Reg. datum: 24 juli 2008
[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 98 99 100 101 last
Nieuw TopicBerichten: 10
Hm dat word het anders een strooptocht langs kleine aldi winkeltjes.. 
Op de MSI is dat tikken de harde schijf die steeds geparkeerd wordt. In ieder geval heeft het met dit probleem te maken: sjaakduhuuhl in "[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2"quote:Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:
Inmiddels al 56 mensen met een pixelperfecte Medion volgens de poll.. niet nix!
Ben nu Ubuntu op de Medion aan het installeren via xp (Wubi) en daarna op eigen partitie zetten.. paar dingen die me opvallen tot nu toe:
- tikgeluiden van de harde schijf blijven
[...]
Dat kun je dus maar beter wel oplossen, want dat is niet goed voor je schijf!
Error -48621: Signature expired
Ik had dat ook al gelezen en wil het ook graag oplossen, maar waar staat een normale geen-ervaren-linux-gebruiker uitleg om het op te lossen?
Want het is wel leuk zo'n link, maar het is een gigantische lap tekst en ik ben de Engelste taal wel machtig, maar niet iedereen.
En ik kom zoiets ook alleen maar daar tegen en niet eens op de NL forum van Ubuntu. En wat voor harde schijf zit er in de MSI Wind/Medion Akoya? Versnelt het zoeken dan ook weer.
Want van het merk MSI zie er zelf niet tussen staan, dus moet iets anders zijn.
Want het is wel leuk zo'n link, maar het is een gigantische lap tekst en ik ben de Engelste taal wel machtig, maar niet iedereen.
En ik kom zoiets ook alleen maar daar tegen en niet eens op de NL forum van Ubuntu. En wat voor harde schijf zit er in de MSI Wind/Medion Akoya? Versnelt het zoeken dan ook weer.
Want van het merk MSI zie er zelf niet tussen staan, dus moet iets anders zijn.
Reg. datum: 20 mei 2008
In de laatste post in dat topic wordt gelinkt naar een duidelijkere post... vind het wel lame dat je dan zo'n speciaal scriptje moet laden elke keer
dat ze de kernel anders maar gewoon updaten.
Maar ja, eerst ook eens testen of dat probleem er ook wel echt is.. want als XP dezelfde geluiden maakt dan zou dat betekenen dat deze ook dat 'probleem' heeft?
Die ventilator draait hier trouwens toch vrij vaak.. is dat bij andere mensen ook het geval?
Maar ja, eerst ook eens testen of dat probleem er ook wel echt is.. want als XP dezelfde geluiden maakt dan zou dat betekenen dat deze ook dat 'probleem' heeft?
Die ventilator draait hier trouwens toch vrij vaak.. is dat bij andere mensen ook het geval?
Cooler_King wijzigde dit bericht 24-07-2008 18:20 (11%)
Hier onder Mac OS X ook getik van de hdd.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast | www.GuideID.com
Dan lijkt het me toch dat het niet echt aan Ubuntu ligt.
Het is ook overigens dat ik dit voor het eerst hoor, want zelfs op het msiwind forum waar je ubuntu kan downloaden waar uitgelegd wordt hoe je het erop moet zetten staat er zoiets niet zover ik weet.
Het is ook overigens dat ik dit voor het eerst hoor, want zelfs op het msiwind forum waar je ubuntu kan downloaden waar uitgelegd wordt hoe je het erop moet zetten staat er zoiets niet zover ik weet.
Oplossing voor Mac OS X & tikkende harddisk:
Heb hdapm gedownload vanaf http://mckinlay.net.nz/hdapm/
Via commandline: ./hdapm disk0 max
Heb sindsdien geen tik meer gehoord
Heb hdapm gedownload vanaf http://mckinlay.net.nz/hdapm/
Via commandline: ./hdapm disk0 max
Heb sindsdien geen tik meer gehoord
Top AceRimmer dat je de oplossing voor Mac OS X hebt gevonden.
En zelfs die site en jouw extra uitleg is zelfs eenvoudig en duidelijk.
En zelfs die site en jouw extra uitleg is zelfs eenvoudig en duidelijk.
offtopic:
Dit is dus wat ik bedoel.
Dit is dus wat ik bedoel.
Reg. datum: 18 augustus 2002
Reg. datum: 18 augustus 2002
Ik had last van een 0x0000007B error tijdens mijn XP installatie. Mocht iemand anders hier ook last van hebben, de oplossing is zet AHCI uit in de BIOS.
