foto maakt kan je mensen ermee verblinden.
Nog een puntje is dat de camera niet ziet wanneer het donker is, je moet zelf de led aanzetten.
Begin dus weer en twijfelen tussen de C702 en de 902
Nog een puntje is dat de camera niet ziet wanneer het donker is, je moet zelf de led aanzetten.
Dat zie je zelf toch wel?wverbeek schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:22:
Net KPN nog even opgebeld, wilde toch even wat zekerheid.
Eerste vraag was of ik de C702 ook in het blauw kon krijgen.
Helaas was dit niet mogelijk, alleen de zwarte verkopen ze.
Tweede vraag was of ze de G900 aan mij konden leveren.
Als antwoord kreeg ik dat hier niks van bekend was en ze deze dus ook niet verkopen.
Pff,.. gaat weer lekker hier.
Als antwoord kreeg ik dat hier niks van bekend was en ze deze dus ook niet verkopen.
Ga naar t for telecom heb ik ook gedaan die hebben n blauwe voor mij besteld,ik heb ook verlengd HI30 2 jr en de foon was gratis.wverbeek schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:59:
Net KPN nog even opgebeld, wilde toch even wat zekerheid.
De sites van hun zijn belachelijk en verwarrend,stond alleen een zwarte ja en daar moest ik nog voor bijbetalen ook! ook kan je nergens prijzen vinden als je een simlockvrije wilt kopen.
Ik doe alles via t for telecom.
Toen het zover was dat ik mocht verlengen zocht ik het op de site op en wat zie ik......nergens staan verlengings prijzen,wat daar stond was alleen als je een nieuw abo nam! rotsite
Morgen zal ik een bezoekje plegen bij de tfortelecom 
Hoop dat ze de blauwe ook voor mij kunnen bestellen.
Dank voor het advies
Hoop dat ze de blauwe ook voor mij kunnen bestellen.
Dank voor het advies
De C902 heeft ook 'maar' LEDjes hoorwverbeek schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:22:
@wverbeek:
Ik vond het uitschuifgedeelte van de C902 niet zo stevig aanvoelen. Afgezien van de 5 Megapixels had hij voor mij weinig meerwaarde t.o.v. de 90 euro goedkopere C702. En dan is 5 Megapixels op zo'n kleine sensor niet altijd een verbetering i.v.m. de extra ruis.
De C902 heeft geen GPS, de C702 wel. Leuk voor geotagging van je foto's. Gebruik als TomTom heeft een data abonnement nodig, dus dat is voor sommigen minder interessant.
Een echte flitser hebben ze geen van beiden.
Bij KPN zelf bestellen heeft het risico dat hij gesimlocked is, dat hij KPN logo's erop heeft en dat er een andere firmware in zit. Ik zou zeker even kijken of je hem gewoon simlockvrij kunt kopen.
Check eventueel ook wat webwinkels. Ik en m'n vriendin hebben allebei onze telefoon bij 2Call.nl besteld, scheelde zeker 50 euro per telefoon ten opzichte van zaken zoals belcompany, tfortelecom en phonehouse. Het was binnen een paar dagen geregeld.
Ik vond het uitschuifgedeelte van de C902 niet zo stevig aanvoelen. Afgezien van de 5 Megapixels had hij voor mij weinig meerwaarde t.o.v. de 90 euro goedkopere C702. En dan is 5 Megapixels op zo'n kleine sensor niet altijd een verbetering i.v.m. de extra ruis.
De C902 heeft geen GPS, de C702 wel. Leuk voor geotagging van je foto's. Gebruik als TomTom heeft een data abonnement nodig, dus dat is voor sommigen minder interessant.
Een echte flitser hebben ze geen van beiden.
Bij KPN zelf bestellen heeft het risico dat hij gesimlocked is, dat hij KPN logo's erop heeft en dat er een andere firmware in zit. Ik zou zeker even kijken of je hem gewoon simlockvrij kunt kopen.
Check eventueel ook wat webwinkels. Ik en m'n vriendin hebben allebei onze telefoon bij 2Call.nl besteld, scheelde zeker 50 euro per telefoon ten opzichte van zaken zoals belcompany, tfortelecom en phonehouse. Het was binnen een paar dagen geregeld.
Hij gaat verlengen dus neem aan dat hij hem niet koopt? weet niet welk abo hij heeft,maar de C702 is gratis bij HI30 2 jr verlenging.
Je kan bij KPN gewoon simlockvrije toestellen kopen of nemen bij een verlenging.
Koop je er 1 simvrij dan wordt het erbij vermeld (KPNlocked)
Je kan bij KPN gewoon simlockvrije toestellen kopen of nemen bij een verlenging.
Koop je er 1 simvrij dan wordt het erbij vermeld (KPNlocked)
Ook de branding bij KPN valt best mee, geen logo's op het toestel (dat was alleen vroeger met i-mode toestellen het geval) en ook geen KPN-menu, alleen een paar linkjes, o.a. naar de Mobile Startsite.
Iemand van GoT die de C702 heeft en ook last heeft van de verf die bovenaan afbladdert? Op mobile-review.com hebben ze er gewag van gemaakt.
Ik heb even goed gekeken en op de rand begint de verf inderdaad al te slijten
Afbladderen is een beetje overdreven maar dat het nu al slijtage vertoond (na < 3 weken) is natuurlijk geen goed teken.
Verder valt me ook op dat het scherm erg krasgevoelig is. De telefoon zit altijd in m'n broekzak zonder andere (scherpe) voorwerpen en toch zitten er al kleine krasjes op. Het ligt niet aan de manier waarop ik ermee omga: m'n W810 was na 2 jaar nog volledig kras en slijtage vrij..
De batterijduur valt me ook een beetje tegen trouwens, hij houdt het nog geen week vol en ik bel/sms erg weinig. Ik zie dat er een nieuwe firmware uit is, misschien dat deze hier ook wat verbetering in brengt.

Verder valt me ook op dat het scherm erg krasgevoelig is. De telefoon zit altijd in m'n broekzak zonder andere (scherpe) voorwerpen en toch zitten er al kleine krasjes op. Het ligt niet aan de manier waarop ik ermee omga: m'n W810 was na 2 jaar nog volledig kras en slijtage vrij..
De batterijduur valt me ook een beetje tegen trouwens, hij houdt het nog geen week vol en ik bel/sms erg weinig. Ik zie dat er een nieuwe firmware uit is, misschien dat deze hier ook wat verbetering in brengt.
Klopt ik lees vaker dat de hoeken slijten,bij collega ook en die heeft hem in n te smal (vind ik) hoesje,ikzelf heb hem altijd in de handtas op het werk of naast mijn pc thuis,niets te zien nog.
Hoesjes vind ik sowieso niks 
Op zich is het ook geen ramp, hij zal er niet minder om werken, maar voor een stof- en spatwaterdichte 'outdoor' telefoon kan een wat robuustere verf/coating ook geen kwaad natuurlijk.
