Reg. datum: 20 februari 2000
[specs]
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last
Nieuw Topicmartincm wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:06 (4%)
zie hier De C2D SPECS OF hier C2D specs .
iPhone 3G v2.2 8GB black // iPod Classic 80GB Black //
Een goed overwogen vergelijkingquote:martincm schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:37:
Waarom je wel zou kunnen stappen naar de 901 (of later de 1000):
Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat dacht ik ook, en performance technisch is dat ook niet het geval, maar ik las op verschillende fora, dat games met een bepaalde eis (ondersteunende functies) voor de vga die 950 wel slikken, daar waar ze de 900 weigeren. Maar zoals gezegd dit is wel aan te passen in bios, alleen is dit niet actief in de officiele bios van asus. Voorbeelden hiervan zouden zijn Outrun Coast 2 Coast en Elements of Destruction. Maar ook hier weer, ik heb dit zelf nog niet getest. Zodra die 901 binnen is zal ik dit gelijk even checken.quote:XanderDrake schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:40:
[...]
Een goed overwogen vergelijking
Ik moet wel nadruk leggen op de GMA 900 <> GMA 950 vergelijking. De verschillen tussen die twee zijn bijna verwaarloosbaar, voornamelijk papieren verbeteringen. Daar moet je het niet voor doen.
De andere redenen allicht wel
De vraag is vooral, hoe duur gaat de 901 in NL worden en wanneer komt ie inshemelsnaam uit![]()
Tot die tijd is de 900, voor 330¤, een hele goede deal
martincm wijzigde dit bericht 14-07-2008 14:56 (13%)

robertwebbe wijzigde dit bericht 14-07-2008 15:39 (38%)
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
Helaas is jouw speeltje geen Linux :-) Wellicht toch interessant is na te gaan hoe lang de Li-Ion accu van de 901 (ik neem aan 6800mAh) mee gaat bij "normaal" gebruik (WiFi aan).quote:robertwebbe schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:38:
Ik heb vandaag even mogen spelen met een 901:
[afbeelding]
Ik vond het wel wat, zal hem vanavond ook eens mee naar huis nemen om wat langer te spelen.
Is er misschien nog iemand die graag iets getest wil hebben?
Is dat een Acer Aspire One rechts ernaast of lijkt het ding er alleen maar op?quote:robertwebbe schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:38:
Ik heb vandaag even mogen spelen met een 901:
[afbeelding]
Ik vond het wel wat, zal hem vanavond ook eens mee naar huis nemen om wat langer te spelen.
Is er misschien nog iemand die graag iets getest wil hebben?
Nice!quote:Koekiee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:04:
Goede morgen zeg, ik heb EEEBuntu (www.eeebuntu.org) erop gezet. Wat een fantastisch OS is dat zeg. Bevalt echt helemaal super, de performance is beter dan met XP. Om over de eyecandy nog maar niet te spreken. Bovendien werkte alles out of the box met mijn EEE900.
Echt een aanrader!
Tomino wijzigde dit bericht 14-07-2008 16:11 (8%)
Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”
Ik zal vanavond eens zien hoelang hij het volhoudt.quote:wsmaal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:55:
[...]
Helaas is jouw speeltje geen Linux :-) Wellicht toch interessant is na te gaan hoe lang de Li-Ion accu van de 901 (ik neem aan 6800mAh) mee gaat bij "normaal" gebruik (WiFi aan).
Dit is het ding er naast, maar dat vind ik niets...quote:martincm schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]
Is dat een Acer Aspire One rechts ernaast of lijkt het ding er alleen maar op?

robertwebbe wijzigde dit bericht 14-07-2008 16:33 (34%)
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
die heb ik ook geprobeerd via een usb stick (live-versie), maar de belangrijke functietoetsen werkten mooi niet. Ook maken ze geloof ik gebruik van Madwifi drivers, die niet meer werken als er een nieuwe kernel-update via de Ubuntu-update komt (en die komt regelmatig). Die madwifi-driver moet je dan handmatig weer installeren.quote:Tomino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]
Nice!
