Gathering of Tweakers

Quicksearch
...:: Mac-freak ::...

Show je Apple

http://crew.tweakers.net/dawuss/topics/showjemac/header.png
Het topic
Wij Apple-eigenaren zijn trots op onze setups. We pimpen ons bureau niet alleen met een shiny iMac, een stoere Mac Pro of een vintage G3, maar doen er ook nog eens alles aan om de juiste accessoires, de coolste gadgets en net dat kleine detail extra te regelen dat onze werkplek maakt tot één om jaloers op te zijn. Herken jij je hierin? Grijp dan snel je camera en post je set-up hier (nadat je de regels gelezen hebt).
De regels
Het "show je Apple computer" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen:

Ga niet offtopic. Dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).

Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 600 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
Dit doe je op de volgende manier:
[url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][img]URL_preview_plaatje[/img][/url]

Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor randapperatuur er te zien is, of het fijn werkt zo en hoe je toch in godsnaam je bureau zo smerig hebt gekregen :P
Vorige delen:
Het grote "Show je Apple computer" topic
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 2
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 3
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 4
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 5
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 6
Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 7

Met dank aan MadMark, Alpha-Sphere, SyS_ErroR, Maximus, dawuss en NiTroXiuS voor hun inzet voor de vorige delen.

NiTroXiuS wijzigde dit bericht 29-06-2008 15:18 (4%)

Nikon D80 - Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G - B&W UV / Protect Filter 67mm - SanDisk 2GB Ultra II

Mijn bureau in tijden van crisis, ook wel de examenperiode genoemd:

http://farm4.static.flickr.com/3009/2620325135_cf7d8808a2.jpg

Te zien:
- iMac 20" - 2,4GHz - 4GB RAM - 320GB HDD
- LaCie 500GB (Porsche Design)
- Logitech Z-4
- Lowepro tasje van m'n Nikon D80
- Samenvatting Psychologie

Ik zou graag deze zomer een laptop kopen.
Ik twijfel tussen een MacBook, samen met mijn iMac dan;
of een MacBook Pro en een externe monitor. M'n iMac moet dan weg,
wegens het niet-oneindige budget van deze student.

NiTroXiuS wijzigde dit bericht 29-06-2008 15:28 (26%)

Nikon D80 - Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G - B&W UV / Protect Filter 67mm - SanDisk 2GB Ultra II

Nette speakers! produceren wel een ardig geluid :P (spreek uit ervaring) Is het de merom oude 2,4 of de nieuwe 2,4? Zit wel aardig verschil in prijs. (alhoewel studentenkorting natuurlijk ook helpt!

quote:
sergev schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:26:
Nette speakers! produceren wel een ardig geluid :P (spreek uit ervaring) Is het de merom oude 2,4 of de nieuwe 2,4? Zit wel aardig verschil in prijs. (alhoewel studentenkorting natuurlijk ook helpt!
Die speakers spelen inderdaad enorm goed.
Ik heb ze al 2 jaar en half, en 'k ben er nog steeds enorm tevreden over.
De geluidskwaliteit is fantastisch, ook op hogere volumes.

De iMac is er eentje van de vorige generatie.
Dat klinkt best oud, maar 'k heb het toestel eigenlijk nog maar sinds eind november 2007.
Desalniettemin ben ik er ook enorm tevreden over.

quote:
NiTroXiuS schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:22:

[afbeelding]

Te zien:
- Logitech Z-4

Ik neem deze zomer de goedkoopste Macbook. Mijn iMac wil ik niet weg doen, heb ik toch al, plus dat dat 24" scherm toch echt heerlijk is. Een laptop voor de studie schijnt ideaal te zijn, dus dan de Macbook maar. Een MBP met ACD lijkt me erg lastig, elke middag alle kabels weer aansluiten. Verder is de Macbook lekker klein en compact.