Mij was de slijtage ook nog niet opgevallen trouwens, ik moet er heel goed naar kijken om het te zien. Maar als je het nu al kan ontdekken is het over 2 jaar waarschijnlijk helemaal feest..
Op zich is het ook geen ramp, hij zal er niet minder om werken, maar voor een stof- en spatwaterdichte 'outdoor' telefoon kan een wat robuustere verf/coating ook geen kwaad natuurlijk.
Mij was de slijtage ook nog niet opgevallen trouwens, ik moet er heel goed naar kijken om het te zien. Maar als je het nu al kan ontdekken is het over 2 jaar waarschijnlijk helemaal feest..
Aangezien m'n C702 nu al vier keer is vastgelopen, wilde ik eens een update uitvoeren.
Weet iemand waarom dat (
) SE Update programma bij de found new hardware wizard een "fatal error during installation" geeft als hij de SEMC Flash device wilt installeren? Deze wordt geïnstalleerd als je met de "c" knop op de gsm de usb kabel aansluit (en ingedrukt houdt).
Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Bij een Windows XP 32bit installatie op drie verschillende usb poorten
- Vista 64bit maar dat wordt helemaal niet ondersteund
- SEMC Apparaat bij USB devices weghalen en opnieuw installeren
- Drivers van SEMC apparaat proberen te updaten (bij hardware devices lijst)
- Andere Drivers gedownload (c702_usb_signed_drivers.zip)
- Nog weer andere drivers gedownload
- SE Update service de-installeren, opnieuw downloaden en opnieuw installeren
- SE PC Suite installeren en de-installeren
- Firewall en virusscanner uitzetten
- Zowiezo elke keer de batterij uit de telefoon en weer opnieuw met de c knop de usb datakabel erin steken
- Data overdracht werkt wel gewoon met de usb kabel en de accu van de telefoon had ik al helemaal opgeladen.
- USB poorten van USB2 naar USB 1 gezet in de bios
Ik had al andere drivers van internet geplukt voor de c702 maar dat helpt dus ook niet.
Iemand een tip? Is er ook een normale manier op te updaten? Anders dan dat vage SE programma dus?
Weet iemand waarom dat (
- Zowiezo elke keer de batterij uit de telefoon en weer opnieuw met de c knop de usb datakabel erin steken
- Data overdracht werkt wel gewoon met de usb kabel en de accu van de telefoon had ik al helemaal opgeladen.
Ik had al andere drivers van internet geplukt voor de c702 maar dat helpt dus ook niet.
Iemand een tip? Is er ook een normale manier op te updaten? Anders dan dat vage SE programma dus?
[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 28-08-2008 18:33 ]
Heeft iemand de oranje versie al een keer in het echt gezien?
http://farm4.static.flick...819146_cb33e96a96.jpg?v=0
Op die site van dealextreme staan allemaal namaaktelefoons van de grote merken. Vaag zeg. Dit is een #95 OEM Phone http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13346 die dus sprekend lijkt op de N95.ElisabethM schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:09:
Tja chinezen he.. copyright = right to copy 
Die SEMC driver had ik ook problemen mee trouwens, ik draai vista 64-bit wat dus niet supported is.. misschien morgen even op de laptop van m'n werk proberen met XP pro.
Die SEMC driver had ik ook problemen mee trouwens, ik draai vista 64-bit wat dus niet supported is.. misschien morgen even op de laptop van m'n werk proberen met XP pro.
Ik probeer het nog even op een laptop met 32bit Vista. Op deze pc wil het echt niet lukken, 't is zelfs een installatie van nog geen twee maanden oud, dus erg vervuild kan hij niet zijn.primusz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:51:
Dual standby en dual bluetooth, altijd handig..

Ik vind de originele C702 toch mooier...
Heeft iemand hier al een exchange account werkend gekregen? Mij lukt het niet, de instellingen overgenomen van mijn wondows mobile toestel (nog eens gecheckt bij de mailprovider, moest het doen) Elke sessie dezelfde fout: mislukt, communicatie verbroken.
SE helpdesk zei dat er wellicht een SSL cert. ontbreekt, maar het cert. dat ik heb wordt niet geaccepteerd: Gepusd via Bluetooth, dat lukt maar hij weigert vanwege "invalid cert." wat niet klopt
Zowel bij Vodafone als bij T-mobile werkt hij overigens niet...
SE helpdesk zei dat er wellicht een SSL cert. ontbreekt, maar het cert. dat ik heb wordt niet geaccepteerd: Gepusd via Bluetooth, dat lukt maar hij weigert vanwege "invalid cert." wat niet klopt
Zowel bij Vodafone als bij T-mobile werkt hij overigens niet...
Nope. Ik vind er ook niks over terug. Maar ik heb op diverse fora gelezen dat ze verwachten dat SE binnenkort met nieuwe kleuren komt (W980i, G502, K770i, K550i, W350i & W660i kregen afgelopen week allemaal nieuwe kleuren). Dus ik wacht nog evenAnoniem: 248577 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:31:
Heeft iemand de oranje versie al een keer in het echt gezien?
Vraag me af of die namaak dingen een beetje goed zijn of dat het echte bagger is. Vermoed dat er weinig vraag naar zal zijn vanuit Europa.primusz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:51:
Nou, ik heb het plugje binnen... EN HIJ WERKT NIET!looskuh schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:24:
Volgens mij krijgen sommige walkman-phones wel zo'n converter mee. Anders eentje bestellen op de moeder aller cheap-electronica-import-uit-Verweggistan-sites: http://www.dealextreme.com/
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099
Mooi shit dus. Ook zonde van de 20 euro voor de geheugenkaart waar nu allemaal muziek op staat die ik alleen via een k*t-koptelefoontje kan luisteren.
Dat samen met de trage interface, de onmogelijke trage GPS, het vastlopen, het vreselijk snel toetsenblokkeren, en het wegvallen van de spreker aan de andere kant voor een paar seconden in vrijwel elk gesprek, maken dat ik echt spijt heb van de aankoop.
Helaas ga ik naar het buitenland, en kan ik het me niet veroorloven om de telefoon terug te sturen vanwege het uitvallen en vastslaan. Dat moet dus over een paar maanden...
Nieuwe kleur gespot:

Ziet er best stoer uit vind ik

edit:
Plaatje gefixed
Plaatje gefixed
[ Voor 14% gewijzigd door Cheezus op 02-09-2008 15:54 ]
Ik zie niks maar neem aan dat je Energy Black gezien hebt?
Die is wel mooi, waarom was die er niet eerder?!primusz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:11:
Nieuwe kleur gespot:
[afbeelding]
edit:
Plaatje gefixed

Vind de gewone zwarte mooier. Op de gewone zwarte hadden ze alleen de doorschijnende kleur van de cijfers op de toetsen niet geel maar gewoon witachtig moeten maken.
