BAS leek me nu niet direct de meest flexibele club voor een startende, kleine ZZP-er, die naast diensten, om een compleet portfolio te hebben, ook hardware wil kunnen leveren....
Deze is toch wel erg makkelijk te vinden: http://www.supermicro.nl/wheretobuy/europe.cfm?rgn=12026779 schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:55:
Verder nog een distri die Supermicro verkoopt.
Asus.nl was warempel snel! Maar ik kan alleen de resellers vinden en geen distri's. Maar inderdaad: Bas Distribution doet ook Asus (http://www.basdistributie.nl/ProductOverview.aspx). Dus het beste antwoord. De voorwaarden moet je maar bespreken met een account manager daar.
[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 12-09-2011 08:15 ]
Anoniem: 425919
Beste allen,
Ik ben op dit moment bezig met een marktonderzoek voor een distributeur van randapparatuur producten. Ik ben op zoek naar Nederlandse inkooporganisaties zoals BAS distributie en PDC. Weet iemand nog een aantal organisaties waar ik naar zou kunnen kijken?
Ik ben op dit moment bezig met een marktonderzoek voor een distributeur van randapparatuur producten. Ik ben op zoek naar Nederlandse inkooporganisaties zoals BAS distributie en PDC. Weet iemand nog een aantal organisaties waar ik naar zou kunnen kijken?
En daar registreer je je speciaal voor? Ik zou zeggen: Google.Anoniem: 425919 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:19:
Beste allen,
http://www.televersal.com/Anoniem: 25735 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
Totaal iets anders, iemand die een goeie leverancier kent voor Avaya producten?
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Maar wat zouden de kleinere webshops moeten doen dan?nextware schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:30:
De grote webshops kopen gewoon hele grote hoeveelheden in of zijn (zoals ik al aangaf) lid van een inkooporganisatie.
Meer marge op hun producten leggen en zo af en toe iets verkopen. Zeg dat je dan 1 a 5 artikelen per week verkoopt. Of gewoon lekker 1 a 2 procent op de producten en zo veel mogelijk omzet proberen te halen en dan rente trekken of zo? Je winst is misschien dan een paar euro cent of een euro per product.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je nog als kleine webshop mee kan in deze tijd. Men kijkt (klant) naar mijn idee toch altijd in de pricewatch voor de laagste prijs heb ik het idee. Als je duurder bent en je staat meer onderin de pricewatch verkoop je ook niet (lijkt mij) en kan je naar mijn idee niet bestaan.
Hoe denken jullie hierover? Wat is dus een goede strategie voor kleine webshops?
Service bieden.
Dat kan de helft niet en dan mag je best 5euro duurder zijn in mijn ogen, hell ik betaal liever 20euro meer voor service en goed advies dan een toko die gaat huilen als de kaart RMA komt.
Dat kan de helft niet en dan mag je best 5euro duurder zijn in mijn ogen, hell ik betaal liever 20euro meer voor service en goed advies dan een toko die gaat huilen als de kaart RMA komt.
En goed kijken waar je ergens koopt want het kan in veel gevallen nog al schelen waar je het ergens vandaan haalt maar dan moet je er wel fultime mee bezig zijn.
www.nolimitoss.nl
Zoals hierboven gezegd: zorg dat je jezelf onderscheidt op een ander gebied van de grote dozenschuivers. Je kunt regelmatig hier op GoT verhalen lezen over scenario's waarbij de klanten door de webshops aan de kant geschoven worden als het neerkomt op een stukje service / garantie vragen. Daar kun je jezelf wat mij betreft in onderscheiden.tweakerpim schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:01:
[...]
Maar wat zouden de kleinere webshops moeten doen dan?
Meer marge op hun producten leggen en zo af en toe iets verkopen. Zeg dat je dan 1 a 5 artikelen per week verkoopt. Of gewoon lekker 1 a 2 procent op de producten en zo veel mogelijk omzet proberen te halen en dan rente trekken of zo? Je winst is misschien dan een paar euro cent of een euro per product.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je nog als kleine webshop mee kan in deze tijd. Men kijkt (klant) naar mijn idee toch altijd in de pricewatch voor de laagste prijs heb ik het idee. Als je duurder bent en je staat meer onderin de pricewatch verkoop je ook niet (lijkt mij) en kan je naar mijn idee niet bestaan.
Hoe denken jullie hierover? Wat is dus een goede strategie voor kleine webshops?
Dat je dan eventueel wat duurder bent, kun je dan goedmaken als het neerkomt op een stukje aftersales. Dan merk je gewoon dat klanten best bereid zijn meer te betalen als "ruil" voor net dat beetje extra.
Als je jezelf alleen puur richt op het verkopen van producten (aka dozenschuiven) en niet op service, dan leef je als webshop deze dagen niet lang. Er zijn voldoende fora te vinden waarop diverse voorbeelden aangegeven worden dan webshops die als dozenschuiver fungeren en het dan compleet laten liggen op het gebied van service.
Bas heeft inderdaad een beperkt assortiment. Hierdoor kan je de gemiddelde particulier niet mee voorzien en krijg je 1 stuk verkopen van een artikel waar geen marge op zit. Ook hebben ze Dynabyte en Dixons nu erbij, naast Mycom. Je bent vaak bij Mycom inclusief verzendkosten beter uit dan bij Bas zelf te bestellen. Spreek je een accountmanager hier op aan halen ze hun schouders op.26779 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:43:
BAS leek me nu niet direct de meest flexibele club voor een startende, kleine ZZP-er, die naast diensten, om een compleet portfolio te hebben, ook hardware wil kunnen leveren....

Vaak hoor je ook Wave Computers als distributeur vallen. Wel breder assortiment, je kan de particuliere klant beter van dienst zijn in je webshop. Maar ook daar is het zo dat ze het wel prima vinden. Prijzen schommelen erg vaak, de genoemde dagprijzen. Levertijden weten ze niet. Vragen ze ook niet na. Schuift vaak vooruit. Dus verkoop geen producten die niet op voorraad zijn. Accountmanager zitten er puur om aantallen en artikelnummers in te kloppen. Meer niet. Denken niet met je mee. Vragen zijn al vaak te veel. Dan de service afhandeling van defecten. Dit duurt erg lang. Vaak is 4 a 8 weken normaal.
Actebis. Klein assortiment. Meer voor de zakelijke klant verkoop. Verzending via DHL wat vaak problemen geeft bij klanten die niet thuis zijn. Je wordt suf gebeld/gemaild met acties.
Mocht iemand ervaringen hebben met deze of andere distributeurs. Deel je mening hier
Ik zou zeggen Qwerty maar ga geen voordelen of nadelen noemen.
Aangezien ik niet geheel objectief kan zijn
Aangezien ik niet geheel objectief kan zijn
www.nolimitoss.nl
In principe is er geeneen distributeur die nog echt aan het 'one-stop-shopping' profiel voldoet IMHO....
