Reg. datum: 01 augustus 2008
Denk 't niet aangezien een huisgenoot een 3870 erin heeft draaien.
Reg. datum: 10 juli 2007
Even een vraagje, ik heb ergens gelezen dat de betreffende voeding van de AOpen ES45B maar 1 s-ata stekker heeft. Er zijn er twee nodig in dit basissysteem (voor de hd en dvd).
Moet ik meteen een verloop stekkertje bestellen of zie ik iets over het hoofd?
M'n huisgenoot heeft een 3870 en een sata hdd eraan hangen. Niet nodig dus, tenzij de winkel tijdens de assemblage er een molex naar sata stekker tussen heeft geplaatst. Weet ik dus niet. Vraag het de winkel.
Edit: Ik kijk er morgen wel even naar.
Edit: Ik kijk er morgen wel even naar.
Joep Stoffels wijzigde dit bericht 06-08-2008 00:55 (9%)
Ik heb net van het weekend een systeem voor mijn moeder in elkaar geklust op basis van de Basis Best Buy en ja, er zit maar 1 SATA-stekker aan de voeding. Vervolgens zit er bij het moederbord (MSI K9A2GM-FIH) ook nog een verloopstekkertje dus op zich hoef je niet meteen naar de winkel (mits je dat mobo neemt natuurlijk). Er zitten wel 5 (dacht ik) molexen aan dus je kunt je nog redelijk uitleven.quote:BoBoSick schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:41:
Even een vraagje, ik heb ergens gelezen dat de betreffende voeding van de AOpen ES45B maar 1 s-ata stekker heeft. Er zijn er twee nodig in dit basissysteem (voor de hd en dvd).
Verder toch even melden dat ik heel tevreden ben over het basissysteem. Vooral handig (voor mij) als backup zodat ik zaken als kast en mobo niet uit hoef te zoeken (daar is gewoon te veel keus in
Vooral een erg compleet systeem voor erg weinig geld (ok, monitor heb ik achterweg gelaten).
@ IceStorm. Klopt inderdaad. Verloopstekkertje zit bij het moederbord.

hummm ok. Nouja heb toch mijn zus kunnen overhalen om voor een Antec sonata 3 te gaan, is slechts 50 euro duurder. Ze had geen extra grafische kaart nodig omdat ze toch geen spelletjes speelt, in ieder geval niet op korte termijn, en ik ben zelf nog steeds op zoek om mijn xt1950xt te vervangen dus die zal er nog wel een keertje in terecht komen. Ook een 5200+ in gestopt simpel omdat het budget het toe liet, een systeem met een fatsoenlijke pentium is echt niet haalbaar.
In mijn vraag was ik zowietso de graka met sata aansluiting vergeten. Dus volgens mij kom je in de BBG alsnog een sata aansluiting te kort immers heb je er 3 nodig. 1) hd 2) graka 3) DVD-RW
anyway bedankt voor de reacties.
In mijn vraag was ik zowietso de graka met sata aansluiting vergeten. Dus volgens mij kom je in de BBG alsnog een sata aansluiting te kort immers heb je er 3 nodig. 1) hd 2) graka 3) DVD-RW
Een "pentium" is echt niet sneller dan de meeste AMD Athlon X2's. Zelfs als je de E2xxx-serie bedoeld. Wat betreft prijs/kwaliteit verhouding en energiegebruik, ja zelfs het energieverbruik, betreft wint AMD het van Intel, zelfs nu Intel de Core 2 Duo architectuur heeft. Kijk maar eens naar benchmarks in de cpu-charts van tomshardware. Het fijne aan Core 2 Duo's is dat ze makkelijk 100% zijn over te klokken, tenminste de E2xxx serie dan. Maar als je een PC maakt voor je zus, boeit het zussen in het algemeen geen flikker of je er een snelle quadcore induwt of een singlecore die snel genoeg is voor de taken die de meeste zussen op een computer doen, namelijk muziek luisteren, huiswerk, msn-en, een beetje surfen en saaie spelletjes spelen.
Wel goed om over de sata-kabels na te denken bij de volgende BBG. Ik had hier niet over nagedacht.
Wel goed om over de sata-kabels na te denken bij de volgende BBG. Ik had hier niet over nagedacht.
Dit is toch allemaal ex. verzendkosten?
....911....
Dat kun je toch makkelijk zelf veranderen? Gewoon "bijkomende kosten meerekenen" aanvinken in de winkelmand. Standaard worden de verzendkosten niet meegerekend bij een BBG.
Daardoor kan het toch een stuk hoger uitvallen en komen misschien andere configuraties die op het oog duurder lijken, maar eigenlijk bijeengenomen minder kosten ook in aanmerking.quote:Joep Stoffels schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:20:
Dat kun je toch makkelijk zelf veranderen? Gewoon "bijkomende kosten meerekenen" aanvinken in de winkelmand. Standaard worden de verzendkosten niet meegerekend bij een BBG.
ChicaneBT wijzigde dit bericht 09-08-2008 23:42 (4%)
....911....
^ Goed punt vind ik. Daar komt bij dat het ook nog onhandig is om bij veel verschillende shops te bestellen.
Deze discussie hebben we al in de voorgaande pagina's van dit topic gehouden. De conclusie:
Ik was eerst ook voor max 600 euro inclusief verzendkosten, maar als je dat doet ga je sommige shops een voorsprong geven. Hoe bepaal je dat het max 600 euro inclusief verzendkosten is? Dat er minimaal één shop is die alle onderdelen kan leveren en de winkelmand ook nog eens voor onder de 600 euro inclusief verzendkosten kan leveren? Dat is gewoon oneerlijk.quote:DirkW schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:00:
Dat is altijd al zo geweest en hoewel daar wel vaker over gezeurd is, is er nooit wat mee gedaan. Wat ook logisch is, want die 600 euro is ook maar een getal waar we ons naar richten. Dat het uiteindelijk iets meer kost is jammer dan, dit is eerlijker dan het erop richten dat je het met minimale verzendkosten en dergelijke kunt krijgen, want dan ga je specialiceren voor een shop, iets dat we expliciet niet willen.
Reg. datum: 26 mei 2008
Reg. datum: 26 mei 2008
Een SATA interface voor je Grafische kaart? Volgens mij gaat die toch echt in een PCI-e slot hoor xDquote:BoBoSick schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:24:
hummm ok. Nouja heb toch mijn zus kunnen overhalen om voor een Antec sonata 3 te gaan, is slechts 50 euro duurder. Ze had geen extra grafische kaart nodig omdat ze toch geen spelletjes speelt, in ieder geval niet op korte termijn, en ik ben zelf nog steeds op zoek om mijn xt1950xt te vervangen dus die zal er nog wel een keertje in terecht komen. Ook een 5200+ in gestopt simpel omdat het budget het toe liet, een systeem met een fatsoenlijke pentium is echt niet haalbaar.
Ik kan me voorstellen dat dit al meermaals is bediscussieerd en bekritiseerd, het lijkt me dan ook niet verstandig om nog verder daarop door te gaan. Het is echter in mijn ogen wel van belang om dit feit onder de aandacht van de lezer te brengen. Bijv. "exclusief verzendkosten"quote:Joep Stoffels schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:04:
Deze discussie hebben we al in de voorgaande pagina's van dit topic gehouden. De conclusie:
[...]
Ik was eerst ook voor max 600 euro inclusief verzendkosten, maar als je dat doet ga je sommige shops een voorsprong geven. Hoe bepaal je dat het max 600 euro inclusief verzendkosten is? Dat er minimaal één shop is die alle onderdelen kan leveren en de winkelmand ook nog eens voor onder de 600 euro inclusief verzendkosten kan leveren? Dat is gewoon oneerlijk.
....911....