Algemene opmerking over de C702: ik vind de menu's te traag en de toetsen wat stijf (dat laatste zal te maken hebben met de bescherming tegen water en stof). Verder ligt het toestel wel lekker in de hand.
Algemene opmerking over de C702: ik vind de menu's te traag en de toetsen wat stijf (dat laatste zal te maken hebben met de bescherming tegen water en stof). Verder ligt het toestel wel lekker in de hand.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-09-2008 19:40 ]
Menu is inderdaad traag. De nieuwe firmware brengt daar ook geen noemenswaardige verbetering in (erop zitten is me wel gelukt op de laptop van m'n vriendin
).
Vreemd ik vind hem écht wel sneller geworden met de nieuwe software erop.
Ik heb nog even hetzelfde kabeltje (maar dan wit) opgezocht wat ik ooit voor m'n K750i had gekocht. Het gaat er wat moeilijker in dan de headset, maar hij werkt wel gewoon op de C702. Ik had er speakertjes op aangesloten.looskuh schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
[...]
Nou, ik heb het plugje binnen... EN HIJ WERKT NIET!
Mooi shit dus. Ook zonde van de 20 euro voor de geheugenkaart waar nu allemaal muziek op staat die ik alleen via een k*t-koptelefoontje kan luisteren.
Haha, mij is het updaten eindelijk ook gelukt met de laptop van m'n vriendin. Ik merk weinig verandering in werking van het menu. Misschien dat het menu ietsjes sneller is, maar nog steeds trager dan dat ik op de knoppen kan drukken. Vastlopen doet hij nog steeds wel eens, alleen heb ik nog niet de batterij los hoeven halen. Uit en aanzetten was voldoende.primusz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:49:
Menu is inderdaad traag. De nieuwe firmware brengt daar ook geen noemenswaardige verbetering in (erop zitten is me wel gelukt op de laptop van m'n vriendin).
Gisteren werkte ineens de snelmenu knop (onder het groene telefoontje) niet meer. Na uit en aanzetten kwam het menu weer wel tevoorschijn.
Toevoeging 12 september:
Van de week nog met de GPS gespeeld in de natuur rond Arnhem. Ik ben niet erg onder de indruk van de gps. Het duurde ruim een half uur en drie vastlopers (accu moeten loshalen) voordat ik een positie had bepaald waarmee de tracker applicatie eindelijk een training kon starten. (Ik gebruik alleen gps, ik heb geen duur data abonnement om assisted gps te gebruiken.) Op open plekken gaat het dan redelijk, maar onder of zelfs naast bomen gaat het mis. Als je stilstaat blijft hij de afstand doortellen omdat hij waarschijnlijk geen goed signaal meer doorkrijgt.
Zelfs Garmin Nuvi autonavigatie systeem doet het dan toch stukken beter qua ontvangst, maar die heeft dan ook zo'n Sirfstar ontvanger. Ik denk dat de SE een paperclip en aluminiumfolie als gps ontvanger heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door BounceMeister op 12-09-2008 13:11 ]
Anoniem: 208412
Ik heb dit toestel nu ook al een paar dagen.
Bediening is natuurlijk helemaal anders dan de Nokia's die ik afgelopen jaren heb gehad.
Pluspunt is de camera...
Nadeel is dat je bij een inkomend gesprek niet alleen de beltoon kan afzetten, maar enkel het gesprek weigeren...
Ook heb ik een probleem met de Bluetooth verbinding met m'n laptop (ACER 7720G).
Valt steeds weg bij PC suite, ook als je de GSM als remote of bediening van Media player wil gebruiken werkt het helemaal niet.
Weet iemand hoe je die Bleutooth - meuk op de Laptop effe kan updaten ofzo ?
Ik ga zodadelijk ook eens een harde reset doen op de GSM,
De instellingen voor WAP-MMS-Internet van de site van Sony Ericsson werken totaal niet, ook die van Proximus doen totaal niks.
ik heb alles geregeld door zelf een profiel te maken :
(Bij internetinstellingen : internet.proximus.be, en bij email relay.proximus.be... Niks van paswoorden, versleutelingen, IP of DNS adressen...)
Bediening is natuurlijk helemaal anders dan de Nokia's die ik afgelopen jaren heb gehad.
Pluspunt is de camera...
Nadeel is dat je bij een inkomend gesprek niet alleen de beltoon kan afzetten, maar enkel het gesprek weigeren...
Ook heb ik een probleem met de Bluetooth verbinding met m'n laptop (ACER 7720G).
Valt steeds weg bij PC suite, ook als je de GSM als remote of bediening van Media player wil gebruiken werkt het helemaal niet.
Weet iemand hoe je die Bleutooth - meuk op de Laptop effe kan updaten ofzo ?
Ik ga zodadelijk ook eens een harde reset doen op de GSM,
De instellingen voor WAP-MMS-Internet van de site van Sony Ericsson werken totaal niet, ook die van Proximus doen totaal niks.
ik heb alles geregeld door zelf een profiel te maken :
(Bij internetinstellingen : internet.proximus.be, en bij email relay.proximus.be... Niks van paswoorden, versleutelingen, IP of DNS adressen...)
Sinds zaterdag heb ik mijn C702 en gisteren heb ik de GPS maar eens getest.. Ik ben gaan mountainbiken met de GSM in mijn jaszak (op de rug) en de ontvangst heeft het de hele tijd gedaan, ook in de bossen! Ik heb Tracker laten lopen en heb nu dus voor ruim een uur aan data! Maar ik weet nog niet hoe ik die data van de telefoon af kan krijgen om het in google maps te bekijken....
Overigens duurt het inderdaad erg lang voordat hij ontvangst heeft, maar daarna gaat het ook goed. En met al mijn gespeel is hij wel 2 of 3 keer blijven hangen (batterij eruit).
Mijn data abbo begint pas over een week, misschien gaat de GPS bepaling dan beter.
Heeft iemand nog leuke tips voor applicaties om erop te installeren??
Oh, en als je GPS aan hebt staan bij de instellingen, is hij dan ook actief? Ik zie het icoontje namelijk niet linksboven staan dus ga ik ervanuit dat hij niet actief is en dus geen extra batterij kost. Iemand mee eens??
Overigens duurt het inderdaad erg lang voordat hij ontvangst heeft, maar daarna gaat het ook goed. En met al mijn gespeel is hij wel 2 of 3 keer blijven hangen (batterij eruit).
Mijn data abbo begint pas over een week, misschien gaat de GPS bepaling dan beter.
Heeft iemand nog leuke tips voor applicaties om erop te installeren??
Oh, en als je GPS aan hebt staan bij de instellingen, is hij dan ook actief? Ik zie het icoontje namelijk niet linksboven staan dus ga ik ervanuit dat hij niet actief is en dus geen extra batterij kost. Iemand mee eens??
Ik kwam er net (per ongeluk) achter dat als je de volume - knop indrukt als je gebeld wordt de beltoon uit gaatAnoniem: 208412 schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:40:
Anoniem: 208412
Idd, ook gevonden !