Ben blij dat het eindelijk verholpen is en ik kan beginnen met de installatie.
Top!.. weer een zorg minder..quote:moca schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:01:
Hier de oplossing voor de hdd tik.
http://forums.msiwind.net...icking-noise-t863-20.html
Blijft deze instelling trouwens ook permanent?
Cooler_King wijzigde dit bericht 24-07-2008 19:42 (8%)
Dat staat zelfs hier in:quote:FireFly3k schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:04:
Ik had last van een 0x0000007B error tijdens mijn XP installatie. Mocht iemand anders hier ook last van hebben, de oplossing is zet AHCI uit in de BIOS.![]()
Advanced Host Controller Interface
Als je de driver niet in de WinXP CD hebt geslipstreamd, krijg je een ...7B stop error.
Heb ook maar een Akoya gekocht gisteren. Kon gewoon niet wachten op de Wind 
Ik wilde graag een witte Akoya, maar de persoon achter de kassa had alleen de zwarte versie. Heb die maar genomen en hij bevalt me ook wel.
Echt een mooi apparaat voor het geld!
Ik wilde graag een witte Akoya, maar de persoon achter de kassa had alleen de zwarte versie. Heb die maar genomen en hij bevalt me ook wel.
Echt een mooi apparaat voor het geld!
Reg. datum: 06 oktober 2002
Ik zit hier heerlijk het forum te bekijken op mijn Akoya onder Unbuntu 8.04.1
Werkt allemaal perfect. Wireless ontvangst is zeer goed, heb 100%. Dat heb ik met andere laptops en devices nog niet gehaald. Misschien morgen maar eens 2GB so-dimmetje erin stoppen al is dat niet heel erg nodig.
HDD getik heb ik niet nog niet kunnen opmerken, maar ik heb hier ook radio enzo aanstaan. Onder Linux schakelt de CPU netjes terug naar 800MHz, het apparaat blijft relaxed koel. Veel beter als mijn 1st gen MacBook.
HDD getik heb ik niet nog niet kunnen opmerken, maar ik heb hier ook radio enzo aanstaan. Onder Linux schakelt de CPU netjes terug naar 800MHz, het apparaat blijft relaxed koel. Veel beter als mijn 1st gen MacBook.
lintweaker wijzigde dit bericht 24-07-2008 20:16 (27%)
Ik heb de wireless in ubuntu nog niet aan de gang.. heb het standaard realtek 8101E kaartje erin zitten.. kan iemand mij zeggen hoe ik dit aan de gang krijg?
Na een hoop gekloot heb ik hem nu mooi in dual boot staan.. alleen netbook remix nog even installeren.
Na een hoop gekloot heb ik hem nu mooi in dual boot staan.. alleen netbook remix nog even installeren.
Reg. datum: 31 mei 2008
Reg. datum: 31 mei 2008
Hoi allemaal.
Ik heb van een hele goede bron. Dat as donderdag 31 juli er weer Windjes worden geleverd. Witte en Zwarte. het kan 1 a 2 dagen later worden, maar niet later. En er word meer geleverd dan de vorige keer.
Over de garantietermijn zijn vele discussies. In nederland valt de laptop onder 2 jaar garantie. Hier kan je van hoog naar laag springen, maar Msi moet voldoen aan de europese en nederlandse wetgeving. Er is zelf een coulantie regeling, indien je produkt na de garantietermijn defect gaat, bestaat nog de mogelijkheid dat je een onderdeel vergoed krijg of dat ze hem gratis monteren. Daardoor heeft asus met de eee pc de kleinere accu geleverd. Dus niks te maken met levering, maar gewoon om te voldoen aan de europese garantie in NL.
En kan er niet een aparte topic gestart worden voor de Medion. Ik weet dat het een kloon is, maar toch niet alles is het zelfde en het blijft nog steeds een Medion :-)
Ik heb van een hele goede bron. Dat as donderdag 31 juli er weer Windjes worden geleverd. Witte en Zwarte. het kan 1 a 2 dagen later worden, maar niet later. En er word meer geleverd dan de vorige keer.
Over de garantietermijn zijn vele discussies. In nederland valt de laptop onder 2 jaar garantie. Hier kan je van hoog naar laag springen, maar Msi moet voldoen aan de europese en nederlandse wetgeving. Er is zelf een coulantie regeling, indien je produkt na de garantietermijn defect gaat, bestaat nog de mogelijkheid dat je een onderdeel vergoed krijg of dat ze hem gratis monteren. Daardoor heeft asus met de eee pc de kleinere accu geleverd. Dus niks te maken met levering, maar gewoon om te voldoen aan de europese garantie in NL.
En kan er niet een aparte topic gestart worden voor de Medion. Ik weet dat het een kloon is, maar toch niet alles is het zelfde en het blijft nog steeds een Medion :-)
Reg. datum: 19 maart 2003
Reg. datum: 19 maart 2003
Dat zou mooi zijn! Ik ben nu 4 aldi filialen afgeweest, allen uitverkocht...quote:udemirtas schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:39:
Hoi allemaal.
Reg. datum: 20 juli 2008
@Cooler_King, zie punt 3quote:Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:29:
Ik heb de wireless in ubuntu nog niet aan de gang.. heb het standaard realtek 8101E kaartje erin zitten.. kan iemand mij zeggen hoe ik dit aan de gang krijg?
Ik zit hier ook met mijn Akoya met Ubuntu. Voor de mensen die Ubuntu willen proberen, of er problemen mee hebben, wat tips:
1. je moet de nieuwste versie van Ubuntu proberen, dus niet 8.04 maar 8.04.1
2. Hiervan kun je een bootable USB stick maken, heel eenvoudig met Unetbootin:
http://unetbootin.sourceforge.net/
3. De wireless kaart is net iets anders dan de kaart die in de MSI Wind zit. Je moet zelf de drivers compileren. Je kunt ze hier downloaden:
http://www.ralinktech.com...inux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
Er zit een README_STA file bij met uitleg.
4. de webcam heb ik zelf nog niet werkend, maar het is wel mogelijk zoals hier in update2 staat uitgelegd.
http://www.linux-community.de/story?storyid=25997
success
ok, het is wel wat werk maar de moeite waard:quote:Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:29:
1. Juiste packages voor development installeren
sudo apt-get install build-essential
2. Download driver van ralink site:
wget http://www.ralinktech.com...inux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
2. Uitpakken
tar jxvf 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
3. Config aanpassen voor gebruik met NetworkManager
cd 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0
met editor file os/linux/config.mk aanpassen:
HAS_WPA_SUPPLICANT=y en HAS_NATIVE_WAP_SUPPLICANT=y
4. Compileren en installeren
sudo make
sudo make install
5. Reboot
sudo reboot
Als het goed is moet hij daarna via NetworkManager bruikbaar zijn.
lintweaker wijzigde dit bericht 24-07-2008 21:14 (0%)
Reden: Net te laat :)
@lintweaker
Ik was zelf alles op een rijtje aan het zetten voor een volgende post, maar ik had het niet duidelijker kunnen doen. ;-)
dankjewel
en dit is idd wel belangrijk:
als je de networkmanager van Gnome gebruikt (en ik zie geen reden dat niet te doen als je toch Gnome draait.)
Ik was zelf alles op een rijtje aan het zetten voor een volgende post, maar ik had het niet duidelijker kunnen doen. ;-)
dankjewel
als je de networkmanager van Gnome gebruikt (en ik zie geen reden dat niet te doen als je toch Gnome draait.)
Geen probleemquote:suhrawardi schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:22:
@lintweaker
dankjewel
Ik heb zelf nog niet geprobeerd die videocamera aan de praat te krijgen. Valt t mee? Ik zal er toch eens naar gaan kijken ;-)quote:lintweaker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:28:
[...]
Geen probleemJij bedankt voor de link voor fixen van de videocamera. Hij wordt nu beter herkend, ff kijken of skype er mee wil werken.
Heeft iemand misschien een mirror van de OS X driver voor de Ralink WLAN ?
Deze http://www.ralinktech.com...UI-1.4.8.0_2007_11_26.dmg heeft er niet veel zin in qua downloaden...
Deze http://www.ralinktech.com...UI-1.4.8.0_2007_11_26.dmg heeft er niet veel zin in qua downloaden...
Grote klasse. Heb het aangepast en word nu niet meer getikt...quote:moca schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:01:
Hier de oplossing voor de hdd tik.
http://forums.msiwind.net...icking-noise-t863-20.html
MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.7800mHa accu onderweg uit de States
Pagina: 1 2 3 4 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 98 99 100 101 last
Dit topic is gesloten.