Voor mij niet erg, maar als je als zzpér toch wat onderdeeltjes wilt hebben betaal je je al snel blauw aan order en verzendkosten. Then again.... moet je als distri dat soort klanten willen?
Voor mij niet erg, maar als je als zzpér toch wat onderdeeltjes wilt hebben betaal je je al snel blauw aan order en verzendkosten. Then again.... moet je als distri dat soort klanten willen?
Ik had vroeger toch veel plezier bij Computer2000/Techdata.wittereus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:07:
In principe is er geeneen distributeur die nog echt aan het 'one-stop-shopping' profiel voldoet IMHO....
Target etcPcDealer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:12:
[...]
Ik had vroeger toch veel plezier bij Computer2000/Techdata.
Er zijn toch ook distris die alleen verzendkosten rekenen en geen orderkosten ?wittereus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:07:
www.nolimitoss.nl
Uiteraard, elke distri heeft zo z'n eigen manier van order en/of verzend en/of administratie en/of verzekeringskosten. Feit blijft als je bij 5 distris moet bestellen om je systeempje compleet te krijgen ze al snel tegen de lamp loopt qua marge.... 
Techdata/computer2000 is wat mij betreft de grootste bureaucraat die er nog rondloopt. Pure broadliner....
Techdata/computer2000 is wat mij betreft de grootste bureaucraat die er nog rondloopt. Pure broadliner....
Dat ligt maar net aan wat je verkoopt en hoe je marge is en hoe goed je kan lullen als brugman, en of je afhaalt of laat verzenden etc jada jada.wittereus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:55:
Uiteraard, elke distri heeft zo z'n eigen manier van order en/of verzend en/of administratie en/of verzekeringskosten. Feit blijft als je bij 5 distris moet bestellen om je systeempje compleet te krijgen ze al snel tegen de lamp loopt qua marge....
Inzake BAS ben ik het helemaal met je eens.tweakerpim schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:02:
[...]
Bas heeft inderdaad een beperkt assortiment. Hierdoor kan je de gemiddelde particulier niet mee voorzien en krijg je 1 stuk verkopen van een artikel waar geen marge op zit. Ook hebben ze Dynabyte en Dixons nu erbij, naast Mycom. Je bent vaak bij Mycom inclusief verzendkosten beter uit dan bij Bas zelf te bestellen. Spreek je een accountmanager hier op aan halen ze hun schouders op.Dus lekker laten varen die club en richt je op een andere distributeur.
Vaak hoor je ook Wave Computers als distributeur vallen. Wel breder assortiment, je kan de particuliere klant beter van dienst zijn in je webshop. Maar ook daar is het zo dat ze het wel prima vinden. Prijzen schommelen erg vaak, de genoemde dagprijzen. Levertijden weten ze niet. Vragen ze ook niet na. Schuift vaak vooruit. Dus verkoop geen producten die niet op voorraad zijn. Accountmanager zitten er puur om aantallen en artikelnummers in te kloppen. Meer niet. Denken niet met je mee. Vragen zijn al vaak te veel. Dan de service afhandeling van defecten. Dit duurt erg lang. Vaak is 4 a 8 weken normaal.
Actebis. Klein assortiment. Meer voor de zakelijke klant verkoop. Verzending via DHL wat vaak problemen geeft bij klanten die niet thuis zijn. Je wordt suf gebeld/gemaild met acties.
Mocht iemand ervaringen hebben met deze of andere distributeurs. Deel je mening hier
Wave Computers daarentegen heb ik wel goede ervaringen mee. De account manager waar ik mee te maken heb denkt wel redelijk met me mee (zolang het hun geen geld kost
Techdata koop ik absoluut geen particulier spul. Wel veel zakelijk, maar dat wordt ook steeds minder. Wat prijs betreft vind ik hen toch wel hoog in de markt zitten..
Weet trouwens iemand welke leveranier de Sony reader touch prs-t1 in zijn assortiment heeft ?
Of in ieder geval Sony Reader Touch producten
Of in ieder geval Sony Reader Touch producten
Stebis. Maar er is geen voorraad van, en het beetje wat er af en toe van is word direct gealloceerd bij een bol.com e.d.
Kun je dan niet beter een Zakelijke Klant worden bij bijvoorbeeld Azerty. Dan heb je en net zulke goede prijzen als Azerty zelf, vaak nog iets beter, plus dat je een heel breed assortiment hebt en ik de aftersales bijzonder prettig vindt.wittereus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:07:
Voor mij was dit een hele goede oplossing, ik heb een klein bedrijfje die computerondersteuning biedt voor met name ouderen die toch graag een computer willen hebben. Als ik dan eens een paar systemen moet bouwen hebben ze bij Azerty alles en zijn de verzendkosten ook niet bijzonder hoog.
HD4Life @ Full-HD
Als je als bedrijf niet wilt groeien kun je inderdaad het beste bij een andere conculega een zakelijke klant worden.
Maar als je als bedrijf wilt groeien zou ik het niet doen aangezien je de concurent helpt en zelf niks bij een distri aan goodwill opbouwd.
Het is net waarvoor je kiest dat is hetzelfde als alle winkels die bij bas inkopen je sponsert zo lekker je concurrent.
En met een beetje geluk wordt er binnen de kortste keren ook nog een My com winkel om de hoek bij je geopend die dan lekker je marge's omzeep helpen.
Maar als je als bedrijf wilt groeien zou ik het niet doen aangezien je de concurent helpt en zelf niks bij een distri aan goodwill opbouwd.
Het is net waarvoor je kiest dat is hetzelfde als alle winkels die bij bas inkopen je sponsert zo lekker je concurrent.
En met een beetje geluk wordt er binnen de kortste keren ook nog een My com winkel om de hoek bij je geopend die dan lekker je marge's omzeep helpen.
www.nolimitoss.nl
Je snapt natuurlijk wel dat wanneer je bij een zogenaamde concurrent koopt, je betere prijzen hebt dan direct bij een distri. Tenzij je van meet af aan al goede omzetten hebt. Als je gaat opbouwen, is kopen bij een webshop een prima manier om je eerste verkopen concurrerend aan te kunnen bieden. Daarna kun je alsnog naar een distri bij voldoende omzet.dropdeath schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:13:
Als je als bedrijf niet wilt groeien kun je inderdaad het beste bij een andere conculega een zakelijke klant worden.
Het hangt er ook vanaf wat je precies doet, als je een fysieke winkel hebt is het al een ander verhaal dan dat je (zoals ik) dienstverlening voor het MKB doet. Ik heb een zakelijk account bij Informatique, dat bevalt me prima
Ingram Micro levert deze Sony readers. Lijkt mij dat ze steviger met Sony teamen dan Stebis (waarvan ik vermoed dat zij die spullen via Ingram inkopen namelijk). Volgens mij heeft ook Ingram geen voorraad op dit moment overigens.
Hier doen ze wel Asus, maar de inkoopprijzen slaan helemaal nergens meer op. Tussen de distri's zit al vaak grote prijs verschillen. Zelfs wel tot 200,- euro. Iemand zelfde ervaring of hier al is bij Bas over begonnen?PcDealer schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:01:
[...]