Weet er ook iemand hoe dat zit met die "streaminginstellingen" ?
Kan je daar youtube filmpies mee zien ofzo ?
Weet er ook iemand hoe dat zit met die "streaminginstellingen" ?
Kan je daar youtube filmpies mee zien ofzo ?
Volgens mij is GPS alleen actief als je het icoontje ziet. Als de GPS actief is, wordt de telefoon namelijk veel warmer. Dat is dus alleen het geval als ik dat icoontje ook zie.superoscar schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:59:
Als je de statusinfo van de gps opstart en deze minimaliseert, blijft de GPS actief. Je ziet dan ook het icoontje en de telefoon wordt dan lekker warm.
Als je GPS uitzet in het menu, kan je de applicaties die GPS nodig hebben niet opstarten zonder een melding te krijgen dat GPS niet beschikbaar is.
Same here. Ik heb hetzelfde plugje besteld, maar ook geen succes.quote:
looskuh schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:24:
Volgens mij krijgen sommige walkman-phones wel zo'n converter mee. Anders eentje bestellen op de moeder aller cheap-electronica-import-uit-Verweggistan-sites: http://www.dealextreme.com/
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099
Nou, ik heb het plugje binnen... EN HIJ WERKT NIET!
Edit:
Ik heb nog even rondgekeken op de website van dealextreme en kwam dit tegen in een review:
Even uitgeprobeerd, en inderdaad als ik de plug 'verkeerd om' installeer werkt ie prima!The cable worked well after I read a review here by another person who purchased it and I learned that the adapter won't work properly unless it is plugged in upside down.

[ Voor 29% gewijzigd door Chicken op 18-09-2008 17:31 . Reden: Nieuwe info ]
Heb hem nu ook 3 dagen binnen. Prima toestel, afgezien van dat het me nog altijd niet is gelukt om een GPS fix te krijgen. Ik heb de nieuwste firmware, maar ik krijg pertinent geen satellietconnectie aldus GPS Status. Vandaag 2 uur non-stop de GPS aangehad in de auto, zonder succes. Ergo: dit zuigt 
edit: zojuist de firmware opnieuw geflashed, en nu wederom aan het wachten op een cold fix...
edit2: ik krijg hier in huis inmiddels 2 satellieten te pakken. Zo eens buiten testen.
edit: zojuist de firmware opnieuw geflashed, en nu wederom aan het wachten op een cold fix...
edit2: ik krijg hier in huis inmiddels 2 satellieten te pakken. Zo eens buiten testen.
[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 27-09-2008 12:45 ]
Launching containers into space
Ik heb mijn telefoon al een tijdje in gebruik en daarom maar eens een reviewgeschreven. Misschien iets voor de TS?
Feedback is welkom.
Feedback is welkom.
Nette review 
Wat laden via universele USB lader betreft:
Officieel mag een apparaat maar een erg lage stroom op de USB poort trekken totdat er succesvolle communicatie/identificatie is. Pas dan mag een apparaat volledig inschakelen en tot 500 mA gebruiken.
Veel goedkope producten voldoen hier niet aan maar volgens de officiele specs zou je dus geen stroom mogen trekken uit een 'domme' universele lader.
Wat laden via universele USB lader betreft:
Officieel mag een apparaat maar een erg lage stroom op de USB poort trekken totdat er succesvolle communicatie/identificatie is. Pas dan mag een apparaat volledig inschakelen en tot 500 mA gebruiken.
Veel goedkope producten voldoen hier niet aan maar volgens de officiele specs zou je dus geen stroom mogen trekken uit een 'domme' universele lader.
Thanks.
'Jammer genoeg' houdt de telefoon zich dus wel aan de spec.
Als je een speciaal laderplugje gebruikt, eentje dus met alleen voedings- maar geen datapinnetjes, dan gaat het wel.
'Jammer genoeg' houdt de telefoon zich dus wel aan de spec.
Als je een speciaal laderplugje gebruikt, eentje dus met alleen voedings- maar geen datapinnetjes, dan gaat het wel.
Als je een lader overhebt zou je het stekkertje eraf kunnen knippen en die op de + en - van een USB kabel kunnen solderen, dat zou een cheap oplossing kunnen zijn 
Maar wanneer gebruik je die universele USB lader? Met 220 in de buurt doet de originele lader het wel (is ook compact dus makkelijk mee te nemen) en in de auto heb ik de autolader gekocht voor 2 tientjes ofzo. Zit nog een led in ook!
Maar wanneer gebruik je die universele USB lader? Met 220 in de buurt doet de originele lader het wel (is ook compact dus makkelijk mee te nemen) en in de auto heb ik de autolader gekocht voor 2 tientjes ofzo. Zit nog een led in ook!
Als ik die reizen maak (www.the7adventures.com) dan heb ik altijd teveel laders en, kabels en stekkers bij me. Ik wil dus zoveel mogelijk naar usb (micro/mini/normaal) en AA batterijen toe. Dan heb ik maar een heel beperkt setje kabels en batterijladers nodig.
Natuurlijk heb ik ook een usb-autolader en universele usb netlader bij me, maar als ik dan weer per apparaat een apart kabel mee moet nemen is dat gewoon irritant.
De telefoon kan alleen zijn foto's en video's overdragen naar mijn image tank als ik de originele kabel gebruik, maar de originele kabel werkt dus niet met de auto of usb lader. Dus nu weer een apart 'dom' plugje en kabeltje dat wel werkt met de telefoon. Heb dus weer 2 kabels voor 1 apparaat.
Misschien niet zo heel relevant voor de meeste mensen maar met mijn rare reizen heb ik vaak te weinig ruimte om mijn halve rugzak vol met laders, kabels, etc. te duwen.
Natuurlijk heb ik ook een usb-autolader en universele usb netlader bij me, maar als ik dan weer per apparaat een apart kabel mee moet nemen is dat gewoon irritant.
De telefoon kan alleen zijn foto's en video's overdragen naar mijn image tank als ik de originele kabel gebruik, maar de originele kabel werkt dus niet met de auto of usb lader. Dus nu weer een apart 'dom' plugje en kabeltje dat wel werkt met de telefoon. Heb dus weer 2 kabels voor 1 apparaat.
Misschien niet zo heel relevant voor de meeste mensen maar met mijn rare reizen heb ik vaak te weinig ruimte om mijn halve rugzak vol met laders, kabels, etc. te duwen.
[ Voor 0% gewijzigd door Chicken op 02-10-2008 16:23 . Reden: Typos ]
Anoniem: 121806
Is het mogelijk om GPS-tracking, MP3-speler en stop-watch tegelijkertijd te gebruiken? Ik wil tijdens het hardlopen mijn snelheid kunnen aflezen en ook mp3-tjes skippen of volume veranderen zonder eerst door een heel menu heen te moeten. Daarnaast zou er op de achtergrond een stopwatch moeten lopen, en liefst ook nog een timer-functie, die na bijv. 1 minuut een piepje geeft en dan eenvoudig weer opnieuw opgestart kan worden.
momenteel heb ik een W200i, en met behulp van de menu-shortcuts gaat het daar redelijk mee (zonder GPS/snelheid uiteraard).