Hoe bevalt die Lacie schijf trouwens? Heb dezelfde hier staan, maar ik vind hem nogal (steeds meer) lawaai maken en de laatste tijd krijg ik telkens meldingen dat de Time Machine backup gefailed is.
Dé Koning
Reg. datum: 25 september 2005

quote:
Eindelijk kwam gisteren mijn op E-bay gekochte powerbook 12 inch binnen, dus heb ik een geldig excuus om hier weer eens te posten!
http://www.xs4all.nl/~jellyshk/stuff/powerbook-01.jpg
Het is de 1.33 Ghz G4 met 512MB geheugen, airport extreme, superdrive etc...
Hier staat ie naast mijn 24" imac:
http://www.xs4all.nl/~jellyshk/stuff/powerbookenmac-01.jpg

nog een leuke anekdote over de powerbook: Ik wist toen ik em kocht dat de batterij 'op' was... toen ik hem binnenkreeg dacht ik aan de batterij terugroepactie van een paar jaar geleden. Ik vul het serienummer in op de Apple website en wat blijkt: de batterij wordt kosteloos vervangen voor een nieuwe! :P .

Verder op mijn bureau:
Lacie Quadra 500GB, noname externe HD 250GB(Timemachine), Edirol FA-66 firewire audiocapture apparaatje, HP C5280, midiman oxygen 8 midicontroller, Spirit notepad, Samson resolv 50 active studio monitors en een wacom die ik als muismat gebruik :)
@jellyshock: Hoe performt die powerbook eig nog? Loopt Leopard er een beetje lekker op? Vind het namelijk zo'n prachtding! Heb een beetje rondgekeken en het is erg schaars, maar er zitten een aantal leuke bij, zoals een G4 1500 met 1250MB, die moet nog wel meekunnen toch?
Enige wat ik doe is surfen, muziek luisteren en wat licht photoshop werk. Mss wil ik er nog een VM opzetten om Word ed te draaien, maar mss dat dat te veel van het goede is voor zo'n ding.
Enlighten me! :)

Stuntin' is a habit, get like me!

quote:

[afbeelding]

Te zien:
- Logitech Z-4

Nette setup! Ik kan je een MacBook aanraden, lekker compact. Idiaal voor de studie.
Zelf zit ik er aan te denken net voor het einde van mijn studie nog even van mijn studenten korting te profiteren en een iMac aan te schaffen.

matthijsi wijzigde dit bericht 29-06-2008 15:45 (47%)

MacBook 2Ghz 2GB 160GB-HDD wit, Toshiba 160GB extern, 2,5 inch 80 GB extern, Logitech Z3, iPod nano 2GB

quote:
Reef_91 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:38:
[...]

@jellyshock: Hoe performt die powerbook eig nog? Loopt Leopard er een beetje lekker op? Vind het namelijk zo'n prachtding! Heb een beetje rondgekeken en het is erg schaars, maar er zitten een aantal leuke bij, zoals een G4 1500 met 1250MB, die moet nog wel meekunnen toch?
Enige wat ik doe is surfen, muziek luisteren en wat licht photoshop werk. Mss wil ik er nog een VM opzetten om Word ed te draaien, maar mss dat dat te veel van het goede is voor zo'n ding.
Een 12 powerbookje met 1,5 ghz 1 Gb ram enz. Is zeker nog snel genoeg om leopard op te draaien! Ik zou alleen niet weten hoe het draait als je aan het photoshoppen bent en een VM draait, [edit: VM kan er dus niet op] maar verder zou die alles nog makkelijk moeten kunnen doen.

quote:
Mei schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Ik neem deze zomer de goedkoopste Macbook. Mijn iMac wil ik niet weg doen, heb ik toch al, plus dat dat 24" scherm toch echt heerlijk is. Een laptop voor de studie schijnt ideaal te zijn, dus dan de Macbook maar. Een MBP met ACD lijkt me erg lastig, elke middag alle kabels weer aansluiten. Verder is de Macbook lekker klein en compact.

Hoe bevalt die Lacie schijf trouwens? Heb dezelfde hier staan, maar ik vind hem nogal (steeds meer) lawaai maken en de laatste tijd krijg ik telkens meldingen dat de Time Machine backup gefailed is.
Bedankt voor de tip.