Deze is toch wel erg makkelijk te vinden: http://www.supermicro.nl/wheretobuy/europe.cfm?rgn=120
Asus.nl was warempel snel! Maar ik kan alleen de resellers vinden en geen distri's. Maar inderdaad: Bas Distribution doet ook Asus (http://www.basdistributie.nl/ProductOverview.aspx). Dus het beste antwoord. De voorwaarden moet je maar bespreken met een account manager daar.
Dat zal waarschijnlijk liggen aan de afspraken die je kunt bedingen bij BAS. Vanaf dag 0 de bottom price is natuurlijk onmogelijk.....
Beetje oude reactie, maar moet toch even zeggen dat het niet zo zwart/wit is.dropdeath schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:13:
Wat heb ik als webshop aan producten die 30% duurder zijn bij de ene distri, en waar je denkt dat je een goed aantal van kan verkopen? ik ga dan sowieso rondshoppen.
(voorbeeldje van vandaag: Netgear WNDR3700? Ingram - 85 eu, 4Launch - 62 eu)
Bij Copaco zijn de prijzen pas enigszins interessant als je in het groepje omzet >1m wordt gezet.
Todat een webshop een bepaalde grootte heeft is het gewoonweg niet reeel om je aan 1 leverancier te binden.
Wij hebben bijv. een tijd lang servers gehaald via de grote distri's in NL, maar je wordt er gewoon uitgetrapt met offertes. Als je op je offerte ineens 450 euro je concurrent goedkoper af bent, en zo een netwerk mag aanleggen met een servicecontract hieronder ga je echt geen zoete woordjes aan een te dure distri spenderen.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Tuurlijk ga je rondshoppen maar de prijs van die netgear kost bij een andere distri 74.50 (Wortmann) Maar ik wil alleen aangeven dat je wel beter bij een distri kunt kopen dan bij een andere webshop aangezien je daar nooit geen beter prijs kunt krijgen.
En ze altijd onder jouw prijs kunnen gaan zitten.
En als je bij een distri een leuke omzet neer legt ze toch net wat meer voor je willen doen.
En je dus met sommige producten en aantallen dezelfde prijs krijgt als de grote jongens.
Althans zo gaat het bij ons wel als je regelmatig een bestelling doet.
En dan heb ik het niet over 1 keer per maand een 1x een windows.
En ze altijd onder jouw prijs kunnen gaan zitten.
En als je bij een distri een leuke omzet neer legt ze toch net wat meer voor je willen doen.
En je dus met sommige producten en aantallen dezelfde prijs krijgt als de grote jongens.
Althans zo gaat het bij ons wel als je regelmatig een bestelling doet.
En dan heb ik het niet over 1 keer per maand een 1x een windows.
www.nolimitoss.nl
Kopen bij andere webshops zie ik ook niet echt als een oplossing, het geeft meer het eigen falen in je inkoopskunsten aan denk ik dan. ;-) Met behulp van andere partijen is er meestal meer mogelijk als je denkt.
Ik zie dat toch anders. Ik heb jaren een webshop gehad en bij Techdata deed ik bijna al mijn inkopen.kKaltUu schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:19:
[...]
Bij Copaco zijn de prijzen pas enigszins interessant als je in het groepje omzet >1m wordt gezet.
Todat een webshop een bepaalde grootte heeft is het gewoonweg niet reeel om je aan 1 leverancier te binden.
Voordelen:
-1 broadline leverancier
- consolideren van inkopen -> kostenreductie
Wat? Voorbeeld van kKaltUu geeft juist aan dat shoppen loont en vooral ook bij een webshop. Zie het verschil in inkoop bij distri en shop.dropdeath schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:04:
Tuurlijk ga je rondshoppen maar de prijs van die netgear kost bij een andere distri 74.50 (Wortmann) Maar ik wil alleen aangeven dat je wel beter bij een distri kunt kopen dan bij een andere webshop aangezien je daar nooit geen beter prijs kunt krijgen.
Ik begrijp je reactie niet. Als een webshop goedkoper is dan bij een distri, dan zou ik lekker bij de webshop kopen totdat mijn omzet dusdanig is dat een distri goedkoper wordt.wittereus schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:14:
Kopen bij andere webshops zie ik ook niet echt als een oplossing, het geeft meer het eigen falen in je inkoopskunsten aan denk ik dan. ;-) Met behulp van andere partijen is er meestal meer mogelijk als je denkt.
Dit blijft een mooi discussiepunt. De uitschieters die je bij resellers en e/retailers tegenkomt (zoals de hierboven genoemde Netgear WNDR3700), moet je ook als zodanig zien: uitschieters. De distri's zijn niet te duur, de reseller is 'te' goedkoop. Onze inkoopprijs (ETC is de grootste Netgear distri in NL) voor dat apparaat is gewoon beduidend hoger dan de (waarschijnlijk) dealprijs die 4launch bij/met Netgear heeft bedongen. De rest van de Netgear spullen zal een ander beeld geven als je die gaat vergelijken. Evengoed geldt dit voor aanbiedingen die je bijvoorbeeld soms bij de Media Markt ziet: die zijn lager dan onze (!) inkoopprijs en toch via (oa) ons beleverd! Special bids en deals met de fabrikanten maken het mogelijk. Dat is hoe het gaat, maar wat je wel of niet moet doen qua inkoopkanaal als wederverkopende partij? Het hangt (weer!) af van de aantallen: wil je een flinke hoeveelheid van die Netgears via ons of een andere distri kopen tegen een betere dan de scherpste standaardprijs? Kan! Al dan niet rechstreeks met de leverancier een special bid vragen en via je favoriete distri koop je het in. En als bonus spek je je concurrent dan niet! Echter voor een enkel stuks hoef je zoiets niet te proberen natuurlijk. Maar ook: van een enkel stuks prijsverschil op dit soort spul ga je ook niet een complete deal winnen of verliezen tenslotte.
[quote]PcDealer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:32:
[...]
[...]
Wat? Voorbeeld van kKaltUu geeft juist aan dat shoppen loont en vooral ook bij een webshop. Zie het verschil in inkoop bij distri en shop.
[...]
Ik bedoelde meer dat een webshop niet zegt van als je er een 50 nodig hebt krijg je ze twee euro goedkoper.
Aangezien die totaal geen marge maken en dat je dan soms beter af bent bij een disti maar als je daar nooit wat gekocht hebt krijg je ook geen betere prijs.
Dus daarom loont het om te proberen het meeste bij een distri in te kopen ook al ben je in het begin dan duurder uit.
[...]
[...]
Wat? Voorbeeld van kKaltUu geeft juist aan dat shoppen loont en vooral ook bij een webshop. Zie het verschil in inkoop bij distri en shop.
[...]
Ik bedoelde meer dat een webshop niet zegt van als je er een 50 nodig hebt krijg je ze twee euro goedkoper.