Ook de FN toetsen, en is er een dual boot mee te draaien wellicht?
om te testen enzo of ik het wel echt fijn vind en mn xp weggooi![]()
[specs]
Ja FN toetsen werken ook netjes, inclusief on screen gebeuren. Ik heb mijn XP in elk geval eraf gehaald Maar dat zijn uiteraard persoonlijke voorkeuren.quote:Tomino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]
Nice!
Ook de FN toetsen, en is er een dual boot mee te draaien wellicht?
om te testen enzo of ik het wel echt fijn vind en mn xp weggooi![]()

Gover wijzigde dit bericht 14-07-2008 18:31 (5%)
Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.
@Gover: welke EEE staat er op de foto's bij die tas? Ik krijg morgen mijn Wind, en vraag me af of die er in zou passen. Ziet er strak uit dat tasje. Wat moet die kosten?quote:Gover schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
In deeltje 5 was deze tas als langsgekomen: Samsonite Excursion Bag, ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht. Als je gaat zoeken bij de Bijenkorf, kijk in het accessoire rek van Samsonite, daar vind je deze tas. Ik ben voor oranje gegaan, hij is er ook in een redelijk lichte (vale) kleur blauw en in zwart. Je hebt genoeg ruimte voor je accessoires en de EeePc past erin met sleeve voor extra protectie. Het materiaal lijkt een beetje op synthetische canvas, en het hoofdvak heeft een rits, dus voor kras protectie kun je het beste waarschijnlijk de laptop in de sleeve laten, en dan in de tas. Ook grote/lange mensen kunnen met deze tas lopen, de draagband is lang genoeg en verstelbaar. Zie de foto's:
MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.7800mHa accu
Laptopsdirect (UK) levert binnen maximaal een week de Eee 901 voor 400e (black/white Linux & XP) en Eee 1000 (black/white XP) voor 438e en (black/white Linux) voor 475e (vreemd..). Het lijkt er op dat UK/Asus de zaakjes beter voor elkaar heeft dan NL/Asus, want de UK Eee 900 bezitters kunnen hun 4400mAh accu, tegen geringe vergoeding, vervangen voor een 5800mAh Li-Ion batterij (Battery Exchange), zoals eerder in deze thread bericht is...quote:XanderDrake schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:40:
[...]
De vraag is vooral, hoe duur gaat de 901 in NL worden en wanneer komt ie inshemelsnaam uit
Ik heb een EeePc 900, met het grotere scherm. De tas is best prijzig: ¤ 38,-- Maar zit zeker zo in elkaar als je van een Samsonite mag verwachten, degelijk en funtioneel. Met de 7" zul je 0,5 cm meer ruimte hebben. In dikte heb je zeker ruimte over, ik weet niet precies hoe groot die MSI is, maar je heb nog speling met deze tas, maar ik heb ook gewoon mijn laptop meegenomen naar de Bijenkorf en gepast of het allemaal ging.quote:wvexeltweakers schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:40:
[...]
@Gover: welke EEE staat er op de foto's bij die tas? Ik krijg morgen mijn Wind, en vraag me af of die er in zou passen. Ziet er strak uit dat tasje. Wat moet die kosten?
Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.
Saying that Java is nice because it works on every OS is like saying that anal sex is nice because it works on every gender.
dus volumeregeling werkt ook met fn+f7 t/m f9 ? En wifi on/off met fn + f2? (blauwe lampje uit).quote:Koekiee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:28:
[...]
Ja FN toetsen werken ook netjes, inclusief on screen gebeuren. Ik heb mijn XP in elk geval eraf gehaald Maar dat zijn uiteraard persoonlijke voorkeuren.
Nog niks tegengekomen dat niet werkt.
[specs]
Ja, dat zijn de FN toetsen. Anders werken de FN toetsen niet hehquote:Palomar schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:04:
[...]
dus volumeregeling werkt ook met fn+f7 t/m f9 ? En wifi on/off met fn + f2? (blauwe lampje uit).
hehe ok, ja sorry voor mijn achterdochtquote:Koekiee schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:23:
[...]
Ja, dat zijn de FN toetsen. Anders werken de FN toetsen niet heh![]()
..