De LaCie produceert meer geluid dan de iMac.
Ik stoor er me niet aan, aangezien de externe harde schijf toch meestal uit staat.
Deze wordt enkel gebruikt om back-ups te maken.

quote:
[...]

zowiezo kan VMware er niet op aangezien het geen intel is natuurlijk. maar gelukkig hebben we daar office for mac voor, en heb je daar geen VM voor nodig. De 1,5Ghz G4 nog hartstikke snel hoor. Je kan er echt heel veel mee. Vind alleen het 12" scherm i.c.m. de resolutie van 1024x768px gewoon echt TE klein. Daarnaast is hij natuurlijk wel mooi, heb er niet voor niets een zelf ;) Denk er alleen wel aan dat met het uitkomen van 10.6 (die eigenlijk niets meer is als een geoptimaliseerde 10.5 is) dit niet meer kan draaien aangezien dit alleen nog voor intel voor gemaakt.

http://kruissen.com/blog/wp-content/2008/06/img_0701-150x150.jpg

* 24" iMac
* Samson 3a speakertjes
* Behringer mengpaneeltje
* Behringer UMX61 keyboardje
* NI RigKontrol 2

Dit is nog een tijdelijke opstelling. Speakertjes moeten zoiezo hoger, en ik wil iets handigs zodat ik gemakkelijk kan wisselen tussen de keyboards. Maar ik moet eerst nog "even" verhuizen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Dé Koning
Reg. datum: 25 september 2005

Oja, niet aan gedacht.
Maargoed, zo te horen is dat ding nog snel genoeg voor de dagelijkse dingen.
Deze vakantie maar even geld verdienen en ernaar kijken. Stel dat ik hem koop, dan zal ik wel ff een foto schieten van mijn set-up. :)

Stuntin' is a habit, get like me!

Keihard de lekkerste!

quote:
[...]

Ga jij je mond 's wassen! VM voor Word :? :(
Wat dacht je 's van Office for Mac. Kost geen drol en werkt echt een miljoen keer beter en intuïtiever dan Office for Windows. Alleen dat heerlijke inspector window deed 't voor mij al :)

Overigens zo' PB werkt best prima, heb mijn MB nu zo'n kleine anderhalve maand en ik moet zeggen dat mijn iBook G4 (1,33 1,5 gb) nog best mee kon. Alleen voor video liet hij 't me afweten. En photoshop doc's van 120 mb vond hij ook iets minder, zodra er meerdere dingen open stonden (zoals ik altijd heb) Zo'n PB moet dan nog best wat rapper gaan dan mijn iBookje. Die 1024 res is helaas een bottelnek tegenwoordig, maar hij kan behoorlijk hoog op een extern scherm. En die formfactor O+

ontopique:
http://www.wielgoesonline.net/meuk/vintage.jpg
Oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar tijden de herinstall van mijn iBook. ( O+ ) Links voor ligt mijn 2nd generation (still going strong!) iPod 10gb firewire
de iBook blijft een van de mooiste en best laptops van Apple, ik blijf erbij

zwahiel wijzigde dit bericht 29-06-2008 16:08 (6%)

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen

Na eens wat rondgekeken te hebben hoe anderen hebben gepost, laat ik dan ook maar eens mijn apple afdeling showen. Dit is natuurlijk wel als "arme student", dat men daar wel even rekening mee houdt!

http://farm4.static.flickr.com/3009/2621337624_a2d50daf12.jpg?v=0

Wat je ziet:
Imac 24 inch, 2.8 Ghz, 4 Gb ram, Ati 2600 Pro, 1 Tb harde schijf
Apple wireless keyboard
Wacom tekentablet
Logitech Z-4
No-name behuizing voor notebookschijf met daarin 160 Gb schijf.
Mac mini 1.83 Ghz 2 Gb ram, 320 Gb harde schijf, Dvd brander, apple bedraad toetsenbord, bedraade muis, alles aangesloten op een philips 26 inch lcd tv. (Wordt gebruikt als veredelde dvd spler)
15 inch powerbook 1,33 ghz 1 Gb ram, 160 Gb harde schijf, wordt deze zomer vervangen voor een 15 of 17 inch macbook pro.

Edit: Ik boot bij de mac mini en de imac van een netwerkschijf, wat er voor zorgt dat alle bestanden die ik op mijn imac download, (aangezien ik daar het meest achter zit) ook op mijn mac mini beschikbaar zijn. Voor mijn powerbook is dat veel minder van belang, aangezien die gebruikt wordt voor school, en daar alles op staat wat ik nodig ben voor school. De bestanden van die powerbook worden regelmatig gebackupt op mijn portable harde schijf, die op de foto net even aangesloten lag op de imac. Het lijkt allemaal wel wat chaotisch maar het is een systeem wat voor mij perfect werkt.

sergev wijzigde dit bericht 30-06-2008 10:33 (26%)

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

Een iMac, Mac Mini en Powerbook, volgens mij kan je het jezelf niet veel beter wensen :P Oke, misschien wat nieuwere modellen, maar nog steeds heel nice :) Ooit hoop ik ook zo'n Apple verzameling te hebben haha :P Mooi hoor :)

Aut bibat, aut abeat

quote:

[afbeelding]
Heb je geen last van die reflectie van dat raam? Het lijkt zo wel heel erg, maar dat kan ook aan de foto liggen natuurlijk.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Arme student? Ik weet niet hoe je daar bij komt.