En wat is de nauwkeurigheid van de snelheidsmeting?
momenteel heb ik een W200i, en met behulp van de menu-shortcuts gaat het daar redelijk mee (zonder GPS/snelheid uiteraard).
En wat is de nauwkeurigheid van de snelheidsmeting?
Anoniem: 227936
Hoe lang kan nu iedereen met een batterij? Ik haal zelf +/- 2.5 dag.
Ik doe dan de volgende dingen:
15 minuten internet per dag.
10 sms'jes
10 minuten bellen.
om de 4 uur mijn mail checken.
Ik doe dan de volgende dingen:
15 minuten internet per dag.
10 sms'jes
10 minuten bellen.
om de 4 uur mijn mail checken.
Anoniem: 58133
mijn c702 geeft sinds kort
fout bij opladen stop met laden
krijg dit probleem niet weg
wat hier mee te doen ?
zou update werken
of moet ik SE bellen
grtd
fout bij opladen stop met laden
krijg dit probleem niet weg
wat hier mee te doen ?
zou update werken
of moet ik SE bellen
grtd
Anoniem: 121806
Weet iemand hoe je mp3-tjes die op de memory stick staan kunt toevoegen aan een playlist? Die memory stick komt uit mijn vorige toestelletje (k320i geloof ik), en daar had ik indertijd via USB mp3tjes gekopieerd naar een paar directories en allerlei playlists gemaakt.
Maar nu zie ik de nummers alleen staan in het menu Media - Muziek - Artiesten/Albums/Tracks. Als ik nummers wil toevoegen aan een playlist krijg ik maar twee directories te zien: Podcasts en Ringtones, en verder een Good Morning mp3-tje. Ik weet niet hoe ik hiervandaan bij de directories op de memory stick moet komen. Ik zie ook geen bestandsbeheer icoontje in het hoofdmenu, die in mijn vorige toestelletje wel aanwezig was.
[EDIT] Laat maar, ik heb bestandsbeheer al gevonden, zit verstopt onder het agenda menu. Ik kan daarvandaan de mp3-tjes denk ik wel verplaatsen naar een map die wel zichtbaar is vanuit het playlist menu
Maar nu zie ik de nummers alleen staan in het menu Media - Muziek - Artiesten/Albums/Tracks. Als ik nummers wil toevoegen aan een playlist krijg ik maar twee directories te zien: Podcasts en Ringtones, en verder een Good Morning mp3-tje. Ik weet niet hoe ik hiervandaan bij de directories op de memory stick moet komen. Ik zie ook geen bestandsbeheer icoontje in het hoofdmenu, die in mijn vorige toestelletje wel aanwezig was.
[EDIT] Laat maar, ik heb bestandsbeheer al gevonden, zit verstopt onder het agenda menu. Ik kan daarvandaan de mp3-tjes denk ik wel verplaatsen naar een map die wel zichtbaar is vanuit het playlist menu
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 121806 op 29-10-2008 00:00 ]
Anoniem: 101669
voor mp3tjes check ook http://easter-eggs.net.ru/KDPlayer/EN_Versions.php
ondanks dat het een .ru site is wel betrouwbaar hoor
Anders googlen op KD player versie 0.9.5
ondanks dat het een .ru site is wel betrouwbaar hoor
Anders googlen op KD player versie 0.9.5
Heb WinXp Home sp3BounceMeister schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:02:
Aangezien m'n C702 nu al vier keer is vastgelopen, wilde ik eens een update uitvoeren.
Weet iemand waarom dat () SE Update programma bij de found new hardware wizard een "fatal error during installation" geeft als hij de SEMC Flash device wilt installeren? Deze wordt geïnstalleerd als je met de "c" knop op de gsm de usb kabel aansluit (en ingedrukt houdt).
geupdate van versie R3CA037 naar R3DA029
hier se update service versie 2.8.10.13 gebruikt
ging goed alleen worden wel al je persoonlijke instellingen (incl je telefoonboek etc.) overschreven cq verwijderd. mp2's en foto's op je ms micro blijven wel staan maar bijvoorbeeld via je telefoon gedownloade en geinstalleerde progjes ook weg (bijv. nav4all en opera mini)
Gebruik myphoneexplorer (http://www.fjsoft.at/en/) voor backup van die gegevens
verder kreeg ik het even benauwd toe na de update er een vaag opstart schermpje op de c702 verscheen met iets van "starting up. one moment..." wat wel erg lang leek te duren dus ik vreesde al het ergste maar geduld leek een schone zaak
weet niet precies wat er verbeterd is want had de c702 nog maar net
wat betreft die c ingedrukt houden....als je het goed doet detecteert SEUS dat je dat doet en laat dan vanzelf weten dat je'm weer los kan laten.
Als seus dat niet zegt dan moet je even opnieuw beginnen...
suuk5
Mag over 11 dagen een nieuwe telefoon uitkiezen. Denk er over de C702 te nemen icm tmobile abbo.
Weten jullie of het mogelijk is om MobileTV te ontvangen? Zag dat de C902 dat wel kan. Na mij weten een bijna gelijke gsm.
Wat zijn jullie ervaringen met browsen met deze telefoon?
Weten jullie of het mogelijk is om MobileTV te ontvangen? Zag dat de C902 dat wel kan. Na mij weten een bijna gelijke gsm.
Mobile TV van T-Mobile is geschikt voor de meeste UMTS toestellen, want het werkt via 3G, neem aan dat het op de C702 ook zal werken. Maar om een internetbundel van € 14,95 voor tv op je mobiel af te sluiten, vind ik wel veel geld. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten, misschien was je dat al van plan.jonamolenaar schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:48:
Mag over 11 dagen een nieuwe telefoon uitkiezen. Denk er over de C702 te nemen icm tmobile abbo.
Ik gebruik Opera Mini en ben daar heel erg tevreden over. Werkt eigenlijk op iedere gsm prettig, dus ook op de C702.
Nou, inderdaad het gaat mijn niet zo zeer om de televisie, grappig als het werkt. Dat Opera Mini had ik gevonden als zijnde goede browser. Zelfs al even mee gespeeld, demo via java op internet.
Aha, het SE C702 topic...
...ik heb er 1 sinds een weekje en ik vind hem echt te gek. Was de 1e dag dat ik 'm binnenkreeg bij een maatje, en die schrok zich rot toen ik mijn nagelnieuwe GSM even snel onder de kraan hield
.