[specs]
Er zat trouwens een 6600 mAh accu in. Ik heb hem om 19:00 uur aangezet en ben om 23:30 uur naar bed gegaan. Ondertussen heb ik gewoon met mijn ding gedaan, beetje surfen, downloaden, msn'en mailen en na 4,5 uur zat er nog ruim 30% sap in. Ik denk dat hij de 6 uur met wel moet halen. Helaas heb ik hem zojuist weer terug moeten geven.quote:wsmaal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:55:
[...]
Helaas is jouw speeltje geen Linux :-) Wellicht toch interessant is na te gaan hoe lang de Li-Ion accu van de 901 (ik neem aan 6800mAh) mee gaat bij "normaal" gebruik (WiFi aan).
Wordt het ding flink heet of valt het allemaal wel mee? Fan springt niet aan en maakt geen irritant geluid?quote:robertwebbe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:16:
[...]
Er zat trouwens een 6600 mAh accu in. Ik heb hem om 19:00 uur aangezet en ben om 23:30 uur naar bed gegaan. Ondertussen heb ik gewoon met mijn ding gedaan, beetje surfen, downloaden, msn'en mailen en na 4,5 uur zat er nog ruim 30% sap in. Ik denk dat hij de 6 uur met wel moet halen. Helaas heb ik hem zojuist weer terug moeten geven.
Belangrijkste ontdekking voor mij als nieuweling was dat hij zo klein en stil is. Als je hem niet uitzet maar gewoon dichtklap en in slaap laat vallen, is die binnen no time weer beschikbaar. Als je dan even snel iets wilt opzoeken dan is dat handig. Mijn gewone pc opstarten duurt gewoon een minuut of 3.
Zo! Beter had ik het niet uit kunnen drukken..... Dacht sowieso wel dat de implementatie van tenminste 3G al reeds een standaard zou zijn. Nou niet dus. De toekomst wordt overigens WiMax, dat mogen ze wel direct meenemen, eigenlijk zou ik de implementatielijn van de smartphone producenten aanhouden, maar goed ik neem ik die beslissingen natuurlijk niet......quote:verleemen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 03:03:
<..keuze enzo....>
Wat mij betreft is intern 3G essentieel voor een netbook. Geen uitstekende prutzooi. Het is een netbook, en geen tower. 3G is voor mij een pre, omdat ik waar ik meestal werk geen toegang heb tot
Wifi hotspots, kabel of adsl verbindingen. Bovendien denk ik dat dingen als 3g toch de toekomst zullen worden. Een 3G netbook zet je aan. Met wifi moet je nog asltijd een netwerk selecteren, Doe dat maar eens als je in een auto of in de trein zit.
<... 701 etc....>
Nou bij voorkeur zou ik hier toch echt een win 2000 pro sp4 installatie van maken, daar deze ook absoluut onder de 1GB valt en toch vele malen meer superieur aan MEquote:verleemen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 03:03:Mocht ik voor de 701 gaan vraag ik me af of t ook mogelijk zou zijn om dr 98 of ME op te zetten.
Zou ik ook heel erg graag willen weten......... in ieder geval qua warmte (zowel boven- als onderzijde)quote:Martijn schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:
[...]
Wordt het ding flink heet of valt het allemaal wel mee? Fan springt niet aan en maakt geen irritant geluid?
martincm wijzigde dit bericht 15-07-2008 09:53 (29%)
Er zijn inderdaad niet veel mogelijkheden voor 3G, naast dure abbo's en dure USB modems kan je eigenlijk alleen maar goedkope tweedehands UMTS telefoon's en lage snelheids verbindingen gebruiken. Dus dat laatste heb ik maar gedaanquote:martincm schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:43:
Zo! Beter had ik het niet uit kunnen drukken..... Dacht sowieso wel dat de implementatie van tenminste 3G al reeds een standaard zou zijn. Nou niet dus. De toekomst wordt overigens WiMax, dat mogen ze wel direct meenemen, eigenlijk zou ik de implementatielijn van de smartphone producenten aanhouden, maar goed ik neem ik die beslissingen natuurlijk niet......

XanderDrake wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:35 (5%)
Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: