Aha, het SE C702 topic...
...ik heb er 1 sinds een weekje en ik vind hem echt te gek. Was de 1e dag dat ik 'm binnenkreeg bij een maatje, en die schrok zich rot toen ik mijn nagelnieuwe GSM even snel onder de kraan hield

.
Ja, het werkt echt die waterafdichting!! Hij maakt inderdaad ook bovengemiddeld herrie over de speaker en wat betreft het stof....tsja, zo lang heb ik hem nog niet
Maar wat maakt hem natuurlijk extra leuk, de GPS die er in zit! En laat die ook redelijk goed zijn (met AGPS cold start=10 a 20 sec, GPS coldstart=wachten geblazen, maar lukt uit eindelijk wel)
TIP: bedek bij het fixen de linker zijkant van het toestel niet, hier zit je GPS antenne (boven de M2micro klep).
Wat ik met jullie delen wil is de gratis java-based freeware navigatie die op het net staat. Zoals Wayfinder en consorten zijn er genoeg, maar je hebt wel een internet verbinding nodig voor de maps en data.
Kijk eens voor een leuke offline GPS oplossing naar
TrekBuddy, een GPS tracker, of
Mario-Advisor of voor 'turnbyturn' navigatie
We-Travel.
Als je TrekBuddy neemt is dit een handige
link.... het coole van MarioAdvisor is dat hij met Garmin .img maps om kan gaan en We-Travel is een serieus leuke optie als het gaat om route navigatie. We-Travel staat nog in de kinderschoenen, maar het is al wel een complete applicatie met Nederlandse map .....en dit allemaal vrij te gebruiken.....niks illegaals!
En nog iets, omdat het java-apps zijn kan je in principe zowat elke java-supporting telefoon met interne GPS of bluetooth omtoveren tot GPS navigatie/tracking apparaat, en dat ook nog eens zonder internetverbinding (offline maps).
Ik kwam dit zo tegen op mijn speurtocht voor gratis offline GPS software voor mijn SE C702. Omdat deze telefoon op het A200 OS draait, werd de keuze voor offline GPS software een stuk lastiger dan met Symbian of WMx. De wereld van java kom ik dus op uit, zeker de moeite waard om eens mee te experimenteren!! Nog even een
link voor VEEL java apps.....
Oja, wat de C702 betreft:
+ stof en water resistant
+ bomvol mogelijkheden (GPS,UMTS,radio)
+ goede online support door SonyEricsson
+ Java apps te gebruiken
+ batterij duur
+ geheugen tot 16Gb uitbreidbaar
+ prijs
+ afmetingen
- processor, had krachtiger gemogen (180Mhz)
- cold GPS fix traag, met AGPS acceptabel
- backlight standby niet instelbaar (standby na 20 sec)
- toets bediening is wennen, voelt stug en is iets wat klein
- telefoonmenu's wat 'rommelig'
- geen wifi
- geen gesprekken mogelijk in ' usb massaopslag' modus
De + maakt de - dik goed vind ik!!
Enjoy, John