Ja, het werkt echt die waterafdichting!! Hij maakt inderdaad ook bovengemiddeld herrie over de speaker en wat betreft het stof....tsja, zo lang heb ik hem nog niet
Maar wat maakt hem natuurlijk extra leuk, de GPS die er in zit! En laat die ook redelijk goed zijn (met AGPS cold start=10 a 20 sec, GPS coldstart=wachten geblazen, maar lukt uit eindelijk wel)
TIP: bedek bij het fixen de linker zijkant van het toestel niet, hier zit je GPS antenne (boven de M2micro klep).
Wat ik met jullie delen wil is de gratis java-based freeware navigatie die op het net staat. Zoals Wayfinder en consorten zijn er genoeg, maar je hebt wel een internet verbinding nodig voor de maps en data.
Kijk eens voor een leuke offline GPS oplossing naar TrekBuddy, een GPS tracker, of Mario-Advisor of voor 'turnbyturn' navigatie We-Travel.
Als je TrekBuddy neemt is dit een handige link.... het coole van MarioAdvisor is dat hij met Garmin .img maps om kan gaan en We-Travel is een serieus leuke optie als het gaat om route navigatie. We-Travel staat nog in de kinderschoenen, maar het is al wel een complete applicatie met Nederlandse map .....en dit allemaal vrij te gebruiken.....niks illegaals!
En nog iets, omdat het java-apps zijn kan je in principe zowat elke java-supporting telefoon met interne GPS of bluetooth omtoveren tot GPS navigatie/tracking apparaat, en dat ook nog eens zonder internetverbinding (offline maps).
Ik kwam dit zo tegen op mijn speurtocht voor gratis offline GPS software voor mijn SE C702. Omdat deze telefoon op het A200 OS draait, werd de keuze voor offline GPS software een stuk lastiger dan met Symbian of WMx. De wereld van java kom ik dus op uit, zeker de moeite waard om eens mee te experimenteren!! Nog even een link voor VEEL java apps.....
Oja, wat de C702 betreft:
+ stof en water resistant
+ bomvol mogelijkheden (GPS,UMTS,radio)
+ goede online support door SonyEricsson
+ Java apps te gebruiken
+ batterij duur
+ geheugen tot 16Gb uitbreidbaar
+ prijs
+ afmetingen
- processor, had krachtiger gemogen (180Mhz)
- cold GPS fix traag, met AGPS acceptabel
- backlight standby niet instelbaar (standby na 20 sec)
- toets bediening is wennen, voelt stug en is iets wat klein
- telefoonmenu's wat 'rommelig'
- geen wifi
- geen gesprekken mogelijk in ' usb massaopslag' modus
De + maakt de - dik goed vind ik!!
Enjoy, John
...ik heb er 1 sinds een weekje en ik vind hem echt te gek. Was de 1e dag dat ik 'm binnenkreeg bij een maatje, en die schrok zich rot toen ik mijn nagelnieuwe GSM even snel onder de kraan hield

Ja, het werkt echt die waterafdichting!! Hij maakt inderdaad ook bovengemiddeld herrie over de speaker en wat betreft het stof....tsja, zo lang heb ik hem nog niet
Maar wat maakt hem natuurlijk extra leuk, de GPS die er in zit! En laat die ook redelijk goed zijn (met AGPS cold start=10 a 20 sec, GPS coldstart=wachten geblazen, maar lukt uit eindelijk wel)
TIP: bedek bij het fixen de linker zijkant van het toestel niet, hier zit je GPS antenne (boven de M2micro klep).
Wat ik met jullie delen wil is de gratis java-based freeware navigatie die op het net staat. Zoals Wayfinder en consorten zijn er genoeg, maar je hebt wel een internet verbinding nodig voor de maps en data.
Kijk eens voor een leuke offline GPS oplossing naar TrekBuddy, een GPS tracker, of Mario-Advisor of voor 'turnbyturn' navigatie We-Travel.
Als je TrekBuddy neemt is dit een handige link.... het coole van MarioAdvisor is dat hij met Garmin .img maps om kan gaan en We-Travel is een serieus leuke optie als het gaat om route navigatie. We-Travel staat nog in de kinderschoenen, maar het is al wel een complete applicatie met Nederlandse map .....en dit allemaal vrij te gebruiken.....niks illegaals!
En nog iets, omdat het java-apps zijn kan je in principe zowat elke java-supporting telefoon met interne GPS of bluetooth omtoveren tot GPS navigatie/tracking apparaat, en dat ook nog eens zonder internetverbinding (offline maps).
Ik kwam dit zo tegen op mijn speurtocht voor gratis offline GPS software voor mijn SE C702. Omdat deze telefoon op het A200 OS draait, werd de keuze voor offline GPS software een stuk lastiger dan met Symbian of WMx. De wereld van java kom ik dus op uit, zeker de moeite waard om eens mee te experimenteren!! Nog even een link voor VEEL java apps.....
Oja, wat de C702 betreft:
+ stof en water resistant
+ bomvol mogelijkheden (GPS,UMTS,radio)
+ goede online support door SonyEricsson
+ Java apps te gebruiken
+ batterij duur
+ geheugen tot 16Gb uitbreidbaar
+ prijs
+ afmetingen
- processor, had krachtiger gemogen (180Mhz)
- cold GPS fix traag, met AGPS acceptabel
- backlight standby niet instelbaar (standby na 20 sec)
- toets bediening is wennen, voelt stug en is iets wat klein
- telefoonmenu's wat 'rommelig'
- geen wifi
- geen gesprekken mogelijk in ' usb massaopslag' modus
De + maakt de - dik goed vind ik!!
Enjoy, John

Menu's wat rommelig? haha moet je samsung eens proberen,dát is pas rommelig
Lijkt me echt een fijne telefoon. Ik vraag me alleen af hoe geschikt deze telefoon is om bijv te gebruiken als autonavigatie.
Is de gps ontvangst sterk genoeg om goed signaal te hebben in de auto?
Is er een goed werkend navigatieprogramma voor het Java platform waar deze op werkt?
En zo ja dan offline of online?
Wat zijn jullie ervaringen met bijv : Google Maps Mobile, Nav4all, TrekBuddy,, of Mario-Advisor, We-Travel.
Is het volgens jullie aan te raden om er een online abbo bij te pakken zodat A-GPS werkt, en je bijv google maps kan gebruiken?
Erg veel vragen dus, maar hoop dat jullie mij kunnen helpen
Is er een goed werkend navigatieprogramma voor het Java platform waar deze op werkt?
Wat zijn jullie ervaringen met bijv : Google Maps Mobile, Nav4all, TrekBuddy,, of Mario-Advisor, We-Travel.
Is het volgens jullie aan te raden om er een online abbo bij te pakken zodat A-GPS werkt, en je bijv google maps kan gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door bisselke op 22-11-2008 23:26 ]
Gebruik google maps mobile (voorgeinstalleerd) en nav4all.bisselke schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:25:
Lijkt me echt een fijne telefoon. Ik vraag me alleen af hoe geschikt deze telefoon is om bijv te gebruiken als autonavigatie.
Werken beide goed.
Gebruik wel de a bij de gps want zonder duurt (koude) fix erg lang en als je binnen (ook auto) staat is het al helemaal niet te doen. Binnen in huis is de gps sowiso niet heel erg sterk maar daar ken ik de weg wel
In de auto werkt het prima. Nav4all ook op mijn vorige K800i met aparte gps muis gebruikt. Werk verder hetzelfde dus...(wel bij instellingen => gps instellingen LAPI advanced instellen voor gebruik interne gps)
Wordt ook Wayfinder 7 bijgeleverd maar dat is een trial die na een tijdje betaald moet worden. (ook niet echt uitgeprobeerd hoewel de gui wel mooi is)
KPNopweg zit er bij mij ook bij (Telfort abbo) maar wil niet werken omdat internet instellingen niet zouden kloppen terwijl alle internet apps het verder wel doen!. Misschien dat Telfort nog niet helemaal als KPN gezien wordt?!
Verder bij Telfort paar keer data netwerk storingen gehad en dan werkt a-gps en nav4all en google weer niet....dus...
Mijn advies zou wel zijn om een internet abbo erbij te nemen (max 10 euro per maand extra onbeperkt)
Voor buitenland is nav4all dan nog wel goed te gebruiken want wordt erg weinig over lijntje gestuurd.
Google maps is wat dat betreft veel zwaarder en kost dan ook veel meer in buitenland.
oja last but not least met gps aan gaat batterij wel snel leeg. Je kan'm helemaal uit zetten als je'm niet gebruikt en dan komt het in de buurt van de opgegeven specs...
Online navigeren gaat dus prima.
Toch zou ik graag navigeren zonder internet in de auto.
De lange 'cold start' vind ik niet zo erg. Zolang hij in de auto maar genoeg ontvangst heeft zonder internet.
En de programma's zoals bijv Trekbuddy, en Mario Advisor goed werken, met offline maps?
Heb de post hierboven al gelezen over deze 2 programma's maar vraag me af hoe goed ze daadwerkelijk werken.
Heeft iemand ervaring met het offline navigeren dmv deze programma's?
of eventueel een ander programma?
en last but not least, Kan je met Wayfinder ook offline navigeren? anders overweeg ik misschien om hier een abbo op te nemen (69 euro per 3 jaar).
Toch zou ik graag navigeren zonder internet in de auto.
De lange 'cold start' vind ik niet zo erg. Zolang hij in de auto maar genoeg ontvangst heeft zonder internet.
En de programma's zoals bijv Trekbuddy, en Mario Advisor goed werken, met offline maps?
Heb de post hierboven al gelezen over deze 2 programma's maar vraag me af hoe goed ze daadwerkelijk werken.
Heeft iemand ervaring met het offline navigeren dmv deze programma's?
of eventueel een ander programma?
en last but not least, Kan je met Wayfinder ook offline navigeren? anders overweeg ik misschien om hier een abbo op te nemen (69 euro per 3 jaar).
[ Voor 12% gewijzigd door bisselke op 25-11-2008 11:41 . Reden: wayfinder vraag toegevoegd ]
Wayfinder heeft geen maps dus is die werkt niet offline.. Volgens mij is We-travel het enige navigatie programma die offline te gebruiken is, ik heb deze echter nog niet geprobeerd..
Wel suf trouwens dat ze niet gewoon een full version van wayfinder of een ander navigatie programma op de telefoon hebben gezet
Wel suf trouwens dat ze niet gewoon een full version van wayfinder of een ander navigatie programma op de telefoon hebben gezet

Ik heb erg veel interesse in deze telefoon en dan vooral in de bovenstaande kleur, maar ik kan deze kleur nergens vinden. Weet iemand een shop?
Tevens ben ik benieuwd of er een goede lamp opzit. Ik heb momenteel de W800i en het licht die daar op zit is echt erg goed en gebruik ik erg vaak.
Het licht is een stukje feller dan m'n oude w810i, ik neem aan dat het licht van de w810i en jouw w800 ongeveer gelijk is.
Misschien kun je eens met een plaatje van die kleur/uitvoering bij een winkel langsgaan en vragen of ze dat kunnen bestellen.
Misschien kun je eens met een plaatje van die kleur/uitvoering bij een winkel langsgaan en vragen of ze dat kunnen bestellen.
Bedankt voor de info. Ga zaterdagmiddag even Rotterdam in. Wat ik trouwens erg vreemd vind is dat de prijzen tussen de Blauw afgewerkte en zwarte uitvoering verschillen (40 euro!!) maar hopen dat deze uitvoering dan niet nog duurder is. Ik wil er maximaal 225 euro aan uitgeven. (zwart is momenteel 195 euro in de pricewatch)primusz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:49:
Het licht is een stukje feller dan m'n oude w810i, ik neem aan dat het licht van de w810i en jouw w800 ongeveer gelijk is.
Om van dienst te zijn: de door jou getoonde kleur is Energy Black. En volgens mij in BE en NL (nog?) niet leverbaar. Ik heb ze wel in een folder gezien van The Phonehouse Frankrijk. Dus misschien op de Franse (online) markt eens kijken? Ik vind het verder ook een èrg mooie kleur
Mijn Frans is helaas niet zo goed dus ik ga rustig wachten totdat deze kleur ook in NL te krijgen is.cocico schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:16:
Om van dienst te zijn: de door jou getoonde kleur is Energy Black. En volgens mij in BE en NL (nog?) niet leverbaar. Ik heb ze wel in een folder gezien van The Phonehouse Frankrijk. Dus misschien op de Franse (online) markt eens kijken? Ik vind het verder ook een èrg mooie kleur
Ik dènk dat het een Orange-kleur is. De telefoon is in Frankrijk enkel te koop icm een Orange-abo (vandaag in de Auchan gecheckt!)
Inmiddels de telefooon gevonden bij the phone house (energie black) simlock vrij 289,-.. Nu moet ik mijzelf gaan afvragen om 100 euro meer te betalen voor een telefoon die precies hetzelfde is alleen een andere kleur heeft.
Voor zo'n 30 euro heb je een frontje, misschien dat je de standaard versie kunt nemen en een front van energy black kunt kopen?
100 euro voor een kleurtje is natuurlijk een beetje overdreven
100 euro voor een kleurtje is natuurlijk een beetje overdreven
Het lampje is erg fel, dat is een van de (weinige) pluspunten van deze telefoon.PuDy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:49:
[afbeelding]
Ik heb erg veel interesse in deze telefoon en dan vooral in de bovenstaande kleur, maar ik kan deze kleur nergens vinden. Weet iemand een shop?
Tevens ben ik benieuwd of er een goede lamp opzit. Ik heb momenteel de W800i en het licht die daar op zit is echt erg goed en gebruik ik erg vaak.
Verder is hij erg traag en werkt niet alles perfect. (Zie ook mijn andere post)
Ik heb de telefoon nu enkele maanden.
Weet iemand een goed GPS programma wat ik op de C702 kan installeren?
Vereisten:
Werkend zonder internetverbinding.
Het maken en opslaan van tracks.
Ook moet hij op de achtergrond kunnen draaien, zodat ik nog wel kan bellen of fotograferen.
Uiteraard moet hij met de interne GPS werken.
Liefst freeware.
Routering is niet noodzakelijk.
Kaartweergave is een pluspunt, maar geen vereiste.
Het kunnen volgen van een bestaande track is een groot pluspunt, maar geen vereiste.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd (en werkt niet of valt af):
* Google Maps (Voorgeïnstalleerd) - Internet vereist
* Wayfinder (Voorgeïnstalleerd) - Internet vereist
* Tracker (voorgeïnstalleerd) - Deze applicatie kan je niet minimaliseren, je kunt tijdens gebruik niet meer bellen of gebeld worden en de toetsvergrendeling werkt niet.
* NAV4ALL - Internet vereist (voor installatie)
* We-Travel - Krijg kaart niet geïnstalleerd en loopt vast. Je moet de map (folder) aanwijzen waar de kaart staat, maar daar geeft hij steeds een foutmelding op.
* TrekBuddy - Geeft ingewikkelde java foutmelding als je op "starten" klikt.
Vereisten:
Ook moet hij op de achtergrond kunnen draaien, zodat ik nog wel kan bellen of fotograferen.
Liefst freeware.
Het kunnen volgen van een bestaande track is een groot pluspunt, maar geen vereiste.
* Tracker (voorgeïnstalleerd) - Deze applicatie kan je niet minimaliseren, je kunt tijdens gebruik niet meer bellen of gebeld worden en de toetsvergrendeling werkt niet.
* We-Travel - Krijg kaart niet geïnstalleerd en loopt vast. Je moet de map (folder) aanwijzen waar de kaart staat, maar daar geeft hij steeds een foutmelding op.
Beetje late reactie maar deze kleur ligt bij de Phonehouse winkels. Hele model C702 staat niet op de site van de Phonehouse dus weet niet of iedere Phonehouse winkel ze heeft, heb hem echter in een Phonehouse winkel zien liggen onlangs.PuDy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:49:
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 20-01-2009 19:32 ]
Alleen Nokia heeft een goede applicatie waarbij kaarten via bijvoorbeeld een laptop op je telefoon gezet worden. Voordeel is dan uiteraard dat je zonder internet maar met GPS kunt navigeren. Helaas alleen werkzaam op bepaalde Nokia toestellen.BounceMeister schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:32:
Vereisten:
Liefst freeware.
Anoniem: 230385
Ik heb sinds een weekje ook een C702 in mijn bezit. Leuke telefoon, alleen ik krijg de geotagging functie met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
- Status Info in de achtergrond met fix en in de telefoon applicatie heb ik dan 2-3 streepjes gps ontvangst
- Geen status info in de achtergrond en wachten todat ik 2 of meer streepjes in de telefoon applicatie heb
- A-gps aan
- A-gps uit
Met a-gps aan heb ik in b.v. tracker altijd razendsnel een fix en werkt de gps uit de kunst. Mijn foto's hebben geen gps informatie in de exif info. Gebruik IrfanView met exif plugin om dat te checken. Heb via SEUS mijn firmware geupdate naar R3DA029.
Waneer/hoe kan je zien dat je een goeie fix hebt in de foto applicatie; wordt het pijltje over wereld bolletje groen of blijft deze rood?
Bij wie werkt geotagging, en bij wie niet? Zag op andere fora dat er meer zijn die geotagging met geen mogelijkheid aan de praat krijgen, maar waar de gps module verder wel gewoon werkt.
- Status Info in de achtergrond met fix en in de telefoon applicatie heb ik dan 2-3 streepjes gps ontvangst
- Geen status info in de achtergrond en wachten todat ik 2 of meer streepjes in de telefoon applicatie heb
- A-gps aan
- A-gps uit
Met a-gps aan heb ik in b.v. tracker altijd razendsnel een fix en werkt de gps uit de kunst. Mijn foto's hebben geen gps informatie in de exif info. Gebruik IrfanView met exif plugin om dat te checken. Heb via SEUS mijn firmware geupdate naar R3DA029.
Waneer/hoe kan je zien dat je een goeie fix hebt in de foto applicatie; wordt het pijltje over wereld bolletje groen of blijft deze rood?
Bij wie werkt geotagging, en bij wie niet? Zag op andere fora dat er meer zijn die geotagging met geen mogelijkheid aan de praat krijgen, maar waar de gps module verder wel gewoon werkt.
we-travel lijkt hier wel goed te werken(heb alleen even met belgie gespeeld omdat ik nog een sd kaartje moet halen. Het aanwijzen van kaarten is het belangrijkst.BounceMeister schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:32:
Vereisten:
Liefst freeware.
op je pc maak je een map aan met "kaartnaam", en submap "Map" en "Voice" (hoofdlettergevoelig).
je wijst als kaart de map "kaartnaam" aan het het werkt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Beetje late reactie op Dutchcow.
Ik heb geotagging prima aan de gang gekregen, maar wat ik in het begin fout deed was (per ongeluk) de gps applicatie afsluiten. GPS moet op de achtergrond natuurlijk gewoon draaien.
En heb je de setting 'positie toevoegen' in je camera instellingen menu wel aangezet? Zonder dat slaat ie de locatie nl niet op.
Ik heb vorig jaar met deze gsm foto's gemaakt met geotag en dat werkte perfect: http://the7adventures.blogspot.com/
Ik heb geotagging prima aan de gang gekregen, maar wat ik in het begin fout deed was (per ongeluk) de gps applicatie afsluiten. GPS moet op de achtergrond natuurlijk gewoon draaien.
En heb je de setting 'positie toevoegen' in je camera instellingen menu wel aangezet? Zonder dat slaat ie de locatie nl niet op.
Ik heb vorig jaar met deze gsm foto's gemaakt met geotag en dat werkte perfect: http://the7adventures.blogspot.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Chicken op 29-04-2009 01:07 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Anoniem: 205374
weet dat ik laat in de rij aansluit.
Maar heb dan ook pas sinds 2 dagen de C702.
Tot nu toe ben ik er erg blij mee maar het enige wat ik er eigenlijk in mis is een kompas, zodat je ook loop tochten ermee kan doen.
Weet iemand of die er standaard inzit of dat ik die door middel van een java app ofzoiets toch op kan krijgen.
En ga gelijk ook even kijken naar die alternatieve gps applicaties kijken.
Maar heb dan ook pas sinds 2 dagen de C702.
Tot nu toe ben ik er erg blij mee maar het enige wat ik er eigenlijk in mis is een kompas, zodat je ook loop tochten ermee kan doen.
Weet iemand of die er standaard inzit of dat ik die door middel van een java app ofzoiets toch op kan krijgen.
En ga gelijk ook even kijken naar die alternatieve gps applicaties kijken.