Aangezien die totaal geen marge maken en dat je dan soms beter af bent bij een disti maar als je daar nooit wat gekocht hebt krijg je ook geen betere prijs.
Dus daarom loont het om te proberen het meeste bij een distri in te kopen ook al ben je in het begin dan duurder uit.
www.nolimitoss.nl
Als je op die manier omzet weggeeft aan je concurrenten zul je niet snel die omzet halen om in de wat interessantere markten te komen. Maar zoals marksanne al zegt, met een beetje hulp van anderen kom je een heel eind. Moet je wel ballen durven hebben uiteraard.PcDealer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:32:
[...]
Ik begrijp je reactie niet. Als een webshop goedkoper is dan bij een distri, dan zou ik lekker bij de webshop kopen totdat mijn omzet dusdanig is dat een distri goedkoper wordt.
En je moet een redelijk kapitaal hebben om nog in de markt te komen.
Aangezien er een behoorlijke hoeveelheid producten afgenomen moeten worden om in de buurt van de
grotere webshops te komen met je prijs.
En in dat licht kan ik me voorstellen dat je als kleine webshop bij de grotere gaat inkopen.
Maar ik heb van die webshops die dat doen en bij ons wat inkopen nog nooit groot zien worden.
Eerder het tegen overgestelde dat ze stopten omdat ze niks konden verdienen of dat ze het naast hun vaste baan bleven doen en er een kleine verdienste aan over hielden.
En er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.
Aangezien er een behoorlijke hoeveelheid producten afgenomen moeten worden om in de buurt van de
grotere webshops te komen met je prijs.
En in dat licht kan ik me voorstellen dat je als kleine webshop bij de grotere gaat inkopen.
Maar ik heb van die webshops die dat doen en bij ons wat inkopen nog nooit groot zien worden.
Eerder het tegen overgestelde dat ze stopten omdat ze niks konden verdienen of dat ze het naast hun vaste baan bleven doen en er een kleine verdienste aan over hielden.
En er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.
www.nolimitoss.nl
Het hele kanaal is gewoon verpest door de fabrikanten met hun special bids.
Distri's moeten 1 vuist maken en eisen dat fabrikanten hiermee stoppen zodat de distri zelf beslist tegen welke prijs een product naar een retailer/webshop gaat.
Het is werkelijk te gek voor woorden dat door een special bid een webshop een lagere inkoopprijs heeft dan een distri die veel meer zaken met de fabrikant doet.
Distri's moeten 1 vuist maken en eisen dat fabrikanten hiermee stoppen zodat de distri zelf beslist tegen welke prijs een product naar een retailer/webshop gaat.
Het is werkelijk te gek voor woorden dat door een special bid een webshop een lagere inkoopprijs heeft dan een distri die veel meer zaken met de fabrikant doet.
Maar dat is het nadeel van taiwanse fabrikanten die denken maar aan 1 dingen en dat is aantal aantal en aantal en daar door krijg je dit.
Maar distri doen daar net zo hard aan mee aangezien elke klant een eigen prijs krijgt je kunt ook als distri zeggen of je er nu 1 of 20 koopt dat is de prijs die voor iedereen hetzelfde is.
Maar dan kom je vaak weer in het gedrang met prijsafspraken.
Dus het blijft altijd lastig.
Maar distri doen daar net zo hard aan mee aangezien elke klant een eigen prijs krijgt je kunt ook als distri zeggen of je er nu 1 of 20 koopt dat is de prijs die voor iedereen hetzelfde is.
Maar dan kom je vaak weer in het gedrang met prijsafspraken.
Dus het blijft altijd lastig.
www.nolimitoss.nl
Alle A-merken doen aan een vorm van dealregistratie/special bid.dropdeath schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:47:
Maar dat is het nadeel van taiwanse fabrikanten die denken maar aan 1 dingen en dat is aantal aantal en aantal en daar door krijg je dit.
Ja dat klopt maar dan is het vaak wel voor 1 project en niet dat het dan op de markt gedumpt wordt al komt dit de laatste tijd ook steeds vaker voor.
www.nolimitoss.nl
Tja, dat mag ook niet. Daarom moeten de eindgebruikergegevens meestal meegegeven worden.dropdeath schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:02:
Ja dat klopt maar dan is het vaak wel voor 1 project en niet dat het dan op de markt gedumpt wordt al komt dit de laatste tijd ook steeds vaker voor.
Ja, maar er is geen controle op. De fabrikanten weten best dat vaak een fictieve eindgebruiker of eigen bv-tje wordt opgegeven om de special bid te bedingen, echter ze staan het gewoon oogluikend toe.
Ik weet uit ervaring dat HP en VMware daadwerkelijk contact opnemen met de eindgebruiker. Wat wel zo is, is dat de grijze markt door HP zelf wordt gecreëerd en ze er niets aan doen. Microsoft Nederland heeft wel onlangs de verschillen tussen UK en NL voor een belangrijk deel opgeheven.jimbo123 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:04:
Ja, maar er is geen controle op. De fabrikanten weten best dat vaak een fictieve eindgebruiker of eigen bv-tje wordt opgegeven om de special bid te bedingen, echter ze staan het gewoon oogluikend toe.
Ach, zolang nederlandse windows in duitsland goedkoper is blijft microsoft ongeloofwaardig. ;-)
Lol! OEM, Retail of volume licentie?wittereus schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:31:
Ach, zolang nederlandse windows in duitsland goedkoper is blijft microsoft ongeloofwaardig. ;-)
Ach dat is niet alleen in duitsland zijn hier ook al OEM microsoft NL goedkoper tegen gekomen in italie en polen.
www.nolimitoss.nl
Mooi he
En de nederlandse distributie klaagt steen en been.
Ja en dat kan ik ook begrijpen want wil je als reseller officeel microsoft verkopen ben je verplicht om het in nederland te kopen en als je dan ziet dat in de omringende landen het ooit 4/5 euro scheelt wordt je daar niet blij van.
En dat geldt ook voor de disti want die kopen het ook in nederland en zitten met hetzelfde probleem.
En microsoft zal het verder een worst zijn dat het zo is want die zeggen dan gewoon dan koop je het toch gewoon niet.
Maar gaan dan wel klagen als er distri zijn die het via een andere weg halen en het dus niet officeel doen.
En dus onder de prijs van de officele kunnen gaan zitten.
En dat geldt ook voor de disti want die kopen het ook in nederland en zitten met hetzelfde probleem.
En microsoft zal het verder een worst zijn dat het zo is want die zeggen dan gewoon dan koop je het toch gewoon niet.
Maar gaan dan wel klagen als er distri zijn die het via een andere weg halen en het dus niet officeel doen.
En dus onder de prijs van de officele kunnen gaan zitten.
www.nolimitoss.nl
Weet iemand toevallig waar je grotere Samsung tv-toestellen kunt bestellen ? Ik heb wel een leverancier, maar een klant van mij is op zoek naar de Samsung 8000 serie. En die heeft de betreffende leverancier niet in het assortiment zitten en kan hij ook niet leveren. Iemand een idee waar ik eens zou kunnen kijken ?
[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 20-02-2012 12:24 ]
Je kunt eens kijken bij techdata.
www.nolimitoss.nl
Laatste keer dat ik dat moest ben ik naar de Mediamarkt gereden, dat scheelde mij 250 euro ofzo.
Anders Redcoon ofzo, voor 1 scherm is het niet echt de moeite om bij een groothandel aan te kloppen lijkt mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Beekforel op 20-02-2012 13:52 ]
Volgens mij zijn dat contractmodellen, niet zomaar door elke random webshop te bestellen bij *insert random* distri. Denk dat je het beste naar je lokale MM / goedkoopste webshop moet kijken, neem aan dat je hem zelf voor de adviesprijs wilt verkopen, of moet je ook nog concurrerend zijn?
Zoals Apple? De normale prijs bij distri is niet interessant. Pas als aan alle voorwaarden voldoet en een business plan overhandigd met verwachte omzet, wordt je als reseller erkend en krijg je een rebate.thijszor schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:52:
Volgens mij zijn dat contractmodellen, niet zomaar door elke random webshop te bestellen bij *insert random* distri. Denk dat je het beste naar je lokale MM / goedkoopste webshop moet kijken, neem aan dat je hem zelf voor de adviesprijs wilt verkopen, of moet je ook nog concurrerend zijn?
Klopt, dus daarom lijkt het me voor hem verstandig om gewoon wat winkels te proberen / webshops te proberen en wat marge voor jezelf te behalen, high-end samsung modellen zijn goede business voor de winkels namelijk
Niemand. Ik zou even bij cisco zelf informeren, die zullen nog de meest betrouwbare info hebben qua leveringen.
Ik snap er niks van al deze grote distributeurs. TechData, Wave Computers, Actebis, Copaco, Ingram Micro, Bas Computers. Wat voor prijzen hebben ze zeg. Bijvoorbeeld als ik 100 hardeschijven wil bestellen ben ik nog steeds ietsje meer geld kwijt dan de goedkoopste bedrijf op pricewatch staat. Waar krijgen die bedrijven zulke prijzen vandaan snap ik nog steeds niet. Ik blijf bezig.
[ Voor 10% gewijzigd door tayram op 02-03-2012 21:39 ]
Temco geprobeerd of een van onze buren?tayram schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:34:
Waar krijgen die bedrijven zulke prijzen vandaan snap ik nog steeds niet. Ik blijf bezig.
Nee. Ik heb nog nooit gehoord. Ik ga zo meteen kijken. En wat bedoel je een van onze buren?
[ Voor 7% gewijzigd door tayram op 03-03-2012 00:48 ]
BE en DEtayram schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:45:
[...]
Nee. Ik heb nog nooit gehoord. Ik ga zo meteen kijken. En wat bedoel je een van onze buren?
Anoniem: 22659
Heb je een bestaande relatie met deze bedrijven of probeer je gewoon eenmalig iets te bestellen? In dat laatste geval is het voor de distri ook niet heel interessant om voor een heel lage marge te leveren. Je praat immers over een order van 8000 euro oid en daarvoor plaatsen de grote afnemers niet eens een bestelling. Vergis je niet in het verschil wat voor jou een grote order is en wat voor de distri een grote order is.tayram schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:34:
Ik snap er niks van al deze grote distributeurs. TechData, Wave Computers, Actebis, Copaco, Ingram Micro, Bas Computers. Wat voor prijzen hebben ze zeg. Bijvoorbeeld als ik 100 hardeschijven wil bestellen ben ik nog steeds ietsje meer geld kwijt dan de goedkoopste bedrijf op pricewatch staat. Waar krijgen die bedrijven zulke prijzen vandaan snap ik nog steeds niet. Ik blijf bezig.
Ik heb geen relatie met deze bedrijven. Ik ben wel klant geworden en ik wil natuurlijk wat spullen gaan kopen. Maar ze zijn allemaal te duur. Ze zeggen dat je veel moet kopen om betere prijs te krijgen. Ik vroeg wat is veel. En dat was minimaal 100 stuks bijvoorbeeld. Dan zei ik van oke ik wil 100 schijven nemen voor betere prijs. Dan gaat de prijs 0.20 cent dalen. Dat is geen genoeg korting neem ik aan. En meestal krijgen ze ook niet zoveel binnen op voorraad. Ik controleer bijna elke dag. Er moet gewoon een manier zijn om goedkoper in te kopen. Maar hoe weet ik nog niet.Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:15:
[...]
Heb je een bestaande relatie met deze bedrijven of probeer je gewoon eenmalig iets te bestellen? In dat laatste geval is het voor de distri ook niet heel interessant om voor een heel lage marge te leveren. Je praat immers over een order van 8000 euro oid en daarvoor plaatsen de grote afnemers niet eens een bestelling. Vergis je niet in het verschil wat voor jou een grote order is en wat voor de distri een grote order is.
Hdd's zijn ook lastig door de overstromingen in thailand. De situatie is nog alles behalve normaal, waardoor je lastig schijven kunt vinden voor de beste prijs.
Harde schijven kun je inderdaad op dit moment wel een beetje vergeten dat daar veel prijsverschil tussen gaat zitten.
Maar niet zo veel op voorraad krijgen is niet helemaal waar ik weet wel een aantal distiri behoorlijk wat voorraad hebben en dan praat ik over 500+ of meer.
Alleen is het vaak dat die partijen snel weer weg zijn dus kan best zijn dat ze nog eens niet op voorraad komen te staan omdat de grote klanten ze al gereserveerd hebben.
Maar niet zo veel op voorraad krijgen is niet helemaal waar ik weet wel een aantal distiri behoorlijk wat voorraad hebben en dan praat ik over 500+ of meer.
Alleen is het vaak dat die partijen snel weer weg zijn dus kan best zijn dat ze nog eens niet op voorraad komen te staan omdat de grote klanten ze al gereserveerd hebben.
www.nolimitoss.nl
Wie kent er bedrijven die tweedehands laptops en PC's verkopen, die tweedehands dingen van bedrijven zijn vaak nog wel oké. Zijn nogal wat mensen die graag een goede tweedehands laptop willen.
Ken zelf Flection, iemand die er meer kent of ervaring heeft met Flection?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Vroeger wel eens zaken gedaan met Flection, op zich prima tent en (toen) goede prijzen. Of dat alleen handel is betwijfel ik... Een nieuwe PC/laptop heb je al voor een paar-100 eur.-The_Mask- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:09:
Wie kent er bedrijven die tweedehands laptops en PC's verkopen, die tweedehands dingen van bedrijven zijn vaak nog wel oké. Zijn nogal wat mensen die graag een goede tweedehands laptop willen.
Een refurb ding voor 100 eur ofzo inkopen is 1, maar die dingen installeren, gare batterijen, garantie geven enz betekend dat je al snel 200+ eur moet gaan vragen..... je bent relatief veel tijd kwijt. (of je moet een partij doorverkopen oid en met ghost ofzo gaan automatiseren)
Je zult er idd niet rijk mee worden, maar er is gewoon vraag naar dus dan lever je het.
Is meestal wel 1/3 van de nieuwprijs, dus aardig goedkoper.
Maar ken je nog een vergelijkbaar bedrijf?
[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 15-03-2012 22:15 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ducore had toen ook refurbished spul, maar toen (8jaar geleden ofzo) waren ze iig een stuk duurder dan Flection-The_Mask- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:14:
Je zult er idd niet rijk mee worden, maar er is gewoon vraag naar dus dan lever je het.Is meestal wel 1/3 van de nieuwprijs, dus aardig goedkoper.
Laptops4all. Goed spul, goede service, goede prijzen.
Dan zijn ze nu wat beter geworden.DJSmiley schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:26:
[...]
Ducore had toen ook refurbished spul, maar toen (8jaar geleden ofzo) waren ze iig een stuk duurder dan Flection
Krijg je als bedrijf dan lagere prijzen te zien? Vind ze namelijk aan de dure kant.Timmert schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:32:
Laptops4all. Goed spul, goede service, goede prijzen.
Ook wat aan de dure kant.
Zijn ze ook echt interessant, kan namelijk zonder inlog niet zo veel zien namelijk.wittereus schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:25:
Xeptor doet er ook veel mee.
Iedereen iig bedankt.
AMD Nieuwsdiscussie
Ze leveren voornamelijk aan particulieren. Gewoon even bellen, wellicht kunnen ze wat aan de prijs doen als je aangeeft dat je reseller bent. Ze verkopen wel alleen écht net spul. En op alles minimaal 12 maanden garantie.-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:12:
[...]
Krijg je als bedrijf dan lagere prijzen te zien? Vind ze namelijk aan de dure kant.
Ah oké dan is het dus niet zo vreemd dat ze wat duurder zijn.
Staat ook nog een virusscanner, Adobe reader, VLC en OpenOffice op en je krijgt één jaar garantie, opzich is de prijs dan idd wel netjes ja.
http://www.laptops4all.nl...tops/hp-compaq-6910p.html
Staat ook nog een virusscanner, Adobe reader, VLC en OpenOffice op en je krijgt één jaar garantie, opzich is de prijs dan idd wel netjes ja.
http://www.laptops4all.nl...tops/hp-compaq-6910p.html
[ Voor 64% gewijzigd door -The_Mask- op 20-03-2012 23:41 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Weet iemand welke distri (mag ook in buitenland zijn) Asus Optical Storage verkoopt? Dus DVD en Blu-ray spelers en branders etc.
Je zou eens bij b.com in duitsland kunnen kijken.
www.nolimitoss.nl
Wil je het nog weten?PcDealer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:14:
http://www.channelweb.nl/...ubriek=1197121&id=2597319
Wat zijn de banden van All2mation met www.wizzkidcomputers.nl (zie algemene voorwaarden)?
Ik ken wizzkid computers en het is waarschijnlijk de meest slechte computerwinkel die je zal vinden. De kennis is daar ver onder nul. Dus ze zullen hun algemene voorwaarden ook wel gekopieerd hebben van een andere website, zoals meer dingen op hun website...
Xeptor belde vandaag gister toevallig, iemand die nog wat kwijt wil over hun?-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:12:
[...]
Zijn ze ook echt interessant, kan namelijk zonder inlog niet zo veel zien namelijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Mooie tent als je een beetje volume kan draaien. (100 stuks +)
Xeptor is mij ook aan het bellen of ik zaken met hen wil gaan doen. Aangezien ik veel in HP doe (servers, werkstations, etc) heb ik dit aangegeven. Krijg ik een prijslijst: nagenoeg alles is HP renew.-The_Mask- schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:22:
[...]
Wil je het nog weten?![]()
Ik ken wizzkid computers en het is waarschijnlijk de meest slechte computerwinkel die je zal vinden. De kennis is daar ver onder nul. Dus ze zullen hun algemene voorwaarden ook wel gekopieerd hebben van een andere website, zoals meer dingen op hun website...
[...]
Xeptor belde vandaag gister toevallig, iemand die nog wat kwijt wil over hun?
Aangegeven dat ik dat toch echt niet wil hebben (ongeacht of het nu wel goed werkt of niet). Ik wil gewoon geen repareerde HP producten aan mijn klanten verkopen.
Wellicht ook handig voor je: Infotheek is hetzelfde bedrijf
En ook ik ben net gebeld door Xeptor. Blijkbaar in zwaar weer, als ze zo actief klantjes aan het zoeken zijnnextware schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:50:
[...]
Xeptor is mij ook aan het bellen of ik zaken met hen wil gaan doen. Aangezien ik veel in HP doe (servers, werkstations, etc) heb ik dit aangegeven. Krijg ik een prijslijst: nagenoeg alles is HP renew.
Aangegeven dat ik dat toch echt niet wil hebben (ongeacht of het nu wel goed werkt of niet). Ik wil gewoon geen repareerde HP producten aan mijn klanten verkopen.
Wellicht ook handig voor je: Infotheek is hetzelfde bedrijf
Ze hebben mij ook een paar keer gebeld, drie verschillende personen. Een op naam van mijn inmiddels opgeheven eigen bedrijf.
Tech Data wil ETC overnemen. NOES!!! Minder concurrentie op VMware/Citrix.
Oh noes!PcDealer schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:14:
offtopic:
Overigens weet ik er erg weinig van af, anders dan wat PcDealer al vermeld...
Overigens weet ik er erg weinig van af, anders dan wat PcDealer al vermeld...
[ Voor 17% gewijzigd door samo op 14-09-2012 13:11 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Wil overnemen? Die overname is al een feit, volgens een mailtje welke ik vorige week van ETC kreeg:PcDealer schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:14:
Afgelopen woensdag is officieel bekendgemaakt dat de Tech Data Corporation alle bedrijven vallende onder de Specialized Distribution Group (SDG) in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Nederland heeft overgenomen. In Nederland is SDG al jarenlang actief onder de naam ETC BV.
ETC BV is de afgelopen jaren door u gewaardeerd als ‘value-added’ distributeur. ETC BV heeft het ‘value added’ principe altijd gezien als kern van haar bestaan waarbij ‘value’ pas ‘added’ is als het heeft voldaan aan uw behoefte op het gebied van logistiek en kennisdistributie, opdat u succesvol kunt zijn bij uw klanten. Daar werken we elke dag voor en blijven we elke dag voor werken!
De overname van de Tech Data Corporation zal onze passie voor dit vak niet veranderen! Sterker nog, ik ben van sterk van mening dat de basis die de Tech Data Corporation aan ETC BV biedt voor alle betrokken partijen voor een enorme waarde-creatie zorgt: voor de fabrikanten, de medewerkers van onze bedrijven en zeker voor u als gewaardeerde business partner.
Alvorens deze overname omgezet kan worden in actie moet de Europese Commissie haar goedkeuringsprocedure afronden. Dit zal zij naar verwachting voor het einde van 2012 hebben gedaan. Tot die tijd zullen zowel de Tech Data Corporation als ETC BV als onafhankelijke, aparte bedrijven blijven werken.
We zien er naar uit om de komende jaren value-added distributie verder uit te bouwen en samen met u programma’s en markten te ontwikkelen, aan en met u producten en oplossingen te verkopen en hoogwaardige technische ondersteuning en diensten te leveren. Kortom: u bij te staan in alle cycli van uw verkoopproces!
Volgens CRN / persbericht:
De transactie moet nog wel door de regelgevende instanties van de EU worden goedgekeurd. Naar verwachting gebeurt dit uiterlijk eind oktober. Tot die tijd mogen de partijen niet met elkaar samenwerken.
Samengevat, de overname is rond, alleen moet er nog EU goedkeuring komen?
Jij weet natuurlijk iets meer dan de rest hier
Nou zo heel veel weet ik er ook niet over. Los van dat ik niks mag vertellen...
[ Voor 50% gewijzigd door samo op 14-09-2012 16:26 ]
Dus je mag niets vertellen wat al en public is medegedeeld? Dus je weet meer dan wij 
De overname is pas rond als goedkeuring is verkregen van de betreffende autoriteiten. Dat de eigenaren het met elkaar eens zijn is een ander verhaal.
De overname is pas rond als goedkeuring is verkregen van de betreffende autoriteiten. Dat de eigenaren het met elkaar eens zijn is een ander verhaal.
Anoniem: 25735
Totaal iets wat anders, iemand enig idee hoe het volgende product heet of waar ik dat zou kunnen inkopen?
Er moet een product bestaan die voornamelijk bij scholen wordt gebruikt waar je van 1 PC 4 of 6 werkplekken kunt maken. Hier maken ze geen gebruik van Thinstuff of Terminal Server oplossingen, maar volgens mij van een bepaalde hardware oplossing.
PC Plus wordt het ook wel genoemd, maar dan kom je op internet maar 1 ICT partij tegen die het product ook zo heeft genoemd.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en waar ik het zou kunnen bestellen? Dit in verband met een verzoek van een school wat de mogelijkheden zijn.
Er moet een product bestaan die voornamelijk bij scholen wordt gebruikt waar je van 1 PC 4 of 6 werkplekken kunt maken. Hier maken ze geen gebruik van Thinstuff of Terminal Server oplossingen, maar volgens mij van een bepaalde hardware oplossing.
PC Plus wordt het ook wel genoemd, maar dan kom je op internet maar 1 ICT partij tegen die het product ook zo heeft genoemd.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en waar ik het zou kunnen bestellen? Dit in verband met een verzoek van een school wat de mogelijkheden zijn.
HP noemt het volgens mij (mogelijk) Multiseat. Maar de oplossingen die ik daarvan tegen kom is een enkele thinclient terminal voor meerdere plekken.
Microsoft Windows MultiPoint Server 2011?Anoniem: 25735 schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:40:
Totaal iets wat anders, iemand enig idee hoe het volgende product heet of waar ik dat zou kunnen inkopen?
http://www.microsoft.com/windows/multipoint/
Je zou eens naar Plugable kunnen kijken, dat zijn gewoon USB apparaten waarmee je voor een paar tientjes een extra werkplek aan een bestaande computer kunt prakken. Werken met OS X, Fedora 17 en Windows 7. Helaas alleen via Amazon te bestellen, en ze doen niet aan BTW-facturen.Anoniem: 25735 schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:40:
Jij bedoeld dit?_JGC_ schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:37:
[...]
Je zou eens naar Plugable kunnen kijken, dat zijn gewoon USB apparaten waarmee je voor een paar tientjes een extra werkplek aan een bestaande computer kunt prakken. Werken met OS X, Fedora 17 en Windows 7. Helaas alleen via Amazon te bestellen, en ze doen niet aan BTW-facturen.
http://www.amazon.com/Plu...&sr=8-9&keywords=Plugable
Dan heb je nog altijn zoiets als Microsoft MultiPoint server nodig.
Anoniem: 176232
Die toestemming is een formaliteit. Zolang er voldoende concurrentie op de markt is, wordt het goedgekeurd.PcDealer schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:19:
ETC is niet beursgenoteerd en dat maakt het al eenvoudiger.
Wat ik wel weet is dat bij Quote in Oldenzaal half augustus ontslagen zijn aangezegd en de magazijnen gaan verdwijnen. Vanaf half oktober krijgen klanten nog maar 1 klantnummer bij Quote/Tech Data. Kortom, Quote is dan dood en volledig geïntegreerd in Tech Data. Er wordt dan alleen nog maar geleverd vanuit de magazijnen in België.
Anoniem: 244101
Welke leverancier is het beste inclusief verzending voor koffiemachines zoals Senseo etc?
HON, al is het duurder dan gewoon in de blokkeraanbieding kopen. Behalve als je over 1000 stuks + gaat praten.Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:18:
Welke leverancier is het beste inclusief verzending voor koffiemachines zoals Senseo etc?
Beste lezers,
Ik lurk al enige tijd op dit topic en heb inmiddels ook al een pagina of 15 doorgespit maar ik kan antwoorden op een paar vragen slecht vinden, dus ik dacht laat ik het gewoon eens posten...
Zoals net aangegeven dus lijkt het me wel wat om in m'n bedrijf meer te doen met hardware, voornamelijk directe persoonlijke levering aan klanten van complete systemen, dus niet zo zeer om competitief mee te gaan doen met de goedkoopste webshop.
De winst komt dan vooralsnog van het leveren van service en het rekenen van kosten voor assemblage, dat maakt voor mijn klanten niet uit want er staat tegen over dat ik langs kom, uitleg geef, en garant sta voor mijn product.
Feit blijft natuurlijk dat iedere cent minder besteed aan inkoop weer een cent meer in de zak is!
Om een gunstige inkoopprijs te krijgen is het me al bekend dat het gaat om volume, ik heb dan het idee om volgend boekjaar ongeveer 20 tot 30k als budget voor inkoop te hebben...
Voordat ik me daadwerkelijk ga registreren bij groothandels van voorkeur vraag ik me af;
Hoe kan je zo gunstig mogelijk OEM licenties voor Windows in kopen? Ik vind hier en daar websites waar bedrijven nieuwe computers (met B-merk hardware, maar dat terzijde) verkopen voor 300 euro, mét Windows 7 home premium. Als ik kijk in de pricewatch zie ik 87 euro inclusief. Het lijkt me dat deze bedrijven op de een of andere manier aan goedkopere licenties komen, 300 - 87 = 213 en daar zou dan nog winst in moeten zitten ook?
Is 30k omzet überhaupt een bedrag waar distributeurs aantrekkelijke deals tegen over zetten of moet je dan echt over tonnen praten om een Gigabyte bordje van 60 euro enkele euro's goedkoper te krijgen?
Ik verwacht natuurlijk geen specifieke cijfers, slechts een schatting zou mij al over de streep kunnen trekken om aan te kloppen bij distributeurs, anders misschien toch voorlopig maar door suffen met particulier georiënteerde webshops...
Bij voorbaat dank!
Ik lurk al enige tijd op dit topic en heb inmiddels ook al een pagina of 15 doorgespit maar ik kan antwoorden op een paar vragen slecht vinden, dus ik dacht laat ik het gewoon eens posten...
Zoals net aangegeven dus lijkt het me wel wat om in m'n bedrijf meer te doen met hardware, voornamelijk directe persoonlijke levering aan klanten van complete systemen, dus niet zo zeer om competitief mee te gaan doen met de goedkoopste webshop.
De winst komt dan vooralsnog van het leveren van service en het rekenen van kosten voor assemblage, dat maakt voor mijn klanten niet uit want er staat tegen over dat ik langs kom, uitleg geef, en garant sta voor mijn product.
Feit blijft natuurlijk dat iedere cent minder besteed aan inkoop weer een cent meer in de zak is!
Om een gunstige inkoopprijs te krijgen is het me al bekend dat het gaat om volume, ik heb dan het idee om volgend boekjaar ongeveer 20 tot 30k als budget voor inkoop te hebben...
Voordat ik me daadwerkelijk ga registreren bij groothandels van voorkeur vraag ik me af;
Hoe kan je zo gunstig mogelijk OEM licenties voor Windows in kopen? Ik vind hier en daar websites waar bedrijven nieuwe computers (met B-merk hardware, maar dat terzijde) verkopen voor 300 euro, mét Windows 7 home premium. Als ik kijk in de pricewatch zie ik 87 euro inclusief. Het lijkt me dat deze bedrijven op de een of andere manier aan goedkopere licenties komen, 300 - 87 = 213 en daar zou dan nog winst in moeten zitten ook?
Is 30k omzet überhaupt een bedrag waar distributeurs aantrekkelijke deals tegen over zetten of moet je dan echt over tonnen praten om een Gigabyte bordje van 60 euro enkele euro's goedkoper te krijgen?
Ik verwacht natuurlijk geen specifieke cijfers, slechts een schatting zou mij al over de streep kunnen trekken om aan te kloppen bij distributeurs, anders misschien toch voorlopig maar door suffen met particulier georiënteerde webshops...
Bij voorbaat dank!
My life for hire!
Om bij de meeste distributeurs kortingen te kunnen bedingen, zul je inderdaad een redelijke inkoop (minimaal 100k) per jaar bij die distributeur moeten doen. Maar een korting van enkele euro's op een mobo van € 60,- ga je nergens krijgen. Dan verliest de distri zijn complete marge.
Uit betrouwbare bron weet ik dat bijvoorbeeld Ingram Micro maar een marge heeft van enkele centen op geheugenmodules. Dan ga je er al bijvoorbeeld 1000 moeten bestellen voor je ook maar enige korting krijgt.
Het idee om je extra marge te halen uit assemblage en onsite afleveren van de PC's is volgens mij hetgeen je wel aan vast moet houden. Voor het inkopen van hardware voor consumer PC's kun je wellicht eens kijken bij de volgende leveranciers:
- BAS Distributie (http://www.basdistributie.nl/)
- Wave Nederland (http://www.wave-computers.nl) (home leverancier van, onder andere, Alternate)
- Tech Data (http://www.techdata.nl) - Zij hebben een redelijk assortiment nu ze Quote hebben geïntegreerd in hun ecommerce omgeving.
- RVO Direct (http://www.rvodirect.nl) - Leverancier van Real PC
- ETC Distribution (http://www.etcdistribution.nl) - Is recentelijk overgenomen door Tech Data
Bij de meeste leveranciers zul je echter wel eerst een aantal order via vooruitbetaling moeten voldoen voor je op rekening kunt aanschaffen. Bij Techdata moet je eerst 15k omzet op jaarbasis hebben voor je op rekening kunt kopen.
Edit:
Zie ook net dat Brightpoint door Ingram Micro is overgenomen.. Nog heel even en we zijn met z'n allen overgeleverd aan maar enkele distributeurs..
Uit betrouwbare bron weet ik dat bijvoorbeeld Ingram Micro maar een marge heeft van enkele centen op geheugenmodules. Dan ga je er al bijvoorbeeld 1000 moeten bestellen voor je ook maar enige korting krijgt.
Het idee om je extra marge te halen uit assemblage en onsite afleveren van de PC's is volgens mij hetgeen je wel aan vast moet houden. Voor het inkopen van hardware voor consumer PC's kun je wellicht eens kijken bij de volgende leveranciers:
- BAS Distributie (http://www.basdistributie.nl/)
- Wave Nederland (http://www.wave-computers.nl) (home leverancier van, onder andere, Alternate)
- Tech Data (http://www.techdata.nl) - Zij hebben een redelijk assortiment nu ze Quote hebben geïntegreerd in hun ecommerce omgeving.
- RVO Direct (http://www.rvodirect.nl) - Leverancier van Real PC
- ETC Distribution (http://www.etcdistribution.nl) - Is recentelijk overgenomen door Tech Data
Bij de meeste leveranciers zul je echter wel eerst een aantal order via vooruitbetaling moeten voldoen voor je op rekening kunt aanschaffen. Bij Techdata moet je eerst 15k omzet op jaarbasis hebben voor je op rekening kunt kopen.
Edit:
Zie ook net dat Brightpoint door Ingram Micro is overgenomen.. Nog heel even en we zijn met z'n allen overgeleverd aan maar enkele distributeurs..
Dank voor je reactie, het wordt me langzaam wel duidelijk dat zelfs een omzet van enkele duizenden euro's nog steeds peanuts is bij de groothandel-- Ik zal de prijzen dan ook waarschijnlijk gaan baseren op de goedkoopst vindbare pricewatch shop per product, om een figuur te schetsen voor het aankomend jaar.
Wat zou je zeggen van de Windows licenties, zelfde verhaal?
Dan lees ik her en der dat licenties en/of producten goedkoper zijn 'bij de buren', zou het lonen om met een grote bus en aanhanger zelf de spullen te halen bij een groothandel over de grens? Of Creëer je dan weer andere problemen
Wat zou je zeggen van de Windows licenties, zelfde verhaal?
Dan lees ik her en der dat licenties en/of producten goedkoper zijn 'bij de buren', zou het lonen om met een grote bus en aanhanger zelf de spullen te halen bij een groothandel over de grens? Of Creëer je dan weer andere problemen
My life for hire!
-
[ Voor 100% gewijzigd door Saus op 24-01-2013 09:08 ]
Ik ben verantwoordelijk voor een grote groep resellers die bij mij een betere prijs krijgen op software dan ze zelf zouden kunnen direct bij een distri. Dat is omdat wij veel volume doen en dus een betere prijs krijgen. Zo kun je dus Eguna als kleine beginneling bij een bestaande grote webshop een bedrijfsaccount aanvragen en via daar inkopen doen. In het begin is het gewoon niet interessant direct af te nemen.