Lijkt wel of je imac scheef staat.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:50:
Arme student? Ik weet niet hoe je daar bij komt.

Lijkt wel of je imac scheef staat.
Arme staat dan ook tussen haakjes he ;) Heb in de realiteit geld teveel (niet dat ik aan anderen ga geven als je dat denkt)
Mijn imac staat niet scheef, de foto is gewoon niet helemaal recht genomen :9

quote:
Hertog schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Heb je geen last van die reflectie van dat raam? Het lijkt zo wel heel erg, maar dat kan ook aan de foto liggen natuurlijk.
Nu je het zegt, dat lijkt inderdaad zo op de foto.
Als de iMac aan staat, heb ik er helemaal geen last van.
Net boven de iMac hangt er een bureaulamp van 1,5 meter (slechts een stukje op de foto zichtbaar).
Het is een TL-lamp, en zelfs daarmee heb ik geen last van lichtreflectie in het scherm. :)

NiTroXiuS wijzigde dit bericht 29-06-2008 16:57 (7%)

http://i58.photobucket.com/albums/g251/Joostderijk/SP_A0698.jpg
Mn MacBook op school.
Zal binnenkort een nieuwe foto plaatsen van mijn bureau als ik mijn mStand + Speakers binnen heb.

MacBook 2.0 C2D 4GB RAM

Beatport is my...

Die iMac vond ik niet scheef staan, maar jou laptop scherm lijkt echt heel erg raar/krom/scheef/whatever :P

heaven.

quote:
osc4r schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:36:
Die iMac vond ik niet scheef staan, maar jou laptop scherm lijkt echt heel erg raar/krom/scheef/whatever :P
Ja viel mij ook al op ;)
Zal mn telefoon wel hebben bewogen tijdens het maken van de foto.

MacBook 2.0 C2D 4GB RAM

Cheyenne, WY

quote:
sergev schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:42:
Na eens wat rondgekeken te hebben hoe anderen hebben gepost, laat ik dan ook maar eens mijn apple afdeling showen. Dit is natuurlijk wel als "arme student", dat men daar wel even rekening mee houdt!

[afbeelding]

Wat je ziet:
Imac 24 inch, 2.8 Ghz, 4 Gb ram, Ati 2600 Pro, 1 Tb harde schijf
Apple wireless keyboard
Wacom tekentablet
Logitech Z-4
No-name behuizing voor notebookschijf met daarin 160 Gb schijf.
Mac mini 1.83 Ghz 2 Gb ram, 320 Gb harde schijf, Dvd brander, apple bedraad toetsenbord, bedraade muis, alles aangesloten op een philips 26 inch lcd tv. (Wordt gebruikt als veredelde dvd spler)
15 inch powerbook 1,33 ghz 1 Gb ram, 160 Gb harde schijf, wordt deze zomer vervangen voor een 15 of 17 inch macbook pro.
Vertel eens of en hoe die apparaten allemaal met elkaar communiceren. Heb je een gedeelde schijf? Of hoe werkt dat bij jou? :)

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

télauwrens
Reg. datum: 11 september 2006

Na mijn overstap via de Mac Mini, ben ik nu de Pro kant opgegaan. Hierbij dus mijn nieuwe MacBook Pro (2,4Ghz 'instapmodel'). Wordt gebruikt voor Illustrator, InDesign en Photoshop.

Macje dicht:
http://triggle.nl/temp/macbook_pro_01.jpg

Macje open:
http://triggle.nl/temp/macbook_pro_02.jpg
:)

Appletje eitje...

Zou er alleen even om denken als je nu je MBP op je (witte) broek zet. Lijkt me niet zo handig met de tafel met die mooi groen gekleurde tafel door de algen...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws